Grupy dyskusyjne   »   Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla

Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla



1 Data: Listopad 13 2007 10:11:41
Temat: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla
Autor: topek  

Przeczytalem ten watek:
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.misc.samochody&tid=1853011&pid=1853021&MID=%3Cfhbkgh%24su%241%40inews.gazeta.pl%3E
i postanowilem zamiast odpisac, zaczac nowy watek.
Mowa jest o passacie i o dieslu. Podobno diesle duzo dluzej sie nagrzewaja.
Mialem wczesniej lagune v6 3.0 benzyna z 1995r a teraz paska 1.9TDI 130km z
2003 r i nie zauwazam jakiegos dluzszego dochodzenia paska do ciepla.
Po okolo 5 minutach jazdy w miescie obecnych temperaturach (okolice 0°) w
aucie zaczyna byc cieplo a po max 10 minutach wskazowka zatrzymuje sie
idealnie na srodku i tak sobie stoi :)
Czy cos z moim autem nie tak? Zachowuje sie imo normalnie. Nic nie cieknie,
zadnych niespodzianek.

Jedyne co "mi sie wydaje" (slaby argument :) to ze pasek szybciej sie
wychladza niz laguna. Po polgodzinnych zakupach wskazowka temperatury jest w
oklicach minimum.

I jeszcze jedna sprawa a propos ukladu chlodzenia. Mam tego paska rok czasu.
Przestalem w kilku korkach, takze latem a wskazowka temperatury NIGDY nie
przekroczyla idealnego srodka podzialki. Nigdy tez nie zalaczyla sie dmuchawa
chlodzaca silnik. Wszystko jest ok? Jak oni to zrobili?
W lagunie dla odmiany, na gazie potrafila sie po 5 minutach wlaczyc w korku i
wskazowka leciala w okolice maksa.

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Listopad 13 2007 11:27:28
Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla
Autor: krzyss 

topek pisze:

I jeszcze jedna sprawa a propos ukladu chlodzenia. Mam tego paska rok czasu.
Przestalem w kilku korkach, takze latem a wskazowka temperatury NIGDY nie
przekroczyla idealnego srodka podzialki. Nigdy tez nie zalaczyla sie dmuchawa
chlodzaca silnik. Wszystko jest ok? Jak oni to zrobili?
W lagunie dla odmiany, na gazie potrafila sie po 5 minutach wlaczyc w korku i
wskazowka leciala w okolice maksa.

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Te diesle maja tak ze wskazowka jest utrzymywana zawsze na poziomie 90 stopni i to dziala jakos tak ze przy 85-95 stopniach wskazowka pokazuje zawsze 90, jak przelaczysz sobie na klimatroniku zeby pokazywal prawdziwa temperature silnika, to zobaczysz prawdziwe wskazanie.
A co do wentylatora to nie chce mi sie wierzyc ze nigdy w lecie sie nie zalacza wentylator. Moze tego nie czujesz, no i jak dziala klima to wentylatory i tak pracuja.

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===
==-- Traktor w Budyniu -- ==

3 Data: Listopad 13 2007 12:11:53
Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla
Autor: Tomasz Pyra 

topek pisze:

Przeczytalem ten watek:
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl.misc.samochody&tid=1853011&pid=1853021&MID=%3Cfhbkgh%24su%241%40inews.gazeta.pl%3E
i postanowilem zamiast odpisac, zaczac nowy watek.
Mowa jest o passacie i o dieslu. Podobno diesle duzo dluzej sie nagrzewaja.
Mialem wczesniej lagune v6 3.0 benzyna z 1995r a teraz paska 1.9TDI 130km z
2003 r i nie zauwazam jakiegos dluzszego dochodzenia paska do ciepla.
Po okolo 5 minutach jazdy w miescie obecnych temperaturach (okolice 0°) w
aucie zaczyna byc cieplo a po max 10 minutach wskazowka zatrzymuje sie
idealnie na srodku i tak sobie stoi :)
Czy cos z moim autem nie tak? Zachowuje sie imo normalnie. Nic nie cieknie,
zadnych niespodzianek.

IMO 10min to długo.
Już nie mówię o moim 1.3 który do "środka" dochodzi w jakieś 2-3 minuty jazdy, ale i Vectra 3.2 nagrzewa się dużo szybciej.
Po 5 min to już wszystko jest nagrzane.

IMO będzie tak że może ta Laguna to TTTM że się wybitnie długo nagrzewa, a 1.9TDI rozgrzewa się długo "bo diesel".

Diesle tak już mają że mają wyższą sprawność, a wyższa sprawność=mniej ciepła, więc i nagrzewać się będzie dłużej. Cudów nie ma :) Za to mniej płacisz na stacji benzynowej bo mniej paliwa puszczasz chłodnicą/nagrzewnicą.



Jedyne co "mi sie wydaje" (slaby argument :) to ze pasek szybciej sie
wychladza niz laguna. Po polgodzinnych zakupach wskazowka temperatury jest w
oklicach minimum.

I jeszcze jedna sprawa a propos ukladu chlodzenia. Mam tego paska rok czasu.
Przestalem w kilku korkach, takze latem a wskazowka temperatury NIGDY nie
przekroczyla idealnego srodka podzialki. Nigdy tez nie zalaczyla sie dmuchawa
chlodzaca silnik. Wszystko jest ok? Jak oni to zrobili?

Może duża chłodnica, a w dodatku tak jak pisałem diesle są bardziej sprawne i generują mniej ciepła?

Wentylator może się się włącza ale go nie słyszysz? Albo włączy się dopiero przy dużych upałach.

W moim samochodzie (benzyna 1.3 z wielką chłodnicą) też wentylator w zasadzie się nie włącza. Jedynie w największe upały. A i tak jest dość wolnoobrotowy i praktycznie go nie słychać.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/pmscode.html

4 Data: Listopad 13 2007 15:07:00
Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla
Autor: Filip 

Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

IMO 10min to długo.

Jak zwykle Tomek dowcipnis ;)

Wentylator może się się włącza ale go nie słyszysz? Albo włączy się dopiero przy dużych upałach.

On ma dwubiegowy wentylator, zawsze sie wlacza (nie slychac go w ogole0 i chodzi na I biegu. Dopiero jak juz jest mega upal i stoi sie w korku caly czas, to ma prawo sie wlaczyc II bieg, wtedy slychac wentyla.


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

5 Data: Listopad 13 2007 15:36:49
Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla
Autor: Tomasz Pyra 

Filip pisze:

Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

IMO 10min to długo.

Jak zwykle Tomek dowcipnis ;)

Ja mam u siebie rozgrzany silnik po 2-3 minutach. I to rozgrzany czyli 90C, a nie tak że mi się wskazówka dopiero od "C" zaczyna odrywać :)

Ogrzewanie włączam po przejechaniu kilometra i leci cieplutko.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/pmscode.html

6 Data: Listopad 13 2007 19:41:28
Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla
Autor: Filip 

Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

IMO 10min to długo.

Jak zwykle Tomek dowcipnis ;)

Ja mam u siebie rozgrzany silnik po 2-3 minutach. I to rozgrzany czyli 90C, a nie tak że mi się wskazówka dopiero od "C" zaczyna odrywać :)

Myslisz, ze _silnik_ masz rozgrzany po 2-3 minutach?
Myslisz, ze oliwa tak szybko sie rozgrzewa?
Szczerze? To imho niemozliwoscia byloby. Ja dopiero odczuwam pelne rozgrzanie silnika po przejechaniu dajmy na to 50-100 kilometrow, w zaleznosci od jednostki i obciazenia.

Po 2-3 minutach, to Ci sie dopiero nagrzewa ciecz chlodzaca.

Ogrzewanie włączam po przejechaniu kilometra i leci cieplutko.

A teraz przesiadz sie rano do 1.9 tdi 130 PS :)


--
/Pozdrawiam, Filip/
www.c3cars.com
http://www.brianmoss.com/home.htm
PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++

7 Data: Listopad 13 2007 21:31:25
Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla
Autor: Tomasz Pyra 

Filip pisze:

Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

IMO 10min to długo.

Jak zwykle Tomek dowcipnis ;)

Ja mam u siebie rozgrzany silnik po 2-3 minutach. I to rozgrzany czyli 90C, a nie tak że mi się wskazówka dopiero od "C" zaczyna odrywać :)

Myslisz, ze _silnik_ masz rozgrzany po 2-3 minutach?

Mówimy tu o tym co pokazuje wskazówka czyli o cieczy chłodzącej.

Myslisz, ze oliwa tak szybko sie rozgrzewa?
Szczerze? To imho niemozliwoscia byloby. Ja dopiero odczuwam pelne rozgrzanie silnika po przejechaniu dajmy na to 50-100 kilometrow, w zaleznosci od jednostki i obciazenia.

Bez przeasy z tymi kilometrami. 100km to 1-2h jazdy. W silniku już wszystko będzie dawno rozgrzane.
Płaszcz wodny zapewnia w miarę równomierne rozprowadzenie ciepła.
Zresztą montują ludzie wskaźniki temperatury oleju żeby wiedzieć kiedy można z czystym sumieniem korzystać z turbo i nie są to wielce długie czasy.

Ogrzewanie włączam po przejechaniu kilometra i leci cieplutko.

A teraz przesiadz sie rano do 1.9 tdi 130 PS :)

I co tam będzie? 2-3 min. _delikatnej_ jazdy i 90C?

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/pmscode.html

8 Data: Listopad 13 2007 21:41:57
Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla
Autor: Karolek 


Użytkownik "Filip"  napisał w wiadomości

Ja dopiero odczuwam pelne rozgrzanie silnika po przejechaniu dajmy na to 50-100 kilometrow, w zaleznosci od jednostki i obciazenia.


Czas zaciagnac na zlom tego trupa.



Karolek

9 Data: Listopad 13 2007 12:24:02
Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla
Autor: Piotrek 

I jeszcze jedna sprawa a propos ukladu chlodzenia. Mam tego paska rok czasu.
Przestalem w kilku korkach, takze latem a wskazowka temperatury NIGDY nie
przekroczyla idealnego srodka podzialki. Nigdy tez nie zalaczyla sie dmuchawa
chlodzaca silnik. Wszystko jest ok? Jak oni to zrobili?

poprostu wskazowka stoi na srodku jesli temperatura znajduje sie w jakims tam zakresie.
dopiero ruch widac jak przekroczy ten zakres na plus czy minus.
tak wiec zadne czary ot takie oszustwo zeby kierowca sie dobrze czul ze mu sie ten wskaznik nie wacha jak w korku stoi:)


--
pzdr
piotrek

10 Data: Listopad 13 2007 03:40:18
Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla
Autor:

On 13 Lis, 12:24, "Piotrek"  wrote:

poprostu wskazowka stoi na srodku jesli temperatura znajduje sie w jakims
tam zakresie.
dopiero ruch widac jak przekroczy ten zakres na plus czy minus.
tak wiec zadne czary ot takie oszustwo zeby kierowca sie dobrze czul ze mu
sie ten wskaznik nie wacha jak w korku stoi:)

To wahanie to najlepiej było widac w Wartburgu 353W - widać było nawet
otwarcie termostatu :D ale tam nie było żadnej kompensacji we
wskaźniku :D

Moje 1,9TDI 90KM w obecnych temperaturach nawet nie dochodzi do 90
stopni, jak się go popiłuje mocniej to oczywiście temperatura idzie do
góry szybciej :)
Jak stanie się w korku to nagrzewnica potrafi wychładzać silnik :)

Pozdro !!

11 Data: Listopad 13 2007 12:36:51
Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla
Autor: omega_fan 

Hi,

Mowa jest o passacie i o dieslu. Podobno diesle duzo dluzej sie
nagrzewaja.

Bo tak jest.

Mialem wczesniej lagune v6 3.0 benzyna z 1995r a teraz paska 1.9TDI 130km
z
2003 r i nie zauwazam jakiegos dluzszego dochodzenia paska do ciepla.
Po okolo 5 minutach jazdy w miescie obecnych temperaturach (okolice 0°) w
aucie zaczyna byc cieplo a po max 10 minutach wskazowka zatrzymuje sie
idealnie na srodku i tak sobie stoi :)

Najprawdopodobniej masz jakiś (elektryczny) dogrzewacz
układu chłodzenia.

I jeszcze jedna sprawa a propos ukladu chlodzenia. Mam tego paska rok
czasu.
Przestalem w kilku korkach, takze latem a wskazowka temperatury NIGDY nie
przekroczyla idealnego srodka podzialki. Nigdy tez nie zalaczyla sie
dmuchawa
chlodzaca silnik. Wszystko jest ok? Jak oni to zrobili?
W lagunie dla odmiany, na gazie potrafila sie po 5 minutach wlaczyc w
korku i
wskazowka leciala w okolice maksa.

Sprawny układ chłodzenia... albo oszukująca wskazówka ;-)

12 Data: Listopad 13 2007 12:38:57
Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla
Autor: vrinx 

ja mam porównanie Prinera z 2000 r benzyniak 2.0
i touran z 2005 diesel 105KM 1.9 TDI

TDI dłużej sie nagrzewa ewidentnie. Ciepło leci juz po 2-3 minutach z dmuchawy ale takie słabiutkie... nie ma co porównywac z benzyniakiem.

W temperaturach poniżej zera stojąc w koroku TDI potrafi spadać temperatura z optymalnych 90 stopni do 70 .....

--
vrinx

= Streetracer 8 =

13 Data: Listopad 13 2007 13:26:03
Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla
Autor: marek 'moa' piotrowski 

Użytkownik "topek "  napisał

2003 r i nie zauwazam jakiegos dluzszego dochodzenia paska do ciepla.
Po okolo 5 minutach jazdy w miescie obecnych temperaturach (okolice 0°) w
aucie zaczyna byc cieplo a po max 10 minutach wskazowka zatrzymuje sie
idealnie na srodku i tak sobie stoi :)

no a moja benzyna ma już swoje 90-100stopni jak dojadę do asfaltu (jakieś 1.5km).
czyli jest różnica.
--
moa
tj'98 4.0                        http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/
forester'06 2.5xt                http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php
                                              http://jeep.org.pl/forum/

14 Data: Listopad 13 2007 15:14:48
Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla
Autor: Wojtekk 


Użytkownik "topek "  napisał w wiadomości

Mowa jest o passacie i o dieslu. Podobno diesle duzo dluzej sie nagrzewaja.
Mialem wczesniej lagune v6 3.0 benzyna z 1995r a teraz paska 1.9TDI 130km z
2003 r i nie zauwazam jakiegos dluzszego dochodzenia paska do ciepla.

Spróbuj porównać silniki benzynowy i diesla o podobnej pojemności. Ropniak będzie miał większą masę o około 50 kg (silnik około 2l pojemności). Do tego dorzuć mniejsze spalanie paliwa o mniejszej wartości opałowej. Teoretycznie to musi się wolniej nagrzewać, ale różnice nie powinny być drastyczne. Dużą rolę może odgrywać konstrukcja układu chłodzenia. Nie wiem na ile pomocne będzie dodatkowe wytwarzanie/odzyskiwanie ciepła przez turbo.

Pozdrawiam
Wojtek

15 Data: Listopad 13 2007 16:22:53
Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla
Autor: RUN 

2003 r i nie zauwazam jakiegos dluzszego dochodzenia paska do ciepla.
Po okolo 5 minutach jazdy w miescie obecnych temperaturach (okolice 0°) w

mysle ze problem z dieslem jest taki aby mu od razu po odpaleniu pedalu gazu do podlogi nie pakowac
po odpaleniu niech chwilke pochodzi na wolnych obrotach. im dluzej tym lepiej
zanim nie osiagnie temp pracy ( 90 st) tez go oszczedzac
potem normalnie juz uzytkowac
rob tak o ile chcesz sie dlugo cieszyc swym autem

MAciej

Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla



Grupy dyskusyjne