Grupy dyskusyjne »
Dokręcanie śrub właściwym momentem
Dokręcanie śrub właściwym momentem
1 | Data: Czerwiec 02 2009 15:49:11 |
Temat: Dokręcanie śrub właściwym momentem | |
Autor: Radion | Witam, 2 |
Data: Czerwiec 02 2009 13:54:51 | Temat: Re: Dokręcanie śrub właściwym momentem | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 2 Jun 2009 15:49:11 +0200, Radion wrote: zauważuć można np taki zapis: 50Nm + 45* (stopni). Nie można poprostu podać Nie, bo chodzi o odkształcenie plastyczne. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 3 |
Data: Czerwiec 02 2009 16:19:00 | Temat: Re: Dokręcanie śrub właściwym momentem | Autor: GK | Robert Rędziak pisze: On Tue, 2 Jun 2009 15:49:11 +0200, Radion wrote: Kolega tydzień temu opowiadał, jak na gierkówce Corsie jadącej przed nim odpadło koło, wpadło na przeciwległy pas i spowodowało mały karambol kilku aut. Okazało się, że przyczyną było za bardzo skręcone łożysko w kole, przez ASO zresztą, nie podam w jakim mieście, bo to temu ASO chluby nie przynosi. Pozdrawiam, Grzegorz 4 |
Data: Czerwiec 02 2009 16:25:00 | Temat: Re: Dokręcanie śrub właściwym momentem | Autor: Grejon | GK pisze: Kolega tydzień temu opowiadał, jak na gierkówce Corsie jadącej przed nim odpadło koło, wpadło na przeciwległy pas i spowodowało mały karambol kilku aut. Okazało się, że przyczyną było za bardzo skręcone łożysko w kole, przez ASO zresztą, nie podam w jakim mieście, bo to temu ASO chluby nie przynosi. Kupiłem w komisie auto bezwypadkowe, ale okazało się bite i ma przekręcony licznik. Nie podam w jakim mieście ten komis bo mu chluby to nie przynosi. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ 5 |
Data: Czerwiec 02 2009 18:30:56 | Temat: Re: DokrÄcanie Ĺrub właĹciwym momentem | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-06-02, GK wrote: Kolega tydzień temu opowiadał, jak na gierkówce Corsie jadącej przed nim Skoro wiadomo kto spieprzył robotę w sposób mocno zagrażający życiu to do cholery podaj namiary na partaczy. Krzysiek Kiełczewski 6 |
Data: Czerwiec 03 2009 15:22:31 | Temat: Re: Dokręcanie śrub właściwym momentem | Autor: GK | Krzysiek Kielczewski pisze: On 2009-06-02, GK wrote: Jeśli to ja bym zgubił koło z powodu partactwa warsztatu na pewno podał bym namiary. Niestety to nie moje auto i to co ktoś mówi, a tym bardziej informacja z drugiej ręki nie jest dla mnie na tyle wiarygodne, aby podawać do publicznej wiadomości. Oczernić kogoś bardzo łatwo. Tym bardziej, że nie znam ani dokładnej nazwy ani adresu... nic. Tylko informację, że był to ASO. Pozdrawiam, Grzegorz 7 |
Data: Czerwiec 02 2009 22:54:46 | Temat: Re: Dokręcanie śrub właściwym momentem | Autor: Piter | na ** p.m.s ** GK pisze tak: Okazało się, że przyczyną było za bardzo skręcone łożysko w 1. w punkcie wymiany amortyzatorów załozono do góry nogami gumowe poduszki i skrecano śruby zawieszenia na zwieszonych kołach. 2. w bardzo znanym warsztacie pod wpływem psychozy "żeby się nie odkręciło w czasie jazdy" ukręcono gwint (w karoserii) śruby wahacza 3. w ASO pracownik mylił pojęcia dotyczace przedniego zawieszenia ale nie podam w jakim mieście -- Piter vw golf mk2 8 |
