Matiz czy Seicento - gaz
1 | Data: Marzec 14 2008 12:27:52 |
Temat: Matiz czy Seicento - gaz | |
Autor: Cam | Witam 2 |
Data: Marzec 14 2008 12:41:27 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Adam Szendzielorz | Dnia Fri, 14 Mar 2008 12:27:52 +0100, Cam napisał(a): Musze kupic auto do dojazdow do pracy okolo 80km dziennie. Pytanie ktory Przy gazie sekwencyjnym problemu nie ma. Ale instalacja jest duzo drozsza! W generacjach <IV problemy sa i zawsze beda, na tym polega ta instalka ze w kolektorze ssacym jest wybuchowa mieszanka gazu z powietrzem, ktora nie powinna ale moze wybuchnac rozwalajac kolektor :) pozdr. -- Adam Sz. 3 |
Data: Marzec 14 2008 13:27:09 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: /// Kaszpir /// | Musze kupic auto do dojazdow do pracy okolo 80km dziennie. Pytanie ktory Kup Seicento 1.1 ale nie nowsze niż z roku 2000 :) Masz tam metalowy kolektor i bardzo dobrze silnik znosi zagazowanie (inst. II -generacji). Mi w trasie palił około 6.5l LPG :) w mieście 8,5L LPG :) 4 |
Data: Marzec 14 2008 13:59:43 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: /// Kaszpir /// | Musze kupic auto do dojazdow do pracy okolo 80km dziennie. Pytanie ktory Jesli plastikowy kolektor to tylko sekwencja , lub wymiana kolektora na metalowy ;) Dobry gazownik powienien to wiedzieć :) Oczywiście są magicy którzy nawet jak jest plastikowy kolektor montują instalcję II generacji , ale lepiej od takich magików trzymaj się z daleka ;) Do tego Matiz nie jest wcale samochodem ekonomicznym , bardziej ekonomiczny jest silnik w SC 1.1 (1.1 Fire) , który dobrze się "gazuje" , ma kolektor metalowy a sam silnik dynamiczniejszy i dośc oszczedny :) 5 |
Data: Marzec 14 2008 14:46:28 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: ..::Adam::.. |
I tu sie nie zgodze. Od 5 lat (75kkm) jeżdżę platikowym kolektorem (EscortMusze kupic auto do dojazdow do pracy okolo 80km dziennie. Pytanie ktory 1,6 16V) i nie mam żadnych problemów. Instlacja II gen. Pozdrawiam Adam 6 |
Data: Marzec 14 2008 15:01:01 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: bratPit[pr] |
I tu sie nie zgodze. Od 5 lat (75kkm) jeżdżę platikowym kolektorem (Escort wyjątki potwierdzają regułę, lepiej zacznij grać w totka ;-) brat 7 |
Data: Marzec 14 2008 15:11:06 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Scyzoryk | wyjątki potwierdzają regułę, lepiej zacznij grać w totka ;-) nie do konca. Dobra instalacja z komputerem, porzadnie zestrojona i nie ma problemu nawet z plastikiem. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 8 |
Data: Marzec 17 2008 10:11:23 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Dominik & Co | Scyzoryk napisał(a): nie do konca. Dobra instalacja z komputerem, porzadnie zestrojona i nie ma problemu nawet z plastikiem. A w czasie jazdy na przykład zrobi się nieszczelność w okolicy kolektora dolotowego i dokładnie zestrojony komputer zoptymalizuje parametry wybuchu ;-) -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP 9 |
Data: Marzec 17 2008 14:54:19 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 17 Mar 2008 10:11:23 +0100, Dominik & Co A w czasie jazdy na przykład zrobi się nieszczelność w okolicy kolektora Taaak, oczywiście. A teraz wyjaśnij mechanizm tegoż, jeśli można. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 10 |
Data: Marzec 18 2008 07:52:28 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Dominik & Co | Adam Płaszczyca napisał(a): Taaak, oczywiście. A teraz wyjaśnij mechanizm tegoż, jeśli można. Proszę bardzo: dodatkowe (tzw. "fałszywe") powietrze (poza przepustnicą). Ci też się pewnie nie znają: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic610153.html i te rady: "Sprawdź uszczelkę pod zespołem wtryskowym", "być może łapie obce powietrze" "zbyt uboga mieszanka" są bez sensu? Tutaj: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?p=42315&sid=cc57849153f99c93464307495efda953 "Strzały są spowodowane przez niedomagania układu zasilania prowadzące do nadmiernego zubożenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Przy dużym współczynniku nadmiaru powietrza prędkość spalania jest niewielka. W związku z tym proces spalania przeciąga się na suw wydechu, wskutek czego świeża mieszanka napływająca przez zawór ssący, który otwiera się przed zamknięciem wydechowego, zapal się od pozostałych w cylindrze dopalających się gazów." też gość opowiada bajki? -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP 11 |
Data: Marzec 18 2008 07:57:03 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Dominik & Co | Dominik & Co napisał(a): czego świeża mieszanka napływająca przez zawór ssący, który otwiera się przed zamknięciem wydechowego, zapal się od pozostałych w cylindrze dopalających się gazów." Dodam jeszcze, że temat przerabiałem osobiście (dziura w uszczelce) w mojej Felce (kolektor metalowy- nic się nie stało). Po wymianie uszczelki strzały i nierówna praca silnika- jak ręką odjął. -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP 12 |
Data: Marzec 19 2008 19:37:07 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 18 Mar 2008 07:57:03 +0100, Dominik & Co Dodam jeszcze, że temat przerabiałem osobiście (dziura w uszczelce) No i? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 13 |
Data: Marzec 19 2008 19:36:55 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 18 Mar 2008 07:52:28 +0100, Dominik & Co Adam Płaszczyca napisał(a): Mhm. I co ono powoduje?
Prosiłem, żebyś wyjaśnił mechanizm, a nei podawał linki mówiące, że zjawisko wystepuje. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 14 |
Data: Marzec 20 2008 07:30:03 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Dominik & Co | Adam Płaszczyca napisał(a): Prosiłem, żebyś wyjaśnił mechanizm, a nei podawał linki mówiące, że "Strzały są spowodowane przez niedomagania układu zasilania prowadzące do nadmiernego zubożenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Przy dużym współczynniku nadmiaru powietrza prędkość spalania jest niewielka. W związku z tym proces spalania przeciąga się na suw wydechu, wskutek czego świeża mieszanka napływająca przez zawór ssący, który otwiera się przed zamknięciem wydechowego, zapala się od pozostałych w cylindrze dopalających się gazów." To nie jest wyjaśnienie mechanizmu zjawiska? Było napisane w poprzednim poście, no, ale trzeba umieć: a) czytać b) rozumieć, co się czyta -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP 15 |
Data: Marzec 20 2008 20:09:39 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 20 Mar 2008 07:30:03 +0100, Dominik & Co Prosiłem, żebyś wyjaśnił mechanizm, a nei podawał linki mówiące, że Nie. To jest opisanie co powoduje zubożona mieszanka. Opisz dlaczego nieszczelnośc na dolocie miałaby spowodowac jej zubożenie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 16 |
Data: Marzec 21 2008 07:09:18 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Dominik & Co | Adam Płaszczyca napisał(a): Nie. To jest opisanie co powoduje zubożona mieszanka. Opisz dlaczego Jak w dolocie do któregoś cylindra powstanie dziura, to do tego cylindra będzie zasysane prócz mieszanki dodatkowe ("fałszywe") powietrze. Gaz w instalacji mieszalnikowej podawany jest przed kolektor (na wszystkie cylindry), więc jeśli za nim w dolocie do jednego tylko cylindra powstanie dziura, jak biedny komputer ma to skompensować? W tym jednym cylindrze mieszanka zatem _będzie zubożona_ (jak bardzo- zależy od wielkości dziury i obrotów- na niskich stosunek "fałszywego" powietrza do całości mieszanki będzie znaczący, na wysokich mniejszy, niekiedy nawet pomijalny). Niekiedy więc ten cylinder może w ogólenie nie palić (na biegu jałowym), niekiedy może palić w miarę dobrze (przy wysokich obrotach), a przy pewnych obrotach może być DUP w kolektor. Jaśniej nie umiem wytłumaczyć. -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP 17 |
Data: Marzec 12 2008 12:12:06 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 21 Mar 2008 07:09:18 +0100, Dominik & Co Nie. To jest opisanie co powoduje zubożona mieszanka. Opisz dlaczego Normalnie. Wzbogaci mieszanke wszystkim. W tym jednym cylindrze mieszanka zatem _będzie zubożona_ Nie maja znaczenia obroty, a otwarcie przepustnicy. Jaśniej nie umiem wytłumaczyć. No to nie staraj sie tłumaczyć, skoro nie masz pojęcia co się dzieje. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 18 |
Data: Marzec 21 2008 17:55:52 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Adam Szendzielorz | Dnia Wed, 12 Mar 2008 12:12:06 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a): No to nie staraj sie tłumaczyć, skoro nie masz pojęcia co się dzieje. A Ty nie staraj sie udowodnic na sile, ze cos nie moze sie stac (wybuch w kolektorze) - tysiace kierowcow z rozwalonymi obudowami filtra powietrza nie moze sie mylic ;) Ze Tobie nie strzelilo.. Juz ktos napisal - zacznij grac w totka. pozdr. -- Adam Sz. 19 |
Data: Marzec 21 2008 21:03:32 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 21 Mar 2008 17:55:52 +0100, Adam Szendzielorz No to nie staraj sie tłumaczyć, skoro nie masz pojęcia co się dzieje. Ależ nie twierdzę, że nie strzeli. Jednak mechanizm strzału jest zupełnie inny. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 20 |
Data: Marzec 25 2008 08:01:41 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Dominik & Co | Adam Płaszczyca napisał(a): Ależ nie twierdzę, że nie strzeli. Jednak mechanizm strzału jest No to proszę powiedz, gdzie w moim rozumowaniu jest błąd, a nie nadymaj się "ja wiem lepiej, ale nie powiem". BTW: poprzedniego Twojego posta widzę tylko w googlarce- czyżby cancel? :-) http://tinylink.com/?qPGaVrDS9A W swoich wypowiedziach postawiłem dwie tezy: 1. Uboga mieszanka może powodować strzały (dlaczego- nie chce mi się trzeci raz pisać). 2. Dziura w dolocie do jednego cylindra (np. w uszczelce pod kolektorem) przy instalacji mieszalnikowej spowoduje zubożenie mieszanki w tymże cylindrze. Komputer gazowy tego nie skompensuje, bo mieszanka podawana jest razem na wszystkie cylindry. W szczególności mieszanka może być przy małym otwarciu przepustnicy (np. na wolnych obrotach) tak uboga, że ten cylinder może w ogóle nie palić- znam z autopsji. Zrozumiałbym jeszcze, gdybyś polemizował z 1. (że może teoretycznie i tak, ale w praktyce dużo częściej zdarzy się to przy niedomaganiach układu zapłonowego itp.). Ale jeśli dyskutujesz z 2., a tak wynika z Twojego poprzedniego postu (link)- to wybacz, ale wygląda to na zaprzeczanie faktom, byle broń Boże nie przyznać się do błędu. Rzucanie tekstami "nie masz pojęcia co się dzieje" przy braku własnych argumentów raczej umacnia to przekonanie :-) -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP 21 |
Data: Marzec 25 2008 18:40:47 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 25 Mar 2008 08:01:41 +0100, Dominik & Co 2. Dziura w dolocie do jednego cylindra (np. w uszczelce pod kolektorem) Skompensuje, choc nie całkowicie. Ale jeśli dyskutujesz z 2., a tak wynika z Twojego poprzedniego postu Jakim faktom? Jedynie Cie magluje z prostego wynikania, które ciągle jest u Ciebie niedoskonałe. Szczególnie ów 'płomień' pod koniec wydechu jest dość ciekawy :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 22 |
Data: Marzec 26 2008 07:55:05 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Dominik & Co | Adam Płaszczyca napisał(a): Skompensuje, choc nie całkowicie. Zależy od wielkości dziury. Jakbyś stał przed samochodem, który nie pali na jeden gar z powodu dziury w uszczelce kolektora, też byś mówił, że fałszywe powietrze jest "skompensowane"? No, "prawie skompensowane" :-P Jak człowiek stojący w ZOO przed wybiegiem żyrafy i powtarzający "Takie zwierzę nie istnieje" :-) Choć w zasadzie teraz to ja się czepiam, przecież prawdę piszesz: skompensowane w 5% to przecież też "nie całkowicie" :-P Jakim faktom? Jedynie Cie magluje z prostego wynikania, które ciągle Czytaj: czepiasz się, żeby nikt nie zauważył, że sam nie napisałeś nic merytorycznie. I rakiem wycofujesz się ze swego twierdzenia, że nieszczelność na dolocie nie może zubożyć mieszanki... Szczególnie ów 'płomień' pod koniec wydechu jest dość ciekawy :D .... a że czepianie się o mieszankę okazało się nieskuteczne, trzeba czepić się na oślep czego innego :-) Gdzie ja użyłem słowa "płomień"? Gdzie pisałem coś o "końcu wydechu"? Przeczytaj jeszcze raz, zacytuj (a nie pisz, co _wydawało_ Ci się, że napisałem) i napisz, co według ciebie jest nieprawdą. A najlepiej sam napisz prawidłowy wg Ciebie opis zjawiska strzału w kolektor, wymieniając wszystkie potencjalne przyczyny. -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP 23 |
Data: Marzec 27 2008 21:09:07 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 26 Mar 2008 07:55:05 +0100, Dominik & Co Czytaj: czepiasz się, żeby nikt nie zauważył, że sam nie napisałeś Tam, gdzie opisałeś mechanizm zapalenia mieszanki w kolektorze dolotowym. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 24 |
Data: Marzec 28 2008 08:15:51 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Dominik & Co | Adam Płaszczyca napisał(a): Gdzie ja użyłem słowa "płomień"? Gdzie pisałem coś o "końcu wydechu"? CYTAT. PW. -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP 25 |
Data: Marzec 28 2008 12:35:34 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 28 Mar 2008 08:15:51 +0100, Dominik & Co Adam Płaszczyca napisał(a): Strzały są spowodowane przez niedomagania układu zasilania prowadzące do nadmiernego zubożenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Przy dużym współczynniku nadmiaru powietrza prędkość spalania jest niewielka. W związku z tym proces spalania przeciąga się na suw wydechu, wskutek czego świeża mieszanka napływająca przez zawór ssący, który otwiera się przed zamknięciem wydechowego, zapala się od pozostałych w cylindrze dopalających się gazów." Strzały mają miejsce najczęściej przy stosunkowo niskich obrotach przy gwałtownym dodaniu gazu. Sprzeczne to z Twoją teorią, wedle której przy wyższych obrotach powinno walić non-stop. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 28 |
Data: Marzec 31 2008 07:15:14 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Dominik & Co | Adam Płaszczyca napisał(a): Gdyby to silnik krokowy gaz podawał, to pewnie by tak było, do tego A co reguluje skład mieszanki? Poważnie pytam, pewnie znów czegoś nie wiem... A w przypadku dziury: na wyższych obrotach mieszanka jest Na przykład. Ale należałoby się "wstrzelić" dokładnie w "potrzebne" obroty, najlepiej byłoby utrzymywać je czas jakiś... Czyli strzelać powinno właśnie przy stosunkowo _małych_ obrotach Rzekłbym że ani dodaniu ani ujęciu- za szybko przelatywałoby się przez "odpowiednie" obroty. -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP 29 |
Data: Kwiecien 01 2008 12:44:27 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 31 Mar 2008 07:15:14 +0200, Dominik & Co Gdyby to silnik krokowy gaz podawał, to pewnie by tak było, do tego Fizyka ;) A dokłądniej - przede wszystkim reduktor. Dławik sterowany silnikiem krokowym jest elementem 'dociągającycm' skłąd mieszanki do ideału. Zauwaz, że w instalacji 1. generacji nie jest on regulowany podczas pracy silnika, a jednak mieszanka trzyma parametry. Na przykład. Ale należałoby się "wstrzelić" dokładnie w "potrzebne"A w przypadku dziury: na wyższych obrotach mieszanka jestMhm. Na przykład w momencie puszczenia gazu. Zauważ, że 'strzał' ma miejsce najczęsciej przy niskich obrotach i dodaniu gazu. A tymczasem dodanie gazu daje efekt odwrotny niż ten, który opisałeś - dławienie przepustnicą znika, więc procentowy udział nieszczelności w zasysaniu mieszanki do cylindra maleje. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 30 |
Data: Kwiecien 02 2008 08:05:07 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Dominik & Co | Adam Płaszczyca napisał(a): Zauważ, że 'strzał' ma miejsce najczęsciej przy niskich obrotach i OK, ale najczęściej<>zawsze. A konkretnie czy też ten mechanizm (BTW: jaki?) działa w przypadku dziury? Załóżmy, że dziury nie ma, a jednak strzela (właśnie na niskich obrotach przy dodawaniu gazu). Co się wówczas dzieje? -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP 31 |
Data: Kwiecien 02 2008 22:38:50 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 02 Apr 2008 08:05:07 +0200, Dominik & Co Załóżmy, że dziury nie ma, a jednak strzela (właśnie na niskich obrotach To co napisał JF - zubożenie mieszanki na tyle, że nie zapala sie ona w cylindrze i przeniesienie ognia z kolektora wydechowego przez otwarte obydwa zawory. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 32 |
Data: Kwiecien 03 2008 07:11:51 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Dominik & Co | Adam Płaszczyca napisał(a): To co napisał JF - zubożenie mieszanki na tyle, że nie zapala sie ona No ok, ale jak zubaża się ta mieszanka przy dodawaniu gazu, skoro nie chodzi o silnik krokowy? -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP 35 |
Data: Marzec 14 2008 15:17:01 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: /// Kaszpir /// | I tu sie nie zgodze. Od 5 lat (75kkm) jeżdżę platikowym kolektorem (Escort To tylko się cieszyć ... Gorzej jakby doszło do wybuchu ;) Dobry gazownik powienien odradzić instalcję II-generacji i zaproponować sekwencję , a że są magicy którzy chcą za wszelką cenę zdobyć klienta , to inna bajka , oni tym samochodem nie będa jeździć i odpowiadac za szkody ewentualnego wybuchu ... 36 |
Data: Marzec 14 2008 16:30:05 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Scyzoryk |
Dobry gazownik powienien odradzić instalcję II-generacji i zaproponować no to chyba nie bardzo wiesz co to dobry gazownik. Dobry gazownik zrobi taka instalacje ( nie wazne czy II czy sekwencja) ze nie bedzie wybuchała. Wybor instalacji to wybor klienta. Kient przychodzi i mowi czy chce wydac 1500zł czy 2700zł a gazownik ma zrobic dobra instalacje w odpowiedniej kwocie. Fakt ze sa tacy ktorzy nie potrafia ale to inna sprawa. Wciskanie II gen przez gazownika nie ma najmniejszego senzu bo on wiecej zarabia na montarzu sekwencji. -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 37 |
Data: Marzec 14 2008 15:12:24 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Scyzoryk |
Do tego Matiz nie jest wcale samochodem ekonomicznym , bardziej co nie zmienia faktu ze Matiz w całokształcie jest lepszym i bezpieczniejszym samochodem :) -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 38 |
Data: Marzec 14 2008 15:52:44 | Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 14 Mar 2008 13:59:43 +0100, "/// Kaszpir ///" Oczywiście są magicy którzy nawet jak jest plastikowy kolektor montują A co ma wspólnego kolektor z rodzajem instalacji? W służbowej Pandzie takową mam i nic się nie dzieje. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |