Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
1 | Data: Luty 11 2010 21:54:39 |
Temat: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | |
Autor: Technolog | Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest 2 |
Data: Luty 11 2010 20:56:08 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: to | Technolog wrote: Witam, czy można z całÄ pewnoĹciÄ stwierdziÄ, że jazda driftem jest PooglÄ daj sobie relacje z rajdów czy wyĹcigów gdzie liczy siÄ czas, to sam siÄ przekonasz, w jakich sytuacjach opłaca siÄ jechaÄ kontrolowanym poĹlizgiem. Generalnie to co widaÄ na zawodach w drifcie nie sprzyja szybkiej jeździe. Czy były w tej sprawie prowadzone jakieĹ badania, sÄ porównawcze filmiki A po co? -- cokolwiek 3 |
Data: Luty 11 2010 22:26:09 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: J.F. | On 11 Feb 2010 21:56:08 +0100, to wrote: Technolog wrote: Ale z rajdow czy z wyscigow np F1 ? :-) J. 4 |
Data: Luty 11 2010 21:28:30 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: to | J.F. wrote: PooglÄ daj sobie relacje z rajdów czy wyĹcigów gdzie liczy siÄ czas, to No jednych i drugich, przecież nie uĹciĹlił o co mu chodzi. ;-) -- cokolwiek 5 |
Data: Luty 11 2010 22:05:45 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Kuba (aka cita) |
Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest w zdecydowanej większości przypadków drift jako taki powoduje wolniejsze pokonanie danego odcinka. Zauważ ze w wyścigach nigdy sie nie driftuje, a w rajdach im mniej jadą bokiem tym lepsze mają wyniki (poza nielicznymi wyjątkowymi sytuacjami) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka 6 |
Data: Luty 11 2010 22:10:45 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: marjan | Kuba (aka cita) pisze:
Zależy od nawierzchni. Na suchej - owszem, dlatego w wyścigach, gdzie w większości masz suchy asfalt, jazda poślizgami jest bez sensu. Zauważ ze w wyścigach nigdy sie nie driftuje, a w rajdach im mniej jadą bokiem tym lepsze mają wyniki (poza nielicznymi wyjątkowymi sytuacjami) IMO byzydura. Na suchym czystym asfalcie - owszem. Ale jak samochód z czterokołowym napędem ma możliwość na sypkiej/śliskiej nawierzchni ustawić się odpowiednio bokiem, to zdecydowanie może dany zakręt przejechać szybciej, niż tylko optymalnym torem przy zachowaniu przeciążeń mniejszych od "trzymania" opony. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ 7 |
Data: Luty 12 2010 08:31:04 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Kuba (aka cita) |
Zauważ ze w wyścigach nigdy sie nie driftuje, a w rajdach im mniej jadą bokiem tym lepsze mają wyniki (poza nielicznymi wyjątkowymi sytuacjami) ale przeczytales to co napisałem w nawiacie - prawda? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka 8 |
Data: Luty 12 2010 21:51:29 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: marjan | Kuba (aka cita) pisze:
Przeczytałem, co napisałeś w nawiasie. Nazwałeś to nielicznymi wyjątkowymi sytuacjami. Zauważ jednak, że na rajdach to suchy asfalt jest nieliczną, wyjątkową sytuacją (no, oczywiście zależy o jakiej randze zawodów mówimy, biorąc pod uwagę RPP oczywiście masz rację). -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ 9 |
Data: Luty 11 2010 22:06:18 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: marjan | Technolog pisze: Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest Kolega "to" dał Ci dobrą radę: sprawdź jak to robią zawodowcy ;) Pytania pomocnicze: 1) Czy w wyścigach Formuły 1 jeżdżą poślizgami, czy wybierają najlepszy tor jazdy przy zachowaniu maksimum przyczepności kół z asfaltem? 2) Czy w rajdach samochodowych jeżdżą poślizgami? Na jakich nawierzchniach i czemu na "śliskich"? -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ 10 |
Data: Luty 12 2010 23:42:05 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Yans van Horn | marjan wrote: Technolog pisze: Bardzo zły przykład - wiesz dlaczego ? -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 11 |
