Dlaczego nie ML ?
1 | Data: Grudzien 18 2009 16:37:22 |
Temat: Dlaczego nie ML ? | |
Autor: emes | Zakladam nowy watek odnosnie auta z 4x4, 2 |
Data: Grudzien 18 2009 16:47:13 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? | Autor: Maciej Browarczyk | emes pisze: Zakladam nowy watek odnosnie auta z 4x4, Kiepski naped (obczaj film na youtube, wjedzie w byle bloto i ze wzgledu na brak blokady mostu nie wyjedzie juz z niego), benzyniaki chleja niemilosierne ilosci paliwa, sensowny szybki diesel (400CDI, bo na nowszy model to chyba nie styknie kasy) to wymiana skrzyni co 30tys km i wcale nie pali jak przystalo na diesla, 270CDI taki "se", ogolnie ML to lipa. ps. Poprzedni to straszny kaszatan a obecny tez nie lepszy http://tinyurl.com/yehq8ks , obecne Mercedesy to tylko dla "fanow" to nie to samo co kiedys -- Pozdrawiam, Maciek 3 |
Data: Grudzien 18 2009 17:10:55 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? | Autor: emes |
emes pisze: A moze TERRACAN HYUNDAI? Widzialem to dzisiaj na ulicy fajnie wyglada ? 4 |
Data: Grudzien 18 2009 17:22:27 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? | Autor: Jurand |
No zdecydowanie wziąłbym Terracana zamiast ML-a ;) Nie mówiąc o tym, że ML zaczyna kojarzyć się z samochodem dla dresa albo dla dorobkiewicza ze wsi... Ten samochód naprawdę jest bardzo przeceniany - ani nie wygląda szczególnie rewelacyjnie, wnętrze projektowane tępą siekierą, silniki jak już tutaj napisano - dobrane metodą losowania, do tego prowadzenie tragiczne, jak na klasę auta. Jurand. 5 |
Data: Grudzien 18 2009 18:54:10 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? | Autor: Maciej Browarczyk | Jurand pisze: No zdecydowanie wziąłbym Terracana zamiast ML-a ;) Nie mówiąc o tym, że ML zaczyna kojarzyć się z samochodem dla dresa albo dla dorobkiewicza ze wsi... Juz nie chcialem tego pisac, zeby nie byc posadzonym o szufladkowanie ale coraz czesciej w Trojmiescie da sie zobaczyc ML320 na gazie (czesto ladnie schowany wlew gdzies ale smrod niemilosierny), obowiazkowo ze stanow (kwadratowa rejestracja), chromy 19-21", bezowe skory i najlepsze z tego, BARDZO ATRAKCYJNE KOLORY jak do takiego auta, zgnily zielony albo ciemny bordo ;] -- Pozdrawiam, Maciek 6 |
Data: Grudzien 21 2009 09:36:03 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? | Autor: Mikolaj Rydzewski | Maciej Browarczyk wrote: Juz nie chcialem tego pisac, zeby nie byc posadzonym o szufladkowanie ale coraz czesciej w Trojmiescie da sie zobaczyc ML320 na gazie (czesto ladnie schowany wlew gdzies ale smrod niemilosierny), obowiazkowo ze stanow (kwadratowa rejestracja), A kierunkowskazy tylne ma czerwone czy pomaranczowe? Swoja droga to zna ktos przypadek gdy policja zareagowala na drodze wobec pojazdu z czerwonymi tylnymi kierunkami? 7 |
Data: Grudzien 18 2009 20:45:49 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? | Autor: szwagier |
A moze TERRACAN HYUNDAI? Widzialem to dzisiaj na ulicy fajnie wyglada ?A moze Kia Sorento? W starszych wersjach EX napedy sa konfigurowane 2H, 4H, 4L, a w wersji z automatyczna skrzynia biegow jezdzisz ze stalym napedem 4H szwagier 8 |
