Downsizing, c.d.
1 | Data: Luty 05 2009 15:33:41 |
Temat: Downsizing, c.d. | |
Autor: Robert Rędziak | Dla niektórych nadchodzą bardzo złe czasy, kolejna marka 2 |
Data: Luty 05 2009 16:39:28 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: PepedB | Robert Rędziak pisze: Dla niektórych nadchodzą bardzo złe czasy, kolejna marka 118i 1,3T jeszcze mnie do końca nie razi. Ale jak sobie wyobrazimy 318i, czy co gorsza podstawowe 518i z takim czymś to trochę strach się bać. Otwierasz maskę, a tam dziura zionie; odpalasz samochód, a tu dźwięk jak od kosiarki... -- Pozdrawiam, Marcin Kaliński a-dres:{ksywka}(na)post.pl 3 |
Data: Luty 05 2009 15:56:00 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Robert Rędziak | On Thu, 05 Feb 2009 16:39:28 +0100, PepedB 118i 1,3T jeszcze mnie do końca nie razi. Ale jak sobie wyobrazimy 318i, 520 w tej chwili ma 170KM, to jak sądzę, nowa 518, jeśli nie utyje, da radę. Zresztą wcale nie będę zdziwiony, jeśli najmniejszym silnikiem będzie wciąż dwulitrówka. Otwierasz maskę, a tam dziura zionie; Plastikiem przykryją. Zajrzyj pod maskę Felicji 1.3. Wielki plastik, a pod spodem nic ;) odpalasz samochód, a tu dźwięk jak Lepszy od kosiarki niż szum/buczenie silnika elektrycznego. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 4 |
Data: Luty 05 2009 20:22:31 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Reksio | Lepszy od kosiarki niż szum/buczenie silnika elektrycznego. Ale z głośników wydobywa się dźwięk silnika spalinowego - taki jak sobie ustawisz. Moze być np. Ferrari, Hummer... a może i Syrenę zrobią ? :-) Pozdrrr... Reksio 5 |
Data: Luty 06 2009 09:24:30 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Alti |
Dla niektórych nadchodzą bardzo złe czasy, kolejna marka Dlaczego to złe czasy? Jeżeli technika pozwala na wyciśnięcie sporo więcej mocy z tej samej pojemności a przy tym oszczędzać paliwo to dlaczego z tego nie korzystać? Nie kumam w czym masz problem? Wojtek 6 |
Data: Luty 06 2009 09:52:08 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: | Dlaczego to złe czasy?W tym, ze na autostradach wszystko ujdzie. Wiec nastepnym krokiem beda samochody bez kierowcy. Tomek 7 |
Data: Luty 06 2009 10:55:49 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Kuba (aka cita) | Użytkownik wrote: W tym, ze na autostradach wszystko ujdzie. Wiec nastepnym krokiem beda OIDP pamiętam .. mercedes już testuje urządzenie porafiące prowadzić auto między wyznaczonymi pasami ruchu, ktore kontroluje też ew. przeszkody z przodu i potrafiące je omijac/wyprzedzac. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 8 |
Data: Luty 06 2009 10:57:34 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Kuba (aka cita) | Kuba (aka cita) wrote: Użytkownik wrote: a systemy tupu ostrzeżenie przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu dostępne są już w całkiem normlanych samochodach (np. C5) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 9 |
Data: Luty 06 2009 10:54:45 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Kuba (aka cita) | Alti wrote:
a bierzesz pod uwage, ze obciążenie silnika czyli moc w przeliczeniu na jeden litr pojemności jest dość proporcjonalne do żywotności silnika? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 10 |
Data: Luty 06 2009 11:10:23 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Vlad The Ripper | Po pierwsze myślę, że chodziło Ci o to, że odwrotnie proporcjonalne. A poDlaczego to złe czasy? drugie w końcu o to chodzi producentom aut działającym w systemie maksymalizacji zysku. Kupisz nowy samochód i zużyje się on w ciągu 5-6 lat a nie 15-20. I prędzej przyjdziesz po nowy. 11 |
