Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla
1 | Data: Listopad 13 2007 10:11:41 |
Temat: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla | |
Autor: topek | Przeczytalem ten watek: 2 |
Data: Listopad 13 2007 11:27:28 | Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla | Autor: krzyss | topek pisze: I jeszcze jedna sprawa a propos ukladu chlodzenia. Mam tego paska rok czasu. Te diesle maja tak ze wskazowka jest utrzymywana zawsze na poziomie 90 stopni i to dziala jakos tak ze przy 85-95 stopniach wskazowka pokazuje zawsze 90, jak przelaczysz sobie na klimatroniku zeby pokazywal prawdziwa temperature silnika, to zobaczysz prawdziwe wskazanie. A co do wentylatora to nie chce mi sie wierzyc ze nigdy w lecie sie nie zalacza wentylator. Moze tego nie czujesz, no i jak dziala klima to wentylatory i tak pracuja. -- **** krzyss vel Qkill **** ===-- - A3 TDI -- -=== ==-- Traktor w Budyniu -- == 3 |
Data: Listopad 13 2007 12:11:53 | Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla | Autor: Tomasz Pyra | topek pisze: Przeczytalem ten watek: IMO 10min to długo. Już nie mówię o moim 1.3 który do "środka" dochodzi w jakieś 2-3 minuty jazdy, ale i Vectra 3.2 nagrzewa się dużo szybciej. Po 5 min to już wszystko jest nagrzane. IMO będzie tak że może ta Laguna to TTTM że się wybitnie długo nagrzewa, a 1.9TDI rozgrzewa się długo "bo diesel". Diesle tak już mają że mają wyższą sprawność, a wyższa sprawność=mniej ciepła, więc i nagrzewać się będzie dłużej. Cudów nie ma :) Za to mniej płacisz na stacji benzynowej bo mniej paliwa puszczasz chłodnicą/nagrzewnicą.
Może duża chłodnica, a w dodatku tak jak pisałem diesle są bardziej sprawne i generują mniej ciepła? Wentylator może się się włącza ale go nie słyszysz? Albo włączy się dopiero przy dużych upałach. W moim samochodzie (benzyna 1.3 z wielką chłodnicą) też wentylator w zasadzie się nie włącza. Jedynie w największe upały. A i tak jest dość wolnoobrotowy i praktycznie go nie słychać. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/pmscode.html 4 |
Data: Listopad 13 2007 15:07:00 | Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla | Autor: Filip | Użytkownik Tomasz Pyra napisał: IMO 10min to długo. Jak zwykle Tomek dowcipnis ;) Wentylator może się się włącza ale go nie słyszysz? Albo włączy się dopiero przy dużych upałach.On ma dwubiegowy wentylator, zawsze sie wlacza (nie slychac go w ogole0 i chodzi na I biegu. Dopiero jak juz jest mega upal i stoi sie w korku caly czas, to ma prawo sie wlaczyc II bieg, wtedy slychac wentyla. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 5 |
Data: Listopad 13 2007 15:36:49 | Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla | Autor: Tomasz Pyra | Filip pisze: Użytkownik Tomasz Pyra napisał: Ja mam u siebie rozgrzany silnik po 2-3 minutach. I to rozgrzany czyli 90C, a nie tak że mi się wskazówka dopiero od "C" zaczyna odrywać :) Ogrzewanie włączam po przejechaniu kilometra i leci cieplutko. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/pmscode.html 6 |
Data: Listopad 13 2007 19:41:28 | Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla | Autor: Filip | Użytkownik Tomasz Pyra napisał: Myslisz, ze _silnik_ masz rozgrzany po 2-3 minutach?IMO 10min to długo. Myslisz, ze oliwa tak szybko sie rozgrzewa? Szczerze? To imho niemozliwoscia byloby. Ja dopiero odczuwam pelne rozgrzanie silnika po przejechaniu dajmy na to 50-100 kilometrow, w zaleznosci od jednostki i obciazenia. Po 2-3 minutach, to Ci sie dopiero nagrzewa ciecz chlodzaca. Ogrzewanie włączam po przejechaniu kilometra i leci cieplutko.A teraz przesiadz sie rano do 1.9 tdi 130 PS :) -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 7 |
