Grupy dyskusyjne   »   Dylemat -zwiazany z braniem oleju

Dylemat -zwiazany z braniem oleju



1 Data: Styczen 05 2007 20:35:42
Temat: Dylemat -zwiazany z braniem oleju
Autor: jasio kowalski 

Witam.
Silnik bierze mi troche(sporo)oleju- jakies 0,2-0,3 litra na tysiac km.
Silnik 1,8i w BMW z 92 r. Silnik to chyba M40.
Zbliza sie wymiana paska rozrzadu i mechanik zaproponowal mi przy okazji
zrzucenie glowicy i wymiane uszczelniaczy zaworow, ktore sa najprawdopodobniej
przyczyna ubytkow oleju. Koszt rzedu 200-400 zl w zaleznosci od tego czy
trzeba bedzie planowac glowice itd. Majac zle doswiadczenia z mechanikami
szczerze powiedziawszy boje sie tej operacji, zeby nie okazalo sie ze
pieniadze wydane, olej bierze jak bral a do tego spieprzone jest cos jeszcze.
Z drugiej strony spalanie takiej ilosci oleju silnikowi tez nie sluzy a tu
przy okazji wymainy rozrzadu mozna wymienic uszczelaniacze. Myslalem tez o
wymianie oleju na chwalony na grupie Max-Life Valvoline (teraz jezdze na 10W40
jakiejs szwajcarskiej firmy) ale to moze pomoc jak zmarlemu kadzidlo?. 
No moze cos mi doradzicie
PZDR

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Styczen 05 2007 22:25:43
Temat: Re: Dylemat -zwiazany z braniem oleju
Autor: Tomek 

Witam.
Silnik bierze mi troche(sporo)oleju- jakies 0,2-0,3 litra na tysiac km.
Silnik 1,8i w BMW z 92 r. Silnik to chyba M40.
Zbliza sie wymiana paska rozrzadu i mechanik zaproponowal mi przy okazji
zrzucenie glowicy i wymiane uszczelniaczy zaworow, ktore sa najprawdopodobniej
przyczyna ubytkow oleju. Koszt rzedu 200-400 zl w zaleznosci od tego czy
trzeba bedzie planowac glowice itd. Majac zle doswiadczenia z mechanikami
szczerze powiedziawszy boje sie tej operacji, zeby nie okazalo sie ze
pieniadze wydane, olej bierze jak bral a do tego spieprzone jest cos jeszcze.
Z drugiej strony spalanie takiej ilosci oleju silnikowi tez nie sluzy a tu
przy okazji wymainy rozrzadu mozna wymienic uszczelaniacze. Myslalem tez o
wymianie oleju na chwalony na grupie Max-Life Valvoline (teraz jezdze na 10W40
jakiejs szwajcarskiej firmy) ale to moze pomoc jak zmarlemu kadzidlo?. 
No moze cos mi doradzicie
PZDR

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Daj sobie luzu. Bierze tyle ile powinien. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

3 Data: Styczen 06 2007 09:38:13
Temat: Re: Dylemat -zwiazany z braniem oleju
Autor: Icek 

Daj sobie luzu. Bierze tyle ile powinien. Tomek


a ile km masz na blacie ? Jezeli wiecej niz 200kkm to bym robil do tego
pierscienie, jak juz glowica jest zdjeta to maly koszt.

Jak na liczniku wiecej niz 250kkm to tez z panewkami walu bym pomyslal

Icek

PS 0,2 l/1kkm to raczej malo niz duzo

--
www.StareGry.pl - Najwiekszy polski serwis o tematy ce starych gier

4 Data: Styczen 08 2007 19:58:28
Temat: Re: Dylemat -zwiazany z braniem oleju
Autor: jasio kowalski 

Icek  napisał(a):

> Daj sobie luzu. Bierze tyle ile powinien. Tomek


a ile km masz na blacie ? Jezeli wiecej niz 200kkm to bym robil do tego
pierscienie, jak juz glowica jest zdjeta to maly koszt.

Jak na liczniku wiecej niz 250kkm to tez z panewkami walu bym pomyslal


Przebieg- ok 150 tys.km.
PZDR


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

5 Data: Styczen 08 2007 19:58:28
Temat: Re: Dylemat -zwiazany z braniem oleju
Autor: jasio kowalski 

Icek  napisał(a):

> Daj sobie luzu. Bierze tyle ile powinien. Tomek


a ile km masz na blacie ? Jezeli wiecej niz 200kkm to bym robil do tego
pierscienie, jak juz glowica jest zdjeta to maly koszt.

Jak na liczniku wiecej niz 250kkm to tez z panewkami walu bym pomyslal


Przebieg- ok 150 tys.km.
PZDR


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

6 Data: Styczen 07 2007 21:27:06
Temat: Re: Dylemat -zwiazany z braniem oleju
Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk 

jasio kowalski napisał:

Silnik bierze mi troche(sporo)oleju- jakies 0,2-0,3 litra na tysiac km.
Silnik 1,8i w BMW z 92 r. Silnik to chyba M40.

to sobie wydłuż po prostu okres między wymianami oleju. jak dolewasz pół
litra na 2000km to jeszcze nie jest tak źle... pozatym to wiekowy
silnik.

jeździj na razie. zwalanie głowicy możesz robic jak np. Ci strzeli
uszczelka pod głowicą - wtedy zrobisz bardziej pełny remanent i będziesz
jeździł dalej.

albo nigdy do tego nie dojdzie, bo bedzie brał z uporem maniaka 0.2 na
1000km i za 5 lat dalej.

a czemu niby silnikowi to spalanie oleju ma nie sluzyc? dolewasz nonstop
swiezy olej - to wrecz mu służy :)

--
Witold Wladyslaw Wojciech Wilk Et39m:+48605066384 gg3211630 (lepiej @)
prr: giant boulder'02 @13kkm - brak czasu :( / tychy-sosnowiec-gliwice
pms: vw golf 2 byl, juz sprzedany :) /
pms/kc: citroen xantia mkI 2.0 8v 1995 235kkm/27kkm hydrokomfortowa :)

Dylemat -zwiazany z braniem oleju



Grupy dyskusyjne