Grupy dyskusyjne   »   Downsizing, c.d.

Downsizing, c.d.



1 Data: Luty 05 2009 15:33:41
Temat: Downsizing, c.d.
Autor: Robert Rędziak 

 Dla niektórych nadchodzą bardzo złe czasy, kolejna marka
 zmniejsza silniki:

 http://www.autoblog.com/2009/02/05/bmw-considering-five-possible-variants-of-next-1-series-turboch/

 [...]
 According to AutoBild, no matter which model makes the cut, BMW
 plans to downsize the displacement of its engines and begin the
 wide-scale implementation of turbocharging and direct injection
 across the 1 series range. The 116i model will make use of a 136
 hp, 1.3-liter turbo, the 118i will use a 1.3-liter turbo tweaked
 to produce 177 hp, the 120i will get a 218 hp 2.0-liter turbo
 and the 3.0-liter turbocharged inline six will put out an
 estimated 326 hp. Both new diesel engines and mild hybrid
 variants are also planned, and BMW's dual-clutch gearbox will be
 available on more sport-oriented models, while a standard
 slushbox will be employed on the rest of the range.
 [...]

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.



2 Data: Luty 05 2009 16:39:28
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: PepedB 

Robert Rędziak pisze:

 Dla niektórych nadchodzą bardzo złe czasy, kolejna marka
 zmniejsza silniki:

 http://www.autoblog.com/2009/02/05/bmw-considering-five-possible-variants-of-next-1-series-turboch/


118i 1,3T jeszcze mnie do końca nie razi. Ale jak sobie wyobrazimy 318i, czy co gorsza podstawowe 518i z takim czymś to trochę strach się bać. Otwierasz maskę, a tam dziura zionie; odpalasz samochód, a tu dźwięk jak od kosiarki...

--
Pozdrawiam, Marcin Kaliński
a-dres:{ksywka}(na)post.pl

3 Data: Luty 05 2009 15:56:00
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Robert Rędziak 

On Thu, 05 Feb 2009 16:39:28 +0100, PepedB
 wrote:

118i 1,3T jeszcze mnie do końca nie razi. Ale jak sobie wyobrazimy 318i,
czy co gorsza podstawowe 518i z takim czymś to trochę strach się bać.

 520 w tej chwili ma 170KM, to jak sądzę, nowa 518, jeśli nie
 utyje, da radę. Zresztą wcale nie będę zdziwiony, jeśli
 najmniejszym silnikiem będzie wciąż dwulitrówka.

Otwierasz maskę, a tam dziura zionie;

 Plastikiem przykryją. Zajrzyj pod maskę Felicji 1.3. Wielki
 plastik, a pod spodem nic ;)

odpalasz samochód, a tu dźwięk jak
od kosiarki...

 Lepszy od kosiarki niż szum/buczenie silnika elektrycznego.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

4 Data: Luty 05 2009 20:22:31
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Reksio 

Lepszy od kosiarki niż szum/buczenie silnika elektrycznego.

Ale z głośników wydobywa się dźwięk silnika spalinowego - taki jak sobie ustawisz. Moze być np. Ferrari, Hummer... a może i Syrenę zrobią ?
:-)

Pozdrrr... Reksio

5 Data: Luty 06 2009 09:24:30
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Alti 


Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

Dla niektórych nadchodzą bardzo złe czasy, kolejna marka
zmniejsza silniki:

Dlaczego to złe czasy?
Jeżeli technika pozwala na wyciśnięcie sporo więcej mocy z tej samej pojemności a przy tym oszczędzać paliwo to dlaczego z tego nie korzystać? Nie kumam w czym masz problem?
Wojtek

6 Data: Luty 06 2009 09:52:08
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor:

Dlaczego to złe czasy?
Jeżeli technika pozwala na wyciśnięcie sporo więcej mocy z tej samej
pojemności a przy tym oszczędzać paliwo to dlaczego z tego nie korzystać?
Nie kumam w czym masz problem?
Wojtek

W tym, ze na autostradach wszystko ujdzie. Wiec nastepnym krokiem beda
samochody bez kierowcy.

Tomek

7 Data: Luty 06 2009 10:55:49
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Kuba (aka cita) 

Użytkownik wrote:

W tym, ze na autostradach wszystko ujdzie. Wiec nastepnym krokiem beda
samochody bez kierowcy.


OIDP pamiętam .. mercedes już testuje urządzenie porafiące prowadzić auto między wyznaczonymi pasami ruchu, ktore kontroluje też ew. przeszkody z przodu i potrafiące je omijac/wyprzedzac.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

8 Data: Luty 06 2009 10:57:34
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Kuba (aka cita) 

Kuba (aka cita) wrote:

Użytkownik wrote:

W tym, ze na autostradach wszystko ujdzie. Wiec nastepnym krokiem
beda samochody bez kierowcy.


OIDP pamiętam .. mercedes już testuje urządzenie porafiące prowadzić
auto między wyznaczonymi pasami ruchu, ktore kontroluje też ew.
przeszkody z przodu i potrafiące je omijac/wyprzedzac.

a systemy tupu ostrzeżenie przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu dostępne są już w całkiem normlanych samochodach (np. C5)


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

9 Data: Luty 06 2009 10:54:45
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Kuba (aka cita) 

Alti wrote:


Dlaczego to złe czasy?
Jeżeli technika pozwala na wyciśnięcie sporo więcej mocy z tej samej
pojemności a przy tym oszczędzać paliwo to dlaczego z tego nie
korzystać? Nie kumam w czym masz problem?
Wojtek

a bierzesz pod uwage, ze obciążenie silnika czyli moc w przeliczeniu na jeden litr pojemności jest dość proporcjonalne do żywotności silnika?




--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

10 Data: Luty 06 2009 11:10:23
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Vlad The Ripper 

Dlaczego to złe czasy?
Jeżeli technika pozwala na wyciśnięcie sporo więcej mocy z tej samej
pojemności a przy tym oszczędzać paliwo to dlaczego z tego nie
korzystać? Nie kumam w czym masz problem?
Wojtek

a bierzesz pod uwage, ze obciążenie silnika czyli moc w przeliczeniu na
jeden litr pojemności jest dość proporcjonalne do żywotności silnika?

Po pierwsze myślę, że chodziło Ci o to, że odwrotnie proporcjonalne. A po
drugie w końcu o to chodzi producentom aut działającym w systemie
maksymalizacji zysku. Kupisz nowy samochód i zużyje się on w ciągu 5-6 lat a
nie 15-20. I prędzej przyjdziesz po nowy.

11 Data: Luty 06 2009 11:26:08
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Kuba (aka cita) 

Vlad The Ripper wrote:

Dlaczego to złe czasy?
Jeżeli technika pozwala na wyciśnięcie sporo więcej mocy z tej samej
pojemności a przy tym oszczędzać paliwo to dlaczego z tego nie
korzystać? Nie kumam w czym masz problem?
Wojtek

a bierzesz pod uwage, ze obciążenie silnika czyli moc w przeliczeniu
na jeden litr pojemności jest dość proporcjonalne do żywotności
silnika?
Po pierwsze myślę, że chodziło Ci o to, że odwrotnie proporcjonalne.
A po drugie w końcu o to chodzi producentom aut działającym w systemie
maksymalizacji zysku. Kupisz nowy samochód i zużyje się on w ciągu
5-6 lat a nie 15-20. I prędzej przyjdziesz po nowy.

no oczywiście, ze odwrotnie proporcjonalnie ... jednak proporcja to proporcja. Nie okreslałem kierunku tylko mówiłem o zależności. Wyraziłem sie nieprecyzyjnie.

A to, ze o to chodzi producentom to ja moge sie domyslić (a moze nie o to chodzi, ale mają to w d ... ze coś sie zuzyje szybciej o te pare lat).
ps. jako ciekawostka - nowa fiesta, chyba, jest obliczona na 200tys km. To jest zywotność tego auta podana przez producenta. Na zachodzie to będzie 5 lat, w Polsze .. powiedzmy 10, a tam nie ma turbo i niewiadomo jakich mocy z jednego litra.

Ogolnie pisałem o tym w kontekscie postu zacytowanego powyżej.
Ja jednak widze "w czym problem"..

--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

12 Data: Luty 06 2009 11:48:34
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Vlad The Ripper 

A to, ze o to chodzi producentom to ja moge sie domyslić (a moze nie o to
chodzi, ale mają to w d ... ze coś sie zuzyje szybciej o te pare lat).
ps. jako ciekawostka - nowa fiesta, chyba, jest obliczona na 200tys km. To
jest zywotność tego auta podana przez producenta. Na zachodzie to będzie 5
lat, w Polsze .. powiedzmy 10, a tam nie ma turbo i niewiadomo jakich mocy
z jednego litra.

O ile pamiętam 240kkm, ale różnica niewielka. Przyznam, że sam kiedyś
sprawdzałem, bo w zasadnie nie mogłem w to uwierzyć.

Ogolnie pisałem o tym w kontekscie postu zacytowanego powyżej.
Ja jednak widze "w czym problem"..

Też widzę w tym problem i zastanawia mnie jak w praktyce będą się te
silniczki typu 1,4 TSI 160KM zachowywać pod wzgledem trwałości.

13 Data: Luty 06 2009 12:10:31
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Kuba (aka cita) 

Vlad The Ripper wrote:

A to, ze o to chodzi producentom to ja moge sie domyslić (a moze nie
o to chodzi, ale mają to w d ... ze coś sie zuzyje szybciej o te
pare lat). ps. jako ciekawostka - nowa fiesta, chyba, jest obliczona
na 200tys km. To jest zywotność tego auta podana przez producenta.
Na zachodzie to będzie 5 lat, w Polsze .. powiedzmy 10, a tam nie ma
turbo i niewiadomo jakich mocy z jednego litra.

O ile pamiętam 240kkm, ale różnica niewielka. Przyznam, że sam kiedyś
sprawdzałem, bo w zasadnie nie mogłem w to uwierzyć.

moze, czytalem o tym jakiś czas temu. Tak czy inaczej chodzi o rząd wielkości.
Wiesz .. inną rzeczą też jest to, ze taka wartośc wcale nie oznacza, ze fiesta taka w polskich warunkach ni bedzie w stanie zrobić 350tys.
Mimo wszystko wielkość ta jest ... zaskakująca.



Ogolnie pisałem o tym w kontekscie postu zacytowanego powyżej.
Ja jednak widze "w czym problem"..

Też widzę w tym problem i zastanawia mnie jak w praktyce będą się te
silniczki typu 1,4 TSI 160KM zachowywać pod wzgledem trwałości.

Mysle, ze nie bede chciał takiego auta, tak jak nie kupie Audi z Multitronkiem i przebiegiem >150tys km (mimo, ze skrzynia jest fantastyczna - jelsi działa ;) )
Jesli bede miał kupić VW z DSG to cena musi zawierać upust na koło dwumasowe itd.
Mimo wszytsko jednak wymiana dwumasowki to koszt 1500-2000zł, a remont 1,4 turbo ... będzie droższy
(wspomniana skrzynia multitronik - używana, z niewiadomo jakim przebiegiem ok 7tys zł, regenerowana ok 25tys zł, nowa 47 tys zł :D )


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

14 Data: Luty 06 2009 12:37:40
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Vlad The Ripper 

O ile pamiętam 240kkm, ale różnica niewielka. Przyznam, że sam kiedyś
sprawdzałem, bo w zasadnie nie mogłem w to uwierzyć.

moze, czytalem o tym jakiś czas temu. Tak czy inaczej chodzi o rząd
wielkości.
Wiesz .. inną rzeczą też jest to, ze taka wartośc wcale nie oznacza, ze
fiesta taka w polskich warunkach ni bedzie w stanie zrobić 350tys.
Mimo wszystko wielkość ta jest ... zaskakująca.

Te 240 traktuję jako wartość oczekiwaną w momencie awarii kwalifikującej ów
pojazd do zezłomowania. Możliwe, że będa takie, które przejadą 350, ale i
takie, które 120 tylko przejadą też się znajdą.

Ogolnie pisałem o tym w kontekscie postu zacytowanego powyżej.
Ja jednak widze "w czym problem"..

Też widzę w tym problem i zastanawia mnie jak w praktyce będą się te
silniczki typu 1,4 TSI 160KM zachowywać pod wzgledem trwałości.

Mysle, ze nie bede chciał takiego auta, tak jak nie kupie Audi z
Multitronkiem i przebiegiem >150tys km (mimo, ze skrzynia jest
fantastyczna - jelsi działa ;) )
Jesli bede miał kupić VW z DSG to cena musi zawierać upust na koło
dwumasowe itd.
Mimo wszytsko jednak wymiana dwumasowki to koszt 1500-2000zł, a remont 1,4
turbo ... będzie droższy
(wspomniana skrzynia multitronik - używana, z niewiadomo jakim przebiegiem
ok 7tys zł, regenerowana ok 25tys zł, nowa 47 tys zł :D )

Automatyczna skrzynia dodatkowo cały osprzęt komplikuje.

15 Data: Luty 06 2009 12:41:31
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Kuba (aka cita) 

Vlad The Ripper wrote:

(wspomniana skrzynia multitronik - używana, z niewiadomo jakim
przebiegiem ok 7tys zł, regenerowana ok 25tys zł, nowa 47 tys zł :D )

Automatyczna skrzynia dodatkowo cały osprzęt komplikuje.

ta cena jest za samą skrzynie. Sa po prostu wadliwie skonstruowane i awaria zwykle zawsze jest taka sama.
Nawali .. to musisz liczyć sie w przypadku multitronika z takim kosztem  w zależności od wariantu.

To tragedia jakaś.
Audi z multitronikiem powiedzmy, ze mozna kupić od 35-40tys. Skrzynie regenerowaną za 27, a nowa za 47tys.

Kup takie auto :(


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

16 Data: Luty 06 2009 13:58:55
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Vlad The Ripper 

(wspomniana skrzynia multitronik - używana, z niewiadomo jakim
przebiegiem ok 7tys zł, regenerowana ok 25tys zł, nowa 47 tys zł :D )

Automatyczna skrzynia dodatkowo cały osprzęt komplikuje.

ta cena jest za samą skrzynie. Sa po prostu wadliwie skonstruowane i
awaria zwykle zawsze jest taka sama.
Nawali .. to musisz liczyć sie w przypadku multitronika z takim kosztem  w
zależności od wariantu.

To tragedia jakaś.
Audi z multitronikiem powiedzmy, ze mozna kupić od 35-40tys. Skrzynie
regenerowaną za 27, a nowa za 47tys.

Kup takie auto :(

Skoro tak to takie auto strach kupić. Trzeba z manualną kupować.

17 Data: Luty 06 2009 15:09:46
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Kuba (aka cita) 

Vlad The Ripper wrote:


Skoro tak to takie auto strach kupić. Trzeba z manualną kupować.

nie. Automaty to są świetnie urządzenia. Mozesz śmiało kupić Tiptronik i będzie ok.
Chodzi o tą konkretną skrzynie - MULTITRONIK


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

18 Data: Luty 06 2009 18:14:26
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Vlad The Ripper 

Skoro tak to takie auto strach kupić. Trzeba z manualną kupować.

nie. Automaty to są świetnie urządzenia. Mozesz śmiało kupić Tiptronik i
będzie ok.
Chodzi o tą konkretną skrzynie - MULTITRONIK

Jednym słowem nie popisali się z tą skrzynią.

19 Data: Luty 07 2009 09:14:00
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Kuba (aka cita) 

Vlad The Ripper wrote:

Skoro tak to takie auto strach kupić. Trzeba z manualną kupować.

nie. Automaty to są świetnie urządzenia. Mozesz śmiało kupić
Tiptronik i będzie ok.
Chodzi o tą konkretną skrzynie - MULTITRONIK

Jednym słowem nie popisali się z tą skrzynią.

no ... niestety.
Jednak jesli chodzi o samą jazdę z tą skrzynią ... to DSG wysiada. Naprawde można sie zdziwić. Czasem mozna odniesc wrazenie, ze to skrzynia bezstopniowa - tak machluje tymi 7mioma biegami.

ps. Wiesz, nie mówie, ze 100%  tych skrzyń musi paść, ale mialem styczność z kilkoma takimi autami z tą skrzynią i 50/50 w okolicach 200tys km padło niestety


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

20 Data: Luty 07 2009 16:21:59
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Arek M 


no ... niestety.
Jednak jesli chodzi o samą jazdę z tą skrzynią ... to DSG wysiada. Naprawde można sie zdziwić. Czasem mozna odniesc wrazenie, ze to skrzynia bezstopniowa - tak machluje tymi 7mioma biegami.

ps. Wiesz, nie mówie, ze 100%  tych skrzyń musi paść, ale mialem styczność z kilkoma takimi autami z tą skrzynią i 50/50 w okolicach 200tys km padło niestety

A jak wizualnie rozróżnić te skrzynie od tiptronica? Mowie oczywiscie o srodku auta - gałce zmiany biegów ...

--
PozdrawiAM!
volvo S60D5

21 Data: Luty 08 2009 12:38:05
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Anna 

Użytkownik "Arek M"  napisał

A jak wizualnie rozróżnić te skrzynie od tiptronica? Mowie oczywiscie o srodku auta - gałce zmiany biegów ...

Nie do odróznienia. Byly lata, ze mialy inne modele wybieraków, ale obecnie sa identyczne.

AP

22 Data: Luty 09 2009 12:56:35
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Kuba (aka cita) 

Arek M wrote:

no ... niestety.
Jednak jesli chodzi o samą jazdę z tą skrzynią ... to DSG wysiada.
Naprawde można sie zdziwić. Czasem mozna odniesc wrazenie, ze to
skrzynia bezstopniowa - tak machluje tymi 7mioma biegami.

ps. Wiesz, nie mówie, ze 100%  tych skrzyń musi paść, ale mialem
styczność z kilkoma takimi autami z tą skrzynią i 50/50 w okolicach
200tys km padło niestety

A jak wizualnie rozróżnić te skrzynie od tiptronica? Mowie oczywiscie
o srodku auta - gałce zmiany biegów ...

multitronik ma 7 biegów... na wyświetczy kompa widać
Niektre (staresz?) miały w troche innym położeniu dzwigni tryb sekwencyjny ... ale nie wiem czy to jakiś wyznacznik, czy nie .. moze tylko mialem zwida.

Ogolnie po ilości przełozeń, ktr4e mozesz zobaczy ć, jak już pisalem, na wyswietlaczu kompa.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

23 Data: Luty 07 2009 11:01:48
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Anna 

Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał

To tragedia jakaś.
Audi z multitronikiem powiedzmy, ze mozna kupić od 35-40tys. Skrzynie regenerowaną za 27, a nowa za 47tys.

Kup takie auto :(

Nie wstyd ci takich glupot wypisywać? Po co nowa skrzynia? Przecietny remont multitronica to 3-6 tys zl z gwarancja na dwa lata lub 120 tys. km. A od 2004 roku jest poprawiona konstrukcja skrzyni i od tego czasu jej usterkowosc znacznie zmalala.

24 Data: Luty 07 2009 11:09:46
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Kuba (aka cita) 

Anna wrote:

Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał

To tragedia jakaś.
Audi z multitronikiem powiedzmy, ze mozna kupić od 35-40tys. Skrzynie
regenerowaną za 27, a nowa za 47tys.

Kup takie auto :(

Nie wstyd ci takich glupot wypisywać? Po co nowa skrzynia? Przecietny
remont multitronica to 3-6 tys zl z gwarancja na dwa lata lub 120
tys. km. A od 2004 roku jest poprawiona konstrukcja skrzyni i od tego
czasu jej usterkowosc znacznie zmalala.

bardzo Cie prosze o namiary na warsztat, ktory zrobi remont MULTTRONIKA (nie tiptronika) za 3 tys zł, bo znam ludzi, ktorzy chętnie dadzą mi działke za taką informacje.

Poza tym - zauważ, ze nie pisze o remoncie a o cenie używki, cenie regeneracji i cenie nowej.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

25 Data: Luty 07 2009 16:11:10
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Anna 

Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał

bardzo Cie prosze o namiary na warsztat, ktory zrobi remont MULTTRONIKA (nie tiptronika) za 3 tys zł, bo znam ludzi, ktorzy chętnie dadzą mi działke za taką informacje.

Proszę bardzo: www.sserwis.pl
Sprytnie podchwyciłeś 3 tys. zł, bo to dolny przedział przytoczonego zakresu cen.
Co do wymiany multitronica, to nikt przy zdrowych zmysłach nie wymienia tej skrzyni po przeciętnej awarii. Żeby ktoś zdołał namówić do jej wymiany to musi być albo konkretny dzwon, albo totalnie zaniedbanie (serwis), albo kontakt z "fachowcem" - bez urazy - Twojego pokroju: dużo autorytarnych i pewnych siebie opinii, opartych na wyssanych z brudnego palca kolegi wiedzy. Nie chodzi mi o obrażanie Ciebie, ale o pewien model postawy.

26 Data: Luty 09 2009 13:24:48
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Kuba (aka cita) 

Anna wrote:

Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał

bardzo Cie prosze o namiary na warsztat, ktory zrobi remont
MULTTRONIKA (nie tiptronika) za 3 tys zł, bo znam ludzi, ktorzy
chętnie dadzą mi działke za taką informacje.

Proszę bardzo: www.sserwis.pl
Sprytnie podchwyciłeś 3 tys. zł, bo to dolny przedział przytoczonego
zakresu cen.

ok, przekaże info potrzebującemu ..
Niech sprawdzi. Mówiąc szczerze bardzo bym życzył im, zeby byłol tak jak mówisz.

Co do wymiany multitronica, to nikt przy zdrowych zmysłach nie
wymienia tej skrzyni po przeciętnej awarii.

Nie wiem co nazywasz przeciętną awarią. Nie jestem też mechanikiem wiec nie powiem o jakiej awarii mówią Ci, z ktorymi mialem doczynienia. Z tego co sie dowiedzieli, to typowa usterka multitronika jaką mają nie kwalifikuje sie do zwykłej naprawy, bo uszkodzone są jakies elementy, ktore nie występują jako częsci zamienne.

Żeby ktoś zdołał namówić
do jej wymiany to musi być albo konkretny dzwon, albo totalnie
zaniedbanie (serwis), albo kontakt z "fachowcem" - bez urazy -
Twojego pokroju: dużo autorytarnych i pewnych siebie opinii, opartych
na wyssanych z brudnego palca kolegi wiedzy. Nie chodzi mi o
obrażanie Ciebie, ale o pewien model postawy.


ten 'model postawy' jak to nazywasz nie jest wyssany z brudnego palca kolegi, a z wiedzy z jaką sie spotykam handlując samochodami. Nie ja naprawiałem te skrzynie, nie moje to były auta, ale wiem jak piszczeli Ci, ktorzy te auta mieli i z jakimi problemami sie borykali.
ps. nie, zaden z nich nie wymienił skrzyni na nową, co nie znaczy, ze koszty jakie poniesli były choćby zblizone do tcy hprzez Ciebie podanych.

I żeby nie było - bardzo bym ciciał, zebyś miała racje, bo chyba nie masz wątpliwości co do tego, ze wolalbym, zeby naprawa tego rodzaju skrzyni nie była droga... jednak mówie o tym, czego doswiadczyłem, choć faktycznie nie bezposrednio. Sęk w tym, ze jesli 3 osoba mówi mi o takim samym problemie, a skrzynie te nie są specjalnie mocno popularne w polandii, to jednak mam prawo dać wiare temu co słysze.

Zanim mnie więc zaczniesz obrażac, nawet jesli zastrzegasz, ze tego nie robisz, moze dwa głębsze oddechy.

A tera na koniec - Twoja wiedza pochodzi z? Bo to też dość istotne..
Pytam, bo np. fajnie byłoby, zebyś była włascicielem serwisu skrzyń automatycznych i mógłbym np. skorzystać z Twoich bardzo korzystnych cenoow usług, gdy bede potrzebował.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

27 Data: Luty 07 2009 17:57:51
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Alti 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości

Anna wrote:
Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał

To tragedia jakaś.
Audi z multitronikiem powiedzmy, ze mozna kupić od 35-40tys. Skrzynie
regenerowaną za 27, a nowa za 47tys.

Kup takie auto :(

Nie wstyd ci takich glupot wypisywać? Po co nowa skrzynia? Przecietny
remont multitronica to 3-6 tys zl z gwarancja na dwa lata lub 120
tys. km. A od 2004 roku jest poprawiona konstrukcja skrzyni i od tego
czasu jej usterkowosc znacznie zmalala.

bardzo Cie prosze o namiary na warsztat, ktory zrobi remont MULTTRONIKA (nie tiptronika) za 3 tys zł, bo znam ludzi, ktorzy chętnie dadzą mi działke za taką informacje.

Poza tym - zauważ, ze nie pisze o remoncie a o cenie używki, cenie regeneracji i cenie nowej.

A jednakj nasłuchałeś się pierdół i tkwisz w jakimś UL
http://www.allegro.pl/search.php?string=multitronic&sourceid=Mozilla-search&category=620&order=t

Wojtek

28 Data: Luty 09 2009 13:28:48
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Kuba (aka cita) 

Alti wrote:


A jednakj nasłuchałeś się pierdół i tkwisz w jakimś UL
http://www.allegro.pl/search.php?string=multitronic&sourceid=Mozilla-search&category=620&order=t

Wojtek

byłbyś tak dobry i przeczytał całość tego co napisałem. Podałeś ceny skrzyń używanych, ktore też z resztą podałem, ale już nie byłeś łaskawy tego zacytować.
Ogolnie zacytowałeś cene skrzyń regenerowanych i nowych, a podałeś ceny skrzyń używanych z allegro.

Sementyczna pomyłeczka - tak?


<>
Subject: Re: Downsizing, c.d.
Date: Fri, 6 Feb 2009 12:10:31 +0100
Message-ID: (wspomniana skrzynia multitronik - używana, z niewiadomo jakim przebiegiem
ok 7tys zł, regenerowana ok 25tys zł, nowa 47 tys zł  )
</>


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

29 Data: Luty 09 2009 13:32:06
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Kuba (aka cita) 

Kuba (aka cita) wrote:
(...)

choć faktycznie, ceny używek spadły w porównaniu do pierwszej połowy zeszłego roku, kiedy to byłem na bieżąco. Tak czy inaczej - balbym sie kupić taką skrzynie za cene 3-4tys, jak to widze, ze mozna już znaleźć na allegro.
We wspomnianym okresie 6kPLN było absolutnym minimum.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

30 Data: Luty 06 2009 17:44:07
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: GlennBp 

Vlad The Ripper  napisał(a):


Też widzę w tym problem i zastanawia mnie jak w praktyce będą się te
silniczki typu 1,4 TSI 160KM zachowywać pod wzgledem trwałości.

Kiedys znalazlalem przez przypadek jakies materialy ludowoza, dotyczące tsi.
Było tam napisane, ze silniki zostaly zaprojektowane na 400kkm.
Pzdr
Luca
L3 2.0Dci Grandtour->43kkm
Clio 1.2Tce Rip Curl->14kkm


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

31 Data: Luty 06 2009 10:43:10
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 6 Feb 2009 10:54:45 +0100, Kuba (aka cita)
wrote:

a bierzesz pod uwage, ze obciążenie silnika czyli moc w przeliczeniu na
jeden litr pojemności jest dość proporcjonalne do żywotności silnika?

 A bierzesz pod uwagę, że wymiary elementów, wydajność układu
 chłodzenia i parę innych parametrów liczy się pod zakładane siły
 i produkowane ciepło (czyli pośrednio pod zakładaną moc), a nie
 pod pojemność?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

32 Data: Luty 06 2009 12:13:07
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Kuba (aka cita) 

Robert Rędziak wrote:

On Fri, 6 Feb 2009 10:54:45 +0100, Kuba (aka cita) wrote:

a bierzesz pod uwage, ze obciążenie silnika czyli moc w przeliczeniu
na jeden litr pojemności jest dość proporcjonalne do żywotności
silnika?

A bierzesz pod uwagę, że wymiary elementów, wydajność układu
chłodzenia i parę innych parametrów liczy się pod zakładane siły
i produkowane ciepło (czyli pośrednio pod zakładaną moc), a nie
pod pojemność?


a bierzesz pod uwage, ze mogą to być parametry obliczane na np. 200tys km (czyli pare lat w zachodnich warunkach) i .. wymiana zamortyzowanego auta?

A takie 150tys km to wartość akuratna do przywiezienia auta do Polski.
Oni mają problem z głowy, a Tu będzie .. remoncik :D

Nikt mi nie powie, ze nowoczesne auta z tego tupy silnikami zrobią porównywalne przebiegi do swoich "mocowych protoplastów" przy założeniu, ze auta te nie bedą kosztować odpowiednio więcej.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

33 Data: Luty 06 2009 14:14:32
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 6 Feb 2009 12:13:07 +0100, Kuba (aka cita)
wrote:

a bierzesz pod uwage, ze mogą to być parametry obliczane na np. 200tys km
(czyli pare lat w zachodnich warunkach) i .. wymiana zamortyzowanego auta?

 Biorę. No i co z tego? Tego nie zmienimy. Firmy motoryzacyjne
 wpuściły się w politykę ,,nowy model co pięć lat'' i teraz nikt
 nie wie, jak to przerwać. Więc zmniejszają przewidywany czas
 życia auta. Ale to nie ma nic wspólnego ze wskaźnikami mocy.

A takie 150tys km to wartość akuratna do przywiezienia auta do Polski.
Oni mają problem z głowy, a Tu będzie .. remoncik :D

 To my przestaniemy je szybko kupować, a oni będą je złomować.

Nikt mi nie powie, ze nowoczesne auta z tego tupy silnikami zrobią
porównywalne przebiegi do swoich "mocowych protoplastów" przy założeniu, ze
auta te nie bedą kosztować odpowiednio więcej.

 Mogą robić, a jeśli będą robić mniejsze, to nie dlatego, że się
 nie da, tylko dlatego, że się nie opłaca. I tego trendu nie
 zmieni ani down, ani up, cokolwieksizing.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

34 Data: Luty 06 2009 15:27:56
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Kuba (aka cita) 

Robert Rędziak wrote:

On Fri, 6 Feb 2009 12:13:07 +0100, Kuba (aka cita) wrote:

a bierzesz pod uwage, ze mogą to być parametry obliczane na np.
200tys km (czyli pare lat w zachodnich warunkach) i .. wymiana
zamortyzowanego auta?

Biorę. No i co z tego? Tego nie zmienimy. Firmy motoryzacyjne
wpuściły się w politykę ,,nowy model co pięć lat'' i teraz nikt
nie wie, jak to przerwać. Więc zmniejszają przewidywany czas
życia auta. Ale to nie ma nic wspólnego ze wskaźnikami mocy.


pozwole sobie mieć inne zdanie jesli chodzi o moc w przeliczeniu na pojemność.



