Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora.
1 | Data: Luty 14 2007 10:15:00 |
Temat: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora. | |
Autor: Marek | Witam! 2 |
Data: Luty 14 2007 10:23:35 | Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora. | Autor: Tomek | Ostatnimi czasy dokonałem regeneracji reduktora poprzez wymianę membran, po grzebaniu w reduktorze nalezy na nowo wyregulowac instalacje. Tak ze jesli nie jestes w stanie zrobic tego sam, trzeba bedzie podjechac do jakiegos gazownika -- Tomek 3 |
Data: Luty 14 2007 10:26:48 | Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora. | Autor: Shreek | Marek napisał(a): Xantia 1.8i 8v 94r. Instalacja Vialle drugiej generacji, reduktor typu F. Wypadałoby udać się na regulację... -- M. GG: 1119311 4 |
Data: Luty 14 2007 10:38:04 | Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora. | Autor: Marek |
> Xantia 1.8i 8v 94r. Instalacja Vialle drugiej generacji, reduktor typuF. > Proszę o pomoc! No to porazka... Najblizszy serwis Vialle mam 250km od domu... Chyba lepiej na tym wyjde, jak zaloze z powrotem stare membrany... Marek 5 |
Data: Luty 14 2007 10:54:48 | Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora. | Autor: Agent 0700 | No to porazka... Najblizszy serwis Vialle mam 250km od domu... Wcale nie, dalej będzie niewyregulowane :-) J 6 |
Data: Luty 14 2007 11:05:01 | Temat: Re: Du | Autor: Jakub Witkowski | Marek wrote: F.Xantia 1.8i 8v 94r. Instalacja Vialle drugiej generacji, reduktor typu Nie desperuj, myslisz że tylko "serwis Vialle" jest w stanie to zrobić? Nawet najprymitywniejszy gazownik ustawi ci reduktor tak, aby skład spalin był w normie, co nie oznacza że będzie to ustawienie naprawdę optymalne, ale w miarę. Co więcej, nawet sam mozesz to zrobić, mierząc napięcie z sondy L. Skoro sam zmieniałeś membrany, to cię chyba nie przerazi... Na wolnych obrotach, silnik nagrzany, regulujesz cisnienie reduktora (tzw. śrubka wolnych obrotów) i patrzysz na sondę - zakładam że typu 0-1V. Jeśli odkręcisz śrubkę za bardzo, sonda pokaże stałe napięcie bliskie 1V (mieszanka za bogata) jeśli zakręcisz za mocno, będzie 0V (mieszanka uboga). Pośrodku będzie zapewne dość szeroki zakres gdzie komputer jest w stanie kompensować skład, co objawi się wahaniami wskazania sondy między 0 a 1V. Ustawiasz śrubkę pośrodku tego zakresu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 7 |
Data: Luty 14 2007 11:09:28 | Temat: Re: Du | Autor: Marek |
Co więcej, nawet sam mozesz to zrobić, mierząc napięcie z sondy L.uboga). Pośrodku będzie zapewne dość szeroki zakres gdzie komputer jest w stanieNa taka odpowiedz liczylem. Tylko problem w tym, ze w moim reduktorze nie ma zadnej srubki regulacyjnej... I tu chyba bedzie wiekszy klopot? Marek 8 |
Data: Luty 14 2007 11:14:40 | Temat: Re: Du | Autor: Jakub Witkowski | Marek wrote: Co więcej, nawet sam mozesz to zrobić, mierząc napięcie z sondy L.uboga). No, niestety nie widziałem na oczy reduktora Vialle. BTW sposób który podałem sprawdzi się, o ile w sterowniku zaprogramowano zakres dozwolonych ustawień, czyli pewną liczbę kroków, jakie "wolno odejść" silnikowi krokowemu w czasie regulacji mieszanki od położenia "defaultowego", Jeśli tego ograniczenia nie ma lub zakres jest b. szeroki - będzie trudniej... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 9 |
Data: Luty 14 2007 11:54:34 | Temat: Re: Du | Autor: J.F. | On Wed, 14 Feb 2007 11:09:28 +0100, "Marek" Na taka odpowiedz liczylem. Tylko problem w tym, ze w moim reduktorze nie ma No to jak to sie reguluje ? J. 10 |
Data: Luty 14 2007 11:59:49 | Temat: Re: Du | Autor: Jakub Witkowski | J.F. wrote: On Wed, 14 Feb 2007 11:09:28 +0100, "Marek" Może jakimś krokowcem z kompa? Tak sobie strzelam, nie wiem czy tak się robi, ale to by było nawet dość logiczne rozwiązanie, jakbym sam projektował instalację to bym tak zrobił. Lepiej napisz Marku czy masz tam przewody idace do reduktora, i ile. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 11 |
Data: Luty 14 2007 12:22:50 | Temat: Re: Du | Autor: Marek |
