Użytkownik "marjan" napisał:
Właśnie taki problem miał kolega jak do Ibizy '96 wrzucił alusy 16".
Przy okazji kierownicę bardzo "rwało", jazda w koleinach wymagała
przyzwyczajenia (gdy pierwszy raz nią jechałem na tych kołach czułem
wielki dyskomfort z tym związany).
Niedawno zmieniłem u siebie 205/55/16 + felga 7j ET43 na zestawik
225/45/17 + felga 7,5j ET36 i też musiałem się nauczyć tym jeździć.
Auto się całkowicie inaczej zachowuje, jest o wiele bardziej precyzyjne
i niestety zdecydowanie mocniej ściąga na koleinach. Przyzwyczaić
się jednak można, a nawet warto, właśnie dla precyzji prowadzenia,
mniejszych uślizgów przy ostrym starcie (205/55/16 nie trzymało
w ogóle...) i większej pewności i trzymania na zakrętach. :-)
Pozdrawiam
..Peeter
8 |
Data: Maj 12 2009 13:07:51 |
Temat: Re: Dystanse do felg alum |
Autor: .Peeter |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"napisał:
Chyba, że w połączeniu z większą szerokością, opony będą o nadkola trzeć
przy mocnym ugięciu zawieszenia. ;)
Nic nie pisał o zakładaniu większych felg, więc pewnie wymiary opony zostaną
te same = nic trzeć nie będzie. :-) No chyba, że zmieni 205/55/16 na
245/45/16
i jeszcze naciągnie to na felgę 10" szerokości. Wtedy może być zgrzyt. ;-)
Pozdrawiam
..Peeter
9 |
Data: Maj 12 2009 13:12:37 | Temat: Re: Dystanse do felg alum | Autor: Usrobo |
..Peeter pisze:
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"napisał:
Chyba, że w połączeniu z większą szerokością, opony będą o nadkola trzeć przy mocnym ugięciu zawieszenia. ;)
Nic nie pisał o zakładaniu większych felg, więc pewnie wymiary opony zostaną
te same = nic trzeć nie będzie. :-) No chyba, że zmieni 205/55/16 na 245/45/16
i jeszcze naciągnie to na felgę 10" szerokości. Wtedy może być zgrzyt. ;-)
Pozdrawiam
.Peeter
jak pisalem
oryginalna felga stalowa 16 cali z oponą 205/55
ma być felga aluminiowa 16 cali z oponą 205/55
http://www.alufelgi-opony.pl/?p=productsMore&iProduct=16&sName=ATT-550-
wariant 4x098(ET35);
samochód nowe bravo
michal
10 |
Data: Maj 12 2009 13:16:27 | Temat: Re: Dystanse do felg alum | Autor: .Peeter |
Użytkownik "Usrobo" napisał:
jak pisalem
oryginalna felga stalowa 16 cali z oponą 205/55
ma być felga aluminiowa 16 cali z oponą 205/55
Wszystko powinno w takim razie bez problemów pasować. :)
samochód nowe bravo
A może jednak 17"? :)
Pozdrawiam
..Peeter
11 |
Data: Maj 12 2009 13:21:59 | Temat: Re: Dystanse do felg alum | Autor: Usrobo |
..Peeter pisze:
Użytkownik "Usrobo" napisał:
jak pisalem
oryginalna felga stalowa 16 cali z oponą 205/55
ma być felga aluminiowa 16 cali z oponą 205/55
Wszystko powinno w takim razie bez problemów pasować. :)
samochód nowe bravo
A może jednak 17"? :)
Pozdrawiam
.Peeter
17 są w spocie ;)
12 |
Data: Maj 12 2009 13:23:17 | Temat: Re: Dystanse do felg alum | Autor: .Peeter |
Użytkownik "Usrobo" napisał:
17 są w spocie ;)
W czym? :-)
Pozdrawiam
..Peeter
13 |
Data: Maj 12 2009 13:25:34 | Temat: Re: Dystanse do felg alum | Autor: Usrobo |
..Peeter pisze:
Użytkownik "Usrobo" napisał:
17 są w spocie ;)
W czym? :-)
Pozdrawiam
.Peeter
w bravo wersja sport
ja mam tylko 120KM wiec do sportu mi daleko ;)
michal
14 |
Data: Maj 12 2009 05:12:01 | Temat: Re: Dystanse do felg alum | Autor: |
On 12 Maj, 12:26, Usrobo wrote:
orginane mają ET40
alumy 35
Zmieniając ET zmieniasz geometrię auta
Rozstaw kół będzie większy o 10mm, a oś pionowa koła skrętnego będzie
poza osią zwrotnicy o 5 mm.
Niby to małe odchyłki, ale po co? Nie możesz dać felg z ET 35?
| | | | | | |