Miejski (retro) motorower
1 | Data: Czerwiec 08 2009 10:58:25 |
Temat: Miejski (retro) motorower | |
Autor: falco | Siema, 2 |
Data: Czerwiec 08 2009 11:57:57 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: Jackare | Użytkownik "falco" napisał w wiadomości Siema,niestety rynek 50-tek skierowany jest głównie do gówniażerii czyli musi być plastik, krzykliwe kolory i głupawkowaty automat. Pojazdy w stylu retro przypuszczam schodziłyby rocznie w ilości takiej jak ta limitowana seria. Niestety. Gówniarz piękna nie doceni, staruch motoroweru nie kupi - woli auto lub normalny motocykl. Gdyby zmieniły się przepisy w stronę bardzo silnej liberalizacji dopuszczania motorowerów - np zniesienie obowiązku rejestracji i tylko wymóg posiadania OC, wtedy myślę coś mogłoby drgnąć. Poza tym motorower nadal jest drogi. Cena jest barierą. Osobiście wolałbym tanie motorowery bez sieci serwisu, tak jak było to z czasów PRL. -- Jackare 3 |
Data: Czerwiec 08 2009 03:54:10 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: WIADRO | On 8 Cze, 11:57, "Jackare" wrote: niestety rynek 50-tek skierowany jest głównie do gówniażerii czyli musi być wyjaśnij słowo 'głupkowaty' w aspekcie automatu Pojazdy w stylu retro przypuszczam schodziłyby rocznie w ilości takiej jak giggle nie jest 'plastikiem', nie zapierdziela, mocy niewiele, 'nowoczesnością' wyglądu też nie imponuje.. a jest pożądany. Gdyby zmieniły się przepisy w stronę bardzo silnej liberalizacji w bardzo silnej liberalizacji nie ma miejsca na OC. wtedy myślę coś mogłoby drgnąć. co mogło by drgnąć? dla kogo miało by drgnąć? mało ludu ci na drodze to jeszcze na siłę 'gównażerię' chcesz sprowadzać? czemu ci tak zależy żeby wszyscy mieli skutery? produkujesz jakieś? Poza tym motorower nadal jest drogi. Cena jest barierą. Osobiście wolałbym chcesz i masz. masz wybór że głowa nie ogarnia, kto ci tak nakazuje serwisować na siłę? znaczy ile te motorowery mają kosztować? ...PRL... pięknie było , k. cudnie. -- Wiadro(SoldierAK) 4 |
Data: Czerwiec 08 2009 12:59:12 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: Grzybol | Użytkownik "WIADRO" napisał w wiadomości ..PRL... pięknie było , k. cudnie. Co małolat może wiedzieć o PRL-u? Na początek trza by mu dupsko na sino lolą siedemdziesiątką zrobić. Tak parę razy. A potem można mu zacząć opowiadać jak to było... -- Grzybol 5 |
Data: Czerwiec 08 2009 13:03:58 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: lesor | WIADRO wrote: On 8 Cze, 11:57, "Jackare" wrote: A ile srednich pensji kosztowala 50ka?a ile 125ka za czasow PRLu? pbnmp -- pozdrawiam, lesor cb1300 rosSynAnt Złoty Felkowski Braincap'07, Srebrny Bobrowy Dyplom'08 6 |
Data: Czerwiec 08 2009 14:42:37 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: Jackare |
Nie widzę oryginalnego posta od Wiadra, więc odpowiem tutaj na to co jest w cytacie:chcesz i masz. masz wybór że głowa nie ogarnia, kto ci tak nakazuje serwisować nakazuje mi importer czy inny sprzedawca zawierając w cenie pojazdu część kosztu utrzymania serwisu i wprowadzając szykany w okresie gwarancyjnym. Gdybym miał dwie ceny do wyboru: z gwarancją i bez gwarancji, ale rzetelnie skalkulowane a nie 5% mniej na odczepnego to byłby już jakiś wybór. A w PRL? No fakt może super pięknie nie było ale za to dość śmiesznie. Ja na wspomnienia nie narzekam.... -- Jackare 7 |
Data: Czerwiec 08 2009 16:56:19 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: lesor | Jackare wrote: Nie widzę oryginalnego posta od Wiadra, więc odpowiem tutaj na to cochcesz i masz. masz wybór że głowa nie ogarnia, kto ci tak nakazuje No ale jaka jest odpowiedz na moje pytanie? :) -- pozdrawiam, lesor CB1300 /Rossynant/ /Złoty Felkowski Braincap'07, Srebrny Bobrowy Dyplom'08/ 8 |
Data: Czerwiec 08 2009 13:59:12 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: Tytus z Fabryki | Siemka 9 |
Data: Czerwiec 08 2009 14:37:26 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: Jackare |
O-o :[. Znaczy się jestem do tyłu z PoRD..... Znowu kolejny sposób na łojenie kasy. 10 |
Data: Czerwiec 08 2009 22:34:38 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: Arbiter |
Na szczecie ustawodawca pomyslal i wprowadzil obowiazek badan technicznych od kiedy coś takiego obowiazuje, bo ja prawdemowiac od czasu rejestracji w 2006 nie przeprowadzałem zadnych badań, w dowodzie mam wpisane "bezterminowo" 11 |
Data: Czerwiec 09 2009 00:04:15 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: Lukasz Baranski |
Tez pierwsze slysze, ale jeszcze w lipcu zeszlego roku rejestrowalem Simsona S53 i w dowod wbili przeglad 'bezterminowo'. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Lukasz Baranski Honda NT650V Deauville 12 |
Data: Czerwiec 09 2009 08:53:59 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: Tytus z Fabryki | Siemka 13 |
Data: Czerwiec 10 2009 15:10:03 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: Jacot | "Tytus z Fabryki" wrote: obowiazywal i skonczy sie bezterminowosc badan motorowerow. To aurat mnie zupelnie nie dziwi. Wlasciwie dziwi mie to, ze az 3 lata. W ogole nawet roczny okres to jest za dlugo. Taki motor czy inne auto to juz po wyjechaniu ze stacji wlasciwie nie jest tym samym, ktore bylo badane, powinni skrocic do miesiaca. Jakis sposob na zwalczanie skutkow kryzysu to jest. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.jacot.ath.cx/ 14 |
Data: Czerwiec 08 2009 23:57:42 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: Arbiter |
Pojazdy w stylu retro przypuszczam schodziłyby rocznie w ilości takiej jak Skuter ma byc praktyczny. popatrz na tą javę - to jest motorower, ani nie jest szybki ani praktyczny. Zero ochrony przed wodą, deszczem, hamulce bebnowe, kanapa jak w rowerze, napęd na łańcuch. Z Rometem Ogar 205 może konkurowac, ale alternatywy dla skuterków nawet tych 15 letnich nie stanowi:). Jedyna zaleta którą widzę to duże koła i wygląd, który powiedzmy odbiega od plastikowej sztampy 15 |
Data: Czerwiec 10 2009 09:10:25 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: Jasio |
Użytkownik "falco" napisał w wiadomości Bogaty "staruch" kupi. Co, Falco, nie kupiłbyś, jakbyś był bogaty? Pewnie, że byś kupił. (: Gdyby zmieniły się przepisy w stronę bardzo silnej liberalizacji dopuszczania motorowerów - np zniesienie obowiązku rejestracji i tylko wymóg posiadania OC, Bardzo silna liberalizacja to już ma miejsce w przypadku ciągników rolniczych - nie wiem czy byś chciał, żeby tyle nieoświetlonych skuterów śmigało po ulicach. Poza tym motorower nadal jest drogi. Cena jest barierą. Osobiście wolałbym tanie motorowery bez sieci serwisu, tak jak było to z czasów PRL. _Ten_ motorower jest szczególnie za drogi. I nie sądzę, żeby znalazł wielu kupców w PL. Widać, że poważnie się Jawa wzięła za odzyskiwanie rynku, od miłośników marki. Może to lepsza droga niż sprowadzanie z CHRL, czy innej Korei, pojazdów i nazywanie ich, dajmy na to, Junak. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj 16 |
Data: Czerwiec 10 2009 10:44:03 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: Tytus z Fabryki | Siemka 17 |
Data: Czerwiec 10 2009 10:55:00 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: falco | Jasio pisze: Bogaty "staruch" kupi. hmm... chyba się obrażę... za ... tego... starucha... ;) Cena owszem zaporowa, walory też charakterystyczne dla motoroweru, dlatego chyba nie ma co porównywać do skuterów, a jedynie spojrzeć jak na piękną, ale jednak wciąż mało praktyczną motoryzacyjną ciekawostkę... -- Pozdr! falco Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa... Jawa 356 '58 175 18 |
Data: Czerwiec 14 2009 22:09:05 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: Poldekk | Jasio wrote: Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości Co Wy ludzie z tymi skuterami macie? Skuter, to jest skuter. A motorower, to jest motorower. Czyli skuter, to jest "TYP NADWOZIA", podobnie jak czoper, ścigacz, czy też eduro. Są ścigacze i czopery z silnikami 50 ccm, 500 ccm i 1500 ccm. Są skutery z silnikami 50, 150, 450 i 650 ccm. Motorower, to jednoślad z silnikiem o pojemności nie większej niż 50ccm i maks. prędkości nie większej niż 45 km/godz. Nawet dziś w radiu (PR1) była jakaś audycja z udziałem redaktora naczelnego pisma "Motocykl" (na szczęście nie pamiętam jak się nazywa) i ten tłucze te biedne "skuter", a z kontekstu jasno wynika, że mówi o motorowerach... 19 |
Data: Czerwiec 14 2009 22:42:28 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: Jacot | Poldekk wrote: ten tłucze te biedne "skuter", a z kontekstu jasno wynika, że mówi o No bo chwilowo sie tak ulozylo, ze skuter to motorower, prawie;) -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.jacot.ath.cx/ 20 |
Data: Czerwiec 15 2009 10:08:45 | Temat: Re: Miejski (retro) motorower | Autor: Jasio |
Motorower, to jednoślad z silnikiem o pojemności nie większej niż 50ccm i maks. prędkości nie większej niż 45 km/godz. Ja to wiem. I powiem więcej - 96% albo i więcej skuterów w PL spełnia te warunki. Dlatego mówi się o skuterach w kontekście motorowerów, bo znaczna większość motorowerów sprzedawanych/użytkowanych obecnie to jednoślady typu skuter. Ale po pewnym czasie (po gwarancji) już prędkość maksymalna jest większa niż 45kmh. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |