Diesel vs benzyna
1 | Data: Maj 30 2008 13:12:43 |
Temat: Diesel vs benzyna | |
Autor: T | Czy ktoĹ mi powie, dlaczego w porównaniach diesel vs benzyna zwykle 2 |
Data: Maj 30 2008 15:20:15 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Stanisław S. |
3 |
Data: Maj 30 2008 13:25:37 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: T | StanisÂław S. pisze: prowokacja :) Nie, dlaczego? Obserwacja raczej. :> a ja sugerujĂŞ porównanie benzyny o zapÂłonie samoczynnym z dieslem... Bardzo dobry pomysł -- porównaj TFSI z TDI, koniecznie w tej samej cenie. :> -- http://tomasz.warszawa.pl 4 |
Data: Maj 30 2008 15:36:48 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Vex | Użytkownik "T" napisał w wiadomości Bardzo dobry pomysł -- porównaj TFSI z TDI, koniecznie w tej samej Do jednego i do drugiego nie założysz LPG, chociaż niektórzy fachowcy i z tym sobie poradzą ;-) Pozdr. Tomek 5 |
Data: Maj 30 2008 13:40:39 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: T | Vex pisze: Do jednego i do drugiego nie zaÂłoÂżysz LPG, chociaÂż niektórzy fachowcy i A co daje LPG oprócz "optymalizacji opodatkowania"? -- http://tomasz.warszawa.pl 6 |
Data: Maj 30 2008 15:44:10 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Vex |
A co daje LPG oprócz "optymalizacji opodatkowania"? Hmmm....to chyba jego istotna zaleta ;-) chociaż kiedyś również słyszałem/czytałem, że LPG ma więcej oktanów od benzyny i porządna instalacja, bezpośredniego wtrysku gazu zwiększa moc. Tomek 7 |
Data: Maj 30 2008 18:07:58 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: zkruk [Lodz] | Vex wrote: Hmmm....to chyba jego istotna zaleta ;-) chociaż kiedyś również a od kiedy liczba oktanowa = moc ? :> -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 8 |
Data: Maj 31 2008 00:09:01 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Vex |
a od kiedy liczba oktanowa = moc ? :> A no racja....doczytałem i nie będę się jak niektórzy upierał przy swoim tylko przyznam racje ;-) w takim razie chodziło nie o liczbę oktanową, a o wartość energetyczną czy cuś. Nie jestem fachowcem więc tylko powtórzę co zasłyszałem, że jeżeli by podawać LPG w taki sam sposób jak fabrycznie benzyne to osiągi silnika były by lepsze, a spadek mocy w autach z instalacją gazową wywołany jest nieoptymalnym sposobem podawania paliwa. Pozdrowienia, Tomek 9 |
Data: Maj 31 2008 10:47:22 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Przembo | Użytkownik "zkruk [Lodz]" napisał Hmmm....to chyba jego istotna zaleta ;-) chociaż kiedyś również W uproszczeniu to od dawna. noPb98 jest mniej kaloryczna niz noPb95, czyli 98 jest gorsza i powinna byc na niej osiagana mniejsza moc. Tymczasem wysilone silniki pelna moc osiagaja na 98. Teraz tylko zdefiniowac porzadna instalacje, a raczej jej jeden element i na LPG mamy wieksza moc niz na benzynie. Pozdr 10 |
Data: Maj 31 2008 12:32:09 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: P_ablo |
Użytkownik "zkruk [Lodz]" napisał Wiaze sie to z punktem w ktorym jest zaplon i stopniem sprezania. Dla nowych silnikow norma jest zaplon dla benzyny 98 i przy tej silnik pracuje optymalnie. Kiedy nalejesz 95 to czujnik spalania stukowego (mikrofon) opoznia zaplon co powoduje nieoptymalna prace silnika. Fabryczne silniki CNG (np: Opel Zafira czy Fiat Multipla) maja przystosowany zaplon i stopien sprezania do 130 oktan ktore posiada gaz ziemny. Cisnienie sprezania w takiej zafirze CNG wynosi ok 16 - 17 bar i jest odpowiednio przyspieszony zaplon - do 12 stopni. Przy LPG ta roznica w liczbie oktanowej (ok 105) jest mniejsza i wystarczy sam wariator zaplonu ktory przyspieszy zaplon zeby silnik pracowal lepiej na LPG. Przy cieklym wtrysku i wariatorze zaplonu jest mozliwe uzyskanie nawet 10% wzrost mocy w porownaniu z benzyna. Do tego gdyby zastosowac ciensza uszczelke lub uszczelke + planowanie glowicy to mozna poprawic ten wynik o polowe. Jest taki gosc co startuje na 1/4 mili na lpg i ten ma dosc duze pojecie o tym. Picasso 11 |
Data: Maj 31 2008 15:27:04 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Przembo | Użytkownik "P_ablo" napisał Fabryczne silniki CNG (np: Opel Zafira czy Fiat Multipla) maja przystosowany zaplon i stopien sprezania do 130 oktan ktore posiada gaz ziemny. Cisnienie sprezania w takiej zafirze CNG wynosi ok 16 - 17 bar i jest odpowiednio przyspieszony zaplon - do 12 stopni. Przy LPG ta roznica w liczbie oktanowej (ok 105) jest mniejsza i wystarczy sam wariator zaplonu ktory przyspieszy zaplon zeby silnik pracowal lepiej na LPG. Przy cieklym wtrysku i wariatorze zaplonu jest mozliwe uzyskanie nawet 10% wzrost mocy w porownaniu z benzyna. Do tego gdyby zastosowac ciensza uszczelke lub uszczelke + planowanie glowicy to mozna poprawic ten wynik o polowe. Jest taki gosc co startuje na 1/4 mili na lpg i ten ma dosc duze pojecie o tym. I tak wiekszosc nie uwierzy... Pozdr 12 |
Data: Maj 31 2008 23:17:59 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: złoty | Przembo pisze: Użytkownik "P_ablo" napisał ...powiem więcej - miałem okazję użytkować swego czasu forda transita(2.0 benz + LPG_, który zużywał mniej LPG niż benzyny (różnica zwykle oscylowała w ok. 1 l.), przy odczuwalnie większej mocy na LPG niż na benzynie. Nie wiem z czego to wynikało i przy innych autach nie udało mi się zauważyć podobnego efektu. Wynik był powtarzalny na ok. 50 tys. km pzdr A. 13 |
Data: Maj 31 2008 21:24:04 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Przy LPG ta roznica w liczbie oktanowej (ok 105) jest mniejsza i wystarczy Są auta w których się oprnik wkłaało. Taka Vectra C16NZ, lub C18NZ. Postawiłbyś obok siebie dwie takie, jedna na Pb, druga na LPG. I pierwszy test pokażę przewagę tej benzynowej. Przed drugim testem wyjmujesz przełącznik oktanów 91/95 i mierzysz jego oporność. Na jednym ustawieniu ma zwarcie na drugim określoną liczbę Ohmów. Teraz w jego miejsce wkładasz opornik o odpowiedniej rezystancji i robisz drugi test. Przy drugim podejściu auto bez LPG zostanie w tyle. Swojego czasu na zlocie Vetry mi to pokazali. Koszt przeróbki to kika złotych dosłownie. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 14 |
Data: Maj 31 2008 14:26:44 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: zkruk [Lodz] | Przembo wrote: a od kiedy liczba oktanowa = moc ? :> w takim samym uproszczeniu coca-cola i zbyszko-cola to te same produkty do tego schematu potrzebny jest jeszcze silnik odpowiednio zbudowany - z odpowiednim zaplonem, kompresją czy ewentualnie turbo -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 15 |
Data: Maj 31 2008 15:25:03 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Przembo | Użytkownik "zkruk [Lodz]" napisał w takim samym uproszczeniu coca-cola i zbyszko-cola to te same produkty Widze, ze dyskusja merytoryczna kompletnie Cie nie interesuje... do tego schematu potrzebny jest jeszcze silnik odpowiednio zbudowany - z odpowiednim zaplonem, kompresją czy ewentualnie turbo A co zaplon ma do rzeczy? Takich z odpowiednim zaplonem to pewnie naliczy sie kilka sztuk, fabryczne instalacje gazowe sa chyba czesciej spotykane niz "odpowiedni zaplon". Co do kompresji (jak jestes taki spec to powienienes napisac raczej o stopniu sprezania) i turbo to ma znaczenie o ile osiagi sie poprawia. Pozdr 16 |
Data: Maj 30 2008 15:43:03 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Cavallino |
Czy ktoĹ mi powie, dlaczego w porównaniach diesel vs benzyna zwykle Bo przeważnie takie silniki podstawowe firmy samochodowe majÄ w ofercie? SÄ tylko chlubne wyjÄ tki.
