Grupy dyskusyjne   »   Dlaczego chlodnica przecieka ale po...

Dlaczego chlodnica przecieka ale po...



1 Data: Kwiecien 14 2007 23:50:14
Temat: Dlaczego chlodnica przecieka ale po...
Autor: Jarek Dabrwoski 

... po wylaczeniu silnika, a nie w czasie jazdy?
Przeciek pochodzi z pod cybantow jednego z wezy do chlodnicy.
Korek dokrecony na maxa. W gumowej rurze jest plyn.



2 Data: Kwiecien 15 2007 07:23:19
Temat: Re: Dlaczego chlodnica przecieka ale po...
Autor: Przemek 

Jarek Dabrwoski  wrote in


.. po wylaczeniu silnika, a nie w czasie jazdy?
Przeciek pochodzi z pod cybantow jednego z wezy do chlodnicy.
Korek dokrecony na maxa. W gumowej rurze jest plyn.

ano dlatego, ze podczas jazdu temperatura chlodnicy jest na tyle duza, ze
plyn spokojnie odparuje i nie bedzie po nim sladu.
a na postoju plyn nie paruje i dlatego sa widoczne wycieki.

a tak poza tym, to chlodnica przecieka caly czas, a widoczne jest to tylko
na postoju

--
Pozdrawiam Przemek
BX 19 TRD '88 Automat, Xsara II Break 1.9D '00
Czechowice-Dziedzice

3 Data: Kwiecien 15 2007 09:58:17
Temat: Re: Dlaczego chlodnica przecieka ale po...
Autor: Alti 


Użytkownik "Jarek Dabrwoski"  napisał w wiadomości

.. po wylaczeniu silnika, a nie w czasie jazdy?

Dlatego że po wyłaczeniu ciepłego silnika ciśnienie w układzie rośnie.
Podczas jazdy działa pompa wody i całość wody ma temp ok 90stC. Gdy
wyłączasz silniki i co za tym idzie obieg wody silnik wciąż oddaje ciepło i
w najcieplejszych miejscach silnika temp rośnie jeszcze jakiś czas. A jak
temp rośnie to i ciśnienie wzrasta do poziomu powodującego wycieki.
Efekt podgrzewania się wody jeszcze po wyłączeni u silnika zauważyłem już
jakiś czas temu w swojej 525i. Jadąc po autostradze w lecie miałem cały czas
wskazówke temp. w połowie. Zatrzymałem się na papierocha (ca 5min postoju)
wsiadam do auta przekerecam zapłon a wskazówka jest w 3/4 skali a nie w
połowie. Odpaliłem silnik, mineło kilka sekund i temp spadła do połowy
skali.
Wojtek

4 Data: Kwiecien 15 2007 10:57:31
Temat: Re: Dlaczego chlodnica przecieka ale po...
Autor: Jarek Dabrwoski 

Alti napisał(a):

Użytkownik "Jarek Dabrwoski"  napisał w wiadomości
.. po wylaczeniu silnika, a nie w czasie jazdy?

Dlatego że po wyłaczeniu ciepłego silnika ciśnienie w układzie rośnie. Podczas jazdy działa pompa wody i całość wody ma temp ok 90stC. Gdy wyłączasz silniki i co za tym idzie obieg wody silnik wciąż oddaje ciepło i w najcieplejszych miejscach silnika temp rośnie jeszcze jakiś czas. A jak temp rośnie to i ciśnienie wzrasta do poziomu powodującego wycieki.

Dobra, ale co z tym zrobic?!
preciez tak nie powinno byc!

5 Data: Kwiecien 15 2007 11:06:20
Temat: Re: Dlaczego chlodnica przecieka ale po...
Autor: Konrad Urbański 

Jarek Dabrwoski wrote:

Dobra, ale co z tym zrobic?!
preciez tak nie powinno byc!
Może czas przyjrzeć się zakrętce zbiorniczka wyrównawczego - może jego zaworek padł?

--
Konrad
Moja stroniczka:
http://www.put.poznan.pl/~urbanski/
a tam m.in.: PF126p, xantia, papugi, akwarium, zdjęcia

6 Data: Kwiecien 15 2007 21:19:05
Temat: Re: Dlaczego chlodnica przecieka ale po...
Autor: B.P. (pobo) 

Dobra, ale co z tym zrobic?!
preciez tak nie powinno byc!

Sprawdź przede wszystkim stan węża i zaciski na cybantach. Może jest po prostu pęknięcie gumy lub zacisk jest np. krzywy/nie przylega na całym obwodzie.

pobo

Dlaczego chlodnica przecieka ale po...



Grupy dyskusyjne