Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959
1 | Data: Marzec 04 2011 12:46:30 |
Temat: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | |
Autor: frigo | Nie, nie mam z nią żadnych problemów ;) 2 |
Data: Marzec 04 2011 22:02:15 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: Grejon | W dniu 2011-03-04 21:46, frigo pisze: Nie, nie mam z nią żadnych problemów ;) Znalazłem coś takiego http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/4493848.aspx http://forums.subdriven.com/showthread.php?5112340-Another-RARE-Exotic-Find-The-1988-Porsche-959-337-Produced-in-Total/page2 Jeśli dobrze zrozumiałem Porsche nie mogło sprzedawać 959 z 6-biegową skrzynią, więc wymyślili 5-biegową z "podbiegiem" :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi 3 |
Data: Marzec 04 2011 13:09:33 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: frigo |
Je li dobrze zrozumia em Porsche nie mog o sprzedawa 959 z 6-biegow Dzięki, wyjaśnione. Niezły myk wymyślili. 4 |
Data: Marzec 04 2011 22:14:42 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "frigo" napisał w wiadomości Nie, nie mam z nią żadnych problemów ;) Jak zwykle wie ciotka wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_959 "It [the engine] was coupled to a unique manual gearbox offering 5 forward speeds plus a "G" off-road gear, as well as reverse." -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg 5 |
Data: Marzec 04 2011 22:27:04 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: Sebastian Biały | On 2011-03-04 22:14, Yogi(n) wrote: "G" off-road gear A czym się różni od normalnego? 6 |
Data: Marzec 04 2011 22:36:08 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-03-04 22:27, Sebastian Biały pisze: On 2011-03-04 22:14, Yogi(n) wrote: Tak z tego co poczytałem to tam ponoć była długa jedynka i dość wysokie wolne obroty, co nie robiło problemów jak ktoś chciał uzyskać maksymalne przyspieszenie, ale robiło jak ktoś chciał tym zaparkować, albo potrzebował jechać z prędkością pieszego. No i wymyślono to "G", czyli bieg nieużywany w normalnej jeździe, a jedynie tam gdzie trzeba było jechać wolno, czy spokojnie ruszyć pod górę. 7 |
Data: Marzec 04 2011 23:20:56 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: neoniusz | W dniu 11-03-04 22:36, Tomasz Pyra pisze: "G" off-road gear Na wypadek gdyby ktos chcial zrobic karawan pogrzebowy z 959 ;) 8 |
Data: Marzec 04 2011 23:22:04 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: Grejon | W dniu 2011-03-04 23:20, neoniusz pisze: W dniu 11-03-04 22:36, Tomasz Pyra pisze: Raczej po prostu wprowadzić auto do garażu. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi 9 |
Data: Marzec 05 2011 16:53:23 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: to | begin Grejon Na wypadek gdyby ktos chcial zrobic karawan pogrzebowy z 959 ;) Albo do krypty. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 10 |
Data: Marzec 05 2011 10:22:07 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: Sebastian Biały | On 2011-03-04 22:36, Tomasz Pyra wrote: Tak z tego co poczytałem to tam ponoć była długa jedynka i dość wysokie"G" off-road gearA czym się różni od normalnego? Czyli jedynka to taka dwójka? Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma numeracji od 1 a nie od g. A ruszanie na dwójce to potrafi prawie kazdy samochodzik, więc to zadne ewentualne wyjasnienie ;) 11 |
Data: Marzec 05 2011 10:27:28 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: Grejon | W dniu 2011-03-05 10:22, Sebastian Biały pisze: Czyli jedynka to taka dwójka? Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma A czy ty pamiętałbyś żeby za każdym razem ruszać z "2"? -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi 12 |
Data: Marzec 06 2011 07:25:30 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: Sebastian Biały | On 2011-03-05 10:27, Grejon wrote: Czyli jedynka to taka dwójka? Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma A czy ty pamiętałbyś żeby za każdym razem ruszać z "2"? A co to ma do rzeczy skoro w tym samochodzie 1 jest gdzie indziej niż normalnie? I tak *trzeba* pamiętać że wsiadając do tegu cuda rusza się *inaczej* niz reszta świata. 13 |
Data: Marzec 06 2011 07:38:26 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: Grejon | W dniu 2011-03-06 07:25, Sebastian Biały pisze: A co to ma do rzeczy skoro w tym samochodzie 1 jest gdzie indziej niż No właśnie niekoniecznie... -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi 14 |
Data: Marzec 05 2011 11:50:52 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-03-05 10:22, Sebastian Biały pisze: On 2011-03-04 22:36, Tomasz Pyra wrote: Pewnie dlatego że "na kursie uczyli żeby ruszać z 1", więc kierowca rusza z "1". Na ruszanie z "2" niewielu wpadnie, a o czytaniu instrukcji przez kierowców, to zapomnij. A tak wszystko jest jasne i oczywiste już od pierwszej jazdy. 15 |
Data: Marzec 05 2011 06:01:37 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: frigo | On 5 Mar, 11:50, Tomasz Pyra wrote: W dniu 2011-03-05 10:22, Sebastian Bia y pisze: A co jest tu jasne? Większość kierowców nawet nie dotknie tej G? Równie dobrze mogli dać 12345 i jakiś über - bieg. Ciekawe co pisali w instrukcji. 16 |
Data: Marzec 05 2011 21:40:50 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: Robert RÄdziak | On Sat, 05 Mar 2011 10:22:07 +0100, Sebastian Biały Czyli jedynka to taka dwójka? Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma Dlatego że bieg pełzający/terenowy to nie jest biegiem do używania go na codzień. A ruszanie na dwójce to potrafi prawie kazdy Tylko nie w każdym pierwszy bieg umożliwiający rozpędzenie auta do około 100km/h zapewnia wysokie osiągi. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 17 |
Data: Marzec 06 2011 07:28:37 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: Sebastian Biały | On 2011-03-05 22:40, Robert Rędziak wrote: Dlatego że bieg pełzający/terenowy to nie jest biegiem do Dobrze, ale dlaczego? Znajduje się w miejscu "1". Każdy kierowca przesiadając się z byle czego będzie go używał w wyniku przyzwyczajenia. Dlaczego ten bieg nie jest gdzieś w *innym* położeniu tylko przemieścił całą numerację odwracając lewarek? 18 |
Data: Marzec 06 2011 10:31:59 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: Robert RÄdziak | On Sun, 06 Mar 2011 07:28:37 +0100, Sebastian Biały Dobrze, ale dlaczego? Znajduje się w miejscu "1". Każdy kierowca ,,Każdy kierowca'' nie będzie miał zaszczytu przejechania się 959. Po pierwsze za mało ich i są zbyt drogocenne, po drugie jest to jeden z tych samochodów, o którym trzeba mieć pojęcie. przesiadając się z byle czego będzie go używał w wyniku przyzwyczajenia. A w skrzyniach w układzie dog-leg będzie wbijał wsteczny lub nieistniejący? Dlaczego ten bieg nie jest gdzieś w *innym* położeniu tylko przemieścił Nic nie przemieścił. Jedyna została tam, gdzie w skrzyniach dog-leg umieszcza się pierwszy bieg. Bieg, który jest potrzebny do ruszania i ewentualnie na najwolniejszym zakręcie na próbie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 19 |
Data: Marzec 06 2011 19:42:25 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: Sebastian Biały | On 2011-03-06 11:31, Robert Rędziak wrote: Dobrze, ale dlaczego? Znajduje się w miejscu "1". Każdy kierowca O widzisz i się wyjaśniło ;) Sobiarstwo :) EOT ;) 20 |
Data: Marzec 06 2011 19:08:46 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: Robert RÄdziak | On Sun, 06 Mar 2011 19:42:25 +0100, Sebastian Biały ,,Każdy kierowca'' nie będzie miał zaszczytu przejechania się Trudno żeby samochód, który powstał w setkach egzemplarzy, był jednym z najbardziej zaawansowanych pojazdów w swojej epoce i jeszcze w wiele lat po zakończeniu produkcji, kosztował ponad 400000DM, osiągał 300km/h, był autem dla każdego. Jakoś tak się stało, że rewolucja zdechła i kible ze złota i 959 dla każdego nigdy nie stały się realnymi. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 21 |
Data: Marzec 07 2011 10:55:34 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: J.F. | On Sun, 6 Mar 2011 10:31:59 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: On Sun, 06 Mar 2011 07:28:37 +0100, Sebastian Biały A zebys ty wiedzial ile razy w maluchu "wbilem piatke". I to co ciekawe wcale nie z przyzwyczajenia - na codzien jezdzilem wtedy autem z 4 biegami. J. 22 |
Data: Marzec 06 2011 01:25:28 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: to | begin Sebastian Biały Dalej nie rozumiem czemu tam nie ma A dlaczego wsteczny nazywa siÄ "R", a nie "-1", a jałowy siÄ w ogóle nie nazywa, chociaż mógłby nazywaÄ siÄ "0"? Czy nad tymi ciekawymi zagadnieniami też siÄ trapisz? ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 23 |
Data: Marzec 06 2011 07:26:25 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: Sebastian BiaĹy | On 2011-03-06 02:25, to wrote: A dlaczego wsteczny nazywa siÄ "R", a nie "-1", a jałowy siÄ w ogóle nie Nie, zastanawia mnie co za d*** wpadł na pomysł zmiany ułożenia biegów jeĹli *faktycznie* "1" w tym samochodzie jest do ruszania. 24 |
Data: Marzec 05 2011 09:37:40 | Temat: Re: Dzwignia zmiany biegow w Porsche 959 | Autor: fuen | po niemiecku gelande= terenowy |