Nie ma sprawy. Dla Bravo (silniki 120 konne i jeden 150 konny): Bravo 1.6 Multijet z DPF Bravo 1.9 Multijet Bravo 1.4 TJet Bravo 1.4 TJet 150 KM PrÄdkoć maksymalna (km/h) 195 194 197 212 Przyspieszenie 0-100 km/h (sec) 10.5 10.5 9,6 8,5 Zużycie paliwa w cyklu miejskim (l/100Km) 6.3 6,9 8,6 9,3 Zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim (l/100Km) 4.1 4,3 5,5 5,8 Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100Km) 4.9 5,3 6,7 8,1 Cena 67 990 65 990 59 990 65 490 Dylematy cały czas pozostajÄ te same, czy ktoĹ woli mieÄ auto palÄ ce o 1,5 - 3 l paliwa mniej, czy szybsze i lepiej przyspieszajÄ ce. 17 |
Data: Maj 30 2008 17:28:15 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Daniel |
Czy ktoĹ mi powie, dlaczego w porównaniach diesel vs benzyna zwykle Dlaczego cenie, a nie mocy czy spalania? Roznica w cenie jest zauwazalna przy nowych autach, przy starszych juz mniej. 18 |
Data: Maj 30 2008 17:27:07 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Daniel |
Czy ktoĹ mi powie, dlaczego w porównaniach diesel vs benzyna zwykle Podam na przykladzie forda mondeo. Ide do salonu i chce kupic samochod o mocy okolo 130-140KM (tyle mi wystarcza) Do dyspozycji mam mondeo TDCI 2.0 140KM i 2.0 Duratec 140KM. Pomijam mocniejsze jednostki ze wzgledu na duzo wieksze spalanie. Do setki oba samochody rozpedzaja sie w 9,8sek. Czyli tak samo. Natomiast dynamika jazdy i przyjemnosc nieporownywalnie wieksza przy dizlu :) TDCI ciagnie juz od 2k obrotow, natomiast Duratec przy 4k obrotow wydajac dzwieki jak bolid formuly 1 19 |
Data: Maj 30 2008 15:56:46 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: T | Daniel pisze: Podam na przykladzie forda mondeo. To jest głupi przykład, bo Ford ma akurat luke w ofercie i nie oferuje do Mondeo nic pomiÄdzy 2.0 145 KM a 2.5 220 KM. W VAG-u jest np. inaczej. Ide do salonu i chce kupic samochod o mocy okolo 130-140KM (tyle mi DopłacajÄ c 5% możesz mieÄ Durateka 2.5 220 KM w miejsce TDCI 140 KM. DynamikÄ i przyjemnoć z jazdy pominÄ wymownym milczeniem. Albo patrzÄ c inaczej -- Duratec 2.0 145 KM kosztuje aż 13 tys. zł mniej niż TDCI 140 KM. BiorÄ c pod uwagÄ różnice w spalaniu na poziomie 3 litrów na korzyć diesla wyjdziesz na zero dopiero po blisko 90 tys. km! -- http://tomasz.warszawa.pl 20 |
Data: Maj 30 2008 20:22:27 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Daniel |
Daniel pisze: Racja, ale ile Duratek 2.5 spali po miescie, a ile TDCI, mniestety przy cenie 4.6/l jest to roznica. Albo patrzÄ c inaczej -- Duratec 2.0 145 KM kosztuje aż 13 tys. zł mniej Zgadza sie, ale pamietaj ze niewiele osob kupuje nowe auta. Przy trzy-czterolatku roznica jest duuuzo mniejsza :) 21 |
Data: Maj 31 2008 13:26:43 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: T | Daniel pisze: Racja, ale ile Duratek 2.5 spali po miescie, a ile TDCI, mniestety przy Bo, jak mówiłem, Ford ma specyficznÄ ofertÄ w której brak małych, doładowanych silników benzynowych. Zobacz np. cennik Golfa. Zgadza sie, ale pamietaj ze niewiele osob kupuje nowe auta. Przy Za to dochodzÄ inne kosztowne "różnice" (oczywiĹcie nie jest tak w przypadku każdego auta, ale prawdopodobieĹstwo jest wiÄksze): - Dużo wyższy przebieg - PadajÄ ce turbo, koło dwumasowe, wtryski etc. -- http://tomasz.warszawa.pl 22 |
Data: Maj 30 2008 18:40:30 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Michal_K | Daniel pisze: Idź do Hondy. DziĹ sprawdzałem jak jeździ siÄ nowym Accordem. Silniczek bardzo cichy praktycznie aż do odciÄcia, 6 biegów w 2,0 benzynie, co daje niecałe 4krpm przy ponad 150km/h :D Bije Mondeo na łeb pod każdym wzglÄdem, ale to tylko moim zdaniem :D -- Michał 23 |
Data: Maj 31 2008 02:04:30 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Do dyspozycji mam mondeo TDCI 2.0 140KM i 2.0 Duratec 140KM. Pomijam TDCI powyżej 4 k ma dno i kupę mułu i jest traktorem , a dźwiek 16V wkręcającego się na obroty jest bezcenny :P (tak troluję teraz). -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 24 |
Data: Maj 31 2008 11:13:35 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Agent |
Witam,eee to jak juz to jakis V8 powienien być, który nie tylko na wysokich dobrze brzmi ale również na wolnych ma fajny gulgot :) 25 |
Data: Czerwiec 02 2008 01:58:12 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: | On 31 Maj, 02:04, Tomasz Motyliński wrote: Witam, Przecież to jest górna granica obrotów w dieslu, więc co się spodziewasz? 1,6 16V przy 5500 obr też chodzi jak skuter miejski i nie rozpędza auta. W większości diesli przyspieszasz w przedziale 1800-3000 rpm. Pozdr. GG 26 |
Data: Maj 30 2008 23:04:37 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Bugatti | Użytkownik "T" napisał w wiadomoĹci: Czy ktoĹ mi powie, dlaczego w porównaniach diesel vs benzyna zwykle Popatrz na WTCC. Masz tam 3 Seaty TFSI i 5 TDI.....i wytłumacz dlaczego żadne TFSI do tej pory nie wygrało ani jednego wyĹcigu ? ;-) No cwaniaku wytłumacz ;-) Porównania wolnossÄ cego diesla z wolnossÄ cÄ benzynÄ nie zasugerujÄ przez Ku*wa znowu wÄ tek "Diesel vs benzyna" - goćiu a ty czym siÄ na codzieĹ wozisz. Jak jesteĹ taki cwany to chodź lotnisko Bemowo na 1.4mili - poĹcigajcie siÄ drodzy userzy grupy ;D Pozdr. -- Bugatti V12 TDI 27 |
Data: Maj 31 2008 00:10:26 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: T | Bugatti pisze: Popatrz na WTCC. Masz tam 3 Seaty TFSI i 5 TDI.....i wytłumacz dlaczego Niech zgadnÄ -- jakieĹ przepisy definiujÄ ce parametry silnika faworyzujÄ diesla? Ku*wa znowu wÄ tek "Diesel vs benzyna" - goćiu a ty czym siÄ na codzieĹ 2,5 V6 Jak jesteĹ taki cwany to chodź lotnisko Bemowo na 1.4mili - poĹcigajcie Ale po co? -- http://tomasz.warszawa.pl 28 |
Data: Maj 31 2008 10:10:58 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Bugatti | Użytkownik "T" napisał w wiadomoĹci: Bugatti pisze: Bzdura Zamiast zgadywaÄ lepiej popatrz co robi z TDI FIA....ograniczyła mu ma poczÄ tku sezonu ciĹnienie doładowania a później obroty silnika do 4100 - http://www.fiawtcc.com/fiawtcc/sport_sto1567245.shtml I co - dalej TDI wygrywajÄ a turbodoładowane benzyny TFSI daleko w tyle ;-] Ku*wa znowu wÄ tek "Diesel vs benzyna" - goćiu a ty czym siÄ na codzieĹ Po to żeby rozwiaÄ wÄ tpliwoĹci moje i twoje ;-] -- Bugatti V12 TDI 29 |
Data: Maj 31 2008 12:57:10 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: T | Bugatti pisze: Bzdura No i widzisz, sam sobie zaprzeczasz. Skoro teraz zmienili, bo TDI wygrywało, to zapewne cały regulamin jest tak skonstruowany, żeby żaden z silników nie zyskał przewagi. Popatrz na F1 -- tam jest limit obrotów bodaj 19K, wyobrażasz sobie diesle w tym towarzystwie? Po to żeby rozwiaÄ wÄ tpliwoĹci moje i twoje ;-] Mondeo Mk3 ze mnÄ na pokładzie waży pewnie ponad 1600 kg, wiÄc nie jest to z pewnoĹciÄ samochód do wyĹcigów na 1/4 mili. :> Za to w normalnym ruchu jest rewelacyjnie -- V6 daje sensowny moment od 1.5 do 6.5K, pokaż mi takiego diesla albo turbo benzynÄ. :> -- http://tomasz.warszawa.pl 30 |
Data: Maj 31 2008 17:36:30 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Bugatti | Użytkownik "T" napisał w wiadomoĹci: Bugatti pisze: Nie teraz tylko od poczÄ tku sezonu. WidziałeĹ dzisiejsze Qwalifikacje w Pau....;-] OglÄ daj jutro wyĹcig o 11.45h bo TDI A ty wyobrażasz sobie F1 na w ruchu ulicznym ;> Tutaj nikt nie pyta - "Jaki kupiÄ bolid F1" :D Podałem przykład WTCC aby porównaÄ że turbo diesle dorównujÄ i niekiedy przewyższajÄ turbo benzynowce w sporcie motorowym....a i także niektóre cywilizowane auta z TDI, JTD itd. dorównujÄ turbo benz. np. 1.9 TDI 160 PS i 1.8 TFSI 160 PS I jeszcze jeden fajny aspekt...przy porównywalnej frajdzie z jazdy TDI bÄdzie mniej palił. Wiadomo jak bÄdziesz cisnÄ ł to 10litrów w/w TDI spalisz przy > 200 kmh...a powiedź ile spalisz w 1.8TFSI.....2, 4 litry wiÄcej ;-] w sumie nie wiele wiÄcej ale policz sobie i siÄ przekonasz ;-] Po to żeby rozwiaÄ wÄ tpliwoĹci moje i twoje ;-] V6 ale jaki dokładnie ? Mówisz o tym z mk3 ST220 czy słabszym 204 - konnym JeĹli chodzi o TDI to np. 2.0 TDI 170 PS (seria) może takiemu dorównaÄ. A jak już bÄdzie z DSG to masz małe szanse ;D -- Bugatti V12 TDI 31 |
Data: Maj 31 2008 17:49:17 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Andrzej Grabowski | Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości A ty wyobrażasz sobie F1 na w ruchu ulicznym ;> Te samochody maja wspolne z ich cywilnymi wersjami chyba tylko karoserie :D 32 |
Data: Maj 31 2008 18:14:44 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Bugatti | Użytkownik "Andrzej Grabowski" napisał w wiadomości: Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości: A ty wyobrażasz sobie F1 na w ruchu ulicznym ;> Karoserie także nie jest w 100% taka sama jak w wersjach cywilnych ;-P Jeszcze raz sobie przeczytaj to co napisałem w poprzednim poście.... -- Bugatti V12 TDI 33 |
Data: Maj 31 2008 18:31:09 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Andrzej Grabowski | Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości Jeszcze raz sobie przeczytaj to co napisałem w poprzednim poście.... Masz racje nie zwrocilem uwagi na to: "I jeszcze jeden fajny aspekt...przy porównywalnej frajdzie z jazdy TDI będzie mniej palił. Wiadomo jak będziesz cisnął to 10litrów w/w TDI spalisz przy > 200 kmh...a powiedź ile spalisz w 1.8TFSI.....2, 4 litry więcej ;-] w sumie nie wiele więcej ale policz sobie i się przekonasz ;-]" 10 litrow to lyka 2.0 TDI 140hp mojej zony w jezdzie po zakorowanym Krakowie przy szokujacej predkosci sredniej wynoszacej 11km/h. Moj 2.0 TFSI w podobnych warunkach spala ok 11l Pb98 - http://www.spritmonitor.de/en/detail/261877.html Roznica w cenie ON a Pb98 na Neste (stacja ktora mam za rogiem) wynosi dokladnie 8gr Jesli piszemy o tzw przyjemnosci z jazdy to wyglada ona w TDI tak ze do 2,2k obrotow NIC sie nie dzieje a potem dzieje sie do ok 4,5k obrotow a potem znowu nic. W moim TFSI auto wyraznie ciagnie od 1k obrotow przy 1,8k obrotow wciska w fotel i trzyma do ok 5,5k obrotow. Aha jeszcze jechalem 2.0 TDI 170hp i bylo tak samo jak w 140hp tyle ze pomiedzy 2,2k a 4,5k mocniej wciskalo. Ogolnie nie zamienil bym sie. 34 |
Data: Maj 31 2008 18:56:05 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Bugatti | Użytkownik "Andrzej Grabowski" napisał w wiadomości: 10 litrow to lyka 2.0 TDI 140hp mojej zony w jezdzie po zakorowanym Krakowie przy szokujacej predkosci sredniej wynoszacej 11km/h. Z tym spalaniem mogę się zgodzić ;-) Moj 2.0 TFSI w podobnych warunkach spala ok 11l Pb98 - http://www.spritmonitor.de/en/detail/261877.html Znam Spiritmonitor...i wiem że na niektóre wyniki można userów można dmuchać nosem. Róźni ludzi wpisują sobie co chcą....5-6litrów *w mieście* w 1.9 TDI i inne takie bzdury... To że tobie TFSI w zakorkowanym Krakowie spala 11 litrów to wynik mało realny...może masz inną definicje "zakorkowanego miasta"....11 litrów to on spala ale w cykle mieszanym i to po bardzo lekkim traktowaniu gazu Znajomy ma 535sd i jemu w Warszawie w upalne dni pali 14-16 litrów ON. Wole jemu wierzyć niz tobie z twoimi 11 litrami - pokaz filmik obejmujący przebytą trasę i średnie spalanie to wtedy będziesz bardziej wiarygodny Roznica w cenie ON a Pb98 na Neste (stacja ktora mam za rogiem) wynosi dokladnie 8gr "od 1k obrotów" ta jasne - niby skąd miała wziąśc się ta siła "ciągu" i Nm....nie ma takiej turbosprężarki którą spaliny napędzałyby od tej niskiej parti obrotów Aha jeszcze jechalem 2.0 TDI 170hp i bylo tak samo jak w 140hp tyle ze pomiedzy 2,2k a 4,5k mocniej wciskalo. Fakt 2.0 TFSI ma większy zakres mocy i momentu obr. od 2.0 TDI 170 PS - z tym nie ma sie co kłócić. Ale te spalanie które podałeś jest bardzo dyskusyjne.... -- Bugatti V12 TDI 35 |
Data: Maj 31 2008 19:08:04 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Andrzej Grabowski | Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości Użytkownik "Andrzej Grabowski" napisał w wiadomości: To jest MOJ wynik. Dlaczego nazywasz mnie klamca? :) Od momentu gdy kupilem samochod dopisuje kazde tankowanie a wychodzi jak widac - przebieg 80% (90%) miasto Róźni ludzi wpisują sobie co chcą....5-6litrów *w mieście* w 1.9 TDI i Ten sam Krakow dla TDI i TFSI Jesli ktos jest z Krakowa to wie jak wyglada wyjazd z Ruczaju o 7:30 rano :D Znajomy ma 535sd i jemu w Warszawie w upalne dni pali 14-16 litrów ON. Hahahahahah oczywiscie juz wsiadam w auto i krece filmy. :D Malo mnie obchodzi czy mi wierzysz czy nie, serio. BTW czemu ma sluzyc to odniesienie do auta z prawie 2x wiekszym silnikiem? Pokazales ze auto z wiekszym silnikiem pali wiecej, to fajnie. "od 1k obrotów" ta jasne - niby skąd miała wziąśc się ta siła "ciągu" i Bylo o przyjemnosci z jazdy ale byles uprzejmy wyciac ten fragment. Rozjasniam - chodzi o to ze zanim "turbo zacznie prace" to w takim TDI mam "zwyczajny" silnik diesla a w TFSI mam "zwyczajny" silnik benzynowy. Czujesz roznice? 36 |
Data: Maj 31 2008 20:01:04 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Bugatti | Użytkownik "Andrzej Grabowski" napisał w wiadomości: Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości: Użytkownik "Andrzej Grabowski" napisał w wiadomości: Znam Spiritmonitor...i wiem że na niektóre wyniki można userów można Tak jak wcześniej napisałem...kązdy wpisuje to co chce...a realia są inne. Róźni ludzi wpisują sobie co chcą....5-6litrów *w mieście* w 1.9 TDI i Ten sam..owszem...ale chyba dalej nie będziesz Nam wmawiał że spalanie TDI 140 i TFSI 200 jest niemalże identyczne. Znajomy ma 535sd i jemu w Warszawie w upalne dni pali 14-16 litrów ON. "Hahahaha" to powie każdy kto czyta twoje ekscentryczne posty. Jak masz jakiś inny dowód czy tylko potrafisz coś napisać wyssanego z palca a później napisać "hahaha" ;] Malo mnie obchodzi czy mi wierzysz czy nie, serio. Prawie w tym wypadku robi wielką róźnice...i w dodatku te odniesienie nie jest wyssane z kosmosu Pokazales ze auto z wiekszym silnikiem pali wiecej, to fajnie. A ty pokazałeś że TDI 140 PS i TFSI 200 PS palą niemalże tyle samo...i co czujesz się tym zachwycony ? "od 1k obrotów" ta jasne - niby skąd miała wziąśc się ta siła "ciągu" i Nm....nie ma takiej turbosprężarki którą spaliny napędzałyby od tej "turbo zacznie prace" Turbo zaczyna prace od momentu zapalenia silnika. Mnie chodziło o max rozkręcenie przy obrotach "1 000 rpm" które według Ciebie ma miejsce w twoim TFSI...co jest oczywiście bzdurą -- Bugatti V12 TDI 37 |
Data: Maj 31 2008 20:31:09 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Andrzej Grabowski | Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości Ten sam..owszem...ale chyba dalej nie będziesz Nam wmawiał że spalanie TDI 140 i TFSI 200 jest niemalże identyczne. Chce Ci uswiadomic ze roznica pomiedzy dieslem i benzyna (w nowoczenych dosc wysilonych silnikach) nie jest juz tak duza jak kiedys to bywalo. Zwlaszcza w NORMALNEJ jedzie a nie w jakis dupnych wyscigach. Hahahahahah oczywiscie juz wsiadam w auto i krece filmy. :D Ekscentryczny post to byl twoj jak pisales o wyscigach w odniesieniu do pierwszego postu w tym watku. No i zabawne jest Twoje zadanie krecenia przezemnie filmow, rownie dobrze moglbym napisac : Przyjedz do Krakowa to Ci pokaze" Malo mnie obchodzi czy mi wierzysz czy nie, serio. To super ze nie jest "wyssane z kosmosu" ale napisz o co chodzilo. Pokazales ze auto z wiekszym silnikiem pali wiecej, to fajnie. Ale wiesz co znaczy cudzyslow ? Turbo zaczyna prace od momentu zapalenia silnika. Brawo, Kapitanie Oczywisty! :D Mnie chodziło o max rozkręcenie przy obrotach "1 000 rpm" które według Ciebie ma miejsce w twoim TFSI...co jest oczywiście bzdurą Ale masz jakis wsparcie? Moze jakis MOJ cytat? Napisalem ze zacytuje siebie bo mozesz znowu cos "przypadkowo" wyciac: "Rozjasniam - chodzi o to ze zanim "turbo zacznie prace" to w takim TDI mam "zwyczajny" silnik diesla a w TFSI mam "zwyczajny" silnik benzynowy. Czujesz roznice?" Hint specjalnie dla Ciebie: co bedzie lepiej przyspieszalo: 2.0 benzyna czy 2.0 diesel ? Albo: co bedzie mialo wieksza moc przy 1k obr/min? Nie spiesz sie z odpowiedza. Skonczylem wlasnie prace i ide do domu, wiec twoj post przeczytam (o ile) w poniedzialek. Zdrowko! 38 |
Data: Czerwiec 01 2008 03:13:54 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Michal_K | Bugatti pisze: Realia są takie, że silnik 2,0 spokojnie mieści się w 10l NoPB w mieście, nawet przykorkowanym. A jeśli traktuje się go normalnie, to turbo na pewno spalania nie zwiększa.To jest MOJ wynik. Dlaczego nazywasz mnie klamca? :) No ale cóż poradzić, że tak jest. Wiem, że się to w głowie nie mieści, bo przecież "diesel mniej pali", więc "skoro mój pali 10l ONu to benzyniak musi więcej". Otóż nie musi i również daję głowę za to, że hondowskimi silnikami 2,0 (F20A4 w Prelude i i-VTEC w Accordzie) mieszczę się SPOKOJNIE w 10l NoPB po mieście, w róznych porach, miejscach- również Kraków.To że tobie TFSI w zakorkowanym Krakowie spala 11 litrów to wynik mało realny...może masz inną definicje "zakorkowanego miasta".... Jeśli komuś diesel pali w mieście 10l ONu i jeszcze zabulił za niego dużo więcej + stres o wtryski i turbosprężarkę, to może mieć pretensje tylko do siebie, że uległ modzie. A mnie się może zrobić przykro widząc, że gośc ma traktor a nie samochód i jeszcze za to dopłacił :( Co dobitnie świadczy o tym, że silnik diesla w samochodzie osobowym jest przy obecnej technologii nieco bezsensownym pomysłem. Jak ktoś kiedyś trafnie określił- upośledzone i niechciane dziecko nierównej walki inżynierów i biurokratów podnoszących podatki. W dodatku o ironio, najnowsze diesle robią się mniej ekonomiczne (bo chęć większej mocy + kryteria ekologii) niż te z przed 10 lat, za to benzyniaki zaczęły się ostro rozwijać.Znajomy ma 535sd i jemu w Warszawie w upalne dni pali 14-16 litrów ON. Ha ha ha, to ja się niestety współczująco zaśmieję nad losem kogoś, kto dopłacił do diesla i jeszcze drożej jeździ niż benzyniakiem :(Hahahahahah oczywiscie juz wsiadam w auto i krece filmy. :D A ty pokazałeś że TDI 140 PS i TFSI 200 PS palą niemalże tyle samo...i co czujesz się tym zachwycony ?Niestety powinniśmy być tym zdruzgotani, a zwłaszcza właściciele TDI. -- Michał 39 |
Data: Czerwiec 01 2008 09:33:56 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Cavallino |
Realia są takie, że silnik 2,0 spokojnie mieści się w 10l NoPB w mieście, nawet przykorkowanym. Pod warunkiem że masz go w Seicento. Mój Punto HGT za chińskiego boga nie chciał zejść poniżej 10,5 l w mieście, a to tylko 1.8 i to w małym samochodzie. 40 |
Data: Czerwiec 01 2008 10:54:35 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Michal_K | Cavallino pisze: No tutaj już nie masz wiele do powiedzenia, bo to moje samochody, moje pomiary i moja jazda. Nie mam żadnego interesu, żeby kłamać. Jeśli musisz się jakoś dowartościować, że benzyniaki tyyyyyyyyyyle spalają- proszę bardzo, skoro masz się lepiej czuć z tego powodu. Mój Punto HGT za chińskiego boga nie chciał zejść poniżej 10,5 l w mieście, a to tylko 1.8 i to w małym samochodzie.Jeździć nie umiesz, cóż więcej mogę powiedzieć. I wybacz- rozpędzanie się do 5krpm z każdych świateł, do 100km/h, żeby na następnych postać dłużej- nie jest wyznacznikiem dobrej jazdy a idiotyzmu. -- Michał 41 |
Data: Czerwiec 01 2008 11:16:01 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: J.F. | On Sun, 01 Jun 2008 10:54:35 +0200, Michal_K wrote: Cavallino pisze: No owszem. Ale moze jednak napiszesz co to za auto albo udostepnisz do testow - zobaczysz jak pali 13 bez idiotyzmow :-) J. 42 |
Data: Czerwiec 01 2008 16:20:51 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Michal_K | J.F. pisze: On Sun, 01 Jun 2008 10:54:35 +0200, Michal_K wrote:Accord 2,0 i-VTEC. Taka ciekawostka- w tym najnowszym, co go w salonach jeszcze nie ma do kupna (jeździłem już testowym), jest wskaźnik zmiany biegu. Każe zmieniac czasami nawet PRZED 2,5krpm. Tj "proponuje" :) -- Michał 43 |
Data: Czerwiec 01 2008 17:00:22 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Cavallino |
No owszem. Ale moze jednak napiszesz co to za auto albo udostepnisz do Ale wiesz, że Honda jednak to nie każde inne auto - zazwyczaj jednak palą mniej niż średnia. 44 |
Data: Czerwiec 01 2008 23:41:01 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Michal_K | Cavallino pisze: No nieco mniej, co nie zmienia faktu, że to silniki benzynowe. Nie było mówione, że w dyskusji Hondy się nie liczą. Zresztą- o ile Accord jest oszczędny, o tyle Prelude już niekoniecznie(w sensie, że nie jest za taką uznawana). Przy czym cenowo nie są jakoś z kosmosu (chociaż cenę trzymają). -- Michał 45 |
Data: Czerwiec 02 2008 00:08:32 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Cavallino |
Ale wiesz, że Honda jednak to nie każde inne auto - zazwyczaj jednak palą mniej niż średnia. Co nie znaczy, że to co jest prawdą dla danego silnika w Hondzie da się uogólnić na wszystkie benzyniaki. 46 |
Data: Czerwiec 01 2008 16:59:37 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Cavallino |
Realia są takie, że silnik 2,0 spokojnie mieści się w 10l NoPB w mieście, nawet przykorkowanym. Twoje wleczenie się. Więc podawaj dane jak ktoś Cię będzie pytał ile pali gdy się wleczesz. Jak pytają o jeżdżenie to milcz bo nie masz o tym pojęcia. Mój Punto HGT za chińskiego boga nie chciał zejść poniżej 10,5 l w mieście, a to tylko 1.8 i to w małym samochodzie. Jedni wolą dolać litr więcej paliwa, inni silniki częściej remontować - każdemu wg potrzeb. A anemiczna jazda nijak nie jest tożsama z pojęciem "umiesz jeździć". 47 |
Data: Czerwiec 01 2008 23:43:25 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Michal_K | Cavallino pisze: Twoje wleczenie się.A co Ty wiesz o jeżdżeniu ;) :))))Mój Punto HGT za chińskiego boga nie chciał zejść poniżej 10,5 l w mieście, a to tylko 1.8 i to w małym samochodzie. -- Michał 48 |
Data: Czerwiec 01 2008 11:25:46 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Bugatti | Użytkownik "Michal_K" napisał w wiadomości: Realia są takie, że silnik 2,0 spokojnie mieści się w 10l NoPB wTo jest MOJ wynik. Dlaczego nazywasz mnie klamca? :) mieście, nawet przykorkowanym. A jeśli traktuje się go normalnie, to turbo na pewno spalania nie zwiększa. -- -- -- -- -- -- -- -- -- Turbodoładowany silnik o tej samej pojemności co odpowiednik wolnossący *na trasie* przy równomiernej bez gwałtownego dodawania gazu spali mniej ze względu na większą dawkę powietrza...oczywiście nie spali o 50 % mniej tylko o kilka procent. Ale kolego my tu mówimy o jeździe w *zakorkowanym mieście* gdzie stoisz w korku i nie ma znacznego przepływu chłodzonego powietrza na IC i tym samym zwiększa się ogólna temp. Q-ciepła dostarczana do silnika - silnik pracuje wysilony !....[czytajh niżej] Ten sam..owszem...ale chyba dalej nie będziesz Nam wmawiał że spalanie TDI 140 i TFSI 200 jest niemalże identyczne. No ale cóż poradzić, że tak jest. Wiem, że się to w głowie nie mieści, bo przecież "diesel mniej pali", więc "skoro mój pali 10l ONu to benzyniak musi więcej". Otóż nie musi i również daję głowę za to, że hondowskimi silnikami 2,0 (F20A4 w Prelude i i-VTEC w Accordzie) mieszczę się SPOKOJNIE w 10l NoPB po mieście, w róznych porach, miejscach- również Kraków. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Kolego my cały czas piszemy o 2.0 *turbodoładowanym* (a ty nam wyjeźdzasz z wolnossacym) i w dodatku 200 - konnym motorze. 2.0 TFSI jak byś miał wiedze i doświadczenie to byś wiedział że TFSI w warunkach "korkowych" NIE spali niemalże tyle samo co TDI 140 koni. Żeby być obiektywnym i nie pisać ciągle te brednie które wygaduje Nam wyżej Pan Grabowski powiem wprost ...TFSI w mieście przy ostrej jeździe spala 17-20 litrów benzyny. Stojąc w Korku w dużym mieście w upalny dzień TFSI NIE będzie paliło tyle samo to TDI. Zamiast przytakiwać Panu Grabowskiemu idź do salonu i poproś o jazdę próbną Jeśli komuś diesel pali w mieście 10l ONu i jeszcze zabulił za niego dużo więcej + stres o wtryski i turbosprężarkę, to może mieć pretensje tylko do siebie, że uległ modzie. A mnie się może zrobić przykro widząc, że gośc ma traktor a nie samochód i jeszcze za to dopłacił :( -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Żałosna teza powtarzana przy każdym wątku o Dieslach. Jak ty od razu zakładasz że padnie Ci turbospręzarka to znaczy że od razu zakładasz że będziesz jeździł jak wariat. Turbosprężarki nie padają same z siebie... Znajomy ma Vectre 1.7 TD 310 000 km przebiegu i turbo orginalne...fakt troszkę zaolejone ale silnik daje radę....jak kto dba o turbo to nie będziesz się od razu nastawiał na jego wymianę Co dobitnie świadczy o tym, że silnik diesla w samochodzie osobowym jestZnajomy ma 535sd i jemu w Warszawie w upalne dni pali 14-16 litrów ON. przy obecnej technologii nieco bezsensownym pomysłem. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- A rozumiesz pojęcie *upalny dzień w korku* ? Dla każdego silnika stanie w tych warunkach jest ciężką próbą dla oleju i dostarczonej eneregii z zewnątrz. Ten 14-16 litrów ON w 3.0 silniku Bi-turbo jest wynikiem relanym dla ON a nie jakieś bzdety ludzi którzy wmawiają że Benzyna o tej samej pojemności spala tyle samo bądź o 1 litr więcej. Hahahahahah oczywiscie juz wsiadam w auto i krece filmy. :D Ha ha ha, to ja się niestety współczująco zaśmieję nad losem kogoś, kto dopłacił do diesla i jeszcze drożej jeździ niż benzyniakiem :( -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Jak ja lubie takie bezsensowne komentarze ;-) Jak się nie dba o silnik to że ma gówno na własne życzenie ;-) A ty pokazałeś że TDI 140 PS i TFSI 200 PS palą niemalże tyle samo...i co czujesz się tym zachwycony ? Pozdr. i ustaw sobie kodowanie bo fatalnie odpisuje się na posty I właściwie EOT bo dyskusja z niektóymi z WAS nie ma sensu gdyż dajecie w dyskusji bezsensowne argumenty i brak dowód na ich udowodnienie. -- Bugatti V12 TDI 49 |
Data: Czerwiec 01 2008 16:33:55 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Michal_K | Bugatti pisze: Użytkownik "Michal_K" napisał w wiadomości:No racja- nie pałuje się to się mało pali, nawet mniej niż w wolnossącym. Ale kolego my tu mówimy o jeździe w *zakorkowanym mieście* gdzie stoisz w korku i nie ma znacznego przepływu chłodzonego powietrza na IC i tym samym zwiększa się ogólna temp. Q-ciepła dostarczana do silnika - silnik pracuje wysilony !....[czytajh niżej]Tj co, w korku turbo spala więcej niż nie- turbo? O ile więcej? Kolego my cały czas piszemy o 2.0 *turbodoładowanym* (a ty nam wyjeźdzasz z wolnossacym) i w dodatku 200 - konnym motorze.No i własnie o ile nie kręcimy silnika wysoko to powinien spalać podobnie... ? 2.0 TFSI jak byś miał wiedze i doświadczenie to byś wiedział że TFSI w warunkach "korkowych" NIE spali niemalże tyle samo co TDI 140 koni.No a Ty masz wiedzę? Żeby być obiektywnym i nie pisać ciągle te brednie które wygaduje Nam wyżej Pan GrabowskiOn podobno takim jeździ. powiem wprost ...TFSI w mieście przy ostrej jeździe spala 17-20 litrów benzyny.Ja tam ostrą jazdę lubię realizować gdzieindziej, niekoniecznie na drodze. Współczuję. Żałosna teza powtarzana przy każdym wątku o Dieslach.Tak, wiem, że nikt nigdy ich nie naprawia ani nie regeneruje, są proste jak budowa cepa, nie osiągają wcale wysokich obrotów i mają opinię niezawodnych i bezawaryjnych. Znajomy ma Vectre 1.7 TD 310 000 km przebiegu i turbo orginalne...To jest jak rozumiem najnowszej generacji turbosprężarka wysilona, ze zmienną geometrią itd? A rozumiesz pojęcie *upalny dzień w korku* ?A rozumiem pojęcie, mnie wtedy samochód spala nieco powyżej 10l benzyny. NIECO powyżej, tj nie dochodzi do 11 litrów. Kodowanie? Co najwyżej wrotki, które IMO są u mnie poprawne.A ty pokazałeś że TDI 140 PS i TFSI 200 PS palą niemalże tyle samo...i co czujesz się tym zachwycony ? I właściwie EOT bo dyskusja z niektóymi z WAS nie ma sensu gdyż dajecie w dyskusji bezsensowne argumenty i brak dowód na ich udowodnienie.No a Ty jaki dowód dajesz? Zdjęcia z licznika i z paragonów na stacji mam dawać? I tak nie uwierzysz bo powiesz, że kręciłem/kasowałem. Powtarzam tylko tyle: Honda Accord 2,0 i-VTEC pali mi w mieście około 10 litrów benzyny, przy BARDZO dużym udziale jazdy wyłącznie w korku wychodzi ponad 10 ale nie dobija do 11. Jeśli nie jeżdżę po korkach, poza godzinami szczytu, to spada poniżej 10. Tylko tyle mam do powiedzenia. Wiem też tyle, że doładowany silnik potrafi być oszczędny jeśli nie pałuje się go za bardzo wobec tego podejrzewam, że nie odbiegnie zbytnio od moich wyników. Potwierdza to jeden z użytkowników. A jak słyszę, że diesel pali tyle samo no to po prostu wyrażam swoje zdanie nt temat. Być może to nie ma sensu dla Ciebie- cóz, prawda kole w oczy? -- Michał 50 |
Data: Czerwiec 01 2008 17:06:23 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Przembo | Użytkownik "Michal_K" napisał Żeby być obiektywnym i nie pisać ciągle te brednie które wygaduje Nam wyżej Pan GrabowskiOn podobno takim jeździ. === 1.9TDI 130KM w miescie potrzebuje 7-8l ON 1.8T 150KM w tych samych warunkach 11-12l noPb To calkiem naturalne wyniki. Wmieszalem starsze generacje by bylo widac jaki "podobno" postep dokonal sie w przypadku silnika benzynowego i jaki regres w przypadku diesla. 10l ON i 11l noPb jest tak samo realne jak moj wynik 5l ON TDI z automatem przez centrum Gdanska w godzinach szczytu. Niby mozliwe, ale malo realne - mnie sie tak nisko w korkach tylko raz udalo. Ale oczywiscie mozna sie brandzlowac tym wynikiem i uparcie twierdzic, ze 5l na miasto starczy - jakby uwzglednic skrzynie to 4l ON przy manualnej, nie? Ja takiego kitu wciskac nie zamierzam, mam stargo TDI (110KM) i mimo automatu z 1400km srednie spalanie to 7,2l (100% to 3city). A rozumiem pojęcie, mnie wtedy samochód spala nieco powyżej 10l benzyny. NIECO powyżej, tj nie dochodzi do 11 litrów. === Lanosem ze starym konstrukcyjnie silnikiem (lata 80-te) w 3city miescilem sie w 7l noPb, obecny wlasciciel ma wynik nawet troche lepszy. 1.5 16v 100KM mogl spalic 7l, ale jakos czesciej wychodzilo ponad 10l. Powtarzam tylko tyle: Honda Accord 2,0 i-VTEC pali mi w mieście około 10 litrów benzyny, przy BARDZO dużym udziale jazdy wyłącznie w korku wychodzi ponad 10 ale nie dobija do 11. Jeśli nie jeżdżę po korkach, poza godzinami szczytu, to spada poniżej 10. Tylko tyle mam do powiedzenia. Wiem też tyle, że doładowany silnik potrafi być oszczędny jeśli nie pałuje się go za bardzo wobec tego podejrzewam, że nie odbiegnie zbytnio od moich wyników. Potwierdza to jeden z użytkowników. A jak słyszę, że diesel pali tyle samo no to po prostu wyrażam swoje zdanie nt temat. Być może to nie ma sensu dla Ciebie- cóz, prawda kole w oczy? === Ja znam realia, turbodoladownany silnik spali jednak wiecej. Niektorzy nawet pisali swego czasu ze 4.2 pali kolo 12l noPb w miescie... Bajkopisarze sa wszedzie, mi 100 konny Lanos spalal 7l, ale nie wyciagalbym tego jako reguly. Pozdr PS. Jak chcesz byc taki merytoryczny w kwestii diesel vs. benzyna jak w kwestii LPG to czemu spalanie 2.0TDI zawyzasz o litr (a dla umiejacych jezdzic to pewnie ze 2l), a 2.0 TFSI zanizasz? PPS. Pare ostatnich dni jezdzilem jak wariat (ok, starszy TDI, ale znow wspomne o automatycznej skrzyni) i chwilowo srednie 12l dawalo sie utrzymac, jednak pod koniec jazdy 10l nigdy nie przekroczyl - a specjalnie ruszalem ostro i stosowalem metode gaz-hamulec... 51 |
Data: Maj 31 2008 21:45:47 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: T | Bugatti pisze: Podałem przykład WTCC aby porównaÄ że turbo diesle dorównujÄ i niekiedy Jak siÄ odpowiednio ustawi regulamin to i rower może wygraÄ... Diesel ma wiÄkszÄ sprawnoć, wystarczy wiÄc (na przykład) przyciÄ Ä korzystnie dla diesla maksymalne dopuszczalne obroty i diesel wygrywa. a i także niektóre A teraz sprawdź różnice w cenie aut z tymi silnikami. Np. Golf 1.9 TDI 90 PS kosztuje mniej wiÄcej tyle, co Golf 1.4 TFSI 140 PS. I jeszcze jeden fajny aspekt...przy porównywalnej frajdzie z jazdy TDI Nie wiem jaka jest frajda z 2K użytecznych obrotów czy terkotu z pod maski... ale pewnie siÄ nie znam. :-) V6 ale jaki dokładnie ? Mówisz o tym z mk3 ST220 czy słabszym 204 - 2.5 V6 w MkIII wystÄpowały wyłÄ cznie w wersji 170 PS i takÄ też mam (chociaż kompletuje czÄĹci i po wakacjach bÄdzie miała ~200). ST220 to 3.0, podobnie jak ten drugi, 200 konny. W MkII była natomiast wersja 2.5 V6 o nazwie ST200 i mocy 200 PS. JeĹli chodzi o TDI to np. 2.0 TDI 170 PS (seria) może takiemu dorównaÄ. Ĺťartujesz sobie. 2.0 TDI 170 PS z DSG ma od 0-100 tyle co moje 2.5 V6 170 PS z 5 biegowym manualem. A po paru zmianach które planuje (swap istotnych czÄĹci z ST200, CAI, bluefin) nie bÄdzie już raczej porównania. ZresztÄ wiesz co porównujesz? Duratec 2.5 V6 smigał już sobie w najlepsze na poczÄ tku lat 90-tych i ten mój chociaż jest z koĹca produkcji wiele siÄ nie różni. Zestawiasz z nim ostatni wynalazek VAG w postaci TDI 2.0 170 PS z DSG i cieszysz siÄ, że mu dorówna. Prostemu silnikowi benzynowemu o konstrukcji sprzed 15 lat. :-> -- http://tomasz.warszawa.pl 52 |
Data: Czerwiec 01 2008 11:40:46 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Bugatti | Użytkownik "T" napisał w wiadomoĹci: Bugatti pisze: Tyle że jakbyĹ wreĹcie otrzworzył tego linka z WTCC którym podawałem to bys wiedział że regulamin FIA dla Diesli jest coraz bardziej *niekorzystny*. a i także niektóre Kosztuje drożej w zakupie....ale ja jakbym miał kupowaÄ to nie kupiłbym prosto z Polskiego salonu tylko u Brokera ;-)...Hah ;-] V6 ale jaki dokładnie ? Mówisz o tym z mk3 ST220 czy słabszym 204 - Zapomniałem że wczeĹniej napisałeĹ że masz 2.5 llitrowy ;-) JeĹli chodzi o TDI to np. 2.0 TDI 170 PS (seria) może takiemu dorównaÄ. Mylisz siÄ - http://youtube.com/watch?v=jIqDK5TESIQ ;-) A po paru zmianach które planuje (swap 2.0 TDI po chipku na 200 PS i ok 400 Nm z DSG ....nie byłbym taki pewny że bÄdziesz na przodzie. ZresztÄ w warunkach codziennych poruszasz siÄ od 0 - 100 kmh ?...bezsenesowny dałeĹ przykład. Chodzi mi o elastycznoć...np. 50 - 150 kmh.... ZresztÄ wiesz co porównujesz? Duratec 2.5 V6 smigał już sobie w najlepsze A co masz jakieĹ obawy że zasłaniasz siÄ starszÄ konstrukcjÄ 2.5 V6 ;D Przecież 2.0 TDI chodź nowsza konstrukcja to po czÄĹci bazuje na 1.9 TDI (mp.układ chłodzenia silnika jest taki SAM jak w 1.9 TDI ) Widzisz i tak to jest na Usnecie - kazdy obstaje przy swoim...A jak poraz kolejny proponuje spotkanie grupy na lotnisku Bemowie i co i nikt nie ma odwagi...bo zawsze jakieĹ ale... Pozdr. -- Bugatti V12 TDI 53 |
