Grupy dyskusyjne   »   Do znawców od wydechu

Do znawców od wydechu



1 Data: Maj 18 2009 13:08:37
Temat: Do znawców od wydechu
Autor: maestro_01 

Mam następujące pytania o wydech.
Moje auto jest juz leciwe ale w bardzo dobrym stanie technicznym.
Podłoge wyciszyłem matą głuszącą i właściwie pozbyłem się szumu pochodzącego
od toczenia
czyli od opon. Przy prędkości przelotowej 100-110 km/h słychać właściwie
szumy wiatru,
ale upierdliwe jest trochę jakby basowe buczenie i to nie pochodzące od
silnika z moim zdaniem z wydechu.
Buczenie uwydatnia się zwłaszcza przy większym obciążeniu silnika.
Poniewaz moj silnik jest 8-zaworowy nie zastosowano w nim łacznika
elastycznego za
kolektorem wydechowym a jest połączony na sztywno z rurą wydechową.
Łacznikiem niby elastycznym jest
pierścień miedziany na kołnierzu przykręcony dwoma śrobami na podkładkach
wykonanych ze sprężyn.
Katalizator wsadziłem z wkładem metalicznym, jest trochę bardziej przelotowy
ale nie zauważyłem po jego
wymianie znaczącej zmiany na gorsze. Teraz moje pytania:
-jaką wytrzymałość ma pierwszy odcinek rury łaczący kolektor z
katalizatorem.
 czy da się jakoś stwierdzić stan tej rury? Ma 300 tys. przebiegu opukałem
ja kluczem wygląda na zdrową,
 ale czy to że zrobiła się z wiekiem cieńsza może mieć znaczący wpływ na
głośność?
-czy jest sens przerobić wydech na taki z łącznikiem elastycznym (siatką)
żeby pozostała część wydechu
  nie wpadała w wibracje pochodzące z silnika
-czy grobość rur w wydechu ma istotne znaczenie dla głośności auta czy
raczej jakość samych tłumików
-jaki tłumiki polecacie które są ciche, na rynku jest bardzo duzo firm od
Ostrowa przez Walkera i inne
Po prostu chce mieć cichy wydech, jak to osiągnąć?



2 Data: Maj 18 2009 13:53:18
Temat: Re: Do znawców od wydechu
Autor: Tomasz Pyra 

maestro_01 pisze:

-jaką wytrzymałość ma pierwszy odcinek rury łaczący kolektor z katalizatorem.
 czy da się jakoś stwierdzić stan tej rury? Ma 300 tys. przebiegu opukałem ja kluczem wygląda na zdrową,

Gdyby była nieszczelna, to byś to słyszał. Każda nieszczelność wydechu jest głośna.

 ale czy to że zrobiła się z wiekiem cieńsza może mieć znaczący wpływ na głośność?

Nie powinno.

-czy jest sens przerobić wydech na taki z łącznikiem elastycznym (siatką) żeby pozostała część wydechu
  nie wpadała w wibracje pochodzące z silnika

Jeżeli to te wibracje są przyczyną odgłosów to pewnie tak, tyle że odgłos od wibracji to raczej nie jest buczenie, a bardziej brzęczenie.
Chociaż myślę że skoro tak zrobili w fabryce, to powinno być ok - może sprawdź wszystkie elastyczne mocowania układu wydechowego?

-czy grobość rur w wydechu ma istotne znaczenie dla głośności auta czy raczej jakość samych tłumików

Raczej jakość tłumików, istotne może być też ich zestrojenie i tu sądzę że używanie uniwersalnych katalizatorów i tłumików może powodować pojawienie się jakiś tam dodatkowych odgłosów.
Obawiam się że z tym nie zawalczysz inaczej niż metodą prób i błędów, a to raczej ciężka sprawa.

Do znawców od wydechu



Grupy dyskusyjne