Może jakimś krokowcem z kompa? Tak sobie strzelam, Tak idą przewody. Na reduktorze jest silnik krokowy. Niestety prawie nikt w Polsce nie reguluje sterownikow Vialle... Ale jest w pewnym miejscu pod zaslepka taka sprezyna dociskajaca membrany. Gdy przypadkowo byla bardziej scisnieta, to spalanie bylo na poziomie 12l, gdy ja poluznilem, to spalanie wzroslo o nastepne litry. Moze wiec trzeba ja scisnac jeszcze bardziej aby usztywnic membrany? Marek 12 |
Data: Luty 14 2007 12:35:07 | Temat: Re: Du | Autor: Blyskacz | Tak idą przewody.ile ? bo standardowo na kazdym reduktorze przewidzianym do pracy z silnikiem z wtryskiem benzyny znajduje sie elektrozawor odcinajacy doplyw gazu... Na reduktorze jest silnik krokowy. Niestety prawie nikt wbez przesady - skad jestes ? Ale jest w pewnym miejscu podstandardowe rozwiazanie wyglada tak : dzwignia dwustronna, za jeden koniec ciagnie membrana, na drugi naciska sprezynka, ktorej napiecie regulowane jest srubka - powoduje to mniejsze lub wieksze wstepne wychylenie membrany, otwarcie zaworka i wyplyw gazu... zwykle te nastawy maja znikome przelozenie na spalanie w trasie, wowczas za regulacje odpowiada register/silnik krokowy, blos czy co tam siedzi... a tak wogule to trzeba bylo kupic nowy reduktor i po problemie... ile zaoszczedzisz na takiej operacji ? zakladajac ze sie powiedzie, bo poki co to lipa :( pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 13 |
Data: Luty 14 2007 12:41:00 | Temat: Re: Du | Autor: Marek |
> Na reduktorze jest silnik krokowy. Niestety prawie nikt w Mieszkam kolo Kolobrzegu, najblizszy serwis Vialle jest w Poznaniu... dzwignia dwustronna, za jeden koniec ciagnie membrana, na drugi naciskaPo pierwsze: reduktor Vialle jest piorunsko drogi po drugie: nie wiem czy by sie dopasowalo wloski reduktor, tak aby dzialal z silnikiem krokowym zamontowanym na oryginalnym reduktorze (do tego silniczka dochadza 4 przewody) po trzecie: jaka mam gwarancje, ze po zalozeniu nowego reduktora bedzie wszystko dobrze? I tak musialbym pewnie gonic do Poznania na regulacje... Wiec na razie bede kombinowal z ta sprezynka dociskajaca membrany i ewentualnie z registerkiem Marek 14 |
Data: Luty 14 2007 12:46:52 | Temat: Re: Du | Autor: Jakub Witkowski | Marek wrote: Po pierwsze: reduktor Vialle jest piorunsko drogi Jedno z drugim wskazuje, że ten reduktor to naprawdę lepszy wynalazek. Zapewne jest to bardzo dobre rozwiązanie, o ile wsparte fachowym serwisem. Z drugiej strony, samodzielnie wymieniać membrany bez tegoż serwisu pod ręką, no, odważnie, odważnie ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 15 |
Data: Luty 14 2007 14:17:13 | Temat: Re: Du | Autor: J.F. | On Wed, 14 Feb 2007 12:46:52 +0100, Jakub Witkowski wrote: Marek wrote: Eee tam - w fabryce zapewne malo wykwalifikowana sila robocza to sklada .. J. 16 |
Data: Luty 14 2007 15:06:57 | Temat: Re: Du | Autor: Jakub Witkowski | J.F. wrote: On Wed, 14 Feb 2007 12:46:52 +0100, Jakub Witkowski wrote: A co to ma do rzeczy - złożenie to jedno, pytanie kto to potem instaluje, oraz czym i jak reguluje... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 17 |
Data: Luty 14 2007 13:10:22 | Temat: Re: Du | Autor: Blyskacz | Marek napisał(a): Mieszkam kolo Kolobrzegu, najblizszy serwis Vialle jest w Poznaniu... nie moje rejony, wiec niestety nie polece nikogo :( Po pierwsze: reduktor Vialle jest piorunsko drogicos za cos... po drugie: nie wiem czy by sie dopasowalo wloski reduktor, tak aby dzialal zjesli chodzi Ci o silnik odpowiadajacy za nastawy wolnych obrotow, to faktycznie pasowal nie bedzie, ale da sie zyc bez niego, nastawy tradycyjne za pomoca sruby daja wystarczajacy efekt, wiadomo, ze nie jest to idealne, ale imo lepsze niz regulacja poprzez wyciaganie/sciskanie sprezynki... po trzecie: jaka mam gwarancje, ze po zalozeniu nowego reduktora bedziena reduktor masz gwarancje, na zestaw zadnej... imo to strata czasu i pieniedzy... o ile jeszcze bawisz sie w to sam od poczatku do konca to moze cos zaoszczedzisz, ale jak juz masz jezdzic po warsztatach to interes zaden :( Wiec na razie bede kombinowal z ta sprezynka dociskajaca membrany ia tak btw... to tej sprezynki nie miales w zestawie naprawczym ? jak byla, to chyba jej wymiary powinny byc wlasciwe... sprawdzales, czy silniki krokowe pracuja ? pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 18 |
Data: Luty 14 2007 10:50:49 | Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora. | Autor: Jakub Witkowski | Marek wrote: 19 |
Data: Luty 14 2007 11:10:26 | Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora. | Autor: Blyskacz | Ostatnimi czasy dokonałem regeneracji reduktora poprzez wymianę membran,to spalanie to miasto/ trasa ?? to dosc istotna informacja... tak czy inaczej wzrost wydatku o 100%, przy tym samym podcisnieniu, raczej nie wrozy nic dobrego... instalacja to Vialle drugiej generacji. Reduktor złożony raczej poprawnie.raczej ;-) Czy więc problem tkwi w nieprawidłowej regulacji sterownika LPG?mozliwe... ale to juz zalezy od konkretnego sterownika i tego jak zostal ustawiony - jesli ma ograniczona ilosc krokow silnika krokowego, to faktycznie moze byc poza zakresem regulacji i wowczas przeprogramowanie moze przyniesc pozytywny efekt... ruszałem tego w ogóle. Czy muszę szukać fachowca od Vialle aby zmieniłjesli sam nie masz mozliwosci to nie masz innego wyjscia... Co zrobić by obniżyć spalanie?tak na szybko, to wstaw register - koszt ok 10zl i jezdzij, az bedziesz mial mozliwosc regulacji... jest jednak taki problem, ze jesli z reduktorem jest cos nie tak, to wstawienie registra i uzyskanie poprawnej pracy moze okazac sie niemozliwe... Z drugiej strony, jesli po zalozeniu registra spalanie wroci z grubsza do normy, to jest szansa, ze regeneracja sie powiodla i po zaprogramowaniu sterownika wsio bedzie OK. pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 20 |
Data: Luty 14 2007 11:31:24 | Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora. | Autor: Marek |
>Co zrobić by obniżyć spalanie? A co to jest register? Chodzi o zmniejszenie srednicy przewodu doprowadzajacego gaz do miksera? Marek 21 |
Data: Luty 14 2007 11:37:38 | Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora. | Autor: Blyskacz | A co to jest register? Chodzi o zmniejszenie srednicy przewodu tak... Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 22 |
Data: Luty 14 2007 11:32:34 | Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora. | Autor: Marek |
> Ostatnimi czasy dokonałem regeneracji reduktora poprzez wymianę membran,jest > zimny, ale spalanie z 9l/100km wzrosło do 12-14- a nawet 17-18l/100km.Takie spalanie na trasie wyszlo... Szok! Marek 23 |
Data: Luty 14 2007 11:45:29 | Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora. | Autor: Blyskacz | Takie spalanie na trasie wyszlo... Szok!no to musi Ci niezle zalewac go gazem... Co do regulacji na reduktorze - musi byc, albo via srubka albo via silnik krokowy - walnij jakies fotki to moze ktos Ci pomoze... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 24 |
Data: Luty 14 2007 12:01:45 | Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora. | Autor: Marek |
> Takie spalanie na trasie wyszlo... Szok!A jak pokazac fotki? Marek 25 |
Data: Luty 14 2007 11:56:38 | Temat: Re: Duże spalanie LPG po regeneracji reduktora. | Autor: J.F. | On Wed, 14 Feb 2007 11:32:34 +0100, "Marek" Takie spalanie na trasie wyszlo... Szok! A na pewno dobrze zlozyles ? Moze masz wyciek gazu gdzies ? J. 26 |
Data: Luty 14 2007 12:03:36 | Temat: Re: Du | Autor: Jakub Witkowski | Marek wrote: Takie spalanie na trasie wyszlo... Szok!zimny, ale spalanie z 9l/100km wzrosło do 12-14- a nawet 17-18l/100km. Nie strzela w rurze wydechowej? Weź może jednak podejdź do gazownika, szczelność niech sprawdzi, skład. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 27 |
Data: Luty 14 2007 12:23:51 | Temat: Re: Du | Autor: Marek |
Nie strzela w rurze wydechowej? Weź może jednak podejdź do gazownika, Nie strzela, ale mocno smierdzi gazem z rury, tak jakby mieszanka byla zbyt bogata. Posprawdzam jeszcze szczelnosc.. Marek |