Data: Listopad 13 2007 21:31:25 | Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla | Autor: Tomasz Pyra | Filip pisze: Użytkownik Tomasz Pyra napisał: Mówimy tu o tym co pokazuje wskazówka czyli o cieczy chłodzącej. Myslisz, ze oliwa tak szybko sie rozgrzewa? Bez przeasy z tymi kilometrami. 100km to 1-2h jazdy. W silniku już wszystko będzie dawno rozgrzane. Płaszcz wodny zapewnia w miarę równomierne rozprowadzenie ciepła. Zresztą montują ludzie wskaźniki temperatury oleju żeby wiedzieć kiedy można z czystym sumieniem korzystać z turbo i nie są to wielce długie czasy. Ogrzewanie włączam po przejechaniu kilometra i leci cieplutko.A teraz przesiadz sie rano do 1.9 tdi 130 PS :) I co tam będzie? 2-3 min. _delikatnej_ jazdy i 90C? -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/pmscode.html 8 |
Data: Listopad 13 2007 21:41:57 | Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla | Autor: Karolek |
Ja dopiero odczuwam pelne rozgrzanie silnika po przejechaniu dajmy na to 50-100 kilometrow, w zaleznosci od jednostki i obciazenia. Czas zaciagnac na zlom tego trupa. Karolek 9 |
Data: Listopad 13 2007 12:24:02 | Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla | Autor: Piotrek | I jeszcze jedna sprawa a propos ukladu chlodzenia. Mam tego paska rok czasu. poprostu wskazowka stoi na srodku jesli temperatura znajduje sie w jakims tam zakresie. dopiero ruch widac jak przekroczy ten zakres na plus czy minus. tak wiec zadne czary ot takie oszustwo zeby kierowca sie dobrze czul ze mu sie ten wskaznik nie wacha jak w korku stoi:) -- pzdr piotrek 10 |
Data: Listopad 13 2007 03:40:18 | Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla | Autor: | On 13 Lis, 12:24, "Piotrek" wrote: poprostu wskazowka stoi na srodku jesli temperatura znajduje sie w jakims To wahanie to najlepiej było widac w Wartburgu 353W - widać było nawet otwarcie termostatu :D ale tam nie było żadnej kompensacji we wskaźniku :D Moje 1,9TDI 90KM w obecnych temperaturach nawet nie dochodzi do 90 stopni, jak się go popiłuje mocniej to oczywiście temperatura idzie do góry szybciej :) Jak stanie się w korku to nagrzewnica potrafi wychładzać silnik :) Pozdro !! 11 |
Data: Listopad 13 2007 12:36:51 | Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla | Autor: omega_fan | Hi, Mowa jest o passacie i o dieslu. Podobno diesle duzo dluzej sie Bo tak jest. Mialem wczesniej lagune v6 3.0 benzyna z 1995r a teraz paska 1.9TDI 130km Najprawdopodobniej masz jakiś (elektryczny) dogrzewacz układu chłodzenia. I jeszcze jedna sprawa a propos ukladu chlodzenia. Mam tego paska rok Sprawny układ chłodzenia... albo oszukująca wskazówka ;-) 12 |
Data: Listopad 13 2007 12:38:57 | Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla | Autor: vrinx | ja mam porównanie Prinera z 2000 r benzyniak 2.0 13 |
Data: Listopad 13 2007 13:26:03 | Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla | Autor: marek 'moa' piotrowski | Użytkownik "topek " napisał 2003 r i nie zauwazam jakiegos dluzszego dochodzenia paska do ciepla. no a moja benzyna ma już swoje 90-100stopni jak dojadę do asfaltu (jakieś 1.5km). czyli jest różnica. -- moa tj'98 4.0 http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/ forester'06 2.5xt http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php http://jeep.org.pl/forum/ 14 |
Data: Listopad 13 2007 15:14:48 | Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla | Autor: Wojtekk |
Mowa jest o passacie i o dieslu. Podobno diesle duzo dluzej sie nagrzewaja. Spróbuj porównać silniki benzynowy i diesla o podobnej pojemności. Ropniak będzie miał większą masę o około 50 kg (silnik około 2l pojemności). Do tego dorzuć mniejsze spalanie paliwa o mniejszej wartości opałowej. Teoretycznie to musi się wolniej nagrzewać, ale różnice nie powinny być drastyczne. Dużą rolę może odgrywać konstrukcja układu chłodzenia. Nie wiem na ile pomocne będzie dodatkowe wytwarzanie/odzyskiwanie ciepła przez turbo. Pozdrawiam Wojtek 15 |
Data: Listopad 13 2007 16:22:53 | Temat: Re: Dochodzenie do optymalnej temperatury przez diesla | Autor: RUN | 2003 r i nie zauwazam jakiegos dluzszego dochodzenia paska do ciepla. mysle ze problem z dieslem jest taki aby mu od razu po odpaleniu pedalu gazu do podlogi nie pakowac po odpaleniu niech chwilke pochodzi na wolnych obrotach. im dluzej tym lepiej zanim nie osiagnie temp pracy ( 90 st) tez go oszczedzac potem normalnie juz uzytkowac rob tak o ile chcesz sie dlugo cieszyc swym autem MAciej |