Moment obrotowy vs moc silnika
1 | Data: Lipiec 17 2008 08:45:28 |
Temat: Moment obrotowy vs moc silnika | |
Autor: mixokret | Czy ktoś mi może po ludzku wytłumaczyć [ najlepiej na jakimś przykładzie ] 2 |
Data: Lipiec 17 2008 10:50:19 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Łukasz "Dragilla" Sacha | mixokret wrote: Czy ktoś mi może po ludzku wytłumaczyć [ najlepiej na jakimś przykładzie ] dlaczego tak bardzo ważny jest parametr momentu obrotowego? Z tego co wiem Moc = Moment obrotowy * obroty silnika. Zazwyczaj silniki z dużym momentem obrotowym maja mniejszą moc, ponieważ do osiągnięcia większego momentu mają cięższe ruchome elementy w silniku, które to z kolei uniemożliwiają wysokie obroty. Praktycznie z doświadczenia.... duży moment = duże przyspieszenie, duża moc = wysoka prędkość maksymalna. pozdr, -- LS 3 |
Data: Lipiec 17 2008 10:53:11 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Łukasz "Dragilla" Sacha pisze: Z tego co wiem Moc = Moment obrotowy * obroty silnika. No to wlasnie wlozyles kij w mrowisko :) A autora watku odsylam do pogrzebania w archiwum. Burzliwe dyskusje na ten temat byly juz nie raz. Watek podobny do tego o olejach i kilku innych. Raz na jaks czas pojawic sie musi i koniec :) -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 4 |
Data: Lipiec 17 2008 08:58:22 | Temat: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: mixokret | Kuczu, 5 |
Data: Lipiec 17 2008 10:59:21 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | mixokret pisze: Kuczu, byc może pojawiły się jakieś nowe "doniesienia" w tej sprawie ;-) Fizyka sie nie zmienila prze ostatnie kilka lat :) Poczytaj tu: http://tinyurl.com/5u8j4g W sumie chyba najlepsza dyskusja na ten temat. A.Rosa bywal ty wtedy jeszcze. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 6 |
Data: Lipiec 17 2008 11:06:54 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: gildor | Kuczu pisze: mixokret pisze: ROTFL :) miałem dokładnie, wyraz po wyrazie to samo napisać, ale dobrze ze przed wysłaniem klikłem dali ;) -- gildor 9'99 7 |
Data: Lipiec 17 2008 15:24:23 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S | Użytkownik ""Łukasz \"Dragilla\" Sacha"" napisał w Z tego co wiem Moc = Moment obrotowy * obroty silnika. Też mi właśnie próbowano wcisnąć tę regułę, ale dlaczego w takim razie max momentu występuje zazwyczaj gdzieś w połowie skali obrotów, a max mocy - w górnym zakresie? Się mi tu coś nie zgadza, no... MS 8 |
Data: Lipiec 17 2008 15:26:57 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mariusz Kruk | epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mat S" Z tego co wiem Moc = Moment obrotowy * obroty silnika.Te? mi w?a?nie próbowano wcisn?? t? regu??, ale dlaczego w takim razie max Dlatego, że powyżej momentu maksymalnego mniej spada moment niż rosną obroty. Zatem oddawana moc wciąż rośnie. (w przypadku o którym mówisz). -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Kiedy rozmiar dziury serowej przekracza roz- | | miary bułki, wrażenia smakowe są... jak- | http://epsilon.eu.org/ | by... uboższe.(Michał Kukula) /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ 9 |
Data: Lipiec 17 2008 15:59:42 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Si? mi tu co? nie zgadza, no... Se zrobilem przykladowy, nierzeczywisty wykres w Excelu i wyszlo jak trza... Przy mocy rosnacej az do 90% skali obrotow (prawie liniowo), moment wyszedl dosc plaski po calej skali... MS 10 |
Data: Lipiec 17 2008 19:38:27 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Marek Borowski | Mat S wrote: Użytkownik "Mariusz Kruk" napisał:Moze jakbys wiedzial jakich uzyc jednostek to by ci bzdury nie wyszly, no ale coz fizyka nie jest dla wszystkich. Marek 11 |
Data: Lipiec 18 2008 10:22:54 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Moze jakbys wiedzial jakich uzyc jednostek to by ci bzdury nie wyszly, no Dziekujemy ci, wszechwiadzacy Mistrzu Yoda. Oczywiscie WIDZIALES te moje wykresy zanim usunalem plik i WIESZ na pewno, ze "bzdury mi wyszly". Sam bredzisz bzdury, bo nie wiesz nic na temat tego, co mialem na ekranie, ale chetnie sie wypowiadasz w pogardliwy sposob. Te moje "z glowy wziete" wykresy wygladaly tak, jak czesto wygladaja charakterystyki silnikow. Powiedz mi jakie jednostki POWINIENEM zastosowac, zeby wzor Moc=Moment*Obroty dal JEDYNIE POPRAWNA charakterystyke? I jakie zastosowalem (co oczywiscie widziales), ze wyszly mi bzdury (co oczywiscie widziales). MS 12 |
Data: Lipiec 18 2008 19:23:19 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Ozz | Mat S pisze: Użytkownik "Marek Borowski" napisał w wiadomości Dokladnie: Moc wyrazona w koniach mechanicznych = Moment * obroty / 5252 Wartosc 5252 nie jest wymyslona, wynika z czystej fizyki i na sieci obecnie mozna znalezc wszystkie obliczenia/wyprowadzenia itp -- Ozz GSX600F 13 |
Data: Lipiec 18 2008 19:55:39 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Mat S pisze: Dokladnie: Mniejsza o jednostki, chociaz chetniej uzywam kilowatow (ale to proporcjonalne do KM). Nurtuje mnie tylko ten sposob, w jaki Marek B podejrzal moj ekran i stwierdzil, ze wyszly mi bzdury... Z takim nazwiskiem widac ma wejscia w specsluzbach ;-) A to, ze tam jest potrzebny jakis wspolczynnik, tez mi sie wydalo konieczne, po tym jak zobaczylem, ze moj wykorzystany do obliczen silnik ma maks 39 Nm @ 3500 rpm i 120 kW @ chyba 5500 rpm... MS 14 |
Data: Lipiec 21 2008 22:12:31 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Marek Borowski | Mat S wrote: Moze i tak ;-). Szybka diagnoza twoich wnioskow. Pozdr Marek 15 |
Data: Lipiec 22 2008 10:28:08 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Moze i tak ;-). Szybka diagnoza twoich wnioskow. Błędna :P A opinia na podstawie szybkiej diagnozy wydana trochę zbyt stanowczym językiem - normalnie jak Dr House ;-) Dobra, starczy tego wątku już... MS 16 |
Data: Lipiec 17 2008 10:50:08 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Alti |
Czy ktoś mi może po ludzku wytłumaczyć [ najlepiej na jakimś przykładzie ] Przejedź się to skumasz. Im większy moment tym lepsza elastyczność. Im większa moc tym wyższa prędkość maksymalna. Wojtek 17 |
Data: Lipiec 17 2008 12:01:14 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: primuss | "Alti" napisał(a): Im większy moment tym lepsza elastyczność. Im większa moc tym wyższa 2 bzdury w jednym poscie, hi hi elastycznosc a umiejscowienie moment obrotowego maja ostatnio niewiele wspolnego ze soba. Przejedz sie jakims Ducati, a zobaczysz, czy te silniki w istocie sa elastyczne (jako elastycznosc rozumiem sklonnosc do zbierania sie i kulturalnej pracy silnika na niskich obrotach) - a potem porownaj np. z nowoczesna rzedowa 600-tka. Predkosc max. zalezy od mocy tylko posrednio - licza sie przelozenia, aerodynamika itd -- pozdr., primuss XJ900 - sprzedam http://skocz.pl/myxj Czerwona Inazuma 750 - sprzedana! :( Virago 250 18 |
Data: Lipiec 17 2008 12:16:44 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 17 Jul 2008 10:50:08 +0200, "Alti" Przejedź się to skumasz. Dwa stwierdzenia i dwie nieprawdy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 19 |
