Grupy dyskusyjne   »   Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??

Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??



1 Data: Styczen 06 2009 22:19:15
Temat: Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??
Autor: Baluu 

Witam. Spotkaliście sie z takim problemem???

mam problem z z autem.

Po trasie 400 km auto spedzilo noc na zewnatrz przy o 20 stopniach i po odpalenki i rozgrzaniu przy niskich obrotach szarpie i nie ma prawidlowego spalania.

Kable, swiece - nowe.

A ktos podpowiedzial mi ze to moze byc sterownik.

Spotkaliscie sie z marznieciem takiego hardwaru??

Hyundai Accent.

Pozdr.



2 Data: Styczen 06 2009 22:20:04
Temat: Re: Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??
Autor: Baluu 

 Mialem na mysli "- 20 stopni".. :)

3 Data: Styczen 06 2009 22:39:49
Temat: Re: Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??
Autor: Daniel 'Rogaś' Rogiński 

Baluu pisze:


Hyundai Accent.

Zacznij może prościej - filtr paliwa. Ahh co mechanicy zarobia w zimie na "wielkim diagnozowaniu" wymieniając właśnie ww. element :)


--
z pozdrowieniami
Daniel Rogiński

4 Data: Styczen 06 2009 22:45:59
Temat: Re: Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??
Autor: Baluu 

Problem pojawia się na gazie i benzynie.

5 Data: Styczen 06 2009 22:48:03
Temat: Re: Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??
Autor: Grzegorz Prędki 

Baluu pisze:

Problem pojawia się na gazie i benzynie.

Przeciez sterownik masz w komoerze silnika. Po rozgrzaniu silnika tez sie zagrzeje.

6 Data: Styczen 06 2009 22:49:51
Temat: Re: Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??
Autor: Baluu 

Sterownik mam [z tego co wiem, a jutro to sprawdze] pod układem kierowniczym [kierownica] a nad nogami kierowcy od lewej strony.

7 Data: Styczen 06 2009 21:52:02
Temat: Re: Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??
Autor: xs 

Baluu  napisał(a):

A ktos podpowiedzial mi ze to moze byc sterownik.

Widac ktos nie ma pojecia w tym temacie ;) Mikrokontroler to nie komputer,
moze pracowac w naprawde w szerokim zakresie temperatur.

Spotkaliscie sie z marznieciem takiego hardwaru??

Nie, bo temperatura pracy mikrokontrolerów to w wiekszosci przypadkow od
-40*C do +130*C (np. Freescale czy STM), a do samochodow wrzuca sie
konkstrukcje na prawde odporne na warunki atmosferyczne i duze skoki
temperatur.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

8 Data: Styczen 06 2009 23:01:59
Temat: Re: Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??
Autor: Baluu 

Jak wyruszylem w trase z Polskiego bieguna zimna do centralej Polski to po godzinie jazdy [dmuchawa w aucie nagrzewala nogi] prroblem z silnikiemm ustapil.

Wtedy nie kojarzylem tych faktów.

A dzien wczesniej kiedy jeechalem tez podobny dystand kiedy dmuchawa byla ustawiona na przednia szybe ia problem caly czas sie pojawial..

Wiec co powiecie - magia...

A po powrocie do domu gdzie bylo - 2 stopnie autko juz poprawnie pracowalo.

Nie upieram sie przy teorii marzniecia sterownika ale w silniku to wyienilem:

czujnik polozenia walu - popsol sie...
kable, swiece - na wszelki wypadek.
Problem z silnikiem wg. kompputera wystepowal na cylindrach 1,4 wiec wymienilem cewke zaplonowa a przy - 15 problem nadal wystepuje....

Bezsilnosc mnie dobija... A mechanik [bo to jeden] nie wie co...

9 Data: Styczen 06 2009 23:18:22
Temat: Re: Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??
Autor: Arni 

Baluu pisze:


Nie upieram sie przy teorii marzniecia sterownika ale w silniku to wyienilem:

czujnik polozenia walu - popsol sie...
kable, swiece - na wszelki wypadek.
Problem z silnikiem wg. kompputera wystepowal na cylindrach 1,4 wiec wymienilem cewke zaplonowa a przy - 15 problem nadal wystepuje....

Bezsilnosc mnie dobija... A mechanik [bo to jeden] nie wie co...

nic nie stoi na przeszkodzie zeby sterownik wyjąc i przelutowac, popekane luty dają naprawdze nieprzewidywalne efekty.


--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

10 Data: Styczen 07 2009 08:19:59
Temat: Re: Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??
Autor: kml 


Użytkownik "Baluu"  napisał w wiadomości

czujnik polozenia walu - popsol sie...
kable, swiece - na wszelki wypadek.
Problem z silnikiem wg. kompputera wystepowal na cylindrach 1,4 wiec wymienilem cewke zaplonowa a przy - 15 problem nadal wystepuje....

Z ciekawości ile zapłaciłeś za cewkę?


--
pozdrawiam
kml

11 Data: Styczen 07 2009 21:01:17
Temat: Re: Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??
Autor: Baluu 

cewki w aucie sa 2.

jedna od cylindra 1-4 kupilem uzywana za 100 zl..

Ale najprawdopodobniej problem z autem lezy po stronie zamarzajacego wydechu od wody...

12 Data: Styczen 07 2009 22:16:39
Temat: Re: Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??
Autor: JKK 


Użytkownik "Baluu"  napisał w wiadomości

Ale najprawdopodobniej problem z autem lezy po stronie zamarzajacego wydechu od wody...

Był kiedyś taki przypadek opisany na portalu dla mechaników:
w warsztacie OK, a na parkingu nie chciał odpalić ;-)
(zamoczona "wata" w tłumiku)

Pzdr

JKK

13 Data: Styczen 07 2009 00:01:19
Temat: Re: Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??
Autor:


Użytkownik "Baluu"  napisał w wiadomości

A ktos podpowiedzial mi ze to moze byc sterownik.
 Spotkaliscie sie z marznieciem takiego hardwaru??

Układy elektroniczne też są zawodne.
Sprawdź go. Ma prawo coś się tam popsuć, a prędzej po prostu złącze źle kontaktować - poszuraj.
Np. szlag trafia przelotki na płytkach drukowanych, może osadzać się wilgoć, pękać lutowie, zmieniać pojemność kondensatorów , zmieniają się warunki pracy czujników...
Przy zmianach temperatury może dawać takie objawy.

14 Data: Styczen 08 2009 10:13:25
Temat: Re: Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??
Autor: Marek M. 

Dnia Tue, 6 Jan 2009 22:19:15 +0100, Baluu napisał(a):

Witam. Spotkaliście sie z takim problemem???
A ktos podpowiedzial mi ze to moze byc sterownik.
Spotkaliscie sie z marznieciem takiego hardwaru??


Opowiem Ci przypadek mojego byłego autka (Omega A 2.6 '92).
Omesia zawsze odpalała od strzału. Temperatura nie miała znaczenia. Aż
pewnej zimy, zaczęły się dziać takie cuda: Do -10 odpalała od strzału.
Między -10 a -15 odpalała, ale z coraz większym trudem, a po odpaleniu
przez jakiś czas rzucało ją jakby nie wszystkie gary gadały. Przy mrozie
większym niż -15 nie odpalała wogóle - rozrusznik kręcił ładnie, ale silnik
nawet nie kichnął. Zamarzanie paliwa raczej wykluczyłem, bo przy -10 też by
coś zamarzło. Wymienione prawie wszystko w zapłonie i brak poprawy. Potem
temat odpuściłem.
Po jakimś czasie autko po prostu stanęło w trasie. Brak iskry. Po
poszukiwaniach (podmiana cewki, kopułki i innych cudów) mechanicy doszli do
muru i stwierdzili, że albo sterownik silnika, albo nie wiedzą co.
Komp pojechał do elektronika, który podmienił kilka elementów i Omega
ożyła. Co ciekawe: po tej naprawie odpala bez problemu przy dowolnym
mrozie.
Wniosek - problemy na mrozie mogą być oznaką padania sterownika.
--
Pozdrawiam
Marek M.
Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 WG 2003 QD

Marznięcie sterownika [komputera] samochodowego??



Grupy dyskusyjne