Data: Czerwiec 01 2008 11:34:21 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: T | Bugatti pisze: Tyle że jakbyĹ wreĹcie otrzworzył tego linka z WTCC którym podawałem to No Ĺwietnie, ale jaki był regulamin wyjĹciowy? To oczywiste, ze korzystny dla diesla. A wyobraźmy sobie taki: dopuszczone wyłÄ cznie silniki atmosferyczne (bez turbo) o pojemnoĹci max 1.5. Chciałbym zobaczyÄ diesle w tej stawce... Ĺťartujesz sobie. 2.0 TDI 170 PS z DSG ma od 0-100 tyle co moje 2.5 V6 Leon waży 300 kg mniej, taka drobna różnica... http://www.youtube.com/watch?v=wEf2FdZGMVQ 2.0 TDI po chipku na 200 PS i ok 400 Nm z DSG ....nie byłbym taki pewny ZresztÄ w warunkach codziennych poruszasz siÄ od 0 - 100 kmh W warunkach codziennych to ja mam piÄkny dźwiÄk silnika i elastycznoć od poniżej 4-5K użytecznych obrotów, a Ty terkot i 2K użytecznych obrotów. :-) A co masz jakieĹ obawy że zasłaniasz siÄ starszÄ konstrukcjÄ 2.5 V6 ;D Dyskutujemy o silnikach, warto wiÄc uĹwiadomiÄ sobie, co z czym porównujemy. Przecież 2.0 TDI chodź nowsza konstrukcja to po czÄĹci bazuje na 1.9 TDI No bez żartów... nawet najnowszy 1.9 TDI nie ma prawie nic wspólnego z tym pierwszym. Tymczasem moje 2.5 V6 różni siÄ od wersji z poczÄ tku lat 90-tych szczegółami (ma np. zmniejszonÄ pojemnoć z 2544 do 2495 ze wzglÄdów podatkowo-ubezpieczeniowych, zmienione nieco oprogramowanie etc.), generalnie to ten sam silnik. Widzisz i tak to jest na Usnecie - kazdy obstaje przy swoim...A jak Co chciałbyĹ mi tam udowodniÄ? ;-) -- http://tomasz.warszawa.pl 54 |
Data: Czerwiec 01 2008 11:35:24 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: T | T pisze: W warunkach codziennych to ja mam piÄkny dźwiÄk silnika i elastycznoć Elastycznoć od poniżej 2 do 6,5K, 4-5K użytecznych obrotów. -- http://tomasz.warszawa.pl 55 |
Data: Czerwiec 01 2008 17:43:31 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Bugatti | Użytkownik "T" napisał w wiadomoĹci: Bugatti pisze: Nie zobaczysz żadnego silnika 1.5 gdyż regulamin dopuszca silniki 2 .0 litorwe. Widzisz odnosisz siÄ do regulaminu wyjĹciwego kompletnie nie znajÄ c podstwowych reguł. Mylisz siÄ - http://youtube.com/watch?v=jIqDK5TESIQ No i co mi pokazałeĹ...mk2 ? Przecież cały czas mówiesz że masz mk3..czy sam nie wiesz co masz ? Ponadto ten w linku - nie jest napisane jakÄ ma moc i moment po chipku i wkłÄ dce filtra powietrza... Ponadto pomiar mógłbyÄ wykonywany z górki ;-] My cały czas mówimy o serii. Masz tu twoje Mondeo MK3 - http://www.youtube.com/watch?v=tLAHLFKu39g I gdzie masz tu twoje 6 sec. ? Ze stoperem w rÄku wychodzi mi 8.2-8.5 sec. do 100 kmh...ale nie wiem czym Cie podnieca jazda od zatrzymania do 100 kmh ;-D W warunkach codziennych to ja mam piÄkny dźwiÄk silnika i elastycznoć od Zdefiniuj czym dla Ciebie sÄ uzyteczne obroty ? W 2.0 TDI 170 PS - http://images6.fotosik.pl/183/d232af81f540eb19.jpg Te 192 PS i 390 Nm to nie żaden chip tylko gifty od fabryki i dobry olej ;-) Teraz ty pokaż wykres twojego V6 ;-) Przecież 2.0 TDI chodź nowsza konstrukcja to po czÄĹci bazuje na 1.9 TDI Bzdura...jak nie znasz budowy to sie nie chytaj spadajÄ cego noża. Udowodnij że siÄ róźni...albo przyznaj siÄ do błÄdu ;-P Tymczasem moje 2.5 V6 różni siÄ od wersji z poczÄ tku lat Z tym nie bÄdÄ siÄ spierał bo nie znam budowy tego 2.5 Ale chyba skoro ma zmienionÄ pojemnoć to chyba nie róxni siÄ tylko oprogramowaniem (przecież ono nie zmienia pojemnoĹci żadnego silnika) ale pewnie wnÄtrzem silnika...wał, tłoki...ale mówie chyba bo nie znam tego motorka Widzisz i tak to jest na Usnecie - kazdy obstaje przy swoim...A jak A ty masz jakieĹ obawy ;-) -- Bugatti V12 TDI 56 |
Data: Czerwiec 01 2008 18:33:16 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: T | Bugatti pisze: Nie zobaczysz żadnego silnika 1.5 gdyż regulamin dopuszca silniki 2 .0 Ja nie piszÄ o TYM regulaminie. Chodzi o to, że odpowiednio definiujÄ c regulamin można wpłynÄ Ä na wyniki, dlatego właĹnie diesle tam wygrywajÄ . Podałem Ci przykład regulaminu wyĹcigów, w których diesle nie miałyby żadnych szans. No i co mi pokazałeĹ...mk2 ? Człowieku, pokazałeĹ mi jakiegoĹ Leona co waży 1200 kg i zestawiasz to z moim Mk3 które wazy 1500. Tak "udowadniajÄ c" możesz włożyÄ moje V6 do tira i wtedy napewno wypadnie gorzej. Mondeo Mk2 jest i tak o jakieĹ 100 kg ciÄższe od Leona. Ponadto ten w linku - nie jest napisane jakÄ ma moc i moment po chipku i Z 10 KM wiÄcej niż seria. Nie wiÄcej. My cały czas mówimy o serii. Masz tu twoje Mondeo MK3 - No, masz nieco ponad 8 sekundy, czyli niewiele wiÄcej niż 300 kg lżejszy Leon TDI ze skrzyniÄ DSG! W dodatku kierujÄ cy był dupa i nie podciÄ gnÄ ł do 100 na dwójce. W warunkach codziennych to ja mam piÄkny dźwiÄk silnika i elastycznoć Takie, na których auto "jedzie". W 2.0 TDI 170 PS - 1,8K - 4,5K. Powyżej silnik nie istnieje. A ja mam jeszcze 2,5K! Po za tym nowe diesle potrafiÄ mieÄ sporÄ nadwyżkÄ mocy, która z czasem siÄ ulatnia. Było to widaÄ na niejednym teĹcie 100 tys. km. Teraz ty pokaż wykres twojego V6 ;-) http://www.superchips.co.uk/curves/cougarv6.pdf Ale to starsza wersja. Popatrz na przebieg momentu. No bez żartów... nawet najnowszy 1.9 TDI nie ma prawie nic wspólnego z Co ma wspólnego? Blok silnika? JakieĹ elementy osprzÄtu? Z tym nie bÄdÄ siÄ spierał bo nie znam budowy tego 2.5 Ale chyba skoro Przecież napisałem -- zmieniona pojemnoć *i* oprogramowanie. Pewnie jeszcze parÄ drobiazgów. Pojemnoć ze wzglÄdów podatkowych z całÄ pewnoĹciÄ . Ten silnik nie przechodził żadnych istotnych zmian konstrukcyjnych, jednak z pierwszych wersji bÄdzie miała zbliżone osiÄ gi do ostatnich. Co chciałbyĹ mi tam udowodniÄ? ;-) ? -- http://tomasz.warszawa.pl 57 |
Data: Czerwiec 01 2008 22:17:52 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Bugatti | Użytkownik "T" napisał w wiadomoĹci: Bugatti pisze: 1355 kg i zestawiasz to z No i co zaczynasz siÄ zasłaniaÄ masÄ , na poczÄ ku turbem w TDI...co jeszcze wymyĹlisz ? My cały czas mówimy o serii. Masz tu twoje Mondeo MK3 - ;-] W warunkach codziennych to ja mam piÄkny dźwiÄk silnika i elastycznoć Każdy silnik po puszczeniu sprzÄgła zaczyna "jechaÄ" ;-) W 2.0 TDI 170 PS - Aha teĹcie 100 tys. km - hmmm.... skÄ d my to znamy ? Czytasz Auto Ĺwiat i stÄ d ta uporczywoć ? :D To teraz bÄdzie najlepsze ;) - jak już mówisz co masz w swojej 2.5 V6 to powiedź jeszcze jakie masz *spalanie* w mieĹcie. ;-) Teraz ty pokaż wykres twojego V6 ;-) No ładnie ;-) Co ma wspólnego? Blok silnika? JakieĹ elementy osprzÄtu? Widzisz napierw piszesz "nawet najnowszy 1.9 TDI nie ma prawie nic wspólnego z tym pierwszym" a teraz piszesz już tak niestanowczo dajÄ c znak zapytania - trochÄ odwagi i stanowczoĹci chłopie ;-) Przecież napisałem -- zmieniona pojemnoć *i* oprogramowanie. Pewnie Może masz racjÄ i może i nie - z tym nie bÄde siÄ spierał bo nie znam motorowni Co chciałbyĹ mi tam udowodniÄ? ;-) ;-) ? -- Bugatti V12 TDI 58 |
Data: Czerwiec 02 2008 01:42:30 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: T | Bugatti pisze: 1355 kg Samar mówi, że 1330 kg i chyba ma racje. Tak czy siak to nadal 150 kg mniej niż Mk3. SwojÄ drogÄ "fajnie" musi byÄ wyważony Leon z tym dieslem, skoro najlżejsza wersja Leona waży wspomniane 1200 kg... i zestawiasz to z ZasłaniaÄ? PorównywaÄ trzeba porównywalne, Mk2 z 2,5 V6 ma masÄ podobnÄ do Leona 2.0 TDI wiÄc tylko takie porównanie ma jakiĹ sens. Zdefiniuj czym dla Ciebie sÄ uzyteczne obroty ? Jedzie jak ma jakieĹ 75% maks. momentu. Aha teĹcie 100 tys. km - hmmm.... skÄ d my to znamy ? Czytasz Auto Ĺwiat Widziałem nie jeden test z badaniem na hamowni przed i po i jakkolwiek czÄsto wychodziła nadwyżka na poczÄ tku (po dotarciu) to po ok. 100K już niekoniecznie. To teraz bÄdzie najlepsze ;) - jak już mówisz co masz w swojej 2.5 V6 11-15 w zależnoĹci od stylu jazdy. U mnie jest to zwykle 13-14, ale nogÄ mam raczej ciÄżkÄ i ogólnie tematem spalania siÄ nie zajmujÄ. Ale to starsza wersja. Popatrz na przebieg momentu. Nowsza ma chyba ładniejszy na dole. Widzisz napierw piszesz "nawet najnowszy 1.9 TDI nie ma prawie nic Pytam skoro uwazasz siÄ za specjalistÄ od TDI. Bez trudu mogÄ wymieniÄ czego z całÄ pewnoĹciÄ NIE MA wspólnego -- inne zasilanie (nawet w tym wieku TDI ewoluowało bodaj od pompy rotacyjnej przez pompowtryskiwacze na common railu skoĹczywszy), inna turbina, inne oprogramowanie, co za tym idzie osprzÄt też jest zapewne inny i cała reszta. Wspólne mogÄ byÄ pewne założenia konstrukcyjne czy i jakies elementy typowo mechaniczne, które ciÄżko poprawiÄ, ale to zdecydowanie nie uprawnia do twierdzenia, że 2.0 TDI 170 PS ma wiele wspólnego z pierwszymi TDI z poczatku lat 90-tych. -- http://tomasz.warszawa.pl 59 |
Data: Czerwiec 01 2008 00:14:28 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: V-Tec | T pisze: No i widzisz, sam sobie zaprzeczasz. Skoro teraz zmienili, bo TDI wygrywało, to zapewne cały regulamin jest tak skonstruowany, żeby żaden z silników nie zyskał przewagi. Popatrz na F1 -- tam jest limit obrotów bodaj 19K, wyobrażasz sobie diesle w tym towarzystwie? no co, dadzÄ mu skrzyniÄ z 16-ma przełożeniami i tyle ;) W. 60 |