Data: Lipiec 17 2008 13:08:37 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Adam Płaszczyca pisze: Dwa stwierdzenia i dwie nieprawdy. raczej skrot myslowy -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 20 |
Data: Lipiec 17 2008 14:04:37 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 17 Jul 2008 13:08:37 +0200, Kuczu Dwa stwierdzenia i dwie nieprawdy. Raczej nie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 21 |
Data: Lipiec 17 2008 14:06:20 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Adam Płaszczyca pisze: Raczej nie. Udowodnij -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 22 |
Data: Lipiec 17 2008 14:19:08 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Eskimos | On Thu, 17 Jul 2008 14:06:20 +0200, Kuczu Adam Płaszczyca pisze: To żes se dyskutanta znalazł, niech cie... Darz bór, Eskimos FJ1200 Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!! Poznań 23 |
Data: Lipiec 17 2008 14:22:27 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Eskimos pisze: To żes se dyskutanta znalazł, niech cie... Jestem ciekaw na co wpadnie tym razem :) -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 24 |
Data: Lipiec 17 2008 15:53:07 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 17 Jul 2008 14:06:20 +0200, Kuczu Raczej nie.Udowodnij Moc maksymalna wcale nei wyznacza prędkości maksymalnej. Ta wyznacza przeciecie charakterystyki oporu powietrza i charakterystyki mocy na kole napędzanym. Sama moc maksymalna nie wystarczy. Moment maksymalny nie mówi nic o tym, jak motocykl przyśpiesza, bo to zależy od charakterystyki momentu, a nie od wartości maksymalnej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 25 |
Data: Lipiec 17 2008 16:08:53 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Moc maksymalna wcale nei wyznacza prędkości maksymalnej. Ta wyznacza chcesz umieszczac moc i sile oporu na jednym wykresie? sila oporu - OK, ale ma sie przeciac wlasnie z charakterystyka SILY NAPEDOWEJ pochodzacej od momentu na tylnym kole. Moment maksymalny nie mówi nic o tym, jak motocykl przyśpiesza, bo to Czyli pojazd wazacy 300 kg, majacy moment maks 45Nm i plaska jego charakterystyke, bedzie przyspieszal lepiej niz taki sam z momentem 145Nm, ale bardziej stroma charakterystyka? Ejze... MS 26 |
Data: Lipiec 17 2008 16:14:47 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: bokomaru | Mat S wrote: Czyli pojazd wazacy 300 kg, majacy moment maks 45Nm i plaska jego charakterystyke, bedzie przyspieszal lepiej niz taki sam z momentem 145Nm, ale bardziej stroma charakterystyka? Ejze... z grubsza tak. gdyz konstruktorzy znajac charakterystyke momentu tak zaprojektuja skrzynie biegow, zeby ja optymalnie wykorzystac. Moze zbyt duzy rozrzut podales (cudow nie ma....), ale porownujac porownywalne (czyli np. 120 Nm i 150 Nm) tak wlasnie bedzie. -- bartek & koza xt660x 27 |
Data: Lipiec 17 2008 16:46:14 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S | Użytkownik "bokomaru" napisał w wiadomości Moze zbyt duzy rozrzut podales (cudow nie ma....) Honda shadow 750 vs turbo hayabusa ;-) MS 28 |
Data: Lipiec 17 2008 21:46:09 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: bokomaru | Mat S wrote: Honda shadow 750 vs turbo hayabusa ;-) to jest podwojnie nieporownywalne. Turbo splaszcza moment. -- bartek & koza xt660x 29 |
Data: Lipiec 18 2008 10:09:57 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S | Bokomaru rzecze: to jest podwojnie nieporownywalne. Turbo splaszcza moment. OK, to Yamaha MT-01. Chodzi mi TYLKO o podobne masy+duza roznica momentow, bo AP napisal, ze wartosc maks jest niewazna, a wazna tylko charakterystyka. Chcialem w zawoalowany sposob pokazac, ze to nieprawda, nie chce mi sie dyskutowac, ze tu chodzilo o porownywalne wartosci, bo o tym mowy nie bylo. MS 30 |
Data: Lipiec 18 2008 11:50:17 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 10:09:57 +0200, "Mat S" bo AP napisal, ze wartosc maks jest niewazna, a wazna tylko charakterystyka. Nie napisałem tego. Napisałem, że moc maksymalna nie wyznacza Vmax. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 31 |
Data: Lipiec 18 2008 11:58:38 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Adam Płaszczyca pisze: Napisałem, że moc maksymalna nie wyznacza Vmax. CHLOPIE !! Nikt nie twierdzi ze Vmax = P * XYZ Ale upieramy sie ze dla P1 > P2 bedzie V1 > V2. Czy mozesz przeprowadzic dowod dla podwazenia tego twierdzenia ? -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 32 |
Data: Lipiec 18 2008 12:29:08 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 11:58:38 +0200, Kuczu
I to nie jest prawdą. Tak może być, może być zupełnie inaczej. Owszem, przy podobnych sprzętach (masa, rozmiary, konstrukcja motocykla i silnika), oraz dużej różnicy mocy maksymalnej To, co podałeś ma duże szanse zostac spełnione. W innych przypadkach może być nieprawdą. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 33 |
Data: Lipiec 18 2008 12:34:43 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Adam Płaszczyca pisze: I to nie jest prawdą. Tak może być, może być zupełnie inaczej. Owszem, No to widze ze musze inaczej... Jest sobie furmanka, pusta lub z sianem. Kiedy pojedzie szybciej, z jednym czy z dwoma konmi ? -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 34 |
Data: Lipiec 18 2008 13:02:21 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 12:34:43 +0200, Kuczu Jest sobie furmanka, pusta lub z sianem. Kiedy pojedzie szybciej, z A to zalezy od jakości koni, od tego która ma siano, a która pusta i która z drzewa, a która z kątowników stalowych. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 35 |
Data: Lipiec 18 2008 13:12:55 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Adam Płaszczyca pisze: A to zalezy od jakości koni, od tego która ma siano, a która pusta i Pierdolisz. Mowa o jednej i tej samej furmance i jednej parze koni. Furman jest trzezwy, konie najedzone i zdrowe. Ale widze ze nawet takie proste zadanie Cie przerasta. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 36 |
Data: Lipiec 18 2008 13:22:18 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 13:12:55 +0200, Kuczu A to zalezy od jakości koni, od tego która ma siano, a która pusta i Nie, nie przerasta. Jeszcze charakterystyke moc/prędkośc koni poprosze, bo sa trzy różne. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 37 |
Data: Lipiec 18 2008 13:43:36 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Adam Płaszczyca pisze: poprosze, bo sa trzy różne. Konie Ci sie rozmnozyly ? Jak dla mnie total EOT. Przerastasz mnie... -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 38 |
Data: Lipiec 18 2008 14:05:17 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 13:43:36 +0200, Kuczu poprosze, bo sa trzy różne. "Kiedy pojedzie szybciej, z jednym czy z dwoma konmi ?" Jak dla mnie total EOT. Przerastasz mnie... No skoro Twoje słowa Cię przerastają? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 39 |
Data: Lipiec 18 2008 18:38:14 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: sajgon | Kuczu pisze: Jest sobie furmanka, pusta lub z sianem. Kiedy pojedzie szybciej, z jednym czy z dwoma konmi ? ladnie, obrazowo. porownywalne do powiedzonka z dziedziny optymalizacja, ze dziewiec bab w miesiac dziecka nie urodzi... pzdr, saj 40 |
Data: Lipiec 18 2008 19:31:13 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Ozz | Kuczu pisze: Adam Płaszczyca pisze:W nocy skonczylo sie nam piwo, poszlismy do nocnego we trzech. Przynieslismy 24 zeby byla okragla liczba. Gdyby poszedl jeden z nas, czas bylby ten sam, jedynie mniej by uciagnal reklamowek. Niestety polibude konczylem dawno temu, wiec musialem uproscic obliczenia :) -- Ozz GSX600F 41 |
Data: Lipiec 18 2008 19:37:00 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S | W nocy skonczylo sie nam piwo, poszlismy do nocnego we trzech. Przynieslismy 24 zeby byla okragla liczba. Gdyby poszedl jeden z nas, czas bylby ten sam, jedynie mniej by uciagnal reklamowek. Niestety polibude konczylem dawno temu, wiec musialem uproscic obliczenia :) Widocznie zarowno 8 browcow, jak i 24, jest mocno ponizej waszego udzwigu maksymalnego ;) Idz odrobic lekcje: tera niech kazdy przytaszczy po zgrzewce 24 szt A potem kazdy po kolei niech przyniesie 3 zgrzewki... :D A, tylko daj adres najpierwej... MS 42 |
Data: Lipiec 18 2008 21:19:41 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Ozz | Mat S pisze: Przebieg mielismy juz spory, po 8 okrazen do lodowki, tylko jeden kumpel byl zdublowany.W nocy skonczylo sie nam piwo, poszlismy do nocnego we trzech. Przynieslismy 24 zeby byla okragla liczba. Gdyby poszedl jeden z nas, czas bylby ten sam, jedynie mniej by uciagnal reklamowek. Niestety polibude konczylem dawno temu, wiec musialem uproscic obliczenia :) Na drugi dzien trzeba bylo uszczelniac sie mineralnym ;) -- Ozz GSX600F 43 |
Data: Lipiec 18 2008 12:30:55 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
On Fri, 18 Jul 2008 10:09:57 +0200, "Mat S" To uważaj, bo cytuję: Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w wiadomości Moment maksymalny nie mówi nic o tym, jak motocykl przyśpiesza, bo to koniec cytatu MS 44 |
Data: Lipiec 18 2008 13:04:29 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 12:30:55 +0200, "Mat S" No i teraz wskaż, gdzie w cytowanym masz, iż 'moc maksymalna wyznaczabo AP napisal, ze wartosc maks jest niewazna, a wazna tylko Vmax'. Ja widzę tylko stwierdzenie, że: 1. Wartość 2. momentu (nie mocy) 3. Nie określa jak motocykl przyśpiesza (a nie osiąga Vmax). Chyab coś Ci sie pokręciło ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 45 |
Data: Lipiec 18 2008 13:30:28 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
On Fri, 18 Jul 2008 10:09:57 +0200, "Mat S" To uważaj, bo cytuję: Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w wiadomości Moment maksymalny nie mówi nic o tym, jak motocykl przyśpiesza, bo to koniec cytatu MS No i teraz wskaż, gdzie w cytowanym masz, iż 'moc maksymalna wyznacza No to teraz wskaz, gdzie w nastepujacej potem naszej wymianie zdan, JA twierdze, ze "moc maksymalna wyznacza Vmax". Ja caly czas staram sie wykazac, ze jednak wysoka maksymalna wartosc momentu obrotowego moze miec zbawienny wplyw na przyspieszanie w stosunku do takiego samego pojazdu z silnikiem o niskiej wartosci momentu, za to o jego plaskiej charakterystyce. Nie pisze o mocy, tylko momencie. Nie o predkosci, tylko o przyspieszeniu. Przed chwila napisales, ze czegos nie twierdziles. Pokazalem ci cytat, w ktorym jednak wlasnie to powiedziales. Teraz twierdzisz, ze ja cos powiedzialem. Pokaz mi cytat MOJEJ wypowiedzi, do ktorego sie odnosisz, jesli laska. Chyba, ze Ci sie cos pokrecilo. ;-) MS 46 |
Data: Lipiec 18 2008 13:52:57 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 13:30:28 +0200, "Mat S" bo AP napisal, ze wartosc maks jest niewazna, a wazna tylko No i? Ile razy jeszcze dasz ten cytat, który jedynie potwierdza, że nie napisałem tego, co Kuczu sugerował? Ja caly czas staram sie wykazac, ze jednak wysoka maksymalna wartosc momentu Istotnie, może. Tyle, że nie musi. To warunek konieczny, ale niewystarczający. Przed chwila napisales, ze czegos nie twierdziles. Pokazalem ci cytat, w Słonko, napisałem, że nie wyrażałem twierdzenia dotyczącego MOCY. Ty zaś przytoczyłeś inne twierdzenie dotyczace MOMENTU. Czy naprawde nie widzisz różnicy? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 47 |
Data: Lipiec 18 2008 14:06:54 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
On Fri, 18 Jul 2008 13:30:28 +0200, "Mat S" Słonko, napisałem, że nie wyrażałem twierdzenia dotyczącego MOCY. Ty W dluzszawej wymianie zdan dotyczacej momentu, zapoczatkowanej przez tamta twoja wypowiedz, ja pisze caly czas o momencie. To ty nagle przerzucasz sie na moc. Czy naprawde nie widzisz roznicy? Moje zdanie bo AP napisal, ze wartosc maks jest niewazna, a wazna tylko dotyczylo twojej wypowiedzi o momencie. Moje "wartosc maks" dotyczyla zatem rowniez momentu. Nie pisze tu o mocy ani slowa. Zdanie to bylo odpowiedzia na wypowiedz Bokomaru: "to jest podwojnie nieporownywalne. Turbo splaszcza moment." Tez nie ma tu nic o mocy. Nie wiem, na ktorym etapie wlaczyles Kucza, na ktorym moment przeskoczyl ci na moc. Widze tylko, ze pokielbasiles niezle i starasz sie teraz przerzucic balagan na cudze barki... W tej sytuacji zwracanie sie do kogokolwiek w poblazliwy sposob jest co najmniej niestosowne. MS 48 |
Data: Lipiec 18 2008 14:17:32 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 14:06:54 +0200, "Mat S" bo AP napisal, ze wartosc maks jest niewazna, a wazna tylko OK, teraz jarzę. Niemniej dalej nie ma stwierdzenia, że 'wartość maks jest nieważna'. Jest stwierdzenie że nie można za jej pomocą (czyli tylko za jej pomocą) wyznaczyć jednoznacznie zachowania sprzęta. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 49 |
Data: Lipiec 18 2008 14:24:21 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Niemniej dalej nie ma stwierdzenia, że 'wartość maks jest nieważna'. Dla mnie taki sens ma twoje zdanie: "Moment maksymalny nie mówi nic o tym, jak motocykl przyśpiesza, bo to zależy od charakterystyki momentu, a nie od wartości maksymalnej." Byc moze zrozumialem cie opacznie. Byc moze probujesz sie juz wyslizgac ;-) MS 50 |
Data: Lipiec 18 2008 15:05:01 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 14:24:21 +0200, "Mat S" Niemniej dalej nie ma stwierdzenia, że 'wartość maks jest nieważna'. Nic podobnego. Zauważ, że wartość maksymalna jest na wykresie charakterystyki. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 51 |
Data: Lipiec 18 2008 15:12:52 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
On Fri, 18 Jul 2008 14:24:21 +0200, "Mat S" Na to dictum już argumentu nie znajdę. MS 52 |
Data: Lipiec 18 2008 10:37:07 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 17 Jul 2008 16:08:53 +0200, "Mat S" chcesz umieszczac moc i sile oporu na jednym wykresie? No tak, teraz ja dałem skrót myslowy ;) Oczywiście masz rację. Czyli pojazd wazacy 300 kg, majacy moment maks 45Nm i plaska jego Stan krańcowy - masz silnik, który od 1000 do 3000 obr/min rozwija moment 1 Nm, od 3000 do 3050 obr/min 145Nm, a od 3050 do 7000 obr/min rozwija 1 Nm. I co? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 53 |
