Docieranie silnika na wysokich obrotach???
1 | Data: Listopad 26 2006 07:53:58 |
Temat: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | |
Autor: Ryszarrdo | Jak w temacie... 2 |
Data: Listopad 26 2006 09:25:15 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: kuba (aka cita) | Ryszarrdo wrote: Jak w temacie... zdecydowanie slniki benzynowe inaczej należy docierac niż silniki benzynowe. :D Zdarzyło mi się docierać nowe Fordy Focusy z Turbo Dieslem A dla Ciebie "Unikać jazdy na niskich obrotach" jest tożsame z "docierać na wysokich obrotach"? ps. z tym docieraniem to w ogolnosci jest IMO bzdura, która ma dać pole manewru producentom w okresie gwarancyjnym, co by nie wymieniać za częstoi silników za free (podobnie jest z niektórymy normami spalania oleju, gdzie np. dla Omegi V6 to jest 0,7 l/1000km :D ) Docieranie silnika to poprostu nie wysilanie go zbytnio. Jeździsz normalnie, nie szalejesz, nie przeciążasz i tyle. W dieselu z turbem poniżej 3000 obr turbo pompuje mało albo w ogole, wiec silnik pracuje sobie luźno. W silnikach benzynowych 16V silnik jest słaby na w dolnym zakresie obrotów, wiec, zeby go nie przeciążać w drugą strone, zaleca sie 'niejeżdzenie na niskich obrotach' co wcale nie znaczy, ze trzeba go kręcic powyżej 5krpm... -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 3 |
Data: Listopad 26 2006 09:30:38 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-11-26, kuba (aka cita) wrote:
Chyba cos Ci sie pomerdalo... W silnikach benzynowych 16V silnik jest słaby na w dolnym zakresie obrotów, To nie jest kwestia ilosci zaworow... -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 4 |
Data: Listopad 26 2006 10:23:39 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: kuba (aka cita) | Adam 'Chloru' Drzewososki wrote: On 2006-11-26, kuba (aka cita) wrote: dlaczego ?
a jednak ... charakterystyka mocy i momenu w 16 zaworówkach i w 8 zaworówkach jest różna (w ogólnosci) -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 5 |
Data: Listopad 26 2006 09:53:29 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 26 Nov 2006 10:23:39 +0100, kuba (aka cita) dlaczego ? Bo nieco powyżej 3krpm w niektórych diesle już się kończy doładowanie. a jednak ... Bullshit. Uważasz, że ośmiozaworowy silnik z wałkami 330+ stopni będzie miał więcej dołu niż przeciętna 16V? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/ 6 |
Data: Listopad 26 2006 10:56:29 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: kuba (aka cita) | Robert Rędziak wrote: On Sun, 26 Nov 2006 10:23:39 +0100, kuba (aka cita) wrote: chyba nie mówisz poważnie, albo ja jestem tak bardzo do tyłu z wiedzą. małe turbo załącza sie przy troche wiecej niz 2krpm. ps. fakt, chyba w LTku jest tak, ze jak sie przekroczy siakies tam obroty (~3,5krpm?) to turbo wyłącza sie w ogole .. ale mówimy o małch osobówkach.
Mówmy o przeciętnych silnikach. Bez udziwnień. Standardowe konstrukcje. Żadnych zmiennych faz itp. Który będzie miał mocniejsze doły? -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 7 |
Data: Listopad 26 2006 11:30:43 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: DoQ | Użytkownik "kuba (aka cita)" napisał w wiadomości chyba nie mówisz poważnie, albo ja jestem tak bardzo do tyłu z wiedzą. I dlatego wiekszosc nowoczesniejszych tdi osiaga maksymalny moment <2000 RPM (1600-1800)? -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 8 |
Data: Listopad 26 2006 10:48:24 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 26 Nov 2006 10:56:29 +0100, kuba (aka cita) Mówmy o przeciętnych silnikach. Bez udziwnień. Standardowe konstrukcje. Dlaczego? A od kiedy to zmienne fazy są jakimś udziwnieniem? Który będzie miał mocniejsze doły? Ten, który będzie miał: - dłuższe kanały dolotowe o niższym przekroju, - dłuższy wydech, - krótsze czasy rozrządu (szczególnie z małym pokryciem). Charakterystyki nie projektuje się ilością zaworów. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/ 9 |
Data: Listopad 26 2006 12:08:17 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: kuba (aka cita) | Robert Rędziak wrote: On Sun, 26 Nov 2006 10:56:29 +0100, kuba (aka cita) wrote: od jakiegos czasu nie są ;)
bosz .. oczywiście, ze nie, co nie zmienia faktu, ze tak sie akurat składa, ze wiekszość popularnych niewielkich silników z 4 zaworami na cylinder lepiej kręci wysoko niż nisko. Nie powiedzialem nigdzie, że to wprost zależy od ilości zaworów, a jedynie, ze w ogólności mozna przyjąć taką zasade, a jesli nie wyraziłem sie jasno w skrócie myslowym to niniejszym prostuje. Wkurza mnie jak sie tu teoretycy zbiegają i uskuteczniają szczegółową wiedze teoretyczną. Ja mówie jak jest i jaka jest subiektywna róznica w prowadzeniu 16 i 8 zaworówek. Dajmy na to w małych silnikach oploskich, (typu corsa 1,4 8V i 1,4 16V). Oczywiscie ilosc zaworów na cylinder to nie jest jedyna róznica miedzy tymi silnikami i nigdy tego nie twierdzilem. Teraz jaśniej ? -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 10 |
Data: Listopad 26 2006 12:29:32 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-11-26, kuba (aka cita) wrote: Robert Rędziak wrote: Cos mi sie kolacze, ze od jakis 15 lat albo i lepiej ;-P -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 11 |
Data: Listopad 26 2006 12:52:12 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: kuba (aka cita) | Adam 'Chloru' Drzewososki wrote: Cos mi sie kolacze, ze od jakis 15 lat albo i lepiej ;-P eee chyba przeadziłeś :) ps. ciągle mówimy o samochodach razczej z dolnej półki. -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 12 |
Data: Listopad 26 2006 12:55:02 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-11-26, kuba (aka cita) wrote: Adam 'Chloru' Drzewososki wrote: Nie przesadzilem. ps. ciągle mówimy o samochodach razczej z dolnej półki. Honda Civic/CRX to gorna polka ? ;-> -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 13 |
Data: Listopad 26 2006 13:31:47 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: kuba (aka cita) | Adam 'Chloru' Drzewososki wrote:
niech będzie ;) -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 14 |
Data: Listopad 26 2006 13:35:34 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-11-26, kuba (aka cita) wrote: Honda Civic/CRX to gorna polka ? ;-> Nie byla i nie jest. Jako czynnik tlumaczacy Twoje wypociny uznam Twoj adres mailowy ;-P -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 15 |
Data: Listopad 26 2006 13:39:14 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: kuba (aka cita) | Adam 'Chloru' Drzewososki wrote:
calkiem niepotrzebna wycieczka ... -- (nie)pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 16 |
Data: Listopad 26 2006 13:42:51 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-11-26, kuba (aka cita) wrote: Nie byla i nie jest. Jako czynnik tlumaczacy Twoje wypociny uznam Twoj Tak samo jak Twoje bzdurzenie w tym watku. Czyzbys nie zauwazyl emotki ? -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 17 |
Data: Listopad 26 2006 13:45:57 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: kuba (aka cita) | Adam 'Chloru' Drzewososki wrote: On 2006-11-26, kuba (aka cita) wrote: co innego pogadac, czegoś sie dowiedziec, wymienić informacje, a co innego robić siakiś głupi przytyk, zeby mieć ostatnie słowo. Zwykle adres mailowy 'wypływa' jak komuś sie konczą argumenty i nie wie co powiedziec, w Twoim przypadku siakoś tego nie zauważyłem, wiec wniosek mam jeden - bufon jestes i tyle, a emotka - ta, zauwazylem ... co generalnie treści nie zmienia. ps. eot czy plonk ? -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 18 |
Data: Listopad 26 2006 13:51:19 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-11-26, kuba (aka cita) wrote: calkiem niepotrzebna wycieczka ... Kiedy dostales techniczne argumenty to zaczales marudzic o tym, ze to nowosci i szukac dziury w calym. Jeszcze raz Ci powtorze - charakterystyki silnka nie projektuje sie liczba zaworow a silniki ze zmiennymi fazami sprzedawane sa od parunastu ladnych lat, takie ze zmienna geometria dolotu tez nowoscia nie sa. Zwykle adres mailowy 'wypływa' jak komuś sie konczą argumenty i nie wie co Masz racje. To tobie skonczyly sie rzeczowe argumenty. wiec wniosek mam Tak samo jak Twoje emotki ? ps. eot czy plonk ? Obiecujesz czy straszysz ? -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 19 |
Data: Listopad 26 2006 13:52:22 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: kuba (aka cita) | Adam 'Chloru' Drzewososki wrote: Obiecujesz czy straszysz ? na życzenie... -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 20 |
Data: Listopad 26 2006 13:53:07 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-11-26, kuba (aka cita) wrote: Obiecujesz czy straszysz ? O argumenty sie skonczyly... -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 21 |
Data: Listopad 26 2006 13:54:52 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: DoQ | Użytkownik "kuba (aka cita)" napisał w wiadomości co innego pogadac, czegoś sie dowiedziec, wymienić informacje, a co innego No jesli chodzi o glupie przytyki, snucie teorii i wulgarne odzywki to jestes w tym mistrzem (chociazby ostatni watek o wycieraczkach). Nazywanie samego siebie "idiotą" nie dodaje powagi ani wiarygodnosci temu co piszesz. -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 22 |
Data: Listopad 26 2006 14:04:09 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: kuba (aka cita) | DoQ wrote: No jesli chodzi o glupie przytyki, snucie teorii i wulgarne odzywki to pokaż mi moje przytyki z tego wątku ? To, ze mam sedana, to, ze nie mam w nim wycieraczki, to że to nie pierwszy mój sedan pozwala mi wypowiedziec sie o tym co widze w tylnej szybie. To, ze do Ciebie nie docierają żądne argumenty, tudzież czytasz wyiórczo - to już nie moja sprawa. Ja tego nei zmienie. W ogóle nie dociera do Ciebie, ze wielokrotnie powiedzialem, ze to że szyba w sedanie nie brudzi sie tak jak np. w kombi to jedno, ale to, ze moknie na deszczu to zupelnie coś innego, bo choć moze przy wyższych prędkościach bedzie dłużej sucha niż inne szyby w aucie, to nie znaczy, ze jak sie zatrzymam to nie zmoknie, a to jest wystarczające, zeby wycieraczka sie czasem przydała. Wkurzające są takie dyskusje, gdzie jakis teoretyk bedzie udowadniał, ze nie potrzebuje wycieraczki w moim samochodzie, choc kurna nie raz rzuciłem kurwą przy cofaniu, gdy na lusterkach i tylnej szybie miałem wielkie krople deszczu, które oświetlane latarnią z góry skutecznie ograniczają widoczność do tyłu, która przy sedanie i bardzo dokładnej ocenie odległości miedzy bagażnikiem a przeszkodą jest wskazana. Czego w tym nie rozumiesz - nie wiem, przestałem sie odzywać w tamtym wątku, bo po co sie wysilac, skoro Ty wiesz lepiej czego mi potrzeba. W ostateczności wyciągasz argumenty, ze nie umiem parkować i tyle... I jak tu dyskutować? ps. pomijam fakt, ze 'przytyki' to Ty miałeś do mnie a nie ja do Ciebie - jak choćby o umiejętności pakrowania. ps. plonk czy eot ? -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 23 |
Data: Listopad 26 2006 14:12:38 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: DoQ | Użytkownik "kuba (aka cita)" napisał w wiadomości W ostateczności wyciągasz argumenty, ze nie umiem parkować i tyle... Oczywiscie pominales skad wziely sie moje "przytyki". ps. plonk czy eot ? Mam sie zaczac bac? -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 24 |
Data: Listopad 26 2006 14:50:29 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: kuba (aka cita) | DoQ wrote: Użytkownik "kuba (aka cita)" napisał w wiadomości no wlasnie nie bardzo wiem skąd. IMO stąd, ze mam inne zdanie niż Ty, a Ty wiesz lepiej, co ja widze na szybie swojego samochodu.
nie, zadałem zwykłe pytanie. Doczepić sie mozna, jak widze, do wszytskiego ..... tak z resztą wygladają dyskusje z Tobą, z tego co zdążyłem zaobserwowac. -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 25 |
Data: Listopad 26 2006 15:00:52 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: DoQ | Użytkownik "kuba (aka cita)" napisał w wiadomości Mam sie zaczac bac?nie, zadałem zwykłe pytanie. Doczepić sie mozna, jak widze, do wszytskiego Coz, ja zaobserowalem fakt iz lubisz byc "Skarbnicą Wiedzy Ogólnej" przy czym jednoczesnie strzelasz byka jakoby sprezarka w tdi zaczyna sie porzadnie krecic od 3000RPM, akurat wtedy kiedy krzywa powoli zmierza w dol. -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 26 |
Data: Listopad 26 2006 11:44:07 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Tomek Glowka | kuba (aka cita) napisał(a): Robert Rędziak wrote:A czasami kręcą się lepiej i wysoko i nisko. [...] Ja mówie jak jest i jaka jest subiektywna róznica w prowadzeniu 16 i 8Silniki D7F i D4F (Renault, 1149cm3, 8V i 16V) mechanicznie różnią się od siebie przede wszystkim głowicą. Ten drugi wg reklam ma powiększony moment obrotowy właśnie przy niskich obrotach. Technika "szesnastozaworowa" umożliwiła takie zmiany w silniku, że moment mógł wzrosnąć "na dole" przy zachowaniu _czystości_spalin_. To absulotnie nie jest takie proste by można powiedzieć 8V = mocny dół - 16V = mocna góra; wystarczy dołożyć do porównania jeszcze trzeci silnik Opla 1,4: 8V 80KM (MPI) z Astry _do_ 95' roku albo przeanalizować choćby podstawowe parametry fiatowskich silników 1,2 z Punto. pozdrawiam, tomek 27 |
Data: Listopad 26 2006 11:26:19 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2006-11-26, kuba (aka cita) wrote: Docieranie silnika to poprostu nie wysilanie go zbytnio. Jeździsz Bo w dieslach sa raczej niewielke turbiny no i diesel jedzie raczej z dolu... po 3 kRPM to on sie juz prawie konczy.
W ogolnosci to nie zalezy od liczby zaworow. Konstrukcja dolotu, charakterystyki walkow etc. etc. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 28 |
Data: Listopad 26 2006 08:32:18 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Ryszarrdo | kuba \(aka cita\) napisał(a): Ryszarrdo wrote:benzynowe. :D :D Oczywiście miało być: slniki benzynowe inaczej należy docierac niż silniki Turbo Diesla > Zdarzyło mi się docierać nowe Fordy Focusy z Turbo Dieslem OK. Pytanie powinno brzmieć w takim razie. W jakim przedziale obrotów najbardziej optymalne jest docieranie benzyniaków 16V? normalnie, nie szalejesz, nie przeciążasz i tyle.obrotów, wiec, zeby go nie przeciążać w drugą strone, zaleca sie 'niejeżdzenie na W sumie to już chyba znalazłem odpowiedź na moje poprzednie pytanie. Dzięki :) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 29 |
Data: Listopad 26 2006 09:55:24 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 26 Nov 2006 08:32:18 +0000 (UTC), Ryszarrdo OK. Pytanie powinno brzmieć w takim razie. W jakim przedziale obrotów Niemal każdych, byle nie obciążać go za mocno. Należy unikać jazdy ze stałymi obrotami, należy unikać jazdy ze zbyt niskimi, należy, w miarę docierania podnosić górną granicę. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/ 30 |
Data: Listopad 26 2006 10:21:16 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: vneb | Robert Rędziak wrote in Niemal każdych, byle nie obciążać go za mocno. Należy unikać No ale co tak naprawde daje docieranie? Tlok nauczy sie pracowac wydajniej jak go "dotrzemy"? Skrzynia bedzie lepiej zmieniac biegi? vneb -- Honda Civic 1.4, 3d, '97 [LPG] - http://www.honda.vneb.pl/ Czarna slicznotka czy sliczna czarnula? Cesarsko-Krolewskie Miasto Krakow 31 |
Data: Listopad 26 2006 11:36:24 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: DoQ | Użytkownik "vneb" napisał w wiadomości No ale co tak naprawde daje docieranie? Tlok nauczy sie pracowac wydajniej Kazdy nowy silnik (nawet tuz po remoncie) przez pierwsze kilkaset km powinno sie oszczedac. Silnik to nie tylko tloki, ale np. takze panewki. Ich precyzja wykonania nigdy nie jest 100% idealna, tak wiec delikatna jazda sluzy spasowaniu tych elementow. -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 32 |
Data: Listopad 26 2006 11:47:14 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Wlodek | No ale co tak naprawde daje docieranie? Tlok nauczy sie pracowac To troche jak z nowymi butami. Probowales biegac w takich ? Poszczegolne elementy musza znalezc optymalne polozenie, w niektorych miejscach troche sie przytrzec, zeby bylo "wygodnie" :) To nie wyczynowy silnik, ze ktos w momencie montazu bedzie sie rozwodzil nad kazda para korbowod/korba walu, tlok/cylinder itp.) W. 33 |
Data: Listopad 26 2006 10:51:42 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: vneb | "Wlodek" wrote in To troche jak z nowymi butami. Probowales biegac w takich ? A szkoda :) I tak niemalo kosztuja n owe auta. vneb -- Honda Civic 1.4, 3d, '97 [LPG] - http://www.honda.vneb.pl/ Czarna slicznotka czy sliczna czarnula? Cesarsko-Krolewskie Miasto Krakow 34 |
Data: Listopad 26 2006 11:01:51 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 26 Nov 2006 11:47:14 +0100, Wlodek To nie wyczynowy silnik, ze ktos w momencie Nawet wyczynowe silniki się dociera. Co więcej, wydawałoby się, że wykończenie danej pary trącej z większą dokładnością i mniejszą chropowatością pomoże. Tylko po takiej obróbce będzie gorzej (i dlatego np. gładzie się honuje, a nie poleruje na lustro). Pary muszą się ułożyć, a drobnie nierówności raz że ułatwiają to, dwa -- w nich zbiera się środek smarny. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/ 35 |
Data: Listopad 26 2006 14:17:12 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Wlodek | To nie wyczynowy silnik, ze ktos w momencie no tak, ale kierowca dostaje juz gotowy sprzet, czasem kilkakrotnie rozebrany, oblookany i zlozony przez specjalistow i nie musi przez pierwsze 1000km "nie obciazac" :D Co więcej, wydawałoby się, a to oczywiste W. 36 |
Data: Listopad 26 2006 10:57:44 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 26 Nov 2006 10:21:16 +0000 (UTC), vneb No ale co tak naprawde daje docieranie? Poprawę współpracy świeżozłożonych par ciernych? Ich dopasowanie do siebie? Mówią Ci coś takie terminy jak np. chropowatość? Widziałeś, co spływa z silnika po pierwszej zmianie oleju? Widziałeś jak wygląda np. pierścień tłokowy prosto z fabryki, a jak po zrobieniu kilku, kilkunastu kkm? Tlok nauczy sie pracowac wydajniej Tłok może ,,nauczyć się'' pracować niezbyt wydajnie, jak wymodelujesz w nim fajną rysę. Ale pierścień już ,,nauczy'' się pracować wydajniej, jak go prawidłowo dotrzesz. Pierwsze tysiące kilometrów mają też duże znaczenie w procesie tworzenia się progu na gładzi cylindrowej. Skrzynia bedzie lepiej zmieniac biegi? Sama? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/ 37 |
Data: Listopad 26 2006 11:23:13 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: vneb | Robert Rędziak wrote in Widziałeś, co spływa z silnika po pierwszej zmianie oleju? Nie. Moje pierwsze auto jest z 97 roku, a kupilem je rok temu. Widziałeś jak wygląda np. pierścień tłokowy prosto z fabryki, a Ja nie wiem co to pierscien, a Ty mi kazesz go widziec ;) No moze wiem gdzie powinien byc ale jak wyglada i za co odpowiada to nie wiem. Skrzynia bedzie lepiej zmieniac biegi? Sama? Automatyczna tak... Reczna za pomoca manipulatora i manipulatoranta ;) W pytaniu chodzilo mi raczej o plynnosc i precyzje przy wrzucaniu biegow. vneb -- Honda Civic 1.4, 3d, '97 [LPG] - http://www.honda.vneb.pl/ Czarna slicznotka czy sliczna czarnula? Cesarsko-Krolewskie Miasto Krakow 38 |
Data: Listopad 26 2006 14:30:08 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Sanctum Officium | "kuba (aka cita)" wrote in message Ryszarrdo wrote: (...) ps. z tym docieraniem to w ogolnosci jest IMO bzdura, która ma dać pole Nie rozumiem. Skoro niby nie trzeba docierać, to co niby ma się stać, gdy się nie będzie docierać? (...) MK 39 |
