Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
1 | Data: Wrzesien 14 2007 02:56:09 |
Temat: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | |
Autor: Maciek | Przeczytałem już sporo na temat olejów, ale zastanawiam się, czy zawsze i wszędzie wybór półsyntetyka lub syntetyka będzie najlepszy. 2 |
Data: Wrzesien 14 2007 02:58:14 | Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | Autor: Maciek | Dla niewtajemniczonych dodam, że pierwotna konstrukcja tego silnika (później modyfikowana) powstała 30 lat temu, więc nie jest to jakaś supernowoczesna jednostka. 3 |
Data: Wrzesien 13 2007 23:54:00 | Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | Autor: Pete |
Powiedzcie mi, jakie wady miałoby stosowanie oleju mineralnego 15W40 w Skodzie Felicii 1.3 MPI o przebiegu 87kkm? Praktycznie żadne. O ile olej spełnia wymagania producenta silnika, to można go lać. Benefitem syntetyka jest to, że wytrzymuje dłuższe przebiegi. O ile będziesz w miarę często wymieniał, to możesz jeździć na mineralu. Dzisiejsze minerale też są dużo lepsze niż te sprzed 20 lat. Pozdr. Pete 4 |
Data: Wrzesien 14 2007 07:12:41 | Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | Autor: Karolek |
Przeczytałem już sporo na temat olejów, ale zastanawiam się, czy zawsze i wszędzie wybór półsyntetyka lub syntetyka będzie najlepszy. W zasadzie tylko jedna wade ma, jak bedzie ostry mroz to troche ciezej bedzie sie silnikiem krecic. Poza tym mozesz spokojnie taki stosowac i nie powinno to wplynac jakos specjalnie na osiagany przez silnik przebieg. Karolek 5 |
Data: Wrzesien 14 2007 07:34:26 | Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | Autor: xymax |
Przeczytałem już sporo na temat olejów, ale zastanawiam się, czy zawsze i Po prostu nie chcę się dać bez potrzeby doić i pytanie, czy warto stosować Dawno temu podobny dylemat miałem i doszedłem do wniosku że za X kupuję olej półsyntetyk i leję. Co się będzie działo po Y latach nie obchodzi mnie ponieważ nie ja będę tym autem jeździł. A fanów aut używanych nie brakuje. A czemu mam dla kogoś swoim kosztem utrzymywać auto ? Jak dojdziesz do tego wniosku to zobaczysz że kasy Ci w kieszeni zostanie i auto będzie jeździło :) -- MS 6 |
Data: Wrzesien 14 2007 09:20:41 | Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | Autor: Jakub Witkowski | Maciek pisze: Syntetyczny jest sporo droższy. Pytanie, czy w takim samochodzie warto lać olej za 350 zł, gdy można na 60 zł. Na tak postawione pytanie odpowiem - oczywiście mineralny za 60. Ja zaś wybrałem syntetyk Mobil1 5W50 (za 114 zł z wymianą) i samochód odtąd chodzi dokładnie tak jak powinien - cicho gdy ciepły i b.łatwo kręci, gdy zimny. Uważam e za tę cenę jest to nieporównanie korzystniejsze niż mineralny, a cenowo porównywalne, biorąc pod uwagę że zmieniam co 15kkm a nie co 10. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 7 |
Data: Wrzesien 14 2007 09:53:49 | Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | Autor: C.K. |
gdzie kupujesz tego Mobila za 114 zł z wymianą ? CK 8 |
Data: Wrzesien 14 2007 10:55:46 | Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | Autor: Jakub Witkowski | C.K. pisze:
Dokładnego adresu nie znam, to jest bodajże ulica Elbląska. W-wa. W każdym razie niedaleko Powązkowskiej i WIML-u. Mają go po 38zł/l z beczki (u mnie wchodzi równiutko 3l), z wymianą gratis. Oczywiście nie każdy ufa beczkom. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 9 |
Data: Wrzesien 14 2007 11:16:47 | Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | Autor: C.K. | aaa 3l, ja potrzebuje 4l i ostatnio płaciłem bez mała 50zł/litr CK 10 |
Data: Wrzesien 14 2007 23:11:25 | Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | Autor: Maciek | Ja zaś wybrałem syntetyk Mobil1 5W50 (za 114 zł z wymianą) Chcesz powiedzieć, że miałeś mineralny i po zmianie na syntetyczny silnik na wysokich obrotach pracuje Ci wyraźnie ciszej? A jakie auto? 11 |
Data: Wrzesien 17 2007 09:53:22 | Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | Autor: Jakub Witkowski | Maciek pisze: Ja zaś wybrałem syntetyk Mobil1 5W50 (za 114 zł z wymianą) Primera P10 A co w tym dziwnego? Przecież syntetyczny właśnie w wysokiej temperaturze trzyma lepkość znacznie skuteczniej od minerala, z którego robi się woda. A zwłaszcza TEN właśnie 5W50 który ma lepkość przy 100stC = 17, podczas gdy większość normalnych olejów około 12-14. Efekt jest taki, że o ile na słabszym oleju miałem wrażenie, że gorący silnik się troszkę "tłucze" i chodzi jakby "twardo" (ponad 300kkm robi swoje) to na tym syntetyku zaczął chodzić cicho prawie jak nówka :) Oczywiście jest to okupione teoretycznie minimalnie wyższymi oporami czyli nieco gorszą ekonomiką - w praktyce nie do stwierdzenia -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 12 |
Data: Wrzesien 14 2007 10:52:03 | Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | Autor: mIrO | Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości Syntetyczny jest sporo droższy. Pytanie, czy w takim samochodzie warto lać olej za 350 zł, gdy można na 60 zł.To jest felicja czy jakaś ciezarowka (ilosc oleju?) ? W lanosie od poczatku (6 lat) mam wlewany syntetyczny lotos (ostatnio za sam olej zaplacilem w selgros 102,5 zl) i nie sprawia zadnych problemow, a cenowo jest jak widac konkurencyjny. W serwisie proponowali syntetyczny shell z beczki, ale kosztowal chyba 1,5 raza tyle. Filtr do lanosa kosztowal jakies grosze. Nie wiem dokladnie tyle, bo przy okazji wymienialem filtr paliwa :) -- Pzdr, mIrO 13 |
Data: Wrzesien 14 2007 09:26:23 | Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | Autor: Michal_K | Our newsgroup friend Maciek wrote: Syntetyczny jest sporo droższy. Pytanie, czy w takim samochodzie warto laćJeju, gdzie 350 za syntetyk? Najtańsze syntetyki kupisz za około 100zł Jakie konkretnie wady będzie wykazywał mineralny?Wady wykazuje takie, ze przy wyższej temperaturze- tj nominalnej pracy silnika- rozrzedza się dużo dużo bardziej niż syntetyk. Jakość smarowania jest zatem dużo gorsza. Wiem, że zużycie silnika, itd., ale czy ktoś może powiedzieć mi konkretnie?Konkretnie to im nowocześniejsza konstrukcja silnika tym olej musi go lepiej smarować. Na przykład: na syntetyku przejedziesz 300 kkm, a na mineralnym góra 200Nikt chyba nie prowadził takich statystyk... :) Ale tak samo nikt chyba nie badał, o ile szybciej się umiera pijąc a) samą cola colę b) samą wodę mineralną. Dla mnie wybór tego czego piję jest oczywisty po analizie parametrów obu płynów. Podobnie jest z olejem (chociaż nie AŻ tak bardzo skrajnie ;) ) Po prostu nie chcę się dać bez potrzeby doić i pytanie, czy warto stosować wZależy ile kilometrów przejeżdżasz, IMHO nie warto. -- Michał 14 |
Data: Wrzesien 14 2007 11:32:58 | Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | Autor: Bartek | Do Toyoty 1.8D z 1990r lałem zawsze mineralny TEXACO. Dzis ojciec jezdzi tą 15 |
Data: Wrzesien 14 2007 02:58:48 | Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | Autor: arek.pp | On 14 Wrz, 11:32, "Bartek" wrote: Do Toyoty 1.8D z 1990r lałem zawsze mineralny TEXACO. Silnik Ten Pan, który w Toledo TD zrobił prawie milion km ( byl kiedys program w TV ) - nie sadze zeby uzywal jakiegokolwiek syntetyku. 16 |
Data: Wrzesien 15 2007 00:04:46 | Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | Autor: Michal_K | Our newsgroup friend Bartek wrote: Do Toyoty 1.8D z 1990r lałem zawsze mineralny TEXACO. Dzis ojciec jezdzi tąMercedes W123 2,4D z 1981 roku- na liczniku ponad 900 000km i też lany olej mineralny. Zmieniony rok temu na... półsyntetyczny, później na syntetyczny. I jeździ jak jeździł. To bezsporny fakt- niewysilone motory, zwłaszcza diesla, wytrzymują dłuuugie przebiegi nawet na marnym oleju. Co nie zmienia faktu, że syntetyk do właściwych sobie zastosowań, tj smarowania silnika jest po prostu DUŻÓ LEPSZY. -- Michał 17 |
Data: Wrzesien 16 2007 19:36:38 | Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane? | Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk | Maciek napisał: Powiedzcie mi, jakie wady miałoby stosowanie oleju mineralnego 15W40 w fela mpi z takim przebiegiem? hmmm... ja bym lal syntetyk, bo to prawie nówka nieśmigana jest :P poważnie to po prostu trzymanie parametrów. w zimie dłużej silnik pracuje na suchu, w lecie olej zmienia sie w wode i szybciej zużywają części ruchome. -- Witold Wladyslaw Wojciech Wilk mob:+48605066384/+48606124622 gg3211630 prr: giant boulder'02@13kkm |ST-SO-SG| pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 265kkm/57kkm hydrokomfortowa :) |