Grupy dyskusyjne   »   Miernik grubości lakieru

Miernik grubości lakieru



1 Data: Marzec 16 2009 07:33:49
Temat: Miernik grubości lakieru
Autor: michawar 

Witam.
Ponieważ jestem na etapie kupna samochodu i udało mi się wypożyczyć miernik
grubości lakieru proszę o uwagi odnośnie jego używania. Jaka powinna być
grubość lakieru fabrycznego, czy na każdym elemencie jest taka sama, czy jeden
element może mieć różne grubości.
Pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Marzec 16 2009 08:50:38
Temat: Re: Miernik grubości lakieru
Autor: mateusx6 

Użytkownik "michawar"  napisał w wiadomości

Witam.
Ponieważ jestem na etapie kupna samochodu i udało mi się wypożyczyć
miernik
grubości lakieru proszę o uwagi odnośnie jego używania. Jaka powinna być
grubość lakieru fabrycznego, czy na każdym elemencie jest taka sama, czy
jeden
element może mieć różne grubości.
Pozdrawiam.


z tego co wiem powinna byc wszedzie przyblizona wartosc, bo taka sama to
napewno nie bedzie

3 Data: Marzec 16 2009 08:53:29
Temat: Re: Miernik grubości lakieru
Autor: omega_fan 


"michawar"  wrote in message

Witam.
Ponieważ jestem na etapie kupna samochodu i udało mi się wypożyczyć
miernik
grubości lakieru proszę o uwagi odnośnie jego używania. Jaka powinna być
grubość lakieru fabrycznego, czy na każdym elemencie jest taka sama, czy
jeden
element może mieć różne grubości.

Z moich doswiadczen zwykle fabryczna grubosc powloki to ok. 70 - 100
mikrometrow,
w zaleznosci od auta.  Zwykle na kazdym elemencie auta jest taka sama,
odchylki
jakie mam na swoim amatorskim mierniku to ok. 10 mikrometrow.

Element lakierowany dwa razy ma grubosc 180-200 mikrometrow.

4 Data: Marzec 16 2009 09:11:58
Temat: Re: Miernik grubości lakieru
Autor: Agent 



Z moich doswiadczen zwykle fabryczna grubosc powloki to ok. 70 - 100 mikrometrow,
w zaleznosci od auta.  Zwykle na kazdym elemencie auta jest taka sama, odchylki
jakie mam na swoim amatorskim mierniku to ok. 10 mikrometrow.


A czy te mierniki amatorskie nadają się do czegoś? Pytam bo sam się zastanawiam czy nie nabyć sobie takiego za 30-40 zł z Allegro.

5 Data: Marzec 16 2009 09:16:54
Temat: Re: Miernik grubości lakieru
Autor: omega_fan 


"Agent"  wrote in message



Z moich doswiadczen zwykle fabryczna grubosc powloki to ok. 70 - 100
mikrometrow,
w zaleznosci od auta.  Zwykle na kazdym elemencie auta jest taka sama,
odchylki
jakie mam na swoim amatorskim mierniku to ok. 10 mikrometrow.


A czy te mierniki amatorskie nadają się do czegoś? Pytam bo sam się
zastanawiam czy nie nabyć sobie takiego za 30-40 zł z Allegro.

30-40 zł nie warto.
300 zł warto, taki mam:
http://www.allegro.pl/item581759121_miernik_grubosci_lakieru_mgl_mini_alfe.html

6 Data: Marzec 16 2009 09:33:22
Temat: Re: Miernik grubości lakieru
Autor: jarek 


Użytkownik "omega_fan"  napisał w wiadomości


"Agent"  wrote in message



300 zł warto, taki mam:
http://www.allegro.pl/item581759121_miernik_grubosci_lakieru_mgl_mini_alfe.html

Tez mam taki i moge z czystym sumieniem polecic. A grubosc lakieru na
oryginalnym lakierze to od 80-130 (z takimi sie spotkalem). Jak masz 200 to
juz malowany, jak 400 to szpachla (oplaca sie sprawdzic na elementach takich
jak slupki (ogolnie na stalych elementach).

Jarek

Jarek



__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 3937 (20090314) __________

The message was checked by ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.com

7 Data: Marzec 16 2009 18:18:44
Temat: Re: Miernik grubości lakieru
Autor: Czabu 


Użytkownik "omega_fan"  napisał w wiadomości


300 zł warto, taki mam:
http://www.allegro.pl/item581759121_miernik_grubosci_lakieru_mgl_mini_alfe.html

A tak zapytam, w czym są lepsze te za 300 od tych za 200? ;-)
Tu np. mają sporo tańsze: http://www.bulitech.pl/index.php?menu=oferta&kat=3
Na alledrogo też jest kilka ofert w okolicach 200zł.

Czy faktycznie opłaca się płacić 100-150zł więcej? Ktoś testował więcej niż
jeden miernik?

8 Data: Marzec 16 2009 19:15:38
Temat: Re: Miernik grubości lakieru
Autor: omega_fan 


"Czabu"  wrote in message


Użytkownik "omega_fan"  napisał w wiadomości


300 zł warto, taki mam:
http://www.allegro.pl/item581759121_miernik_grubosci_lakieru_mgl_mini_alfe.html

A tak zapytam, w czym są lepsze te za 300 od tych za 200? ;-)
Tu np. mają sporo tańsze:
http://www.bulitech.pl/index.php?menu=oferta&kat=3
Na alledrogo też jest kilka ofert w okolicach 200zł.

Nie wiem. Natomiast mam MGL-mini i wiem, że działa OK.

9 Data: Marzec 16 2009 12:53:41
Temat: Re: Miernik grubości lakieru
Autor: Massai 

Agent wrote:


>
> Z moich doswiadczen zwykle fabryczna grubosc powloki to ok. 70 -
> 100  mikrometrow, w zaleznosci od auta.  Zwykle na kazdym elemencie
> auta jest taka sama,  odchylki jakie mam na swoim amatorskim
> mierniku to ok. 10 mikrometrow.
>

A czy te mierniki amatorskie nadają się do czegoś? Pytam bo sam się
zastanawiam czy nie nabyć sobie takiego za 30-40 zł z Allegro.

Pytanie do czego...
Jak przymierzałem się do kupienia samochodu, to sobie kupiłem za zdaje
się 20 pln taki długopis.
Przetestowałem na kilku samochodach - bez problemu wyłapywał elementy
"robione".
A samochód i tak kupiłem od rodziny ;-)

--
Pozdro
Massai

10 Data: Marzec 16 2009 09:30:12
Temat: Re: Miernik grubości lakieru
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2009-03-16 07:33,  *michawar* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Witam.
Ponieważ jestem na etapie kupna samochodu i udało mi się wypożyczyć miernik grubości lakieru proszę o uwagi odnośnie jego używania. Jaka powinna być gruboć lakieru fabrycznego, czy na każdym elemencie jest taka sama, czy jeden element może mieć różne grubości.

No to po kolei:
* Fabryczna gruboć dla lakierów metalicznych/perłowych to około 100-125 Âľm - dotyczy to jednego cyklu malowania - każde kolejne (fabrycznie) to około 55 Âľm. Zwykle normy nie pozwalają wypuścić z fabryki grubszego elementu niż 300 Âľm - jeśli się zdarzy, że samochód (z różnych powodów) był malowany tyle razy, że tą gruboć osiągnie to takie nadwozie jest złomowane i spawalnie robi je jeszcze raz (ten sam nr VIN)
* Zwykle cały samochód ma równą gruboć, choć ta może się wahać nawet o 20-30 Âľm (i więcej).
* Może się zdarzyć, że element sąsiedni różni się grubością właśnie o te około 50-60 Âľm (naprawiany w fabryce był tylko jeden panel - reszta była maskowana) i jeśli cały ma w miarę równą gruboć to jest spora szansa, że tak to wyjechało z fabryki (u mnie na przykład tylne prawe drzwi były malowane dwa razy fabrycznie). Jeśli do naprawy są dwa lub więcej paneli to zwykle maluje się nadwozie jeszcze raz w całości.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

11 Data: Marzec 16 2009 09:53:25
Temat: Re: Miernik grubości lakieru
Autor: bratPit[pr] 


Ponieważ jestem na etapie kupna samochodu i udało mi się wypożyczyć miernik
grubości lakieru proszę o uwagi odnośnie jego używania. Jaka powinna być
grubość lakieru fabrycznego, czy na każdym elemencie jest taka sama, czy jeden
element może mieć różne grubości.

tak jak piszą koledzy, standard to 100-130um, na oplu 100-150um, ale jak mierzyłem fabrycznie lakierowane Hondy Civic było od 90-110um,
brat

12 Data: Marzec 16 2009 15:57:19
Temat: Re: Miernik grubości lakieru
Autor: GK 

michawar pisze:

Witam.
Ponieważ jestem na etapie kupna samochodu i udało mi się wypożyczyć miernik grubości lakieru proszę o uwagi odnośnie jego używania. Jaka powinna być grubość lakieru fabrycznego, czy na każdym elemencie jest taka sama, czy jeden element może mieć różne grubości. Pozdrawiam.


Ogólnie zasada jest taka, z tego co sam wyczytałem, że grubość powłoki waha się między 100 a 200 mikrometrów (0,1 a 0,2 mm) w zależności od marki auta.
Auto z oryginalnym lakierem powinno mieć wszystkie elementy o zbliżonej do siebie wartości grubości lakieru.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Miernik grubości lakieru



Grupy dyskusyjne