Data: Listopad 26 2006 14:52:34 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: kuba (aka cita) | Sanctum Officium wrote: "kuba (aka cita)" wrote in message Mówiłem o wskazówkach o docieraniu. Gereralnie docieranie - tak, ale polega ono poprostu na rozsądnym jeżdzeniu i nie wysilaniu silnika - co z resztą napisałem w innym fragmencie tego samego posta - prawda ? -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 40 |
Data: Listopad 26 2006 15:02:58 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Sanctum Officium | "kuba (aka cita)" wrote in message Sanctum Officium wrote:polega ono poprostu na rozsądnym jeżdzeniu i nie wysilaniu silnika - co z resztą Docieranie to raptem 1000 km, a gwarancja jest zwykle na 2-3 lata czasem na więcej. 1000 km robi się przeciętnie w miesiac, niektórzy w tydzień, więc przed czym ma niby chronić producenta to ograniczenie na pierwsze 1000 km? MK 41 |
Data: Listopad 26 2006 15:12:17 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: kuba (aka cita) | Sanctum Officium wrote:
IMO mniej wiecej przed tym samym co napis na opakowaniu żelazka "nie prasować na ciele człowieka" -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 42 |
Data: Listopad 26 2006 15:53:13 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Sanctum Officium | "kuba (aka cita)" wrote in message Sanctum Officium wrote: Ale czemu tylko na 1000 km są ograniczenia? MK 43 |
Data: Listopad 26 2006 15:58:49 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: kuba (aka cita) | Sanctum Officium wrote:
myśle, ze należałoby to traktować jak minumum, a nie ograniczenie. ps. przypuszczalnie po przejechaniu 1000km silnik zrobi już tyle obrotów, ze proces 'docierania' zdąży sie skonczyć. Później już następue normalna praca, z jakimś tam zużyciem częsci, ale samo 'docieranie' już nie występuje. -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 44 |
Data: Listopad 26 2006 16:02:29 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Sanctum Officium | "kuba (aka cita)" wrote in message Sanctum Officium wrote:ze proces 'docierania' zdąży sie skonczyć. Później już następue normalnapraca, z jakimś tam zużyciem częsci, ale samo 'docieranie' już nie występuje. Wiem, czmu docieranie trwa 1000 km, nie o to pytam. Chciałbym, żebyś wyjaśnił, dlaczego twierdzisz, że docieranie to bzdura. MK 45 |
Data: Listopad 26 2006 16:06:16 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: kuba (aka cita) | Sanctum Officium wrote: Wiem, czmu docieranie trwa 1000 km, nie o to pytam. Chciałbym, żebyś bądz tak łaskaw i doczytaj _do końca_ mój pierwszy post, miast czepiać sie wyrwanego z kotekstu fragmentu. -- pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.z.pl gg:tu był numer GG Mam kotka i nie zawaham sie go użyć ! 46 |
Data: Listopad 26 2006 11:46:04 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: J.F. | On Sun, 26 Nov 2006 07:53:58 +0000 (UTC), Ryszarrdo wrote: A ponadto czy silniki benzynowe powinny być inaczej docierane niż benzynowe? to tak do konca nie jest jeszcze sprzeczne. Ogolne zalecenia do docierania sa: 1. nie przegrzewac, 2. niezbyt duze obroty, 3. nie przeciazac. przeciazen unika sie NIE jezdzac na zbyt malych obrotach. Byc moze licza ze tych 3/4 predkosci zabezpieczy ich tez przed nadmiernymi obrotami. No, jest jeszcze ta kontrowersyjna strona Motomana, ktory zaleca docieranie na wysokich .. ale dosc specyficzna procedura, wiec moze i dobrze radzi. J. 47 |
Data: Listopad 26 2006 10:59:37 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 26 Nov 2006 11:46:04 +0100, J.F No, jest jeszcze ta kontrowersyjna strona Motomana, ktory zaleca Ale on mówi, IIRC, o silnikach wyścigowych. Tam nikt się nie przejmuje, że silnik wytrzyma 10kkm, zamiast 100kkm. Natomiast prawidłowe dotarcie pierścieni jest bardzo ważne. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl List otwarty przeciwko DRM: http://list.7thguard.net/ 48 |
Data: Listopad 26 2006 12:33:47 | Temat: Re: Docieranie silnika na wysokich obrotach??? | Autor: Hinek | Użytkownik "Robert Rędziak" napisał Docieranie w ten sposob wysilonych silnikow, nie wplywa zle na ich trwalosc. Nie jest to jednak metoda dla przecietnego uzytkownika. Pozdr -- Hinek |