Grupy dyskusyjne   »   Miejski (retro) motorower

Miejski (retro) motorower



1 Data: Czerwiec 08 2009 10:58:25
Temat: Miejski (retro) motorower
Autor: falco 

Siema,

czy to nie jest piękna maszyna...?
Do miasta jak znalazł a ten wygląd... ;)
Cud-miód, czemu już takich nie ma...? :(

http://allegro.pl/item656002874_jawa_pionyr_50_nowa_2008r_limitowana_edycja.html

P.S. Nie mam nic wspólnego ze sprzedającym, podpatrzone na forum Jawy.


--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175



2 Data: Czerwiec 08 2009 11:57:57
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: Jackare 

Użytkownik "falco"  napisał w wiadomości

Siema,

czy to nie jest piękna maszyna...?
Do miasta jak znalazł a ten wygląd... ;)
Cud-miód, czemu już takich nie ma...? :(

niestety rynek 50-tek skierowany jest głównie do gówniażerii czyli musi być plastik, krzykliwe kolory i głupawkowaty automat.
Pojazdy w stylu retro przypuszczam schodziłyby rocznie w ilości takiej jak ta limitowana seria. Niestety.
Gówniarz piękna nie doceni, staruch motoroweru nie kupi - woli auto lub normalny motocykl.
Gdyby zmieniły się przepisy w stronę bardzo silnej liberalizacji dopuszczania motorowerów - np zniesienie obowiązku rejestracji i tylko wymóg posiadania OC,
wtedy myślę coś mogłoby drgnąć.
Poza tym motorower nadal jest drogi. Cena jest barierą. Osobiście wolałbym tanie motorowery bez sieci serwisu, tak jak było to z czasów PRL.
--
Jackare

3 Data: Czerwiec 08 2009 03:54:10
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: WIADRO 

On 8 Cze, 11:57, "Jackare"  wrote:

niestety rynek 50-tek skierowany jest głównie do gówniażerii czyli musi być
plastik, krzykliwe kolory i głupawkowaty automat.

wyjaśnij słowo 'głupkowaty' w aspekcie automatu

Pojazdy w stylu retro przypuszczam schodziłyby rocznie w ilości takiej jak
ta limitowana seria. Niestety.
Gówniarz piękna nie doceni, staruch motoroweru nie kupi - woli auto lub
normalny motocykl.

giggle nie jest 'plastikiem', nie zapierdziela, mocy niewiele,
'nowoczesnością' wyglądu też nie imponuje.. a jest pożądany.

Gdyby zmieniły się przepisy w stronę bardzo silnej liberalizacji
dopuszczania motorowerów - np zniesienie obowiązku rejestracji i tylko wymóg
posiadania OC,

w bardzo silnej liberalizacji nie ma miejsca na OC.

wtedy myślę coś mogłoby drgnąć.

co mogło by drgnąć? dla kogo miało by drgnąć? mało ludu ci na drodze
to jeszcze na siłę 'gównażerię' chcesz sprowadzać?
czemu ci tak zależy żeby wszyscy mieli skutery? produkujesz jakieś?

Poza tym motorower nadal jest drogi. Cena jest barierą. Osobiście wolałbym
tanie motorowery bez sieci serwisu, tak jak było to z czasów PRL.

chcesz i masz. masz wybór że głowa nie ogarnia, kto ci tak nakazuje
serwisować na siłę?
znaczy ile te motorowery mają kosztować?
...PRL... pięknie było , k. cudnie.

--
Wiadro(SoldierAK)

4 Data: Czerwiec 08 2009 12:59:12
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: Grzybol 

Użytkownik "WIADRO"  napisał w wiadomości

..PRL... pięknie było , k. cudnie.

Co małolat może wiedzieć o PRL-u? Na początek trza by mu dupsko na sino lolą
siedemdziesiątką zrobić. Tak parę razy. A potem można mu zacząć opowiadać
jak to było...

--
Grzybol

5 Data: Czerwiec 08 2009 13:03:58
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: lesor 

WIADRO wrote:

On 8 Cze, 11:57, "Jackare"  wrote:

Poza tym motorower nadal jest drogi. Cena jest barierą. Osobiście
wolałbym tanie motorowery bez sieci serwisu, tak jak było to z
czasów PRL.

chcesz i masz. masz wybór że głowa nie ogarnia, kto ci tak nakazuje
serwisować na siłę?
znaczy ile te motorowery mają kosztować?
..PRL... pięknie było , k. cudnie.

A ile srednich pensji kosztowala 50ka?a ile 125ka za czasow PRLu?

pbnmp
--
pozdrawiam, lesor
cb1300 rosSynAnt
Złoty Felkowski Braincap'07, Srebrny Bobrowy Dyplom'08

6 Data: Czerwiec 08 2009 14:42:37
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: Jackare 


chcesz i masz. masz wybór że głowa nie ogarnia, kto ci tak nakazuje
serwisować na siłę?
znaczy ile te motorowery mają kosztować?
..PRL... pięknie było , k. cudnie.

A ile srednich pensji kosztowala 50ka?a ile 125ka za czasow PRLu?

Nie widzę oryginalnego posta od Wiadra, więc odpowiem tutaj na to co jest w cytacie:
serwisować nakazuje mi importer czy inny sprzedawca zawierając w cenie pojazdu część kosztu utrzymania serwisu i wprowadzając szykany w okresie gwarancyjnym. Gdybym miał dwie ceny do wyboru: z gwarancją i bez gwarancji, ale rzetelnie skalkulowane a nie 5% mniej na odczepnego to byłby już jakiś wybór.

A w PRL? No fakt może super pięknie nie było ale za to dość śmiesznie.
Ja na wspomnienia nie narzekam....
--
Jackare

7 Data: Czerwiec 08 2009 16:56:19
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: lesor 

Jackare wrote:

chcesz i masz. masz wybór że głowa nie ogarnia, kto ci tak nakazuje
serwisować na siłę?
znaczy ile te motorowery mają kosztować?
..PRL... pięknie było , k. cudnie.

A ile srednich pensji kosztowala 50ka?a ile 125ka za czasow PRLu?

Nie widzę oryginalnego posta od Wiadra, więc odpowiem tutaj na to co
jest w cytacie:
serwisować nakazuje mi importer czy inny sprzedawca zawierając w cenie
pojazdu część kosztu utrzymania serwisu i wprowadzając szykany w
okresie gwarancyjnym. Gdybym miał dwie ceny do wyboru: z gwarancją i
bez gwarancji, ale rzetelnie skalkulowane a nie 5% mniej na
odczepnego to byłby już jakiś wybór.

A w PRL? No fakt może super pięknie nie było ale za to dość śmiesznie.
Ja na wspomnienia nie narzekam....

No ale jaka jest odpowiedz na moje pytanie?

:)

--
pozdrawiam, lesor
CB1300 /Rossynant/
/Złoty Felkowski Braincap'07, Srebrny Bobrowy Dyplom'08/

8 Data: Czerwiec 08 2009 13:59:12
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka

***Użytkownik "Jackare"
Gdyby zmieniły się przepisy w stronę bardzo silnej liberalizacji
dopuszczania motorowerów - np zniesienie obowiązku rejestracji i tylko wymóg
posiadania OC,

Jest obowiazek rejestracji i 20-30% jezdzi bez OC, jak by zniesli wszystko
lataloby bez.
Na szczecie ustawodawca pomyslal i wprowadzil obowiazek badan technicznych
dla motorowerow powyzej 3 lat... Ja osobiscie wprowadzilbym juz dla rocznych
patrzac jakiej jakosci sa te sprzeciki...

--
    T i żółte
(te najszypsze)

9 Data: Czerwiec 08 2009 14:37:26
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: Jackare 


Jest obowiazek rejestracji i 20-30% jezdzi bez OC, jak by zniesli wszystko lataloby bez.
Na szczecie ustawodawca pomyslal i wprowadzil obowiazek badan technicznych dla motorowerow powyzej 3 lat... Ja

O-o  :[. Znaczy się jestem do tyłu z PoRD..... Znowu kolejny sposób na łojenie kasy.


10 Data: Czerwiec 08 2009 22:34:38
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Tytus z Fabryki"  napisał w wiadomości


Na szczecie ustawodawca pomyslal i wprowadzil obowiazek badan technicznych
dla motorowerow powyzej 3 lat... Ja osobiscie wprowadzilbym juz dla
rocznych

od kiedy coś takiego obowiazuje, bo ja prawdemowiac od czasu rejestracji w
2006 nie przeprowadzałem zadnych badań, w dowodzie mam wpisane
"bezterminowo"

11 Data: Czerwiec 09 2009 00:04:15
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: Lukasz Baranski 


od kiedy coś takiego obowiazuje, bo ja prawdemowiac od czasu rejestracji w
2006 nie przeprowadzałem zadnych badań, w dowodzie mam wpisane
"bezterminowo"

Tez pierwsze slysze, ale jeszcze w lipcu zeszlego roku rejestrowalem Simsona S53
i w dowod wbili przeglad 'bezterminowo'.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Lukasz Baranski
Honda NT650V Deauville

12 Data: Czerwiec 09 2009 08:53:59
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka

***Użytkownik "Lukasz Baranski"
od kiedy coś takiego obowiazuje, bo ja prawdemowiac od czasu rejestracji w
2006 nie przeprowadzałem zadnych badań, w dowodzie mam wpisane
"bezterminowo"

 Tez pierwsze slysze, ale jeszcze w lipcu zeszlego roku rejestrowalem
Simsona S53
 i w dowod wbili przeglad 'bezterminowo'.

Projekt jest juz po komisjach lezy w sejmie, zaraz po wakacjach go klepna -
lacznie z innymi zmianami. Prawdopodobnie od nowego roku juz bedzie
obowiazywal i skonczy sie bezterminowosc badan motorowerow.

--
    T i żółte
(te najszypsze)

13 Data: Czerwiec 10 2009 15:10:03
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: Jacot 

"Tytus z Fabryki"  wrote:

obowiazywal i skonczy sie bezterminowosc badan motorowerow.

To aurat mnie zupelnie nie dziwi.  Wlasciwie dziwi mie to, ze az 3
lata. W ogole nawet roczny okres to jest za dlugo. Taki motor czy inne
auto to juz po wyjechaniu ze stacji wlasciwie  nie jest tym samym,
ktore bylo badane, powinni skrocic do miesiaca.
Jakis sposob na zwalczanie skutkow kryzysu to jest.

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

14 Data: Czerwiec 08 2009 23:57:42
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: Arbiter 


Użytkownik "Jackare"  napisał w wiadomości


Pojazdy w stylu retro przypuszczam schodziłyby rocznie w ilości takiej jak
ta limitowana seria. Niestety.

Skuter ma byc praktyczny. popatrz na tą javę - to jest motorower, ani nie
jest szybki ani praktyczny. Zero ochrony przed wodą, deszczem, hamulce
bebnowe, kanapa jak w rowerze, napęd na łańcuch. Z Rometem Ogar 205 może
konkurowac, ale alternatywy dla skuterków nawet tych 15 letnich nie
stanowi:). Jedyna zaleta którą widzę to duże koła i wygląd, który powiedzmy
odbiega od plastikowej sztampy

15 Data: Czerwiec 10 2009 09:10:25
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: Jasio 



Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości

Użytkownik "falco" napisał w wiadomości
Siema,

czy to nie jest piękna maszyna...?
Do miasta jak znalazł a ten wygląd... ;)
Cud-miód, czemu już takich nie ma...? :(

Gówniarz piękna nie doceni, staruch motoroweru nie kupi - woli auto lub normalny motocykl.

Bogaty "staruch" kupi.
Co, Falco, nie kupiłbyś, jakbyś był bogaty? Pewnie, że byś kupił. (:

Gdyby zmieniły się przepisy w stronę bardzo silnej liberalizacji dopuszczania motorowerów - np zniesienie obowiązku rejestracji i tylko wymóg posiadania OC,
wtedy myślę coś mogłoby drgnąć.

Bardzo silna liberalizacja to już ma miejsce w przypadku ciągników rolniczych - nie wiem czy byś chciał, żeby tyle nieoświetlonych skuterów śmigało po ulicach.

Poza tym motorower nadal jest drogi. Cena jest barierą. Osobiście wolałbym tanie motorowery bez sieci serwisu, tak jak było to z czasów PRL.

_Ten_ motorower jest szczególnie za drogi. I nie sądzę, żeby znalazł wielu kupców w PL.
Widać, że poważnie się Jawa wzięła za odzyskiwanie rynku, od miłośników marki.
Może to lepsza droga niż sprowadzanie z CHRL, czy innej Korei, pojazdów i nazywanie ich, dajmy na to, Junak.

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

16 Data: Czerwiec 10 2009 10:44:03
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: Tytus z Fabryki 

Siemka

***Użytkownik "Jasio"
 Użytkownik "Jackare"
 Użytkownik "falco"
Widać, że poważnie się Jawa wzięła za odzyskiwanie rynku, od miłośników
marki. Może to lepsza droga niż sprowadzanie z CHRL, czy innej Korei,
pojazdów i
 nazywanie ich, dajmy na to, Junak.

Do momentu ogledzin bylbym ostrozny w ferowaniu wyrokow czy to aby napewno
jafa...Czy aby nie stworzone w chinskich fabrykach na konkretne zamowienie
egzemplarze lokalnego wyrobu.
Pisze tak bo wiem iz u chinoli przy zamowieniu za konkretna kwote byli w
stanie wychodowac mi rybki z moim logo (lub innym jakie bym sobie zazczyl).
Jesli hodowla by sie nie powiodla to w ramach wywiazywania sie z umowy
zapewne nadrukowali by to logo na tych rybkach.

--
    T i żółte
(te najszypsze)

17 Data: Czerwiec 10 2009 10:55:00
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: falco 

Jasio pisze:

Bogaty "staruch" kupi.
Co, Falco, nie kupiłbyś, jakbyś był bogaty? Pewnie, że byś kupił. (:

hmm... chyba się obrażę... za ... tego... starucha... ;)
Cena owszem zaporowa, walory też charakterystyczne dla motoroweru, dlatego chyba nie ma co porównywać do skuterów, a jedynie spojrzeć jak na piękną, ale jednak wciąż mało praktyczną motoryzacyjną ciekawostkę...


--
Pozdr! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa... Jawa 356 '58 175

18 Data: Czerwiec 14 2009 22:09:05
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: Poldekk 

Jasio wrote:

Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości
Gdyby zmieniły się przepisy w stronę bardzo silnej liberalizacji dopuszczania motorowerów - np zniesienie obowiązku rejestracji i tylko wymóg posiadania OC,
wtedy myślę coś mogłoby drgnąć.

Bardzo silna liberalizacja to już ma miejsce w przypadku ciągników rolniczych - nie wiem czy byś chciał, żeby tyle nieoświetlonych skuterów śmigało po ulicach.

Co Wy ludzie z tymi skuterami macie?

Skuter, to jest skuter. A motorower, to jest motorower.

Czyli skuter, to jest "TYP NADWOZIA", podobnie jak czoper, ścigacz, czy też eduro.

Są ścigacze i czopery z silnikami 50 ccm, 500 ccm i 1500 ccm.

Są skutery z silnikami 50, 150, 450 i 650 ccm.

Motorower, to jednoślad z silnikiem o pojemności nie większej niż 50ccm i maks. prędkości nie większej niż 45 km/godz.

Nawet dziś w radiu (PR1) była jakaś audycja z udziałem redaktora naczelnego pisma "Motocykl" (na szczęście nie pamiętam jak się nazywa) i ten tłucze te biedne "skuter", a z kontekstu jasno wynika, że mówi o motorowerach...

19 Data: Czerwiec 14 2009 22:42:28
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: Jacot 

Poldekk  wrote:

ten tłucze te biedne "skuter", a z kontekstu jasno wynika, że mówi o
motorowerach...

No bo chwilowo sie tak ulozylo, ze skuter to motorower, prawie;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.jacot.ath.cx/

20 Data: Czerwiec 15 2009 10:08:45
Temat: Re: Miejski (retro) motorower
Autor: Jasio 



Użytkownik "Poldekk" napisał w wiadomości

Motorower, to jednoślad z silnikiem o pojemności nie większej niż 50ccm i maks. prędkości nie większej niż 45 km/godz.

Ja to wiem.
I powiem więcej - 96% albo i więcej skuterów w PL spełnia te warunki.
Dlatego mówi się o skuterach w kontekście motorowerów, bo znaczna większość motorowerów sprzedawanych/użytkowanych obecnie to jednoślady typu skuter.
Ale po pewnym czasie (po gwarancji) już prędkość maksymalna jest większa niż 45kmh.

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Miejski (retro) motorower



Grupy dyskusyjne