fiat uno 1.4 + lpg z 95r.
moze wymienie problemy:
- nierowna praca [drgania widac nawet na kierownicy-pod maska silnik tez sie
niezle rusza]
- falujace obroty na biegu jalowym [raz wolne ze malo nie gasnie i trzeba go
na gazie podtrzymywac raz wysokie jak na ssaniu]
stawiam na sonde labmda lub krokowiec
2 |
Data: Marzec 09 2007 22:31:17 |
Temat: Re: Dziwne objawy - pomocy ! |
Autor: M.M. |
Słuchaj
Pierwsze pytanie - czy te problemy występują w czasie gdy jedziesz na
benzynie? Musisz wiedzieć, że wtryskiwacze często ulegają zapchaniu osadami
mazutu przy autach z inst. gazową. Zwłaszcz jak pomykasz na samym gazie.
Zacznij od dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy - zalej go na 25L baku i
wyjeździj to jeżdżąć tylko na benzynie. Odblokujesz końcówki wtrysków, to
się naprawdę odczuwa. Koszt ok 30zł (kup dodatek dobrej firmy koneicznie, np
Liqui-moly)
Druga sprawa - falujące obroty - zacznij od wyczyszczenia przepustnicy. To
nie jest droga zabawa. Mechanik naniesie Ci preparat - nawet bez
rozbierania powinno się to zrobić, przygazujesz i po paru minutach
przepustnica będzie czysta.
Wysokie obroty mogą też być przyczyną zasysania "fałszywego powietrza" (masz
np. dziurę w układzie dolotowym i auto "zasysa" dodatkowe powietrze
powodując skok obrotów). To też można sprawdzić bez dużych kosztów, nanosząc
preparat na tą rurę która jest przy filtrze powietrza (mechanik sprawdza w
ten sposób czy wszystko jest szczelne i gdzieś nie ma dziury przez które
dostaje się powietrze - jak coś to będą się robiły pęcherzyki i będzie
wiadomo)
Dopiero jak wykonasz te czynności, proponuje Ci wyskoczyć do mechanika z
tekstem p.t. "panie może to sonda lambda albo krokowiec".
pozdrawiam
Maciek
Użytkownik "Szczepan Majdański" napisał w wiadomości
fiat uno 1.4 + lpg z 95r.
moze wymienie problemy:
- nierowna praca [drgania widac nawet na kierownicy-pod maska silnik tez
sie
niezle rusza]
- falujace obroty na biegu jalowym [raz wolne ze malo nie gasnie i trzeba
go
na gazie podtrzymywac raz wysokie jak na ssaniu]
stawiam na sonde labmda lub krokowiec
|