Data: Maj 31 2008 02:22:18 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Jak jesteś taki cwany to chodź lotnisko Bemowo na 1.4mili - pościgajcie Mówimy o seryjnych autach? Hmm korci mnie, aby pojawić się tam ML z 5l pod maską. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 61 |
Data: Maj 31 2008 10:50:29 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Andrzej Grabowski | Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości Popatrz na WTCC. Masz tam 3 Seaty TFSI i 5 TDI.....i wytłumacz dlaczego Popatrz na F1. Zero aut z silnikiem diesla! No cwaniaku wytłumacz ;) Dlaczego wyskakujesz tu z jakims WTCC? Co to ma do tematu? To tyle w temacie argumentów z dupy. :D Pytanie było takie: "Czy ktoś mi powie, dlaczego w porównaniach diesel vs benzyna zwykle bierze się pod uwagę doładowanego diesla i wolnossącą benzynę, przy czym diesel jest o przynajmniej 10K droższy?" 62 |
Data: Maj 31 2008 15:11:36 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: cybor | Pytanie było takie: Bo zwykle sa do wyboru doladowane dizle i niedoladowane benzyny, za kilka lat pewnie sie ten trend zmieni i bedzie wiecej doladowanych benzyn, lecz dalsze porownania beda nadal bez sensu. Wyobraz sobie, ze jest polowa lat 80-tych i wszyscay tak jak teaz maja interent i jest sobie grupa dyskusyna pl.misc.samochody na niej nastepujaca dyskusja: "Dlaczedo porownuje sie silniki z mono- i wielowtryskiem ze zwyklymi gaznikowymi i te pierwsze sa przynajmniej 1500$ drozsze?" Zeby cokolwiek zaczac porownywac trzeba przyjac jakies miarodajne i dajace sie porownac kryteria, a tu jeszcze na tej grupie i roznych innych forach nie widzialem takich. Ci co maja dizle chwala dizle, ci od benzyny chwala benzyne a rowerzysci i tak maja obydzie grupy w dupie i chwala rowery. Bo kazdy chwali to co ma, jak mu sie nie podoba albo mu zle z czym to sie poprostu tego pozbywa. I dotyczy to wszystkich dziedzin naszego zycia; Intel vs. AMD, MAC vs. PC, Linux vs. Windows, Eskimosi vs. Beduini, itd., itd. 63 |
Data: Maj 31 2008 02:20:54 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Czy ktoś mi powie, dlaczego w porównaniach diesel vs benzyna zwykle Drugi temat? Naprawdę sam sobie odpowiedziałeś. Porównywanie niedoładowanych jednostek to parodia, a porównanie doładowanych i tak wyjdzie na korzyść benzyny jeśli mówimy o osiągi. Oczywiście rozumiem tych którzy chcą ciut jeździć taniej, ale są przeciwnikami LPG (bo kiedyś założyli imitację instalacji u Henia w stodole i im sie silnik rozsypał). ALe nijak nie pojmuję ludzi, którzy na własne życzenie przebranżawiają się na operatora traktora dopłacając nie małą kasę przy założeniu, że nigdy im ten diesel - w czasie kiedy będą użytkować auto - się nie zwróci (robią za mało km). I szczerze mówiąc nie interesują mnie ich pobudki. Więc jak dla mnie EOT. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 64 |
Data: Maj 31 2008 11:23:45 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Agent |
Witam, To fakt , że obecnie diesel robi się coraz mniej opłacalny ale nie wiem czemu zawsze kazdy liczy ze jak diesel kosztuje iles tam wiecej to musi sie zwracac do zera zeby wyjść na swoje. Przecież drożej się go sprzeda i przy takim założeniu może sie okazac ze w porównaniu z benzyną inwestycja zwróci sie po roku a nie np 3. A w ogóle to już mnie temat diesel vs benzyna wkurza bardziej niż światła. Po prostu każdy swoje chwali użytkownicy PB - benzynę, diesli - ON i gazu - LPG i naprawdę nikt chyba tu nikogo nie przekona. MZ dyskusja nie ma sensu. 65 |
Data: Maj 31 2008 11:58:39 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: J.F. | On Sat, 31 May 2008 11:23:45 +0200, Agent wrote: To fakt , że obecnie diesel robi się coraz mniej opłacalny ale nie wiem Moze sie drozej sprzeda, a moze nie, jak ON bedzie po 6 zl a fama ludowa powie ze przy 200kkm wtryski i pompa CR do wymiany :-) Poza tym w miedzyczasie zaplacisz wiecej za AC i moze za OC .. niewydane pieniadze zysk by przyniosly na lokacie, albo rata kredytu mniejsza .. A w ogóle to już mnie temat diesel vs benzyna wkurza Tylko ze masz jeszcze efekt taki ze slyszysz "dieslem mozna zejsc ponizej 5l", kalkulujesz, kupujesz nowoczesna 100+ KM jednostke .. i wychodzi 7. Tymczasem nowoczesna benzyna tez spali 7 .. A potem bedziemy mieli watki "czy mozna do diesla nalac taniej benzyny" :-) A tak swoja droga .. LPG sie jakos w ON nie rozpuszcza ? Moze mozna dodac 20% :-) A jeszcze mozemy skonczyc jak w Anglii - gazowanie diesli :-) J. 66 |
Data: Maj 31 2008 15:31:40 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Agent |
On Sat, 31 May 2008 11:23:45 +0200, Agent wrote: Pierdu pierdu A w ogóle to już mnie temat diesel vs benzyna wkurza Mam 2 auta jedno na benzynę segmentu B i diesla segmentu compakt. Compakt wazy 300 kilo wicej i spala o 2 litry mniej. A potem bedziemy mieli watki "czy mozna do diesla nalac taniej Pierdu pierdu 67 |
Data: Maj 31 2008 17:26:52 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: J.F. | On Sat, 31 May 2008 15:31:40 +0200, Agent wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Nie pierdu pierdu tylko tak tak, przy czym tym razem podwojne potwierdzenie nie oznacza zaprzeczenia :-) Tylko ze masz jeszcze efekt taki ze slyszysz "dieslem mozna zejscMam 2 auta jedno na benzynę segmentu B i diesla segmentu compakt. Compakt A konkretnie to co to za auta, ile spalaja i kto nimi jezdzi ? A jeszcze mozemy skonczyc jak w Anglii - gazowanie diesli :-)Pierdu pierdu W Anglii gazuja. Jak ON bedzie po 6 zl, a LPG po 2.50, to i u nas sie zacznie :-) J. 68 |
Data: Maj 31 2008 22:18:47 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Agent |
On Sat, 31 May 2008 15:31:40 +0200, Agent wrote: Ale jak ma byc wiecej jak jest od pojemnosci i ew od marki a nie od silnika Tylko ze masz jeszcze efekt taki ze slyszysz "dieslem mozna zejscMam 2 auta jedno na benzynę segmentu B i diesla segmentu compakt. Compakt Ja. Fabia 1,4 mpi i civic 1.7 ctdi A jeszcze mozemy skonczyc jak w Anglii - gazowanie diesli :-)Pierdu pierdu Jakoś mi sie nie chce wierzyc ze podrozeje tylko ON a lpg i benzyna zostanie w miejscu. Diesel był juz 2 lata temu drozszy od benzyny a potem znowu staniał. cena paliw to wróżenie z fusów. 69 |
Data: Maj 31 2008 23:09:35 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Mroziu | Agent wrote: Jakoś mi sie nie chce wierzyc ze podrozeje tylko ON a lpg i benzyna zostanie w miejscu. Diesel był juz 2 lata temu drozszy od benzyny a potem znowu staniał. cena paliw to wróżenie z fusów. Bo czasowo była obniżona akcyza na benzyny a na olej napędowy nie. -- Pozdrawiam Mroziu 70 |
Data: Czerwiec 01 2008 00:25:06 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: J.F. | On Sat, 31 May 2008 22:18:47 +0200, Agent wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Diesel miewa wieksza i ew od marki a nie od silnika Ale za to jest od ceny. A jeszcze mozemy skonczyc jak w Anglii - gazowanie diesli :-)Pierdu pierdu Z jednej strony tak, z drugiej .. zobacz co sie dzieje :-) J. 71 |
Data: Czerwiec 01 2008 09:49:03 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Agent |
On Sat, 31 May 2008 22:18:47 +0200, Agent wrote: To kiedyś. teraz juz juz nie. i ew od marki a nie od silnika W przypadku uzywanych to niewielka róznica A jeszcze mozemy skonczyc jak w Anglii - gazowanie diesli :-)Pierdu pierdu W Polsce też gazują ale np wózki widłowe i chodzi nie o tańsze paliwo ile o czystośc spalin. I nie jest to turbodiesel. Jak ktoś zagazuje nowoczesnego turbodiesla i nadal bedzie on turbo i za kwotę poniżej 10 tys zł to będę pełen podziwu. Biorąc pod uwagę popularność LPG w Polsce i zakładając rzekomą ogromną awaryjność diesli niejeden by sie już zdecydował np po awarii wtryskiwaczy. Póki co gazowanie diesli nam nie grozi. 72 |
Data: Czerwiec 03 2008 07:55:21 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: J.F. | On Sun, 1 Jun 2008 09:49:03 +0200, Agent wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości No, roznie bywa, ale nadal jakby jednak ciut wieksze. W przypadku uzywanych to niewielka róznicai ew od marki a nie od silnikaAle za to jest od ceny. Tak ? A rzekomo miala sie inwestycja zwrocic przy sprzedazy :-) W Anglii gazuja. Jak ON bedzie po 6 zl, a LPG po 2.50, to i u nas sie http://www.go-lpg.co.uk/diesel.html http://www.chilterngascars.co.uk/cars/lpgdiesel.htm http://www.diesellpg.co.uk/ http://www.futurefueltechnology.co.uk/HGV/qanda.php http://www.tinleytech.co.uk/lpgsys.html Patrz co paliwo za 1 funta robi z ludzi :-) J. 73 |
Data: Czerwiec 03 2008 23:28:46 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Tak ? A rzekomo miala sie inwestycja zwrocic przy sprzedazy :-) O to taki fenomen, z jednej strony przepłacić trzeba za nowego diesla nawet kilkanaście tysięcy, później zapłacić większe OC od tej samej mocy, a jednak większej pojemności. Następnie drożej trzeba płacić za serwisowanie i przy cenie ON większej od ceny Pb, niewielkim przebiegu i odsprzedaży za wcale nie dużo większe pieniądze od podobnej benzyny nadal się niektórym opłaca. :) -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 74 |
Data: Czerwiec 04 2008 00:09:08 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Cavallino |
Witam, Nie trzeba. Porównywalny benzyniak jak już widziałeś kosztuje podobnie. później zapłacić większe OC od tej samej mocy, a Ale o czym Ty mówisz? Za benzynowego 2.0 zapłacisz więcej niż za 1.6 turbodiesel. Następnie drożej trzeba płacić za serwisowanie Kolejna bzdura. Serwis ceeda 1.6 crdi kosztuje 200-250 zł brutto (robocizna). Do tego jest co 20 000. Serwis ceeda benzynowego kosztuje podobnie, a jest co 15 000. 75 |
Data: Czerwiec 04 2008 01:15:03 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Nie trzeba. Gdzie? A to mnie w salonie okłamali, że za diesla tyle muszę dopłacić :) Ale o czym Ty mówisz? Nie schlepij sobie, 1,4 jest jużporównywalny mocą z z Twoim 1,6 CRD. Porównywalny, sprawdź to słowo w słowniku zanim odpiszesz. Następnie drożej trzeba płacić za serwisowanie Robocizna kosztuje podobnie, części są dużo droższe. Koszt całościowego przeglądu dla beznyzniaka to 410 zł. W tym samym ASO w przypadku diesla to 650 zł za pierwszy przegląd (albo znów mnie w salonie okłamali jak kupowałem auto). -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 76 |
Data: Czerwiec 04 2008 01:23:31 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Cavallino |
Witam, Bo Ty pytałeś o badziewne 1.4, a nie o konkurencję dla 1.6 crdi. ;-)
W katalogach może i jest. A jak jest w jeździe to w weekend ustaliliśmy. Następnie drożej trzeba płacić za serwisowanie Ale jakie części, jak auto na gwarancji jest? Koszt całościowego 205 do 250. Koszt filtrów i oleju jest taki sam. Filtry w większości też te same. ;-) Tylko przy dieslu wymieniasz je o 1/3 rzadziej. W tym samym ASO w przypadku diesla to Zdecydowanie nie umiesz pytać. ;-) 77 |
Data: Czerwiec 04 2008 02:18:12 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Gdzie? A to mnie w salonie okłamali, że za diesla tyle muszę dopłacić :) Pytałem o 1,4 i 1,6 DOHC i 1,6 CDRI. Nie schlepij sobie, 1,4 jest jużporównywalny mocą z z Twoim 1,6 CRD. Porównywalny mocą, powtórzyć? Robocizna kosztuje podobnie, części są dużo droższe.Ale jakie części, jak auto na gwarancji jest? A czytałeś dokładnie warunki gwarancji i ilośc wyłączeń? W tym samym ASO w przypadku diesla to Albo ty masz fantazję, ale to akurat łatwo zweryfikować, jutro poproszę kolegę, aby pokazał mi fakturę za pierwszy przegląd swojego 1,6 CRDI. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 78 |
Data: Czerwiec 04 2008 02:24:08 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Cavallino |
Bo Ty pytałeś o badziewne 1.4, a nie o konkurencję dla 1.6 crdi. ;-) No widzisz, a ja mówiłem o czymś co może stanowić alternatywę, a nie o takowych popierdółkach.
No - ładnie to wygląda w katalogu, powtórzyć?
Oczywiście. Nawet wrzucałem na grupę. Zanim Ty w ogóle wiedziałeś co to jest Kia. A Ty czytałeś?
Ale po co? Na Twoim forum piszą ile przegląd kosztuje. Kolegów możesz mieć równie niepełnosprawnych jak Ty, co to nie umieją auta na przegląd zawieźć - na takich ASO żerują, więc na pewno im do rachunku dopiszą co się tylko da. Jedyne za co musisz płacić w ASO to robocizna. 79 |
Data: Czerwiec 04 2008 00:11:48 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: T | Cavallino pisze: Kolejna bzdura. A... kompletny silnik do mojego Mondeo Mk3 2.5 V6 kosztuje 2000 zł na Allegro. ;-) Czy to bÄdzie coĹ w okolicach wtrysków do Ceeda CRDi w ASO? ;-) -- http://tomasz.warszawa.pl 80 |
Data: Czerwiec 04 2008 02:17:19 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Cavallino |
Cavallino pisze: Może i mniej, tylko co z tego? Różnica polega na tym, że za silnik w jakimĹ gruchocie zapłacisz z własnej kieszeni. 81 |
Data: Czerwiec 04 2008 01:23:59 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: T | Cavallino pisze: Może i mniej, tylko co z tego? A w Ceedzie z nieba spadnie? MyĹlisz, że gwarancja to taki fajny gratis? ZapłaciłeĹ w salonie ryczałtem i to jeszcze z niezłÄ marżÄ . -- http://tomasz.warszawa.pl 82 |
Data: Czerwiec 04 2008 05:42:07 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Cavallino |
Różnica polega na tym, że za silnik w jakimĹ gruchocie zapłacisz z Zgadza siÄ. I dlatego teraz wisi mi cena czÄĹci. Zapłaciłem również za to żeby nie jeździÄ nastoletnim gruchotem. Również z marżÄ . Taki mój wybór. 83 |
Data: Czerwiec 04 2008 11:40:34 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: T | Cavallino pisze: Zapłaciłem również za to żeby nie A ten "nastoletni gruchot" to odnoĹnie czego? -- http://tomasz.warszawa.pl 84 |
Data: Czerwiec 04 2008 13:49:21 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Cavallino |
Cavallino pisze: OdnoĹnie aut do których ktoĹ chciałby silnik wart 2000 wsadzaÄ. 85 |
Data: Czerwiec 01 2008 00:20:57 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: V-Tec | Agent pisze: Poza tym w miedzyczasie zaplacisz wiecej za AC i moze za OC .. nie pierdu pierdu tylko zdrowe podejście. Ja biorę pod uwagę TCO, czyli total cost of ownership ;) [..] A jeszcze mozemy skonczyc jak w Anglii - gazowanie diesli :-) ale tam gazują diesele :) W. 86 |
Data: Maj 31 2008 17:00:15 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, To fakt , że obecnie diesel robi się coraz mniej opłacalny ale nie wiem Moze sie drozej sprzeda, a moze nie. To nie jest tak skonstruowane. Przy rosnanej cenie ON, wcale nie tak latwo drozej sprzedac diesla. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 87 |
Data: Maj 31 2008 22:20:01 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Agent |
Witam,Musiała by byc dośc spora róznica na niekorzyśc ON żeby się zrównały ceną jako używane. 88 |
Data: Czerwiec 01 2008 00:28:36 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Moze sie drozej sprzeda, a moze nie. To nie jest tak skonstruowane. PrzyMusiała by byc dośc spora róznica na niekorzyśc ON żeby się zrównały ceną Ale ja nie mówię, że mają się zrównać, po prostu coraz ciężej diesla sprzedać. Dobre instalacje LPG tanieją i coraz więcej ludzi ma pozytywne doświadczenia z LPG. A jakby nie patrzeć jest to obecnie najtańsze źródło zasilania naszych pojazdów i chyba najbardziej ekologiczne. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 89 |
Data: Czerwiec 01 2008 09:51:07 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Agent |
Witam, Nie mówię, że nie. Obecnie jeźdże drugim już moim turbodieslem i pierwszą benzyną i jako nastepne auto po dieslu mam zamiar spróbować benzyne + LPG 90 |
Data: Maj 31 2008 14:16:35 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: Vex |
instalacji u Henia w stodole i im sie silnik rozsypał). ALe nijak nie Ja powiem tak...kupiłem nowego diesla bo w promocyjnej wersji aut dawali je w cenie auta z benzyniakiem o tej samej mocy. Prócz topornego ruszania na 1 biegu ( jakaś taka krótka ta jedynka i mało płynne przyśpieszanie ) nie mam do mojego diesla zastrzeżeń, ale jakbym miał dopłacić za niego ok. 10k zł więcej to bym się na to nie zdecydował. Dodam, że jest to mój pierwszy ropniak. Pozdrowienia, Tomek 91 |
Data: Maj 31 2008 13:03:03 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: T | Vex pisze: Ja powiem tak...kupiÂłem nowego diesla bo w promocyjnej wersji aut dawali Jakbym miał do wyboru TD i wolnossÄ cÄ benzynÄ o tej samej pojemnoĹci (szczególnie niewielkiej) i w tej samej cenie, to też bym wybrał TD... -- http://tomasz.warszawa.pl 92 |
Data: Czerwiec 01 2008 00:26:34 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: V-Tec | T pisze: Czy ktoĹ mi powie, dlaczego w porównaniach diesel vs benzyna zwykle bierze siÄ pod uwagÄ doładowanego diesla i wolnossÄ cÄ benzynÄ, przy czym diesel jest o przynajmniej 10K droższy? Bo porównujÄ c wychodzimy z jakiĹ założeĹ. Np. okreĹlamy jakiĹ koszt zakupu, jakiĹ koszt użytkowania przy założeniu x km rocznie, minimalny rozmiar i wyposażenie auta, czÄć jakieĹ minimalne osiÄ gi. Przez przypadek wychodzi, że trzeba porównywaÄ turbo diesela i wolnossÄ cÄ benzynÄ. Pozdr, W. 93 |
Data: Maj 31 2008 23:01:50 | Temat: Re: Diesel vs benzyna | Autor: T | V-Tec pisze: Bo porównujÄ c wychodzimy z jakiĹ założeĹ. Np. okreĹlamy jakiĹ koszt No ale właĹnie tak nie wychodzi. -- http://tomasz.warszawa.pl |