Grupy dyskusyjne   »   Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.

Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.



1 Data: Wrzesien 06 2008 12:30:21
Temat: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: DarkoZZZ 

Szukam jakiegos oszczędnego auta, ktorym jedziłbym głównie na szybszych
trasach. Dlatego zależaloby mi na aucie, które mało pali przy prędkościach
130-160 km/h.

Słyszałem, że Carisma bedzie dobra, szczególnie silnik 1,8 GDI z gazem albo
diesle DiD, mozecie coś jeszcze polecieć i powiedzieć ile to pali przy
takich prędkościach?



2 Data: Wrzesien 06 2008 14:33:08
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: fuen 

ogólnie potrzebujesz auto z duzym silnikiem diesla
(chodzi o sprawnosc silnika)

np.
przy predkosci 150-160 km/h
fabia 1,4 tdi pali wiecej od bmw 330d

3 Data: Wrzesien 06 2008 06:26:26
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Arek ;-) 

A jak dla mnie z dobrze ze stopniowaną do jazdy autostradowej skrzynią
biegów. Moc i pojemność ma tu drugorzędne znaczenie.


A GDI i GAZ to słowa, które razem nie wystepują ;-)

4 Data: Wrzesien 06 2008 16:54:28
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: kml 


Użytkownik "Arek ;-)"  napisał w wiadomości A jak dla mnie z dobrze ze stopniowaną do jazdy autostradowej skrzynią
biegów. Moc i pojemność ma tu drugorzędne znaczenie.


A GDI i GAZ to słowa, które razem nie wystepują ;-)
-- -- -- -- -- --

Spece mu zrobią :>


--
pozdrawiam
kml

5 Data: Wrzesien 06 2008 17:55:45
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: J.F. 

On Sat, 6 Sep 2008 16:54:28 +0200,  kml wrote:

Użytkownik "Arek ;-)"  napisał w wiadomości
A jak dla mnie z dobrze ze stopniowaną do jazdy autostradowej skrzynią
biegów. Moc i pojemność ma tu drugorzędne znaczenie.

A GDI i GAZ to słowa, które razem nie wystepują ;-)
-- -- -- -- -- --
Spece mu zrobią :>


Bo google znajduje troche stron ze slowami GDI i LPG :-)

http://www.schroedersautomotive.com/voltran.htm
http://www.lpg-kits.com/mitsubis.htm

J.

6 Data: Wrzesien 06 2008 18:00:54
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: kml 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Sat, 6 Sep 2008 16:54:28 +0200,  kml wrote:
Użytkownik "Arek ;-)"  napisał w wiadomości
A jak dla mnie z dobrze ze stopniowaną do jazdy autostradowej skrzynią
biegów. Moc i pojemność ma tu drugorzędne znaczenie.

A GDI i GAZ to słowa, które razem nie wystepują ;-)
-- -- -- -- -- --
Spece mu zrobią :>


Bo google znajduje troche stron ze slowami GDI i LPG :-)

http://www.schroedersautomotive.com/voltran.htm
http://www.lpg-kits.com/mitsubis.htm

ha! Masz mnie, powinno być spece w Polsce i tak mu zrobią :>


--
pozdrawiam
kml

7 Data: Wrzesien 06 2008 14:52:28
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Boombastic 


Użytkownik "DarkoZZZ"  napisał w wiadomości

Szukam jakiegos oszczędnego auta, ktorym jedziłbym głównie na szybszych trasach. Dlatego zależaloby mi na aucie, które mało pali przy prędkościach 130-160 km/h.

Słyszałem, że Carisma bedzie dobra, szczególnie silnik 1,8 GDI z gazem albo diesle DiD, mozecie coś jeszcze polecieć i powiedzieć ile to pali przy takich prędkościach?

Tej Carismy praktycznie nie gazuje się.

8 Data: Wrzesien 06 2008 16:13:21
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Bugatti 

Użytkownik "DarkoZZZ" napisał w wiadomości:

Szukam jakiegos oszczędnego auta, ktorym jedziłbym głównie na szybszych
trasach. Dlatego zależaloby mi na aucie, które mało pali przy prędkościach
130-160 km/h.

Słyszałem, że Carisma bedzie dobra, szczególnie silnik 1,8 GDI z gazem
albo >
diesle DiD, mozecie coś jeszcze polecieć i powiedzieć ile to pali przy
takich prędkościach?

Jak ci zależy na małym spalaniu przy tych prędkościach to raczej nie GDI bo
to w sumie wcale tak mało nie pali jak pierwotnie się nim zachwycano.

A to ile ci Pali auto przy tych prędkościach to zależy jak się będziesz
poruszał w tym zakresie ...ale zakładając constans=130 kmh to taki 1.9 TDI
110 PS AFN, ASV spali 4.0-4.5....a przy 180kmh 6.5-7.5 litra ON.
PD-ki podobnie.
ALe żeby tak jeździsz constans przy równych obrotach to trzeba mieć
nerwy...jak tak jechałem to po 1 km już wymiękłem ;-P ;-P

Ogólnie też zalezy jaki jest zapas mocy motorka i przełożenia skrzyni...bo
takim Cinkusiem jadąc max w 4 osoby spali więcej niż 3.0 benzyna przy tej
samej prędkości...

Pozdr.

Bugatti

9 Data: Wrzesien 06 2008 17:16:33
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Robert_J 

ALe żeby tak jeździsz constans przy równych obrotach to trzeba mieć
nerwy...jak tak jechałem to po 1 km już wymiękłem ;-P ;-P

Szybko wymiękasz, słabe masz nerwy ;-)))). 1 km przy tej prędkości to niecałe pół minuty.... ;-)))))
Pozdrawiam :-)

10 Data: Wrzesien 06 2008 19:40:24
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Robert_J" napisał w wiadomości:

> ALe żeby tak jeździsz constans przy równych obrotach to trzeba mieć
> nerwy...jak tak jechałem to po 1 km już wymiękłem ;-P ;-P

Szybko wymiękasz, słabe masz nerwy ;-)))). 1 km przy tej prędkości to
niecałe pół minuty.... ;-)))))

No nie da rady jechać z jakąkolwiek stałą kmh bo mi ciśnienie rośnie ;)
Muszę kogoś wyprzedzić ;D

Pozdrawiam :-)


Pozdr.

Bugatti

11 Data: Wrzesien 06 2008 22:25:41
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Irokez 

Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Robert_J" napisał w wiadomości:
> ALe żeby tak jeździsz constans przy równych obrotach to trzeba mieć
> nerwy...jak tak jechałem to po 1 km już wymiękłem ;-P ;-P

Szybko wymiękasz, słabe masz nerwy ;-)))). 1 km przy tej prędkości to
niecałe pół minuty.... ;-)))))

No nie da rady jechać z jakąkolwiek stałą kmh bo mi ciśnienie rośnie ;)
Muszę kogoś wyprzedzić ;D

hmm.. 180 stałe po A4 to żaden problem dla mnie przez dłuższy czas.
i problemów z wyprzedzaniem też nie ma ;)


--
Irokez
AR 156 2.4JTD

12 Data: Wrzesien 06 2008 21:42:02
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Seba 

hmm.. 180 stale po A4 to zaden problem dla mnie przez dluzszy czas.

Przy tym natezeniu ruchu jaki idzie przez ta droge? To chyba tylko w
nocy - i nie pisze tego jako kolejny teoretyk.



--
Pozdrawiam
Sebastian S.
Lybra SW 2.4 JTD

13 Data: Wrzesien 06 2008 23:46:41
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Artur Maślag 

Seba pisze:

hmm.. 180 stale po A4 to zaden problem dla mnie przez dluzszy czas.

Przy tym natezeniu ruchu jaki idzie przez ta droge? To chyba tylko w nocy - i nie pisze tego jako kolejny teoretyk.

Tak szczerze, to rzadko gdzie można z taką prędkością jechać
przez dłuższy czas - nie tylko na A4 w Polsce.

14 Data: Wrzesien 07 2008 00:36:47
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 06.09.2008 Artur Maślag  napisał/a:

Seba pisze:
hmm.. 180 stale po A4 to zaden problem dla mnie przez dluzszy czas.