--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

35 Data: Luty 06 2009 14:38:17
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 6 Feb 2009 15:27:56 +0100, Kuba (aka cita)
wrote:

pozwole sobie mieć inne zdanie jesli chodzi o moc w przeliczeniu na
pojemność.

 Uzasadnij. Tylko konkretnie, a nie ,,moc jest większa, to będzie
 mniej trwały''. Chętnie posłucham, co wg Ciebie wpływa na
 trwałość gładzi cylindrowej czy ułożyskowania wału korbowego.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

36 Data: Luty 06 2009 15:54:21
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Kuba (aka cita) 

Robert Rędziak wrote:

On Fri, 6 Feb 2009 15:27:56 +0100, Kuba (aka cita) wrote:

pozwole sobie mieć inne zdanie jesli chodzi o moc w przeliczeniu na
pojemność.

Uzasadnij. Tylko konkretnie, a nie ,,moc jest większa, to będzie
mniej trwały''. Chętnie posłucham, co wg Ciebie wpływa na
trwałość gładzi cylindrowej czy ułożyskowania wału korbowego.

r.

powierzchnia tarcia?
Mniejszy cylinder obciązony tą samą mocą przejmuje większe obciążenia?
Mały silnik mniejsze korbowody, ta sama moc, większe obciążenie?
Nie wspominam już o dodatkowym osprzęcie związany z turbiną oraz ewentualną wrażliwością na sposob użytkowania.

Niech mnie też ktoś poprawi - w silnikach turbo jest wyższy stopnień sprężania - tak?


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl  www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

37 Data: Luty 06 2009 15:50:57
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 6 Feb 2009 15:54:21 +0100, Kuba (aka cita)
wrote:

powierzchnia tarcia?

 A coś przeszkadza, żeby robić szersze czopy, o większej
 średnicy?

Mniejszy cylinder obciązony tą samą mocą przejmuje większe obciążenia?

 Jak cylinder jest obciążony mocą? Rozczaruję Cię, jako parametr
 krytyczny dla trwałości gładzi zwykle przyjmuje się średnią
 prędkość tłoka. A ta w tych silnikach nie wygląda jakoś
 strasznie.

Mały silnik mniejsze korbowody,

 Skąd ten pomysł? Skąd pomysł, że pole przekroju korbowodu jest
 uzależnione od pojemności? I jak się ma prawidłowo
 zaprojektowany korbowód (taki, który wytrzyma ten milion cykli)
 do trwałości silnika?

 http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.html

 1500ccm 4 cylindry, około 1300KM (niektóre źródła mówią nawet
 1500). Zobacz, jak wyglądają korby. A teraz ciekawostka. Blok
 tego silnika pochodzi z cywilnego silnika M10. Tego samego,
 który znajdziesz np. w E21 czy nawet E30. Całkowicie seryjny
 blok, co więcej do produkcji silników M12/13 brano bloki, które
 przejechały minimum 100-150kkm, aby mieć pewność że naprężenia
 wewnętrzne nie będą bruździć.

 Trwałości silnika F1 oczywiście nie ma co porównywać z
 trwałością silnika cywilnego. Przede wszystkim czas pracy
 cywilnego silnika z pełną mocą można określić na jakieś promile
 w stosunku do czasu jego życia. W silniku wyścigowym to ten
 stosunek jest o rzędy wielkości większy.

Nie wspominam już o dodatkowym osprzęcie związany z turbiną oraz ewentualną
wrażliwością na sposob użytkowania.

 Każdy nowoczesny mechanizm jest, niestety, narażony na tłumoctwo
 obsługującego.

Niech mnie też ktoś poprawi - w silnikach turbo jest wyższy stopnień
sprężania - tak?

 Nie?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

38 Data: Luty 06 2009 15:03:36
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Brzezi 

pią, 06 lut 2009 o 10:54 GMT, Kuba (aka cita) napisał(a):

a bierzesz pod uwage, ze obciążenie silnika czyli moc w przeliczeniu na
jeden litr pojemności jest dość proporcjonalne do żywotności silnika?

Ale teraz tak i tak produkuje sie silniki mniej zywotne, mozna wyprodukowac
i silnik 4 cz 5l, ktory bedzie malo zywotny...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][   GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:-    ]
[       Ekg: #3781111         ][   a-- - C+++ UL++ P+ L+++ E-- - W+++ N+++      ]
[ LinuxUser: #249916          ][   o-- K- w-- - O-- M- V- PS PE Y PGP-- - t+    ]
                               [   5- X++ R* tv+ b- DI- D+ G+ e- h! r y--      ]

39 Data: Luty 06 2009 14:15:19
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 6 Feb 2009 15:03:36 +0100, Brzezi
wrote:

a bierzesz pod uwage, ze obciążenie silnika czyli moc w przeliczeniu na
jeden litr pojemności jest dość proporcjonalne do żywotności silnika?

Ale teraz tak i tak produkuje sie silniki mniej zywotne, mozna wyprodukowac
i silnik 4 cz 5l, ktory bedzie malo zywotny...

 Dokładnie tak. Czasy robiących milion kilometrów VW czy MB W123
 już się skończyły -- to się po prostu nie opłaca.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

40 Data: Luty 07 2009 00:10:49
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: V-Tec 

Robert Rędziak pisze:

 Dla niektórych nadchodzą bardzo złe czasy, kolejna marka
 zmniejsza silniki:

 http://www.autoblog.com/2009/02/05/bmw-considering-five-possible-variants-of-next-1-series-turboch/

 [...]
 According to AutoBild, no matter which model makes the cut, BMW
 plans to downsize the displacement of its engines and begin the
 wide-scale implementation of turbocharging and direct injection
 across the 1 series range. The 116i model will make use of a 136
 hp, 1.3-liter turbo, the 118i will use a 1.3-liter turbo tweaked
 to produce 177 hp, the 120i will get a 218 hp 2.0-liter turbo
 and the 3.0-liter turbocharged inline six will put out an
 estimated 326 hp. Both new diesel engines and mild hybrid
 variants are also planned, and BMW's dual-clutch gearbox will be
 available on more sport-oriented models, while a standard
 slushbox will be employed on the rest of the range.
 [...]


Passat 1.4TSI IMHO daje radę (oczywiście jak na 122KM), więc BMW też da. Chyba to jest przyszłość silników (mniejsze, lżejsze, choć bardziej skomplikowane).


--
Pozdr,
W.

41 Data: Luty 07 2009 11:50:59
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 07 Feb 2009 00:10:49 +0100, V-Tec
wrote:

Passat 1.4TSI IMHO daje radę (oczywiście jak na 122KM), więc BMW też da.


 A jeździłeś? Bo tu są tacy, co nie jeździli, ale twierdzą, że
 nie daje, bo ktoś z ery Muscle Carów stwierdził, że ,,there is
 no replacement for displacement'' ;> A potem przyszedł pan od
 ośmiosekundowego Skyline GT-R (http://exvetermini.com --
 niestety od dwóch lat dostępna tylko przez archiwum) i
 powiedział że:

 a) revs
 b) boost

 are replacements for displacement. I chyba coś o tym wiedział,
 skoro w warunkach zbliżonych do amatorskich wykręcił ponad
 1megawat z 3 litrów pojemności.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

42 Data: Luty 09 2009 18:00:56
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: V-Tec 

Robert Rędziak pisze:

On Sat, 07 Feb 2009 00:10:49 +0100, V-Tec wrote:

Passat 1.4TSI IMHO daje radę (oczywiście jak na 122KM), więc BMW też da.


 A jeździłeś? Bo tu są tacy, co nie jeździli, ale twierdzą, że
 nie daje, bo ktoś z ery Muscle Carów stwierdził, że ,,there is
 no replacement for displacement'' ;>

którą to regułę BMW starało się łamać od zawsze (Vanos, wersje M3) - nie używając (turbo)sprężarek - aż do niedawna.
Passatem 1.4TSI co prawda byłem wieziony, ale kolega testował go, więc coś tam mogę powiedzieć.


--
Pozdr,
W.

43 Data: Luty 09 2009 20:39:29
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 09 Feb 2009 18:00:56 +0100, V-Tec
wrote:

którą to regułę BMW starało się łamać od zawsze (Vanos, wersje M3) - nie
używając (turbo)sprężarek - aż do niedawna.

 Do niedawna? Znaczy się do epoki 2002turbo? Owszem, nie wkładali
 tyle turbin, co teraz, ale miewali też benzynowe silniki
 doładowane (i nie mam na myśli M12/13).

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

44 Data: Luty 09 2009 22:13:16
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: V-Tec 

Robert Rędziak pisze:

On Mon, 09 Feb 2009 18:00:56 +0100, V-Tec wrote:

którą to regułę BMW starało się łamać od zawsze (Vanos, wersje M3) - nie używając (turbo)sprężarek - aż do niedawna.

 Do niedawna? Znaczy się do epoki 2002turbo? Owszem, nie wkładali
 tyle turbin, co teraz, ale miewali też benzynowe silniki
 doładowane (i nie mam na myśli M12/13).

nie znałem ich od tej strony, BMW znam tak od E21 ;) Przez całe lata 80. i 90. chyba nie mieli benzyn turbo.


--
Pozdr,
W.

45 Data: Luty 09 2009 22:12:26
Temat: Re: Downsizing, c.d.
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 09 Feb 2009 22:13:16 +0100, V-Tec
wrote:

 Do niedawna? Znaczy się do epoki 2002turbo? Owszem, nie wkładali
 tyle turbin, co teraz, ale miewali też benzynowe silniki
 doładowane (i nie mam na myśli M12/13).

nie znałem ich od tej strony, BMW znam tak od E21 ;) Przez całe lata 80.
i 90. chyba nie mieli benzyn turbo.

 Były BMW 2002turbo (jeden z pierwszych samochódów osobowych z
 turbosprężarką dla przeciętnego człowieka). Potem był silnik
 M102 w 745 E23, R6 3.2l turbo, zastąpiony potem przez M106 3.4
 turbo (oba są pochodną silnika M30), przestali je produkować
 1986 roku. Później przez długi czas były tylko turbodiesle aż do
 teraz, do czasów N54.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Downsizing, c.d.



Grupy dyskusyjne