Data: Luty 13 2010 11:32:42 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: marjan | Yans van Horn pisze: marjan wrote: Nie mam pojęcia :) -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ 12 |
Data: Luty 13 2010 19:18:40 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Yans van Horn | marjan wrote: Yans van Horn pisze: Docisk generowany przez spoilery +odpowiednie i rozgrzane opony + niska masa bolidu - doskonała trakcja, jazda bez poślizgu. To pojazdy bardzo odległe względem normalnych, cywilnych samochodów. Oglądnij dla porównania filmy z rally crossu, które podesłałem w postach poniżej. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 13 |
Data: Luty 13 2010 19:18:08 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Yans van Horn pisze: Docisk generowany przez spoilery +odpowiednie i rozgrzane opony + niska masa bolidu - doskonała trakcja, jazda bez poślizgu. To pojazdy bardzo odległe względem normalnych, cywilnych samochodów. Z kolei warunki w rally crosie są dalekie od ulicznych. Rzekłbym - te w F1 są tym ostatnim bliższe niż rally cross. Chodzi o nawierzchnię. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 turbotraktor Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż 14 |
Data: Luty 13 2010 21:55:05 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Yans van Horn | Marcin "Kenickie" Mydlak wrote: Yans van Horn pisze: Przeciez w tym rally crossie miałeś suchy asfalt + odcinki gładkie ziemne - doskonale symulujące gorszą przyczepność, np. mokry asfalt + lub błoto pośniegowe. Doskonale widać, że na asfalcie również pięknie idą kontrolowanym bokiem. Poszukaj sobie wyścigów na ulicach miast i zobacz w jaki sposób pokonywane są zakręty, zwłaszcza te ostrzejsze. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 15 |
Data: Luty 11 2010 22:02:23 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Technolog pisze: Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest Szybciej, idąc pełnym driftem, to imho zdecydowanie nie. Najlepiej iść na granicy uślizgu. Wielu młodocianych łysych w starych rwd próbuje na niej się znaleźć, ale zbyt duża ich ilość, gwałtownie ją przekracza. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 turbotraktor Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż 16 |
Data: Luty 11 2010 22:11:21 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Filip KK | W dniu 2010-02-11 21:54, Technolog pisze: Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jestJazda techniką tzw. power over jest dużo szybsza niż wytracaniem prędkości pojazdu do takiej aby nie nastąpił uślizg w żadnej osi pojazdu. Drifting, to nie szybka jazda, a efektowna. Teoretycznie, im wolniej się jedzie w uślizgu, tym większy efekt. I nie ma to nic wspólnego z szybką jazdą. Jednakże na rajdzie przed zakrętem wrzuca się auto w poślizg aby szybciej pokonać dany zakręt techniką power over, gdyby ta technika jazdy nie była szybsza, rajdowcy by nie stosowali jej. Jest to pewnego rodzaju drift. A co do pogromcy mitów... To twierdzą, że siła odśrodkowa działa na pojazd w zakręcie... :| 17 |
Data: Luty 11 2010 23:25:43 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Michał Gut | mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich 18 |
Data: Luty 12 2010 08:34:20 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Kuba (aka cita) |
mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek jazdy głupoty gadasz kolego. Jesli kapcie nie mają przyczepności i zrywasz ją, zeby nie wylecieć z ronda, to jeszcze bardziej zmniejszasz ta przyczepności de facto ograniczasz swoją prędkośc Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo tarcie statyczne zawsze jest większe od dynamicznego. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka 19 |
