Mazut w dieslu
1 | Data: Pa?dziernik 20 2011 16:32:57 |
Temat: Mazut w dieslu | |
Autor: Maciek |
2 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 16:47:58 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: Robert_J | Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego i bez Myślę że bez większego problemu. Silniki okrętowe były często zasilane mazutem. 3 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 16:49:23 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: Maciek | Dnia Thu, 20 Oct 2011 16:47:58 +0200, Robert_J napisał(a): Myślę że bez większego problemu. Silniki okrętowe były To wiem, ale chyba tylko dwusuwowe diesle. No i nie ta skala :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 4 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 16:50:42 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: Robert_J | To wiem, ale chyba tylko dwusuwowe diesle. No i nie ta skala :) Nic nie mówiłeś o skali :-) 5 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 17:01:01 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: Maciek | Dnia Thu, 20 Oct 2011 16:50:42 +0200, Robert_J napisał(a): Nic nie mówiłeś o skali :-) No tak, ale pisalem "zwyklego diesla" i grupa jest o samochodach :) Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i okretow :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 6 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 17:33:24 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: PM |
Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow iskoro da się zasilać smalcem wieprzowym to czemu nie mazutem? 7 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 17:40:30 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: J.F | Użytkownik "PM" napisał w wiadomości grup Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow i o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru paliwowego, albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma takie ze nadaje sie do 200 obr/min, a nie do 4000. J. 8 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 19:00:08 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: nazgul |
skoro da się zasilać smalcem wieprzowym przypominam ze smalec też nie płynie, no może na patelni. albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma no może może sam nie jestem przekonany czy nada się do tradycyjnej pompy i wtryskiwaczy. Do jakiej temp. trzeba go podgrzać żeby był dostatecznie płynny i smarowny? chyba pomysł bez sensu z tym mazutem, już frytura lepsza. 9 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 19:58:35 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-10-20 19:00, nazgul pisze:
Sądzę że to z powodu dużej gęstości stosowany jest tylko w silnikach wolnoobrotowych gdzie jest dużo czasu na podanie i spalenie niezbyt drobno rozbitego paliwa. W ciężarówce której silnik kręci się 1500rpm będzie pewnie łatwiej niż w osobówce z 4500rpm. Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się 100-200rpm i mają ledwo kilka KM z litra pojemności. 10 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 23:28:47 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: Stefan Szczygielski | W dniu 20.10.2011 19:58, Tomasz Pyra pisze: Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle. Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;) S. 11 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 23:51:22 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-10-20, Stefan Szczygielski wrote: Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje Kilka kilometrów? To już po przełączeniu silników na lekkie paliwo się nie da tak szybko :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 12 |
Data: Pa?dziernik 21 2011 00:02:38 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: Maciek | Dnia Thu, 20 Oct 2011 23:28:47 +0200, Stefan Szczygielski napisał(a): Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje A nie pomylilo Ci sie z nawrotnymi dieslami? :) Bo byly i takie. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 13 |
Data: Pa?dziernik 21 2011 19:11:50 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-10-20 23:28, Stefan Szczygielski pisze: W dniu 20.10.2011 19:58, Tomasz Pyra pisze: To raczej nie tak. Manewr CNCW (cała naprzód->cała wstecz) wymaga wyłączenia silnika i odpalenia go ponownie za pomocą sprężonego powietrza na obrotach do tyłu. Diesle okrętowe są dwusuwowe i w zależności od kierunku nadanego przy rozruchu mogą chodzić w obie strony. 14 |
Data: Pa?dziernik 22 2011 11:32:43 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-10-21, Tomasz Pyra wrote: Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzeba zmienic paliwo na lżejsze :) A po drugie: manewr zawracania czy zatrzymania zajmuje te parę mil ze względu na inercję, a nie konstrukcję silnika. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 15 |
Data: Pa?dziernik 22 2011 18:29:43 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: nazgul |
Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzebaa tak właściwie, to dlaczego? 16 |
Data: Pa?dziernik 22 2011 21:14:25 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-10-22, nazgul wrote: Po pierwsze: W przypadku dużych silników na dużych statkach to najpierw trzebaa tak właściwie, to dlaczego? Bo na ciężkim paliwie możesz tylko trzmymać stałą (w przybliżeniu) prędkość obrotową, przy jakiejkolwiek zmianie warunków zapchasz układ zasilania i bez czyszczenia nie odpalisz z powrotem. Ile czasu potrzeba na zmianę paliwa - nie wiem. Trochę szczegółów znajdziesz tutaj: http://glodowski.w.interia.pl/ - za resztą sam pogooglaj. BTW: jak ktoś myśli, że układ zasilania nowoczesnego diesla samochodowego jest skomplikowany to niech kliknie i poczyta :) A samo używanie ciężkich paliw wynika tylko i wyłącznie z ekonomii: jest dużo tańsze i (chyba) zamuje mniej miejsca niż paliwa lekkie. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 17 |
Data: Pa?dziernik 23 2011 15:15:42 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: _ąćęłńóśźż | Danie śrubą 'Cała Wstecz' przy prędkości kadłuba do przodu powiedzmy 15 A po drugie: manewr zawracania czy zatrzymania zajmuje te parę mil zewzględu na inercję, a nie konstrukcję silnika. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 18 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 21:04:01 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: Maciek | Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:40:30 +0200, J.F napisał(a): o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru OK, a "lekki mazut" to nie to samo co "ciezki olej opalowy"? Pytam, bo w czasach, kiedy popularne byly jeszcze piece na mazut do ogrzewania szklarni, mowiono, ze to to samo. A na tzw. "ciezkim opale" podobno (nielegalnie oczywiscie) jezdzily ciezarowki. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 19 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 17:59:50 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: Maciek | Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:33:24 +0200, PM napisał(a): skoro da się zasilać smalcem wieprzowym A da sie? -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 20 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 18:51:40 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: nazgul |
podobno jest taka ciężarówka (w Polsce)skoro da się zasilać smalcem wieprzowym 21 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 17:26:59 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:01:01 +0200, Maciek napisał(a): Chodzilo mi o skale samochodowa - ciezarowki i osobowe. Bez czolgow iMazut ma dużo zanieczyszczeĹ stałych i wysokÄ lepkoć. Może grzana instalacja taka jak do SVO (Straight Vegetable Oil) albo nawet lepiej do WVO (Waste Vegetable Oil) + porzÄ dne filtry dałaby radÄ, ale rozruch i odstawienie silnika pewnie i tak wymagałoby ON. Np. takie coĹ: http://goldenfuelsystems.com/ http://www.preconceive.com/car/veggie.html -- Jaroslaw "jaros" Berezowski 22 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 15:43:15 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: to | begin Maciek Czy da sie zasilac zwyklego diesla (powiedzmy, ze prostego i bez DołÄ czam siÄ do pytania sugerujÄ c jeszcze innÄ mieszaninÄ. Czy starego diesla da siÄ z powodzeniem zasilaÄ mieszankÄ oleju opałowego i moczu? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 23 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 18:13:57 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: DoQ | W dniu 20-10-2011 17:43, to pisze: Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego Słyszałem że warto lać pod korek, tylko trzeba uważać zanim odbije bo można uszkodzić jądra. Pozdrawiam Paweł 24 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 19:04:12 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: nazgul |
nie zapomniałeś przypadkiem wyciągnąć końcówki nalewaka przed zakręceniem wlewu?Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego 25 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 19:11:31 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: DoQ | W dniu 20-10-2011 19:04, nazgul pisze: nie zapomniałeś przypadkiem wyciągnąć końcówki nalewaka przedDołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy staregoSłyszałem że warto lać pod korek, tylko trzeba uważać zanim odbije bo Kilka razy o mało co się nie obrzezałem, teraz cwany jestem i leję do baku przez lejek. Pozdrawiam Paweł 26 |
Data: Pa?dziernik 21 2011 08:16:37 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: Maciek | Czy starego diesla da siÄ z powodzeniem zasilaÄ mieszankÄ oleju opałowego i moczu? Można zasilaÄ, w zimie jednak należy pamiÄtaÄ aby wzbogaciÄ mieszankÄ i przed wlewem wypiÄ z flaszkie WD40% aby paliwo nie zamarzało w baku. 27 |
Data: Pa?dziernik 23 2011 22:10:12 | Temat: Re: Mazut w dieslu | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Fri, 21 Oct 2011 08:16:37 +0200, Maciek napisał(a): Można zasilaÄ, w zimie jednak należy pamiÄtaÄ aby wzbogaciÄ mieszankÄ iTo nie paliwo, to AdBlue :) -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |