Grupy dyskusyjne   »   Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?

Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?



1 Data: Kwiecien 21 2011 16:37:35
Temat: Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?
Autor: Sam Losco 

Witam Szanown± Grupę,

Mam Hondę CBR600F4 - gdy skończyły mi się w niej gumy(Road Attack) założyłem
używan± torówkę Battlax BT-002R i pokochałem j± :) Do¶ć mocno chwalony Road
Attack łapał co jaki¶ czas u¶lizgi, zwłaszcza jak był nienagrzany. Odk±d
założyłem BT-002R nigdy nie miałem żadnego u¶lizgu, a przejechałem na niej
już z 2000 km.

Me jednak teraz dylemat, bo nie testowałem jej w chłodniejsze dni, a
poczytałem że torówki mog± być zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
to nagle z niesamowitej przyczepno¶ci guma może trzymać o wiele gorzej niż
normalna szosówka. Byłbym wdzięczny za spostrzeżenia osób, które lataj±
dłużej niż Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywisto¶ci czy to jednak bajki
wyssane z palucha?  Jako alternatywe biorę PR2, które zbieraj± rewelacyjne
opinie, ale obawiam się że i tak nie będ± w stanie się zbliżyć do BT-002R ;/
Ta guma jest niesamowita.

Pozdrawiam :)



2 Data: Kwiecien 21 2011 17:06:39
Temat: Re: Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?
Autor: KJ Siła Słów 

W dniu 2011-04-21 16:37, Sam Losco pisze:

 Byłbym wdzięczny za spostrzeżenia osób, które lataj±
dłużej niż Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywisto¶ci czy to jednak bajki
wyssane z palucha?

A zebym to ja pamietal na 100% ale to chyba wtedy Bridgestony byly i nawet 002 albo 003? I chyba R bo to z MPP byly.
AZ pamietasz cos  dokladniej?

Na wprost to zarowno hamowania jak i przyczepnosci na mokrym bylo duzo, moze nie na stoppie (albo trza wieksze jaja niz moje) i zadziwiajaco dobrze jak na sladowy bieznik potrafia wypierac wode na boki przodem.

Za to jak raz chcialem od potorowej gumy na zimno ladnego zlozenia na rondku.
Riposta byla krotka: pierdole nie robie !

I nie zrobila.
:-)

Teraz mam metz racetek i nauczony poprzednim doswiadczeniem  staram sie trzymac zasady:

"nagrzej i nakurwiaj!"

:-)

KJ

3 Data: Kwiecien 22 2011 07:23:44
Temat: Re: Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?
Autor: AZ 

On 2011-04-21, KJ Siła Słów  wrote:


A zebym to ja pamietal na 100% ale to chyba wtedy Bridgestony byly i
nawet 002 albo 003? I chyba R bo to z MPP byly.
AZ pamietasz cos  dokladniej?

Ja mialem Racetek K1 od Cie.

--
Artur
ZZR 1200

4 Data: Kwiecien 21 2011 22:15:01
Temat: Re: Michelin PR2 czy moÂże jednak uÂżywana torówka?
Autor: kakmar 

Dnia 21.04.2011 Sam Losco  napisał/a:

Witam Szanown± Grupê,

Mam Hondê CBR600F4 - gdy skoñczy³y mi siê w niej gumy(Road Attack) za³o¿y³em
uÂżywan± torówkĂŞ Battlax BT-002R i pokochaÂłem j± :) Do¶æ mocno chwalony Road
Attack ³apa³ co jaki¶ czas u¶lizgi, zw³aszcza jak by³ nienagrzany. Odk±d
za³o¿y³em BT-002R nigdy nie mia³em ¿adnego u¶lizgu, a przejecha³em na niej
juÂż z 2000 km.

Me jednak teraz dylemat, bo nie testowaÂłem jej w chÂłodniejsze dni, a
poczytaÂłem Âże torówki mog± byæ zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
to nagle z niesamowitej przyczepno¶ci guma mo¿e trzymaæ o wiele gorzej ni¿
normalna szosówka. ByÂłbym wdziĂŞczny za spostrzeÂżenia osób, które lataj±
dÂłuÂżej niÂż Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywisto¶ci czy to jednak bajki
wyssane z palucha?  Jako alternatywe biorĂŞ PR2, które zbieraj± rewelacyjne
opinie, ale obawiam siê ¿e i tak nie bêd± w stanie siê zbli¿yæ do BT-002R ;/
Ta guma jest niesamowita.

Pozdrawiam :)


Ale to Ty wiesz do czego głównie używasz motocykla i czego oczekujesz od opon.
Ja raz założyłem używane "potorówki" i wiÄ™cej tego nie zrobiÄ™. Raz że wymagajÄ…
odpowiednich warunków do pracy, a tych w codziennym użyciu nie jestem w stanie
im zapewnić, dwa że sÄ… już zużyte w miejscach w których czasem chciałbym z opon
korzystać.
Jak dla manie, do codziennych dojazdów i okazjonalnego polatania w kółko,
(i to w bardzo prowizorycznych warunkach) najlepsze sÄ… opony drogowe,
pozycjonowane przez producentów jako sportowe ;).
Inna sprawa że czÄ™sto opony "po torowe" u nas, to zwykłe opony drogowe z
homologacjÄ… na drogÄ™, pozycjonowane przez producentów jako sportowe ;)

A skoro pytasz o Michały na f4 to masz :
Power race tył, dojechał do białego ;) na przedniej pod koniec bieżnika pojawił
siÄ™ bÄ…bel, chyba pÄ™kł kord. Pilot power tył, złapał wkrÄ™t pod koniec bieżnika,
(dokładnie tak samo zrobiło Pirelli diablo) może to zwykły przypadek.
Przód w podobnym stanie rozlazł siÄ™. Po całkiem zacnym przebiegu i kolejnym
"ganianiu w kółko" stało siÄ™ coĹ› bardzo dziwnego, cała opona zmieniła
kształt/profil, była taka bardziej w prawo niż w lewo, bardzo dziwnie siÄ™
jeĽdziło. Niedawno dowidziałem siÄ™ tutaj że była zwalona seria.
PP2ct nie dane mi było dojechać do koĹ„ca. Ale przez ~6kkm sprawowały siÄ™ całkiem
zacnie. Tyle że do codziennych dojazdów i okazjonalnego ganiania właĹ›nie.

--
kakmaratgmaildotcom

5 Data: Kwiecien 22 2011 00:32:33
Temat: Re: Michelin PR2 czy moÂże jednak uÂżywana t orówka?
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

W dniu 2011-04-22 00:15, kakmar pisze:


Ale to Ty wiesz do czego głównie używasz motocykla i czego oczekujesz od opon.
Ja raz założyłem używane "potorówki" i wiÄ™cej tego nie zrobiÄ™.

Ale opony potorowe np. na sezon 2009 a na sezon 2010 to zupelnie inne opony. Valdi mowil ze na poczatku ktoregos sezonu wszyscy poprawili czasy na okrazenie o 1,5 sekundy na Poznaniu tylko za sprawa nowych modeli opon.
> Pilot power tył, złapał wkrÄ™t pod koniec bieżnika,
(dokładnie tak samo zrobiło Pirelli diablo) może to zwykły przypadek.

jak zostaje cienka warstwa bieznika to guma zamist odbic gwozdzia go lapie, tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.

KJ

6 Data: Kwiecien 21 2011 23:28:26
Temat: Re: Michelin PR2 czy moÂże jednak uÂżywana torówka?
Autor: kakmar 

Dnia 21.04.2011 KJ Siła Słów  napisał/a:


Ale opony potorowe np. na sezon 2009 a na sezon 2010 to zupelnie inne
opony. Valdi mowil ze na poczatku ktoregos sezonu wszyscy poprawili
czasy na okrazenie o 1,5 sekundy na Poznaniu tylko za sprawa nowych
modeli opon.

OK, ale na slickach? Takich nie na drogÄ™? Ja to siÄ™ nie znam bo nigdy
nie latałem profesjonalnie po prawdziwym torze.

jak zostaje cienka warstwa bieznika to guma zamist odbic gwozdzia go
lapie, tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie
gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.

No coĹ› w tym jest, mam niewielkie doĹ›wiadczenie, ale na 6 kompletów + 2
tylne, 3 razy złapałem flaka z tyłu z czego raz siÄ™ nadawało do łatania.
2 razy i tak miałem już nowe opony na wymianÄ™, raz było z mm. nad
znacznikiem i zamawiałem dopiero jak złapałem gumÄ™, a i tak dojechałem z
łatÄ… do prawie slicka.

--
kakmaratgmaildotcom

7 Data: Kwiecien 21 2011 22:29:23
Temat: Re: Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?
Autor: Tytus 

Siemka

*** KJ Siła Słów
tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie
 gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.

Wydrukuje i pokaze mojej oponie bo yebana pomimo ze ma 4 mm bieznika
to zlapala 6 calowego gozdzia tak ze sie kolo zablokowalo o blotnik...
Na szczescie mam kolege co oprocz zapasowych panewek, lancuchow
rozrzadu i zebatek wozi w motocyklu rowniez zestaw do naprawy opon
bezdetkowych

T

8 Data: Kwiecien 22 2011 08:06:48
Temat: Re: Michelin PR2 czy moÂże jednak uÂżywana tor ówka?
Autor: juhass 

W dniu 2011-04-22 07:29, Tytus pisze:

Na szczescie mam kolege co oprocz zapasowych panewek, lancuchow
rozrzadu i zebatek wozi w motocyklu rowniez zestaw do naprawy opon
bezdetkowych

T

Kolega to na KHI jezdzi??
:)


--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia

9 Data: Kwiecien 22 2011 07:22:20
Temat: Re: Michelin PR2 czy moÂże jednak uÂżywana torówka?
Autor: AZ 

On 2011-04-22, juhass  wrote:

Na szczescie mam kolege co oprocz zapasowych panewek, lancuchow
rozrzadu i zebatek wozi w motocyklu rowniez zestaw do naprawy opon
bezdetkowych


Kolega to na KHI jezdzi??
:)

Sie wszyscy przyjebaliscie, ale odkad woze ten zestaw ani razy nie
zlapalem gumy.

--
Artur
ZZR 1200

10 Data: Kwiecien 22 2011 09:32:19
Temat: Re: Michelin PR2 czy moÂże jednak uÂżywana tor ówka?
Autor: KJ SiĹ‚a SĹ‚Ăłw 

W dniu 2011-04-22 07:29, Tytus pisze:

Wydrukuje i pokaze mojej oponie bo yebana pomimo ze ma 4 mm bieznika
to zlapala 6 calowego gozdzia

Jak zrobia gume odporna na 6-calowe gwozdzie to ci kupie taki komplecik na urodziny, a teraz to sie ciesz ze Ci jeszcze felgi nie przebil :-)

KJ

11 Data: Kwiecien 22 2011 06:24:55
Temat: Re: Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 21 Apr 2011 16:37:35 +0200) ktos podajacy sie za Sam Losco
wyklawiaturowal co nastepuje:

Me jednak teraz dylemat, bo nie testowałem jej w chłodniejsze dni, a
poczytałem że torówki mog± być zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
to nagle z niesamowitej przyczepno¶ci guma może trzymać o wiele gorzej niż
normalna szosówka. Byłbym wdzięczny za spostrzeżenia osób, które lataj±
dłużej niż Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywisto¶ci czy to jednak bajki
wyssane z palucha?  Jako alternatywe biorę PR2, które zbieraj± rewelacyjne
opinie, ale obawiam się że i tak nie będ± w stanie się zbliżyć do BT-002R ;/
Ta guma jest niesamowita.

Na prawdziwych torowych nigdy nie jezdzilem, ale po roznych wynalazkach
zalozylem ostatnio komplet Michelin Pilot Power 2CT, poprawilem na nich
swoj czas w poznaniu o 5 sekund wzgledem zeszlego roku gdy jezdzilem na
komplecie ContiForce przod i BT014 tyl (chociaz to nie tylko zasluga opon
oczywiscie).

Sa to najlepsze opony jakie do tej pory mialem zalozone na motocyklu.

Ten komplet ma za soba jakies 500km po torze i ~1000km po ulicy, mysle ze
jeszcze zrobi jakies 200km po torze zanim sie skonczy tylna opona.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

12 Data: Kwiecien 22 2011 07:27:05
Temat: Re: Michelin PR2 czy moÂże jednak uÂżywana torówka?
Autor: AZ 

On 2011-04-21, Sam Losco  wrote:


Mam Hondê CBR600F4 - gdy skoñczy³y mi siê w niej gumy(Road Attack) za³o¿y³em
uÂżywan± torówkĂŞ Battlax BT-002R i pokochaÂłem j± :) Do¶æ mocno chwalony Road
Attack ³apa³ co jaki¶ czas u¶lizgi, zw³aszcza jak by³ nienagrzany. Odk±d
za³o¿y³em BT-002R nigdy nie mia³em ¿adnego u¶lizgu, a przejecha³em na niej
juÂż z 2000 km.

Me jednak teraz dylemat, bo nie testowaÂłem jej w chÂłodniejsze dni, a
poczytaÂłem Âże torówki mog± byæ zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
to nagle z niesamowitej przyczepno¶ci guma mo¿e trzymaæ o wiele gorzej ni¿
normalna szosówka. ByÂłbym wdziĂŞczny za spostrzeÂżenia osób, które lataj±
dÂłuÂżej niÂż Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywisto¶ci czy to jednak bajki
wyssane z palucha?  Jako alternatywe biorĂŞ PR2, które zbieraj± rewelacyjne
opinie, ale obawiam siê ¿e i tak nie bêd± w stanie siê zbli¿yæ do BT-002R ;/
Ta guma jest niesamowita.

Moga byc zdradliwe w tym wzgledzie, ze przy mniejszych temperaturach gdy
sa zimne zachowuja sie nieprzewidywalnie, w sensie zero feedbacku,
np. hamujesz sobie i w ulamki sekund przod zrywa sobie przyczepnosc ot
tak. No i to, ze jak wyjezdzalem na nich rano przy temperaturach ~0 st.
C to przez pierwsze 2 kilometry mialem wrazenie ze jade na golej obreczy
;-) Ale one duzo szybciej sie grzeja niz zwykle drogowe a pozniej jest
juz mniod ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Michelin PR2 czy może jednak używana torówka?



Grupy dyskusyjne