Grupy dyskusyjne   »   Matiz czy Seicento - gaz

Matiz czy Seicento - gaz



1 Data: Marzec 14 2008 12:27:52
Temat: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Cam 

Witam

Musze kupic auto do dojazdow do pracy okolo 80km dziennie. Pytanie ktory
bedzie lepiej sie nadawal do zagazowania wiem, ze Matiz ma plastikowy
kolektor ale znajomy powiedzial mi ze nie ma juz z tym problemow. Czy moze
ktos mi pomoc?

pozdrawiam
Artur



2 Data: Marzec 14 2008 12:41:27
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Adam Szendzielorz 

Dnia Fri, 14 Mar 2008 12:27:52 +0100, Cam napisał(a):

Musze kupic auto do dojazdow do pracy okolo 80km dziennie. Pytanie ktory
bedzie lepiej sie nadawal do zagazowania wiem, ze Matiz ma plastikowy
kolektor ale znajomy powiedzial mi ze nie ma juz z tym problemow. Czy moze
ktos mi pomoc?

Przy gazie sekwencyjnym problemu nie ma. Ale instalacja jest duzo drozsza!
W generacjach <IV problemy sa i zawsze beda, na tym polega ta instalka ze w
kolektorze ssacym jest wybuchowa mieszanka gazu z powietrzem, ktora nie
powinna ale moze wybuchnac rozwalajac kolektor :)
pozdr.

--
Adam Sz.

3 Data: Marzec 14 2008 13:27:09
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: /// Kaszpir /// 

Musze kupic auto do dojazdow do pracy okolo 80km dziennie. Pytanie ktory
bedzie lepiej sie nadawal do zagazowania wiem, ze Matiz ma plastikowy
kolektor ale znajomy powiedzial mi ze nie ma juz z tym problemow. Czy moze
ktos mi pomoc?

Kup Seicento 1.1 ale nie nowsze niż z roku 2000 :)
Masz tam metalowy kolektor i bardzo dobrze silnik znosi zagazowanie (inst.
II -generacji).

Mi w trasie palił około 6.5l LPG :) w mieście 8,5L LPG :)

4 Data: Marzec 14 2008 13:59:43
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: /// Kaszpir /// 

Musze kupic auto do dojazdow do pracy okolo 80km dziennie. Pytanie ktory
bedzie lepiej sie nadawal do zagazowania wiem, ze Matiz ma plastikowy
kolektor ale znajomy powiedzial mi ze nie ma juz z tym problemow. Czy moze
ktos mi pomoc?

Jesli plastikowy kolektor to tylko sekwencja , lub wymiana kolektora na
metalowy ;)

Dobry gazownik powienien to wiedzieć :)

Oczywiście są magicy którzy nawet jak jest plastikowy kolektor montują
instalcję II generacji , ale lepiej od takich magików trzymaj się z daleka
;)

Do tego Matiz nie jest wcale samochodem ekonomicznym , bardziej ekonomiczny
jest silnik w SC 1.1 (1.1 Fire) , który dobrze się "gazuje" , ma kolektor
metalowy a sam silnik dynamiczniejszy i dośc oszczedny :)

5 Data: Marzec 14 2008 14:46:28
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: ..::Adam::.. 


Użytkownik "/// Kaszpir ///"  napisał w wiadomości

Musze kupic auto do dojazdow do pracy okolo 80km dziennie. Pytanie ktory
bedzie lepiej sie nadawal do zagazowania wiem, ze Matiz ma plastikowy
kolektor ale znajomy powiedzial mi ze nie ma juz z tym problemow. Czy
moze ktos mi pomoc?

