Grupy dyskusyjne   »   Master 2,5 dci100

Master 2,5 dci100



1 Data: Kwiecien 08 2016 09:00:45
Temat: Master 2,5 dci100
Autor: Budzik 

Ktos ujezdza cos ze stajni renault master, opel movano lub nissan
interstar?
Poszukuje małego, niskiego busa.

Słyszałem ze silniki 2,5 dci 100 sa super ale chciałbym się podpytać, na co
zwrócic uwage przy zakupie, jakies charakterystyczne bolaczki etc.

Rocznik 2008-2009.



2 Data: Kwiecien 08 2016 19:49:28
Temat: Re: Master 2,5 dci100
Autor:

On Fri, 8 Apr 2016 09:00:45 +0000 (UTC), Budzik
 wrote:

Słyszałem ze silniki 2,5 dci 100 sa super ale chciałbym się podpytać, na co
zwrócic uwage przy zakupie, jakies charakterystyczne bolaczki etc.

2006 rok, 488 tys. km, fabryczne wtryskiwacze i cały układ zasilania,
fabryczna turbosprężarka. Jedynie świece żarowe wymienione niedawno
(nie do końca jestem przekonany czy potrzebenie).
Bolączki? U mnie odma. Dwa razy wymieniana, ale i tak puszcza olej.
Przednie zawieszenie: sworznie dolnego wahacza szybko padają, czy to
TRW, czy Renault by TRW, co 100 tys. do wymiany.
Jak masz jakieś pytania to śmiało.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

3 Data: Kwiecien 08 2016 22:00:32
Temat: Re: Master 2,5 dci100
Autor: Budzik 

Użytkownik   ...

Słyszałem ze silniki 2,5 dci 100 sa super ale chciałbym się podpytać,
na co zwrócic uwage przy zakupie, jakies charakterystyczne bolaczki
etc.

2006 rok, 488 tys. km, fabryczne wtryskiwacze i cały układ zasilania,
fabryczna turbosprężarka. Jedynie świece żarowe wymienione niedawno
(nie do końca jestem przekonany czy potrzebenie).
Bolączki? U mnie odma. Dwa razy wymieniana, ale i tak puszcza olej.
Przednie zawieszenie: sworznie dolnego wahacza szybko padają, czy to
TRW, czy Renault by TRW, co 100 tys. do wymiany.
Jak masz jakieś pytania to śmiało.

Niski, sredni?
Ile pali i jak jezdzisz?

W ducato sworznie tez własnie wymieniałem po 100 tysiacach (80% trasa),
teraz mechanik mówi ze włozył najlepsze jakie sa - zobaczymy ile
wytrzymaja.

Jak skrzynia? Słyszalem, ze lubią padac.

Rozumiem, ze to jeszcze ostatnie porzadne auto, czyli bez dpf, egr i z
tradycyjnym sprzegłem bez dwumasy?

4 Data: Kwiecien 09 2016 00:47:25
Temat: Re: Master 2,5 dci100
Autor:

On Fri, 8 Apr 2016 22:00:32 +0000 (UTC), Budzik
 wrote:

Niski, sredni?

L2H2

Ile pali i jak jezdzisz?

Ile pali? Różnie. Czasmi na tej samej trasie spali 9 z drobnym
kawałkiem, czasem 11. Nie wożę ciężkich rzeczy (przeważnie około
700-800 kg). Jak jeżdżę? Ostatnio robie przeważnie trasę W-wa >
Gliwice > W-wa. S8 - 120+, DK1 - 100+, A1 - 140+.
Rekord spalania https://www.instagram.com/p/VeBKCrDWaM/ - trasa
Warszawa - Kraków, ale wyglądała wtedy tak:
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/v/t1.0-9/580587_597326500294009_1024095313_n.jpg?oh=f4e03db398e93d122d015b50be2595c7&oe=577A033C&__gda__=1468735176_c9cb0d36b46a4ebaf6a90f8db9605470


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

5 Data: Kwiecien 18 2016 08:36:16
Temat: Re: Master 2,5 dci100
Autor: adam 

W dniu 2016-04-09 o 00:47,  pisze:

Rekord spalania https://www.instagram.com/p/VeBKCrDWaM/ - trasa

Bezkrytycznie ufasz temu? Potwierdziłeś na dystrybutorze? Tak na oko to powinieneś dodać do tego jakieś 1,5 - 2 litry

6 Data: Kwiecien 18 2016 19:00:54
Temat: Re: Master 2,5 dci100
Autor: Budzik 

Użytkownik adam  ...

Rekord spalania https://www.instagram.com/p/VeBKCrDWaM/ - trasa

Bezkrytycznie ufasz temu? Potwierdziłeś na dystrybutorze? Tak na oko to
powinieneś dodać do tego jakieś 1,5 - 2 litry

we fiacie absolutny maks przekłamania miedzy komputerem a realnym to było
0,8.
Co ciekawe to przekłamanie po jakims czasie unormowało się na poziomie 0,3
i tak sie trzyma.

7 Data: Kwiecien 20 2016 21:14:31
Temat: Re: Master 2,5 dci100
Autor:

On Mon, 18 Apr 2016 08:36:16 +0200, adam  wrote:


Bezkrytycznie ufasz temu?

Sprawdzone, przekłamuje o około 0,2-0,3 litra. Czasem na plus, czasem
na minus. Nie wiem od czego to zależy.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

8 Data: Kwiecien 20 2016 21:19:38
Temat: Re: Master 2,5 dci100
Autor:

On Mon, 18 Apr 2016 08:36:16 +0200, adam  wrote:

Potwierdziłeś na dystrybutorze?

Dziś tankowałem do pełna, weszły 82 litry. Przejechane 925 km. Czyli
wychodzi 8,86 litra. Komputer pokazał 10,7, ale pokazuje teraz głupoty
bo mam uszkodzony czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej ;)




--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

9 Data: Kwiecien 09 2016 00:51:19
Temat: Re: Master 2,5 dci100
Autor:

On Fri, 8 Apr 2016 22:00:32 +0000 (UTC), Budzik
 wrote:

Jak skrzynia? Słyszalem, ze lubią padac.

U mnie jeszcze działa bez zarzutu ;) Przypomniałem sobie jeszcze jedną
wadę - wyrabiają się zaczepy linek zmiany biegów. Komplet w ASO (dwie
kompletne linki) kosztuje coś koło 350 zł. Ja to wymianiałem już dwa
razy.

Rozumiem, ze to jeszcze ostatnie porzadne auto, czyli bez dpf, egr i z
tradycyjnym sprzegłem bez dwumasy?

DPFa nima, dwumasy nima, EGR jest, ale ja z nim nie miałem żadnego
problemu.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

10 Data: Kwiecien 09 2016 20:00:38
Temat: Re: Master 2,5 dci100
Autor: Budzik 

Użytkownik   ...

Jak skrzynia? Słyszalem, ze lubią padac.

U mnie jeszcze działa bez zarzutu ;) Przypomniałem sobie jeszcze jedną
wadę - wyrabiają się zaczepy linek zmiany biegów. Komplet w ASO (dwie
kompletne linki) kosztuje coś koło 350 zł. Ja to wymianiałem już dwa
razy.

Rozumiem, ze to jeszcze ostatnie porzadne auto, czyli bez dpf, egr i z
tradycyjnym sprzegłem bez dwumasy?

DPFa nima, dwumasy nima, EGR jest, ale ja z nim nie miałem żadnego
problemu.

Dziekuje za wszystkie podpowiedzi :)

11 Data: Kwiecien 15 2016 16:05:54
Temat: Re: Master 2,5 dci100
Autor: Zenek Kapelinder 

Jesli mechanizm zmiany biegow w kabinie jest podobny jak w starszym modelu to nie zaczepy linek sie wyrabiaja a mechanizm ktorym steruje dzwignia zmiany biegow. Kupic nowy, zregenerowac stary i nie beda linki spadac. Jak mi urwala sie linka i obczailem co jest popsute to od razu zregenerowalem i mam spokoj. A linki faktyvznie drogie. Jak by na Marsie je robili i w zlotym kontenerze na Ziemie transportowali.

12 Data: Kwiecien 20 2016 21:25:01
Temat: Re: Master 2,5 dci100
Autor:

On Fri, 15 Apr 2016 16:05:54 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
 wrote:

Jesli mechanizm zmiany biegow w kabinie jest podobny jak w starszym modelu to nie zaczepy linek sie wyrabiaja a mechanizm ktorym steruje dzwignia zmiany biegow.

Nie wiem jak jest w starym Masterze, ale w tym wyrabiaja sie
plastikowe zaczepy, które są przy skrzyni biegów. Dokładnie to jeden z
nich. Wymiana linek starcza na c.a. 100-150 tys. km, zależy od
intensywności używania skrzyni biegów (trasa-miasto).


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Master 2,5 dci100



Grupy dyskusyjne