Grupy dyskusyjne   »   Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?

Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?



1 Data: Wrzesien 14 2007 02:56:09
Temat: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: Maciek 

Przeczytałem już sporo na temat olejów, ale zastanawiam się, czy zawsze i wszędzie wybór półsyntetyka lub syntetyka będzie najlepszy.

Powiedzcie mi, jakie wady miałoby stosowanie oleju mineralnego 15W40 w Skodzie Felicii 1.3 MPI o przebiegu 87kkm?

Syntetyczny jest sporo droższy. Pytanie, czy w takim samochodzie warto lać olej za 350 zł, gdy można na 60 zł.
Jakie konkretnie wady będzie wykazywał mineralny?

Wiem, że zużycie silnika, itd., ale czy ktoś może powiedzieć mi konkretnie?
Na przykład: na syntetyku przejedziesz 300 kkm, a na mineralnym góra 200 kkm.

Po prostu nie chcę się dać bez potrzeby doić i pytanie, czy warto stosować w takim aucie (pół)syntetyk i dlaczego.



2 Data: Wrzesien 14 2007 02:58:14
Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: Maciek 

Dla niewtajemniczonych dodam, że pierwotna konstrukcja tego silnika (później modyfikowana) powstała 30 lat temu, więc nie jest to jakaś supernowoczesna jednostka.

3 Data: Wrzesien 13 2007 23:54:00
Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: Pete 


"Maciek" wrote

Powiedzcie mi, jakie wady miałoby stosowanie oleju mineralnego 15W40 w Skodzie Felicii 1.3 MPI o przebiegu 87kkm?

Praktycznie żadne.  O ile olej spełnia wymagania producenta silnika, to można go lać.  Benefitem syntetyka jest to, że wytrzymuje dłuższe przebiegi.  O ile będziesz w miarę często wymieniał, to możesz jeździć na mineralu.  Dzisiejsze minerale też są dużo lepsze niż te sprzed 20 lat.

Pozdr.
Pete

4 Data: Wrzesien 14 2007 07:12:41
Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: Karolek 


Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości

Przeczytałem już sporo na temat olejów, ale zastanawiam się, czy zawsze i wszędzie wybór półsyntetyka lub syntetyka będzie najlepszy.

Powiedzcie mi, jakie wady miałoby stosowanie oleju mineralnego 15W40 w Skodzie Felicii 1.3 MPI o przebiegu 87kkm?

Syntetyczny jest sporo droższy. Pytanie, czy w takim samochodzie warto lać olej za 350 zł, gdy można na 60 zł.
Jakie konkretnie wady będzie wykazywał mineralny?

W zasadzie tylko jedna wade ma, jak bedzie ostry mroz to troche ciezej bedzie sie silnikiem krecic.
Poza tym mozesz spokojnie taki stosowac i nie powinno to wplynac jakos specjalnie na osiagany przez silnik przebieg.




Karolek

5 Data: Wrzesien 14 2007 07:34:26
Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: xymax 


Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości

Przeczytałem już sporo na temat olejów, ale zastanawiam się, czy zawsze i
wszędzie wybór półsyntetyka lub syntetyka będzie najlepszy.

Po prostu nie chcę się dać bez potrzeby doić i pytanie, czy warto stosować
w takim aucie (pół)syntetyk i dlaczego.

Dawno temu podobny dylemat miałem i doszedłem do wniosku że za X kupuję olej
półsyntetyk i leję. Co się będzie działo po Y latach nie obchodzi mnie
ponieważ nie ja będę tym autem jeździł. A fanów aut używanych  nie brakuje.
A czemu mam dla kogoś swoim kosztem utrzymywać auto ? Jak dojdziesz do tego
wniosku to zobaczysz że kasy Ci w kieszeni zostanie i auto będzie jeździło
:)

--
MS

6 Data: Wrzesien 14 2007 09:20:41
Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: Jakub Witkowski 

Maciek pisze:

Syntetyczny jest sporo droższy. Pytanie, czy w takim samochodzie warto lać olej za 350 zł, gdy można na 60 zł.

Na tak postawione pytanie odpowiem - oczywiście mineralny za 60.

