Grupy dyskusyjne   »   Do kumatych w elektryce ...

Do kumatych w elektryce ...



1 Data: Listopad 23 2012 15:43:30
Temat: Do kumatych w elektryce ...
Autor: -Mr. Makarena- 

https://picasaweb.google.com/113389904119906893613/23Listopada2012?authuser=0&feat=directlink

Jaka role pelnia styki 17 17a , zaznaczylem je na schemacie czerwonym
koleczkiem ...W
swoim sprzecie mam te styki wolne , ale dwa kable tez mam wolne ..Myslalem
zeby je podlaczyc ale jakos nie moge dojsc jaka jest ich rola ....

Z gory dzieki za pomoc :



--
--

Pozdrawiam :

  Mr.MAKARENA UĆ



2 Data: Listopad 23 2012 17:48:57
Temat: Re: Do kumatych w elektryce ...
Autor: Adam Wysocki 

-Mr. Makarena-  wrote:

https://picasaweb.google.com/113389904119906893613/23Listopada2012?authuser=0&feat=directlink

Jaka role pelnia styki 17 17a , zaznaczylem je na schemacie czerwonym
koleczkiem ...W
swoim sprzecie mam te styki wolne , ale dwa kable tez mam wolne ..Myslalem
zeby je podlaczyc ale jakos nie moge dojsc jaka jest ich rola ....

Na pierwszy rzut oka - automatyczne włączenie świateł po przekręceniu
kluczyka?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

3 Data: Listopad 25 2012 11:51:33
Temat: Re: Do kumatych w elektryce ...
Autor: __Maciek 

Fri, 23 Nov 2012 15:43:30 +0100 "-Mr. Makarena-"
 napisał:

https://picasaweb.google.com/113389904119906893613/23Listopada2012?authuser=0&feat=directlink

Jaka role pelnia styki 17 17a , zaznaczylem je na schemacie czerwonym
koleczkiem ...W
swoim sprzecie mam te styki wolne , ale dwa kable tez mam wolne ..Myslalem
zeby je podlaczyc ale jakos nie moge dojsc jaka jest ich rola ....

W Charcie stacyjka jest najwyraźniej taka sama. Styki 17-17a służą do
dołączenia dodatkowej cewki ładowania (alternator posiada je dwie)
która zapewne ma skopmensować pobór prądu przez światło pozycyjne.

Zobacz sobie jak wygląda to na schemacie Charta:
http://maciek100.boo.pl/inne/schem210.gif

Jako że motorki te były projektowane w czasach gdy jazda na światłach
w dzień nie była obowiązkowa, stacyjka posiada 4 pozycje:

poz. 0 - wszystko wyłączone, zwarte są tylko styki 1-0, zwierając
cewkę wyzwalającą moduł zapłonowy.

poz. 1 - jazda bez świateł, włączony silnik (brak zwarcia cewki
wyzwalającej), napięcie podane na klakson, światło stopu,
kierunkowskazy (styki 19-21).

poz. 2 - jazda na światłach - włączone odbiorniki jak w poz.1, a
dodatkowo reflektor przedni (styki 16-56) oraz światło pozycyjne
(styki 19-57). Reflektor zasilany z osobnej cewki która służy tylko do
tego. Światło pozycyjne z głównego napięcia, jednak ze względu na
zwiększony pobór prądu, dla przeciwdziałania rozładowaniu akumulatora,
stacyjka stykami 17-17a dołącza dodatkową cewkę alternatora.

poz. 3 - silnik wyłączony, ale świeci (z akumulatora) światło
pozycyjne (styki 19-57).

Pozycja 1 przydaje się gdy silnik nie chce zapalić, dla zmniejszenia
mechanicznego obciążenia na wale silnika. Zapalamy na poz. 1
przełączamy na poz. 2. Oczywiście jeżeli pali na 2 to nie warto sobie
tak komplikować życia.

4 Data: Listopad 25 2012 14:57:28
Temat: Re: Do kumatych w elektryce ...
Autor: -=MAKARENA=- 

(styki 19-57). Reflektor zasilany z osobnej cewki która służy tylko do
tego. Światło pozycyjne z głównego napięcia, jednak ze względu na
zwiększony pobór prądu, dla przeciwdziałania rozładowaniu akumulatora,
stacyjka stykami 17-17a dołącza dodatkową cewkę alternatora.


To chyba zamyka temat . Dzieki ....


--
--

Pozdrawiam :

      MAKARENA

Do kumatych w elektryce ...



Grupy dyskusyjne