Grupy dyskusyjne   »   Dodge - Check Eng.

Dodge - Check Eng.



1 Data: Wrzesien 16 2013 20:39:31
Temat: Dodge - Check Eng.
Autor: KiloSierra 

Panowie swieci mi sie Check Engine w Dodgu Ram1500 (4,7 '03).
Metodą z jeep'a zrobilem kluczykowanie i wyswietla sie kod P 0499

Nie moge nigdzie wyszukac co to znaczy a moj eng. jest za slaby na grzebanie w amerykanskich forach.

Czy ktos moze powiedziec jaką usterke ten kod oznacza?

TIA



2 Data: Wrzesien 16 2013 20:44:35
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: tck 


Użytkownik "KiloSierra"  napisał w wiadomości

Panowie swieci mi sie Check Engine w Dodgu Ram1500 (4,7 '03).
Metodą z jeep'a zrobilem kluczykowanie i wyswietla sie kod P 0499

Nie moge nigdzie wyszukac co to znaczy a moj eng. jest za slaby na grzebanie w amerykanskich forach.

Czy ktos moze powiedziec jaką usterke ten kod oznacza?

TIA

slabo szukales
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2590620.html


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

3 Data: Wrzesien 16 2013 22:04:19
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: p0li 

T->Dnia 2013-09-16 20:44:35 niejaki tck napisał:

Użytkownik "KiloSierra"  napisał w wiadomości

Panowie swieci mi sie Check Engine w Dodgu Ram1500 (4,7 '03).
Metodą z jeep'a zrobilem kluczykowanie i wyswietla sie kod P 0499

Nie moge nigdzie wyszukac co to znaczy a moj eng. jest za slaby na
grzebanie w amerykanskich forach.

Czy ktos moze powiedziec jaką usterke ten kod oznacza?


slabo szukales
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2590620.html

a dokładnie:
Evaporative Emission System Vent Valve Control Circuit High

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

4 Data: Wrzesien 16 2013 20:50:01
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: Maciek 

Dnia Mon, 16 Sep 2013 20:39:31 +0200, KiloSierra napisał(a):

Czy ktos moze powiedziec jaką usterke ten kod oznacza?

http://www.obd-codes.com/p0499

Wszelkie znaki wskazuja na zaciecie/awarie zaworu odprowadzajacego opary
beznyny z baku gdzies tam (roznie w roznych modelach).

Jezdzi normalnie?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

5 Data: Wrzesien 16 2013 22:27:15
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: KiloSierra 

W dniu 2013-09-16 20:50, Maciek pisze:

Dnia Mon, 16 Sep 2013 20:39:31 +0200, KiloSierra napisał(a):
Czy ktos moze powiedziec jaką usterke ten kod oznacza?

http://www.obd-codes.com/p0499

Wszelkie znaki wskazuja na zaciecie/awarie zaworu odprowadzajacego opary
beznyny z baku gdzies tam (roznie w roznych modelach).

Jezdzi normalnie?

zasadniczo tak... glownie na gazie.... ale ostatnio przegonilismy go troche na etylinie

6 Data: Wrzesien 17 2013 08:32:46
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: Robson 

zasadniczo tak... glownie na gazie.... ale ostatnio przegonilismy go
troche na etylinie

To bez znaczenia. Opary z baku masz odprowadzane do filtra węglowego. Potem w czasie jazdy filtr jest oczyszczany a to co niepotrzebne jest spalane. Kod wskazuje zwarcie przewodów do plusa. Zawór (purge solenoid valve) wygląda mniej więcej tak:
http://forum.chryslerminivan.net/showthread.php/44409-EVAP-Purge-valve-location-2007-t-amp-c
Jest on gdzieś w komorze silnika a sterowany jest komputerem silnika. Najlepiej jakbyś znalazł schemat elektryczny, odłącz akumulator, odłącz wtyk komputera i zaworu, omomierz w rękę i szukasz zwarcia.
A błąd nie ma żadnego znaczenia dla jazdy.

R

7 Data: Wrzesien 17 2013 08:38:33
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: Maciek 

Dnia Tue, 17 Sep 2013 08:32:46 +0200, Robson napisał(a):

Opary z baku masz odprowadzane do filtra węglowego

Czasami do kolektora dolotowego.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

8 Data: Wrzesien 17 2013 09:10:57
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: KiloSierra 

W dniu 2013-09-17 08:38, Maciek pisze:

Dnia Tue, 17 Sep 2013 08:32:46 +0200, Robson napisał(a):

Opary z baku masz odprowadzane do filtra węglowego

Czasami do kolektora dolotowego.


bardzo Wam dziekuje za pomoc - bede mogl oswiecic mechanika.

jeszcze pytanie czy ten bład moze byc przyczyna slabego "odpalania" auta?
tzn. nie pali od pierwszego kopa tylko za ktoryms... kolejnym przekreceniem rozrusznika... czasem trzeba przerwac i kolejny raz zakrecic nim zaskoczy :/

9 Data: Wrzesien 17 2013 10:13:22
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: Robson 

W dniu 2013-09-17 09:10, KiloSierra pisze:

W dniu 2013-09-17 08:38, Maciek pisze:
Dnia Tue, 17 Sep 2013 08:32:46 +0200, Robson napisał(a):

Opary z baku masz odprowadzane do filtra węglowego

Czasami do kolektora dolotowego.


bardzo Wam dziekuje za pomoc - bede mogl oswiecic mechanika.

jeszcze pytanie czy ten bład moze byc przyczyna slabego "odpalania" auta?
tzn. nie pali od pierwszego kopa tylko za ktoryms... kolejnym
przekreceniem rozrusznika... czasem trzeba przerwac i kolejny raz
zakrecic nim zaskoczy :/

Tak jak napisałem - nie ma żadnego związku. Podstawowe rzeczy: sprawdź jakość iskry, stan świec, ciśnienie paliwa na listwie wtryskiwaczy. No i jeszcze jedna rzecz ale do tego trzeba mieć skaner: w czasie kręcenia rozrusznikiem obecność sygnałów "crankshaft position sensor" oraz "camshaft position sensor".
R

10 Data: Wrzesien 17 2013 10:09:04
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: Robson 

W dniu 2013-09-17 08:38, Maciek pisze:

Dnia Tue, 17 Sep 2013 08:32:46 +0200, Robson napisał(a):

Opary z baku masz odprowadzane do filtra węglowego

Czasami do kolektora dolotowego.