Jesli plastikowy kolektor to tylko sekwencja , lub wymiana kolektora na
metalowy ;)

Dobry gazownik powienien to wiedzieć :)

Oczywiście są magicy którzy nawet jak jest plastikowy kolektor montują
instalcję II generacji , ale lepiej od takich magików trzymaj się z daleka
;)

Do tego Matiz nie jest wcale samochodem ekonomicznym , bardziej
ekonomiczny jest silnik w SC 1.1 (1.1 Fire) , który dobrze się "gazuje" ,
ma kolektor metalowy a sam silnik dynamiczniejszy i dośc oszczedny :)


I tu sie nie zgodze. Od 5 lat (75kkm) jeżdżę platikowym kolektorem (Escort
1,6 16V) i nie mam żadnych problemów. Instlacja II gen.
Pozdrawiam
Adam

6 Data: Marzec 14 2008 15:01:01
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: bratPit[pr] 


I tu sie nie zgodze. Od 5 lat (75kkm) jeżdżę platikowym kolektorem (Escort
1,6 16V) i nie mam żadnych problemów. Instlacja II gen.


wyjątki potwierdzają regułę, lepiej zacznij grać w totka ;-)
brat

7 Data: Marzec 14 2008 15:11:06
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Scyzoryk 

wyjątki potwierdzają regułę, lepiej zacznij grać w totka ;-)

nie do konca. Dobra instalacja z komputerem, porzadnie zestrojona i nie ma
problemu nawet z plastikiem.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

8 Data: Marzec 17 2008 10:11:23
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Dominik & Co 

Scyzoryk napisał(a):

nie do konca. Dobra instalacja z komputerem, porzadnie zestrojona i nie ma problemu nawet z plastikiem.

A w czasie jazdy na przykład zrobi się nieszczelność w okolicy kolektora
dolotowego i dokładnie zestrojony komputer zoptymalizuje parametry wybuchu ;-)

--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

9 Data: Marzec 17 2008 14:54:19
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 17 Mar 2008 10:11:23 +0100, Dominik & Co
 wrote:

A w czasie jazdy na przykład zrobi się nieszczelność w okolicy kolektora
dolotowego i dokładnie zestrojony komputer zoptymalizuje parametry wybuchu ;-)

Taaak, oczywiście. A teraz wyjaśnij mechanizm tegoż, jeśli można.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

10 Data: Marzec 18 2008 07:52:28
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Dominik & Co 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Taaak, oczywiście. A teraz wyjaśnij mechanizm tegoż, jeśli można.

Proszę bardzo: dodatkowe (tzw. "fałszywe") powietrze (poza przepustnicą).

Ci też się pewnie nie znają:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic610153.html

i te rady:
"Sprawdź uszczelkę pod zespołem wtryskowym", "być może łapie obce powietrze"
"zbyt uboga mieszanka"
są bez sensu?

Tutaj: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?p=42315&sid=cc57849153f99c93464307495efda953

"Strzały są spowodowane przez niedomagania układu zasilania prowadzące do nadmiernego zubożenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Przy dużym współczynniku nadmiaru powietrza prędkość spalania jest niewielka. W związku z tym proces spalania przeciąga się na suw wydechu, wskutek czego świeża mieszanka napływająca przez zawór ssący, który otwiera się przed zamknięciem wydechowego, zapal się od pozostałych w cylindrze dopalających się gazów."

też gość opowiada bajki?

--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

11 Data: Marzec 18 2008 07:57:03
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Dominik & Co 

Dominik & Co napisał(a):

czego świeża mieszanka napływająca przez zawór ssący, który otwiera się przed zamknięciem wydechowego, zapal się od pozostałych w cylindrze dopalających się gazów."

Dodam jeszcze, że temat przerabiałem osobiście (dziura w uszczelce)
w mojej Felce (kolektor metalowy- nic się nie stało). Po wymianie
uszczelki strzały i nierówna praca silnika- jak ręką odjął.

--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

12 Data: Marzec 19 2008 19:37:07
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 18 Mar 2008 07:57:03 +0100, Dominik & Co
 wrote:

Dodam jeszcze, że temat przerabiałem osobiście (dziura w uszczelce)
w mojej Felce (kolektor metalowy- nic się nie stało). Po wymianie
uszczelki strzały i nierówna praca silnika- jak ręką odjął.

No i?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

13 Data: Marzec 19 2008 19:36:55
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 18 Mar 2008 07:52:28 +0100, Dominik & Co
 wrote:

Adam Płaszczyca napisał(a):

Taaak, oczywiście. A teraz wyjaśnij mechanizm tegoż, jeśli można.

Proszę bardzo: dodatkowe (tzw. "fałszywe") powietrze (poza przepustnicą).

Mhm. I co ono powoduje?


też gość opowiada bajki?

Prosiłem, żebyś wyjaśnił mechanizm, a nei podawał linki mówiące, że
zjawisko wystepuje.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

14 Data: Marzec 20 2008 07:30:03
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Dominik & Co 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Prosiłem, żebyś wyjaśnił mechanizm, a nei podawał linki mówiące, że
zjawisko wystepuje.

"Strzały są spowodowane przez niedomagania układu zasilania prowadzące do nadmiernego zubożenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Przy dużym współczynniku nadmiaru powietrza prędkość spalania jest niewielka. W związku z tym proces spalania przeciąga się na suw wydechu, wskutek czego świeża mieszanka napływająca przez zawór ssący, który otwiera się przed zamknięciem wydechowego, zapala się od pozostałych w cylindrze dopalających się gazów."

To nie jest wyjaśnienie mechanizmu zjawiska?

Było napisane w poprzednim poście, no, ale trzeba umieć:

a) czytać
b) rozumieć, co się czyta


--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

15 Data: Marzec 20 2008 20:09:39
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 20 Mar 2008 07:30:03 +0100, Dominik & Co
 wrote:

Prosiłem, żebyś wyjaśnił mechanizm, a nei podawał linki mówiące, że
zjawisko wystepuje.

"Strzały są spowodowane przez niedomagania układu zasilania prowadzące do nadmiernego
zubożenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Przy dużym współczynniku nadmiaru powietrza
prędkość spalania jest niewielka. W związku z tym proces spalania przeciąga się na suw
wydechu, wskutek czego świeża mieszanka napływająca przez zawór ssący, który otwiera się
przed zamknięciem wydechowego, zapala się od pozostałych w cylindrze dopalających się gazów."

To nie jest wyjaśnienie mechanizmu zjawiska?

Nie. To jest opisanie co powoduje zubożona mieszanka. Opisz dlaczego
nieszczelnośc na dolocie miałaby spowodowac jej zubożenie.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

16 Data: Marzec 21 2008 07:09:18
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Dominik & Co 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Nie. To jest opisanie co powoduje zubożona mieszanka. Opisz dlaczego
nieszczelnośc na dolocie miałaby spowodowac jej zubożenie.

Jak w dolocie do któregoś cylindra powstanie dziura, to do tego
cylindra będzie zasysane prócz mieszanki dodatkowe ("fałszywe") powietrze.
Gaz w instalacji mieszalnikowej podawany jest przed kolektor
(na wszystkie cylindry), więc jeśli za nim w dolocie do jednego tylko
cylindra powstanie dziura, jak biedny komputer ma to skompensować?

W tym jednym cylindrze mieszanka zatem _będzie zubożona_
(jak bardzo- zależy od wielkości dziury i obrotów- na niskich
stosunek "fałszywego" powietrza do całości mieszanki będzie znaczący,
na wysokich mniejszy, niekiedy nawet pomijalny).

Niekiedy więc ten cylinder może w ogólenie nie palić (na biegu jałowym),
niekiedy może palić w miarę dobrze (przy wysokich obrotach),
a przy pewnych obrotach może być DUP w kolektor.

Jaśniej nie umiem wytłumaczyć.

--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

17 Data: Marzec 12 2008 12:12:06
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 21 Mar 2008 07:09:18 +0100, Dominik & Co
 wrote:

Nie. To jest opisanie co powoduje zubożona mieszanka. Opisz dlaczego
nieszczelnośc na dolocie miałaby spowodowac jej zubożenie.

