Grupy dyskusyjne   »   Mechanizm zmiany biegów

Mechanizm zmiany biegów



1 Data: Luty 15 2007 11:00:04
Temat: Mechanizm zmiany biegów
Autor: Peter 

Witam
Wymieniając dziś linkę sprzęgłową (bo stwierdziła że już nie chce być w
jednym kawałku :/) uprawiałem ekwilibrystykę pod kierownicą. I tak się jakoś
złożyło że położyłem sie całym ciężarem ciała na lewarku. A tez wziął i się
.....schował. I teraz się buja góra - dół jak na sprężynie. Pooglądałem sobie
obrazki takiego mechanizmu w książce jako że nie chciało mi się nurkować pod
auto i za cholerę nie wiem co się mogło urwać (?) i jak do tego podejść.
Biegi się da zmieniać pod warunkiem przytrzymania drążka w pozycji "góra" ;)
Auto: Escort 1,6 '91
Jakieś sugestie?? I jeżeli będą jakieś to ktoś może ma pojęcie ile naprawa
tego może kosztować?

Pozdrawiam
Peter



2 Data: Luty 15 2007 11:36:10
Temat: Re: Mechanizm zmiany biegów
Autor: Raf> 


Użytkownik "Peter"  napisał w wiadomości

złożyło że położyłem sie całym ciężarem ciała na lewarku. A tez wziął i
się ....schował.

Dobra dobra, żona uwierzyła?

Jakieś sugestie?? I jeżeli będą jakieś to ktoś może ma pojęcie ile naprawa
tego może kosztować?

Tam jest sporo plastiku, jeśli cos pękło to pewnie już nie do naprawy
poszukaj używanego - ja wymieniałem z innych powodów i kompletny zestaw z
lewarkiem, z tym co pod spodem i ciegnem az do wodzika w skrzyni biegów
kosztował ok 50 złotych.

RAF.

3 Data: Luty 15 2007 12:34:49
Temat: Re: Mechanizm zmiany biegów
Autor: Alti 


Użytkownik "Peter"  napisał w wiadomości

Witam
Wymieniając dziś linkę sprzęgłową (bo stwierdziła że już nie chce być w
jednym kawałku :/) uprawiałem ekwilibrystykę pod kierownicą. I tak się
jakoś złożyło że położyłem sie całym ciężarem ciała na lewarku. A tez
wziął i się ....schował. I teraz się buja góra - dół jak na sprężynie.
Pooglądałem sobie obrazki takiego mechanizmu w książce jako że nie chciało
mi się nurkować pod auto i za cholerę nie wiem co się mogło urwać (?) i
jak do tego podejść.

Nie wiem jak w escorcie ale oglądałem mechanizm w saxo. Lużno chodził i
chciałem coś z tym zrobić. Mechanizm wyglądał tak:
Jest skrzynia biegów. Taki stożek, leżący na boku, częściowo wchodzący do
tunelu środkowego. Od góry ze skrzynie wychodzi blaszka (ok 5 mm grubości).
Blaszka leży na płasko, jedna strona wchodzi do skrzyni a druga jest
połączona z lewarkiem zmiany biegów. Od strony lewarka w blaszce jest otwór
(duży o średnicy ok 2cm). W tym otworze jest plastikowa tuleja.
Lewarek to kawał pręta z kulką na końcu (od dołu). Ta kulka wchodzi do
tulei. Tuleja nie jest zwykłą tuleja (trzymającą w 2 wymiarach) tylko taką
jakby okrągła, trzymającą w każdą stronę. Naciskaja lewara wycisnąłeś kulke
z tulei. Jeżeli w escorcie tak jest to muszisz wejść pod auto i spróbować
wbić kulke z lewarka spowrotem do tulei.

W saxo miałem taki problem że tuleja była mocno wyrobiona i biegi wrzucłao
sie jak w ikarusie. Na szczęście szybciej sprzedałem auto niż wymieniłem
plasticzeka w tulei.
Wojtek

4 Data: Luty 15 2007 13:51:39
Temat: Re: Mechanizm zmiany biegów
Autor: Peter 


Użytkownik "Alti"  napisał w wiadomości


[...]
Ta kulka wchodzi do tulei. Tuleja nie jest zwykłą tuleja (trzymającą w 2
wymiarach) tylko taką jakby okrągła, trzymającą w każdą stronę. Naciskaja
lewara wycisnąłeś kulke z tulei. Jeżeli w escorcie tak jest to muszisz
wejść pod auto i spróbować wbić kulke z lewarka spowrotem do tulei.

W saxo miałem taki problem że tuleja była mocno wyrobiona i biegi wrzucłao
sie jak w ikarusie. Na szczęście szybciej sprzedałem auto niż wymieniłem
plasticzeka w tulei.
Wojtek


I o to chodziło. Po zdjęciu osłon (od góry) okazało się że pękła plastikowa
obejma na której trzyma sie metalowa tuleja, będąca zewnętrzną częścią
przegubu kulistego lewarka. Kawałek mocnego drutu i po sprawie :)
Tę obejmę jednak będę musiał dokupić tylko nie wiem czy można coś takiego
dostać osobno bez kupowania całego mechanizmu...

Dzięki i pozdrawiam
Peter

5 Data: Luty 15 2007 14:48:59
Temat: Re: Mechanizm zmiany biegów
Autor: Alti 


Użytkownik "Peter"  napisał

Tuleja nie jest zwykłą tuleja (trzymającą w 2

wymiarach) tylko taką jakby okrągła, trzymającą w każdą stronę.

będąca zewnętrzną częścią przegubu kulistego lewarka.

No właśnie tego słowa mi brakowało ;-)
Jak to co pisałem czytał jakiś mechanik to musiał sie uśmiać.
;-)
Wojtek

6 Data: Luty 15 2007 15:59:35
Temat: Re: Mechanizm zmiany biegów
Autor: NVM 

Użytkownik "Alti"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Peter"  napisał

Tuleja nie jest zwykłą tuleja (trzymającą w 2
wymiarach) tylko taką jakby okrągła, trzymającą w każdą stronę.

będąca zewnętrzną częścią przegubu kulistego lewarka.

No właśnie tego słowa mi brakowało ;-)
Jak to co pisałem czytał jakiś mechanik to musiał sie uśmiać.
;-)
Wojtek


Nie jestem mechanikiem, ale jak dla mnie napisałeś tak wyraźnie, że chyba każdy zrozumiał :)
Śmieszą mnie te docinki, że ktoś czegoś precyzyjnie, drukowanymi literami nie napisał, jeśli i tak wiadomo dokładnie, o co chodzi.

Pozdrawiam!

Mechanizm zmiany biegów



Grupy dyskusyjne