Bezpośrednio? Oj...


R

11 Data: Wrzesien 17 2013 10:26:09
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: Maciek 

Dnia Tue, 17 Sep 2013 10:09:04 +0200, Robson napisał(a):
 

Bezpośrednio? Oj...

Wydaje mi sie, ze w starszych konstrukcjach w czasie jazdy byly kierowane
bezposrednio.


--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

12 Data: Wrzesien 17 2013 11:31:04
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Maciek,

Tuesday, September 17, 2013, 10:26:09 AM, you wrote:

Bezpośrednio? Oj...
Wydaje mi sie, ze w starszych konstrukcjach w czasie jazdy byly kierowane
bezposrednio.

W jak starszych? Bo w tych, które znam zawsze na drodze jest
pochłaniacz oparów. Starsze samochody w ogóle nie odzyskiwały oparów
tylko w korku wlewu był zawór bezpieczeństwa (często jako element
uszczelnienia po prostu), żeby zbiornika nie rozdęło w czasie upałów.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

13 Data: Wrzesien 17 2013 11:41:06
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: Maciek 

Dnia Tue, 17 Sep 2013 11:31:04 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

W jak starszych?

Nie jestem pewien, ale moglem o tym czytac na forum Chrysler Minivan, a to
by oznaczalo okolice rocznikow 99-01.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

14 Data: Wrzesien 17 2013 11:50:36
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Maciek,

Tuesday, September 17, 2013, 11:41:06 AM, you wrote:

W jak starszych?
Nie jestem pewien, ale moglem o tym czytac na forum Chrysler Minivan, a to
by oznaczalo okolice rocznikow 99-01.

Myślę, że się po prostu mylisz.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

15 Data: Wrzesien 17 2013 12:04:58
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: Maciek 

Dnia Tue, 17 Sep 2013 11:50:36 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Myślę, że się po prostu mylisz.

Moze, ale nawet w opisie bledow na ktorejs ze stron przytaczanych przez
przedpiscow jest informacja, ze uklad odprowadza opary do pochlaniacza,
kolektora dolotowego lub atmosfery. Z czapy tego nie wzieli. Zreszta po
diabla byloby przechodzic przez pochlaniacz, kiedy silnik pracuje?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

16 Data: Wrzesien 17 2013 12:50:51
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Maciek,

Tuesday, September 17, 2013, 12:04:58 PM, you wrote:

Myślę, że się po prostu mylisz.
Moze, ale nawet w opisie bledow na ktorejs ze stron przytaczanych przez
przedpiscow jest informacja, ze uklad odprowadza opary do pochlaniacza,
kolektora dolotowego lub atmosfery. Z czapy tego nie wzieli. Zreszta po
diabla byloby przechodzic przez pochlaniacz, kiedy silnik pracuje?

Pochłaniacz oparów zapobiega nadmiernemu wzrostowi ciśnienia w baku.
Jest przed a nie za zaworem.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

17 Data: Wrzesien 17 2013 16:14:30
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: Robson 

Pochłaniacz oparów zapobiega nadmiernemu wzrostowi ciśnienia w baku.
Jest przed a nie za zaworem.

Tak jest. A czyszczenie filtra odbywa się, gdy silnik jest rozgrzany i panują do tego optymalne warunki.

R

18 Data: Wrzesien 17 2013 16:12:37
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: Robson 

W dniu 2013-09-17 11:41, Maciek pisze:

Dnia Tue, 17 Sep 2013 11:31:04 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

W jak starszych?

Nie jestem pewien, ale moglem o tym czytac na forum Chrysler Minivan, a to
by oznaczalo okolice rocznikow 99-01.


W moim Chryslerze Voyagerze '96 jest dokładnie tak jak pisałem - filtr węglowy i zawór oczyszczania. Tak samo jest i w Caravanie. Lifting był w 2001 i jest taki sam układ.

R

19 Data: Wrzesien 17 2013 12:35:43
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: Tomasz WĂłjtowicz 

W dniu 2013-09-16 22:27, KiloSierra pisze:

W dniu 2013-09-16 20:50, Maciek pisze:

Jezdzi normalnie?

zasadniczo tak... glownie na gazie.... ale ostatnio przegonilismy go
troche na etylinie


I w jakim stanie jest katalizator po tej etylinie? Skąd w ogóle ją wziąłeś, z lotniska ukradłeś?

20 Data: Wrzesien 17 2013 20:03:10
Temat: Re: Dodge - Check Eng.
Autor: kor_nick 

Wszelkie znaki wskazuja na zaciecie/awarie zaworu odprowadzajacego opary
beznyny z baku gdzies tam (roznie w roznych modelach).

Jezdzi normalnie?

-- Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

w toyocie matrix tak samo mi się kiedyś zaświeciło. przyczyna: niedokręcony korek wlewu paliwa :)

Dodge - Check Eng.



Grupy dyskusyjne