Data: Luty 12 2010 09:11:43 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Michał Gut | głupoty gadasz kolego. dam ci sie przejechac :) jak mam skrecone kola na rondzie a moj kierunek jazdy prowadzi na kraweznik bo z ronda wypadam to zaciagniecie recznego i poslanie na zewnatrz dupy chronilo mnie przed przyladowaniem przednimi kolami w kraweznik - z dwojga zlego wole walnac dupa niz przednimi kolami a potem conajmniej na zbieznosc leciec. nie mogwi glupot:) mowie to na podstawie doznan empirycznycjh:) nie m,powie tu o jezdzie szybkiej - z niektorych dziwnie wyprofilowanych rond wyladuje jadac na pierwszym biegu na niskich obrotach 20 |
Data: Luty 12 2010 09:27:43 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Kuba (aka cita) |
z dwojga zlego wole walnac dupa niz przednimi kolami a potem conajmniej na zbieznosc leciec. to chyba jednak troche co innego niż to co napisałeś wczesniej Cytat: "mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek jazdy sir " -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka 21 |
Data: Luty 12 2010 13:43:24 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Michał Gut | z dwojga zlego wole walnac dupa niz przednimi kolami a potem conajmniej nic a nic - to samo. chodzi o to ze jak widze ze przod mi wylatuje sila odsrodkowa niekoniecznie tam gdziue ja chce, to zaciagniecie recznego (na chwile a nie na chama na zapadke:))) powoduje zmiane kierunku jazdy i z podsterownego robi sie nagle nadsterowny dzieki czemu na zakrecie mozna sie wyrobic a nie pojechac prosto. niedaleko mojego domu jest taki bardzo fajny zakret na oko 90-120 stopni i jak tam jest snieg - a jest to droga wiejska pietnastej kategorii, tyle ze z asfaltem - to na letnich nie ma zmiluj lecisz prosto nawet jak jedziesz z predkoscia minimalna (nie wiem nawet czy tam ni ejest zle wyprofilowany zakret). reczny conajmniej kilka razy ocalil mi dupke bo zamiast leciec prosto ze skreconymi kolami zarzucenie dupa pozwalalo nieco zapanowac nad kierunkiem jazdy. oczywiscie jak jedziesz za szybkio to reczny spowoduje tylko wylot z zakretu nie przodem a bokiem :) mowie tu o takim 'drifffcie' bokiem przy bardzo malej predkosci. Na zimowkach w zasadzie nie mialem tego problemu - moze ze 2 razu sobie pomoglem ale to juz wina za duzej predkosci. sir 22 |
Data: Luty 12 2010 18:50:00 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Kuba (aka cita) |
z dwojga zlego wole walnac dupa niz przednimi kolami a potem conajmniej na zbieznosc leciec. jakaż to tajemnicza siła zmienia nagle Twoj wektor po ktorym sie poruszasz. Skoro auto podsterownie Ci ucieka, to zaciągnięcie ręczne spowoduje tylko tyle, ze w tym samym kierunku zacznie uciekać też tył - ale napewno auto nie ruszy w kierunku, z ktorego już wypadł. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka 23 |
Data: Luty 13 2010 11:38:55 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Michał Gut |
jakaż to tajemnicza siła zmienia nagle Twoj wektor po ktorym sie nie zastanawialem sie nad tym i nigdy nie rozrysowywalem sobie wektorów w zwiazku z rtm manewrem, nie mialem potrzeby a i stosownej wiedzy zeby miec pewnosc ze zrobilem to bezblednie. nie mowiac tez o dokladnym pomierzeniu sil. natomiast sprawdzilem to praktycznie (bo i zreszta w ten sposob przypadkiem zauwazylem taka zaleznosc). dlaczego tak sie dziejne? moze dlatego ze jak zaciagniesz reczny i postawisz samochod lekko bokiem,inaczej dziala sila bezwladnosci? nie pcha juz przedniej osi tylko bezwladnosc obraca samochod - a konkretnie przesuwa tyl samochodu. Byc moze dlatego przednie kola skrecone maja latwiej pociagnac przod samochodu w porzadanym kierunku. nie wiem zapytaj na p.s.f - ja ci dokladnieteog nie opisze. Wez sobie samochod i sprobuj sam (ja uzywam tego na fwd, nie wiem czy tak samo sie zachowa na rwd, nie jezdzilem takim nigdy dluzej). uwierz mi kuba na slowo ze ja tak robie w goracych sytuacjach i mnie to pomaga:) a placebo to raczej nie jest:) sir 24 |
Data: Luty 12 2010 14:23:55 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: J.F. | On Fri, 12 Feb 2010 08:34:20 +0100, Kuba (aka cita) wrote: Użytkownik "Michał Gut" napisał w Teoria. A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto pieknie w ten zakret wjezdza. J. 25 |
Data: Luty 12 2010 14:30:04 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Filip KK | W dniu 2010-02-12 14:23, J.F. pisze: Teoria.I dochodzimy do punktu wyjścia, przednie koła służą do sterowania samochodu, a nie napędzania. Jak sterujemy kołami, które tracą przyczepność na skutek dodawania gazu, to nazywa się to poślizg niekontrolowany. <lol> -- Gdyby przedni napęd był lepszy od tylnego, chodzilibyśmy na rękach. 26 |
Data: Luty 12 2010 14:39:07 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Michał Gut |
I dochodzimy do punktu wyjścia, przednie koła służą do sterowania aha a byl tu albo jeszcze jest jeden gosc co twierdzil ze gaz sluzy tylko do napelniania zapalniczek 27 |
Data: Luty 12 2010 15:20:34 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: J.F. | On Fri, 12 Feb 2010 14:30:04 +0100, Filip KK wrote: W dniu 2010-02-12 14:23, J.F. pisze: Akurat powyzszy przyklad dziala niezaleznie od tego ktora os napedza silnik. I dobitnie dowoddzi ze dominujaca role w sterowaniu samochodem odgrywaja kola tylne :-) J. 28 |
Data: Luty 12 2010 15:43:07 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Filip KK | W dniu 2010-02-12 15:20, J.F. pisze: Akurat powyzszy przyklad dziala niezaleznie od tego ktora os napedzaJakoś mam inne zdanie na ten temat. Bo "tylnonapędowce" mają inaczej masę samochodu rozłożoną. 29 |
Data: Luty 12 2010 16:43:40 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: J.F. | On Fri, 12 Feb 2010 15:43:07 +0100, Filip KK wrote: W dniu 2010-02-12 15:20, J.F. pisze: Sierra potwierdza moje zdanie, a nie twoje :-) J. 30 |
Data: Luty 12 2010 16:54:58 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Filip KK | W dniu 2010-02-12 16:43, J.F. pisze: BMW zaprzecza Twoje zdanie, a potwierdza moje :)Jakoś mam inne zdanie na ten temat. 31 |
Data: Luty 12 2010 17:48:23 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: J.F. | On Fri, 12 Feb 2010 16:54:58 +0100, Filip KK wrote: W dniu 2010-02-12 16:43, J.F. pisze: To sfilmuj co sie dzieje jak zaciagniesz reczny :-) J. 32 |
Data: Luty 12 2010 18:31:35 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Filip KK | W dniu 2010-02-12 17:48, J.F. pisze: To sfilmuj co sie dzieje jak zaciagniesz reczny :-)Nie po to mam tylny napęd, żeby puszczać kierownicę :) 33 |
Data: Luty 12 2010 18:52:53 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Kuba (aka cita) |
On Fri, 12 Feb 2010 08:34:20 +0100, Kuba (aka cita) wrote: Skoro auto wypadło już z toru jazdy to znaczy, ze dziala na niego za duza siła odsrodkowa. Jak dodatkowo wywalisz w tym kierunky tył to owszem, auto "ustawi sie" bardziej do kierunku, ktory chcialbyś obrać, ale nadal będzie brakować siły działającej w kierunku "chcenia jechania" a pozostanie tylko odsrodkowa, ktora teraz będzie wywalać i przód i tył na zewnątrz. ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie nie da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka 34 |
Data: Luty 12 2010 18:57:57 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Filip KK | W dniu 2010-02-12 18:52, Kuba (aka cita) pisze: Skoro auto wypadło już z toru jazdy to znaczy, ze dziala na niego zaTrochę Ci się siły pomyliły. Chyba na fizyce spałeś. ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później toRęczny nie pomoże, jeśli umiejętności brak. Ręczny na pewno pomoże ustawić auto bokiem, żeby wyhamować nadmierną prędkość, a czy będzie się umiało wyjść z tego poślizgu, czy nie, to już zależy od umiejętności kierowcy. 35 |
Data: Luty 12 2010 19:25:19 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Kuba (aka cita) |
Ręczny nie pomoże, jeśli umiejętności brak. Ręczny na pewno pomoże ustawić auto bokiem, żeby wyhamować nadmierną prędkość, a czy będzie się umiało wyjść z tego poślizgu, czy nie, to już zależy od umiejętności kierowcy. nie chodzi o wyjscie z poślizgu (bo akurat wychodzenie z poslizgu podsterownego za pomocą ręcznego jest .. dziwnym pomysłem) a o zmiane wektora poruszania sie auta. Skoro przód ucieka do przodu, a ma skręcić to co da, ze wprowadzimy również tył w poślizg i auto całę zacznie uciekać tam gdzie przód, skoro mielismy *skręcić* . Skąd ta magiczna siła, ktora popchnie slizgające sie już 4 a nie tylko 2 koła w strone, w ktorą chcesz skręcic? ps. a jesli znajdziesz tą siłe, to tak samo znalazłbyś ją bez wprowadzania w poślizg tyłu, bo widzisz to, ze os samochodu będzie zbliżona do zamierzonego kierunku jazdy, to jeszcze nie znaczy, ze tam pojedzie samochód. Idz lepiej trenuj swój RWD zanim zaczniesz go przeklinać za brak przyczepności na sliskiej nawierzchni, kiedy FDW Cie wyprzedzi :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka 36 |
Data: Luty 12 2010 19:52:54 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: J.F. | On Fri, 12 Feb 2010 18:52:53 +0100, Kuba (aka cita) wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości No nie bardzo. Bo zamierzony tor jazdy jest np w prawo, a auto chce prosto :-) Jak dodatkowo wywalisz w tym kierunky tył to owszem, auto Teoria. A praktyka jak wyzej. Tylko mowa o niewielkich predkosciach - raczej parking niz normalna droga krajowa .. ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to Poprobuj jeszcze raz. Na szerokim placu. J. 37 |
Data: Luty 12 2010 20:35:45 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Kuba (aka cita) |
stary - zabawa na placu jest jedną z nielicznych zabaw, ktore lubie i często uskuteczniam - mylisz, ze po co tak ogólnie mam RWD. Wracając do tematu - jesli auto jedzie prosto, a mialo skręcić np. w prawo, to ręczny spowoduje tylko tyle, ze albo tył nam odjedzie w lewo i ustawi oś auta w kierunku, w jakim chcemy jechać, albo nic nie zrobi. Jesli wywali tył w lewo i ustawi samochód ... to owszem niby fajnie, tylko co z tego jesli ani przód, ani tył nie ma przyczepności, wiec nie ma też siły, ktora by ten samochód w prawo popchnęła. Jesli wiec dodanie gazu, kontra czy dowolne cuda łącznie z próbą przyhamowania celem dociążenia przodu dadzą jaki kolwiek efekt i auto ruszy w ta zamierzoną prawą strone, to bez zaciagania ręcznego mozna zrobic dokladnie to samo nie tracąc przy tym przyczepności osi tynlej. Ręczny NIC tu nie da, a moze tylko pogorszyc sprawe. Jesli ktoś twierdzi inaczej, znaczy, ze nie ma pojęcia o zabawie na placu z ręczny, a co najwyżej potrafi zarzucic tyłem w sposob totalnie niekontrolowany. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) Omega X25XE Dwa ogony Irma i Myszka 38 |
Data: Luty 12 2010 22:31:31 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: J.F. | On Fri, 12 Feb 2010 20:35:45 +0100, Kuba (aka cita) wrote: Wracając do tematu - jesli auto jedzie prosto, a mialo skręcić np. [...] Ja to wszystko wiem. Tylko ze praktyka na placyku jest inna :-) J. 39 |
Data: Luty 13 2010 09:49:39 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: karbar | Kuba (aka cita) pisze: jesli auto jedzie prosto, a mialo skręcić np. w Ja tam się nie znam, ale z moich obserwacji wynika, że taki ręczny na przytoczonym w tym wątku rondzie może pomóc. Na mój rozum, jeżeli zaczniesz skręcać, a auto nadal jedzie prosto, przednie koła są pchane przez cały samochód i przenoszą duże obciążenia ślizgając się. Jak zaciągniemy ręczny i tył nam wyjedzie delikatnie w bok, wektor siły idący z tylnych kół będzie "mijał" przednie koła, a więc siła działająca na przednie koła minimalnie się zmniejszy, albo zmieni swój wypadkowy kierunek w stosunku do momentu, kiedy tył pchał przód w linii prostej, co daje szanse na odzyskanie jakiejś przyczepności na przedniej osi. MZ jak się jest dobrym kierowcą, to bez ręcznego odzyska się przyczepność, ręczny nie jest najlepszym pomysłem, ale czasem działa i jest stosunkowo prostą techniką. Mam wrażenie, że to co pisze, przeżyłem kiedyś na własnej skórze, ale nie jestem orłem za kierownicą, mogło się wydawać, ale brzmi logicznie. Co wy na to? pozdrawiam karbar 40 |
Data: Luty 12 2010 13:21:26 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: robertbig | On 12 Lut, 18:52, "Kuba \(aka cita\)" wrote: Użytkownik "J.F." napisał w Tak se czytam ten watek i powiem ci jedno. Jesteś ćwiercinteligent i przestań PIERDOLIĆ 41 |
Data: Luty 12 2010 23:47:13 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Yans van Horn | Kuba (aka cita) wrote: Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo tarcie statyczne zawsze jest większe od dynamicznego. Tak to jest w uproszczonej fizyce :-) W prawdziwym świecie, nieco inaczej :-) Najlepsze przeniesienie siły jest przy odpowiedniej wartości poślizgu (20-25% ZTCP). -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 42 |
Data: Luty 12 2010 23:49:47 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Zygmunt M. Zarzecki |
Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra Sugerujesz, że koło w samochodzie powinno się ślizgać 20-25%? A może pomyliło ci się z hamowaniem? Nie pisz bzdur! zyga -- -- force -- nodeps -- all 43 |
Data: Luty 13 2010 00:20:52 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Yans van Horn | Zygmunt M. Zarzecki wrote:
To teraz wytłumacz proszę, czym różni się przyśpieszanie od hamowania ? PS: Experimental and analitical investigation of rubber friction -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 44 |
Data: Luty 12 2010 07:18:45 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: PSYLO | Technolog pisze: Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest To tak jakbyś zapytał, czy bieg na 100 m przez płotki jest szybszy od sprintu bez przeszkód, czy to tylko taki szpan? ;) -- PSYLO 45 |
Data: Luty 12 2010 09:05:09 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: SET |
Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest Jak miałem malca to sobie z braciszkiem robiliśmy testy na pustym zaśnieżonym placu. I wyszło na to, że jak masz praktycznie zawrócić na końcowym słupku to się opłaca ślizgiem (dwójeczka, strzał ze sprzęgła, poślizg i obrót) ale jak masz tylko zakręcić o jakieś 90 stopni to już lepiej bez poślizgów. Różnica w czasach na nieiwelkim placyku była rzędu 5 sekund. Sprawdzone kilkukrotnie na różych ustawieniach słupków. Fajne to autko na zimę było:) 46 |
Data: Luty 13 2010 00:36:21 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Bydlę | On 2010-02-11 21:54:39 +0100, Technolog said: Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest Gdy kupisz telewizor, to obejrzyj jakieś zawody żużlowe. -- Bydlę 47 |
Data: Luty 13 2010 09:50:41 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Bydlę pisze: On 2010-02-11 21:54:39 +0100, Technolog said: Motory mają o jakieś 2 koła za mało do naszych rozważań. Nie ta grupa. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 turbotraktor Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż 48 |
Data: Luty 13 2010 10:56:51 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Bydlę | On 2010-02-13 09:50:41 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" said: Bydlę pisze: Technikę mają dokładnie taką, jak ta, o którą pyta autor. Łatwiej będzie z nim rozmawiać, gdy obejrzy takie zawody. -- Bydlę 49 |
Data: Luty 13 2010 17:22:23 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Yans van Horn | Bydlę wrote: On 2010-02-11 21:54:39 +0100, Technolog said: Bardzo dobry przykład :-) Albo np. tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=Sr-wiOawoLM&feature=related Poślizg oczywiście jest doskonale kontrolowany, czasem subtelny czasem bardziej widoczny. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 50 |
Data: Luty 13 2010 17:27:13 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: Yans van Horn | Yans van Horn wrote: Bydlę wrote: No i oczywiście tutaj. http://www.youtube.com/watch?v=GW-- lwPvHF4&feature=related PS: Piękna walka -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 51 |
Data: Luty 13 2010 17:55:56 | Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda? | Autor: J.F. | On Sat, 13 Feb 2010 00:36:21 +0100, Bydlę wrote: Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest Ale nie ma tam osob probujacych jechac "na okraglo", wiec nie mozna porownac. Z kolei motocykle na torze asfaltowym zawsze jada na okraglo, nikt nawet nie probuje driftowac. J. |