Grupy dyskusyjne   »   Motocykl prostuje w zakręcie

Motocykl prostuje w zakręcie



1 Data: Kwiecien 04 2011 18:48:22
Temat: Motocykl prostuje w zakręcie
Autor: KinKong 

Witam Szanowną Grupę,

Mam pytanko odnośnie dziwnego zjawiska, którego ostatnio doświadczam. Byłem
posiadaczem Horneta 600, którym jeździłem dwa sezony, a ostatnio zmieniłem
go na nowszego GSRa, który dziwnie zachowuje się w zakrętach. Horneta mogłem
bezbłędnie kontrolować w zakręcie, a w GSR lekkie odjęcie gazu dosłownie
natychmiast prostuje mi motocykl nawet z głębokiego złożenia. Nie wiem za
bardzo gdzie szukać przyczyny? Może to wina opon czy może raczej wyjechanego
łożyska główki ramy? GSR o wiele ciężej się składa w zakręcie i prostuje się
niemal natychmiast. Mam nadzieje, że pomożecie mi znaleźć przyczyne, bo
trochę boje się jeździć gdy dzieją się takie cuda ;)

Z góry dzięki za odpowiedzi :)



2 Data: Kwiecien 04 2011 19:24:03
Temat: Re: Motocykl prostuje w zakręcie
Autor: Tytus 

Siemka

"KinKong"
Mam pytanko odnośnie dziwnego zjawiska, którego ostatnio doświadczam. Byłem
 posiadaczem Horneta 600, którym jeździłem dwa sezony, a ostatnio zmieniłem
 go na nowszego GSRa, który dziwnie zachowuje się w zakrętach. Horneta mogłem
 bezbłędnie kontrolować w zakręcie, a w GSR lekkie odjęcie gazu dosłownie
 natychmiast prostuje mi motocykl nawet z głębokiego złożenia.

Miales kolego moto ze sportowym podwoziem a teraz masz sprzet z zacieciem maszyny budowlanej.
I tyle
Hint: popatrz na kat glowki ramy jednego i drugiego

--
         Tytus
żółta motorynka
  i malagutek

3 Data: Kwiecien 04 2011 20:53:42
Temat: Re: Motocykl prostuje w zakręcie
Autor: jeDrASS 

On 2011-04-04 19:24, Tytus wrote:

Miales kolego moto ze sportowym podwoziem a teraz masz sprzet z
zacieciem maszyny budowlanej.
I tyle
Hint: popatrz na kat glowki ramy jednego i drugiego

oj.. z tego co kojarzę to obydwa mają 65..

--
jeDrASS

4 Data: Kwiecien 04 2011 20:12:40
Temat: Re: Motocykl prostuje w zakręcie
Autor: Lovtza 

Tytusnapisal


Miales kolego moto ze sportowym podwoziem a teraz masz sprzet z zacieciem
maszyny budowlanej.
I tyle
Hint: popatrz na kat glowki ramy jednego i drugiego


"Na zachodzie bez zmian"...




--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

5 Data: Kwiecien 04 2011 20:21:04
Temat: Re: Motocykl prostuje w zakręcie
Autor: Lovtza 

KinKongnapisal

Witam Szanowną Grupę,

Mam pytanko odnośnie dziwnego zjawiska, którego ostatnio doświadczam. Byłem
posiadaczem Horneta 600, którym jeździłem dwa sezony, a ostatnio zmieniłem
go na nowszego GSRa, który dziwnie zachowuje się w zakrętach. Horneta mogłem
bezbłędnie kontrolować w zakręcie, a w GSR lekkie odjęcie gazu dosłownie
natychmiast prostuje mi motocykl nawet z głębokiego złożenia. Nie wiem za
bardzo gdzie szukać przyczyny? Może to wina opon czy może raczej wyjechanego
łożyska główki ramy? GSR o wiele ciężej się składa w zakręcie i prostuje się
niemal natychmiast. Mam nadzieje, że pomożecie mi znaleźć przyczyne, bo
trochę boje się jeździć gdy dzieją się takie cuda ;)

Z góry dzięki za odpowiedzi :)


"Prostowanie" po odjęciu gazu to normalne zjawisko. W zależności o paru czynników może być mocniejsze, lub słabsze. Lekki wpływ mogą mieć na to opony, ale też stan zawieszenia, łożysk w kołach i główce ramy. Np. miękkie zawieszenie (słabe napięcie wstępne, ściorany olej, albo uklepane sprężyny) i motocykl po ujęciu gazu mocniej nurkuje -> wyostrza się geometria -> mocniej prosuje.

