Mlodzian lat 20, po kursie
1 | Data: Styczen 08 2014 11:56:27 |
Temat: Mlodzian lat 20, po kursie | |
Autor: J.F | http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,133290,15236540,Prezes_NIK_Krzysztof_Kwiatkowski__35_proc__sprawcow.html 2 |
Data: Styczen 08 2014 15:03:32 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: Marcin N | W dniu 2014-01-08 11:56, J.F pisze: "- Prawie 40 proc. policjantów w służbie drogowej nie przeszło(...) Zmiana modelu nauczania ? 24h ... jazdy po miescie, a manewry niech Po co? Wiadomo, ze niedoświadczony będzie zawsze miał większą szansę coś nabroić niż doświadczony. Chcesz odwrócić statystykę? Starzy mają być gorsi od młodych? To nierealne. Co więcej - im wyższy odsetek wypadków przez młodych - tym lepiej. To znaczy, że starzy powodują coraz mniej wypadków. I tak trzymać! -- MN 3 |
Data: Styczen 08 2014 16:28:16 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: J.F | Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości (...)" A 35 proc. sprawców wypadków to osoby, które Zmiana modelu nauczania ? 24h ... jazdy po miescie, a manewry niech Po co? Ale tez znaczy ze mlodzi kiepsko wyszkoleni sa. Czy mozemy sobie na to pozwolic ? :-) J. 4 |
Data: Styczen 08 2014 20:29:50 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: Cavallino |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości Bo uczą się do egzaminu, a nie jeździć. Nauka z rodzicami załatwiłaby ten temat, niech sprawdzają tylko umiejętności, a nie kto ile jeździł. 5 |
Data: Styczen 08 2014 21:04:27 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: Robert RÄdziak | On Wed, 8 Jan 2014 16:28:16 +0100, J.F Ale tez znaczy ze mlodzi kiepsko wyszkoleni sa. Czy mozemy sobie na to To znaczy też, że mają pusto w głowach, trzy życia i dziewięć kredytów. RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 6 |
Data: Styczen 12 2014 12:41:48 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: Shrek | On 2014-01-08 16:28, J.F wrote: Ale tez znaczy ze mlodzi kiepsko wyszkoleni sa. Czy mozemy sobie na to Nawet nie tyle kiepsko wyszkoleni, co bez doświadczenia. I tak musimy sobie na to pozwolić, bo tak się składa że doświadczenie w prowadzeniu pojazdów zdobywa się przez prowadzenie pojazdów, a nie kursy i szkolenia. Shrek. 7 |
Data: Styczen 08 2014 14:52:29 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: masti | Dnia piÄknego Wed, 08 Jan 2014 11:56:27 +0100 osobnik zwany J.F napisał: Nie wiem tez czy jego "wypadki" obejmuja takze kolizje, ale to niea ja bym poszedł w stronÄ uproszczenia egzaminu do podstawowych manewrów w ruchu. I tak nowy bÄdzie musiał uważaÄ jak jeździ. Bo to, że w cos trafi przez pierwsze 2 lata jest wielce prawdopodobne. A przynajmniej bedzie wiedział, ze nic nie umie. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett 8 |
Data: Styczen 08 2014 16:37:24 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: Gotfryd Smolik news | On Wed, 8 Jan 2014, J.F wrote: http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,133290,15236540,Prezes_NIK_Krzysztof_Kwiatkowski__35_proc__sprawcow.html :) NIKowi płacą m.in. za to, żeby formalnie głośno powiedział to co "wszyscy wiedzą", patrz np. sprawa "budżetowych" fotoradarów. Nie wiem tez czy jego "wypadki" obejmuja takze kolizje, ale to nie dziwnie ze niedoswiadczeni powoduja ich duzo. Było ;) Dopuszczenie do wyjeżdżania za bramę ośrodka dopiero po wykazaniu się umiejętnością przejechania rowerem po jezdniach w mieście, w tym ze dwa nie za wielkie ronda, "zwykłe" i turbinowe (z prawidłową sygnalizacją). Na podstawie z grubsza tych samych przepisów co samochodem skądinąd :> pzdr, Gotfryd 9 |
Data: Styczen 08 2014 19:41:55 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: PlaMa | W dniu 2014-01-08 16:37, Gotfryd Smolik news pisze: Dopuszczenie do wyjeżdżania za bramę ośrodka dopiero po wykazaniu Ja Cię proszę... "bywalcy" z plastikiem od nastu - dziesięciu lat nie dają rady turbinom i rondom a Ty chcesz tam łodzików na rowerze wysyłać i od tego ich prawka uzależniać? :) 10 |
Data: Styczen 19 2014 22:41:34 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: neelix |
W dniu 2014-01-08 16:37, Gotfryd Smolik news pisze: Turbina przy masówce standardowych rond to motanie ludziom w głowach. Po jaką cholerę? Rondo ma być proste jak budowa cepa, bo i takiego większość kierującyh nie ogarnia. Po naszych rondach nawet oblatanych oblewają zimne poty, bo jadąc najlepiej i tak sie oberwie od jakiegoś durnia. -- Pozdrawiam neelix 11 |
Data: Styczen 12 2014 13:10:23 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: Smok Eustachy | W dniu 08.01.2014 16:37, Gotfryd Smolik news pisze: Było ;)Kierowca nie musi umieć jeździć na rowerze. 12 |
Data: Styczen 08 2014 18:21:43 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: Pawel O'Pajak | Powitanko, Zmiana modelu nauczania Mam taka teorie, ze zaostrzanie wymagan ma przeciwny skutek do zamierzonego. (Jesli zamierzamy poprawic bezpieczenstwo, a nie zarobic kase na egzaminach). Jak taki gosc wymeczony wreszcie za ktoryms razem zda egzamin, to jest przekonany, ze swietnie prowadzi, no bo przeciez tak dlugo sie szkolil, tak dokladny egzamin przeszedl. Dokladnie tak samo, jak jedziesz dlugo droga z sygnalizacja swietlna i po wielu kilometrach trafiasz na przejscie bez swiatel. Czesto ludzie przegapiaja taka niespodzianke przyzwyczajeni do tego, ze ktos na kazdym skrzyzowaniu/przejsciu pomyslal za nich i swiatla postawil. Musi byc wiecej odpowiedzialnosci po stronie kierowcow i musza z tego sobie zdawac sprawe, inaczej bedzie dochodzic do niebezpiecznych sytuacji, "no bo przeciez ktos za mnie pomyslal, ktos mnie wyszkolil". Ponadto jesli mlodzi powoduja 35% wypadkow, to znaczy, ze 65% powoduja starsi, bardziej doswiadczeni... Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 13 |
Data: Styczen 12 2014 12:44:03 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: Shrek | On 2014-01-08 18:21, Pawel O'Pajak wrote: Ponadto jesli mlodzi powoduja 35% wypadkow, to znaczy, ze 65% powoduja Zgodnie z obecną doktryną pozostałe 65% procent powodują pijani kierowcy, przy czym większość z nich to kierowcy rowerów. Shrek. 14 |
Data: Styczen 08 2014 19:09:44 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: | J.F wrote: Nie wiem tez czy jego "wypadki" obejmuja takze kolizje, ale to nie No właĹnie, wielka rewelacja -- że wraz z nabytym doĹwiadczeniem robi siÄ mniej błÄdów. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 15 |
Data: Styczen 08 2014 21:56:10 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: anacron | W dniu 08.01.2014 11:56, J.F pisze: "- Prawie 40 proc. policjantów w służbie drogowej nie przeszło Z moich obserwacji wynika, że 1 na 10 umie w pełni poprawnie wykonać pomiar prędkości radarem/lidarem i kompletnie nie żartuję. Ostatnio i tak się wiele poprawiło, bo jak donoszą stróże prawa odbywało się na komendach zbiorowe czytanie instrukcji Iskry, co nie zmienia jednak faktu, że nadal większość nie potrafi poprawnie zmierzyć prędkości. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 16 |
Data: Styczen 08 2014 22:53:13 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: LEPEK | W dniu 2014-01-08 11:56, J.F pisze: http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,133290,15236540,Prezes_NIK_Krzysztof_Kwiatkowski__35_proc__sprawcow.html "[...] A 35 proc. sprawców wypadków to osoby, które Tytuł: Prezes NIK Krzysztof Kwiatkowski: 35 proc. sprawców wypadków to osoby, które właĹnie odebrały prawo jazdy Treć: 35 proc. sprawców wypadków drogowych to kierowcy, którzy niedawno odebrali prawo jazdy Tymczasem według statystyk: NajwiÄkszÄ liczbÄ sprawców wĹród kierujÄ cych, zanotowano w przedziale wiekowym 25 â 39 lat. Spowodowali oni 10 192 wypadki (33,8 % wypadków spowodowanych przez kierujÄ cych) [dane: 2012] wiek = liczba spowodowanych wypadków 18 - 24 = 6 526 25 - 39 = 10 192 Prezes NIK jest idiotÄ . Agora zniża siÄ do poziomu pudelka. "WłaĹnie odebrałem prawo jazdy" ;) Pozdr, -- L E P E K Pruszcz GdaĹski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 17 |
Data: Styczen 09 2014 00:03:36 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: J.F. | Dnia Wed, 08 Jan 2014 22:53:13 +0100, LEPEK napisał(a): W dniu 2014-01-08 11:56, J.F pisze: NIK mogl badac inny okres niz ty. No i mogl zliczac tez kolizje. Ale ... PJ mozna tez odebrac po 40. J. 18 |
Data: Styczen 10 2014 00:32:49 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: Gotfryd Smolik news | On Wed, 8 Jan 2014, LEPEK wrote: Tymczasem według statystyk:[...] wiek = liczba spowodowanych wypadków Lat *SIEDEM* 25 - 39 = 10 192 Lat PIĘTNAŚCIE. Skasowali w szkołach pojecie "skalowanie"? ;) Jeśliby przyjąć stałą liczbę kierowców w danym przedziale wiekowym, co jest nieprawdą (bo raczej więcej będzie zdających po 25. roku, niż średnia umierających w tych okresach), to mamy odpowiednio: - 932 i - 679 "ofiar na rocznik". Przy "ofiar na tysiąc kierowców" wskaźnik wyjdzie jeszcze lepiej (z powodu wyżej). Prezes NIK jest idiotą. Aby na pewno? Ułaskaw prezesa póki czas ;) BTW: co jest, kiks może zaliczyć każdy, ale na grupie powinno być zarówno jeszcze trochę dinozaurów, co to matematykę w szkole mieli, i (chyba) już trochę "nowych", którym każą ją zdawać do matury, a tu cisza kompletna. NIK(nomen omen)t nie protestuje. Hm. <OT, złośliwość> Ja rozumiem, że statystyczny kierowca geometrii nie ogarnia i wydaje mu się że przy ciasnym skręcie w prawo da rady wyprzedzić rowerzystę (mając dwa razy dłuższą drogę do pokonania), ale bez przesady, te ułamki u prezesa NIKu powinny rzucić się w oczy ;) pzdr, Gotfryd 19 |
Data: Styczen 12 2014 12:58:54 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: LEPEK | W dniu 2014-01-10 00:32, Gotfryd Smolik news pisze: On Wed, 8 Jan 2014, LEPEK wrote: Prezes NIK jest idiotą. Skupiłeś się na wyliczeniach procentów, a nie zauważyłeś treści wypowiedzi pana prezesa? "35 proc. sprawców wypadków drogowych to kierowcy, którzy niedawno odebrali prawo jazdy" To jest po prostu nieprawda - nawet, jeśli przyjąć, że kierowcy w wieku 18-24 to ci, co "niedawno odebrali", to spowodowali oni tylko 3/5 tego, co ci w wieku 25-39. Wszem i wobec jest wiadomo, że młodzi kierowcy powodują najwięcej wypadków w przeliczeniu na jednego kierowcę, ale zacytowana wypowiedź jest bzdurą. Jeśli natomiast chodzi o populację w każdej z wyodrębnionych grup wiekowych, to sprawa jest "nieco" bardziej skomplikowana i jej liczebność nie jest podstawowym kryterium wyodrębnienia. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 20 |
Data: Styczen 19 2014 22:35:10 | Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie | Autor: neelix |
Zmiana modelu nauczania ? 24h ... jazdy po miescie, a manewry niech cwicza w dodatkowych godzinach, czy wydluzyc egzamin do godziny na miescie ? Dodatkowe godziny są płatne. Kurs musi obejmować wszystko. Kiedyś wystarczało 15 godzin a manewrów każdy nauczył się sam jak dostał PJ. Nie było głupiego demonizowania PJ. Może dlatego, że społeczeństwo było dużo mądrzejsze. Na kurs szli bardziej rozgarnięci, a nie jak dzisiaj hurtowo nawet umyslowe kaleki i dwie lewe nogi, bo w domu kazali iść. Wypuszczenie kursanta do takiego miasta jak DC przed upływem 12-14 godzin to duże ryzyko i utrudnianie ruchu. Niestety sytuacja zmusza do ruszenia w miasto już po 8 godzinach. Same manewry zabierają dużo czasu. Na parkingach jest ciasno, bo dużo aut i miejsca wąskie. Bez dostatecznej praktyki nie da się zdać egzaminu. Już dzisiaj niektórzy na egzaminie jeżdżą po godzinie, ale jak kto jeździ to widać po kilku minutach. Dłuższy egzamin jeszcze bardziej obniży zdawalność. Słaby wyłoży się na pierwszym przejeździe tramwajowym lub parkingu zaraz po wyjeździe za bramę. Przede wszystkim cena kursu jest za niska i jest masa instruktorów bardzo młodych, z przypadku i po znajomości. Szkoli przeważnie mudurówka(mundurowy emeryt bardzo często), bo zusu za nich nie trzeba płacić i nawet jak będą mierni to wyprą tego dużo lepszego. Kto dobrze nauczy za 8-11 zł/h? Jaka jest wydajność i tak miernego instruktora w 10-15-tej godzinie pracy, bo jak już zatrudniony to musi zdechnąć za jeden zus no i to jest koleś więc on ma zarabiać a nie inni? Teoria jest cholernie rozdęta. Jutro chyba wychodzi kolejny nowy "kodeks" i ustawa o kierujących pojazdami. Ile zmian jeszcze napieprzą? Wordy nie mogą być maszynkami do zarabiania pieniędzy. Pieniądze mają zostać na dole, bo tam jest kuźnia umiejętności. Nie ma woli do usprawnienia procesu zdobywania PJ. Jak wszystko w Polsce działa to widać po POmyśle ze światłami i alkomatami. Nie ma chętnych na wyrzucanie pieniędzy w błoto to wprowadzają nakaz. Trzeba odpowiednich ludzi tam na górze i od tego trzeba zacząć. -- Pozdrawiam neelix |