Jak w dolocie do któregoś cylindra powstanie dziura, to do tego
cylindra będzie zasysane prócz mieszanki dodatkowe ("fałszywe") powietrze.
Gaz w instalacji mieszalnikowej podawany jest przed kolektor
(na wszystkie cylindry), więc jeśli za nim w dolocie do jednego tylko
cylindra powstanie dziura, jak biedny komputer ma to skompensować?

Normalnie. Wzbogaci mieszanke wszystkim.

W tym jednym cylindrze mieszanka zatem _będzie zubożona_
(jak bardzo- zależy od wielkości dziury i obrotów- na niskich
stosunek "fałszywego" powietrza do całości mieszanki będzie znaczący,
na wysokich mniejszy, niekiedy nawet pomijalny).

Nie maja znaczenia obroty, a otwarcie przepustnicy.

Jaśniej nie umiem wytłumaczyć.

No to nie staraj sie tłumaczyć, skoro nie masz pojęcia co się dzieje.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

18 Data: Marzec 21 2008 17:55:52
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Adam Szendzielorz 

Dnia Wed, 12 Mar 2008 12:12:06 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

No to nie staraj sie tłumaczyć, skoro nie masz pojęcia co się dzieje.

A Ty nie staraj sie udowodnic na sile, ze cos nie moze sie stac (wybuch w
kolektorze) - tysiace kierowcow z rozwalonymi obudowami filtra powietrza
nie moze sie mylic ;) Ze Tobie nie strzelilo.. Juz ktos napisal - zacznij
grac w totka.
pozdr.

--
Adam Sz.

19 Data: Marzec 21 2008 21:03:32
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 21 Mar 2008 17:55:52 +0100, Adam Szendzielorz
 wrote:

No to nie staraj sie tłumaczyć, skoro nie masz pojęcia co się dzieje.

A Ty nie staraj sie udowodnic na sile, ze cos nie moze sie stac (wybuch w
kolektorze) - tysiace kierowcow z rozwalonymi obudowami filtra powietrza
nie moze sie mylic ;) Ze Tobie nie strzelilo.. Juz ktos napisal - zacznij
grac w totka.

Ależ nie twierdzę, że nie strzeli. Jednak mechanizm strzału jest
zupełnie inny.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

20 Data: Marzec 25 2008 08:01:41
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Dominik & Co 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Ależ nie twierdzę, że nie strzeli. Jednak mechanizm strzału jest
zupełnie inny.

No to proszę powiedz, gdzie w moim rozumowaniu jest błąd, a nie nadymaj
się "ja wiem lepiej, ale nie powiem".

BTW: poprzedniego Twojego posta widzę tylko w googlarce- czyżby cancel? :-)

http://tinylink.com/?qPGaVrDS9A

W swoich wypowiedziach postawiłem dwie tezy:

1. Uboga mieszanka może powodować strzały (dlaczego- nie chce mi się
trzeci raz pisać).

2. Dziura w dolocie do jednego cylindra (np. w uszczelce pod kolektorem)
przy instalacji mieszalnikowej spowoduje zubożenie mieszanki w tymże
cylindrze. Komputer gazowy tego nie skompensuje, bo mieszanka podawana
jest razem na wszystkie cylindry. W szczególności mieszanka może być
przy małym otwarciu przepustnicy (np. na wolnych obrotach) tak uboga,
że ten cylinder może w ogóle nie palić- znam z autopsji.

Zrozumiałbym jeszcze, gdybyś polemizował z 1. (że może teoretycznie i tak,
ale w praktyce dużo częściej zdarzy się to przy niedomaganiach układu
zapłonowego itp.).

Ale jeśli dyskutujesz z 2., a tak wynika z Twojego poprzedniego postu
(link)- to wybacz, ale wygląda to na zaprzeczanie faktom, byle broń Boże
nie przyznać się do błędu.

Rzucanie tekstami "nie masz pojęcia co się dzieje" przy braku własnych
argumentów raczej umacnia to przekonanie :-)

--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

21 Data: Marzec 25 2008 18:40:47
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 25 Mar 2008 08:01:41 +0100, Dominik & Co
 wrote:

2. Dziura w dolocie do jednego cylindra (np. w uszczelce pod kolektorem)
przy instalacji mieszalnikowej spowoduje zubożenie mieszanki w tymże
cylindrze. Komputer gazowy tego nie skompensuje, bo mieszanka podawana
jest razem na wszystkie cylindry. W szczególności mieszanka może być
przy małym otwarciu przepustnicy (np. na wolnych obrotach) tak uboga,
że ten cylinder może w ogóle nie palić- znam z autopsji.

Skompensuje, choc nie całkowicie.

Ale jeśli dyskutujesz z 2., a tak wynika z Twojego poprzedniego postu
(link)- to wybacz, ale wygląda to na zaprzeczanie faktom, byle broń Boże
nie przyznać się do błędu.

Jakim faktom? Jedynie Cie magluje z prostego wynikania, które ciągle
jest u Ciebie niedoskonałe.
Szczególnie ów 'płomień' pod koniec wydechu jest dość ciekawy :D
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

22 Data: Marzec 26 2008 07:55:05
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Dominik & Co 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Skompensuje, choc nie całkowicie.

Zależy od wielkości dziury.

Jakbyś stał przed samochodem, który nie pali na jeden gar
z powodu dziury w uszczelce kolektora, też byś mówił,
że fałszywe powietrze jest "skompensowane"?
No, "prawie skompensowane" :-P

Jak człowiek stojący w ZOO przed wybiegiem żyrafy i powtarzający
"Takie zwierzę nie istnieje" :-)

Choć w zasadzie teraz to ja się czepiam, przecież prawdę piszesz:
skompensowane w 5% to przecież też "nie całkowicie" :-P

Jakim faktom? Jedynie Cie magluje z prostego wynikania, które ciągle
jest u Ciebie niedoskonałe.

Czytaj: czepiasz się, żeby nikt nie zauważył, że sam nie napisałeś
nic merytorycznie. I rakiem wycofujesz się ze swego twierdzenia,
że nieszczelność na dolocie nie może zubożyć mieszanki...

Szczególnie ów 'płomień' pod koniec wydechu jest dość ciekawy :D

.... a że czepianie się o mieszankę okazało się nieskuteczne, trzeba
czepić się na oślep czego innego :-)

Gdzie ja użyłem słowa "płomień"? Gdzie pisałem coś o "końcu wydechu"?

Przeczytaj jeszcze raz, zacytuj (a nie pisz, co _wydawało_ Ci się,
że napisałem) i napisz, co według ciebie jest nieprawdą.

A najlepiej sam napisz prawidłowy wg Ciebie opis zjawiska strzału
w kolektor, wymieniając wszystkie potencjalne przyczyny.

--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

23 Data: Marzec 27 2008 21:09:07
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 26 Mar 2008 07:55:05 +0100, Dominik & Co
 wrote:

Czytaj: czepiasz się, żeby nikt nie zauważył, że sam nie napisałeś
nic merytorycznie. I rakiem wycofujesz się ze swego twierdzenia,
że nieszczelność na dolocie nie może zubożyć mieszanki...

Szczególnie ów 'płomień' pod koniec wydechu jest dość ciekawy :D

... a że czepianie się o mieszankę okazało się nieskuteczne, trzeba
czepić się na oślep czego innego :-)

Gdzie ja użyłem słowa "płomień"? Gdzie pisałem coś o "końcu wydechu"?

Tam, gdzie opisałeś mechanizm zapalenia mieszanki w kolektorze
dolotowym.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

24 Data: Marzec 28 2008 08:15:51
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Dominik & Co 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Gdzie ja użyłem słowa "płomień"? Gdzie pisałem coś o "końcu wydechu"?

Tam, gdzie opisałeś mechanizm zapalenia mieszanki w kolektorze
dolotowym.

CYTAT. PW.

--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

25 Data: Marzec 28 2008 12:35:34
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 28 Mar 2008 08:15:51 +0100, Dominik & Co
 wrote:

Adam Płaszczyca napisał(a):

Gdzie ja użyłem słowa "płomień"? Gdzie pisałem coś o "końcu wydechu"?

Tam, gdzie opisałeś mechanizm zapalenia mieszanki w kolektorze
dolotowym.

CYTAT. PW.

Strzały są spowodowane przez niedomagania układu zasilania prowadzące
do nadmiernego
zubożenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Przy dużym współczynniku
nadmiaru powietrza
prędkość spalania jest niewielka. W związku z tym proces spalania
przeciąga się na suw
wydechu, wskutek czego świeża mieszanka napływająca przez zawór ssący,
który otwiera się
przed zamknięciem wydechowego, zapala się od pozostałych w cylindrze
dopalających się gazów."


Strzały mają miejsce najczęściej przy stosunkowo niskich obrotach przy
gwałtownym dodaniu gazu. Sprzeczne to z Twoją teorią, wedle której
przy wyższych obrotach powinno walić non-stop.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

28 Data: Marzec 31 2008 07:15:14
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Dominik & Co 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Gdyby to silnik krokowy gaz podawał, to pewnie by tak było, do tego
byłoby tak zawsze, nawet bez dziury.

A co reguluje skład mieszanki? Poważnie pytam, pewnie znów czegoś nie
wiem...

A w przypadku dziury: na wyższych obrotach mieszanka jest
mało zubożona (mały udział "fałszywego" powietrza). W przypadku

Mhm. Na przykład w momencie puszczenia gazu.

Na przykład. Ale należałoby się "wstrzelić" dokładnie w "potrzebne"
obroty, najlepiej byłoby utrzymywać je czas jakiś...

Czyli strzelać powinno właśnie przy stosunkowo _małych_ obrotach
(ale wyższych, niż jałowe). Oczywiście można sobie wyobrazić dziurę
o dokładnie takim przekroju, by strzelało przy obrotach biegu jałowego.

I nie przy dodaniu gazu, czyli zmniejszenia wpływu dziury.

Rzekłbym że ani dodaniu ani ujęciu- za szybko przelatywałoby się przez
"odpowiednie" obroty.

--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

29 Data: Kwiecien 01 2008 12:44:27
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 31 Mar 2008 07:15:14 +0200, Dominik & Co
 wrote:

Gdyby to silnik krokowy gaz podawał, to pewnie by tak było, do tego
byłoby tak zawsze, nawet bez dziury.

A co reguluje skład mieszanki? Poważnie pytam, pewnie znów czegoś nie
wiem...

Fizyka ;)
A dokłądniej - przede wszystkim reduktor. Dławik sterowany silnikiem
krokowym jest elementem 'dociągającycm' skłąd mieszanki do ideału.
Zauwaz, że w instalacji 1. generacji nie jest on regulowany podczas
pracy silnika, a jednak mieszanka trzyma parametry.

A w przypadku dziury: na wyższych obrotach mieszanka jest
mało zubożona (mały udział "fałszywego" powietrza). W przypadku
Mhm. Na przykład w momencie puszczenia gazu.
Na przykład. Ale należałoby się "wstrzelić" dokładnie w "potrzebne"
obroty, najlepiej byłoby utrzymywać je czas jakiś...

Zauważ, że 'strzał' ma miejsce najczęsciej przy niskich obrotach i
dodaniu gazu. A tymczasem dodanie gazu daje efekt odwrotny niż ten,
który opisałeś - dławienie przepustnicą znika, więc procentowy udział
nieszczelności w zasysaniu mieszanki do cylindra maleje.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

30 Data: Kwiecien 02 2008 08:05:07
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Dominik & Co 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Zauważ, że 'strzał' ma miejsce najczęsciej przy niskich obrotach i
dodaniu gazu. A tymczasem dodanie gazu daje efekt odwrotny niż ten,

OK, ale najczęściej<>zawsze. A konkretnie czy też ten mechanizm
(BTW: jaki?) działa w przypadku dziury?

Załóżmy, że dziury nie ma, a jednak strzela (właśnie na niskich obrotach
przy dodawaniu gazu). Co się wówczas dzieje?

--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

31 Data: Kwiecien 02 2008 22:38:50
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 02 Apr 2008 08:05:07 +0200, Dominik & Co
 wrote:

Załóżmy, że dziury nie ma, a jednak strzela (właśnie na niskich obrotach
przy dodawaniu gazu). Co się wówczas dzieje?

To co napisał JF - zubożenie mieszanki na tyle, że nie zapala sie ona
w cylindrze i przeniesienie ognia z kolektora wydechowego przez
otwarte obydwa zawory.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

32 Data: Kwiecien 03 2008 07:11:51
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Dominik & Co 

Adam Płaszczyca napisał(a):

To co napisał JF - zubożenie mieszanki na tyle, że nie zapala sie ona
w cylindrze i przeniesienie ognia z kolektora wydechowego przez
otwarte obydwa zawory.

No ok, ale jak zubaża się ta mieszanka przy dodawaniu gazu, skoro
nie chodzi o silnik krokowy?

--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

35 Data: Marzec 14 2008 15:17:01
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: /// Kaszpir /// 

I tu sie nie zgodze. Od 5 lat (75kkm) jeżdżę platikowym kolektorem (Escort
1,6 16V) i nie mam żadnych problemów. Instlacja II gen.

To tylko się cieszyć ...

Gorzej jakby doszło do wybuchu ;)

Dobry gazownik powienien odradzić instalcję II-generacji i zaproponować
sekwencję , a że są magicy którzy chcą za wszelką cenę zdobyć klienta , to
inna bajka , oni tym samochodem nie będa jeździć i odpowiadac za szkody
ewentualnego wybuchu ...

36 Data: Marzec 14 2008 16:30:05
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Scyzoryk 


Dobry gazownik powienien odradzić instalcję II-generacji i zaproponować
sekwencję , a że są magicy którzy chcą za wszelką cenę zdobyć klienta , to
inna bajka , oni tym samochodem nie będa jeździć i odpowiadac za szkody
ewentualnego wybuchu ...

no to chyba nie bardzo wiesz co to dobry gazownik. Dobry gazownik zrobi taka
instalacje ( nie wazne czy II czy sekwencja) ze nie bedzie wybuchała. Wybor
instalacji to wybor klienta. Kient przychodzi i mowi czy chce wydac 1500zł
czy 2700zł a gazownik ma zrobic dobra instalacje w odpowiedniej kwocie. Fakt
ze sa tacy ktorzy nie potrafia ale to inna sprawa. Wciskanie II gen przez
gazownika nie ma najmniejszego senzu bo on wiecej zarabia na montarzu
sekwencji.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

37 Data: Marzec 14 2008 15:12:24
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Scyzoryk 


Do tego Matiz nie jest wcale samochodem ekonomicznym , bardziej
ekonomiczny
jest silnik w SC 1.1 (1.1 Fire) , który dobrze się "gazuje" , ma kolektor
metalowy a sam silnik dynamiczniejszy i dośc oszczedny :)


co nie zmienia faktu ze Matiz w całokształcie jest lepszym i
bezpieczniejszym samochodem :)


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

38 Data: Marzec 14 2008 15:52:44
Temat: Re: Matiz czy Seicento - gaz
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 14 Mar 2008 13:59:43 +0100, "/// Kaszpir ///"
wrote:

Oczywiście są magicy którzy nawet jak jest plastikowy kolektor montują
instalcję II generacji , ale lepiej od takich magików trzymaj się z daleka
;)

A co ma wspólnego kolektor z rodzajem instalacji? W służbowej Pandzie
takową mam i nic się nie dzieje.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Matiz czy Seicento - gaz



Grupy dyskusyjne