Grupy dyskusyjne   »   Mobil 1 do silnika turbo

Mobil 1 do silnika turbo



1 Data: Grudzien 15 2008 11:21:04
Temat: Mobil 1 do silnika turbo
Autor: Boombastic 

W piątek oddałem auto na przegląd gwarancyjny i niestety, pomimo zlecenia zalali go innym olejem niż chciałem. Wlali Mobil 1 5w30 a ja chciałem 5w50. Olej został wlany do silnika turbobenzynowego Subaru. Na stronie producenta olejów to właśnie 5w50 jest zalecany do turbobenzyn a nie 5w30. To samo powiedział mechanik z serwisu, ale się pomylili przy wlewaniu. Oczywiście przy reklamacji pada od razu wyklepana formułka typu supernowoczesny olej 5w30 zalecany przez Subaru bla bla bla. Czy to jest prawda? Nie jestem w stanie skumać parametrów technicznych tych olejów.



2 Data: Grudzien 15 2008 10:44:59
Temat: Re: Mobil 1 do silnika turbo
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 15.12.2008 Boombastic  napisał/a:

W piątek oddałem auto na przegląd gwarancyjny i niestety, pomimo zlecenia
zalali go innym olejem niż chciałem. Wlali Mobil 1 5w30 a ja chciałem 5w50.
Olej został wlany do silnika turbobenzynowego Subaru. Na stronie producenta
olejów to właśnie 5w50 jest zalecany do turbobenzyn a nie 5w30. To samo
powiedział mechanik z serwisu, ale się pomylili przy wlewaniu. Oczywiście
przy reklamacji pada od razu wyklepana formułka typu supernowoczesny olej
5w30 zalecany przez Subaru bla bla bla. Czy to jest prawda? Nie jestem w
stanie skumać parametrów technicznych tych olejów.


Hm... pewnie wiesz, gdzie szukac odpowiedzi na takie pytania :)
W sumie byc moze na zime, jesli nie upalasz, to bedzie nawet OK.

Aczkolwiek kwestia pewna jest - ze na upartego, to mozesz sie pewnie wyklucac,
ze wlali nie to co zaordynowales, wiec to ich problem i niech wymieniaja...

Pozdrawiam
--
Jacek "AMI" Rudowski

3 Data: Grudzien 15 2008 13:49:22
Temat: Re: Mobil 1 do silnika turbo
Autor: Alti 


Użytkownik  napisał w wiadomości

Hm... pewnie wiesz, gdzie szukac odpowiedzi na takie pytania :)
W sumie byc moze na zime, jesli nie upalasz, to bedzie nawet OK.

Aczkolwiek kwestia pewna jest - ze na upartego, to mozesz sie pewnie wyklucac,
ze wlali nie to co zaordynowales, wiec to ich problem i niech wymieniaja...

Wiem, wiem, ale najpierw chciałbym poznać olejową teorię. A tak w
ogóle to nie jestem zadowolony z warsztatu i ich podejścia do klienta.
Traktowanie typu my zrobimy standardowy przegląd, a wszelkie uwagi
wsadź sobie kliencie w buty.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Olejowa teoria mówi że nie poczujesz żadnej różnicy w nowym samochodzie (rozumiem że chodzi to tą maszyne którą kupiłeś jako nową na wschodzie).
Co mówi instrukcja do twojego samochodu? Jak znam życie to jest napisane że wszystko jedno.
A masz gdzieś napisane że kazałeś wlać 5W50? Jak tak, a do tego lepiej czułbyś się z 5W50 to każ sobie zmienić i tyle. Jak nie to jeździj z  tym olejem jaki Ci wlali.
Wojtek

4 Data: Grudzien 15 2008 14:42:02
Temat: Re: Mobil 1 do silnika turbo
Autor: Boombastic 

Olejowa teoria mówi że nie poczujesz żadnej różnicy w nowym samochodzie (rozumiem że chodzi to tą maszyne którą kupiłeś jako nową na wschodzie).
Co mówi instrukcja do twojego samochodu? Jak znam życie to jest napisane że wszystko jedno.

Ano napisane jest różnie. Zalecany jest olej 5w30, ale także 10w30 i 10w40.
Ale w przypadku eksploatacji w wysokiej temperaturze (pustynia) lub pod dużym obciążeniem to już zalecają oleje 10w50, 20w40 i 20w50.

A masz gdzieś napisane że kazałeś wlać 5W50? Jak tak, a do tego lepiej czułbyś się z 5W50 to każ sobie zmienić i tyle. Jak nie to jeździj z  tym olejem jaki Ci wlali.

Na zleceniu mam jak byk wpisane 5w50. Serwist stwierdził - przepraszamy, nastapiła pomyłka. I koniec, nie mamy pana płaszcza i co pan nam zrobi. Idę sprawdzić czy chociaz filtr powietrza wymienili z takim podejsciem.

5 Data: Grudzien 15 2008 15:17:05
Temat: Re: Mobil 1 do silnika turbo
Autor: zkruk [Lodz] 

Boombastic wrote:

Olejowa teoria mówi że nie poczujesz żadnej różnicy w nowym
samochodzie (rozumiem że chodzi to tą maszyne którą kupiłeś jako
nową na wschodzie). Co mówi instrukcja do twojego samochodu? Jak
znam życie to jest napisane że wszystko jedno.

Ano napisane jest różnie. Zalecany jest olej 5w30, ale także 10w30 i
10w40. Ale w przypadku eksploatacji w wysokiej temperaturze
(pustynia) lub pod dużym obciążeniem to już zalecają oleje 10w50,
20w40 i 20w50.

jak jest zalecany 5w30 to odpuść...
no chyba że zamierzasz testować go na torze ...

oczywiście - fakt, że Ty jedno a serwis drugie też by mnie #$%^@ - ale w tym wypadku chyba jakiejś wielkiej pomyłki nie było...


z drugiej strony - oni teraz zalecają coraz lżejsze oleje by zmniejszyć emisje co2 (i spalanie)
np. w nowym accordzie 2.0 leją 0w20 ;-)
jestem ciekaw jak długo taki silnik wytrzyma pałowanie..


--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

6 Data: Grudzien 15 2008 15:34:55
Temat: Re: Mobil 1 do silnika turbo
Autor: perszing 


z drugiej strony - oni teraz zalecają coraz lżejsze oleje by zmniejszyć emisje co2 (i spalanie)
np. w nowym accordzie 2.0 leją 0w20 ;-)
jestem ciekaw jak długo taki silnik wytrzyma pałowanie..

Znajac zycie to wytrzyma okres gwarancji.

--
KRAKOW - ogloszenia drobne
www.ogloszenia.krakow.pl

7 Data: Grudzien 15 2008 15:34:55
Temat: Re: Mobil 1 do silnika turbo
Autor: Boombastic 

jak jest zalecany 5w30 to odpuść...
no chyba że zamierzasz testować go na torze ...

Ale w Civiku też miałem zalecany 5w30 a jeździ 7 lat na Mobil 1 5w50. A manual od Subaru podchodzi proekologicznie czyli zmniejszenie spalania i takie tam inne bzdety co mi latają.

oczywiście - fakt, że Ty jedno a serwis drugie też by mnie #$%^@ - ale w tym wypadku chyba jakiejś wielkiej pomyłki nie było...

Ale stał obok mechanik i sam powiedział, że te 5w30 to sobie mogą lać do flotowców, a on poleca 5w50, co podtrzymałem i taki miał być.

z drugiej strony - oni teraz zalecają coraz lżejsze oleje by zmniejszyć emisje co2 (i spalanie)
np. w nowym accordzie 2.0 leją 0w20 ;-)
jestem ciekaw jak długo taki silnik wytrzyma pałowanie..

Ano właśnie.

8 Data: Grudzien 15 2008 14:27:31
Temat: Re: Mobil 1 do silnika turbo
Autor: zkruk [Lodz] 

Boombastic wrote:

W piątek oddałem auto na przegląd gwarancyjny i niestety, pomimo
zlecenia zalali go innym olejem niż chciałem. Wlali Mobil 1 5w30 a ja
chciałem 5w50. Olej został wlany do silnika turbobenzynowego Subaru.
Na stronie producenta olejów to właśnie 5w50 jest zalecany do
turbobenzyn a nie 5w30. To samo powiedział mechanik z serwisu, ale
się pomylili przy wlewaniu. Oczywiście przy reklamacji pada od razu
wyklepana formułka typu supernowoczesny olej 5w30 zalecany przez
Subaru bla bla bla. Czy to jest prawda? Nie jestem w stanie skumać
parametrów technicznych tych olejów.

z mojej ograniczonej wiedzy to raczej 5W50
IMHO dużej różnicy nie będzie - ale coś wydaje się, że za lekki ten olej na mocne pałowanie

samochód nowy? 20kkm? 40kkm? czy 200kkm?
co było wcześniej?



--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

9 Data: Grudzien 15 2008 14:45:16
Temat: Re: Mobil 1 do silnika turbo
Autor: Boombastic 

z mojej ograniczonej wiedzy to raczej 5W50
IMHO dużej różnicy nie będzie - ale coś wydaje się, że za lekki ten olej na mocne pałowanie

No właśnie wydaje mi się, ze ten 5w50 jest jakiś bardziej odporny na obciążenia, nawet producent oleju właśnie zaleca go do silnika turbo.

samochód nowy? 20kkm? 40kkm? czy 200kkm?
co było wcześniej?

Przebieg to niecałe 15 kkm. Wczesniej był olej fabryczny, więc pewnie jakiś minerał czy coś takiego co leją w fabryce.

10 Data: Grudzien 15 2008 14:07:39
Temat: Re: Mobil 1 do silnika turbo
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 15 Dec 2008 11:21:04 +0100, Boombastic
 wrote:

W piątek oddałem auto na przegląd gwarancyjny i niestety, pomimo zlecenia
zalali go innym olejem niż chciałem. Wlali Mobil 1 5w30 a ja chciałem 5w50.
Olej został wlany do silnika turbobenzynowego Subaru.

 A ja bym powiedział: Motul 300V Chrono 10W40 ewentualnie Motul
 300V Power 5W40. Ale namawiał nikogo nie będę, nie chce mi się.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

11 Data: Grudzien 15 2008 15:40:09
Temat: Re: Mobil 1 do silnika turbo
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

On Mon, 15 Dec 2008 11:21:04 +0100, Boombastic
 wrote:
W piątek oddałem auto na przegląd gwarancyjny i niestety, pomimo zlecenia
zalali go innym olejem niż chciałem. Wlali Mobil 1 5w30 a ja chciałem 5w50.
Olej został wlany do silnika turbobenzynowego Subaru.

A ja bym powiedział: Motul 300V Chrono 10W40 ewentualnie Motul
300V Power 5W40. Ale namawiał nikogo nie będę, nie chce mi się.

Motula to na razie leję do motocykla. A czy na gwarancji serwis może go wlewać bez późniejszych konsekwencji? Jak na razie serwis ma podejscie typu: klima czasem żyje własnym życiem, co mogą zrobić? Serwis - problem nieznany. Jak nieznany jak zalecają montaż wiatraczka przy czujniku temperatury. Wzruszenie ramionami. Stukanie rolety - TTTM. Stukanie tylnej klapy na dziurach, szczególnie przy zimnym aucie - jak mi rzeczywiście przeszkadza to mogę przyjechać kiedy indziej. Ustawienie geometrii bo kierownica lekko przekrzywiona - kiedy indziej.

12 Data: Grudzien 15 2008 22:12:19
Temat: Re: Mobil 1 do silnika turbo
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 15 Dec 2008 15:40:09 +0100, Boombastic
 wrote:

Motula to na razie leję do motocykla. A czy na gwarancji serwis może go
wlewać bez późniejszych konsekwencji? Jak na razie serwis ma podejscie typu:
klima czasem żyje własnym życiem, co mogą zrobić?

 Pytanie pierwsze: u kogo się serwisujesz? U przestawiciela
 SIP-u? I nie robią Ci problemów, że kupiłeś auto poza SIP-em?

 Co do oliw, to jakiś czas temu SIP rekomendował Valvoline, ale
 chyba im się umowa skończyła.

dziurach, szczególnie przy zimnym aucie - jak mi rzeczywiście przeszkadza to
mogę przyjechać kiedy indziej. Ustawienie geometrii bo kierownica lekko
przekrzywiona - kiedy indziej.

 Odnoszę pewne wrażenie, że namaszczony przez SIP serwis robi
 wszystko na odp. bo musi, ale nie będzie Ci robił dobrze, bo nie
 kupiłeś auta u Rogala.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

13 Data: Grudzien 16 2008 12:31:12
Temat: Re: Mobil 1 do silnika turbo
Autor: Boombastic 

Motula to na razie leję do motocykla. A czy na gwarancji serwis może go
wlewać bez późniejszych konsekwencji? Jak na razie serwis ma podejscie typu:
klima czasem żyje własnym życiem, co mogą zrobić?

Pytanie pierwsze: u kogo się serwisujesz? U przestawiciela
SIP-u? I nie robią Ci problemów, że kupiłeś auto poza SIP-em?

A jakie problemy mają mi robić? Monopolu nie mają, a auto kupione w oficjalnej sieci dilerskiej, więc pod tym względem to mnie mogą w dupę pocałować. Pecunia non olet, za przegląd czy montaż dodatków kasę wezmą z uśmiechem na ustach, ale wywalczenie czegokolwiek w ramach gwarancji może być problematyczne, aczkolwiek pewnien powazny warzywny diler zaklinał się, ze nie ma różnicy. Jak widać jest.

dziurach, szczególnie przy zimnym aucie - jak mi rzeczywiście przeszkadza to
mogę przyjechać kiedy indziej. Ustawienie geometrii bo kierownica lekko
przekrzywiona - kiedy indziej.

Odnoszę pewne wrażenie, że namaszczony przez SIP serwis robi
wszystko na odp. bo musi, ale nie będzie Ci robił dobrze, bo nie
kupiłeś auta u Rogala.

Chyba masz rację. Jest jeszcze kilku innych dilerów, może oni mają jakieś normalne podjeście. A i tak powiem im w twarz, ze mam ich w dupie, bo z zaoszczędzonych 26 kzł to mogę na przegląd pojechać do Wilna czy Berlina, a nie do nich. I nastepne auto też pewnie nie kupię u nich, skoro tak wybiórczo traktują klienta. Jakoś nie słyszałem by na przykład w Volvo ktoś robił problemy, ze auto zostało kupione poza Polską. W końcu mamy wolnośc przepływu ludzi i towarów.

14 Data: Grudzien 16 2008 06:46:59
Temat: Re: Mobil 1 do silnika turbo
Autor: Arek M 


W piątek oddałem auto na przegląd gwarancyjny i niestety, pomimo zlecenia zalali go innym olejem niż chciałem. Wlali Mobil 1 5w30 a ja chciałem 5w50. Olej został wlany do silnika turbobenzynowego Subaru. Na stronie producenta olejów to właśnie 5w50 jest zalecany do turbobenzyn a nie 5w30. To samo powiedział mechanik z serwisu, ale się pomylili przy wlewaniu. Oczywiście przy reklamacji pada od razu wyklepana formułka typu supernowoczesny olej 5w30 zalecany przez Subaru bla bla bla. Czy to jest prawda? Nie jestem w stanie skumać parametrów technicznych tych olejów.


Mnie tam "uczyli", że do wysilonego silnika turbo lepszy będzie 5w50 - ma trwalszy film olejowy, odporniejszy na wyższe temperatury niż 5w30. Jesli zdarza Ci sie meczyc auto jezdzac np długi czas z duza predkoscia (wysokimi obrotami) prawdopodobieństwo przerwania tego filmu przy 5w50 będzie mniejsze. Oczywiscie wcale nie znaczy to ze przy 5w30 do kolejnej wymiany oleju silnik ucierpi :)

--
PozdrawiAM!
volvo S60 D5 MY05

Mobil 1 do silnika turbo



Grupy dyskusyjne