W każdej poważnej szkole jazdy będą uczyli Cię, abyś w zakręcie nie ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędkości wyrzuci z zakrętu na zewnątrz. Zjawisko to da się kontrolować i wykorzystywać, np. do ponoszenia motocykla ze złożenia albo do zmiany kierunku. Zamiast szarpać się z kierą, podkładasz heblem, motocykl się podnosi do pionu i przekładasz go w drugą stronę. Lekko i stabilnie. Reasumując. Zobacz w jakim stanie masz opony i czy nie masz za miękkiego zawiasu. W GSRze pod Twoim ciężarem powinien ugiąć się w granicach 25 mm (Rider Sag). Jeśli siadasz na moto (najlepiej podparte z boku, abyś całkowicie je dociążał, jak w czasie jazdy) to możesz mieć pierwszą z przyczyn. Ale mogą być też inne przyczyny. Trzeba by zobaczyć. W każdym razie zjawisko nie jest "nienormalne". Aha, cały czas zakładam że masz prosty, sprawny motocykl. Pozdr,
Mariusz



--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

6 Data: Kwiecien 04 2011 23:08:34
Temat: Re: Motocykl prostuje w zakręcie
Autor: KinKong 


Użytkownik "Lovtza"  napisał w wiadomości
news:5cfe0eb411905d7e8c662929705afa79>

W każdej poważnej szkole jazdy będą uczyli Cię, abyś w zakręcie nie
ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędkości wyrzuci z zakrętu

Wiem o tym, ale prostuje mnie nienaturalnie szybko i to bez hamowania, bo po
lekkim odjęciu gazu.

Reasumując. Zobacz w jakim stanie masz opony i czy nie masz za miękkiego
zawiasu.

No i chyba mam winnego. :) Zawiszenie jest bardzo miękkie ;/   Dzięki
wielkie za poradę. To może być dobry trop, bo w hornecie miałem o wiele
twardszy widelec. Musze sprawdzić co jest nie tak z lagami - brak oleju?

Pozdro :)

7 Data: Kwiecien 04 2011 21:38:17
Temat: Re: Motocykl prostuje w zakręcie
Autor: Lovtza 

KinKongnapisal


Wiem o tym, ale prostuje mnie nienaturalnie szybko i to bez hamowania, bo po
lekkim odjęciu gazu.


Jeśli czujesz, że jest to nienaturalnie szybkie, to rzeczywiście może być coś na rzeczy. Czasem przesiadając się z jednego motocykla na inny można odnieść wrażenie, że ten "nowy" jakoś dziwnie chodzi bo człowiek przyzwyczajony jest do motoryki poprzednika... ;)


No i chyba mam winnego. :) Zawiszenie jest bardzo miękkie ;/   Dzięki
wielkie za poradę. To może być dobry trop, bo w hornecie miałem o wiele
twardszy widelec. Musze sprawdzić co jest nie tak z lagami - brak oleju?


O ile pamiętam w GSRach widelec z przodu już w nowych sztukach był miękki. Z czasem, przebiegiem uklepuje się sprężyna i olej się zamienia w "wodę", nie ma tłumienia. Trzeba ustalić kiedy było ostatni raz zaglądane do zawieszenia. O ile pamiętam waga kierowcy pod jakiego zaprojektowany jest ten zawias to coś w granicach 75-80 kg. Jeśli jesteś sporo cięższy to może być problem na wyjeżdżonym zawieszeniu. Zobacz ile ugina Ci się ten zawias jak siedzisz na moto. Powinien w granicach 25, jeśli jest więcej niż 30 to warto by to dobrze pomierzyć i pomyśleć o mocniejszych sprężynach i innym oleju. Ale to dopiero po pomiarach. No i te łożyska w główce ramy też oblookaj mimo wszystko. Takie akcje też się pojawiają przy wysranych łożyskach. A może być też tak, ze wszystkiego jest po po trochu. Rozklepany zawias, wybite łożyska i jeszcze rozjeżdżona opona - czego oczywiście nie życzę ;)


pozdr,
Mariusz --
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

8 Data: Kwiecien 05 2011 07:18:05
Temat: Re: Motocykl prostuje w zakręcie
Autor: Don Pedro 

W dniu 2011-04-04 23:08, KinKong pisze:

Użytkownik   napisał w wiadomości
news:5cfe0eb411905d7e8c662929705afa79>
W każdej poważnej szkole jazdy będą uczyli Cię, abyś w zakręcie nie
ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędkości wyrzuci z zakrętu

Odpiszę Tobie, bo ścigacza mam w KF-ie. Otóż nie wiem, co to za poważne szkoły, ale większych głupot dawno nie czytałem. Praktyka pokazuje, że ujmowanie gazu mocniej składa moto w zakręcie. Dopiero hamowanie jest w stanie prostować moto. Jest bardzo duża różnica pomiędzy ujmowaniem gazu a hamowaniem. Jeździć, jeździć, a nie powielać internetowe bzdury.

No i chyba mam winnego. :) Zawiszenie jest bardzo miękkie ;/   Dzięki
wielkie za poradę. To może być dobry trop, bo w hornecie miałem o wiele
twardszy widelec. Musze sprawdzić co jest nie tak z lagami - brak oleju?

