Użytkownik "Jarek Dabrwoski" napisał w wiadomości
.. po wylaczeniu silnika, a nie w czasie jazdy?
Dlatego że po wyłaczeniu ciepłego silnika ciśnienie w układzie rośnie.
Podczas jazdy działa pompa wody i całość wody ma temp ok 90stC. Gdy
wyłączasz silniki i co za tym idzie obieg wody silnik wciąż oddaje ciepło i
w najcieplejszych miejscach silnika temp rośnie jeszcze jakiś czas. A jak
temp rośnie to i ciśnienie wzrasta do poziomu powodującego wycieki.
Efekt podgrzewania się wody jeszcze po wyłączeni u silnika zauważyłem już
jakiś czas temu w swojej 525i. Jadąc po autostradze w lecie miałem cały czas
wskazówke temp. w połowie. Zatrzymałem się na papierocha (ca 5min postoju)
wsiadam do auta przekerecam zapłon a wskazówka jest w 3/4 skali a nie w
połowie. Odpaliłem silnik, mineło kilka sekund i temp spadła do połowy
skali.
Wojtek
4 |
Data: Kwiecien 15 2007 10:57:31 |
Temat: Re: Dlaczego chlodnica przecieka ale po... |
Autor: Jarek Dabrwoski |
Alti napisał(a):
Użytkownik "Jarek Dabrwoski" napisał w wiadomości
.. po wylaczeniu silnika, a nie w czasie jazdy?
Dlatego że po wyłaczeniu ciepłego silnika ciśnienie w układzie rośnie. Podczas jazdy działa pompa wody i całość wody ma temp ok 90stC. Gdy wyłączasz silniki i co za tym idzie obieg wody silnik wciąż oddaje ciepło i w najcieplejszych miejscach silnika temp rośnie jeszcze jakiś czas. A jak temp rośnie to i ciśnienie wzrasta do poziomu powodującego wycieki.
Dobra, ale co z tym zrobic?!
preciez tak nie powinno byc!
5 |
Data: Kwiecien 15 2007 11:06:20 | Temat: Re: Dlaczego chlodnica przecieka ale po... | Autor: Konrad Urbański |
Jarek Dabrwoski wrote:
Dobra, ale co z tym zrobic?!
preciez tak nie powinno byc!
Może czas przyjrzeć się zakrętce zbiorniczka wyrównawczego - może jego zaworek padł?
--
Konrad
Moja stroniczka:
http://www.put.poznan.pl/~urbanski/
a tam m.in.: PF126p, xantia, papugi, akwarium, zdjęcia
6 |
Data: Kwiecien 15 2007 21:19:05 | Temat: Re: Dlaczego chlodnica przecieka ale po... | Autor: B.P. (pobo) |
Dobra, ale co z tym zrobic?!
preciez tak nie powinno byc!
Sprawdź przede wszystkim stan węża i zaciski na cybantach. Może jest po prostu pęknięcie gumy lub zacisk jest np. krzywy/nie przylega na całym obwodzie.
pobo
| | |