Data: Lipiec 18 2008 10:53:39 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S | Stan krańcowy - masz silnik, który od 1000 do 3000 obr/min rozwija W calej tej dyskusji chodzilo mi o to, ze napisales, ze wartosc maksymalna momentu obr nie jest wazna. Wedlug mnie po prostu jest. Hm... silnikow o TAKIEJ charakterystyce, jaka podales, nie stosuje sie do napedzania pojazdow, a tylko maszyn, ktore dzialaja stale, przy napedzie dajacym 3000-3050 rpm. A tutaj mowimy o pojazdach - konkretnie o motocyklach. Tutaj juz raczej mozna spotkac charakterystyke, ktora bedzie miala jeden solidny garb, ale dojscie do niego i wyjscie bedzie jednak opadalo pod JAKIMS skosem - lagodnie w gore od zera, lagodnie w dol do konca obrotow. I jesli nawet silnik, ktory ma 1000 Nm maks momentu, ma charakterystyke mocno garbata, pojazd przezen napedzany bedzie sie rozpedzal lepiej niz napedzany silnikiem o maks momencie 45Nm przez cala skale. M. in dlatego, ze juz 10-15% skali obrotow, bedzie mial moment WIEKSZY niz tamte 45Nm. Zreszta silnik z twojego przykladu tez by sie nadal. Chodzil by sobie caly czas przy obrotach momentu maksymalnego, napedzajac pompe hydrauliczna. Naped bylby realizowany tak, jak w tej nowej Hondzie z bezstopniowa przekladnia hydrauliczna. Caly czas przy maksymalnym momencie obrotowym z silnika (wynoszacym 145 Nm). Nadal twierdze, ze taki pojazd bedzie sie rozpedzal niz taki, ktory ma 45Nm przez cala skale. Cos jak naped turbosmiglowy, gdzie turbina chodzi caly czas z obrotami maksymalnego momentu (gdy wymaga sie od niej pracy). MS 54 |
Data: Lipiec 18 2008 11:03:52 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Naped bylby realizowany tak, jak w tej nowej Hondzie z bezstopniowa Sam sobie przykontrargumentuje: Tylko ze wtedy mamy do czynienia z napedem pojazdu silnikiem hyrdaulicznym, o momencie 145Nm przez cala skale obrotow ;-) Pomniejszonym oczywiscie o sprawnosc przeniesienia napedu z silnika spalinowego na pompe i sprawnosc przeniesienia napedu z pompy do silnika hydraulicznego... MS 55 |
Data: Lipiec 18 2008 12:36:13 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: bokomaru | Mat S wrote: Tylko ze wtedy mamy do czynienia z napedem pojazdu silnikiem hyrdaulicznym, o momencie 145Nm przez cala skale obrotow ;-) nie trzeba az tak bardzo kombinowac. silnik elektryczny ma staly moment w funkcji obrotow. To jest wlasnie odpowiedzialne za specyficzne przyspieszanie tramwayu. -- bartek & koza xt660x 56 |
Data: Lipiec 18 2008 13:06:15 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 12:36:13 +0200, bokomaru nie trzeba az tak bardzo kombinowac. silnik elektryczny ma staly moment Rotfl :D Chłopie, Ty poczytaj zanim coś napiszesz. To, co podałeś jest prawdą TYLKO dla silnika synchronicznego, który jako żywo nie jest stosowany w tramwajach. Zaś stosowane (bo teraz coraz rzadziej) silniki szeregowe prądu stałego mają charakterystykę momentu wykładnicza - czyli potężny moment przy małych prędkościach i mały przy dużych. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 57 |
Data: Lipiec 18 2008 13:38:43 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Zaś stosowane (bo teraz coraz rzadziej) silniki szeregowe prądu A co mialoby byc parametrem "a" tej funkcji wykladniczej [f(x)=a^x]? Bo jest to funkcja nieco pokrecona i dla "a" wiekszego od 0 jej wartosc poteznie rosnie ze wzrostem argumentu "x", nie maleje. Dla "a" z zakresu (0,1), rzeczywiscie maleje, tylko chcialbym wiedziec co sie tam przedstawia w przypadku tramwaju. MS 58 |
Data: Lipiec 18 2008 13:56:50 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 13:38:43 +0200, "Mat S" A co mialoby byc parametrem "a" tej funkcji wykladniczej [f(x)=a^x]? Kurcze, chyba mi sie pozajączkowało. Chodziło o f(x)=a/x. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 59 |
Data: Lipiec 18 2008 12:39:51 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 11:03:52 +0200, "Mat S" Sam sobie przykontrargumentuje: Nie. Przekładnia zmienia moment. Masz an wejściu stałe obroty i stały moment, na wyjściu masz zmienne obroty i zmienny moment. Jedynie moc na wejściu i wyjściu pozostaje ta sama (oczywiście jeśli pominiemy straty przekłądni). -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 60 |
Data: Lipiec 18 2008 13:05:03 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Nie. Przekładnia zmienia moment. Masz an wejściu stałe obroty i stały No dobra, jakos trzeba te predkosc obrotowa regulowac, i mozna przez zmiane momentu -> zapedzilem sie w rozwazaniach, ale to juz byla dygresja w dyskusji o przewadze plaskiej charakterystyki momentu nad wysoka wartoscia maksymalna tegoz. Nie zmieniaj tematu ;-) MS 61 |
Data: Lipiec 18 2008 13:24:40 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 13:05:03 +0200, "Mat S" Nie. Przekładnia zmienia moment. Masz an wejściu stałe obroty i stały Alez ja jej nei zmieniam ;) jedynie kontrargumentuję. Inna sprawa, że przekładnia bezstopniowa spowodowałaby konstruowanie silników które miałby bardzo wąską charakterystykę, dzięki czemu byłyby oszczędne. Zauważ, że o wiele łatwiej jest zaprojektować silnik spalinowy, który ma z założenia pracować przy stałych obrotach. Upraszcza to policzenie wszelkich zagadnień dynamicznych, na przykład zaprojektowanie rozrządu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 62 |
Data: Lipiec 18 2008 13:43:03 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
byłyby oszczędne. Zauważ, że o wiele łatwiej jest zaprojektować silnik Zauwazylem to juz czas temu jakis, ale my tu od poczatku dyskutowalismy o realnych pojazdach, ktore wykorzystuja silnik w szerokim zakresie obrotow, do momentu, w ktorym zalozyles taki o wysokim momencie w bardzo waskim zakresie, zmieniajac tym samym tok dyskusji na sposob wykorzystania takiego dziwadelka do napedu pojazdow, czego nikt nie robi, gdyz jest to bezzasadne. Taaaaa, juz w liceum mialem problemy zwiazane z konstruowaniem zbyt dlugich zdan ;-) MS 63 |
Data: Lipiec 18 2008 13:48:41 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Mat S pisze: Zauwazylem to juz czas temu jakis, ale my tu od poczatku dyskutowalismy o realnych pojazdach, ktore wykorzystuja silnik w szerokim zakresie obrotow, do momentu, w ktorym zalozyles taki o wysokim momencie w bardzo waskim zakresie, zmieniajac tym samym tok dyskusji na sposob wykorzystania takiego dziwadelka do napedu pojazdow, czego nikt nie robi, gdyz jest to bezzasadne. alez my dalismy sie wciagnac w typowe plaszczycenie, z ktorego osobnik Plaszczyca jest znany, takie ma hobby. Mea culoa ze nakarmilem Trolla i wszystkich przepraszam. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 64 |
Data: Lipiec 18 2008 13:51:18 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
alez my dalismy sie wciagnac w typowe plaszczycenie, z ktorego osobnik No tak slyszalem, ale sam tego nie doswiadczylem. Sama ta dyskusja jakos do calkiem nieciekawych nie nalezala, tylko moze dawno temu powinnismy sp...lac na inna grupe ;-) Za przejaw opisywanego przez ciebie zjawiska moge uznac sytuacje z zaprzeczaniem wlasnym slowom i przypisywanie MI slow cudzych. Na razie wole to zlozyc na karb ogolnego zametu... MS 65 |
Data: Lipiec 18 2008 14:06:28 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 13:51:18 +0200, "Mat S" Za przejaw opisywanego przez ciebie zjawiska moge uznac sytuacje z Wybacz, może zauważysz, że na zaprzeczenie, jakobym pisał o mocy dałeś cytat o momencie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 66 |
Data: Lipiec 18 2008 14:11:57 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Wybacz, może zauważysz, że na zaprzeczenie, jakobym pisał o mocy dałeś No wlasnie w tym momencie przeskoczyl ci moment na moc. Ja wczesniej pisalem o momencie, wiec i cytat dalem o momencie. Jesli ci sie bedzie chcialo, przesledz dyskusje od postu: Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w wiadomości MS 67 |
Data: Lipiec 18 2008 12:38:42 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 10:53:39 +0200, "Mat S" Stan krańcowy - masz silnik, który od 1000 do 3000 obr/min rozwija Jest o tyle tylko, że jest to jeden z punktów charaktrystyki. Hm... silnikow o TAKIEJ charakterystyce, jaka podales, nie stosuje sie do Zastrzegłem, że stan krańcowy, czyli świadome sprowadzenie sytuacji do przyadku niewystepującego w naturze, za to dobrze demonstrującego, że samo Tmax nie wystarcza. obrotow. I jesli nawet silnik, ktory ma 1000 Nm maks momentu, ma No i Ty też przyjmujesz skrajne przypadki. Raz, że jak przyjmujemy tak skrajne, to czemu nei założyć tak skrajnej charakterystyki? Dwa, pominąłeś zupełnie masę sprzętu. Zreszta silnik z twojego przykladu tez by sie nadal. Chodzil by sobie caly Mylisz się. Zapomniałeś uwzględnić masę, oraz moc. Silnik taki, jak podałem będzie osiągał moc 53kW, czyli 72KM. Silnik mający 100Nm przy 8000 obr/min będzie rozwijał 84kW, czyli 114KM. Jesli mają taką samą przekładnię, to ten drugi bedzie jednak miał większy Vmax (założenie - opory ruchu sa takie same). Znów przykład, że pojedyncza wartość nie mówi wiele. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 68 |
Data: Lipiec 18 2008 11:18:53 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Adam Płaszczyca pisze: Stan krańcowy - masz silnik, który od 1000 do 3000 obr/min rozwija I jajco. Fizycznie niemozliwe. Narysuj mi wykres tego momentu jako wykres funkcji liniowej. A potem wroc do szkoly na lekcje matematyki. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 69 |
Data: Lipiec 18 2008 12:33:10 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S | Stan krańcowy - masz silnik, który od 1000 do 3000 obr/min rozwija A czemu ma być LINIOWA do wała korbowego? Nie ma silnikow o charakterystyce liniowej, a zwlaszcza ten nie ma liniowej, ale jest to silnik teoretyczny, ktorego zastosowanie w pojazdach jest bezzasadne, ale dalo by sie zrobic ;-) MS 70 |
Data: Lipiec 18 2008 12:38:16 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Mat S pisze: A czemu ma być LINIOWA do wała korbowego? Nie musi. Mea culpa. Ale musi byc funkcja i byc ciagla. Zapodany przez AP przypadek nie jest funkcja. Nie ma silnikow o charakterystyce liniowej A idealny silnik elektryczny ? Tak z ciekawosci pytam. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 71 |
Data: Lipiec 18 2008 12:43:17 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mariusz Kruk | epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kuczu" A czemu ma być LINIOWA do wała korbowego?Nie musi. Mea culpa. Ale musi byc funkcja i byc ciagla. Zapodany przez Raczej nie. Im wyższa prędkość obrotowa, tym wyższa indukowana siła elektromotoryczna i tym mniejszy moment siły. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Jestem zegarem! Mam wskazówki od psychiatry. \ / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ 72 |
Data: Lipiec 18 2008 13:09:17 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 12:43:17 +0200, Mariusz Kruk Nie ma silnikow o charakterystyce liniowejA idealny silnik elektryczny ? Tak z ciekawosci pytam. Zależy jaki silnik. Synchroniczny ma stałą wartość momentu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 73 |
Data: Lipiec 18 2008 13:32:31 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mariusz Kruk | epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Adam Płaszczyca" Zależy jaki silnik. Synchroniczny ma stałą wartość momentu.Raczej nie. Im wyższa prędkość obrotowa, tym wyższa indukowana siłaNie ma silnikow o charakterystyce liniowejA idealny silnik elektryczny ? Tak z ciekawosci pytam. Fakt, pisałem o klasycznym asynchronicznym. -- \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ BUTT.COM IS NOT MY E-MAIL ADDRESS(Bart Simp- son on chalkboard in episode 5F19) \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\. 74 |
Data: Lipiec 18 2008 13:58:16 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 13:32:31 +0200, Mariusz Kruk Raczej nie. Im wyższa prędkość obrotowa, tym wyższa indukowana siłaZależy jaki silnik. Synchroniczny ma stałą wartość momentu. To też nie do końca. Od zatrzymania masz szybki przyrost momentu, potem T max i dalej padanie aż do prędkości wirowania pola magnetycznego stojana. PRzy tej prędkości silnik ma zerowy moment, a powyżej zaczyna pracowac prądnicowo, czyli hamować. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 75 |
Data: Lipiec 18 2008 13:07:23 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Mat S pisze: A idealny silnik elektryczny ? Tak z ciekawosci pytam. A taki teoretyczny niech se nawet ma liniowa, co nie znaczy ze charakterystyke KAZDEGO silnika da sie przedstawic liniowo, a tego wymagales od rowniez teoretycznego silnika Adama P. Jego silnik, potrzebny do wczesniejszej dyskusji, mial charakterystyke "waskodzwonowa" ;-) nie liniowa. MS 76 |
Data: Lipiec 18 2008 13:08:26 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 12:38:16 +0200, Kuczu Nie musi. Mea culpa. Ale musi byc funkcja i byc ciagla. Zapodany przez LOL. Nie jest? Ciekawe. Możesz powiedzieć dlaczego? Wydaje mi się, że spełnia wszystkie wymagania, jakie podaje definicja funkcji, czyli przekształcenia jednego zbioru w drugi takiego, że dla każdego elementu ze zbioru A przyporządkowany jest jeden element zbioru B. Zbiory A i B to dopowiednio prędkość obrotowa i wartośc momentu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 77 |
Data: Lipiec 18 2008 13:17:51 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Adam Płaszczyca pisze: dla każdego elementu ze zbioru A przyporządkowany jest jeden element zbioru B. No. A dla obrotow 3000 i 3050 przyporzadkowales zbior wartosci z zakresu 0-145. Wiec nie jest to funkcja. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 78 |
Data: Lipiec 18 2008 13:38:16 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 13:17:51 +0200, Kuczu dla każdego elementu ze zbioru A przyporządkowany jest jeden element zbioru B. Ja bardzo przepraszam, że nie rozumiesz tego, co widzisz. Tam jest bardzo ostro narastająca i opadająca linia. Możesz ją sobie zaaproksymować - przy 2999 i 3051 masz 1 Nm, a przy 3000 i 3050 masz 145Nm. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 79 |
Data: Lipiec 18 2008 13:45:58 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Adam Płaszczyca pisze: Ja bardzo przepraszam, że nie rozumiesz tego, co widzisz. Tam jest Bzdura. Napisales "do" i "od". Teraz zaczynasz plaszczycic. Ja sie poddaje. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 80 |
Data: Lipiec 18 2008 14:06:54 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 13:45:58 +0200, Kuczu Ja bardzo przepraszam, że nie rozumiesz tego, co widzisz. Tam jest Przepraszam, że nei wiesz co to przedziały zamknięte i otware. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 81 |
Data: Lipiec 18 2008 15:16:37 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Adam Płaszczyca pisze: Przepraszam, że nei wiesz co to przedziały zamknięte i otware. Tak sie sklada ze wiem. Wiem tez o paru zagadnieniach Analizy Matematycznej, o ktorych Ci sie newet nie snilo. Wiem tez ze w przypadku wykresu funkcji mocy lub momentu nie mozna mowic o funcji nieciaglej i przedzialach otwartych. Jesli zas funkcja jest ciagla i twoje "kreseczki" sa pochyle to zalozenie poczatkowe istnienia silnika o jedynie dwoch wartosciach momentu (albo 1 albo 145) nie jest spelnione. Tak czy owak po prostu pierdolisz bo lubisz zaistniec. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 82 |
Data: Lipiec 18 2008 15:30:51 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 15:16:37 +0200, Kuczu Tak sie sklada ze wiem. Wiem tez o paru zagadnieniach Analizy Śmiem wątpić po tym, co zaprezentowałeś. Ale nei mam zamiaru Cię przekonywać do tego. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 83 |
Data: Lipiec 18 2008 16:42:17 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Adam Płaszczyca pisze: Śmiem wątpić po tym, co zaprezentowałeś. Ale nei mam zamiaru Cię Massakra. Ty naprawde jestes niereformowalny. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 84 |
Data: Lipiec 18 2008 13:47:39 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Adam Płaszczyca pisze: Czyli wszystko byloby cacy, gdyby AP nie zaznaczyl tych pionowych kresek, prawda? Dla porzadku trzebaby jeszcze zakonczyc pierwszy poziomy odcinek (niski) malym okregiem (pustym w srodku), a ten drugi, wysoko, ograniczyc dwoma koleczkami (pelnymi w srodku), trzeci (niski) tez zaczac okregiem i wszystko byloby jasne? ;-) Bo takie funkcje (o pocietych wykresach) istnieja... Zdaje sie ze jedna z nich nazywa sie Entienne czy jakos tak... Inna to "cecha"... Ogolnie, funkcje o wartosciach dyskretnych... Ale to dla mnie nieco grzaski temat, wole tu zakonczyc ;-) MS 85 |
Data: Lipiec 18 2008 13:52:38 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Mat S pisze: Czyli wszystko byloby cacy, gdyby AP nie zaznaczyl tych pionowych kresek, prawda? tak Dla porzadku trzebaby jeszcze zakonczyc pierwszy poziomy odcinek (niski) malym okregiem (pustym w srodku), a ten drugi, wysoko, ograniczyc dwoma koleczkami (pelnymi w srodku), trzeci (niski) tez zaczac okregiem i wszystko byloby jasne? ;-) No w przyblizeniu :) Ale pojawily by sie wtedy punkty nieciaglosci funkcji dosyc ryzykowne w przypadku wykresu mocy silnika :) -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 86 |
Data: Lipiec 18 2008 14:08:35 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
No w przyblizeniu :) Ale pojawily by sie wtedy punkty nieciaglosci funkcji Niby tak, ale to "silnik teoretyczny" ;-) MS 87 |
Data: Lipiec 18 2008 15:55:53 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: bokomaru | Mat S wrote: Niby tak, ale to "silnik teoretyczny" ;-) kochany, taki silnik istnieje. w Fordzie Granada. -- bartek & koza xt660x 88 |
Data: Lipiec 18 2008 15:59:56 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Mat S wrote: a to wspolczuje ;-) silnik z innego ukladu - nie da sie opisac nasza fizyka ;-) MS 89 |
Data: Lipiec 18 2008 14:08:06 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 13:52:38 +0200, Kuczu Czyli wszystko byloby cacy, gdyby AP nie zaznaczyl tych pionowych kresek, A jak za pomoca Ascii-art chcesz pokazać niemal pionowe odcinki charakterystyki? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 90 |
Data: Lipiec 18 2008 14:18:25 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
On Fri, 18 Jul 2008 13:52:38 +0200, Kuczu Mnie idzie o to, zeby ich tam w ogole nie bylo. Wtedy byloby: dla x=(0;3000) f(x)=1 dla x=<3000;3050> f(x)=145 dla x=(3050;7000) f(x)=1 Charakterystyka nieciagla, wartosci dyskretne. I ja mam juz dosc na dzis. MS 91 |
Data: Lipiec 18 2008 13:48:26 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
nich nazywa sie Entienne czy jakos tak... Inna to "cecha"... Ogolnie, Przedobrzylem. Etienne... MS 92 |
Data: Lipiec 18 2008 14:07:32 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 13:47:39 +0200, "Mat S" Bo takie funkcje (o pocietych wykresach) istnieja... Zdaje sie ze jedna z I jeszcze takie o nieciągłych dziedzinach... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 93 |
Data: Lipiec 18 2008 12:41:13 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 11:18:53 +0200, Kuczu Stan krańcowy - masz silnik, który od 1000 do 3000 obr/min rozwija A prosze bardzo: _ | | | | | | ________________| |____________________ -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 94 |
Data: Lipiec 18 2008 12:57:38 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Adam Płaszczyca pisze: A prosze bardzo: I to wedlug Ciebie jest wykres mocy ? To jaka wartosc ma funcja przy 3000 i 3050 rpm ? -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 95 |
Data: Lipiec 18 2008 13:09:55 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Kuczu pisze: I to wedlug Ciebie jest wykres mocy ? To jaka wartosc ma funcja przy 3000 i 3050 rpm ? Zreszta to przeciez nie jest wykres funkcji :) Szkola podstawowa sie klania. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 96 |
Data: Lipiec 18 2008 13:14:09 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Zreszta to przeciez nie jest wykres funkcji :) Szkola podstawowa sie Gaussowski rozklad zmiennej losowej mozna doprowadzic do podobnej postaci. Te 2 linie po bokach maksimum nie musza byc przeciez calkiem pionowe, moga tworzyc taki "wyciagniety" dzwon... W ASCII nikt ci tego ladnie nie narysuje. Nie mozna negowac istnienia takiego silnika, bo to bylo pewne zalozenie - wartosc WEJSCIOWA do rozwazan, nie ich WYNIK. MS 97 |
Data: Lipiec 18 2008 13:19:43 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Mat S pisze: Te 2 linie po bokach maksimum nie musza byc przeciez calkiem pionowe, moga tworzyc taki "wyciagniety" dzwon... Cytuje : silnik, który od 1000 do 3000 obr/min rozwija moment 1 Nm, od 3000 do 3050 obr/min 145Nm, a od 3050 do 7000 obr/min rozwija 1 Nm. Co sie dzieje przy 3000 i 3050 rpm ? Silnik sie nie moze zdecydowac czy dzialac czy jak ? -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 98 |
Data: Lipiec 18 2008 13:38:49 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 13:19:43 +0200, Kuczu Cytuje : A zaaproksymuj sobie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 99 |
Data: Lipiec 18 2008 13:26:34 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 13:09:55 +0200, Kuczu I to wedlug Ciebie jest wykres mocy ? To jaka wartosc ma funcja przy No kłania Ci się i zaprasza Cię do jej powtórzenia. Choć obecnie, to chyba raczej gimnazjum. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 100 |
Data: Lipiec 18 2008 13:10:27 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Adam Płaszczyca pisze: I to wedlug Ciebie jest wykres mocy ? To jaka wartosc ma funcja przy 3000 Nie, to wykres momentu. Moze byc lekko uproszczony - nawet tranzystor nie ma idealnie prostokatnej charakterystyki. Niewazne. Chodzilo o silnik majacy wysoki moment w bardzo waskim zakresie obrotow. Takie silniki moze i istnieja, ale nie uzywa sie ich do napedu pojazdow w klasyczny sposob, bo to nie ma sensu. A mi chodzilo, o silniki, ktore maja sens w pojazdach, czyli uzyteczny moment od poczatku do konca. Ale o tym w innych postach ;-) MS 101 |
Data: Lipiec 18 2008 13:26:04 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 12:57:38 +0200, Kuczu A prosze bardzo: 145Nm, a jaką inną? Widzisz, dopóki nie ma takiego X, dla którego masz więcej niż jeden element z osi Y, dopóty masz funkcję. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 102 |
Data: Lipiec 18 2008 13:41:34 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Adam Płaszczyca pisze: 145Nm, a jaką inną? Widzisz, dopóki nie ma takiego X, dla którego masz więcej niż jeden Nieno, nie rob ze mnie debila. Linie na twoim wykresie sa pionowe. Wykres funkcji takich nie dopuszcza. Dotarlo ? -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 103 |
Data: Lipiec 18 2008 13:58:52 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 18 Jul 2008 13:41:34 +0200, Kuczu Widzisz, dopóki nie ma takiego X, dla którego masz więcej niż jeden Uprzejmie przepraszam, że się czepiasz ascii-artu. Idź sobie poszlifuj sprzęta, może Ci dobrze zrobi. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ GG: 3524356 104 |
Data: Lipiec 18 2008 16:41:30 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Adam Płaszczyca pisze: Idź sobie poszlifuj sprzęta, może Ci dobrze zrobi. Ja przynajmniej mam co szlifowac :) -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 105 |
Data: Lipiec 17 2008 17:01:44 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mariusz Kruk | epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Adam Płaszczyca" Moc maksymalna wcale nei wyznacza prędkości maksymalnej. Ta wyznaczaRaczej nie.Udowodnij Znaczy, sugerujesz, że pojazd osiąga prędkość maksymalną przy mniejszej mocy niż maksymalna? Odważne twierdzenie. -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Okruchami życia można nakarmić wróble, ale `b d' nie sępy.(Wojtek Moszko) d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' 106 |
Data: Lipiec 17 2008 22:46:57 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: zbigi | Mariusz Kruk napisał(a): epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Adam Płaszczyca"Wcale nie odwazne - po prostu prawdziwe. :) Przeczytaj jeszcze raz, na spokojnie, cytat jaki zostawilem z twojego przedpiszcy. -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) 107 |
Data: Lipiec 17 2008 22:52:13 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mariusz Kruk | epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zbigi" Wcale nie odwazne - po prostu prawdziwe. :)Moc maksymalna wcale nei wyznacza prędkości maksymalnej. Ta wyznaczaZnaczy, sugerujesz, że pojazd osiąga prędkość maksymalną przy mniejszej No właśnie jak dla mnie sugeruje on, że moc maksymalna nie determinuje prędkości maksymalnej. (oczywiście zakładam, że problemem nie jest np. brak przełożeń). -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb It is not yet possible to change operating `b d' system by writing to /proc/sys/kernel/os- d' http://epsilon.eu.org/ Yb type.(man 2 sysctl) `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' 108 |
Data: Lipiec 17 2008 23:03:20 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Mariusz Kruk pisze: Przeczytaj jeszcze raz, na spokojnie, cytat jaki zostawilem z twojego przedpiszcy. Przeczytaj co napisal Zbigi. Mtocykl osiaga obroty wieksze niz te przy ktorych ma moc max i mimo to nadal sie rozpedza. Krotko ale jednak. Zalozmy ze motocykl ma moc max przy 10000 rpm. Potem krzywa mocy opada. Ty na tym motocyklu, na optymalnym biegu, krecisz go do tych obrotow i myslisz ze to koniec bo przeciez mocy juz nie przybedzie ale jednak nadal sie rozpedzasz. Osiagasz 12000 rpm i koniec, odczytujesz z predkosciomierza predkosc i wiesz ze nie polecisz dalej. Ale silnik tego motocykla przy 12000 rpm mial juz tylko 80% mocy maksymalnej. I o to chodzi temu Zbigu. Oczywiscie ze wyzsza moc determinuje wyzsza V-max ale jedno nie przeczy drugiemu. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 109 |
Data: Lipiec 17 2008 23:50:10 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mariusz Kruk | epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kuczu" Przeczytaj co napisal Zbigi. Mtocykl osiaga obroty wieksze niz te przyPrzeczytaj jeszcze raz, na spokojnie, cytat jaki zostawilem z twojegoNo właśnie jak dla mnie sugeruje on, że moc maksymalna nie determinuje To znaczy, że brakuje mu przełożeń. Zalozmy ze motocykl ma moc max przy 10000 rpm. Potem krzywa mocy opada. OK. Rozumiem taką konstrukcję, ale to oznacza tylko tyle, że nie jest to maksymalna prędkość, którą możnaby osiągnąć z tego silnika przy tej konstrukcji aerodynamicznej. Ale ok, zgodzę się, że w praktycznych konstrukcjach może tak być. -- Kruk@ -\ | Bo jak się przedstawia wnioski bez oparcia w }-> epsilon.eu.org | faktach, to się obrywa tam, gdzie plecy http:// -/ | tracą swe szlachetne miano.(Zbyszek Okoń) | 110 |
Data: Lipiec 18 2008 00:26:58 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: de Fresz | On 2008-07-17 23:50:10 +0200, Mariusz Kruk said: No właśnie jak dla mnie sugeruje on, że moc maksymalna nie determinujePrzeczytaj co napisal Zbigi. Mtocykl osiaga obroty wieksze niz te przy Nie, to znaczy ze tak zalozyli sobie konstruktorzy. W motocyklach dosc czesto za momentem mocy max jest jeszcze zapas obrotow (nawet przed czerwonym polem). W wiekszosci samochodow zreszta tez. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 111 |
Data: Lipiec 18 2008 01:00:02 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mariusz Kruk | epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "de Fresz" Nie, to znaczy ze tak zalozyli sobie konstruktorzy. W motocyklach doscTo znaczy, że brakuje mu przełożeń.No właśnie jak dla mnie sugeruje on, że moc maksymalna nie determinujePrzeczytaj co napisal Zbigi. Mtocykl osiaga obroty wieksze niz te przy Poszekej, niech się upewnię. Na najwyższym biegu możesz kręcić silnik do oporu? I gdybyś miał więcej przełożeń mógłbyś przyśpieszać dalej? -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Emperor of Borg: Young Je- \ / di..You..Will..Be..Assimilated .. ZZAAPP! / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ 112 |
Data: Lipiec 18 2008 07:42:05 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Mariusz Kruk pisze: Poszekej, niech się upewnię. Na najwyższym biegu możesz kręcić silnik do Na kazdym biegu mozesz krecic do oporu. A najwyzszy bieg <> najbardzie optymalny. Wiele motocykli osiaga V-max na biegu przedostatnim. Ostatni jest nadbiegiem. I gdybyś miał więcej przełożeń mógłbyś przyśpieszać dalej? Nie, ilosc przelozen nie ma tu znaczenia. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 113 |
Data: Lipiec 18 2008 11:38:29 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mariusz Kruk | epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kuczu" Poszekej, niech się upewnię. Na najwyższym biegu możesz kręcić silnik doNa kazdym biegu mozesz krecic do oporu. A najwyzszy bieg <> najbardzie Nie ma czegoś takiego jak 'najbardziej optymalny' :-) GWiele motocykli osiaga V-max na biegu przedostatnim. Ostatni Nie ilość, tylko liczba :-) A bardziej do rzeczy - owszem, faktycznie przy pewnych realnych konstrukcyjnych ograniczeniach prędkość maksymalna może wyjść w innym miejscu niż moc maksymalna. Z czysto teoretycznego punktu widzenia (czyli pomijając kwestie odcięcia zapłonu, braku przełożeń i inne takie), czyli mając tylko dany silnik (z dowolnymi potrzebnymi przełożeniami) i konstrukcję aerodynamiczną, prędkość maksymalną osiągnęlibyśmy przy mocy maksymalnej. -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Borg to be Wild. \ / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ 114 |
Data: Lipiec 18 2008 11:46:30 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Kuczu | Mariusz Kruk pisze: Nie ilość, tylko liczba :-) Fakt, ma culpa. A bardziej do rzeczy - owszem, faktycznie przy pewnych realnych Nie tylko moze a wychodzi :) Z czysto teoretycznego punktu widzenia Przelozenia sa po to aby ulatwic zycie i kierowcy i silnikowi. Idealny pojazd powinien miec tylko jedno przelozenie albo wcale. I zero strat w napedzie, i poruszac sie w prozni. Wtedy mozna rozpatrywac twoja propozycje :) -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 115 |
Data: Lipiec 18 2008 11:54:39 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mariusz Kruk | epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kuczu" Z czysto teoretycznego punktu widzeniaPrzelozenia sa po to aby ulatwic zycie i kierowcy i silnikowi. Idealny Niekoniecznie. Taki pojazd niemiłosiernie długo by się rozpędzał. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Microsoft Office 2000: Już się nie dasz | | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ 116 |
Data: Lipiec 18 2008 12:44:18 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S | Użytkownik "Mariusz Kruk" napisał w wiadomości Niekoniecznie. Taki pojazd niemiłosiernie długo by się rozpędzał. ?? A Boss Hoss? Niby ma te 3 biegi, ale do niedawna mial 2. Z jednym biegiem też pewnie smigalby dosc hyzo, do pewnej predkosci. A pojazdy elektryczne z silnikami zamontowanymi w kolach? Maja jedno przelozenie - bezposrednie. Jest to mozliwe dzieki charakterystyce momentu obrotowego takich silnikow. Ja wiem czy sie tak strasznie dlugo rozpedzaja? Na razie nie jest to popularne rozwiazanie w samochodach czy motocyklach, ale glownie dlatego, ze na razie sa klopoty z przechowywaniem czy tez wytwarzaniem wystarczajacych ilosci elektrycznosci w lekki i wydajny sposob. Ale swiat sie zmienia i byc moze niedlugo skrzynie biegow odejda w przeszlosc, bo wszystko bedzie "na prunt". Oczywiscie pomijajac teorie spiskowe mowiace o hamowaniu tego rozwoju przez firmy (glownie chemiczne), ktorym jest to nie w smak... Poza tym, moze sie okazac, ze dla osiagniecia wiekszej przyjemnosci z jazdy (lepsze przyspieszenie, wieksza V maks) MS 117 |
Data: Lipiec 18 2008 12:49:19 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mariusz Kruk | epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mat S" Niekoniecznie. Taki pojazd niemi?osiernie d?ugo by si? rozp?dza?. No, popatrz na ten silnik. I na definicję 'dość hyżo' w porównaniu z jakimś gixxerem ;-P -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Hi, my name is Any Key. Please don't hit me! `b d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' 118 |
Data: Lipiec 18 2008 12:58:57 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mat S" Czyli, jak widze, uwazasz, ze motocykl z V8 z Corvetty na jedynce jest nie dosc hyzy? Jest wrecz "niemilosiernie powolny"? ;-) Moze osiaga na niej "tylko" 120 kph, ale mysle, ze z ociezaloscia nie mamy tu do czynienia... (:-P)^2 -> a masz! MS 119 |
Data: Lipiec 18 2008 13:45:33 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mariusz Kruk | epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mat S" Czyli, jak widze, uwazasz, ze motocykl z V8 z Corvetty na jedynce jest nie??No, popatrz na ten silnik. I na definicj? 'do?? hy?o' w porównaniu z Gdyby miał przełożenie tak dobrane, że osiągałby na nim maksymalną teoretyczną prędkość wynikającą z mocy silnika, podejrzewam że byłby jednak mniej hyży niż Ci się wydaje. (a zwłaszcza mniej hyży niż z trzema dobrze dobranymi przełożeniami). -- Kruk@ -\ | I am Vader of Borg: You will be assimilated. }-> epsilon.eu.org | The Collective has foreseen http:// -/ | | 120 |
Data: Lipiec 18 2008 13:53:46 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Gdyby miał przełożenie tak dobrane, że osiągałby na nim maksymalną W tym przypadku rzeczywiscie byly mniej hyzy, nie przecze. Ale to juz rozwazania z dziedziny "a gdyby tu pana synek przechodzil, ktorego pan jeszcze nie ma, ale miec moze, do przedszkola, ktorego tu jeszcze nie ma, ale moga zbudowac... sprawdzic, czy nie ksiadz" ;-) MS 121 |
Data: Lipiec 18 2008 13:58:10 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mariusz Kruk | epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mat S" Gdyby mia? prze?o?enie tak dobrane, ?e osi?ga?by na nim maksymaln?W tym przypadku rzeczywiscie byly mniej hyzy, nie przecze. Ale to juz Oczywiście. Już dawno się zgodziłem, że w praktycznych konstrukcjach ograniczenie vmax może wynikać z czegoś innego niż moc. Teraz sobie radośnie toretyzezyzuję. -- Kruk@ -\ | Emperor of Borg: Young Je- }-> epsilon.eu.org | di..You..Will..Be..Assimilated .. ZZAAPP! http:// -/ | | 122 |
Data: Lipiec 18 2008 14:13:15 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Oczywiście. Już dawno się zgodziłem, że w praktycznych konstrukcjach no to jest nas co najmniej 2... ;-) MS 123 |
Data: Lipiec 18 2008 14:16:17 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mariusz Kruk | epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mat S" Oczywi?cie. Ju? dawno si? zgodzi?em, ?e w praktycznych konstrukcjachno to jest nas co najmniej 2... ;-) Jakbyś jeszcze nie psuł polskich literek, byłoby fajnie :-) http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ The `$' that I just saw supposedly matches a \ / previous `$$'. So I shall assume that you / http://epsilon.eu.org/ \ typed `$$' both times.(TeX) \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ 124 |
Data: Lipiec 18 2008 14:20:49 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: Mat S |
Jakbyś jeszcze nie psuł polskich literek, byłoby fajnie :-) Kutfa, nie pisze ogonkow, bo nie wszystkim wychodzily tak samo jak mnie. Wolalem to robic tak, jak 10 lat temu niz ustawiac Outlooka. Jednemu przeszkadza to, innemu co innego... W mordeczkie, nie starczy wam, ze nie robie bledow ortograficznych, a stylistycznych staram sie unikac? ;-) MS 125 |
Data: Lipiec 18 2008 14:38:48 | Temat: Re: Moment obrotowy vs moc silnika | Autor: | |