Data: Grudzien 18 2009 12:27:18 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? | Autor: Olleo | A moze Kia Sorento? A co sadzicie o GLK? Wyglada powazniej od ML. Oczywiscie jest nieco mniejszy - taki bardziej odpowiadajacy malym SUVom, niz terenowkom. -- Olleo 9 |
Data: Grudzien 19 2009 00:03:07 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? | Autor: Pab_lo |
Zakladam nowy watek odnosnie auta z 4x4, Za jakie pieniadze? Stary ML wyglada jak mydelniczka a jak ma jeszcze plastikowe zderzaki... Wedlug mnie prowadzi sie najgorzej z europejskich SUVow. Jesli celujesz w cos takiego, to poszukaj czegos (np Touareg) z aktywnym zawieszeniem. W razie usterki moze zabolec ale w ustawieniu "sport" da sie tym normalnie wyprzedzac po polskich koleinach. Procz tego - szyba czolowa to 1500 zl i nie ma taniej! A moze Audi allroad ? Picasso 10 |
Data: Grudzien 21 2009 22:51:57 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? A moze VW Touareg ??? | Autor: RoB |
Jesli nie ML, to... VW Touareg. Mozesz cos wiecej powiedziec na ten wybor ? Tez zastanawiam sie nad duzym SUVem, ale kieruje sie wlasnie w kierunku Touarega, 3.0TDI. RoB 11 |
Data: Grudzien 22 2009 02:40:32 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? A moze VW Touareg ??? | Autor: Maciej Browarczyk | RoB pisze: Jesli nie ML, to... VW Touareg. Mozesz cos wiecej powiedziec na ten wybor ? Napisz co chcesz wiedziec o VW Touaregu, w rodzinie mamy 2.5 i 3.0 TDI. -- Pozdrawiam, Maciek 12 |
Data: Grudzien 22 2009 12:16:14 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? A moze VW Touareg ??? | Autor: RoB |
RoB pisze:Interesuje mnie model z 3litrowym dielem, rocznik z przelomu 2006-2007, wszystko co moze powiedziec urzytkownik, a nie to co kolega mojego przyjaciela wyczytal w AS ;). Nie mialem z nim do czynienia, kiedys mialem tylko raz okazje przejechac sie 5.0 TDI, wymiatal niezle. Ale opinie uzytkownikow i serwisu na temat kosztow utrzymania, nie najlepsze. RoB 13 |
Data: Grudzien 22 2009 21:48:40 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? A moze VW Touareg ??? | Autor: Maciej Browarczyk | RoB pisze: Interesuje mnie model z 3litrowym dielem, rocznik z przelomu 2006-2007, Zacznijmy "od podstaw", nie jezdzac kapeluszniczo ale tez nie odcinajac na kazdych swiatlach srednia wychodzi 13-14l. Mamy wersje King Kong i jest tam uklad hamulcowy Brembo, klocki bardzo szybko sie zuzywaja ale hamuje calkiem dobrze jak na takiego kloca. Jak chcesz wymieniac w serwisie klocki i/lub tarcze to pojdziesz z torbami ;) Ogolnie >1k zl za klocki na przod to przesada. Klocki i tarcze kupisz na Allegro w duzo nizszych cenach. Zadnych wiekszych problemow poza np. przepalonym jednym xenonem czy wyswietlajaca sie lampka hamulca recznego (odbijajaca sprezynka hamulec reczny-nozny ;) sie wyrobila). Jezdzi niezle jesli chodzi o przyspieszenie aczkolwiek ze wzgledu na bryle przy duzych predkosciach nie robi szalu, po czipie pewnie bedzie duzo lepiej (my mamy felgi R19, wiec opony 275/45 straszne walce). Blokada mostu spisuje sie dobrze, swietnie wyjezdza na zwyklych oponach z terenu w ktorym wiekszosc odpada. No co moge powiedziec wiecej, duzych usterek nie bylo, jak narazie pierdoly, skrzynia manual (jedynka troche przy krotka), reling (ten fajniejszy, wszerz, bo te podluzne w tym samochodzie to porazka wizualna) troszke halasuje przy 160km/h. Ogolnie moge polecic zamiast fajansu w stylu ML czy XC90. Jak zalezy Ci na "terenowosci" to wez Touarega, jak wolisz ciut wiecej prestizu to Q7 (ale kasa wieksza), warto tez rozwazyc X5 ale zadne z w/w nie ma blokady mostu przez co w terenie raczej klapa. Jak masz pytania to pisz smialo. -- Pozdrawiam, Maciek 14 |
Data: Grudzien 23 2009 22:35:02 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? A moze VW Touareg ??? | Autor: Pab_lo |
Niestety na temat samego Touarega niewiele, aczkolwiek wiem jak sie to prowadzi bo czasami ujezdzam Cayenne 3,2 V6 i kiedys 4,5 V8 - zawieszenia w tych samochodach sa identyczne. Odpalalem zimnego Touarega V10 i kiepsko to brzmialo. Po krotkiej przejazdzce nadal nie podobala mi sie praca silnika - to w koncu diesel. Ostatnio przejechalem sie 4,2 FSI i wymiatal niezle. Ja bym nie odrzucal na starcie 3,2 l. W cyklu mieszanym, Cayenne 3,2 l potrafi pokazac 14,5 l , jesli do tego zamontujesz LPG, to wyjdzie okolo 35 zl/100 km, co jest raczej dobrym wynikiem na ponad 2 tonowego mastodonta. Komplet oryginalnych klockow i tarcz na przod kosztuje 1400 zl. Mozna kombinowac z jakimis TRW o polowe tanszymi. Moim zdaniem warto zainwestowac w aktywne zawieszenie. Duzo lepiej samochod zachowuje sie przy utwardzeniu "amortyzatorow" podczas wyprzedzania na koleinach. O reduktorach i blokadach sie nie wypowiem, bo nigdy nie czulem potrzeby wlaczania tych wynalazkow. Z kolei stricte szosowym oponom zadne blokady w terenie nie pomoga. Te samochody nie nadaja sie w teren a co najwyzej na snieg w Bialce Tatrzanskiej lub bloto na nowo budowanym osiedlu. Picasso 15 |
Data: Grudzien 23 2009 23:18:46 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? A moze VW Touareg ??? | Autor: Maciej Browarczyk | Pab_lo pisze: Te samochody nie nadaja sie w teren a co najwyzej na snieg w Bialce Tatrzanskiej lub bloto na nowo budowanym osiedlu. 1. Reduktor i blokade mostu ma tylko Touareg z calego towarzystwa. 2. 5.0 V10 TDI to problemowy i wcale nie fajnie brzmiacy silnik. 3. Optimum pod wzgledem spalania/dynamiki/dzwieku to 3.0TDI (w miescie srednio 12-14 bez oszczedzania). 4. Jezdziles kiedys tym w "gorszym" terenie? Mam na mysli wzniesienia o sporym kacie + glebokie bloto? Z postu wnioskuje, ze nie skoro nie uzywales reduktora/blokady. A musze Cie zdziwic, bo T duzo bardziej sie nadaje w teren (aczkolwiek nikt nie twierdzi, ze bedzie tak samo dobry jak typowa niekomfortowa terenowka na odpowiednik ogumieniu) niz Cayenne/Q7, bo ma blokade/reduktor i (co nie jest bez znaczenia) jest duzo krotsze od w/w samochodow. -- Pozdrawiam, Maciek 16 |
Data: Grudzien 24 2009 13:42:22 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? A moze VW Touareg ??? | Autor: Pab_lo |
Mylisz sie. Reduktor i blokade centralnego dyferencjalu ma kazda Cayenne. Niektore maja dodatkowa blokade tylnego mostu. http://vwt5.pl/include/zdjecie.php?id=568 Lewy przelacznik - gorna okragla dioda to blokada centralnego, dolna, tylnego a kwadratowa po srodku, to reduktor. Jesli tak nie jest to najwidoczniej bede musial kupic sobie instrukcje obslugi... 2. 5.0 V10 TDI to problemowy i wcale nie fajnie brzmiacy silnik. Tez to samo napisalem. 3. Optimum pod wzgledem spalania/dynamiki/dzwieku to 3.0TDI (w miescie No a pozniej biegasz po miescie i szukasz depresatorow - wolna wola. Koszty sa podobne przy 3,2 z LPG a wydech jest tak ladnie zestrojony, ze bulgocze jak V8. 4. Jezdziles kiedys tym w "gorszym" terenie? Nie jezdzilem i nawet nie mam zamiaru - to jest zonowe auto ktore sluzy glownie do wozenia dziaciarni do szkoly i przedszkola. BTW doskonale wiem co to sa snolkery, kinetyki, polibushe i lifty. Mialem kiedys taka zabawke jak krotki GR i probowalem sie w to bawic... Picasso 17 |
Data: Grudzien 24 2009 20:21:45 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? A moze VW Touareg ??? | Autor: Maciej Browarczyk | Pab_lo pisze: Mylisz sie. A to mea culpa. Wszystkie Cayenne (te starsze tez?) to maja? Bo mi sie wydawalo, ze widzialem Cayenne bez tego. Co do 3.2 na LPG, heh, nie zebym jakos sie nabijal czy cos ale po prostu jak ktos kupuje (taki) samochod z takim silnikiem to raczej powinien liczyc sie z kosztami uzytkowania i byc swiadomym wad i zalet. Co do depresatorow to ludzie uzywaja ich przez to, ze w stacjach sprzedaja letnie/jesienne gowno a nie zimowa rope a jak ktos lata w trasy to diesel jest idealny, na LPG czesto trzeba tankowac no i wiadomo jak jest za granica ze stacjami. Takze co do LPG to samochod jest dla mnie i do mojego uzytku a nie odwrotnie (trasy nie bede zmienial, zeby tylko tankowac LPG). -- Pozdrawiam, Maciek 18 |
Data: Grudzien 25 2009 02:52:08 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? A moze VW Touareg ??? | Autor: Brzezi | czw, 24 gru 2009 o 20:21 GMT, Maciej Browarczyk napisał(a): Co do 3.2 na LPG, heh, nie zebym jakos sie nabijal czy cos ale po prostu Bylo juz wiele razy, nie wazne jaki kto kupuje samochod, jezeli widzi oszczednosc, to czy taki czy taki silnik, to ta oszczednosc jest na LPG(a wlasnie w duzych silnikach oszczednosc jest na cenie jest duzo bardziej zauwazalna).... O gustach sie nie dyskutuje, jezeli ktos ma kaprys miec LPG to bedzie go mial... dzieki temu zaoszczedzi... Pozdrawiam Brzezi 19 |
Data: Grudzien 25 2009 13:39:55 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? A moze VW Touareg ??? | Autor: Pab_lo |
Nie widzialem i nie slyszalem, zeby byly bez. Co do 3.2 na LPG, heh, nie zebym jakos sie nabijal czy cos ale po prostu Juz wiele razy na ten temat bylo... Cayenne z dieslem to dosc droga impreza a procz tego IMHO jest to jeszcze bardziej egzotyczne zestawienie niz z LPG. Przy VW masz wybor, czy diesel jest uzasadniony, to juz kazdy musi indywidualnie ocenic. Co do depresatorow to ludzie uzywaja ich przez to, ze w stacjach sprzedaja Ale co to zmienia? Czy to oznacza, ze problemu nie ma? a jak ktos lata w trasy to diesel jest idealny, na LPG czesto trzeba tankowac no i wiadomo jak jest Jezdze "w kolo komina" i mnie ten problem nie dotyczy. Na wakacje lata sie teraz samolotem a na narty jezdzi w takie krainy gdzie stacjow jak mrowkow, moze procz Szwajcarii, jednak tragedii