Wiesz, każdy motocykl jeździ inaczej po zakrętach. Niektóre typy po prostu tak mają, że skręcają gorzej albo lepiej od innych.

Pozdr
DP

9 Data: Kwiecien 05 2011 05:55:41
Temat: Re: Motocykl prostuje w zakr�cie
Autor: Lovtza 

Don Pedronapisal

W dniu 2011-04-04 23:08, KinKong pisze:
Użytkownik   napisaĹ� w
wiadomo�ci
news:5cfe0eb411905d7e8c662929705afa79>
W każdej poważnej szkole jazdy bÄ�dÄ� uczyli CiÄ�,
aby� w zakr�cie nie
ujmowaĹ� gazu. Bo CiÄ� wyprostuje, a przy dużej
pr�dko�ci wyrzuci z zakr�tu

Odpisz� Tobie, bo �cigacza mam w KF-ie.


Bogu dzięki... ;)


 Otóż nie wiem, co to za poważne
szko�y,


to akurat nie zaskakuje...


ale wiÄ�kszych gĹ�upot dawno nie czytaĹ�em. Praktyka pokazuje, że
ujmowanie gazu mocniej sk�ada moto w zakr�cie. Dopiero
hamowanie jest w
stanie prostowa� moto.


OK, może wyraziłem się niejasno. Ujęcie gazu wynosi motocykl na zewnątrz. Hamowanie także go podnosi. Ujęcie gazu jesli chodzi o pracę przedniego zawieszenia działa podobnie jak hamowanie.
Wiesz, każdy motocykl jeździ inaczej po zakrÄ�tach. Niektóre typy
po
prostu tak majÄ�, że skrÄ�cajÄ� gorzej albo lepiej od
innych.


I to są te Twoje mądrości...?





--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

10 Data: Kwiecien 06 2011 12:54:18
Temat: Re: Motocykl prostuje w zakręcie
Autor: Jacek Czerwinski 

W dniu 2011-04-05 07:18, Don Pedro pisze:

W dniu 2011-04-04 23:08, KinKong pisze:

Wiesz, każdy motocykl jeździ inaczej po zakrętach. Niektóre typy po
prostu tak mają, że skręcają gorzej albo lepiej od innych.

Oprocz tych, co (podobno) nie skrecaja w ogóle. To te same co nie hamuja ;)

Pozdrawiam na wiosne.

11 Data: Kwiecien 05 2011 08:29:21
Temat: Re: Motocykl prostuje w zakrĂŞcie
Autor: kakmar 

Dnia 04.04.2011 Lovtza  napisał/a:


W każdej poważnej szkole jazdy będą uczyli Cię, abyś w zakręcie nie
ujmował gazu. Bo Cię wyprostuje, a przy dużej prędkości wyrzuci z zakrętu
na zewnątrz.

Weź no napisz otem coś więcej. Wiem, to musiała być Weteran, chopper &
"rusek" pro lans riding school.

Zjawisko to da się kontrolować i wykorzystywać, np. do
ponoszenia motocykla ze złożenia albo do zmiany kierunku. Zamiast szarpać
się z kierą, podkładasz heblem, motocykl się podnosi do pionu i
przekładasz go w drugą stronę. Lekko i stabilnie.

I to właśnie może nawet leży u podstaw światowych sukcesów naszych zawodników.

A do właściciela problemu, Lovtza z sensem napisał że masz coś spierdolone,
nie znam GSR'a, ale nie chce mi się wierzyć że "fabrycznie".

--
kakmaratgmaildotcom

12 Data: Kwiecien 04 2011 20:39:46
Temat: Re: Motocykl prostuje w zakręcie
Autor: Lovtza 

KinKongnapisal

 GSR o wiele ciężej się składa w zakręcie i prostuje się

niemal natychmiast.


We wcześniejszym poście założyłem że sprzęt jest sprawny. Ale to akurat może wskazywać na łożysko w główce ramy, a to już jest niesprawność. Trzeba podnieść przód do góry za pomocą pomocnego kolegi i wiesz co dalej... lekkie "wskakiwanie" zawieszenia w pozycji do jazdy na wprost... i już masz odpowiedź.

Miłej zabawy,
Mariusz


--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

13 Data: Kwiecien 06 2011 17:37:48
Temat: Re: Motocykl prostuje w zakręcie
Autor: Piotr Rezmer 

KinKong pisze:

 Może to wina opon czy może raczej wyjechanego
łożyska główki ramy? GSR o wiele ciężej się składa w zakręcie i prostuje się
niemal natychmiast. Mam nadzieje, że pomożecie mi znaleźć przyczyne, bo
trochę boje się jeździć gdy dzieją się takie cuda ;)

A jak wygląda kwestia rozmiaru opon w obu pojazdach? Czy w GSRze masz oryginalny rozmiar? Jak to wygląda w porównaniu z Hornetem?

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Motocykl prostuje w zakręcie



Grupy dyskusyjne