Mazda626GF EGR
1 | Data: Kwiecien 26 2007 08:11:49 |
Temat: Mazda626GF EGR | |
Autor: *konrad* | Czy odłączenie przewodów elektrycznych od EGR-a będzie miało wpływ na prace silnika?? 2 |
Data: Kwiecien 26 2007 10:00:45 | Temat: Re: Mazda626GF EGR | Autor: Hatson |
Czy odłączenie przewodów elektrycznych od EGR-a będzie miało wpływ naJaki czujnik ci klekocze ??? EGR to zawor od recyrkulacji spalin. W nowszych silnikach EGR moze byc sterowany przez komputer. Odlacz przewody i zobacz co sie stanie. Sam EGR raczej tylko negatywnie wplywa na prace i zycie silnika i napewno jego brak mu nie zaszkodzi. Chyba, ze tak jak mowie, steruje ci nim komp, to pewnie jakies bledy zaczna sie pokazywac ale bez obaw. Pawel 3 |
Data: Kwiecien 26 2007 09:04:34 | Temat: Re: Mazda626GF EGR | Autor: *konrad* |
Jaki czujnik ci klekocze ??? EGR to zawor od recyrkulacji spalin. W nowszych No EGR mi klekocze ;) Jak odłącze wiązke el. od niego to nic się nie dzieje...tylko "nie" klekocze ;) Ale odączałęm tylko na chwilkę, nie jeździłem autem dłużej. -- 163BB051 [Lincoln/Mazda626GF-PMS] http://www.myspace.com/franklyn888 | http://www.myspace.com/nemezys www.franklyn.pl gg:2543109 aqq:4435215 4 |
Data: Kwiecien 26 2007 10:31:32 | Temat: Re: Mazda626GF EGR | Autor: Hatson |
No EGR mi klekocze ;)Odlacz i pojezdzij dluzej. Nic mu sie nie stanie. Ewentualnie moze ci sie zapalic kontrolka silnika, jezeli masz sterowanie z kompa. Sam EGR naprawde szkodzi silnikowi bo przeciez wpuszcza spaliny do komor spalania, zamiast czyste powietrze. Chodzi tylko i wylacznie o ochrone srodowiska. U mnie w transicie nie ma zadnej elektroniki przy EGR i zaslepialem go na probe. Silnik na zimno jest zdecydowanie mniej zmulony. Na cieplym, roznica juz nie jest taka duza ale tez odczuwalna. Pawel 5 |
Data: Kwiecien 26 2007 11:58:12 | Temat: Re: Mazda626GF EGR | Autor: J.F. | On Thu, 26 Apr 2007 10:31:32 +0100, Hatson wrote: Odlacz i pojezdzij dluzej. Nic mu sie nie stanie. Ewentualnie moze ci sie Hm, te spaliny przed chwila w tych komorach byly, wiec czy naprawde szkodzi ? :-) Chodzi tylko i wylacznie o ochrone srodowiska. U mnie w Hm, jak wdepniesz do pelna to sie EGR powinien zamknac i nie wpuszczac spalin. Za to spaliny sa cieple, co chyba powinno dobrze zrobic zimnemu silnikowi ? J. 6 |
Data: Kwiecien 26 2007 13:43:13 | Temat: Re: Mazda626GF EGR | Autor: Popek |
Hm, te spaliny przed chwila w tych komorach byly, wiec czy naprawdeMoze nie ze zaraz "szkodzi", ale chyba przyznasz, ze spalanie zachodzi lepiej w "czystym powietrzu" niz w tym z dodatkami tlenków/dwutlenków wegla i innych nieczystosci...
Wlasnie! A po co? Bo gdyby EGR sie nie zamknal i dalej wpuszczal spaliny silnik nie bylby w stanie przepalic w takich warunkach wiekszej dawki paliwa i krztusilby sie zamiast przyspieszac... Za to spaliny sa cieple, co chyba powinno dobrze zrobic zimnemu Moim skromnym zdaniem ciagle zaostrzanie norm i wymogów ochrony srodowiska negatywnie wplywa na osiagi i kondycje silników w naszych autach. pzdr Popek 7 |
Data: Kwiecien 26 2007 17:31:18 | Temat: Re: Mazda626GF EGR | Autor: J.F. | On Thu, 26 Apr 2007 13:43:13 +0200, Popek wrote: Hm, te spaliny przed chwila w tych komorach byly, wiec czy naprawdeMoze nie ze zaraz "szkodzi", ale chyba przyznasz, ze spalanie zachodzi No coz - po cos je dodaja. Wiem, ograniczenie emisji NOx, ale kwas azotowy to i silnikowi chyba szkodzi :-) Hm, jak wdepniesz do pelna to sie EGR powinien zamknac i nie wpuszczacWlasnie! A po co? Bo gdyby EGR sie nie zamknal i dalej wpuszczal spaliny Ale tu nie chodzi "po co" tylko czy powinien odczuc to w dynamice. Moim skromnym zdaniem ciagle zaostrzanie norm i wymogów ochrony srodowiska Na moc z litra pewnie tak, ale moze wystarczy sie nie podniecac litrazem ? A kondycja, hm .. J. 8 |
Data: Kwiecien 26 2007 15:44:32 | Temat: Re: Mazda626GF EGR | Autor: Hatson | Hm, te spaliny przed chwila w tych komorach byly, wiec czy naprawde Tak ale byly wynikiem spalania, a nie jego czynnikiem. Kiedys ktos pokazywal jak wyglada kolektor, wlasnie dzieki EGR`owi. Hm, jak wdepniesz do pelna to sie EGR powinien zamknac i nie wpuszczac Za to spaliny sa cieple, co chyba powinno dobrze zrobic zimnemuNo tak to niby dziala, ze pod obciazeniem sie zamyka ale wkoncu. Tez myslalem podobnie, ze zimny silnik powinien miec lepiej, a jednak sie mylilem. Zimny silnik w koncu chodzi gorzej w kazdym aucie, a do spalania potrzebny jest przeciez tlen. W takich spalinach pewnie zawiele go nie ma. Moze wypowie sie jakis znawca tematu. Ja wiem tyle, ze auto jedzie wyraznie lepiej na zimno bo kilka razy zaslepialem rurke doprowadzajaca spaliny do EGR`a i zawsze efekt byl taki sam. Pawel 9 |
Data: Kwiecien 26 2007 11:47:29 | Temat: Re: Mazda626GF EGR | Autor: *konrad* | Hatson napisał(a): No EGR mi klekocze ;)Odlacz i pojezdzij dluzej. Nic mu sie nie stanie. Ewentualnie moze ci sie Odłączyłem, pojeździłem. Kontrolka się nie zapaliła...a sam EGR na początku nie pykał a potem wsio wróciło do normy - czyli zaczął pykać. Juz mi rece opadają...chyab wymienie cały czujnik :/ -- 163BB051 [Lincoln/Mazda626GF-PMS] http://www.myspace.com/franklyn888 | http://www.myspace.com/nemezys www.franklyn.pl gg:2543109 aqq:4435215 10 |
Data: Kwiecien 26 2007 15:42:03 | Temat: Re: Mazda626GF EGR | Autor: otiks | *konrad* napisał(a): Czy odłączenie przewodów elektrycznych od EGR-a będzie miało wpływ na prace silnika??Poszukaj na forum mazdaspeed http://forum.mazdaspeed.pl/index.php jest tam trochę tematów o dieslach w mazdach. -- Otiks Madzia 626 kombi '91 2.0 8V LPG PMS 11 |
Data: Kwiecien 26 2007 14:51:56 | Temat: Re: Mazda626GF EGR | Autor: *konrad* | sorry...to jest benzyna 12 |
Data: Kwiecien 26 2007 16:08:44 | Temat: Re: Mazda626GF EGR | Autor: Kamil | bez problemu mozna odlaczyc. Ja w P406 HDI odlaczylem i auto ożyło - nie |