nie ma i po dodaniu POI ze stacjami mozna bezstresowo podrozowac na samym LPG. Zreszta ewentualny wyjazd na urlop nie jest problemem - te kilkaset zl roznicy... Istotniejsze sa nizsze koszty na co dzien. Ja raczej kupuje kilkuletnie uzywki bez gwarancji i omijam naciagaczy - ASO - szerokim lukiem. Potencjalna usterka diesla przysparza sporych kosztow i niemniej klopotu. Uklad zasilania benzyna i gazem jest prosty jak budowa cepa, wiec ewentualne naprawy sa proste i niespecjalnie kosztowne. Picasso 20 |
Data: Kwiecien 01 2010 10:24:01 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? A moze VW Touareg ??? | Autor: RoB |
Pab_lo pisze: A ktora lepsza wersja Touarega: zawieszenie z pneumatyka czy bez ??? RoB 21 |
Data: Kwiecien 04 2010 00:46:02 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? A moze VW Touareg ??? | Autor: P_ablo | Użytkownik "RoB" napisał w wiadomości
Oczywiscie z pneumatyka... Wez jednak pod uwage, ze komplet nowych amorow kosztuje circa 10 tys zl. -- Picasso 22 |
Data: Kwiecien 06 2010 00:59:39 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? A moze VW Touareg ??? | Autor: RoB |
Użytkownik "RoB" napisał w wiadomości I to wlasnie mnie przeraza... :( Jaka jest ich zywotnosc ? Regeneruje sie je, czy wymiana tylko w serwisie ??? RoB 23 |
Data: Kwiecien 12 2010 00:22:08 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? A moze VW Touareg ??? | Autor: P_ablo | Użytkownik "RoB" napisał w wiadomości Niestety nie przerabialem tematu i nie wiem co sie w srodku zuzywa. Kilka lat temu mialem poprzednia generacje S klasy z przebiegiem 180 tys i aktywne zawieszenie zaczelo siadac. Skonczylo sie na zakupie 2 amorow w ASO, o regeneracji i zamienniku nie bylo mowy. ASO zaleca wymiane wszystkich 4... Znajomego Cayenne (zawieszenie identyczne jak w Touaregu) ma prawie 200 tys i fabryczne zawieszenie pracuje idealnie. Nie zawsze padaja amory, czasami bywaja problemy z pompami. -- Picasso 24 |
Data: Grudzien 23 2009 23:20:58 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? A moze VW Touareg ??? | Autor: emes |
no z jakimis TRW to przesadziles ;) gdybys powiedzial GERMAN to jeszcze rozumiem, chociz oni chyba nie robia do cayenna klockow 25 |
Data: Grudzien 21 2009 19:39:36 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 18 Dec 2009 16:37:22 +0100, emes napisał(a): Zakladam nowy watek odnosnie auta z 4x4, Bo taki duzy silnik, do którego zmieścisz całego merola, to strasznie duzo kosztuje. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 26 |
Data: Grudzien 25 2009 13:27:57 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? | Autor: Marcin Kaniewski | emes napisał(a): Zakladam nowy watek odnosnie auta z 4x4, Ano dlatego, że lepiej Jeep Grand Cherokee WK z silnikiem 5.7V8 HEMI -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 27 |
Data: Grudzien 25 2009 15:15:25 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? | Autor: emes |
emes napisał(a): a to nie jest tak ze skrzynie padaja jak muchy na jesieni ? 28 |
Data: Grudzien 25 2009 20:22:20 | Temat: Re: Dlaczego nie ML ? | Autor: MarcinK | emes pisze:
W ML'ach tak właśnie jest. W GC niekoniecznie. MK |