1. TYLKO w zimie, wiec dawało sie przezyć, nie szukałem na siłę, więc i
nie zidentyfikowałem problemu jednoznacznie:
- jadąc z dużą prędkościa (szosa sucha : obroty silnika ok. 5 tys),
po zdjęciu nogi z gazu, silnik pozostawał nadal na tych wysokich obrotach.
i pędził auto na złamanie karku, gdy trzeba było wytracić predkość :)
Zacięcie ujawniło sie na przepustnicy powietrza do kolektora (silnik krokowy?)
Działo się to przy mroźnej pogodzie. W lecie- ani razu.
Próby przygazowywania ( by "zerwać" zaciecie -bez otwierania maski)
nie dawały efektu.
Sposób?- wyłaczenie zapłonu silnika, wyhamowanie, otwarcie maski,
reczne odblokowanie przepustnicy, i RUSZAMY znów ;)
Dlaczego tak się mogło dziać? ?
( zupełnie nie znam budowy silnika krokowego w tych 1.4MPI...)
--
Pozdr. Zbig.Drwięga
Linux Reg.User #166848 , gg1100100111000000111010
________________________________________________________________________
2 |
Data: Grudzien 06 2006 12:11:05 |
Temat: Re: Dziwne zachowania Caro 1.4 MPI - przypadek I |
Autor: Tomi |
Użytkownik "Zb. Drwiega" napisał:
1. TYLKO w zimie, wiec dawało sie przezyć, nie szukałem na siłę, więc i
nie zidentyfikowałem problemu jednoznacznie:
- jadąc z dużą prędkościa (szosa sucha : obroty silnika ok. 5 tys),
po zdjęciu nogi z gazu, silnik pozostawał nadal na tych wysokich obrotach.
i pędził auto na złamanie karku, gdy trzeba było wytracić predkość :)
Zacięcie ujawniło sie na przepustnicy powietrza do kolektora (silnik
krokowy?)
Działo się to przy mroźnej pogodzie. W lecie- ani razu.
(...)
Dlaczego tak się mogło dziać? ?
( zupełnie nie znam budowy silnika krokowego w tych 1.4MPI...)
Z pewnością nie jest to silnik krokowy. Obstawiam zacierającą się
przepustnicę lub linkę gazu (w zimie zamarza w nie woda lub kurczy się
pancerz pod wpływem temp.)??
--
Pozdrawiam.
TOMI.
3 |
Data: Grudzien 07 2006 15:01:22 | Temat: Re: Dziwne zachowania Caro 1.4 MPI - przypadek I | Autor: Andrzej Seneczko |
Tomi napisał(a):
Z pewnością nie jest to silnik krokowy. Obstawiam zacierającą się przepustnicę lub linkę gazu (w zimie zamarza w nie woda lub kurczy się pancerz pod wpływem temp.)??
w poldoroverze przepustnica powinna byc podgrzewana
sprawdz czy jej spod sie nagrzewa, czy przewody idace do niej sa gorace
byc moze sa zapowietrzone
u nas kiedys tez sie cos podobnego dzialo oborty zostawaly na 4 tys. pomagalo przyhamowanie silnika tak ze spadly oborty potem juz nie wracaly na 4 tys.
ale dzialo sie to czesciej przy sportowej jezdzie :-)
teraz nie mam takiego objawu
--
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI
Puławy
4 |
Data: Grudzien 06 2006 18:04:42 | Temat: Re: Dziwne zachowania Caro 1.4 MPI - przypadek I | Autor: August |
Użytkownik "Zb. Drwiega" napisał w wiadomości
- jadąc z dużą prędkościa (szosa sucha : obroty silnika ok. 5 tys),
po zdjęciu nogi z gazu, silnik pozostawał nadal na tych wysokich obrotach.
i pędził auto na złamanie karku, gdy trzeba było wytracić predkość :)
Zacięcie ujawniło sie na przepustnicy powietrza do kolektora (silnik krokowy?)
Działo się to przy mroźnej pogodzie. W lecie- ani razu.
Próby przygazowywania ( by "zerwać" zaciecie -bez otwierania maski)
nie dawały efektu.
Sposób?- wyłaczenie zapłonu silnika, wyhamowanie, otwarcie maski,
reczne odblokowanie przepustnicy, i RUSZAMY znów ;)
Taka spiralka odciągająca linkę jest zardzewiała, może linka na wysokońci pancerza ociera, potraktuj odrdzewiaczem (np. z puszki + pędzelek) + wd40.
U mnie pomogło.
Jeśli ci przez to zgłupieją obroty jałowe, to po naprawie musisz wcisnąć 4 razy gaz do dechy przy włączonym zapłonie, lecz unieruchomionym silniku, by zresetować kompa.
pozdrav,
August
5 |
Data: Grudzien 06 2006 23:44:04 | Temat: Re: Dziwne zachowania Caro 1.4 MPI - przypadek I | Autor: jimorrison |
August napisał(a):
Jeśli ci przez to zgłupieją obroty jałowe, to po naprawie musisz wcisnąć 4 razy gaz do dechy przy włączonym zapłonie, lecz unieruchomionym silniku, by zresetować kompa.
WOW.....
i tak zresetuje kompa??
....
lol... mspanc
--
________________________________________________________________
/\ Pozdrawiam www.jimorrison.prv.pl Polonez Atu \
\_| jimorrison COBRA10+ + sirtel |
| ____________________________________________________________|_
\_/_____________________________________________________________/
6 |
Data: Grudzien 07 2006 14:57:52 | Temat: Re: Dziwne zachowania Caro 1.4 MPI - przypadek I | Autor: Andrzej Seneczko |
jimorrison napisał(a):
WOW.....
i tak zresetuje kompa??
....
lol... mspanc
oo co ci chodzi ????????
tak sie resetuje pamiec adaptacyjna w kompie ktora odpowiada za nastawy silnika krokowego w 1.4
a dokladniej to tak
- wlacz zaplon
- 5x na maksa otworz przepustnice i zamknij
- poczekaj az silniczek cos se tam popryka
- odpal silnik i jedz na jazde probna
a BTW to dobrze by bylo jeszcze wyczyscic przepustnice opis tu :
http://www.roverki.pl/article.php?sid=312
--
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 GLI 16V MPI
Puławy
| | | | |