Data: Czerwiec 02 2009 16:22:15 | Temat: Re: Dokręcanie śrub właściwym momentem | Autor: Kuba (aka cita) | Robert Rędziak wydusił z siebie te słowy: On Tue, 2 Jun 2009 15:49:11 +0200, Radion wrote: oraz tarcie, ktore nie zawsze jest równe dla różnych warunków - czy choćby stopnia zużycia/korozji sruby -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 9 |
Data: Czerwiec 03 2009 09:48:07 | Temat: Re: Dokręcanie śrub właściwym momentem | Autor: Przemek | Kuba (aka cita) wrote: Robert Rędziak wydusił z siebie te słowy: Te sroby z dokrecaniem na dwa razy to najczesciej glowice i korbowody - takie sroby powinno sie dawac nowe za kazdym razem wiec zuzycie, korozja sruby odpada a jak sie wbrew instrukcja producenta daje stare to nie ma sensu dokrecac na dwa razy bo i tak nie wiadomo o ile sruba poplynela. 10 |
Data: Czerwiec 03 2009 14:56:23 | Temat: Re: Dokręcanie śrub właściwym momentem | Autor: Kuba (aka cita) | Przemek wydusił z siebie te słowy:
tak czy inaczej wg mnie precyzyjniej jest dokręcić srube o pewien kąt, niż z dokladnym momentem. Początkowe dokręcenie odpowiednim, mniejszym, momentem pozwala na powtarzalność dokręcania. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 11 |
Data: Czerwiec 03 2009 16:26:30 | Temat: Re: Dokręcanie śrub właściwym momentem | Autor: Radion | tak czy inaczej wg mnie precyzyjniej jest dokręcić srube o pewien kąt, niżWitam ponownie, Napisałem tego posta ponieważ nie dawno wymieniałem w swoim aucie łożysko z przodu (VW Golf IV) i nie mogłem znaleść konkretnych informacji jakim momentem dokręcić śrubę piasty. Znalazłem dwie rozbieżne informacje a mianowicie w książce do Golfa III jest napisane aby nakrętke czopa piasty dokręcać momentem 275Nm (zwrotnica i łożysko są prawie identyczne jak w Golfie IV). Natomiast w książce do Skody Octavii (tu zwrotnica i łożysko są identyczne jak w Golfie IV) jest napisane żeby tą nakrętkę najpierw dokręcić momentem 300Nm, potem odkręcić o 360 stopni i ponownie dokręcić ale już momentem 50Nm + 45 stopni. Ja póki co dokręciłem momentem 200Nm ale nie chciał bym żeby mi któregoś dnia koło odjechało...Przejechałem do tej pory 600km i żadnych niepokojących objawów od strony koła nie zauważyłem, można tak zostawić? Pozdrawiam, Radek 12 |
Data: Czerwiec 05 2009 22:25:19 | Temat: Re: Dokręcanie śrub właściwym momentem | Autor: Dumak | Radion pisze: (...)tak czy inaczej wg mnie precyzyjniej jest dokręcić srube o pewien kąt, niż z dokladnym momentem.Witam ponownie, ...Przejechałem do tej pory 600km i żadnych niepokojących objawów od strony koła nie zauważyłem, można tak zostawić? Jak nie jesteś pewny to sprawdź czy się nie popuściła. -- Pozdrawiam Dumak 13 |
Data: Czerwiec 06 2009 10:57:12 | Temat: Re: Dokręcanie śrub właściwym momentem | Autor: Piter | na ** p.m.s ** Radion pisze tak: Ja póki co dokręciłem momentem 200Nm ale nie chciał bym żeby mi Zrób farbą znaki. Po za tym jak się poluzuje to poczujesz tłuczenie na kierownicy. Najwyżej zniszczysz łożysko. -- Piter vw golf mk2 |
Dokręcanie śrub właściwym momentem
Galerie zdjęć
Newsletter