Grupy dyskusyjne   »   Może PMS pomoże, gdzie koalicja nie może

Może PMS pomoże, gdzie koalicja nie może



1 Data: Maj 07 2007 16:43:26
Temat: Może PMS pomoże, gdzie koalicja nie może
Autor: Jacek 

Wróciłem parę dni temu z Niemiec i mam parę obserwacji, które można by
przenieść na nasz grunt dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu kierowców a
także dla zaoszczędzenia pieniędzy i czasu.
1. Tory tramwajowe. Szyny Niemcy układają w specjalnym profilu z gumy. Nie
dość, że tramwaj jedzie cicho, to jeszcze szyny tak ułożone się nie krzywią.
Zużywają się nie tylko mniej ale jeszcze do tego równomiernie. Efekt -
szybka i cicha jazda bez bujania + oszczędności.
2. Przejazdy kolejowe. Znowu guma. Wykładają ci nasi sąsiedzi przejazdy
płytami z gumy (robią ją w 80% ze starych opon). Odmiennie, jak ulubione
przez naszych kolejarzy płyty betonowe te z gumy nie pękąją, nie
"klawiszują" i są wielokrotnie trwalsze i podobno tańsze. Efekt - szybszy,
bezpieczniejszy przejazd przez tory bez niszczenia zawieszenia +
oszczędności.
3. Znaki zakazu postoju (i zatrzymywania też) na drogach dwukierunkowych.
Mają naklejone na tarczy białe strzałki wskazujące, czy obowiązuje po obu
stronach jezdni, czy tylko po jednej. Znakomicie ułatwiają parkowanie.
Może jako PMS spróbować takie coś u nas rozpropagować i wprowadzić?
Jacek



2 Data: Maj 07 2007 16:56:31
Temat: Re: Może PMS pomoże, gdzie koalicja nie może
Autor: J.F. 

On Mon, 7 May 2007 16:43:26 +0200,  Jacek wrote:

PMS jest za malo wplywowy. Pisz do gazet, do poslow, do ministra,
do prezydentow miast - ale torow tramwajowych to sie u nas tak czesto
nie wymienia, a przetarg wygra najtansza firma :-)

2. Przejazdy kolejowe. Znowu guma. Wykładają ci nasi sąsiedzi przejazdy
płytami z gumy (robią ją w 80% ze starych opon). Odmiennie, jak ulubione
przez naszych kolejarzy płyty betonowe te z gumy nie pękąją, nie
"klawiszują" i są wielokrotnie trwalsze i podobno tańsze. Efekt - szybszy,
bezpieczniejszy przejazd przez tory bez niszczenia zawieszenia +
oszczędności.

Ja mysle ze tam jednak jest beton pod spodem. Jak masz przeniesc
100 ton na grunt to trzeba solidnej plyty.

3. Znaki zakazu postoju (i zatrzymywania też) na drogach dwukierunkowych.
Mają naklejone na tarczy białe strzałki wskazujące, czy obowiązuje po obu
stronach jezdni, czy tylko po jednej. Znakomicie ułatwiają parkowanie.

Nie nie - tego nie proponuj. Jak wladza chce zakazac parkowania
to niech musi 4 znaki ustawic :-)

J.

3 Data: Maj 07 2007 17:04:33
Temat: Re: Może PMS pomoże, gdzie koalicja nie może
Autor: 'Tom N' 

"J.F."  w


3. Znaki zakazu postoju (i zatrzymywania też) na drogach dwukierunkowych.
Mają naklejone na tarczy białe strzałki wskazujące, czy obowiązuje po obu
stronach jezdni, czy tylko po jednej. Znakomicie ułatwiają parkowanie.

Nie nie - tego nie proponuj. Jak wladza chce zakazac parkowania
to niech musi 4 znaki ustawic :-)

I powtórzyć po 100 metrach.

Zakaz nie dotyczy parkujących, którzy zostawili włączone wszystkie światła
zewnętrzne, a pojazd zaparkowany bez choćby jednego świecącego będzie
odholowany, jako niesprawny, na specjalny parking. Przed odbiorem z
parkingu, zostanie zatrzymany DR i wydane pokwitowanie zezwalające na dojazd
do stacji diagnostyczno-naprawczej. Koszty utrzymania parkingu i stacji oraz
holowania pokryte zostaną z obowiązkowego zakupu akumulatora w
zryczałtowanej cenie określonej w rozporządzeniu właściwego ministra.

;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

4 Data: Maj 07 2007 20:50:39
Temat: Re: Może PMS pomoże, gdzie koalicja nie może
Autor: Kroket 

Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości


2. Przejazdy kolejowe. Znowu guma. Wykładają ci nasi sąsiedzi przejazdy
płytami z gumy (robią ją w 80% ze starych opon). Odmiennie, jak ulubione
przez naszych kolejarzy płyty betonowe te z gumy nie pękąją, nie
"klawiszują" i są wielokrotnie trwalsze i podobno tańsze. Efekt - szybszy,
bezpieczniejszy przejazd przez tory bez niszczenia zawieszenia +
oszczędności.

Na obwodnicy Boleslawca jest przejazd kolejowy z plytami gumowymi. I taka
plyta, zginajaca sie pod ciezarem przejezdzajacego samochodu potrafi np
urwac chlapacz (samochod jadacy przede mna). Albo, tak jak mnie, wyrwac z
mocowan zderzak :)

Pozdr. Filip
--
  > 0% <
ORANJE

5 Data: Maj 07 2007 21:44:13
Temat: Re: Może PMS pomoże, gdzie koalicja nie może
Autor: Jacek 

no tak......
Polak dostał 2 kulki. Jedną zepsuł a drugą zgubił
Jacek

6 Data: Maj 08 2007 08:42:35
Temat: Re: Może PMS pomoże, gdzie koalicja nie może
Autor: Axel 

"Kroket"  wrote in message

Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości

2. Przejazdy kolejowe. Znowu guma. Wykładają ci nasi sąsiedzi przejazdy
płytami z gumy (robią ją w 80% ze starych opon). Odmiennie, jak ulubione
przez naszych kolejarzy płyty betonowe te z gumy nie pękąją, nie
"klawiszują" i są wielokrotnie trwalsze i podobno tańsze. Efekt -
szybszy,  bezpieczniejszy przejazd przez tory bez niszczenia
zawieszenia +  oszczędności.
Na obwodnicy Boleslawca jest przejazd kolejowy z plytami gumowymi. I taka
plyta, zginajaca sie pod ciezarem przejezdzajacego samochodu potrafi np
urwac chlapacz (samochod jadacy przede mna). Albo, tak jak mnie, wyrwac z
mocowan zderzak :)

Wiesz, w paru miejscach w PL sa jeszcze drogi z betonu polozone w latach
40-tych ubieglego wieku przez Niemcow. A _nasze_ plyty betonowe rozpadaja
sie po drugim przejezdzie ciezarowki. Bo produkcja betonu sprezonego to
kosmiczna technologia jest i nasi jeszcze jej nie opanowali.
I tak samo z ta guma...



--
Axel

7 Data: Maj 08 2007 08:02:02
Temat: Re: Może PMS pomoże, gdzie koalicja nie może
Autor: Olleo 

Na obwodnicy Boleslawca jest przejazd kolejowy z plytami gumowymi. I taka
plyta, zginajaca sie pod ciezarem przejezdzajacego samochodu potrafi np
urwac chlapacz (samochod jadacy przede mna). Albo, tak jak mnie, wyrwac z
mocowan zderzak :)

Skonfrontuj to z przejazdem kolejowym zdaje sie zaraz przed samym
Wieluniem w strone Warszawy.
--
Olleo

8 Data: Maj 09 2007 20:45:27
Temat: Re: Może PMS pomoże, gdzie koalicja nie może
Autor: Kroket 

Użytkownik "Olleo"  napisał w wiadomości


Skonfrontuj to z przejazdem kolejowym zdaje sie zaraz przed samym
Wieluniem w strone Warszawy.

Moze przyblizysz? Nie bywam w tych okolicach :)

Pozdr. Filip
--
  > 0% <
ORANJE

9 Data: Maj 07 2007 23:46:48
Temat: Re: Może PMS pomoże, gdzie koalicja nie może
Autor: Marcin Jan 

Jacek napisał(a):

Wróciłem parę dni temu z Niemiec i mam parę obserwacji, które można by przenieść na nasz grunt dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu kierowców a także dla zaoszczędzenia pieniędzy i czasu.
1. Tory tramwajowe. Szyny Niemcy układają w specjalnym profilu z gumy. Nie dość, że tramwaj jedzie cicho, to jeszcze szyny tak ułożone się nie krzywią. Zużywają się nie tylko mniej ale jeszcze do tego równomiernie. Efekt - szybka i cicha jazda bez bujania + oszczędności.
2. Przejazdy kolejowe. Znowu guma. Wykładają ci nasi sąsiedzi przejazdy płytami z gumy (robią ją w 80% ze starych opon). Odmiennie, jak ulubione przez naszych kolejarzy płyty betonowe te z gumy nie pękąją, nie "klawiszują" i są wielokrotnie trwalsze i podobno tańsze. Efekt - szybszy, bezpieczniejszy przejazd przez tory bez niszczenia zawieszenia + oszczędności.
3. Znaki zakazu postoju (i zatrzymywania też) na drogach dwukierunkowych. Mają naklejone na tarczy białe strzałki wskazujące, czy obowiązuje po obu stronach jezdni, czy tylko po jednej. Znakomicie ułatwiają parkowanie.
Może jako PMS spróbować takie coś u nas rozpropagować i wprowadzić?
Jacek

no fakt że Polscy drogowcy nie opanowali techniki robienia przejazdów. Fakt że inżynieryjnie takie przejazd to nie bułka z masłem, no współcześnie dysponujemy odpowiednią technologią. Choć nie- jest 1 lub 2 przejazdy na DK 11. Nie pamiętam dokładnie w którym miejscu (chyba gdzieś za Olesnem w stronę Poznania) tam jest przejazd przez który przejeżdża się jak po normalnym asfalcie (był zrobiony razem z remontem drogi). A drugi biegun to przejazd tramwajowy na Chebziu. Co pół roku poprawiają tam te płyty ale to na nic. I tak zawsze jest krzywo :).
Pozdrawiam
Marcin

Może PMS pomoże, gdzie koalicja nie może



Grupy dyskusyjne