Do speców od LPG
1 | Data: Lipiec 28 2007 14:54:54 |
Temat: Do speców od LPG | |
Autor: mikal | Witam, 2 |
Data: Lipiec 28 2007 18:52:31 | Temat: Re: Do speców od LPG | Autor: Grzegorz | Witam, mam rocznego Outlandera (2.0/136KM) z założoną w serwisie Mitsubishi instalacją PRINS. Która to generacja ? Sekwencja, emulacja sondy itp ????? Zawsze mi sie wydawało, że coś dużo pali, ale było to granicach przyzwoitości, choć jak na tą (podono) dobrą instalację to nie powinno mieć miejsca. Hmmm, ja mam BRC i mogę powiedzieć, że jest niezła ..... ale - zobacz dalej.
Ano to zdecydowanie za mało. Ja mam w Scorpio 61-litrowy czyli ok. 50 l gazu i typowo na 300-350 km wystarcza. Jak depnę, max 250 .... wystarczał na 150 km, a przy spokojniejszej (120-150) na 200 km. Wskazuje to na zużycie odpowiednio 24 l i 18 l. Co ciekawe komputer pokazuje sensowne (akceptowalne) 16 l i 13 l. Jak dodasz ok. 30 % wyjdzie 21 i 17. Dodać trzeba od 20 do 30%, zależnie od regulacji i składu gazu. Komputer chyba jest ok bo przy benzynie wskazywane zużycie odpowiada faktycznemu. Zwykle tak bywa .....
Przy dobrej instalacji i podłączonej SPRAWNEJ sondzie powinno to być jak dla benzyny + 25 do 30%. Dla I i II generacji mniej pali. Czy spadek mocy może być odczuwalny? Jak nie masz dodatkowo przyspieszonego zapłonu albo czujnika spalania stukowego, to tak, jest wyraźny. Szczególnie w tym dość słabym silniku jak na to auto....
No to napiszę tak : moja BRC Sequent daje zużycie gazu ok. +25 % względem benzyny. Przy 200 kmh spala jak burza ok. 18 do 20 l gazu na 100. A swoją drogą pewnie regulacja by się przydała ..... Nie wiem, jaka to instalka, ale jak sekwencja z emulacją sondy, to może się coś zdarzyć. Jak nie emuluje sondy i przelicza czas wtrysków benzynowych (jak BRC Sequent), to nie powinno być takich problemów. Chyba, że Ci sonda padła .... Pozdrawiam -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 3 |
Data: Lipiec 29 2007 00:40:07 | Temat: Re: Do speców od LPG | Autor: wywalic |
No to napiszę tak : moja BRC Sequent daje zużycie gazu ok. +25 % względem benzyny. Przy 200 kmh spala jak burza ok. 18 do 20 l gazu na 100. To obaj macie jakis problem, sekwencja landirenzo, silnik 2.0 mazda 626 12-13 l LPG w trasie kolo 10 (120-130km/h) szybciej jezdze tylko na benzynie - szkoda silnika 4 |
Data: Lipiec 29 2007 10:56:58 | Temat: Re: Do speców od LPG | Autor: J.F. | On Sun, 29 Jul 2007 00:40:07 +0200, wywalic wrote: No to napiszę tak : moja BRC Sequent daje zużycie gazu ok. +25 % Tylko ze Outlander to chyba wieksze auto niz 626, 150-180 to nie "120-130 jak sie da, ale zazwyczaj sie nie da". Mowiac szczerze to jakby to bylo uczciwe 180 to by mnie spalanie w w granicach 20 lpg nie zaskoczylo .. Czy przy mniejszych predkosciach spalanie wedle kompa a rzeczywiste lpg ma podobny stosunek ? Albo moze rozpedz na benzynie do takiej predkosci i zobacz co komputerek raportuje. A opony maja fabryczny rozmiar ? Moze predkosc i dystans wyzsze niz raportowane ? J. 5 |
Data: Lipiec 29 2007 13:06:53 | Temat: Re: Do speców od LPG | Autor: mikal |
Mowiac szczerze to jakby to bylo uczciwe 180 to by mnie spalanie w Przy non-stop 180 ok, ale mimo wszystko nie 24, i komputer powinien pokazywać zużycie odpowiadające faktycznemu. A tu jest różnica rzędu 50% Czy przy mniejszych predkosciach spalanie wedle kompa a rzeczywiste Tak jak napisałem niestety tak. Albo moze rozpedz na benzynie do takiej predkosci i zobacz co We Włoszech przestałem jeździć na gazie bo tankowanie co 150 km doprowadzało mnie do szału. Na benzynie przy wyższych szybkościach komputer pokazywał 14-15 i faktycznie samochód tyle palił. A opony maja fabryczny rozmiar ? Moze predkosc i dystans wyzsze niz Polecem wątek "[KUPIĘ] Yokohama ..." to będziesz miał jasność. I będziesz mi mógł naprawdę współczuć!:-) a właściwie :-( Pozdrawiam mikal 6 |
Data: Lipiec 29 2007 14:55:37 | Temat: Re: Do speców od LPG | Autor: J.F. | On Sun, 29 Jul 2007 13:06:53 +0200, mikal wrote: Mowiac szczerze to jakby to bylo uczciwe 180 to by mnie spalanie w Nie musi sie zgadzac. Wrecz nie powinno. W tej instalacji dawka gazu jest brana z czasu otwarcia wtryskow benzyny. Komputer benzynowy uwaza ze powinien wtrysnac jakas porcje, gazu nalezy wpuscic ok 15-20% wiecej i o tylez rzeczywiste spalanie powinno przekraczac wyswietlane. U ciebie najwyrazniej podaje 50% wiecej .. ale na to komputer benzynowy powinien zareagowac [sonda lamba wykryje za bogata mieszanke] i zmniejszyc dawke benzyny. dawka gazu tez sie zmniejszy i efekt bylby taki ze zamiast 15l benzyny spali 18l gazu, ale wyswietli dumne 12. No chyba ze twoj komputer uwaza ze sonda sie zepsula bo az tak malo nie moze palic i dawkuje adekwatnie do 15. Ale wtedy to powinien lampki swiecic i bledy zglaszac. [od biedy mozna by tak dobrac zeby dawka gazu odpowiadala dawce benzyny. Wyswietlalby wtedy dobrze .. ale musialby komp benzynowy zwiekszac dawke - nie wiem czy to by na dobre wyszlo] Albo moze rozpedz na benzynie do takiej predkosci i zobacz co No to gazu nie powinien brac ponad 18. Chyba ze psychologicznie zwolniles, przestalo byc pod gorke, wiatr sie zmienil .. Ja bym moze jednak popatrzyl gazownikowi przez ramie co on tam ustawia, i faktycznie bledy z benzynowego przeczytal .. J. 7 |
Data: Lipiec 29 2007 15:24:56 | Temat: Re: Do speców od LPG | Autor: mikal |
No to gazu nie powinien brac ponad 18. Chyba ze psychologicznie To co opisuję to doświadczenia zebrane z trasy liczącej prawie 6 tys km (3 tygodnie) gdzie gaz do pełna tankowałem i na początku i na końcu podróży w sumie z 8 razy, rezszta na benzynie. Zważywszy na takie prónkowanie dane statystyczne powinny być w mairę prawdziowe:-) Ja bym moze jednak popatrzyl gazownikowi przez ramie co on tam Popatrzeć mogę, ale on też może wcisnąć mi jakąkolwiek "bajkę z mchu i paproci" bo się na tym kompletnie nie znam.:-) Jestem umówiony w serwisie - zobaczę co powiedzą. I zobaczę co będzie po regulacji. Pozdrawiam mikal 8 |
Data: Lipiec 29 2007 15:51:28 | Temat: Re: Do speców od LPG | Autor: J.F. | On Sun, 29 Jul 2007 15:24:56 +0200, mikal wrote: A mnie się wydawało, że komputer pokazuje faktyczne zużycie paliwa i Chyba te wszystkie wspolczesne opieraja sie na tym ile komputer benzynowy mysli ze podaje. No to gazu nie powinien brac ponad 18. Chyba ze psychologicznie Czyli jednak nie - bo probka gazowa slaba i tylko kawaleczek po wloskich autostradach :-) Ja ci napisze ze nubira potrafi spalic 20/100. Ale tu trzeba niemieckich autostrad :-) J. 9 |
Data: Lipiec 30 2007 11:39:31 | Temat: Re: Do speców od LPG | Autor: mikal |
Czyli jednak nie - bo probka gazowa slaba i tylko kawaleczek po Nie, nie - źle mnie zrozumiałeś. 7 z tych 8 tankowań było własnie na autostradach we Włoszech. Jadąc w tamta stronę (na Sycylię) tankowałem gaz, aż mnie to zdenerwoało i dałem sobie spokój. A potem w drodze powrotnej (Ostatni tydzień spędziliśmy w Sorrento) znowu zacząłem przeprowadzać doświadczenia gazowe.:-) Pozdrawiam mikal 10 |
Data: Lipiec 30 2007 13:50:42 | Temat: Re: Do speców od LPG | Autor: Grzegorz | Hello mikal !: Czyli jednak nie - bo probka gazowa slaba i tylko kawaleczek po Raz zdarzyło mi się we Włoszech trochę gorszy gaz zatankować. Ale generalnie za wyjątkiem rejonów północnych jest go dość dużo, choć z autostrady nieraz zjechać trzeba. A teraz jeszcze jedno - miałeś na pewno klimę włączoną. To w warunkach ekstremalnych 1 i więcej litrów na 100 !!! pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 11 |
Data: Lipiec 30 2007 17:46:34 | Temat: Re: Do speców od LPG | Autor: mikal | Raz zdarzyło mi się we Włoszech trochę gorszy gaz zatankować. Ale Tankowałem tylko na stacjach przy autostradach, więc w zasadzie markowych. Począwszy od Rzymu na południe można powiedzieć, iż niemalże każda większa stacja ma gaz. Im bardziej na północ tym to zagęszczenie jest mniejsze, ale też bez uciązliwościści. Zjeżdżać z autostrady nie ma sensu, wystarczy (jeśli się człowiek zagapi i nie zatankuje na czas) przejechać w najgorszym przypadku te 40 km na beznzynie i następna stacja z gazem powinna być osiągalna. Choć przyznam iż różnica w cenie gazu i benzyny jest ogromna - gaz 63-65 centów a benzyna prawie 1,38-1,4 euro za litr. A teraz jeszcze jedno - miałeś na pewno klimę włączoną. To w warunkach Ja tam się nie użalam że mógł sporo spalić - taki samochód sobie wybrałem, z tak nieekonomiczną szybkością postanowiłem jechać i oczywiścier kloimę dla komfortu miałem włączoną.. Ale mimo wszystko 24 l gezu na 100 km to nawet przy tych założeniach przegięcie. A poza tym najbardzie irytująca jest ta 50% rozbieżność między spalaniem pokazywanym przez komputer a faktycznym. Ty bardziej, że wcześniej tego nie było. Coś się musiało rozregulować albo spieprzyć. Pozdrawiam mikal 12 |
Data: Lipiec 29 2007 01:42:45 | Temat: Re: Do speców od LPG | Autor: mikal |
Witam, Prins to IV generacja i to chyba (z tego co się orientuję) z tej najwyższej półki. Pozdrawiam mikal 13 |
Data: Lipiec 29 2007 09:05:38 | Temat: Re: Do speców od LPG | Autor: Grzegorz | mikal wrote: Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości No to chyba musisz pojechać na dobrą regukację. Nie znam Prinsa, nie wiem jak działa. Ale w takich dość wysilonych silnikach jedynie sekwencja bazująca na sygnałach z kompa benzynowego działa jak należy. A zużycie .... nie da się ustawić uboższej mieszanki i to powoduje, że palisz 25 % więcej. Ale nie 40 % !!! pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 14 |
Data: Lipiec 29 2007 10:11:01 | Temat: Re: Do speców od LPG | Autor: Grzegorz | mikal wrote: Prins to IV generacja i to chyba (z tego co się orientuję) z tej najwyższej półki. Niby tak ..... w każdym razie tak piszą. Ale tak duże spalanie jest rzeczywiście za wysokie. Przejedź się na dokładne sprawdzenie. Dobrze by było także w czasie jazdy podpiąć się przez OBD i podpatrzeć poprawki kompa benzynowego w czasie jazdy na benzynie i na gazie, szczególnie przy wyższej mocy. I czy nie ma zapisanych jakiś błędów. Być może jest jakaś awaria, która nie jest tak wyraźnie widoczna na benzynie .... Przy sekwencji bazującej na czasach wtrysków benzynowych ważne jest ustalenie fukcji wiążącej czasy otwarcia wtrysków gazu i benzyny. Przy niedużyc h błędach (do 10%) komputer to wyrówna. Jak więcej, mogą być kłopoty. I nie każda sonda lambda dobrze pracuje na gazie ..... No to powodzenia !!!! -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |