Witam,
czytam grupę dosyć regularnie od ponad 15 lat, ale od kilku nie udzielałem się.
Jeśli już popełniłem jakieś faux pas w sprawie formalnej, to proszę o wskazówki jak to poprawić (zawsze pisałem z czytnika poczty, nigdy za pomocą www). Można gdzieś potestować format wysyłanych wiadomości?
Do meritum...
Prawdopodobnie będę potrzebował małego auta na dojazdy do pracy, 25km w jedną stronę, można uznać że tylko trasa z dobrą jakością nawierzchni (po drodze chyba tylko jedno skrzyżowanie ze światłami). Budżet wstępnie 10kPLN. Coś z segmentu B, tanie w zakupie, względnie tanie w eksploatacji, bez grubszych, drogich w usunięciu problemów. Jeśli ma mieć znane problemy, to wolałbym takie które przeciętny kierowca ma szanse wyłapać w trakcie normalnej eksploatacji i mieć czas kilku dni na odstawienie auta do warsztatu niż takie, które ot, tak unieruchamiają auto.
Z wyposażenia chciałbym centralny zamek, wspomaganie kierownicy, ABS, klimatyzację, zestaw głośnomówiący obsługujący jednocześnie dwa telefony (służbowy i prywatny).
Nie interesuje mnie wielkość bagażnika, ilość miejsca z tyłu (awaryjnie kilka razy w roku pojadą nim dwie osoby dorosłe plus dwójka dzieci z tyłu, jeśli główne auto zaniemoże), osiągi, wygląd, kolor, prestiż itp.
Silnik prosty, benzynowy (choć raczej 4 niż 3 cylindrowy), o małej pojemności i mocy, bez automatu, 4x4, jakichś DPFów, dwumas, turbo, kompresorów, itd. Dobrze by było, aby całkowita długość nie przekraczała 400cm (będzie problem w garażu).
Interesuje mnie auto bez większych przygód, o które ktoś dbał.
Wstępnie wytypowałem Mazdę 2, Forda Fusion, Toyotę Yaris, Hondę Jazz. Ewentualnie z segmentu C, ale raczej tylko hatchbacki - Corolla, Civic, Focus.
Jakichś wersji (szczególnie silnikowych) powinienem unikać?
Może jakieś inne auto?
A Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 107?
Szukam głównie aut z Bydgoszczy i okolic, może ktoś widział, ktoś wie...?
Przy okazji ile kosztuje OC w takim autku przy max. zniżkach? 400zł?
Z poważaniem,
Maciej Loret
2 |
Data: Lipiec 06 2015 08:58:54 |
Temat: Re: Małe, tanie w zakupie i eksploatacji na dojazdy do pracy (do 10kPLN) |
Autor: Kamil 'Model' |
W dniu 2015-07-05 o 20:33, pisze:
Witam,
[ciach]
Przy okazji ile kosztuje OC w takim autku przy max. zniżkach? 400zł?
Z poważaniem,
Maciej Loret
Peugeot 206 1.4Pb lub może 1,4HDI (dobry, trwały i ekonomiczny dieselek). Citroen C3 (silniki j. w.)??
Za 10kPLN będzie auto młode, często salonowe z pełną historią.
Do tego dość trwałe, dobrze zabezpieczone antykorozyjnie.
OC, Będzie poniżej 400PLN. Żona ma Xsarę 1,4HDI i płaci nieco ponad 300PLN...
3 |
Data: Lipiec 06 2015 09:04:22 | Temat: Re: Małe, tanie w zakupie i eksploatacji na dojazdy do pracy (do 10kPLN) | Autor: Skolmi |
Wstępnie wytypowałem Mazdę 2, Forda Fusion, Toyotę Yaris, Hondę Jazz.
Typy doskonałe, niestety na rynku ciężko o coś sensownego.
Największe szanse na poleasingowe (nie bałbym się) Yarisy i Fusiony.
4 |
Data: Lipiec 06 2015 18:43:37 | Temat: Re: Małe, tanie w zakupie i eksploatacji na dojazdy do pracy (do 10kPLN) | Autor: ToMasz |
są na świecie cytrynki i peugeoty z silnikiem RHY które nie mają fapa dfp dwumasy a turbo niema zmiennej geometrii i w zasadzie nie pada, a jak padnie to można samemu nawet wymienić. Jakby Ci się udało siebie przekonać do Diesla, to kup takie coś tanio, wyremontuj i będziesz śmigał dłuuuugo.
ToMasz
5 |
Data: Lipiec 06 2015 21:02:01 | Temat: Re: Małe, tanie w zakupie i eksploatacji na dojazdy do pracy (do 10kPLN) | Autor: Cavallino |
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
są na świecie cytrynki i peugeoty z silnikiem RHY które nie mają fapa dfp dwumasy a turbo niema zmiennej geometrii i w zasadzie nie pada, a jak padnie to można samemu nawet wymienić. Jakby Ci się udało siebie przekonać do Diesla, to kup takie coś tanio, wyremontuj i będziesz śmigał dłuuuugo.
Jakby co, to mój młody sprzedaje taką 206, już z włożoną w nią dużo kasą (40% wartości).
| | | |