na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:
Uzywa ktoĹ› Ducato z takim silnikiem?
Jak siÄ™ sprawujÄ… te silniki?
Do 2011 wkładali tam ponoć srednio udane silniki 2.2 z psa, od
2012 silnik fiata 2.0. Nie wiem czego siÄ™ po tym silniku
spodziewać.
100 Multijet/2.2 HDi
100 PS (74 kW; 99 hp) @ 2,900 rpm 250 N·m (180 lb·ft) @ 1,500 rpm
115 Multijet2
115 PS (85 kW; 113 hp) @ 3,700 rpm 280 N·m (210 lb·ft) @ 1,500 rpm
JeĽdziłem dwa lata z tym silnikiem 100 Multijet/2.2 HDi combi 6 foteli
i jak dla mnie rewelacja miesiÄ…ca. Osobówki nie nadÄ…żały.
Wady odklejajÄ… siÄ™ zebra od dachu i stukajÄ…. ZacinajÄ… siÄ™ drzwi boczne
ale to normalka trzeba czesto psikać wd40 w prowadnice, wymiana żarówki
od strony pasażera to wyzwanie, akumulator idealnie pod nogami kierowcy
zbiornik na błoto, trudny dostÄ™p kiedy lód pokryjÄ™ podłogÄ™, żeby
wymienic żarówki z tyłu trzeba zdejmować całe lampy.
W zimie w kabinie jest przeraĽliwie zimno. Prawie w ogóle siÄ™ nie
nagrzewa w jeĽdzie miejskiej. Trzeba wyjeżdzać specjalnie za miasto
żeby siÄ™ zagrzał.
--
Piter
golf mk2
a jak twój samochód bÄ™dzie jeĽdził po 27 latach?
3 |
Data: Grudzien 30 2014 23:24:23 |
Temat: Re: Ducato 2.0 115KM MJ |
Autor: Budzik |
Użytkownik PiteR ...
100 Multijet/2.2 HDi
100 PS (74 kW; 99 hp) @ 2,900 rpm 250 N·m (180 lb·ft) @ 1,500 rpm
115 Multijet2
115 PS (85 kW; 113 hp) @ 3,700 rpm 280 N·m (210 lb·ft) @ 1,500 rpm
JeĽdziłem dwa lata z tym silnikiem 100 Multijet/2.2 HDi combi 6 foteli
i jak dla mnie rewelacja miesiÄ…ca. Osobówki nie nadÄ…żały.
Dziekuje za odpowiedĽ, ale akurat przyspieszenie ma dla mnie pomijalne
znaczenie. Fajnie jak autko jest zwawe ale 10 x bardziej wazne jest dla
mnie małe spalanie no i trwałosc silnika.
Silnik 2,2 w ogole nie wchodzi w gre - krÄ…żÄ… o nim plotki, ze co 150-200
tys padajÄ… wtryski i czeka nas kosztowna naprawa.
Oczywiscie nie zawsze (przytaczałem przykład kolegi, ktory prawie milion
przejechał na silniku 2,2 nic przy nim nie naprawiajÄ…c). Dlatego też pewnie
fiat wycofał siÄ™ w 2012 roku z montowania tych wynalazków.
Natomiast juz sie dowiedziałem, ze silnik 2.0 to zupełnie inna bajka -
ponoc bardzo udana knstrukcja fiata, nastepca swietnego silnika 1,9jtd.
Wady odklejajÄ… siÄ™ zebra od dachu i stukajÄ…. ZacinajÄ… siÄ™ drzwi boczne
ale to normalka trzeba czesto psikać wd40 w prowadnice, wymiana żarówki
od strony pasażera to wyzwanie, akumulator idealnie pod nogami kierowcy
zbiornik na błoto, trudny dostÄ™p kiedy lód pokryjÄ™ podłogÄ™, żeby
wymienic żarówki z tyłu trzeba zdejmować całe lampy.
Nie rozumiem o co chodzi z tym aku, zbiornikiem na błoto i lodem na
podłodze?
W zimie w kabinie jest przeraĽliwie zimno. Prawie w ogóle siÄ™ nie
nagrzewa w jeĽdzie miejskiej. Trzeba wyjeżdzać specjalnie za miasto
żeby siÄ™ zagrzał.
To mam nadzieje, ze w 2.0 nie ma takiego problemu.
Probowałes zakryc chłodnice na zime?
4 |
Data: Grudzien 31 2014 15:21:32 | Temat: Re: Ducato 2.0 115KM MJ | Autor: PiteR |
na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:
zbiornik na błoto, trudny dostęp kiedy lód pokryję podłogę, żeby
wymienic żarówki z tyłu trzeba zdejmować całe lampy.
Nie rozumiem o co chodzi z tym aku, zbiornikiem na błoto i lodem na
podłodze?
Pokrywa akumulatora ma plastikowe małe klamki, które niewygodnie
otwierać zamykać no to zostawia się otwarte i zapomni a potem woda
dostaje się do pojemnika akumulatora. Wolałbym akumulator pod mask±
albo pod fotelem.
W zimie w kabinie jest przeraĽliwie zimno. Prawie w ogóle się nie
nagrzewa w jeĽdzie miejskiej. Trzeba wyjeżdzać specjalnie za miasto
żeby się zagrzał.
To mam nadzieje, ze w 2.0 nie ma takiego problemu.
Probowałes zakryc chłodnice na zime?
Tak zakrywałem wloty na grilu i poprawiało nagrzewanie.
--
Piter
golf mk2
a jak twój samochód będzie jeĽdził po 27 latach?
| |