Ale masz pewnosc, ze nie jest zapowietrzona i ze zawor otwierajacy
jest
w porzadku no i oczywiscie chlodzenie dziala bez zarzutu??
Pewno¶ci to nie mam 100%. Na wiosnê wymienia³em rozrz±d, ale i przy
okazji pompê wodn± na now± oraz termostat. Jak ju¿ napisa³em wy¿ej nie
jestem do koñca zadowolony z jego dzia³ania. W mie¶cie temperatuta pracy
silnika jest OK - ale teraz jest ciep³o - na trasie przy delikatnej
je¼dzie mam wra¿enie, ¿e siê trochê za bardzo wych³adza, st±d pomys³ aby
wymieniæ jeszcze raz termostat, tym razem chcê na oryginalny. Ogrzewanie
ju¿ ¼le dzia³a³o przed tymi czynno¶ciami, po nich nic siê nie zmieni³o.
Uk³ad raczej nie jest zapowietrzony, chyba, ¿e istnieje
konieczno¶c/mo¿liwo¶æ odpowietrzenia samej nagrzewnicy ? W takim razie
nie znam sposobu jak to zrobiæ...
Je¶li chodzi o strerowanie samym nawiewem oraz regulacjê temperatury
pokrêt³em jest wszystko OK (chodzi o linke oraz klapkê steruj±c±).
Nagrzewnica powinna byæ gor±ca jesli dotykamy jej obudowê ? Ja nic tam
nie wyczuwam...
Mo¿e jakies inne sugestie jeszcze co sprawdziæ zanim sie wezme za
wymianê...ale chyba naprawdê tylko to mi pozosta³o. Tym bardziej, ¿e mam
juz nowiutk± nagrzewnicê w kartoniku.
Pozdrawiam
Markus-LCA
6 |
Data: Sierpien 30 2007 23:13:25 |
Temat: Re: Mondeo - ³opatologiczna instrukcja wymiany nagrzewnicy ;-) |
Autor: Demos |
Czesc
w
Markus-LCA napisa³(a):
Nagrzewnica powinna byæ gor±ca jesli
dotykamy jej obudowê ? Ja nic tam nie wyczuwam...
Mo¿e jakies inne sugestie jeszcze co sprawdziæ zanim sie wezme za
wymianê...ale chyba naprawdê tylko to mi pozosta³o. Tym bardziej,
¿e mam juz nowiutk± nagrzewnicê w kartoniku.
Skoro nagrzewnica jest zimna w przypadku otwartego ogrzewania to
wypadalo by sie przyzec zaworowi otwierajacemu obieg plynu do
nagrzewnicy, dobrze by bylo sprawdzic podczas pracy silnika tempereture
przewodow doprowadzajacych i odprowadzajacych plyn do i z nagrzewnicy
- jesli oba sa cieple to OK jesli nie to trzeba sprawdzic dlaczego tak
jest, a jak juz chce Ci sie bawic to sprawdz jaki jest przeplyw plynu
przez nagrzewnice - odlacz ja od ukladu i pusc wode nawet z kranu na
przelot i zobacz jak leci jak jest swobodny przeplyw to nie trzeba jej
wymieniac.
Generalnie nagrzewnice wymienia sie wtedy kiedy jest dziurawa a
przyczyn slabego ogrzewania nalezy szukac gdzie indziej, nawet jesli by
byla zanieczyszczona jakims syfem uniemozliwiajacym przeplyw cieczy
przez nia to reszta ukladu chlodzenia tez by byla do dupy i silnik by
sie notorycznie przegrzewal.
osobiscie poszukalbym na linii termostat ( latwo sprawdzic kiedy sie
otwiera) i zawor odcinajacy doplyw cieczy do nagrzewnicy.
--
PZDR Demos
VF1000FIIF bold`or
Passat VR6 Variant
Bojkotujmy chinskie badziewie.
7 |
Data: Sierpien 31 2007 00:35:28 | Temat: Re: Mondeo - ³opatologiczna instrukcja wymiany nagrzewnicy ;-) | Autor: Markus-LCA |
[...]
osobiscie poszukalbym na linii termostat ( latwo sprawdzic kiedy sie
otwiera) i zawor odcinajacy doplyw cieczy do nagrzewnicy.
Mam w takim razie pytanie, gdzie ten zawór sie znajduje i w jaki sposób
mozna go sprawdziæ ?
Markus-LCA
| |