Przy tym natezeniu ruchu jaki idzie przez ta droge? To chyba tylko w
nocy - i nie pisze tego jako kolejny teoretyk.

Tak szczerze, to rzadko gdzie można z taką prędkością jechać
przez dłuższy czas - nie tylko na A4 w Polsce.

Jezeli mowa o A4 to zalezy od odcinka. Calkiem niedawno przejechalem w
ten sposob odcinek od skrzyzowania z droga nr 5 do zjazdu na Opole.
Dalo sie spokojnie utrzymywac licznikowe 170-190 dluzszymi kawalkami.

Jezeli mowa o jezdzeniu po Europie to ostatnio wracajac z Rajdu Niemiec
siedzialem w aucie ktore nijak nie chcialo jechac mniej niz 200
dluzszymi kawalkami, kierowca sie zacial ;-)


--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

15 Data: Wrzesien 06 2008 22:45:38
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Seba 

Calkiem niedawno przejechalem w
ten sposob odcinek od skrzyzowania z droga nr 5 do zjazdu na
Opole. Dalo sie spokojnie utrzymywac licznikowe 170-190
dluzszymi kawalkami.
 

To jednak IMO czysty przypadek - trafiles na maly ruch (np. sobotnie
popoludnie, noc). Ja bardzo czesto pokonuje odcinek WRC - Bolkow i
niezmiernie rzadko jestem w stanie utrzymac tam (A4) predkosc powyzej
130 - 140 km/h.  Tak w ogole, to ciezko jest utrzymac jakakolwiek
stala predkosc (ponadnormatywna, oczywiscie w granicach zdrowego
rozsadku) na tej trasie - chyab, ze jedziemy w godzinach znaczaco
mniejszego ruchu.

--
Pozdrawiam
Sebastian S.
Lybra SW 2.4 JTD

16 Data: Wrzesien 07 2008 01:46:59
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 07.09.2008 Seba  napisał/a:

Calkiem niedawno przejechalem w
ten sposob odcinek od skrzyzowania z droga nr 5 do zjazdu na
Opole. Dalo sie spokojnie utrzymywac licznikowe 170-190
dluzszymi kawalkami.
 

To jednak IMO czysty przypadek - trafiles na maly ruch (np. sobotnie
popoludnie, noc).

Tak tak... czysty przypadek. Podroz w 2 dosc predkie auta. 31 sierpnia,
srodek dnia :->



--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

17 Data: Wrzesien 07 2008 13:50:08
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Seba 

Tak tak... czysty przypadek. Podroz w 2 dosc predkie auta. 31
sierpnia, srodek dnia :->


Adam - alez ja rozumiem, ze nie jechales CC 700. :)



--
Pozdrawiam
Sebastian S.

18 Data: Wrzesien 07 2008 22:15:34
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 07.09.2008 Seba  napisał/a:

Tak tak... czysty przypadek. Podroz w 2 dosc predkie auta. 31
sierpnia, srodek dnia :->


Adam - alez ja rozumiem, ze nie jechales CC 700. :)

Nie znam sie na samochodach wiec Ci nie powiem czym jechalem ;-)

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

19 Data: Wrzesien 07 2008 08:42:43
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Irokez 

Użytkownik "Seba"  napisał w wiadomości

Calkiem niedawno przejechalem w
ten sposob odcinek od skrzyzowania z droga nr 5 do zjazdu na
Opole. Dalo sie spokojnie utrzymywac licznikowe 170-190
dluzszymi kawalkami.


To jednak IMO czysty przypadek - trafiles na maly ruch (np. sobotnie
popoludnie, noc). Ja bardzo czesto pokonuje odcinek WRC - Bolkow i
niezmiernie rzadko jestem w stanie utrzymac tam (A4) predkosc powyzej
130 - 140 km/h.  Tak w ogole, to ciezko jest utrzymac jakakolwiek
stala predkosc (ponadnormatywna, oczywiscie w granicach zdrowego
rozsadku) na tej trasie - chyab, ze jedziemy w godzinach znaczaco
mniejszego ruchu.

No akurat od WRC (bielany) w stronę zachodnią to faktycznie ciężko, ale bez większych problemów WRC do zjazdu na Opole (kierunek Częstochowa i Warszawa, tędy na warszawkę śmigam bo szybciej).

A jak jeszcze Weekend kiedy tirów mało to zupełnie raj :)

W niemcowni 200 się zacina na liczniku na odcinku Forst-Cottbus-Spreewald. Dalej już nie jest miło zwłaszcza w dzień.


--
Irokez

20 Data: Wrzesien 07 2008 16:10:48
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Artur Maślag 

Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
(...)

Jezeli mowa o A4 to zalezy od odcinka. Calkiem niedawno przejechalem w
ten sposob odcinek od skrzyzowania z droga nr 5 do zjazdu na Opole.
Dalo sie spokojnie utrzymywac licznikowe 170-190 dluzszymi kawalkami. 

Co to znaczy dłuższy kawałek?

Jezeli mowa o jezdzeniu po Europie to ostatnio wracajac z Rajdu Niemiec
siedzialem w aucie ktore nijak nie chcialo jechac mniej niz 200
dluzszymi kawalkami, kierowca sie zacial ;-)

Tu podobnie, ale nie do końca o to chodziło...

21 Data: Wrzesien 07 2008 22:13:57
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 07.09.2008 Artur Maślag  napisał/a:

Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
(...)
Jezeli mowa o A4 to zalezy od odcinka. Calkiem niedawno przejechalem w
ten sposob odcinek od skrzyzowania z droga nr 5 do zjazdu na Opole.
Dalo sie spokojnie utrzymywac licznikowe 170-190 dluzszymi kawalkami. 

Co to znaczy dłuższy kawałek?

Jezeli mowa o jezdzeniu po Europie to ostatnio wracajac z Rajdu Niemiec
siedzialem w aucie ktore nijak nie chcialo jechac mniej niz 200
dluzszymi kawalkami, kierowca sie zacial ;-)

Tu podobnie, ale nie do końca o to chodziło...

W obydwu przypadkach kawalki > 10 km.

Pzdr,

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

22 Data: Wrzesien 07 2008 22:58:42
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Artur Maślag 

Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
(...)

W obydwu przypadkach kawalki > 10 km. 

Słucham? 10km? Żart jakiś?
100km to możemy pogadać - mi i tak się autostrada
skończyła :)

Teoretycy :)

23 Data: Wrzesien 07 2008 23:02:51
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 07.09.2008 Artur Maślag  napisał/a:

Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:
(...)
W obydwu przypadkach kawalki > 10 km. 

Słucham? 10km? Żart jakiś?
100km to możemy pogadać - mi i tak się autostrada
skończyła :)

No w sumie bylo tej autostrady jakies 80 km, z czego wolniej niz 140
bylo przy mijaniu Wrocławia. Raz na te pare minut wyjezdzalo cos na lewy
pas wiec trzeba bylo lekko odpuscic do 150-160.

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

24 Data: Wrzesien 08 2008 00:38:52
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Ja Jacek 


Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisał w
wiadomości

W obydwu przypadkach kawalki > 10 km.


Sprecyzuj te 10 km , czy to codzienne dojazdy do pracy ....? , ile planujesz
miesiecznie  km zrobic ?
na ile lat samochód ?  , oszczednie moze byc na gaz .... przy załozeniu
minimum 1000 km na miesiac ( załozyc ...)
lub kupić z gazem

25 Data: Wrzesien 08 2008 01:30:00
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 08.09.2008 Ja Jacek  napisał/a:


Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisał w
wiadomości

W obydwu przypadkach kawalki > 10 km.


Sprecyzuj te 10 km , czy to codzienne dojazdy do pracy ....? , ile planujesz
miesiecznie  km zrobic ?
na ile lat samochód ?  , oszczednie moze byc na gaz .... przy załozeniu
minimum 1000 km na miesiac ( załozyc ...)
lub kupić z gazem

Sprecyzuj komu odpiszujesz ;)


--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

26 Data: Wrzesien 06 2008 21:51:59
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: krzyss 

Bugatti pisze:

ale zakładając constans=130 kmh to taki 1.9 TDI
110 PS AFN, ASV spali 4.0-4.5....a przy 180kmh 6.5-7.5 litra ON.
PD-ki podobnie.

Ty kiedys poruszales sie 1,9TDI ? bo wartosci ktore podajesz sa z kosmosu :) chcialbym zeby mi tyle palil :)
powiem tylko tyle wpadlem na 104km odcinek miedzy Strykowem a Koninem ok 3 w nocy. Na tempomacie zapialem 180km/h i przejechalem, srednia predkosc wg komputera wyszla 171km/h spalanie 9,3L
Audi A3 1,9TDI silnik AXR 101KM skrzynia manualna.
W obecnym aucie zrobilem juz ten sam test, ale skrzynie mam automat, a silnik ASZ 130KM po chipie na 165KM i przy podobnych warunkach mam 9,2L wskazanie oczywiscie komputerowe.

Przy 130km/h nie robilem takich testow, ale liczyc na spalanie nizsze niz 5,5-6L nie mozesz.

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===
==- Automat po Czipsie -==

27 Data: Wrzesien 06 2008 22:01:34
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Artur Maślag 

krzyss pisze:

Bugatti pisze:

ale zakładając constans=130 kmh to taki 1.9 TDI
110 PS AFN, ASV spali 4.0-4.5....a przy 180kmh 6.5-7.5 litra ON.
PD-ki podobnie.

Ty kiedys poruszales sie 1,9TDI ? bo wartosci ktore podajesz sa z kosmosu :) chcialbym zeby mi tyle palil :) 

Z kosmosu - to prawda. Poniżej 5 l/100km to można zejść SDI
w okolicach setki, a nie 130. Przy 180 6.5-7.5 litra ON?
To może jeszcze przyśpieszyć i zacznie paliwo produkować?

:)

28 Data: Wrzesien 06 2008 22:34:02
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: krzyss 

Artur Maślag pisze:

Z kosmosu - to prawda. Poniżej 5 l/100km to można zejść SDI
w okolicach setki, a nie 130. Przy 180 6.5-7.5 litra ON?
To może jeszcze przyśpieszyć i zacznie paliwo produkować?

:)

Zreszta co tu gadac, moje auta zawsze pala wiecej, i psuja sie czesciej niz sasiada :)

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===
==- Automat po Czipsie -==

29 Data: Wrzesien 06 2008 22:58:52
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: bratPit 

Zreszta co tu gadac, moje auta zawsze pala wiecej, i psuja sie czesciej niz sasiada :)


jesteś zbyt mało zakochany w swoich autach, ot co ;-)
brat

30 Data: Wrzesien 06 2008 23:19:07
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Artur Maślag 

bratPit pisze:
(...)

jesteś zbyt mało zakochany w swoich autach, ot co ;-)

Miłość do samochodu objawiająca się opowieściami o małym
spalaniu i bezawaryjności? To jest najwyżej forma ślepego
zauroczenia :) Samochody kocha się za coś innego :)

31 Data: Wrzesien 06 2008 23:12:58
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Artur Maślag 

krzyss pisze:
(...)

Zreszta co tu gadac, moje auta zawsze pala wiecej,  i psuja sie czesciej niz sasiada :)

Coś w tym jest, ale chyba nie do końca w ten sposób :)

Znam dwie grupy "takich" "sąsiadów" - jednym palą dwa razy
mniej i się nie psują w ogóle, a drugim pala 2 razy więcej,
psują się co kilometr i w ogóle są pomyłką. Najśmieszniejsze
jest to, że te samochody w zasadzie w ogóle nie jeżdżą :)

32 Data: Wrzesien 06 2008 23:24:46
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Bugatti 

Użytkownik "krzyss" napisał w wiadomości:

Bugatti pisze:

> ale zakładając constans=130 kmh to taki 1.9 TDI
> 110 PS AFN, ASV spali 4.0-4.5....a przy 180kmh 6.5-7.5 litra ON.
> PD-ki podobnie.

Ty kiedys poruszales sie 1,9TDI ? bo wartosci ktore podajesz sa z
kosmosu :) chcialbym zeby mi tyle palil :)

Głupie pytanie ;-p.
Podałem dla constans czyli noga zamrożona przy danej prędkości. I te
wartości są do wykonania...

powiem tylko tyle wpadlem na 104km odcinek miedzy Strykowem a Koninem ok
3 w nocy. Na tempomacie zapialem 180km/h i przejechalem, srednia
predkosc wg komputera wyszla 171km/h spalanie 9,3L
Audi A3 1,9TDI silnik AXR 101KM skrzynia manualna.
W obecnym aucie zrobilem juz ten sam test, ale skrzynie mam automat, a
silnik ASZ 130KM po chipie na 165KM i przy podobnych warunkach mam 9,2L
wskazanie oczywiscie komputerowe.

Sprubój bez tempomatu i na sekwencji w skrzyni ;)

Przy 130km/h nie robilem takich testow, ale liczyc na spalanie nizsze
niz 5,5-6L nie mozesz.

No to udowadniamy -
Popatrz na taką ciężką lochę jak A6 co prawda nie na PD ale jak widać przy
130 kmh ma 3.4l chwilowego więc jest to możliwe także na PD i VP;)

http://www.youtube.com/watch?v=L9VdB-G-uDc


Kolejny tym razem 160PD. 98 kmh i średnia 3.9l ON
http://www.youtube.com/watch?v=ONizPjIDF7U

http://www.youtube.com/watch?v=ezMHn6pOU8s&feature=related

Kolejny 130PD co prawda średnia niższa znacznie od 130 kmh
http://www.youtube.com/watch?v=uV3IuCAr0l8&feature=related

I najlepsze..szkoda że gościu nie podaje średniej prędkości
3.2 l
http://www.youtube.com/watch?v=NJKVg8z7tDc
Nie twierdze broń Boże że wynik został osiągnięty że średnią ponad 120
kmh...
Po prostu jak ktoś ma nerwy i zamrożoną stopę to da się TDI-Vp i PD jeździć
"oszczędnie" nawet przy 180 kmh mając spalanie 6.5-7.5 l jak wcześniej
pisałem.

Fakt faktem że przy vmax dla TDI i bucie do podłogi cały czas nie spali
mniej jak 10-12 litrów ON. W końcu na samym powietrzu motorek nie pojedzie
;-p


Pozdr.
Bugatti

33 Data: Wrzesien 07 2008 01:53:29
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-09-06 23:24, *Bugatti* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

No to udowadniamy -
Popatrz na taką ciężką lochę jak A6 co prawda nie na PD ale jak widać przy
130 kmh ma 3.4l chwilowego więc jest to możliwe także na PD i VP;)

http://www.youtube.com/watch?v=L9VdB-G-uDc

Siedzę przy piwku i myślę a obejrzę - i co widzę? przepiękny przykład manipulacji :) - popatrz na prędkościomierz to zrozumiesz o co mi chodzi.
Na dodatek bardzo łatwe do zrobienia z tempomatem (bardzo trudne bez :) ) - wystarczy co chwila wciskać minus na kontrolerze tempomatu - efektem jest łagodne zwalnianie bez odcięcia paliwa - mogę Ci zrobić taki filmik z chwilowym na poziomie 2 l/100 km


Kolejny tym razem 160PD. 98 kmh i średnia 3.9l ON
http://www.youtube.com/watch?v=ONizPjIDF7U

http://www.youtube.com/watch?v=ezMHn6pOU8s&feature=related

Kolejny 130PD co prawda średnia niższa znacznie od 130 kmh
http://www.youtube.com/watch?v=uV3IuCAr0l8&feature=related

Te filmiki są jak najbardziej OK - jak ktoś ma cierpliwość do jazdy 70 km/h na 6 :)

I najlepsze..szkoda że gościu nie podaje średniej prędkości
3.2 l
http://www.youtube.com/watch?v=NJKVg8z7tDc

Najlepsze w tym to jest to, że to fake - znaczy perfidnie zmontowany filmik...

Nie twierdze broń Boże że wynik został osiągnięty że średnią ponad 120
kmh...
Po prostu jak ktoś ma nerwy i zamrożoną stopę to da się TDI-Vp i PD jeździć
"oszczędnie" nawet przy 180 kmh mając spalanie 6.5-7.5 l jak wcześniej
pisałem.

Nie da się :)

Fakt faktem że przy vmax dla TDI i bucie do podłogi cały czas nie spali
mniej jak 10-12 litrów ON. W końcu na samym powietrzu motorek nie pojedzie
;-p

Tu już trochę bliżej prawdy :)

Pozdrawiam - MIrek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

34 Data: Wrzesien 07 2008 08:47:12
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Irokez 

Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości

Fakt faktem że przy vmax dla TDI i bucie do podłogi cały czas nie spali
mniej jak 10-12 litrów ON. W końcu na samym powietrzu motorek nie pojedzie
;-p

Tu już trochę bliżej prawdy :)

Zgadza się.
Przy szybkiej jeździe na niemieckich autostradach (w porywach 220 na liczniku) średnia spalania Mondeo 2 TDCi to 10/100

--
Irokez

35 Data: Wrzesien 07 2008 10:25:51
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości:

Dnia 2008-09-06 23:24, *Bugatti* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:

> No to udowadniamy -
> Popatrz na taką ciężką lochę jak A6 co prawda nie na PD ale jak widać
przy
> 130 kmh ma 3.4l chwilowego więc jest to możliwe także na PD i VP;)
>
> http://www.youtube.com/watch?v=L9VdB-G-uDc

Siedzę przy piwku i myślę a obejrzę - i co widzę? przepiękny przykład
manipulacji :) - popatrz na prędkościomierz to zrozumiesz o co mi chodzi.
Na dodatek bardzo łatwe do zrobienia z tempomatem (bardzo trudne bez :)
) - wystarczy co chwila wciskać minus na kontrolerze tempomatu - efektem
jest łagodne zwalnianie bez odcięcia paliwa - mogę Ci zrobić taki filmik
z chwilowym na poziomie 2 l/100 km

Może ten filmik to fake......nie chce mi się tego badać..
Ale czemu napisałeś abym spojrzał na prędkościomierz...tam prędkość pod
koniec fimiku się zmniejsza...ponadto na MFA nie widać aby ktoś włączał
tempomat...

> Kolejny tym razem 160PD. 98 kmh i średnia 3.9l ON
> http://www.youtube.com/watch?v=ONizPjIDF7U
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ezMHn6pOU8s&feature=related
>
> Kolejny 130PD co prawda średnia niższa znacznie od 130 kmh
> http://www.youtube.com/watch?v=uV3IuCAr0l8&feature=related

Te filmiki są jak najbardziej OK - jak ktoś ma cierpliwość do jazdy 70
km/h na 6 :)

Coś za dużo tego piwa wypiłeś ;-p Jadąc 70 kmh nie ma się średniej 100 kmh
jak widać na filmiku...

> I najlepsze..szkoda że gościu nie podaje średniej prędkości
> 3.2 l
> http://www.youtube.com/watch?v=NJKVg8z7tDc

Najlepsze w tym to jest to, że to fake - znaczy perfidnie zmontowany
filmik...

No tutaj masz rację...jest poklatkowy (m.in. zmienia się nateżenia światła)

> Po prostu jak ktoś ma nerwy i zamrożoną stopę to da się TDI-Vp i PD
jeździć
> "oszczędnie" nawet przy 180 kmh mając spalanie 6.5-7.5 l jak wcześniej
> pisałem.

Nie da się :)

Spróbuj twoim JTD tak jechać to zobaczysz że się do zejść do tych w/w
spalania...

Jak jedziesz ze stałą prędkością to ECU widząć stałą wartość % położenia
pedału gazu daje sygnał do czujnika pompy paliwa i PD aby ograniczyły dawkę
paliwka i spalania spada. Sprężarka pomuje tyle samo bez większego udziału
paliwa dając sile napędowej stały pęd...

Wiadomo...ciężko jest jechać przez dłuższy czas ze stałą prędkością...jakbyś
co chwilo przyszpieszał powiedzmy od 140 do 200 kmh (bo tak zazwyczaj jest
na drodze bo co chwila ktoś wjedźa na lewypas i trzeba zwolnić na
autobahnie) to spali WIĘCEJ..

> Fakt faktem że przy vmax dla TDI i bucie do podłogi cały czas nie spali
> mniej jak 10-12 litrów ON. W końcu na samym powietrzu motorek nie
pojedzie
> ;-p

Tu już trochę bliżej prawdy :)

Pozdrawiam - MIrek

Pozdr.

Bugatti

36 Data: Wrzesien 07 2008 20:30:05
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-09-07 10:25, *Bugatti* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
....

Kolejny tym razem 160PD. 98 kmh i średnia 3.9l ON
http://www.youtube.com/watch?v=ONizPjIDF7U

http://www.youtube.com/watch?v=ezMHn6pOU8s&feature=related

Kolejny 130PD co prawda średnia niższa znacznie od 130 kmh
http://www.youtube.com/watch?v=uV3IuCAr0l8&feature=related
Te filmiki są jak najbardziej OK - jak ktoś ma cierpliwość do jazdy 70
km/h na 6 :)

Coś za dużo tego piwa wypiłeś ;-p Jadąc 70 kmh nie ma się średniej 100 kmh
jak widać na filmiku...

To tak bardziej do tego trzeciego filmiku było :)
....
Po prostu jak ktoś ma nerwy i zamrożoną stopę to da się TDI-Vp i PD
jeździć
"oszczędnie" nawet przy 180 kmh mając spalanie 6.5-7.5 l jak wcześniej
pisałem.
Nie da się :)

Spróbuj twoim JTD tak jechać to zobaczysz że się do zejść do tych w/w
spalania...

Ależ wiem - nie da się :)

Jak jedziesz ze stałą prędkością to ECU widząć stałą wartość % położenia
pedału gazu daje sygnał do czujnika pompy paliwa i PD aby ograniczyły dawkę
paliwka i spalania spada. Sprężarka pomuje tyle samo bez większego udziału
paliwa dając sile napędowej stały pęd...

Wiesz, że to herezja? lub inaczej za pomocą wyświechtanego tekstu: Ale masz jakieś wsparcie? :)

Wiadomo...ciężko jest jechać przez dłuższy czas ze stałą prędkością...jakbyś
co chwilo przyszpieszał powiedzmy od 140 do 200 kmh (bo tak zazwyczaj jest
na drodze bo co chwila ktoś wjedźa na lewypas i trzeba zwolnić na
autobahnie) to spali WIĘCEJ..

Niekoniecznie, a nawet wręcz odwrotnie :), ale oznacza to tez znaczny spadek średniej - gdyby tak jechać równo z tą niższą średnią to pewnie miałbyś rację - spalanie było by niższe.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

37 Data: Wrzesien 08 2008 11:59:14
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: yabba 

Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości:
Dnia 2008-09-06 23:24, *Bugatti* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:

> Po prostu jak ktoś ma nerwy i zamrożoną stopę to da się TDI-Vp i PD
jeździć
> "oszczędnie" nawet przy 180 kmh mając spalanie 6.5-7.5 l jak wcześniej
> pisałem.

Nie da się :)

Spróbuj twoim JTD tak jechać to zobaczysz że się do zejść do tych w/w
spalania...


Wywołujesz JTD do tablicy, więc podzielę się moimi wynikami. Mam Stilo kombi
1,9 Multijet (nowsza wersja silnika JTD). 120 KM.

Autostrada, odcinek 50 km, w miarę równy. Jazda cały czas z gazem wciśniętym
na maksimum, utrzymywana prędkość maksymalna według licznika 201 km/h.
Zużycie paliwa 14 l/100 km.
Ten sam odcinek pokonany ze stałą prędkością 150 km/h. Zużycie paliwa 7,5
l/100 km.
Przy prędkościach 120-130 km/h zużycie paliwa spada do 6.5l/100 km.
Gierkówka, odcinek około 80 km, średnia prędkość z odcinka 90 km/h,
utrzymywana przeciętna prędkość też około 90 km/h (wszystkie TIR-y mnie wyprzedzały). Zużycie paliwa poniżej 5 l/100 km, zasięg według komputera ponad 1200 km.

Według GPS, licznik zawyża o około 10 km/h.

Jak jedziesz ze stałą prędkością to ECU widząć stałą wartość % położenia
pedału gazu daje sygnał do czujnika pompy paliwa i PD aby ograniczyły
dawkę
paliwka i spalania spada. Sprężarka pomuje tyle samo bez większego udziału
paliwa dając sile napędowej stały pęd...


IMHO takie działanie ECU powoduje spadek prędkości.

--

yabba

38 Data: Wrzesien 08 2008 12:24:55
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Bugatti 


Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości

Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości:

> Jak jedziesz ze stałą prędkością to ECU widząć stałą wartość % położenia
> pedału gazu daje sygnał do czujnika pompy paliwa i PD aby ograniczyły
> dawkę
> paliwka i spalania spada. Sprężarka pomuje tyle samo bez większego
udziału
> paliwa dając sile napędowej stały pęd...
>

IMHO takie działanie ECU powoduje spadek prędkości.


Gdy nie wciskasz gazu to spada...ale gdy wciskas go w pewnym *stałym*
poziomie to przecież nie powiesz że dawka paliwa będzie taka sama jak
podczas butowania...


Pozdr.

Bugatti

39 Data: Wrzesien 08 2008 13:18:50
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: yabba 

Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości


Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości
Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości:

> Jak jedziesz ze stałą prędkością to ECU widząć stałą wartość % > położenia
> pedału gazu daje sygnał do czujnika pompy paliwa i PD aby ograniczyły
> dawkę
> paliwka i spalania spada. Sprężarka pomuje tyle samo bez większego
udziału
> paliwa dając sile napędowej stały pęd...
>

IMHO takie działanie ECU powoduje spadek prędkości.


Gdy nie wciskasz gazu to spada...ale gdy wciskas go w pewnym *stałym*
poziomie to przecież nie powiesz że dawka paliwa będzie taka sama jak
podczas butowania...



Twój opis zrozumiałem w taki sposób, że w czasie jazdy już pewien czas ze stałą prędkością, ECU zmniejsza ilość paliwa.

--

yabba

40 Data: Wrzesien 07 2008 10:17:40
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: rv 

130 kmh ma 3.4l chwilowego więc jest to możliwe także na PD i VP;)

fordem 2.2 tdci chwilowe spalanie mialem przy 140km/h 0...
bo hamowałem silnikiem

41 Data: Wrzesien 07 2008 10:36:30
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Bugatti 


Użytkownik "rv" napisał w wiadomości

> 130 kmh ma 3.4l chwilowego więc jest to możliwe także na PD i VP;)

fordem 2.2 tdci chwilowe spalanie mialem przy 140km/h 0...
bo hamowałem silnikiem

Normalka...0% gazu 0 l paliwa...ze sterowaniem elektroniczym tak właśnie
jest...

Podając te chwilowe w A6 chciałem pokazać że jedąc constans NIE ma
technicznych powodów aby autko paliło 10, 15 litrów przy prędkościach
niższych od vmax...
Zaraz ktos powie że pokazując chwilowe spalanie niczego nie udowadniam ;-P

Pozdr.
Bugatti

42 Data: Wrzesien 07 2008 10:55:56
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: J.F. 

On Sun, 7 Sep 2008 10:36:30 +0200,  Bugatti wrote:

Podając te chwilowe w A6 chciałem pokazać że jedąc constans NIE ma
technicznych powodów aby autko paliło 10, 15 litrów przy prędkościach
niższych od vmax...
Zaraz ktos powie że pokazując chwilowe spalanie niczego nie udowadniam ;-P

Bardzo chwilowe to faktycznie niczego - patrze sie znajomemu na
wskaznik .. 4, 10, 18, 0, 8, 0, 6, 10, 5 ... no co, taka droga,
zwykla polska - nawet rowno jechal, ale jednak pagorki, zakrety,
zawalidroga, wyprzedzamy .. a srednia wychodzi 6.5

Ale co - naprawde na kawalku drogi plaskiej drogi jadac rowno 180 masz
tylko 7.5 l/100km ? A o ile licznik zawyza ? BYlo naprawde choc 170 ?

J.

43 Data: Wrzesien 08 2008 14:40:35
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: McBeth 

Podając te chwilowe w A6 chciałem pokazać że jedąc constans NIE ma
technicznych powodów aby autko paliło 10, 15 litrów przy prędkościach
niższych od vmax...
Są zasadnicze powody dla takiego spalania, a właściwie powód: opór
aerodynamiczny. Przy prędkości maksymalnej prawie cała moc silnika idzie na
pokonywanie oporów aerodynamicznych. Weźmy taki silnik 130KM - prędkość max
będzie blisko 200km/h. Nie da się wytworzyć prawie 100kW mocy w silniku
spalinowym zużywając tyle paliwa co przy 30kW i o dwukrotnie niższej
prędkości (4 x niższym oporze aerodynamicznym).

Pzdr.
McBeth.

44 Data: Wrzesien 08 2008 10:16:21
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: 666 

Bez znaczenia, nawet minimalny spadek drogi (w ‰) którego normalnie nie odczujesz powoduje znaczną różnicę w spalaniu pokazywanym
przez komputer.
JaC


-- -- -

No to udowadniamy

45 Data: Wrzesien 08 2008 00:45:10
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: hamberg 

> Przy 130km/h nie robilem takich testow, ale liczyc na spalanie nizsze
> niz 5,5-6L nie mozesz.

No to udowadniamy -
Popatrz na taką ciężką lochę jak A6 co prawda nie na PD ale jak widać przy
130 kmh ma 3.4l chwilowego więc jest to możliwe także na PD i VP;)

http://www.youtube.com/watch?v=L9VdB-G-uDc

wypowiadasz sie czerpiac wiedze z manipulowanych filmikow na youtube?

mam nadzieje ze pozostala wiedze jaka posiadasz czerpiesz z innych
zrodel...

46 Data: Wrzesien 08 2008 12:19:16
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Bugatti 

Użytkownik "hamberg" napisał w wiadomości:

> Przy 130km/h nie robilem takich testow, ale liczyc na spalanie nizsze
> niz 5,5-6L nie mozesz.

No to udowadniamy -
Popatrz na taką ciężką lochę jak A6 co prawda nie na PD ale jak widać przy
130 kmh ma 3.4l chwilowego więc jest to możliwe także na PD i VP;)

http://www.youtube.com/watch?v=L9VdB-G-uDc

wypowiadasz sie czerpiac wiedze z manipulowanych filmikow na youtube?

mam nadzieje ze pozostala wiedze jaka posiadasz czerpiesz z innych
zrodel...

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Czerpie na pewno nie z tej grupy ...bo pełno tu bzdur ;)


Pozdr.
Bugatti

47 Data: Wrzesien 08 2008 04:57:26
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: hamberg 

mam nadzieje ze pozostala wiedze jaka posiadasz czerpiesz z innych
zrodel...

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Czerpie na pewno nie z tej grupy ...bo pełno tu bzdur ;)


no tak - zakladam ze Twoja wiedza jest wieksza niz przecietnego
kapelusze wiec sam najlepiej musisz wiedziec jak latwo jest
manipulowac wartoscia spalania gdy mierzymy chwilowe.

48 Data: Wrzesien 06 2008 17:01:02
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: bratPit 


Szukam jakiegos oszczędnego auta, ktorym jedziłbym głównie na szybszych
trasach. Dlatego zależaloby mi na aucie, które mało pali przy prędkościach 130-160 km/h.

Słyszałem, że Carisma bedzie dobra, szczególnie silnik 1,8 GDI z gazem albo diesle DiD, mozecie coś jeszcze polecieć i powiedzieć ile to pali przy takich prędkościach?

to potrzebujesz auta z dużym silnikiem benzynowym+gaz a nie jakieś śmietnikowe 1.8, myślę że coś w stylu P406 3.0, Mondeo 2.5V6 czy vectry 2.5V6, te auta mają wysokie Vmax więc przy prędkościach rzędu 160km/h nie będą się wysoko kręcić na V-tym biegu, ew jakiś mocniejszy diesel najlepiej >130KM który też ma Vmax dobrze powyżej zakładanych 160km/h,
z tego co wiem to silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny nie bardzo są opracowane pod kątem zagazowywania a ta Carisma jest właśnie z takim wtryskiem, więc nie wiem kto Ci to podsunął?
brat

49 Data: Wrzesien 06 2008 16:06:57
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor:  

DarkoZZZ  napisał(a):

Szukam jakiegos oszczędnego auta, ktorym jedziłbym głównie na szybszych
trasach. Dlatego zależaloby mi na aucie, które mało pali przy prędkościach
130-160 km/h.

Słyszałem, że Carisma bedzie dobra, szczególnie silnik 1,8 GDI z gazem albo
diesle DiD, mozecie coś jeszcze polecieć i powiedzieć ile to pali przy
takich prędkościach?



Szwagier ma Lagunę II 1.9 TdCI - przy 180km/h pali ok 7.5l. fajnie się
prowadzi, duże i bezpieczne - mi się spodobało, sam sobie kupiłem Megane II
1.5dCi (pali dużo mniej 3.6l przy 100km/h, ale chyba nie nadaje się na takie
prędkości).
Poza tym Renaulty mają 6biegów to chyba zaleta przy takich prędkościach.



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

50 Data: Wrzesien 06 2008 20:25:40
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: iREK 

Szukam jakiegos oszczędnego auta, ktorym jedziłbym głównie na szybszych
trasach. Dlatego zależaloby mi na aucie, które mało pali przy prędkościach
130-160 km/h.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
brat mial volvo s70 z dieslem 2,5 TDi
byl bardzo oszczedny, w trasach na wakacjach jak obliczalismy zbiorniki to
wychodzilo mu okolo 6 l/100 km
a pedzilismy okolo 130/h (nie szybciej bo wtedy moj terracan zaczynal
pochlaniac kosmiczne ilosci ON)

pozdr
IR
www.terracan.pl

51 Data: Wrzesien 06 2008 19:26:03
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Hants 

Zajrzyj sobie na www.spritmonitor.de

Ciekawe i realne zestawienia spalania.

52 Data: Wrzesien 06 2008 20:27:51
Temat: Re: Dobre, oszcz?dne auto na d?u?sze trasy.
Autor: J.F. 

On Sat, 6 Sep 2008 19:26:03 +0100,  Hants wrote:

Zajrzyj sobie na www.spritmonitor.de

Ciekawe i realne zestawienia spalania.

Z tym ze duzo zalezy od stylu jazdy, a po Niemczech moze byc od dosc
rozny.

J.

53 Data: Wrzesien 06 2008 20:51:19
Temat: Re: Dobre, oszcz?dne auto na d?u?sze trasy.
Autor: Hants 

Z tym ze duzo zalezy od stylu jazdy, a po Niemczech moze byc od dosc
rozny.

Nie wszyscy uzytkownicy jezdza po Niemczech, a jesli znajdziesz 10 aut spalajacych w dluzszym przedziale czasu np. 6/100 i jedno (np Twoje) 10/100 - no to chyba od razu wiadomo o co chodzi..

54 Data: Wrzesien 07 2008 00:25:25
Temat: Re: Dobre, oszcz?dne auto na d?u?sze trasy.
Autor: J.F. 

On Sat, 6 Sep 2008 20:51:19 +0100,  Hants wrote:

Z tym ze duzo zalezy od stylu jazdy, a po Niemczech moze byc od dosc
rozny.

Nie wszyscy uzytkownicy jezdza po Niemczech,

To niemiecki serwis.

a jesli znajdziesz 10 aut
spalajacych w dluzszym przedziale czasu np. 6/100 i jedno (np Twoje)
10/100 - no to chyba od razu wiadomo o co chodzi..

Ulubione auto emerytow  ? :-)

J.

55 Data: Wrzesien 06 2008 20:49:16
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Przemek V 


Użytkownik "DarkoZZZ"  napisał w wiadomości

Szukam jakiegos oszczędnego auta, ktorym jedziłbym głównie na szybszych
trasach. Dlatego zależaloby mi na aucie, które mało pali przy prędkościach
130-160 km/h.

Słyszałem, że Carisma bedzie dobra, szczególnie silnik 1,8 GDI z gazem
albo diesle DiD, mozecie coś jeszcze polecieć i powiedzieć ile to pali
przy takich prędkościach?

Polecam 530d:
http://picasaweb.google.pl/przemv/2006_08_Praga#5104237758823475746
Zdjęcie na grupie już było z 4 razy ;) To jest średnia z 221 km.

56 Data: Wrzesien 06 2008 14:34:57
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Pete 



"Przemek V" wrote

Polecam 530d:
http://picasaweb.google.pl/przemv/2006_08_Praga#5104237758823475746
Zdjęcie na grupie już było z 4 razy ;) To jest średnia z 221 km.

150km/h to była srednia prędkosc na tym odcinku?  Niezle.

530i tez tyle mniej wiecej pali na trasie, ale przy nieco niższej
średniej prędkosci. :)

Pozdr.
Pete

57 Data: Wrzesien 06 2008 21:40:18
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości



"Przemek V" wrote
Polecam 530d:
http://picasaweb.google.pl/przemv/2006_08_Praga#5104237758823475746
Zdjęcie na grupie już było z 4 razy ;) To jest średnia z 221 km.

150km/h to była srednia prędkosc na tym odcinku?  Niezle.

Tak, trasa Praga-Brno. Było pusto i ze względu na lekki strach przed Politie
po wyjeździe z Pragi stwierdziłem, że zamiast gnać a potem gnić w czeskim
więzieniu to pobawię się w ekonomiczną jazdę.

58 Data: Wrzesien 06 2008 14:43:59
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Pete 



"Przemek V" wrote

stwierdziłem, że zamiast gnać a potem gnić w czeskim więzieniu to pobawię się w ekonomiczną jazdę.

To w Czechach pakują do mamra tak jak i w USA?  :)

Dobrze wiedziec.

Pozdr.
Pete

59 Data: Wrzesien 07 2008 00:46:07
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości



"Przemek V" wrote
stwierdziłem, że zamiast gnać a potem gnić w czeskim więzieniu to pobawię
się w ekonomiczną jazdę.

To w Czechach pakują do mamra tak jak i w USA?  :)

Nie wiem, ale w West Virginii faktycznie za 95/55 mnie zapakowali. Bail $300
ZTCP ale to jakieś 18 lat temu było.

60 Data: Wrzesien 06 2008 21:34:22
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Pete 



"Przemek V" wrote

Nie wiem, ale w West Virginii faktycznie za 95/55 mnie zapakowali. Bail $300 ZTCP ale to jakieś 18 lat temu było.

Wiem, pamiętam. :)  I dalej tak jest - powyzej 90 mph, do aresztu.

Pete

61 Data: Wrzesien 08 2008 11:45:46
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: J.F. 

Użytkownik "Przemek V" 
napisał w wiadomości

To w Czechach pakują do mamra tak jak i w USA?  :)

Nie wiem, ale w West Virginii faktycznie za 95/55 mnie
zapakowali. Bail $300

I na tym sie skonczylo ?
Bo "bail" to chyba kaucja ... moze jestes poszukiwanym w USA
przestepca ? :-)

J.

62 Data: Wrzesien 13 2008 12:16:59
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Przemek V 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Użytkownik "Przemek V"  napisał w
wiadomości
To w Czechach pakują do mamra tak jak i w USA?  :)

Nie wiem, ale w West Virginii faktycznie za 95/55 mnie zapakowali. Bail
$300

I na tym sie skonczylo ?
Bo "bail" to chyba kaucja ... moze jestes poszukiwanym w USA przestepca ?
:-)

Wpierw miałem dobry bajer z szeryfem. Zachwycałem się, ze ma taki super
patrol car i mówiłem, że w Polsce to by mnie policja wpierw wypałowała a
potem skuła w kajdany a nie tak miło traktowała. Jak już mnie wypuścili
napisałem list do sędziego, że oczywiscie kajam się i się przyznaję do winy
i jakieś jeszcze cuda typu amerykańśkie samochody są tak dobre, że nie
czułem prędkości a 95 na liczniku myślałem, że jest w km/h a nie mph więc
sądziłem, że jadę 55mph bo w polskim samochodzie to nawet bym nie rozwinął
95 mph bo by się rozpadł, itp, itd i na końcu proszę o karę finansową a nie
community service bo głównie tego się bałem. Generalnie chyba jadąc na
sympatii jaką wzbudziłem ;) to było takie zadupie, że pewnie szeryf pogadał
też z sędzią i na koniec sąd odrzucił sprawę i zwrócił kaucję.

63 Data: Wrzesien 06 2008 21:50:18
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Artur Maślag 

Przemek V pisze:
(...)

Tak, trasa Praga-Brno. Było pusto i ze względu na lekki strach przed Politie po wyjeździe z Pragi stwierdziłem, że zamiast gnać a potem gnić w czeskim więzieniu to pobawię się w ekonomiczną jazdę. 

:)

Miałeś z nimi kiedykolwiek kontakt na autostradzie?

64 Data: Wrzesien 07 2008 00:44:58
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Artur Maślag"  napisał w wiadomości

Przemek V pisze:
(...)
Tak, trasa Praga-Brno. Było pusto i ze względu na lekki strach przed
Politie po wyjeździe z Pragi stwierdziłem, że zamiast gnać a potem gnić w
czeskim więzieniu to pobawię się w ekonomiczną jazdę.

:)

Miałeś z nimi kiedykolwiek kontakt na autostradzie?

Nie, ale to jest jeden z tych kontaktów na którym specjalnie mi nie zależy.

65 Data: Wrzesien 07 2008 16:08:15
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Artur Maślag 

Przemek V pisze:
(...)

Nie, ale to jest jeden z tych kontaktów na którym specjalnie mi nie zależy. 

ROTFL - ja też nie i też na tych kontaktach mi nie zależy :)
Pytam tak bardziej towarzysko - może w końcu znajdę normalnego
kierowcę, któremu się podobne kontakty trafiły :) Nijak nie mogę
potwierdzić netowych doniesień o czepiactwie, chamstwie, łapownictwu
itd. :)

66 Data: Wrzesien 07 2008 16:32:15
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: J.F. 

On Sun, 07 Sep 2008 16:08:15 +0200,  Artur Maślag wrote:

Pytam tak bardziej towarzysko - może w końcu znajdę normalnego
kierowcę, któremu się podobne kontakty trafiły :) Nijak nie mogę
potwierdzić netowych doniesień o czepiactwie, chamstwie, łapownictwu
itd. :)

Ja co powiem inaczej: jakbym nie lubil Polakow i liczyl na lapowki,
to bym sie zima ustawil z szuszarka przy paru trasach ktorymi rodacy
setkami dojezdzaja na narty. Jeszcze ustawic gdzies 40 i kosic rowno.
Latem tez mozna.

I co ? I nic, patrole tam spotykam rownie czesto jak u nas, czyli raz
na dwa lata. A jak widzialem to nie mnie zatrzymywali tylko jakiegos
Czecha i Niemca.

Ale moze Czesi sudeccy nas lubia, albo wiedza ze pecunia non olet.

Oczywiscie zawsze mozna pojechac 75/50 i potem narzekac jakie
czepialstwo bo zatrzymali, chamy gadali tylko po czesku, i domagali
sie gotowki..

J.

67 Data: Wrzesien 07 2008 19:16:15
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Artur Maślag"  napisał w wiadomości

Przemek V pisze:
(...)
Nie, ale to jest jeden z tych kontaktów na którym specjalnie mi nie
zależy.

ROTFL - ja też nie i też na tych kontaktach mi nie zależy :)
Pytam tak bardziej towarzysko - może w końcu znajdę normalnego
kierowcę, któremu się podobne kontakty trafiły :) Nijak nie mogę
potwierdzić netowych doniesień o czepiactwie, chamstwie, łapownictwu
itd. :)

Mnie w maju na południe od Wiednia na dwupasmówce nawet austriak błysnął, że
polizei stoi i suszy i faktycznie stali i suszyli. Gdyby nie ostrzegł byłoby
niefajnie.

68 Data: Wrzesien 07 2008 17:36:32
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Seba 

Gdyby nie ostrzegl byloby
niefajnie.

Ale przynajmniej pozniej na pmsie moglbys sie podzielic
wrazeniami/spostrzezeniami ;-)


--
Pozdrawiam
Sebastian S.

69 Data: Wrzesien 07 2008 19:46:11
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Seba"  napisał w wiadomości

Gdyby nie ostrzegl byloby
niefajnie.

Ale przynajmniej pozniej na pmsie moglbys sie podzielic
wrazeniami/spostrzezeniami ;-)

Wolę podzielić się info, że w Austrii też suszą i też ostrzegają ;)

70 Data: Wrzesien 07 2008 19:52:39
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Artur Maślag 

Przemek V pisze:
(...)

Mnie w maju na południe od Wiednia na dwupasmówce nawet austriak błysnął, że polizei stoi i suszy i faktycznie stali i suszyli. Gdyby nie ostrzegł byłoby niefajnie. 

:) - nie pytałem o Austrię - pytałem o Czechy. Austria w następny
odcinku :)

71 Data: Wrzesien 07 2008 20:22:08
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Artur Maślag"  napisał w wiadomości

Przemek V pisze:
(...)
Mnie w maju na południe od Wiednia na dwupasmówce nawet austriak błysnął,
że polizei stoi i suszy i faktycznie stali i suszyli. Gdyby nie ostrzegł
byłoby niefajnie.

:) - nie pytałem o Austrię - pytałem o Czechy. Austria w następny
odcinku :)

Ja przez Czechy zawsze staram się jak najszybciej przejechać i jakoś bez
przygód z Policie. Jedynie uważałem zawsze na tym odcinku jednopasmowym pod
samym Cieszynem.

72 Data: Wrzesien 07 2008 20:33:44
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Artur Maślag 

Przemek V pisze:
(...)

Ja przez Czechy zawsze staram się jak najszybciej przejechać i jakoś bez przygód z Policie.

No popatrz - tylko przejeżdżasz?

Jedynie uważałem zawsze na tym odcinku jednopasmowym pod samym Cieszynem.

Kurcze, ja nawet sobie nie przpominam, bym tam granicę przekraczał :)

73 Data: Wrzesien 07 2008 11:24:52
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: J.F. 

On Sat, 6 Sep 2008 21:40:18 +0200,  Przemek V wrote:

http://picasaweb.google.pl/przemv/2006_08_Praga#5104237758823475746
Zdjęcie na grupie już było z 4 razy ;) To jest średnia z 221 km.

150km/h to była srednia prędkosc na tym odcinku?  Niezle.

Tak, trasa Praga-Brno. Było pusto i ze względu na lekki strach przed Politie
po wyjeździe z Pragi stwierdziłem, że zamiast gnać a potem gnić w czeskim
więzieniu to pobawię się w ekonomiczną jazdę.

Przemku, ale jak ty to zrobiles - tempomat zapusciles na 150 ?

J.

74 Data: Wrzesien 07 2008 12:34:03
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Przemek V 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

On Sat, 6 Sep 2008 21:40:18 +0200,  Przemek V wrote:
http://picasaweb.google.pl/przemv/2006_08_Praga#5104237758823475746
Zdjęcie na grupie już było z 4 razy ;) To jest średnia z 221 km.

150km/h to była srednia prędkosc na tym odcinku?  Niezle.

Tak, trasa Praga-Brno. Było pusto i ze względu na lekki strach przed
Politie
po wyjeździe z Pragi stwierdziłem, że zamiast gnać a potem gnić w czeskim
więzieniu to pobawię się w ekonomiczną jazdę.

Przemku, ale jak ty to zrobiles - tempomat zapusciles na 150 ?

Tempomat nie jest optymalny do takiej jazdy - za mocno przyspiesza.
Patrzyłem jak się zmieniają średnia prędkość i spalanie i starałem się
leciutko przyspieszać żeby wskazówka chwilowego spalania się jak najmniej
wychylała. ZTCP to musiałem prędkość trzymać około 160 bo gdy się zacząłem
bawić średnią po kilkudziesięciu km miałem ok. 135.

Ta wskazówka spalania chwilowego to taki wymysł BMW. W E60 nie ma żadnego
wskaźnika temperatury silnika ale spalania jest.

75 Data: Wrzesien 07 2008 12:48:30
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: J.F. 

On Sun, 7 Sep 2008 12:34:03 +0200,  Przemek V wrote:

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości
Przemku, ale jak ty to zrobiles - tempomat zapusciles na 150 ?

Tempomat nie jest optymalny do takiej jazdy - za mocno przyspiesza.
Patrzyłem jak się zmieniają średnia prędkość i spalanie i starałem się
leciutko przyspieszać żeby wskazówka chwilowego spalania się jak najmniej
wychylała. ZTCP to musiałem prędkość trzymać około 160 bo gdy się zacząłem
bawić średnią po kilkudziesięciu km miałem ok. 135.

Ale ja podziwiam trafienie w to 150 :-)

A w sumie to nie jestem pewny czy to niskie chwilowe spalanie az tak
istotne - w benzyniaku depniecia gazu chyba nie ma sie co bac,
natomiast predkosc swoje chleje.

Ta wskazówka spalania chwilowego to taki wymysł BMW. W E60 nie ma żadnego
wskaźnika temperatury silnika ale spalania jest.

Ale po co ci temperatura ? Jest dobra, a jak bedzie zla to komputer
powinien poinformowac i zareagowac :-)



J.

76 Data: Wrzesien 07 2008 15:54:33
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Piotrek 

Ale po co ci temperatura ? Jest dobra, a jak bedzie zla to komputer
powinien poinformowac i zareagowac :-)

choc by dla tego ze dla kumatego kierowcy czy pozniej mechanika jego
wskazania moga cos mowic.
poki wszystko jest OK to pewnie ze nie przydaje sie, ale na dobrym( a nie
takim zblokowanym elektronicznie w przedziale 85-95 stopni co stoi w
poziomie idealnie :) widzisz nawet kiedy ci sie termostat otwiera pierwszy
raz.
zawsze to wiesz wiecej co sie dzieje czy cos sie moze dziac.

a tak to jak masz tylko alert ze silnik ci sie gotuje to tak troche po
fakcie, i tak laweta zostaje :)

--
pzdr
piotrek

77 Data: Wrzesien 07 2008 08:19:24
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Pete 



"Przemek V" wrote

W E60 nie ma żadnego wskaźnika temperatury silnika

Podobno są jakies kreseczki na obrotomierzu ktore w miarę nagrzewania sie silnika znikaja, tym samym sugerując maksymalne obroty silnika przy danej temperaturze.  Prawda to?

Wiem, to nie to samo co tradycyjny wskaznik.  Ale niestesty, wszystko wydaje sie isc w tym kierunku... w niektorych obecnie robionych silnikach BMW nie ma juz np. bagnetu do sprawdzenia poziomu oleju w silniku.  Trzeba polegac na czujniku...  ale co jak sie czujnik skopie? W koncu elektronika lubi sie psuc, a w BMW to juz w ogole...  Z resztą co z tego, że czujnik Ci powie "dodaj oleju"?  Jak sprawdzisz, czy przypadkiem nie dolałes za dużo?  Pewnie wyskoczy komunikat, że właśnie padł Ci katalizator. :)

Pozdr.
Pete

78 Data: Wrzesien 07 2008 15:39:02
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości



"Przemek V" wrote
W E60 nie ma żadnego wskaźnika temperatury silnika

Podobno są jakies kreseczki na obrotomierzu ktore w miarę nagrzewania sie
silnika znikaja, tym samym sugerując maksymalne obroty silnika przy danej
temperaturze.  Prawda to?

Tak ale one są ustawione na niższych obrotach jedynie przy siarczystych
mrozach. Przy normalnej pogodzie zawsze są praktycznie w tym samym miejscu.

79 Data: Wrzesien 07 2008 15:56:43
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Piotrek 

 Trzeba polegac na czujniku...  ale co jak sie czujnik skopie? W koncu
elektronika lubi sie psuc, a w BMW to juz w ogole...  Z resztą co z tego,
że czujnik Ci powie "dodaj oleju"?  Jak sprawdzisz, czy przypadkiem nie
dolałes za dużo?  Pewnie wyskoczy komunikat, że właśnie padł Ci
katalizator. :)

u mojej siostry w A3 w dosc brutalny sposob zostalo sprawdzone dzialanie
czujnikow poziomu i cisnienia oleju:)
dziura w miscie olejowej i zero jakiej kolwiek reakcji ze strony czujnika
czy komputera, fart ze chwile pozniej samochod stal zaparkowany i zobaczyli
plame oleju ciagnaca sie do miejsca parkingowego :)

samochod mial 8 mies, jeszcze na gwarancji:)

--
pzdr
piotrek

80 Data: Wrzesien 08 2008 14:57:12
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 7 Sep 2008 12:34:03 +0200, "Przemek V"
 wrote:

Ta wskazówka spalania chwilowego to taki wymysł BMW. W E60 nie ma żadnego
wskaźnika temperatury silnika ale spalania jest.

A wiesz, chwilę się zastanowiłem i stwierdziłem, że to fajny gadżet ;)
NA stutek zastanowienia się na szybko zaprojektowałem takie coś do
Sierry (i w sumie do prawie każdego auta) ;)
http://trzypion.oldfield.org.pl/PMS/paliwo/FUEL_SCH.gif

i jeszcze płytkę do tegon (płytka, schemat i opis)

http://trzypion.oldfield.org.pl/PMS/paliwo/

Ciekawe, czy zadziała kiedy zrobię :D
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

81 Data: Wrzesien 06 2008 23:34:27
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Przemek V" napisał w wiadomości:

Polecam 530d:
http://picasaweb.google.pl/przemv/2006_08_Praga#5104237758823475746
Zdjęcie na grupie już było z 4 razy ;) To jest średnia z 221 km.


No proszę jak widać można zejść poniżej 8 l taką 1,6tonową Bawarką ;)
Jakby się jechało non stop BEZ przyspieszania i *ciągle* 150 kmh to poniżej
7 l spokojnie można by się doczłapać ;-)

Pozdrawiam
Bugatti

82 Data: Wrzesien 07 2008 00:51:07
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Przemek V" napisał w wiadomości:

Polecam 530d:
http://picasaweb.google.pl/przemv/2006_08_Praga#5104237758823475746
Zdjęcie na grupie już było z 4 razy ;) To jest średnia z 221 km.


No proszę jak widać można zejść poniżej 8 l taką 1,6tonową Bawarką ;)
Jakby się jechało non stop BEZ przyspieszania i *ciągle* 150 kmh to
poniżej
7 l spokojnie można by się doczłapać ;-)

Dokładnie. W beemkach jest o tyle łatwo, że jest ta wskazóweczka pokazująca
chwilowe spalanie i po niej widać, że leciutko tylko operując gazem można ją
trzymać bardzo nisko.

W Polsce mam na trasie katowickiej od 9 do 10/100 przy średnich prędkościach
sporo niższych.

83 Data: Wrzesien 08 2008 14:57:58
Temat: Re: Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 7 Sep 2008 00:51:07 +0200, "Przemek V"
 wrote:

W Polsce mam na trasie katowickiej od 9 do 10/100 przy średnich prędkościach
sporo niższych.

OKm przekonałeś mnie - robię sobie taką ;)
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Dobre, oszczędne auto na dłuższe trasy.



Grupy dyskusyjne