Grupy dyskusyjne   »   Magazyn Auto Moto - test paliw

Magazyn Auto Moto - test paliw



1 Data: Wrzesien 11 2007 16:19:06
Temat: Magazyn Auto Moto - test paliw
Autor: Virus_7 

Witam!

Czy ktoś posiada magazyn Auto Moto wydawnictwa Bauer sprzed ok. 2 miesięcy, gdzie był przeprowadzony test paliw 95 i 98 na 4 stacjach benzynowych: BP, Orlen, Shell i Statoil. Testowany samochód to chyba Fiat Panda 1.2, o ile się nie mylę. Gdzieś wcięło mi tę gazetkę, a chciałbym pokazać artykuł mojemu koledze. Prosiłbym o przeskanowanie lub zrobienie zdjęć.

Z góry dziękuję.

PS Widzę, że we wrześniowym numerze też coś jest o paliwach.

--
  __   ___  * Pozdrawiam *  ____
  \ \ / (_)_ _ _  _ ___    |__  |      \ V /| | '_| || (_-< ___  / /    http://www.b3d.pl/
    \_/ |_|_|  \_,_/__/|___|/_/     gg://2812776/



2 Data: Wrzesien 11 2007 16:37:14
Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw
Autor: kovalek 


Użytkownik "Virus_7"  napisał w wiadomości

Witam!

Czy ktoś posiada magazyn Auto Moto wydawnictwa Bauer sprzed ok. 2 miesięcy, gdzie był przeprowadzony test paliw 95 i 98 na 4 stacjach benzynowych: BP, Orlen, Shell i Statoil. Testowany samochód to chyba Fiat Panda 1.2, o ile się nie mylę. Gdzieś wcięło mi tę gazetkę, a chciałbym pokazać artykuł mojemu koledze. Prosiłbym o przeskanowanie lub zrobienie zdjęć.

Z góry dziękuję.

Popattrzę czy na stacji u mnie jeszcze nie ma, ale chyba został już zdany..
Bynajmniej wniosek był z niego jeden - paliwa które mają więcej oktanów NIC nie dają. A nawet okazało się, że paliwo 95 może być lepsze.... Osobiście jednak uważam, że to wszystko mieści się w błędzie pomiaru... W sam raz dla tych co myślą, że jak zaleją 98 to autko od razu dostanie kilka koni więcej i lepiej przyśpiesza i w ogóle jest super - coś jak magnetyzer :-)))

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

3 Data: Wrzesien 11 2007 16:42:51
Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw
Autor: Virus_7 

kovalek napisał(a):

Popattrzę czy na stacji u mnie jeszcze nie ma, ale chyba został już zdany..
Bynajmniej wniosek był z niego jeden - paliwa które mają więcej oktanów NIC nie dają. A nawet okazało się, że paliwo 95 może być lepsze.... Osobiście jednak uważam, że to wszystko mieści się w błędzie pomiaru... W sam raz dla tych co myślą, że jak zaleją 98 to autko od razu dostanie kilka koni więcej i lepiej przyśpiesza i w ogóle jest super - coś jak magnetyzer :-)))

Ja znalazłem inny wniosek. Na paliwie Suprema 95 ze stacji Statoil można przejechać więcej kilometrów. Akurat tam różnica wyszła około 60 km na bak (biorąc pod uwagę najgorszy i najlepszy wynik).

--
  __   ___  * Pozdrawiam *  ____
  \ \ / (_)_ _ _  _ ___    |__  |      \ V /| | '_| || (_-< ___  / /    http://www.b3d.pl/
    \_/ |_|_|  \_,_/__/|___|/_/     gg://2812776/

4 Data: Wrzesien 11 2007 16:49:04
Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw
Autor: Boombastic 

Popattrzę czy na stacji u mnie jeszcze nie ma, ale chyba został już
zdany..
Bynajmniej wniosek był z niego jeden - paliwa które mają więcej oktanów
NIC nie dają. A nawet okazało się, że paliwo 95 może być lepsze....
Osobiście jednak uważam, że to wszystko mieści się w błędzie pomiaru... W
sam raz dla tych co myślą, że jak zaleją 98 to autko od razu dostanie
kilka koni więcej i lepiej przyśpiesza i w ogóle jest super - coś jak
magnetyzer :-)))

Masz rację, ale nie do końca. Dla aut potrafiących przyspieszyć zapłon
zalanie benzyny 98 oktan zwiększy ich moc. Widziałem kiedyś robione testy i
w przypadku zwykłych w miare prostych aut różnica w mocy była minimalna lub
nieco niższa na 98, to z bardziej skomplikowanych aut jakie reprezentowała
Impreza wyszło, że moc wzrosła i to o jakieś kilkanaście czy ok. 20 KM.

5 Data: Wrzesien 11 2007 09:42:53
Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw
Autor: arek.pp 

  W przypadku np.samochodu Audi 80 roznica w paliwie 95 i 98 polega na
tym ze identyczny 90 konny silnik posiada w przypadku silnika na
paliwo 98 o ok 7 procent wyzszy moment obrotowy w zakresie srednich
obrotow. Przy wysokich obrotach moment sie wyrownuje i moc maksymalna
jest taka sama. Czyli auto jest jedynie elastyczniejsze i bardziej
odporne na spalanie stukowe.

6 Data: Wrzesien 11 2007 18:43:45
Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw
Autor: PAndy 


"Boombastic"  wrote in message

Masz rację, ale nie do końca. Dla aut potrafiących przyspieszyć zapłon zalanie benzyny 98 oktan zwiększy ich moc. Widziałem kiedyś robione testy i w przypadku zwykłych w miare prostych aut różnica w mocy była minimalna lub nieco niższa na 98, to z bardziej skomplikowanych aut jakie reprezentowała Impreza wyszło, że moc wzrosła i to o jakieś kilkanaście czy ok. 20 KM.

Im wyzszy stopien sprezania tym wiekszy wplyw zwiekszania ilosci oktanow - problem z paliwem jest taki ze czesto 95 nie trzyma zalozonych 95 a ma mniej i dla niektorych samochodow moze byc to problem - spalanie stukowe - stad czesto 98 po prostu to taka pewniejsza 95... zreszta podzial na 95 i 98 pewnie mocno umowny tzn nie powinno byc meidzy nimi zadnej roznicy w cenie a obecna roznica wynika z sztucznego nakrecania.

7 Data: Wrzesien 11 2007 19:16:51
Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw
Autor: Boombastic 

Im wyzszy stopien sprezania tym wiekszy wplyw zwiekszania ilosci oktanow -
problem z paliwem jest taki ze czesto 95 nie trzyma zalozonych 95

Wbrew pozorom to badania próbek ze stacji tego nie potwierdzają. Zaniżenie
liczby oktanowej wystepowało dosyć żadko i nie na takim poziomie jak się
powszechnie uważa.

a ma mniej i dla niektorych samochodow moze byc to problem - spalanie
stukowe - stad czesto 98 po prostu to taka pewniejsza 95... zreszta
podzial na 95 i 98 pewnie mocno umowny tzn nie powinno byc meidzy nimi
zadnej roznicy w cenie a obecna roznica wynika z sztucznego nakrecania.

W dalszym ciągu pozostaje różnica w kaloryczności pomiędzy 95 i 98. Jak nie
ma przełącznika w kompie na 98 to lanie 98 jest czystym marnotrawstwem i
może powodować zwiększone zużycie paliwa.

8 Data: Wrzesien 11 2007 20:09:14
Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Boombastic,

Tuesday, September 11, 2007, 7:16:51 PM, you wrote:

[...]

a ma mniej i dla niektorych samochodow moze byc to problem - spalanie
stukowe - stad czesto 98 po prostu to taka pewniejsza 95... zreszta
podzial na 95 i 98 pewnie mocno umowny tzn nie powinno byc meidzy nimi
zadnej roznicy w cenie a obecna roznica wynika z sztucznego nakrecania.
W dalszym ciągu pozostaje różnica w kaloryczności pomiędzy 95 i 98.

Ależ były już tu wyniki testów i jedno z paliw Premium miało najwyższą
kaloryczność. Ogólnie - różnice kaloryczności były minimalne.

Jak nie ma przełącznika w kompie na 98 to lanie 98 jest czystym
marnotrawstwem i może powodować zwiększone zużycie paliwa.

Przejeździłem Lanosem ponad 230 kkm, w większości na NoPb98. I zawsze
obserwowałem wzrost zużycia paliwa i głośniejszą pracę silnika po
zalaniu NoPb95.

Przełącznik nie jest do niczego potrzebny jeśli silnik jest wyposażony
w czujnik spalania stukowego i ECM zdolny z niego korzystać. ECM
Lanosa można przełączyć na _niższą_ LO - fabrycznie jest ustawiony na
wyższą - informacja od dobrego diagnosty z ASO DU/FSO.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

9 Data: Wrzesien 11 2007 20:47:37
Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw
Autor: Boombastic 

Przełącznik nie jest do niczego potrzebny jeśli silnik jest wyposażony
w czujnik spalania stukowego i ECM zdolny z niego korzystać. ECM
Lanosa można przełączyć na _niższą_ LO - fabrycznie jest ustawiony na
wyższą - informacja od dobrego diagnosty z ASO DU/FSO.

Tylko zwróć uwagę, że najczęsciej czujnik spalania stukowego jest
wykorzystywany do opóźniania zapłonu, a nie do przyspieszania. Dlatego
Impreza miała wiekszą moc.

10 Data: Wrzesien 11 2007 23:15:22
Temat: Re: Magazyn Auto Moto - test paliw
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Boombastic,

Tuesday, September 11, 2007, 8:47:37 PM, you wrote:

Przełącznik nie jest do niczego potrzebny jeśli silnik jest wyposażony
w czujnik spalania stukowego i ECM zdolny z niego korzystać. ECM
Lanosa można przełączyć na _niższą_ LO - fabrycznie jest ustawiony na
wyższą - informacja od dobrego diagnosty z ASO DU/FSO.
Tylko zwróć uwagę, że najczęsciej czujnik spalania stukowego jest
wykorzystywany do opóźniania zapłonu, a nie do przyspieszania.
Dlatego Impreza miała wiekszą moc.

Żeby mieć co opóźniać i wykryć początek spalania stukowego trzeba
wyjść z jakiegoś punktu początkowego. Optymalne spalanie jest tuż
przed stukowym. ECM _musi_ najpierw wyprzedzić zapłon, żeby go móc
opóźnić.
Na "komputerze" diagnostycznym widać wyraźnie jak ECM "maca"
wyprzedzeniem zapłonu.  "Mój" diagnosta, na podstawie odczytu z tego
"komputera" zawsze wiedział, na jakim paliwie do niego przyjechałem.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

Magazyn Auto Moto - test paliw



Grupy dyskusyjne