Data: Luty 06 2009 11:26:08 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Kuba (aka cita) | Vlad The Ripper wrote: Po pierwsze myślę, że chodziło Ci o to, że odwrotnie proporcjonalne.Dlaczego to złe czasy? no oczywiście, ze odwrotnie proporcjonalnie ... jednak proporcja to proporcja. Nie okreslałem kierunku tylko mówiłem o zależności. Wyraziłem sie nieprecyzyjnie. A to, ze o to chodzi producentom to ja moge sie domyslić (a moze nie o to chodzi, ale mają to w d ... ze coś sie zuzyje szybciej o te pare lat). ps. jako ciekawostka - nowa fiesta, chyba, jest obliczona na 200tys km. To jest zywotność tego auta podana przez producenta. Na zachodzie to będzie 5 lat, w Polsze .. powiedzmy 10, a tam nie ma turbo i niewiadomo jakich mocy z jednego litra. Ogolnie pisałem o tym w kontekscie postu zacytowanego powyżej. Ja jednak widze "w czym problem".. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 12 |
Data: Luty 06 2009 11:48:34 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Vlad The Ripper | A to, ze o to chodzi producentom to ja moge sie domyslić (a moze nie o to O ile pamiętam 240kkm, ale różnica niewielka. Przyznam, że sam kiedyś sprawdzałem, bo w zasadnie nie mogłem w to uwierzyć. Ogolnie pisałem o tym w kontekscie postu zacytowanego powyżej.Też widzę w tym problem i zastanawia mnie jak w praktyce będą się te silniczki typu 1,4 TSI 160KM zachowywać pod wzgledem trwałości. 13 |
Data: Luty 06 2009 12:10:31 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Kuba (aka cita) | Vlad The Ripper wrote: A to, ze o to chodzi producentom to ja moge sie domyslić (a moze nie moze, czytalem o tym jakiś czas temu. Tak czy inaczej chodzi o rząd wielkości. Wiesz .. inną rzeczą też jest to, ze taka wartośc wcale nie oznacza, ze fiesta taka w polskich warunkach ni bedzie w stanie zrobić 350tys. Mimo wszystko wielkość ta jest ... zaskakująca.
Mysle, ze nie bede chciał takiego auta, tak jak nie kupie Audi z Multitronkiem i przebiegiem >150tys km (mimo, ze skrzynia jest fantastyczna - jelsi działa ;) ) Jesli bede miał kupić VW z DSG to cena musi zawierać upust na koło dwumasowe itd. Mimo wszytsko jednak wymiana dwumasowki to koszt 1500-2000zł, a remont 1,4 turbo ... będzie droższy (wspomniana skrzynia multitronik - używana, z niewiadomo jakim przebiegiem ok 7tys zł, regenerowana ok 25tys zł, nowa 47 tys zł :D ) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 14 |
Data: Luty 06 2009 12:37:40 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Vlad The Ripper | O ile pamiętam 240kkm, ale różnica niewielka. Przyznam, że sam kiedyś Te 240 traktuję jako wartość oczekiwaną w momencie awarii kwalifikującej ów pojazd do zezłomowania. Możliwe, że będa takie, które przejadą 350, ale i takie, które 120 tylko przejadą też się znajdą. Automatyczna skrzynia dodatkowo cały osprzęt komplikuje.Ogolnie pisałem o tym w kontekscie postu zacytowanego powyżej.Też widzę w tym problem i zastanawia mnie jak w praktyce będą się te 15 |
Data: Luty 06 2009 12:41:31 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Kuba (aka cita) | Vlad The Ripper wrote: (wspomniana skrzynia multitronik - używana, z niewiadomo jakimAutomatyczna skrzynia dodatkowo cały osprzęt komplikuje. ta cena jest za samą skrzynie. Sa po prostu wadliwie skonstruowane i awaria zwykle zawsze jest taka sama. Nawali .. to musisz liczyć sie w przypadku multitronika z takim kosztem w zależności od wariantu. To tragedia jakaś. Audi z multitronikiem powiedzmy, ze mozna kupić od 35-40tys. Skrzynie regenerowaną za 27, a nowa za 47tys. Kup takie auto :( -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 16 |
Data: Luty 06 2009 13:58:55 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Vlad The Ripper | Skoro tak to takie auto strach kupić. Trzeba z manualną kupować.(wspomniana skrzynia multitronik - używana, z niewiadomo jakimAutomatyczna skrzynia dodatkowo cały osprzęt komplikuje. 17 |
Data: Luty 06 2009 15:09:46 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Kuba (aka cita) | Vlad The Ripper wrote: Skoro tak to takie auto strach kupić. Trzeba z manualną kupować. nie. Automaty to są świetnie urządzenia. Mozesz śmiało kupić Tiptronik i będzie ok. Chodzi o tą konkretną skrzynie - MULTITRONIK -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 18 |
Data: Luty 06 2009 18:14:26 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Vlad The Ripper | Jednym słowem nie popisali się z tą skrzynią.Skoro tak to takie auto strach kupić. Trzeba z manualną kupować. 19 |
Data: Luty 07 2009 09:14:00 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Kuba (aka cita) | Vlad The Ripper wrote: Jednym słowem nie popisali się z tą skrzynią.Skoro tak to takie auto strach kupić. Trzeba z manualną kupować. no ... niestety. Jednak jesli chodzi o samą jazdę z tą skrzynią ... to DSG wysiada. Naprawde można sie zdziwić. Czasem mozna odniesc wrazenie, ze to skrzynia bezstopniowa - tak machluje tymi 7mioma biegami. ps. Wiesz, nie mówie, ze 100% tych skrzyń musi paść, ale mialem styczność z kilkoma takimi autami z tą skrzynią i 50/50 w okolicach 200tys km padło niestety -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 20 |
Data: Luty 07 2009 16:21:59 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Arek M |
no ... niestety. A jak wizualnie rozróżnić te skrzynie od tiptronica? Mowie oczywiscie o srodku auta - gałce zmiany biegów ... -- PozdrawiAM! volvo S60D5 21 |
Data: Luty 08 2009 12:38:05 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Anna | Użytkownik "Arek M" napisał A jak wizualnie rozróżnić te skrzynie od tiptronica? Mowie oczywiscie o srodku auta - gałce zmiany biegów ... Nie do odróznienia. Byly lata, ze mialy inne modele wybieraków, ale obecnie sa identyczne. AP 22 |
Data: Luty 09 2009 12:56:35 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Kuba (aka cita) | Arek M wrote: no ... niestety. multitronik ma 7 biegów... na wyświetczy kompa widać Niektre (staresz?) miały w troche innym położeniu dzwigni tryb sekwencyjny ... ale nie wiem czy to jakiś wyznacznik, czy nie .. moze tylko mialem zwida. Ogolnie po ilości przełozeń, ktr4e mozesz zobaczy ć, jak już pisalem, na wyswietlaczu kompa. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 23 |
Data: Luty 07 2009 11:01:48 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Anna | Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał To tragedia jakaś. Nie wstyd ci takich glupot wypisywać? Po co nowa skrzynia? Przecietny remont multitronica to 3-6 tys zl z gwarancja na dwa lata lub 120 tys. km. A od 2004 roku jest poprawiona konstrukcja skrzyni i od tego czasu jej usterkowosc znacznie zmalala. 24 |
Data: Luty 07 2009 11:09:46 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Kuba (aka cita) | Anna wrote: Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał bardzo Cie prosze o namiary na warsztat, ktory zrobi remont MULTTRONIKA (nie tiptronika) za 3 tys zł, bo znam ludzi, ktorzy chętnie dadzą mi działke za taką informacje. Poza tym - zauważ, ze nie pisze o remoncie a o cenie używki, cenie regeneracji i cenie nowej. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 25 |
Data: Luty 07 2009 16:11:10 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Anna | Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał bardzo Cie prosze o namiary na warsztat, ktory zrobi remont MULTTRONIKA (nie tiptronika) za 3 tys zł, bo znam ludzi, ktorzy chętnie dadzą mi działke za taką informacje. Proszę bardzo: www.sserwis.pl Sprytnie podchwyciłeś 3 tys. zł, bo to dolny przedział przytoczonego zakresu cen. Co do wymiany multitronica, to nikt przy zdrowych zmysłach nie wymienia tej skrzyni po przeciętnej awarii. Żeby ktoś zdołał namówić do jej wymiany to musi być albo konkretny dzwon, albo totalnie zaniedbanie (serwis), albo kontakt z "fachowcem" - bez urazy - Twojego pokroju: dużo autorytarnych i pewnych siebie opinii, opartych na wyssanych z brudnego palca kolegi wiedzy. Nie chodzi mi o obrażanie Ciebie, ale o pewien model postawy. 26 |
Data: Luty 09 2009 13:24:48 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Kuba (aka cita) | Anna wrote: Użytkownik "Kuba (aka cita)" napisał ok, przekaże info potrzebującemu .. Niech sprawdzi. Mówiąc szczerze bardzo bym życzył im, zeby byłol tak jak mówisz. Co do wymiany multitronica, to nikt przy zdrowych zmysłach nie Nie wiem co nazywasz przeciętną awarią. Nie jestem też mechanikiem wiec nie powiem o jakiej awarii mówią Ci, z ktorymi mialem doczynienia. Z tego co sie dowiedzieli, to typowa usterka multitronika jaką mają nie kwalifikuje sie do zwykłej naprawy, bo uszkodzone są jakies elementy, ktore nie występują jako częsci zamienne. Żeby ktoś zdołał namówić ten 'model postawy' jak to nazywasz nie jest wyssany z brudnego palca kolegi, a z wiedzy z jaką sie spotykam handlując samochodami. Nie ja naprawiałem te skrzynie, nie moje to były auta, ale wiem jak piszczeli Ci, ktorzy te auta mieli i z jakimi problemami sie borykali. ps. nie, zaden z nich nie wymienił skrzyni na nową, co nie znaczy, ze koszty jakie poniesli były choćby zblizone do tcy hprzez Ciebie podanych. I żeby nie było - bardzo bym ciciał, zebyś miała racje, bo chyba nie masz wątpliwości co do tego, ze wolalbym, zeby naprawa tego rodzaju skrzyni nie była droga... jednak mówie o tym, czego doswiadczyłem, choć faktycznie nie bezposrednio. Sęk w tym, ze jesli 3 osoba mówi mi o takim samym problemie, a skrzynie te nie są specjalnie mocno popularne w polandii, to jednak mam prawo dać wiare temu co słysze. Zanim mnie więc zaczniesz obrażac, nawet jesli zastrzegasz, ze tego nie robisz, moze dwa głębsze oddechy. A tera na koniec - Twoja wiedza pochodzi z? Bo to też dość istotne.. Pytam, bo np. fajnie byłoby, zebyś była włascicielem serwisu skrzyń automatycznych i mógłbym np. skorzystać z Twoich bardzo korzystnych cenoow usług, gdy bede potrzebował. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 27 |
Data: Luty 07 2009 17:57:51 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Alti |
Anna wrote: A jednakj nasłuchałeś się pierdół i tkwisz w jakimś UL http://www.allegro.pl/search.php?string=multitronic&sourceid=Mozilla-search&category=620&order=t Wojtek 28 |
Data: Luty 09 2009 13:28:48 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Kuba (aka cita) | Alti wrote:
byłbyś tak dobry i przeczytał całość tego co napisałem. Podałeś ceny skrzyń używanych, ktore też z resztą podałem, ale już nie byłeś łaskawy tego zacytować. Ogolnie zacytowałeś cene skrzyń regenerowanych i nowych, a podałeś ceny skrzyń używanych z allegro. Sementyczna pomyłeczka - tak? <> Subject: Re: Downsizing, c.d. Date: Fri, 6 Feb 2009 12:10:31 +0100 Message-ID: (wspomniana skrzynia multitronik - używana, z niewiadomo jakim przebiegiem ok 7tys zł, regenerowana ok 25tys zł, nowa 47 tys zł ) </> -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 29 |
Data: Luty 09 2009 13:32:06 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Kuba (aka cita) | Kuba (aka cita) wrote: 30 |
Data: Luty 06 2009 17:44:07 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: GlennBp | Vlad The Ripper napisał(a): Też widzę w tym problem i zastanawia mnie jak w praktyce będą się te Kiedys znalazlalem przez przypadek jakies materialy ludowoza, dotyczące tsi. Było tam napisane, ze silniki zostaly zaprojektowane na 400kkm. Pzdr Luca L3 2.0Dci Grandtour->43kkm Clio 1.2Tce Rip Curl->14kkm -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 31 |
Data: Luty 06 2009 10:43:10 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 6 Feb 2009 10:54:45 +0100, Kuba (aka cita) a bierzesz pod uwage, ze obciążenie silnika czyli moc w przeliczeniu na A bierzesz pod uwagę, że wymiary elementów, wydajność układu chłodzenia i parę innych parametrów liczy się pod zakładane siły i produkowane ciepło (czyli pośrednio pod zakładaną moc), a nie pod pojemność? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 32 |
Data: Luty 06 2009 12:13:07 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Kuba (aka cita) | Robert Rędziak wrote: On Fri, 6 Feb 2009 10:54:45 +0100, Kuba (aka cita) wrote: a bierzesz pod uwage, ze mogą to być parametry obliczane na np. 200tys km (czyli pare lat w zachodnich warunkach) i .. wymiana zamortyzowanego auta? A takie 150tys km to wartość akuratna do przywiezienia auta do Polski. Oni mają problem z głowy, a Tu będzie .. remoncik :D Nikt mi nie powie, ze nowoczesne auta z tego tupy silnikami zrobią porównywalne przebiegi do swoich "mocowych protoplastów" przy założeniu, ze auta te nie bedą kosztować odpowiednio więcej. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 33 |
Data: Luty 06 2009 14:14:32 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 6 Feb 2009 12:13:07 +0100, Kuba (aka cita) a bierzesz pod uwage, ze mogą to być parametry obliczane na np. 200tys km Biorę. No i co z tego? Tego nie zmienimy. Firmy motoryzacyjne wpuściły się w politykę ,,nowy model co pięć lat'' i teraz nikt nie wie, jak to przerwać. Więc zmniejszają przewidywany czas życia auta. Ale to nie ma nic wspólnego ze wskaźnikami mocy. A takie 150tys km to wartość akuratna do przywiezienia auta do Polski. To my przestaniemy je szybko kupować, a oni będą je złomować. Nikt mi nie powie, ze nowoczesne auta z tego tupy silnikami zrobią Mogą robić, a jeśli będą robić mniejsze, to nie dlatego, że się nie da, tylko dlatego, że się nie opłaca. I tego trendu nie zmieni ani down, ani up, cokolwieksizing. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 34 |
Data: Luty 06 2009 15:27:56 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Kuba (aka cita) | Robert Rędziak wrote: On Fri, 6 Feb 2009 12:13:07 +0100, Kuba (aka cita) wrote: pozwole sobie mieć inne zdanie jesli chodzi o moc w przeliczeniu na pojemność. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 35 |
Data: Luty 06 2009 14:38:17 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 6 Feb 2009 15:27:56 +0100, Kuba (aka cita) pozwole sobie mieć inne zdanie jesli chodzi o moc w przeliczeniu na Uzasadnij. Tylko konkretnie, a nie ,,moc jest większa, to będzie mniej trwały''. Chętnie posłucham, co wg Ciebie wpływa na trwałość gładzi cylindrowej czy ułożyskowania wału korbowego. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 36 |
Data: Luty 06 2009 15:54:21 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Kuba (aka cita) | Robert Rędziak wrote: On Fri, 6 Feb 2009 15:27:56 +0100, Kuba (aka cita) wrote: powierzchnia tarcia? Mniejszy cylinder obciązony tą samą mocą przejmuje większe obciążenia? Mały silnik mniejsze korbowody, ta sama moc, większe obciążenie? Nie wspominam już o dodatkowym osprzęcie związany z turbiną oraz ewentualną wrażliwością na sposob użytkowania. Niech mnie też ktoś poprawi - w silnikach turbo jest wyższy stopnień sprężania - tak? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI 37 |
Data: Luty 06 2009 15:50:57 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 6 Feb 2009 15:54:21 +0100, Kuba (aka cita) powierzchnia tarcia? A coś przeszkadza, żeby robić szersze czopy, o większej średnicy? Mniejszy cylinder obciązony tą samą mocą przejmuje większe obciążenia? Jak cylinder jest obciążony mocą? Rozczaruję Cię, jako parametr krytyczny dla trwałości gładzi zwykle przyjmuje się średnią prędkość tłoka. A ta w tych silnikach nie wygląda jakoś strasznie. Mały silnik mniejsze korbowody, Skąd ten pomysł? Skąd pomysł, że pole przekroju korbowodu jest uzależnione od pojemności? I jak się ma prawidłowo zaprojektowany korbowód (taki, który wytrzyma ten milion cykli) do trwałości silnika? http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.html 1500ccm 4 cylindry, około 1300KM (niektóre źródła mówią nawet 1500). Zobacz, jak wyglądają korby. A teraz ciekawostka. Blok tego silnika pochodzi z cywilnego silnika M10. Tego samego, który znajdziesz np. w E21 czy nawet E30. Całkowicie seryjny blok, co więcej do produkcji silników M12/13 brano bloki, które przejechały minimum 100-150kkm, aby mieć pewność że naprężenia wewnętrzne nie będą bruździć. Trwałości silnika F1 oczywiście nie ma co porównywać z trwałością silnika cywilnego. Przede wszystkim czas pracy cywilnego silnika z pełną mocą można określić na jakieś promile w stosunku do czasu jego życia. W silniku wyścigowym to ten stosunek jest o rzędy wielkości większy. Nie wspominam już o dodatkowym osprzęcie związany z turbiną oraz ewentualną Każdy nowoczesny mechanizm jest, niestety, narażony na tłumoctwo obsługującego. Niech mnie też ktoś poprawi - w silnikach turbo jest wyższy stopnień Nie? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 38 |
Data: Luty 06 2009 15:03:36 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Brzezi | pią, 06 lut 2009 o 10:54 GMT, Kuba (aka cita) napisał(a): a bierzesz pod uwage, ze obciążenie silnika czyli moc w przeliczeniu na Ale teraz tak i tak produkuje sie silniki mniej zywotne, mozna wyprodukowac i silnik 4 cz 5l, ktory bedzie malo zywotny... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:- ] [ Ekg: #3781111 ][ a-- - C+++ UL++ P+ L+++ E-- - W+++ N+++ ] [ LinuxUser: #249916 ][ o-- K- w-- - O-- M- V- PS PE Y PGP-- - t+ ] [ 5- X++ R* tv+ b- DI- D+ G+ e- h! r y-- ] 39 |
Data: Luty 06 2009 14:15:19 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 6 Feb 2009 15:03:36 +0100, Brzezi a bierzesz pod uwage, ze obciążenie silnika czyli moc w przeliczeniu na Dokładnie tak. Czasy robiących milion kilometrów VW czy MB W123 już się skończyły -- to się po prostu nie opłaca. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 40 |
Data: Luty 07 2009 00:10:49 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: V-Tec | Robert Rędziak pisze: Dla niektórych nadchodzą bardzo złe czasy, kolejna marka Passat 1.4TSI IMHO daje radę (oczywiście jak na 122KM), więc BMW też da. Chyba to jest przyszłość silników (mniejsze, lżejsze, choć bardziej skomplikowane). -- Pozdr, W. 41 |
Data: Luty 07 2009 11:50:59 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Robert Rędziak | On Sat, 07 Feb 2009 00:10:49 +0100, V-Tec Passat 1.4TSI IMHO daje radę (oczywiście jak na 122KM), więc BMW też da. A jeździłeś? Bo tu są tacy, co nie jeździli, ale twierdzą, że nie daje, bo ktoś z ery Muscle Carów stwierdził, że ,,there is no replacement for displacement'' ;> A potem przyszedł pan od ośmiosekundowego Skyline GT-R (http://exvetermini.com -- niestety od dwóch lat dostępna tylko przez archiwum) i powiedział że: a) revs b) boost are replacements for displacement. I chyba coś o tym wiedział, skoro w warunkach zbliżonych do amatorskich wykręcił ponad 1megawat z 3 litrów pojemności. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 42 |
Data: Luty 09 2009 18:00:56 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: V-Tec | Robert Rędziak pisze: On Sat, 07 Feb 2009 00:10:49 +0100, V-Tec wrote: którą to regułę BMW starało się łamać od zawsze (Vanos, wersje M3) - nie używając (turbo)sprężarek - aż do niedawna. Passatem 1.4TSI co prawda byłem wieziony, ale kolega testował go, więc coś tam mogę powiedzieć. -- Pozdr, W. 43 |
Data: Luty 09 2009 20:39:29 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 09 Feb 2009 18:00:56 +0100, V-Tec którą to regułę BMW starało się łamać od zawsze (Vanos, wersje M3) - nie Do niedawna? Znaczy się do epoki 2002turbo? Owszem, nie wkładali tyle turbin, co teraz, ale miewali też benzynowe silniki doładowane (i nie mam na myśli M12/13). r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 44 |
Data: Luty 09 2009 22:13:16 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: V-Tec | Robert Rędziak pisze: On Mon, 09 Feb 2009 18:00:56 +0100, V-Tec wrote: nie znałem ich od tej strony, BMW znam tak od E21 ;) Przez całe lata 80. i 90. chyba nie mieli benzyn turbo. -- Pozdr, W. 45 |
Data: Luty 09 2009 22:12:26 | Temat: Re: Downsizing, c.d. | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 09 Feb 2009 22:13:16 +0100, V-Tec Do niedawna? Znaczy się do epoki 2002turbo? Owszem, nie wkładali Były BMW 2002turbo (jeden z pierwszych samochódów osobowych z turbosprężarką dla przeciętnego człowieka). Potem był silnik M102 w 745 E23, R6 3.2l turbo, zastąpiony potem przez M106 3.4 turbo (oba są pochodną silnika M30), przestali je produkować 1986 roku. Później przez długi czas były tylko turbodiesle aż do teraz, do czasów N54. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |