Grupy dyskusyjne   »   Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą

Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą



1 Data: Kwiecien 07 2011 06:44:34
Temat: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Autor: PeJot 

Czołem.

Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie wentylator na chłodnicy ? *Prawdopodobnie* mam uszkodzony I bieg tego wentylatora.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem



2 Data: Kwiecien 07 2011 09:57:36
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Autor: Robert_J 

Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie wentylator na chłodnicy ?

Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą.

3 Data: Kwiecien 07 2011 09:59:46
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Autor: bratPit[pr] 

Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie wentylator na chłodnicy ?

Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą.

to źle podejrzewasz ;-)

brat

4 Data: Kwiecien 07 2011 13:07:40
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Autor: Robert_J 

Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą.

to źle podejrzewasz ;-)

Może i tak :-). Ale w każdym razie wentylator chyba dość szybko włącza się jak auto stoi z włączoną klimą...

5 Data: Kwiecien 07 2011 17:09:29
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "bratPit[pr]"

Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie wentylator na chłodnicy ?

Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą.

to źle podejrzewasz ;-)

coś bliżej, bo jeszcze się nie spotkałem, żeby się wentylator nie załączył

6 Data: Kwiecien 07 2011 20:41:13
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Autor: bratPit 


podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie
wentylator na chłodnicy ?

Podejrzewam że tak się dzieję chyba w każdym aucie z klimą.

to źle podejrzewasz ;-)

coś bliżej, bo jeszcze się nie spotkałem, żeby się wentylator nie załączył

nie musi się załączyć od razu -a rozumiem, że twórcy wątku o to właśnie chodzi, u mnie np jest tak, że jest czujnik ciśnienia z WY analogowym, jeżeli ciśnienie w układzie jest niskie to nie załącza się wentylator, sterownik klimy/wentylatorów startuje wentylator tłoczący dopiero po przekroczeniu pewnego ciśnienia - więc po włączeniu klimatyzacji chwilę chodzi bez wentylatorów, chociaż cały algorytm działania sterownika klimy nie jest dla mnie jasny - tzn jak i kiedy włącza wentylator tłoczący, kiedy ssący i na który bieg (każdy jest dwubiegowy),

brat

7 Data: Kwiecien 07 2011 20:57:47
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Autor: bratPit 


Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i
podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie wentylator na chłodnicy ? *Prawdopodobnie* mam uszkodzony I bieg tego wentylatora.

a tak a propos tematu, to chyba nie będzie trudno zdiagnozować?
jeżeli jest dwubiegowy to wtyczka będzie na 3 piny, znając życie będzie brązowy jako masa (lub brązowy z jakimś paskiem) i dwa inne kolory, trzeba podać na wprost napięcie z aku i zobaczyć jak się toto kręci (no chyba że do odpięcia wtyczki tego wentylatora trzeba zdejmować np zderzak bo i tak bywa o_O),
poza tym Fabia II jest już dość skomputeryzowana i taka usterka powinna być diagnozowalna kompem jak sądzę? (wówczas powinien? zaświecić check od silnika/klimy)

brat

8 Data: Kwiecien 07 2011 21:38:31
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Autor: PeJot 

W dniu 2011-04-07 20:57, bratPit pisze:

a tak a propos tematu, to chyba nie będzie trudno zdiagnozować?
jeżeli jest dwubiegowy to wtyczka będzie na 3 piny, znając życie będzie
brązowy jako masa (lub brązowy z jakimś paskiem) i dwa inne kolory,
trzeba podać na wprost napięcie z aku i zobaczyć jak się toto kręci (no
chyba że do odpięcia wtyczki tego wentylatora trzeba zdejmować np
zderzak bo i tak bywa o_O),

Zderzak niekoniecznie, ale do wtyczki najwygodniej dostać się po zdjęciu osłony silnika od spodu.

poza tym Fabia II jest już dość skomputeryzowana i taka usterka powinna
być diagnozowalna kompem jak sądzę? (wówczas powinien? zaświecić check
od silnika/klimy)

Ano się był zaświecił, właśnie ze wskazaniem na klimę. Brak I biegu wentylatora wyszedł mi na przeglądzie, w zimie, więc mnie to mało obchodziło. Jeżeli jest tak jak w większości konstrukcji tego typu, to jest uwalony rezystor w obwodzie I biegu. Dawno już bym to zrobił ( a właściwie przerobił tak by się nie powtórzyło ), ale nie mogę łatwo dostać się do wentylatora.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

9 Data: Kwiecien 08 2011 09:17:01
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Autor: bratPit[pr] 


poza tym Fabia II jest już dość skomputeryzowana i taka usterka powinna
być diagnozowalna kompem jak sądzę? (wówczas powinien? zaświecić check
od silnika/klimy)

Ano się był zaświecił, właśnie ze wskazaniem na klimę. Brak I biegu wentylatora wyszedł mi na przeglądzie, w zimie, więc mnie to mało obchodziło. Jeżeli jest tak jak w większości konstrukcji tego typu, to jest uwalony rezystor w obwodzie I biegu. Dawno już bym to zrobił ( a właściwie przerobił tak by się nie powtórzyło ), ale nie mogę łatwo dostać się do wentylatora.

tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,

brat

10 Data: Kwiecien 08 2011 10:25:40
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Autor: PeJot 

W dniu 2011-04-08 09:17, bratPit[pr] pisze:

tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,

Niekoniecznie. Wiatrak można wyjąć od spodu auta. Rezystor myślę dać nie przy wiatraku, a przy bezpieczniku I biegu który jest w dodatkowej skrzynce na akumulatorze. A rezystorek taki:

http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

11 Data: Kwiecien 08 2011 15:29:08
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Autor: bratPit[pr] 

tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,

Niekoniecznie. Wiatrak można wyjąć od spodu auta. Rezystor myślę dać nie przy wiatraku, a przy bezpieczniku I biegu który jest w dodatkowej skrzynce na akumulatorze. A rezystorek taki:

http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282

ważna rzecz to chłodzenie tegoż,
dlatego jak sądzę tam właśnie go umieścili, no chyba że go przykręcisz do jakiegoś dużego elementu metalowego (podłużnicy, wspornika etc.), inaczej odejdzie znów do krainy wiecznych rezystorów...

brat

12 Data: Kwiecien 08 2011 21:29:00
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Autor: PeJot 

W dniu 2011-04-08 15:29, bratPit[pr] pisze:

http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282


ważna rzecz to chłodzenie tegoż,

Wiem, trochę też boję się drgań.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

13 Data: Kwiecien 09 2011 00:00:30
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Autor: BartekK 

W dniu 2011-04-08 10:25, PeJot pisze:

W dniu 2011-04-08 09:17, bratPit[pr] pisze:

tak jak mówisz, przypuszczalnie uwalony rezystor,
obawiam się, że brudna robota Cię nie ominie,

Niekoniecznie. Wiatrak można wyjąć od spodu auta. Rezystor myślę dać nie
przy wiatraku, a przy bezpieczniku I biegu który jest w dodatkowej
skrzynce na akumulatorze. A rezystorek taki:

http://pl.farnell.com/tyco-electronics-cgs/hsc1001r0j/opornik-100w-5-1r/dp/1174282

Pamiętaj że podana moc (100W) jest tylko gdy przykręcisz go do radiatora i utrzymasz jego temperaturę do podanej wartości (20'C), co jest pod maską nierealne, bywa i 60'C, więc realna dopuszczalna moc tracona to będzie jakieś 20W

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

14 Data: Kwiecien 09 2011 07:33:03
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Autor: PeJot 

W dniu 2011-04-09 00:00, BartekK pisze:

Pamiętaj że podana moc (100W) jest tylko gdy przykręcisz go do radiatora
i utrzymasz jego temperaturę do podanej wartości (20'C), co jest pod
maską nierealne, bywa i 60'C, więc realna dopuszczalna moc tracona to
będzie jakieś 20W

Różnie może być, dlatego ten rezystorek będzie w takim miejscu, aby łatwo dało się go wymienić. Ostatecznie można go wepchać miedzy atrapę a chłodnicę.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

15 Data: Kwiecien 10 2011 09:40:56
Temat: Re: Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą
Autor: PeJot 

W dniu 2011-04-07 06:44, PeJot pisze:

Czołem.

Pytanie do posiadaczy aut jak w topiku: zechcielibyście sprawdzić i
podać, czy po włączeniu klimy na postoju włącza się jednocześnie
wentylator na chłodnicy ? *Prawdopodobnie* mam uszkodzony I bieg tego
wentylatora.

Sam sobie odpowiem: nie. Wentylator na postoju włącza się na I biegu po kilkunastu sekundach od włączenia klimatyzacji.

W moim przypadku faktycznie był uszkodzony I bieg. Wentylator dało się względnie łatwo wyjąć od spodu auta. Silnik jak zwykle, nierozbieralny. Nowy kosztuje nieco ponad 100 zł, ale podejrzewam że to rozwiązanie z góry jest skazane na awarię po jakimś czasie. Na razie połączyłem I i II bieg, teraz będę kombinował z ograniczeniem prądu na I biegu. Myślałem o rezystorze, wpiętym za bezpiecznikiem I biegu, ale nie dało by się tego załatwić jakimś PWM ? Nie chcę za bardzo ingerować w elektrykę, PWM musiałby być wpięty od strony (+) zasilania.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Do posiadaczy Fabii II 1.4 63 kW z klimą



Grupy dyskusyjne