Ja zaś wybrałem syntetyk Mobil1 5W50 (za 114 zł z wymianą)
i samochód odtąd chodzi dokładnie tak jak powinien - cicho
gdy ciepły i b.łatwo kręci, gdy zimny. Uważam e za tę cenę
jest to nieporównanie korzystniejsze niż mineralny, a cenowo
porównywalne, biorąc pod uwagę że zmieniam co 15kkm a nie co 10.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

7 Data: Wrzesien 14 2007 09:53:49
Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: C.K. 


Ja zaś wybrałem syntetyk Mobil1 5W50 (za 114 zł z wymianą)

gdzie kupujesz tego Mobila za 114 zł z wymianą ?

CK

8 Data: Wrzesien 14 2007 10:55:46
Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: Jakub Witkowski 

C.K. pisze:


Ja zaś wybrałem syntetyk Mobil1 5W50 (za 114 zł z wymianą)

gdzie kupujesz tego Mobila za 114 zł z wymianą ?

Dokładnego adresu nie znam, to jest bodajże ulica Elbląska. W-wa.
W każdym razie niedaleko Powązkowskiej i WIML-u.
Mają go po 38zł/l z beczki (u mnie wchodzi równiutko 3l),
z wymianą gratis. Oczywiście nie każdy ufa beczkom.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

9 Data: Wrzesien 14 2007 11:16:47
Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: C.K. 


Dokładnego adresu nie znam, to jest bodajże ulica Elbląska. W-wa.
W każdym razie niedaleko Powązkowskiej i WIML-u.
Mają go po 38zł/l z beczki (u mnie wchodzi równiutko 3l),
z wymianą gratis. Oczywiście nie każdy ufa beczkom.

aaa 3l, ja potrzebuje 4l i ostatnio płaciłem bez mała 50zł/litr

CK

10 Data: Wrzesien 14 2007 23:11:25
Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: Maciek 

Ja zaś wybrałem syntetyk Mobil1 5W50 (za 114 zł z wymianą)
i samochód odtąd chodzi dokładnie tak jak powinien - cicho
gdy ciepły

Chcesz powiedzieć, że miałeś mineralny i po zmianie na syntetyczny silnik na wysokich obrotach pracuje Ci wyraźnie ciszej? A jakie auto?

11 Data: Wrzesien 17 2007 09:53:22
Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: Jakub Witkowski 

Maciek pisze:

Ja zaś wybrałem syntetyk Mobil1 5W50 (za 114 zł z wymianą)
i samochód odtąd chodzi dokładnie tak jak powinien - cicho
gdy ciepły

Chcesz powiedzieć, że miałeś mineralny i po zmianie na syntetyczny silnik na wysokich obrotach pracuje Ci wyraźnie ciszej? A jakie auto?

Primera P10
A co w tym dziwnego? Przecież syntetyczny właśnie w wysokiej temperaturze
trzyma lepkość znacznie skuteczniej od minerala, z którego robi się woda.
A zwłaszcza TEN właśnie 5W50 który ma lepkość przy 100stC = 17,
podczas gdy większość normalnych olejów około 12-14.
Efekt jest taki, że o ile na słabszym oleju miałem wrażenie, że gorący
silnik się troszkę "tłucze" i chodzi jakby "twardo" (ponad 300kkm
robi swoje) to na tym syntetyku zaczął chodzić cicho prawie jak nówka :)

Oczywiście jest to okupione teoretycznie minimalnie wyższymi oporami
czyli nieco gorszą ekonomiką - w praktyce nie do stwierdzenia

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

12 Data: Wrzesien 14 2007 10:52:03
Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: mIrO 

Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości

Syntetyczny jest sporo droższy. Pytanie, czy w takim samochodzie warto lać olej za 350 zł, gdy można na 60 zł.
To jest felicja czy jakaś ciezarowka (ilosc oleju?) ?

W lanosie od poczatku (6 lat) mam wlewany syntetyczny lotos (ostatnio za sam olej zaplacilem w selgros 102,5 zl) i nie sprawia zadnych problemow, a cenowo jest jak widac konkurencyjny.
W serwisie proponowali syntetyczny shell z beczki, ale kosztowal chyba 1,5 raza tyle.
Filtr do lanosa kosztowal jakies grosze. Nie wiem dokladnie tyle, bo przy okazji wymienialem filtr paliwa :)

--
Pzdr,
mIrO

13 Data: Wrzesien 14 2007 09:26:23
Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: Michal_K 

Our newsgroup friend Maciek wrote:

Syntetyczny jest sporo droższy. Pytanie, czy w takim samochodzie warto lać
olej za 350 zł, gdy można na 60 zł.
Jeju, gdzie 350 za syntetyk?
Najtańsze syntetyki kupisz za około 100zł

Jakie konkretnie wady będzie wykazywał mineralny?
Wady wykazuje takie, ze przy wyższej temperaturze- tj nominalnej pracy
silnika- rozrzedza się dużo dużo bardziej niż syntetyk. Jakość
smarowania jest zatem dużo gorsza.

Wiem, że zużycie silnika, itd., ale czy ktoś może powiedzieć mi konkretnie?
Konkretnie to im nowocześniejsza konstrukcja silnika tym olej musi go
lepiej smarować.

Na przykład: na syntetyku przejedziesz 300 kkm, a na mineralnym góra 200
kkm.
Nikt chyba nie prowadził takich statystyk... :) Ale tak samo nikt chyba
nie badał, o ile szybciej się umiera pijąc a) samą cola colę b) samą
wodę mineralną.

Dla mnie wybór tego czego piję jest oczywisty po analizie parametrów
obu płynów. Podobnie jest z olejem (chociaż nie AŻ tak bardzo skrajnie
;) )

Po prostu nie chcę się dać bez potrzeby doić i pytanie, czy warto stosować w
takim aucie (pół)syntetyk i dlaczego.
Zależy ile kilometrów przejeżdżasz, IMHO nie warto.



--
Michał

14 Data: Wrzesien 14 2007 11:32:58
Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: Bartek 

Do Toyoty 1.8D z 1990r lałem zawsze mineralny  TEXACO. Dzis ojciec jezdzi tą
toyota i ma juz ponad pół miliona km na liczniku. Wymianiał w niej prawie
całą blacharkę, wydech. Inne rzeczy po prostu się nie psują, w tym silnik
który nadal chodzi jak nowy :)

Pozdr,

Bartek

15 Data: Wrzesien 14 2007 02:58:48
Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: arek.pp 

On 14 Wrz, 11:32, "Bartek"  wrote:

Do Toyoty 1.8D z 1990r lałem zawsze mineralny  TEXACO. Silnik
który nadal chodzi jak nowy :)

Ten Pan, który w Toledo TD zrobił prawie milion km ( byl kiedys
program w TV ) - nie sadze zeby uzywal jakiegokolwiek syntetyku.

16 Data: Wrzesien 15 2007 00:04:46
Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: Michal_K 

Our newsgroup friend Bartek wrote:

Do Toyoty 1.8D z 1990r lałem zawsze mineralny  TEXACO. Dzis ojciec jezdzi tą
toyota i ma juz ponad pół miliona km na liczniku. Wymianiał w niej prawie
całą blacharkę, wydech. Inne rzeczy po prostu się nie psują, w tym silnik
który nadal chodzi jak nowy :)
Mercedes W123 2,4D z 1981 roku- na liczniku ponad 900 000km i też lany
olej mineralny. Zmieniony rok temu na... półsyntetyczny, później na
syntetyczny. I jeździ jak jeździł.

To bezsporny fakt- niewysilone motory, zwłaszcza diesla, wytrzymują
dłuuugie przebiegi nawet na marnym oleju. Co nie zmienia faktu, że
syntetyk do właściwych sobie zastosowań, tj smarowania silnika jest po
prostu DUŻÓ LEPSZY.


--
Michał

17 Data: Wrzesien 16 2007 19:36:38
Temat: Re: Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?
Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk 

Maciek napisał:

Powiedzcie mi, jakie wady miałoby stosowanie oleju mineralnego 15W40 w
Skodzie Felicii 1.3 MPI o przebiegu 87kkm?

fela mpi z takim przebiegiem? hmmm... ja bym lal syntetyk, bo to prawie
nówka nieśmigana jest :P

poważnie to po prostu trzymanie parametrów. w zimie dłużej silnik
pracuje na suchu, w lecie olej zmienia sie w wode i szybciej zużywają
części ruchome.
--
Witold Wladyslaw Wojciech Wilk mob:+48605066384/+48606124622 gg3211630
prr: giant boulder'02@13kkm |ST-SO-SG|
pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 265kkm/57kkm hydrokomfortowa :)

Dlaczego oleje mineralne są tak opluwane?



Grupy dyskusyjne