Grupy dyskusyjne   »   Mercedes 124 - pytanie

Mercedes 124 - pytanie



1 Data: Czerwiec 20 2007 11:22:50
Temat: Mercedes 124 - pytanie
Autor: JarY 

Witam
Zamierzam kupic Mercedesa 124 2.0 Diesel i mam pytanie.
Po czym mozna poznac ze silnik nie bierze oleju?
Interesuje mnie rocznik 1991-1995.
Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam



2 Data: Czerwiec 20 2007 02:46:40
Temat: Re: Mercedes 124 - pytanie
Autor:

On 20 Cze, 11:22, "JarY"  wrote:

Witam
Zamierzam kupic Mercedesa 124 2.0 Diesel i mam pytanie.
Po czym mozna poznac ze silnik nie bierze oleju?
Interesuje mnie rocznik 1991-1995.
Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam

Je li bierze olej to kopci na czarno.

3 Data: Czerwiec 20 2007 12:45:36
Temat: Re: Mercedes 124 - pytanie
Autor: emes 


Uzytkownik  napisal w wiadomosci

On 20 Cze, 11:22, "JarY"  wrote:
> Witam
> Zamierzam kupic Mercedesa 124 2.0 Diesel i mam pytanie.
> Po czym mozna poznac ze silnik nie bierze oleju?
> Interesuje mnie rocznik 1991-1995.
> Z gory dziekuje za odpowiedzi.
> Pozdrawiam

Je li bierze olej to kopci na czarno.

na czarno jak kopci to wtryski do roboty, przynajmniej tak od lat mi
wmawiaja,
na niebiesko kopcila mi kiedys jedna ciezarowka, oleju nie brala, wtryski
wymienione, wiec prawdopodobnie pompa.
na bialo jak wali to uszczelka poszla i plyn chlodniczy spalasz

4 Data: Czerwiec 20 2007 12:48:14
Temat: Re: Mercedes 124 - pytanie
Autor: Staszek Sosenko 


 schrieb im Newsbeitrag

On 20 Cze, 11:22, "JarY"  wrote:
> Witam
> Zamierzam kupic Mercedesa 124 2.0 Diesel i mam pytanie.
> Po czym mozna poznac ze silnik nie bierze oleju?
> Interesuje mnie rocznik 1991-1995.
> Z gory dziekuje za odpowiedzi.
> Pozdrawiam

Je li bierze olej to kopci na czarno.

Raczej na niebiesko...

A do autora watku: sprawdz na postoju, powoli zwiekszajac obroty, czy z rury
wydechowej nie wydobywa sie wlasnie niebieski dym. Dlaczego powoli? Kiedys
spotkalem sie z przypadkiem, ze W124 300D zostawial za soba niebieska
chmure, ale TYLKO na postoju przy obrotach rzedu 2000 rpm. Jesli sa jakies
inne sposoby, to juz niech sie specjalisci wyraza ;)

--
Pozdrawiam - Staszek Sosenko | staszek <at> sosenko <dot> pl
PMS: Audi 80 1.8S -> http://tiny.pl/cjlp | PRRC: Herbert + AT1200
Do sprzedania: Opel Zafira 2.2 16V aut. LPG -> http://tiny.pl/d2q6
PMS+ PJ- S+ p++ M- W- P+>++:+ X+ L++ B++ m Z++ T- w- CB++ | GG: 3134157

5 Data: Czerwiec 20 2007 12:46:19
Temat: Re: Mercedes 124 - pytanie
Autor: emes 


Użytkownik "JarY"  napisał w wiadomości

Witam
Zamierzam kupic Mercedesa 124 2.0 Diesel i mam pytanie.
Po czym mozna poznac ze silnik nie bierze oleju?
Interesuje mnie rocznik 1991-1995.
Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam


nie dobry wybor, lepiej poszukaj 2,5 albo 3,0 diesel.
2.0 to straszny mul a przy tym sporo pali,

6 Data: Czerwiec 20 2007 12:54:45
Temat: Re: Mercedes 124 - pytanie
Autor: Staszek Sosenko 


"emes"  schrieb im Newsbeitrag



>
nie dobry wybor, lepiej poszukaj 2,5 albo 3,0 diesel.
2.0 to straszny mul a przy tym sporo pali,

Tak naprawdę to jedyny sensownie jeżdżący diesel w W124 to 300D Turbo.
Natomiast nie potrafię sobie wyobrazić, jak się jeździ
_200D_kombi_z_AUTOMATEM_ ;P A taki wynalazek figuruje w katalogach Mercedesa
z tamtych lat. Przyspieszenie: 23 s., V-max: 145 km/h :P

--
Pozdrawiam - Staszek Sosenko | staszek <at> sosenko <dot> pl
PMS: Audi 80 1.8S -> http://tiny.pl/cjlp | PRRC: Herbert + AT1200
Do sprzedania: Opel Zafira 2.2 16V aut. LPG -> http://tiny.pl/d2q6
PMS+ PJ- S+ p++ M- W- P+>++:+ X+ L++ B++ m Z++ T- w- CB++ | GG: 3134157

7 Data: Czerwiec 20 2007 13:08:19
Temat: Re: Mercedes 124 - pytanie
Autor: emes 


Użytkownik "Staszek Sosenko"  napisał w wiadomości


"emes"  schrieb im Newsbeitrag

>

> >
> nie dobry wybor, lepiej poszukaj 2,5 albo 3,0 diesel.
> 2.0 to straszny mul a przy tym sporo pali,

Tak naprawdę to jedyny sensownie jeżdżący diesel w W124 to 300D Turbo.
Natomiast nie potrafię sobie wyobrazić, jak się jeździ
_200D_kombi_z_AUTOMATEM_ ;P A taki wynalazek figuruje w katalogach
Mercedesa
z tamtych lat. Przyspieszenie: 23 s., V-max: 145 km/h :P

tak popieram:)
chociaz ja bym wybral 300d bez turbo

8 Data: Czerwiec 20 2007 13:27:11
Temat: Re: Mercedes 124 - pytanie
Autor: Staszek Sosenko 


"emes"  schrieb im Newsbeitrag



tak popieram:)
chociaz ja bym wybral 300d bez turbo

IMHO jeszcze ujdzie, ale w sedanie z ręczną skrzynią. Jeździłem trochę
takim, ale kombi z automatem i zachwycony nie byłem ;P

--
Pozdrawiam - Staszek Sosenko | staszek <at> sosenko <dot> pl
PMS: Audi 80 1.8S -> http://tiny.pl/cjlp | PRRC: Herbert + AT1200
Do sprzedania: Opel Zafira 2.2 16V aut. LPG -> http://tiny.pl/d2q6
PMS+ PJ- S+ p++ M- W- P+>++:+ X+ L++ B++ m Z++ T- w- CB++ | GG: 3134157

9 Data: Czerwiec 20 2007 13:18:36
Temat: Re: Mercedes 124 - pytanie
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 20 Jun 2007 11:22:50 +0200, "JarY"
wrote:

Po czym mozna poznac ze silnik nie bierze oleju?

Po tym, że go nie wywala rurą w postaci dymu.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

10 Data: Czerwiec 20 2007 14:33:14
Temat: Re: Mercedes 124 - pytanie
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"JarY"

Zamierzam kupic Mercedesa 124 2.0 Diesel i mam pytanie.
Po czym mozna poznac ze silnik nie bierze oleju?

Każdy bierze -- taka jest konstrukcja tych silników, że biorą.
Ważne, aby nie brał za dużo, ale normy pozwalają na wiele.

Najlepiej wlej 0w40 i pojeździj z 5 tysięcy kilometrów. :)
Jeśli weźmie więcej niż litr -- to smutne, jeśli mniej -- to normalne.
Mój na 10 tysięcy bierze około 1.5 litra, ale norma pozwala na więcej.
Miła uszkodzoną misę olejową (a więc i trochę jechał na sucho) i zerwany
łańcuch rozrządu, ale na branie oleju to źle nie wpłynęło.

Sprzedający może silnik ,,uszczelnić'' i raczej na oko nic nie zauważysz. :)

Zazwyczaj jednak w tych samochodach co innego jest bolączką:
układ hamulcowy, przecieki oleju i korozja. Silniki i skrzynie
automatyczne są bardzo mocne. Likwidacja wycieków oleju nie jest
łatwa. Reperacja zacisków jest zazwyczaj nieopłacalna -- warto je
co jakiś czas kupić nowe, a na pewno nie warto wymieniać tłoczków
bez wymieniania zacisków, bo kompletny zacisk kosztuje niewiele
więcej niż same tłoczki. Przewody hamulcowe (i miękkie, i twarde)
też warto co jakiś czas zmieniać: prawie na pewno tuż po kupnie
używanego samochodu -- warto. ;) No i warto zwrócić uwagę na
tarcze hamulcowe, które też rzadko kiedy są dobre. :)

Interesuje mnie rocznik 1991-1995.
Z gory dziekuje za odpowiedzi.

--
   .`'.-.          ._.                          .-.
   .'O`-'      ., ; o.'   eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.   '`\.'`.'   ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. .;. ;. .;\|/....

11 Data: Czerwiec 20 2007 16:10:15
Temat: Re: Mercedes 124 - pytanie
Autor: Adam 


Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" 
napisał w wiadomości


"JarY"
Każdy bierze -- taka jest konstrukcja tych silników, że biorą.
Ważne, aby nie brał za dużo, ale normy pozwalają na wiele.

zgoda :)

Najlepiej wlej 0w40 i pojeździj z 5 tysięcy kilometrów. :)
Jeśli weźmie więcej niż litr -- to smutne, jeśli mniej -- to normalne.
Mój na 10 tysięcy bierze około 1.5 litra, ale norma pozwala na więcej.

mialem 2.5 z roku 87 i od wymiany do wymiany spadalo z 2/3 na miarce do
połowy
1.5 litra to wedlug mnie duzo.
Obecnie 2.2 benz. (bez LPG) 94r i na miarce nic nie ubywa :)
Pozdr.

12 Data: Czerwiec 20 2007 23:38:39
Temat: Re: Mercedes 124 - pytanie
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Adam"

mialem 2.5 z roku 87 i od wymiany do wymiany spadalo z 2/3 na miarce do połowy

Maks. to mniej niż maks. ;) U mnie maks. to 6 litrów, a wchodzi
do silnika 6.5 litra, wliczając w to kanaliki, filtr itp. miejsca.
A min. to 4.5 litra. Mogę się tutaj trochę mylić, bo z braku pieniędzy
nie interesuję się (bo i po co, skoro mało jeżdżę) zbyt mocno tym samochodem,
ale chyba nie mylę się. :)

Akurat pomyliłem się z zawieszeniem, dodając dwa wahacze. Z błędu wyprowadził
mnie pewien Piotr od Hondy, który zauważył, że u niego ;) jest tylko pięć. ;)
No i sprawdziłem, bo jego zdanie uznałem za wiarygodne, i wyszło, że jednak
190 ma pięć wahaczy na jedno tylne koło, nie siedem. :)


Więc jeśli się mylę z tymi poziomami -- to przepraszam.

W każdym razie Mercedes dopuszcza takie zużycie oleju, że między wymianami
(czyli maksymalnie co 10 tysięcy kilometrów) nie trzeba wiele dolewać. ;)
U mnie po 10 tysiącach kilometrów spada z maks. na min. A raczej spadało,
bo od dawna nie przejeżdżałem rocznie aż ;) 10 tysięcy kilometrów. :)
Przez pierwsze 7 lat przejechałem 245 tysięcy a przez ostatnie sześć
lat -- raptem 30 tysięcy. (bo nie miałem pieniędzy -- teraz mam,
ale Mercedes jest dziurawy co najmniej w pięciu miejscach) :)

1.5 litra to wedlug mnie duzo.

A wg Mercedesa to mniej niż dużo. :) 2 litry to jeszcze norma. :)

Obecnie 2.2 benz. (bez LPG) 94r i na miarce nic nie ubywa :)

Bo w Dieslu (wolnossącym) tego silnika ciśnienie sprężania dochodzi do 24 atmosfer
(u mnie najlepszy cylinder tuż po zerwaniu łańcucha, czy raczej tuż po naprawie
związanej z tym zerwaniem) miał 22 atmosfery, a najgorszy 17 atmosfer) zaś w benzynie
znacznie mniej. I stopień sprężania w tych Dieslach jest 22:1, podczas gdy w benzynie
chyba ok. 9:1. :) W nowych Dieslach jest mniejszy stopień sprężania -- być może z uwagi
na turbinę. :) Mercedes utrzymuje, że olej specjalnie/celowo jest brany w Dieslu, aby
lepiej smarować to i owo. No i utrzymuje, że ten brany olej jest spalany w kontrolowanych
warunkach.

Przyznaję, że ten silnik jest odporny na trudy polskiej rzeczywistości i niestety
zauważam, że 90 procent sukcesu to *regularna* wymiana oleju silnikowego na najlepszy
(na przykład Mobil one 0w40 czy 5w50) a 90 procent sukcesu przyjemnej pracy silnika
to porządne paliwo... :)

W benzynie chyba nie powinno nic ubywać. :)

--
   .`'.-.          ._.                          .-.
   .'O`-'      ., ; o.'   eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.   '`\.'`.'   ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. .;. ;. .;\|/....

13 Data: Czerwiec 20 2007 15:21:31
Temat: Re: Mercedes 124 - pytanie
Autor: Worek 


Witam
Zamierzam kupic Mercedesa 124 2.0 Diesel i mam pytanie.
Po czym mozna poznac ze silnik nie bierze oleju?
Interesuje mnie rocznik 1991-1995.
Z gory dziekuje za odpowiedzi.


Witam

Troche to bedzie bral.
Przede wszystkim cisnienie oleju na desce. Jak jest cieply powinno byc ok
1,5 no chyba ze sprzedajacy uszczelnil go jakim syfem ale wtedy jest szansa
ze na luzie i cieplym silniku bedzie mial wiecej. Przy dodaniu gazu powinna
sie wskazowka zatrzymac na 3.
Przyloz dlon do rury wydechowej i daj mu ze 4-4,5 tys obrotow - jak bedziesz
mial olej na dloni to sam sie domyslisz.
Dymienie na niebiesko - ale to nie daje pewnosci czy to wlasnie byl olej czy
diabli widza co.

Jak chcesz jezdzic powoli i ekonomicznie to bedziesz zadowolony z tego auto
(w koncu biedronka jest tak blisko). :)



Pozdrawiam

Worek

14 Data: Czerwiec 20 2007 15:40:02
Temat: Re: Mercedes 124 - pytanie
Autor: Staszek Sosenko 


"Worek"  schrieb im Newsbeitrag


Jak chcesz jezdzic powoli (...)


Z tym silnikiem to raczej innego wyboru nie ma :P

--
Pozdrawiam - Staszek Sosenko | staszek <at> sosenko <dot> pl
PMS: Audi 80 1.8S -> http://tiny.pl/cjlp | PRRC: Herbert + AT1200
Do sprzedania: Opel Zafira 2.2 16V aut. LPG -> http://tiny.pl/d2q6
PMS+ PJ- S+ p++ M- W- P+>++:+ X+ L++ B++ m Z++ T- w- CB++ | GG: 3134157

15 Data: Czerwiec 20 2007 15:44:17
Temat: Re: Mercedes 124 - pytanie
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Worek"

Troche to bedzie bral.
Przede wszystkim cisnienie oleju na desce. Jak jest cieply powinno byc ok
1,5 no chyba ze sprzedajacy uszczelnil go jakim syfem ale wtedy jest szansa

Normalnie przy 80 stopniach ma prawie 2 atmosfery na wolnych obrotach.
Gdy olej jest gorący może spaść poniżej 1 i też o niczym złym to nie świadczy.

ze na luzie i cieplym silniku bedzie mial wiecej. Przy dodaniu gazu powinna
sie wskazowka zatrzymac na 3.
Przyloz dlon do rury wydechowej i daj mu ze 4-4,5 tys obrotow - jak bedziesz
mial olej na dloni to sam sie domyslisz.
Dymienie na niebiesko - ale to nie daje pewnosci czy to wlasnie byl olej czy
diabli widza co.

Jak chcesz jezdzic powoli i ekonomicznie to bedziesz zadowolony z tego auto
(w koncu biedronka jest tak blisko). :)

Imo to dobry samochód dla taksówkarzy -- trzeba dużo jeździć,
bo na rudą ;) nie ma lekarstwa, chyba że cieplutki i suchy garaż.

--
   .`'.-.          ._.                          .-.
   .'O`-'      ., ; o.'   eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.   '`\.'`.'   ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. .;. ;. .;\|/....

16 Data: Czerwiec 20 2007 16:15:16
Temat: Re: Mercedes 124 - pytanie
Autor: Worek 



Jak chcesz jezdzic powoli i ekonomicznie to bedziesz zadowolony z tego
auto
(w koncu biedronka jest tak blisko). :)

Imo to dobry samochód dla taksówkarzy -- trzeba dużo jeździć,
bo na rudą ;) nie ma lekarstwa, chyba że cieplutki i suchy garaż.


mozna tez i na rzepaku :)

Pozdrawiam

Worek

17 Data: Czerwiec 20 2007 23:09:17
Temat: Re: Mercedes 124 - pytanie
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Worek"

> Imo to dobry samochód dla taksówkarzy -- trzeba dużo jeździć,
> bo na rudą ;) nie ma lekarstwa, chyba że cieplutki i suchy garaż.

mozna tez i na rzepaku :)

Można -- nie ma w nim akcyzy i jest czystszy, ale na rudej ;) nie robi to wrażenia. ;)

--
   .`'.-.          ._.                          .-.
   .'O`-'      ., ; o.'   eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.   '`\.'`.'   ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. .;. ;. .;\|/....

Mercedes 124 - pytanie



Grupy dyskusyjne