Witam
Artykuł z Dziennikwa Wschodniego Lublin.
Fachowiec przeciął mój rozbity samochód na pół i przyspawał drugą część z innego egzemplarza - skarży się nasz Czytelnik. - To niedopuszczalne - grzmią rzeczoznawcy.
- Linie cięcia idą przez podłogę i słupki. Z dwóch nadwozi zrobiono jedno - mówi Stefan Osuch, rzeczoznawca z Polskiego Związku Motorowego. - Taki samochód nie ma prawa poruszać się po drogach.
Chodzi o luksusowego Jeepa Grand Cherokee, którego Krzysztof M. z Lublina kupił w ubiegłym roku. Terenówkę i dwa inne samochody sprowadził z USA. Wziął na to 150 tys. zł kredytu. Wszystkie były uszkodzone. Pan Krzysztof chciał auta wyremontować, a potem z zyskiem sprzedać.
- Naprawę zleciłem firmie z podlubelskiego Abramowa - mówi Krzysztof M. - Uzgodniliśmy, że koszt nie przekroczy 9 tys. zł. Miałem tylko dostarczyć części zamienne.
W międzyczasie mechanik oświadczył, że koszty wzrosną do ponad 16 tys. zł. Nasz Czytelnik nie miał takiej kwoty. Odebrał z warsztatu tylko Jeepa i Chryslera. Forda zatrzymał mechanik, do czasu uregulowania wszystkich należności.
Jeep przeszedł pomyślnie badania diagnostyczne i trafił się kupiec. I od razu zauważył to, czego nie dostrzegł ani diagnosta, ani właściciel: terenówkę zespawano z dwóch różnych egzemplarzy.
- Z transakcji nic nie wyszło. Okazało się też, że drugi samochód został naprawiony w podobny sposób - mówi Krzysztof M.
Właściciel warsztatu nie zgodził się na polubowne załatwienie sporu. Zażądał natomiast zapłaty za reperację aut. Nie chciał też rozmawiać z dziennikarzami. - Według mojego klienta naprawa została wykonana prawidłowo - mówi mec. Przemysław Jarnicki, pełnomocnik właściciela warsztatu. - Jeśli pan Krzysztof ma wątpliwości, to i tak powinien zapłacić za usługę. Dopiero wtedy może składać pozew.
Sprawa trafiła do miejskiego rzecznika konsumentów w Lublinie. - To kolejna nauczka, że nawet luksusowy samochód może być trumną na kołach - mówi Lidia Baran-Ćwirta, miejski rzecznik konsumentów w Lublinie. Rzecznik próbowała interweniować, ale bezskutecznie.
Krzysztof M. postanowił dochodzić swoich praw w sądzie. Czeka na pierwszą rozprawę i na razie spłaca mechanika.
WARSZTATY DO NAPRAWY
Ponad 60 proc. przedsiębiorców prowadzących warsztaty samochodowe, które na zlecenie prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów skontrolowała inspekcja handlowa, narusza interesy konsumentów. Chodzi m.in. o brak informacji o cenach usług oraz problemy z rozpatrywaniem reklamacji.
Dane UOKiK z 2007 roku
Pełny link do artykułu: http://tiny.pl/hxngp
U nas to chyba standard. Później taki sprzedaje autko i mówi, że od pierwszego właściciela i stan ok.
Pozdrawiam
2 |
Data: Grudzien 07 2009 09:26:14 |
Temat: Re: [PRESS] Mechanik przeciął mu samochód na pół i przyspawał drugą część z innego auta |
Autor: Michal Jankowski |
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,7334845,Trzech_mlodych_mezczyzn_zginelo_w_wypadku_drogowym.html
"Z nieustalonych przyczyn na prostym odcinku drogi samochód, którym
jechali młodzi ludzie, wypadł z drogi i uderzył w drzewo. Honda accord
rozpadła się na pół."
MJ
6 |
Data: Grudzien 07 2009 19:23:44 | Temat: Re: [PRESS] Mechanik przeciął mu samochód na pół i przyspawał drugą część z innego auta | Autor: Karolek |
Pab_lo pisze:
a w jakim celu ma robic spaw od srodke?
We wspolczesnych samochodach prog sklada sie w zasadzie z kilku profili, a nie jednego.
Do tego, aby poprawnie pospawac takie elementy jak progi to tez trzeba wiedziec jak, bo nie mozna zrobic prostego ciecia przez pol auta i to po prostu pospawac.
--
Karolek
7 |
Data: Grudzien 07 2009 19:40:14 | Temat: Re: [PRESS] Mechanik przeciął mu samochód na pół i przyspawał drugą część z innego auta | Autor: Pab_lo |
Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości
We wspolczesnych samochodach prog sklada sie w zasadzie z kilku profili, a
nie jednego.
Do tego, aby poprawnie pospawac takie elementy jak progi to tez trzeba
wiedziec jak, bo nie mozna zrobic prostego ciecia przez pol auta i to po
prostu pospawac.
nie gadaj...
A jak jest zbudowany prog wspolczesnego SUVa ?
Picasso
8 |
Data: Grudzien 07 2009 20:22:19 | Temat: Re: [PRESS] Mechanik przeciął mu samochód na pół i przyspawał drugą część z innego auta | Autor: Karolek |
Pab_lo pisze:
Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości
We wspolczesnych samochodach prog sklada sie w zasadzie z kilku profili, a nie jednego.
Do tego, aby poprawnie pospawac takie elementy jak progi to tez trzeba wiedziec jak, bo nie mozna zrobic prostego ciecia przez pol auta i to po prostu pospawac.
nie gadaj...
A jak jest zbudowany prog wspolczesnego SUVa ?
Eee... ale o so chodzi?
--
Karolek
9 |
Data: Grudzien 07 2009 03:07:36 | Temat: Re: Mechanik przeciął mu samochód na pół i przyspawał drugą część z innego auta | Autor: Olleo |
Nie wydaje mi się, aby takie połączenie było mocniejsze niż oryginał,
bo przecież spawu w profilu od wewnątrz nie zrobi a poza tym, w tym
miejscu pojawi się szybko ruda.
Opowiadal mi kiedys jeden blacharz, jak to sie robi. Taki slupek
sklada sie z powiedzmy 3 warstw - kazda warstwe tnie sie na nieco
innej dlugosci (na zakladke) i kazda warstwe spawa sie osobno.
--
Olleo
10 |
Data: Grudzien 07 2009 14:38:22 | Temat: Re: [PRESS] Mechanik przeciął mu samochód na pół i przyspawał drugą część z innego auta | Autor: mleko |
k>
Nie wydaje mi się, aby takie połączenie było mocniejsze niż oryginał,
Slowa kluczowe "wydaje mi sie" tlumacza wszystko.
PS. Nie jestem zwolennikie wciskania pospawanych aut nieswiadomym kupujacym, ale nie znosze pseudo ekspertow, ktorzy opieraja sie na "wydaje mi sie"
13 |
Data: Grudzien 07 2009 15:39:27 | Temat: Re: [PRESS] Mechanik przeciął mu samochód na pół i przyspawał drugą część z innego auta | Autor: kamil |
"***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> wrote in message
U nas to chyba standard. Później taki sprzedaje autko i mówi, że od pierwszego właściciela i stan ok.
Oj biedny poszkodowny pan Krzysztof M. Sciagnal trupa, z ktorego polowy nie bylo juz nawet co naprawiac, planowal sprzedac uczciwie zaznaczajac w ogloszeniach, ze samochod byl szkoda calkowita w US, a tu go tak strasznie wyrolowano. Naprawde, zal czlowieka.
Pozdrawiam
Kamil
14 |
Data: Grudzien 07 2009 19:21:59 | Temat: Re: [PRESS] Mechanik przeciął mu samochód na pół i przyspawał drugą część z innego auta | Autor: Przemek V |
Użytkownik "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> napisał w wiadomości
Witam
Artykuł z Dziennikwa Wschodniego Lublin.
Fachowiec przeciął mój rozbity samochód na pół i przyspawał drugą część z
innego egzemplarza - skarży się nasz Czytelnik. - To niedopuszczalne -
grzmią rzeczoznawcy.
Niech się cieszy, że mu przodu od Ferrari do Jeepa nie dospawał:
http://jalopnik.com/389617/jerrari-when-a-ferrari-and-a-jeep-make-a-baby
15 |
Data: Grudzien 10 2009 21:36:05 | Temat: Re: [PRESS] Mechanik przeciął mu samochód na pół i przyspawał drugą część z innego auta | Autor: Adam Płaszczyca |
Dnia Mon, 7 Dec 2009 07:25:44 +0100, ***Einstein*** napisał(a):
Sprawa trafiła do miejskiego rzecznika konsumentów w Lublinie. - To kolejna
nauczka, że nawet luksusowy samochód może być trumną na kołach - mówi Lidia
Nie nawet, a szczególnie taki. Starego auta się nie opłaca tak robić.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
| | | | | | | | |