Na prad
1 | Data: Listopad 17 2009 18:38:05 |
Temat: Na prad | |
Autor: J.F. |
2 |
Data: Listopad 17 2009 18:44:05 | Temat: Re: Na prad | Autor: Rafał "SP" Gil | J.F. pisze: A potem zamontuja GPS i sie skonczy :-) BTW, to taka warsiawska włoszczowa ? :) -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 3 |
Data: Listopad 17 2009 19:17:36 | Temat: Re: Na prad | Autor: J.F. | Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" J.F. pisze: No wiesz - LPG tez kiedys dobre nie bylo, bo nie bylo gdzie zatankowac, a stacji nie bylo, bo klientow nie bylo. A wczesniej to samo bylo z samochodem - konna bryczka to jest to, obrok wszedzie kupisz :-) J. 4 |
Data: Listopad 17 2009 18:39:19 | Temat: Re: Na prad | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 17 Nov 2009 19:17:36 +0100, J.F. napisał(a): No wiesz - LPG tez kiedys dobre nie bylo, bo nie bylo gdzie Tylko w przypadku prądu "stacja tankowania" nie ma żadnego sensu, bo nikt tam nie będzie stał i czekał 10 godzin aż się naładuje. Takie rzeczy muszą byc montowane powszechnie w miejscach gdzie parkują auta, czyli na parkingach osiedlowych i przy biurowcach. Sens miałby parkomat z ładowaniem auta, ale też musiałoby ich być znacznie więcej W zasadzie rozsądne byłoby, żeby latarnie uliczne miały gniazdka i automat wrzutowy, zysk ze sprzedaży prądu pokryłby koszt instalacji automatu. A później trzeba będzie wymyśleć co zrobić, żeby kable ładujące nie ginęły masowo - w końcu miedź w środku.. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 5 |
Data: Listopad 17 2009 19:51:36 | Temat: Re: Na prad | Autor: Karol Y | A później trzeba będzie wymyśleć co zrobić, żeby kable ładujące nie ginęły W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-) -- Mateusz Bogusz 6 |
Data: Listopad 17 2009 22:11:51 | Temat: Re: Na prad | Autor: Grejon | Karol Y pisze: A później trzeba będzie wymyśleć co zrobić, żeby kable ładujące nie ginęły Ale jednak ten kabel musisz na zewnątrz wyciągnąć na czas ładowania. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ 7 |
Data: Listopad 17 2009 22:39:43 | Temat: Re: Na prad | Autor: Karol Y | W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-) Koła też są na zewnątrz, antena, lusterka i nikt ich nie urzyna zaraz. Ale jak zaczną to może ładowanie na odległość? W TEDdzie coś tam ostatnio widziałem. -- Mateusz Bogusz 8 |
Data: Listopad 17 2009 22:46:13 | Temat: Re: Na prad | Autor: Grejon | Karol Y pisze: W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-) Nigdy nie widziałeś auta na cegłach zamiast kół? :) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ 9 |
Data: Listopad 17 2009 23:26:32 | Temat: Re: Na prad | Autor: Karol Y | Nigdy nie widziałeś auta na cegłach zamiast kół? :) A to właściciel nie poszedł po prostu z nimi do gumiarza? ;-P -- Mateusz Bogusz 10 |
Data: Listopad 17 2009 23:29:52 | Temat: Re: Na prad | Autor: Tomasz Chmielewski | Karol Y wrote: W latarniach tylko odpowiednie gniazdka. Kable w samochodach ;-) Kol moze nie kradna, ale lusterka, antene, i inne "latwozdejmowalne" rzeczy - jak najbardziej :| -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org 11 |
Data: Listopad 18 2009 08:17:25 | Temat: Re: Na prad | Autor: Lukasz | Użytkownik "Tomasz Chmielewski" Kol moze nie kradna, ale lusterka, antene, i inne "latwozdejmowalne" kola tez... zdarzylo sie niedaleko mojego domu... poza tym w ciagu 2 lat zginely mi: antena cb (wiem wiem trzeba zdejmowac, ale jak trzeba bylo to wracalem z pracy o 1-2a.m i wstawalem o 5:00 i ten jeden raz !! nie mialem juz sily wracac po antene) poza tym zaslepki do felg, nadajniki przemyslowe z tylnego siedzenia (ciemna folia nic nie daje), ojcu lusterko (zlodzieja zlapalem ale sprawe umorzono, bo "podejrzanego nie ma w miejscu zameldowania" a jest on potrzebny do kontynuowania sprawy hahahahahahaha - to jest w tym wszystkim najlepsze, jak sam sobie nog nie polamie albo kogos nie zabije to nic mu nie zrobia... -- Niedaleko pada elektryk od kombinerek... Pozdrawiam! Lukasz 12 |
Data: Listopad 18 2009 10:22:43 | Temat: Re: Na prad | Autor: Massai | Tomasz Chmielewski wrote: Karol Y wrote: Hm, kabel "zamknięty" metalową zasuwką na latarni, tak żeby wtyczkę z latarni dało się wyjąć tylko po wpisaniu kodu? No i po stronie samochodzu "wyciagany" jak z odkurzacza. Życzę miłych wrażeń temu kto by chciał taki kabel pod napięciem ciąć ;-) -- Pozdro Massai 13 |
Data: Listopad 18 2009 11:28:02 | Temat: Re: Na prad | Autor: Tomasz Chmielewski | Massai wrote: Tomasz Chmielewski wrote: Polak potrafi (ukrasc np. kable kolejowe, do zasilania lokomotyw). -- Tomasz Chmielewski http://wpkg.org 14 |
Data: Listopad 18 2009 10:34:09 | Temat: Re: Na prad | Autor: Massai | Tomasz Chmielewski wrote: Massai wrote: No, ale w tłumie przechodniów? I sypiące się iskry? -- Pozdro Massai 15 |
Data: Listopad 18 2009 11:50:15 | Temat: Re: Na prad | Autor: Adam K. | Massai pisze: Tomasz Chmielewski wrote:Polak sobie poradzi. Naród złodziei ma 40 lat doświadczenia. Nie takie rzeczy tu sie kradnie :) 16 |
Data: Listopad 18 2009 16:35:00 | Temat: Re: Na prad | Autor: Grejon | Massai pisze: Hm, kabel "zamknięty" metalową zasuwką na latarni, tak żeby wtyczkę z Mało to złomiarzy się usmażyło gdy chcieli stację transformatorową rozebrać? -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ 17 |
Data: Listopad 17 2009 20:17:43 | Temat: Re: Na prad | Autor: AL | Waldek Godel pisze: Dnia Tue, 17 Nov 2009 19:17:36 +0100, J.F. napisał(a): w 30 minut aku maja sie zaladowac do 80%, czyli z duzym prawdopodobienstwem wystarczy na dojazd do celu przeznaczenia (a w miedzyczasie zrobisz zakupy) -- pozdr Adam (AL) TG 18 |
Data: Listopad 17 2009 21:53:30 | Temat: Re: Na prad | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-11-17, AL wrote: w 30 minut aku maja sie zaladowac do 80%, czyli z duzym Może i aku to wytrzymają. Pytanie czy sieć wytrzyma takie skoki poboru prądu. Krzysiek Kiełczewski 19 |
Data: Listopad 17 2009 20:58:38 | Temat: Re: Na prad | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 17 Nov 2009 21:53:30 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): Może i aku to wytrzymają. Pytanie czy sieć wytrzyma takie skoki poboru Jakie skoki poboru prądu? Przecież to się będzie ładowało mniejszym prądem niż pobiera grzejnik elektryczny na ścianie... -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 20 |
Data: Listopad 17 2009 23:20:43 | Temat: Re: Na prad | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-11-17, Waldek Godel wrote: Może i aku to wytrzymają. Pytanie czy sieć wytrzyma takie skoki poboru Głupi akumulator 120Ah przy ladowaniu do 80% w 30minut musi pobrać co najmniej 200A. Uważasz, że równoczesne podłączenie stu takich samochodów na parkingu supermarketowym nie da żadnego skoku pobieranego prądu? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski PS: gratuluję mocy grzejników... 21 |
Data: Listopad 17 2009 22:35:15 | Temat: Re: Na prad | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 17 Nov 2009 23:20:43 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): Głupi akumulator 120Ah przy ladowaniu do 80% w 30minut musi pobrać co uuuuu... pała z fizyki... oj.. pała... (hint - napięcie.. 200A na 13V to zaledwie 11A na 230 plus straty. 200x13=2600W. Grzejniki nierzadko mają 3kW) -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 22 |
Data: Listopad 18 2009 00:41:22 | Temat: Re: Na prad | Autor: J.F. | On Tue, 17 Nov 2009 22:35:15 +0000, Waldek Godel wrote: Dnia Tue, 17 Nov 2009 23:20:43 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): Tylko ze 2.5kW * 0.5h = 6 minut pracy silnika malucha. Wiecej tych akumulatorow musi byc. J. 23 |
Data: Listopad 18 2009 14:31:20 | Temat: Re: Na prad | Autor: Jan Strybyszewski | J.F. pisze: On Tue, 17 Nov 2009 22:35:15 +0000, Waldek Godel wrote: Pierwszy serejny Misiek IMIEV na by naladowac sie na full potrzebuje 64kW mocy :) 24 |
Data: Listopad 18 2009 14:35:27 | Temat: Re: Na prad | Autor: J.F. | Użytkownik "Jan Strybyszewski" napisał w wiadomości J.F. pisze: Nie 64kW mocy, tylko zapewne 64kWh energii. A to moze byc 6kW przez 10h, a moze 30kW przez 2h, a moze jeszcze inaczej potrafia. Dla przypomnienia - zelazko ma 2kW, przyzwoity przeplywowy ogrzewacz wody z 15 kW. J. 25 |
Data: Listopad 18 2009 14:51:32 | Temat: Re: Na prad | Autor: Jan Strybyszewski | J.F. pisze: Użytkownik "Jan Strybyszewski" napisał w wiadomości Tfuuu 64kW w 15 minut o to mi chodzilo. 26 |
Data: Listopad 18 2009 08:14:08 | Temat: Re: Na prad | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-11-17, Waldek Godel wrote: Głupi akumulator 120Ah przy ladowaniu do 80% w 30minut musi pobrać co Nie tak prosto. (hint - napięcie.. 200A na 13V to zaledwie 11A na 230 plus straty. A teraz policz parę drobiazgów: a) przelicz prądy dla potrzebnej ilości akumulatorów. b) policz przekroje przewodów, które by miały to przenieść (mówię o części niskonapięciowej) c) policz strany na prostowniku oraz oszacuj ilość energii potrzebnej na jego schłodzenie. d) Wyniki pomnóż przez te kilkadziesiąt tysięcy osób, które mniej-więcej równo będą dojeżdżać do pracy i podłączać się do zasilania. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 27 |
Data: Listopad 18 2009 08:39:58 | Temat: Re: Na prad | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 18 Nov 2009 08:14:08 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): A teraz policz parę drobiazgów: O czym ty do mnie rozmawiasz? To przeliczył producent auta, a zasilanie jest sieci 110/230, gdzie prąd jest stosunkowo niski. Napisałem - 11A plus straty, całość powinna się zmieścić w 15A zasilajacych auto w trybie szybkim. To nie jest tragedia, byle mała spawareczka tyle bierze. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 28 |
Data: Listopad 18 2009 14:32:27 | Temat: Re: Na prad | Autor: Jan Strybyszewski |
O czym ty do mnie rozmawiasz? To przeliczył producent auta, a zasilanie Zacytuje Jeśli chodzi o Mitsubishi iMiEV to do ładowania w przeciągu minuty potrzebujemy już ponad 1 MW mocy. Tesla Model S (ten ladny cabrio podpiety wczoraj) potrzebowałaby natomiast ponad 4,2 MW mocy, aby uzupełnić energię w minutę. 29 |
Data: Listopad 18 2009 08:56:42 | Temat: Re: Na prad | Autor: Servant | Krzysiek Kielczewski napisał(a) w wiadomosci a) przelicz prądy dla potrzebnej ilości akumulatorów. Kiedyś na Discovery pokazywali taki warsztacik co sie zajmował przerabianiem samochodów z klasycznymi silnikami na elektryczne. Wkladali tam ok 20 szt akumulatorów, które wyglądały na 60Ah. Max prąd ładowania 60Ah to 15A. Czyli mamy 300 A po stronie wtórnej Zatem na pierwotnej ok 16A Dodajmy do tego sprawność 75% i mamy 28A d) Wyniki pomnóż przez te kilkadziesiąt tysięcy osób, które mniej-więcejW skali całego miasta, to nie wyjdzie tak dużo. Poza tym mało kto jadąc do pracy będzie "tankował", bo najzwyczajniej w świecie nie będzie miał na to czasu. -- Servant 30 |
Data: Listopad 18 2009 09:46:35 | Temat: Re: Na prad | Autor: Servant | Krzysiek Kielczewski napisał(a) w A teraz policz parę drobiazgów:Weźmy ze 20 aku 60Ah Mała dygresja: kiedys na Discovery pokazywali jakąś garażową firemke co to robiła przeróbki seryjnych samochodów na elektryczne. Po tej operacji jeździły i nawet miały niezłe przyspieszenie. Instalowali tak ok. 20 szt. zwykłych akumulatorów. No to liczymy: Max prąd ładowania 1 aku 60Ah = 15A 20x15A = 300A (po wtórnej stronie) Jeżeli doliczymy typową sprawność prostownika (75%) to po pierwotnej nam wyjdzie ok 28A b) policz przekroje przewodów, które by miały to przenieść (mówię o 150mm2 Trzeba przyznać, że sporo. Średnica ok 14 mm, ale tego nie przeskoczymy. c) policz strany na prostowniku policzyłem wyżej oraz oszacuj ilość energii potrzebnej na Pomijalnie mała w porównaniu do reszty. d) Wyniki pomnóż przez te kilkadziesiąt tysięcy osób, które mniej-więcej W skali miasta to nie jest tak dużo. Tym bardziej, że mało kto będzie "tankował" w drodze do pracy, bo i tak zazwyczaj się śpieszy. -- Servant 31 |
Data: Listopad 18 2009 13:27:54 | Temat: Re: Na prad | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 18 Nov 2009 09:46:35 +0000 (UTC), Servant napisał(a): No to liczymy: dobra, darujcie sobie te wyliczenia, oficjalne dane poboru prądu Tesli Roadstera: 230V, ładowanie szybkie 3-3.5 godziny prądem 80A (najprawdopodobniej z 3 faz) 110V, ładowanie wolne z jednej fazy, ponad 32 godziny, 15A 230V, ładowanie średnie, 7 godzin - 40A Zapas energii: 53 kWh Podobno Tesla S ma mieć 94 kWh - ciekawe jak to będa ładować... -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 32 |
Data: Listopad 18 2009 23:55:17 | Temat: Re: Na prad | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-11-18, Waldek Godel wrote: Dnia Wed, 18 Nov 2009 09:46:35 +0000 (UTC), Servant napisał(a): To co z tymi jedenastoma amperami przy ładowaniu półgodzinnym, hę? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 33 |
Data: Listopad 18 2009 20:26:10 | Temat: Re: Na prad | Autor: pebro |
Nie trzeba szukać po Discovery, garażowa firma w Polsce przerabiająca na elektryczne: http://www.samochodyelektryczne.pl/ -- Pozdrawiam Paweł /pebro/ 34 |
Data: Listopad 19 2009 11:23:11 | Temat: Re: Na prad | Autor: kamil | "pebro" wrote in message Nie trzeba szukać po Discovery, garażowa firma w Polsce przerabiająca na Jesli ich przerobki wygladaja tak jak strona, to chyba podziekuje. Pozdrawiam Kamil 35 |
Data: Listopad 19 2009 21:23:59 | Temat: Re: Na prad | Autor: pebro |
Jesli ich przerobki wygladaja tak jak strona, to chyba podziekuje. Nie wiem, nie widzialem. Wolalbys, aby przeróbki robil zdolny webmajster, bo ja wole gorsza strone a przeróke zrobina przez elektryka-mechanika? Widze, ze jednak wszyscy kupuja oczami ;-) Ekonomicznie przy obecnych cenach przeróbki malo uzasadnione. Osiagi mniejsze niz na benzynie/gazie/ropie, koszt przeróbki spory (~20kpln). -- Pozdrawiam Pawel /pebro/ 36 |
Data: Listopad 18 2009 14:30:31 | Temat: Re: Na prad | Autor: Jan Strybyszewski | Waldek Godel pisze: Dnia Tue, 17 Nov 2009 23:20:43 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a): Mistubishi Imiev by naladowac sie w 15 minut potrzebuje 64kW :) wiec o czym mowa ? Tesla Roadster czyli to co stalo wczoraj tylko 280kW A ty tu z jakims grzejniczkiem mi wyjezdzasz 37 |
Data: Listopad 17 2009 23:46:36 | Temat: Re: Na prad | Autor: masti | Dnia piÄknego Tue, 17 Nov 2009 23:20:43 +0100, osobnik zwany Krzysiek On 2009-11-17, Waldek Godel wrote: pała z elektryki. A to jakiĹ problem jest jak siÄ stacjÄ przygotuje? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 38 |
Data: Listopad 18 2009 08:07:49 | Temat: Re: Na prad | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-11-17, masti wrote: Może i aku to wytrzymają. Pytanie czy sieć wytrzyma takie skoki poboru Uzasadnij. A to jakiś problem jest jak się stację przygotuje? Możesz wziąć pod uwagę, że to były dane dla jednego, nie zbyt wielkiego, akumulatora? Jeden samochód takich akumulatorów będzie miał o wiele więcej. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 39 |
Data: Listopad 18 2009 12:27:17 | Temat: Re: Na prad | Autor: Paweł Ubysz |
On 2009-11-17, masti wrote: Akurat tam problem ładowania zbyt dużej ilości akumulatorów na raz nie zaistnieje ;-) 40 |
Data: Listopad 18 2009 12:42:54 | Temat: Re: Na prad | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2009-11-18, Paweł Ubysz wrote: Akurat tam problem ładowania zbyt dużej ilości akumulatorów na raz nie Na razie na pewno :) A tak serio to ciekawy jestem, czy technologia się przypadkiem nie rozwinie w stronę szybkiej wymiany akumulatorów na naładowane, a nie powolnego ładowania własnych. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 41 |
Data: Listopad 18 2009 13:14:13 | Temat: Re: Na prad | Autor: J.F. | Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" Akurat tam problem ładowania zbyt dużej ilości akumulatorów na raz nie Poczekamy, zobaczymy. Byc moze technologia bedzie jednak hybrydowa - na codzien jezdzisz po miescie, ladujesz w nocy w garazu, a jak trzeba dalej - odpala sie silnik spalinowy. A moze juz ogniwo paliwowe. Niewykluczone sa tez tankowane akumulatory - np sodowo-siarkowy, w razie potrzeby wystarczy nalac swiezego sodu i siarki. J. 42 |
Data: Listopad 20 2009 10:12:44 | Temat: Re: Na prad | Autor: ąćęłńóśżź | Jak z laptopami i komórkami? czy technologia się przypadkiem nie rozwinie w stronę szybkiej wymiany akumulatorów na naładowane, a nie powolnego ładowaniawłasnych. 43 |
Data: Listopad 18 2009 14:15:26 | Temat: Re: Na prad | Autor: Jan Strybyszewski | Krzysiek Kielczewski pisze: On 2009-11-17, AL wrote: Domowa nie ale "stacje tankowania spokojnie" 44 |
Data: Listopad 18 2009 14:08:16 | Temat: Re: Na prad | Autor: Jan Strybyszewski |
Tylko w przypadku prądu "stacja tankowania" nie ma żadnego sensu, bo nikt Stacja potrafi tankowac 10 minut to tylko kwestia "stycji" i lacza zasilajacego. Ta Tesla laduje sie dlugo bo jest w USA z drugiej strony tez smieszny Re-Volt nie wie co to 3fazy 45 |
Data: Listopad 18 2009 09:32:05 | Temat: Re: Na prad | Autor: rzymo | On 18 Lis, 13:08, Jan Strybyszewski wrote: (...) to tylko kwestia "stycji" i lacza Stacja ładowania na każdym dworcu PKP, przy którym jest trakcja? :) (a np. w takiej Iławie Głównej to nawet cały parking) 46 |
Data: Listopad 19 2009 12:44:30 | Temat: Re: Na prad | Autor: J.F. | Użytkownik "Jan Strybyszewski" napisał w wiadomości Stacja potrafi tankowac 10 minut to tylko kwestia "stycji" i lacza zasilajacego. Ta Tesla laduje sie dlugo bo jest w USA z drugiej strony tez smieszny Re-Volt nie wie co to 3fazy Oprocz wydolnosci zasilania jest jeszcze sam akumulator. Zbyt szybkie ladowanie moze byc niewykonalne lub szkodliwe. Modelarze co prawda trenuja 15 minutowe ladowanie NiMH i Li-ion, z pozytywnym skutkiem. J. 47 |
Data: Listopad 19 2009 12:01:15 | Temat: Re: Na prad | Autor: kamil |
Użytkownik "Jan Strybyszewski" napisał w wiadomości Jaka pojemnosc maja akumulatory w modelach? 48 |
Data: Listopad 19 2009 14:12:44 | Temat: Re: Na prad | Autor: Sebastian Kaliszewski | kamil wrote:
np. 5Ah 7.2V PRzy czym rozładowują jeszcze szybciej niż ładują (koło 10min). Ale co to ma do rzeczy? pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 49 |
Data: Listopad 19 2009 14:40:57 | Temat: Re: Na prad | Autor: Massai | Sebastian Kaliszewski wrote: kamil wrote: hm, w Tesli stosują własnie taki duże packi małych aku. Ciekawe czemu nie można ich ładowac tak szybko... Moze to jest kwestia trwałości, może samej wydolności okablowania? Głupi rozrusznik w samochodzie który ma parę koni - dłużej kręcony grzeje kable jak diabli. -- Pozdro Massai 50 |
Data: Listopad 19 2009 21:13:41 | Temat: Re: Na prad | Autor: J.F. | On Thu, 19 Nov 2009 14:40:57 +0000 (UTC), Massai wrote: > Jaka pojemnosc maja akumulatory w modelach? A moze chlodzenia - jeden czy dwa chlodzi sie sam, jeden w srodku pakietu tysiaca juz nie. J. 51 |
Data: Listopad 17 2009 18:00:31 | Temat: Re: Na prad | Autor: Servant | "J.F." napisał(a) w wiadomosci do grupy za 100 A wzięli pod uwagę koszt wymiany akumulatorów po... no właśnie, po jakim czasie trzeba będzie aku wymienić? -- Servant 52 |
Data: Listopad 17 2009 19:54:34 | Temat: Re: Na prad | Autor: Maverick | Servant pisze: "J.F." napisał(a) w wiadomosci do grupy dyskusyjnejW Priusach liczy sie ok 10 lat (regeneracja po tym czasie) - mysle ze tutaj bedzie podobnie. Poza tym obecnie jest to gadzet - drogi gadzet, nie majacy nic wspolnego z mysleniem. Lekko liczac mozna kupic np nowe Punto i jezdzic po 10 lat po miescie (przebiegi ok 10-15kkm) - i dopiero zrowna sie cenowo z nowym "autem" elektrycznym (tym z Pruszkowa) - a komfort bez porownania. -- Filcowisko http://daffodilum.blogspot.com/ 53 |
Data: Listopad 17 2009 19:47:13 | Temat: Re: Na prad | Autor: Servant | Maverick napisał(a) w wiadomosci do W Priusach liczy sie ok 10 lat Aż mi się wierzyć nie chce. Ja dawałbym góra dwa lata. -- Servant 54 |
Data: Listopad 18 2009 04:55:19 | Temat: Re: Na prad | Autor: Jerry | On 17 Lis, 20:47, Servant wrote: Maverick napisał(a) w wiadomosci do Ty dajesz dwa lata, a producenci aut elektrycznych 100000 km, czyli jeden wyjeździ to w rok, a inny w 10... 55 |
Data: Listopad 17 2009 20:55:19 | Temat: Re: Na prad | Autor: Gregorius | Maverick pisze: Lekko liczac mozna kupic np nowe Punto i jezdzic po 10 lat po miescie (przebiegi ok 10-15kkm) - i dopiero zrowna sie cenowo z nowym "autem" elektrycznym (tym z Pruszkowa) - a komfort bez porownania. W temacie komfortu i obecnej pory roku zawsze mnie zastanawiało jak w czysto elektrycznych autach rozwiązany jest temat ogrzewania kabiny ... -- Gregorius 56 |
Data: Listopad 17 2009 20:58:26 | Temat: Re: Na prad | Autor: J.F. | On Tue, 17 Nov 2009 20:55:19 +0100, Gregorius wrote: Maverick pisze: Spoko - jak znam zycie elektronika tej mocy musi miec solidne chlodzenie :-) J. 57 |
Data: Listopad 18 2009 18:15:06 | Temat: Re: Na prad | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik J.F. napisał: On Tue, 17 Nov 2009 20:55:19 +0100, Gregorius wrote:Jak kiedyś przeglądałem prospekty z Seicento Elektra czy tam Elettra to miało webasto i mały zbiornik na paliwo do niego :) Pozdrawiam !! 58 |
Data: Listopad 20 2009 10:17:16 | Temat: Re: Na prad | Autor: ąćęłńóśżź | Ogrzewanie to jeszcze, ale co z klimą?? jak w czysto elektrycznych autach rozwiązany jest temat ogrzewania kabiny. 59 |
Data: Listopad 20 2009 16:35:55 | Temat: Re: Na prad | Autor: Massai | ąćęłńóśżź wrote: Ogrzewanie to jeszcze, ale co z klimą?? Hm, w sumie sprężarce klimy jest chyba obojętne co ją napędza, pasek z silnika spalinowego czy pasek z elektrycznego... -- Pozdro Massai 60 |
Data: Listopad 20 2009 16:38:03 | Temat: Re: Na prad | Autor: Waldek Godel | Dnia Fri, 20 Nov 2009 16:35:55 +0000 (UTC), Massai napisał(a): ąćęłńóśżź wrote: Musisz karmić tego toppostującego młota? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 61 |
Data: Listopad 17 2009 22:42:10 | Temat: Re: Na prad | Autor: Karol Y | W temacie komfortu i obecnej pory roku zawsze mnie zastanawiało jak w W wózkach widłowych przypuszczam są podobnej wielkości baterie, a tam rzeczywiście trochę ciepła podczas intensywnego działania wydzielają. Jak co, zawsze zostanie elektryczny grzejniczek ;-) -- Mateusz Bogusz 62 |
Data: Listopad 17 2009 20:16:35 | Temat: Re: Na prad | Autor: AL | J.F. pisze:
w telekspresie podali, ze ten sam (vel Cree) z Pruszkowa jest niekompatybilny z ta stacja (lub odwrotnie) - wiec tam nie 'zatankuje' :) -- pozdr Adam (AL) TG 63 |
Data: Listopad 17 2009 15:22:04 | Temat: Re: Na prad | Autor: smila | J.F. wrote: tu mozna zamowic za 89tys euro http://www.teslamotors.com/ 64 |
Data: Listopad 17 2009 22:26:52 | Temat: Re: Na prad | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 17 Nov 2009 15:22:04 -0700, smila napisał(a): tu mozna zamowic za 89tys euro A tysiąc baksów za transformatorek z 230 na 110 już wliczony czy ekstra trzeba płacić? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 65 |
Data: Listopad 18 2009 10:32:36 | Temat: Re: Na prad | Autor: J.F. | Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości Dnia Tue, 17 Nov 2009 15:22:04 -0700, smila napisał(a): Jakbys przeczytal FAQ to bys wiedzial ze wliczony :-) J. 66 |
Data: Listopad 18 2009 12:45:15 | Temat: Re: Na prad | Autor: ąćęłńóśżź | Fajnie, że wymiana akumulatorów co 2-3 lata za darmo ;-)) Zdaniem producenta elektrycznych pojazdów z Pruszkowa, za 100 kilometrów przejechanych takim autem zapłacimy jedynie 3 złote. 67 |
Data: Listopad 18 2009 16:56:43 | Temat: Re: Na prad | Autor: kogutek | Jest jeden i więcej nie będzie. Interes polega nie na tym żeby fabrykę samochodów elektrycznych zrobić. Myk polega na wzięciu wszystkich możliwych dotacji i dopłat. A sporo ich jest jak się ma dojście i wiadomo z kim się nimi podzielić. Samochodów elektrycznych nie ma i nie będzie bo nie ma prądu. Pół Ameryki było bez prądu bo się ciepło zrobiło i ludzie klimatyzatory włączyli. Jak by było prądu pod dostatkiem to koncerny samochodowe miały by w ofercie samochody spalinowe i elektryczne. Samochody produkuje się w fabrykach a nie w spółkach wynajmujących tylko biuro. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 68 |
Data: Listopad 19 2009 11:27:41 | Temat: Re: Na prad | Autor: kamil | "kogutek" wrote in message Jest jeden i więcej nie będzie. Interes polega nie na tym żeby fabrykę Jedyny rozsadny glos w dyskusji. Juz teraz europa straszy, ze infrastruktura polegnie pod obciazeniem w ciagu 10-15 lat. Pozdrawiam Kamil 69 |
Data: Listopad 19 2009 14:17:12 | Temat: Re: Na prad | Autor: Sebastian Kaliszewski | kamil wrote: "kogutek" wrote in message Taa, bo nie da się zbudować nowej... \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 70 |
Data: Listopad 19 2009 12:53:04 | Temat: Re: Na prad | Autor: kamil | "Sebastian Kaliszewski" wrote in message Jedyny rozsadny glos w dyskusji. Juz teraz europa straszy, ze infrastruktura polegnie pod obciazeniem w ciagu 10-15 lat. Rach-ciach i mamy dziesiatki elektrowni, nowe rozdzielnie, linie WN i nawet podswietlane gniazdka w garazach, zeby latwiej bylo znalezc.. A wszystko po to, zeby produkowac prad z surowcow, ktore skoncza sie za 20 lat. Pozdrawiam Kamil 71 |
Data: Listopad 19 2009 15:03:29 | Temat: Re: Na prad | Autor: Jan Strybyszewski | kamil pisze: "Sebastian Kaliszewski" wrote in message A elektrownie atomowe ... po bredzeniu ekoterorystow juz slad nie zostal skoro nawet Szwecja buduje. Do tego dochodza zrodla odnawialne. Ale energia elektryczna to POLITYKA. Francja stawia na elektryczne pojazdy bo mam tani prad atomowy i ma w dupie wegiel niemiecki i rope arabska. Jesli chcemy byc niezalezni powinnismy isc w energie atomowa i weglowa i olac beznzyne i gaz. 72 |
Data: Listopad 19 2009 14:29:06 | Temat: Re: Na prad | Autor: Sebastian Kaliszewski | kogutek wrote: http://www.tvn24.pl/-1,1629129,0,1,w-warszawie-zatankujesz-prad,wiadomosc.htmlJest jeden i więcej nie będzie. Interes polega nie na tym żeby fabrykę Nonsens. Takie bzdury wypisuje się od 200lat. Jakiś mundrol ok 140 lat temu powiedział że oświetlenie gazowe miast jest nierealne i nigdy go nie będzie, bo by trzeba przecież całe miasto rozkopać żeby rury położyć. A i jakie astronomiczne koszty! Cóż 20 lat po tej bzdurze Londyn był cały oświetlony gazem. I w ciągu kolejnych kilku lat więszość dużych miast cywilizowanego świata. Pół I nie prądu zabrakło tylko system dystrybucji, który mają za słaby, nie wydolił. Nasz system też w wielu miejscach jest za słaby (patrz Szczecin, patrz północy wschód) a jak go nie będą rozbudowywać to niedługo cały zacznie nie wyrabiać jak amerykański. Ale to nie znaczy że nie da się zbudować. Jak by było prądu pod dostatkiem to koncerny samochodowe miały by w ofercie Nie prawda. Prąd trzeba przechowywać w samochodzie. To jest drogie i ciężkie i na razie nie da się na tym 700km przejechać (a nawet połowy tego). Samochody produkuje się w fabrykach a nie w No i parę elektrycznych produkuje się w fabrykach. Czy to co robią w Pruszkowie to będzie fabryka czy jest tylko chwytakiem na dotacje to inna sprawa i się jeszcze okaże. \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) 73 |
Data: Listopad 19 2009 14:42:44 | Temat: Re: Na prad | Autor: Massai | Sebastian Kaliszewski wrote: Czy to co robią w Pruszkowie to będzie fabryka czy jest tylko Ci z Pruszkowa to nie ci sami co od Carvera? -- Pozdro Massai 74 |
Data: Listopad 19 2009 20:27:16 | Temat: Re: Na prad | Autor: kogutek | kogutek wrote:Głupoty piszesz. Tutaj nie ma pieniędzy żeby pielęgniarki i lekarzy zaszczepić na grypę a Ty chcesz system przesyłowy unowocześniać. Ciekawe za co, za pestki z dyni się nie da. Żeby zastąpić w 50 procentach transport miejski oparty na benzynie, elektrycznym trzeba by zbudować w Europie jeszcze raz tyle elektrowni co jest teraz. Nie ma samochodu co na prądzie przejedzie 700 kilometrów. I dokąd nie powstaną nowe technologie, a nie zanosi się na to, magazynowania energii. To takiego samochodu produkowanego seryjnie nie będzie. Do jazdy po mieście nie potrzeba 700 kilometrów, 40 wystarczy w przeważającej liczbie przypadków. 70 to byłby super luksus. Teraz spokojne idzie zrobić taki samochód. A go nie ma. Bo jest wybór. Albo masz światło wieczorem i nie ma takiego samochodu. Albo jest samochód i XX stopień zasilania. Myślisz ze nie było by klientów na elektryczną małą renówkę albo jakiegoś fiata. Szły by jak ciepłe bułeczki. O tamtym zrobionym w jednym egzemplarzu jeżdzidle słyszałem ze dwa lata temu. Robią, mają robić, zrobili, jeszcze robią, przygotowują się do zrobienia, super elektryczny samochód co za 3 zł + inne koszty niewymienione a podbijające koszt eksploatacji tak jak by benzynowe z 4 litry na setkę palił, już jest itd. W tym czasie koncerny samochodowe wypuściły po dwa nowe modele normalnych samochodów. Z ogrzewaniem, dla 5 osób, z klimatyzacją, z radiem i elektrycznie opuszczanymi szybami. Na dodatek kosztują takie auta od 1/3 do 1/2 tego co motorynka z dachem. I palą z 5 litrów na setkę jak jest klima włączona. A za miastem zamiast 60 jadą 160. Przez dwa lata nie sprzedali sztuki i firma istnieje. Jakiś dobry wujek w nich inwestuje. Będę strzelał. Na nazwisko ten wujek ma Budżet. Zgadłem? Za dwa lata wszyscy zapomną a firma pod inną nazwą zacznie robić ogniwa słoneczne do domów. Dostaną znowu dotacje. Podzielą się nimi z kim trzeba i znowu będzie: robią, już zrobili, jeszcze poprawiają, za moment będą. Już jest jedna sztuka. Za 10 lat znowu jakiś super wynalazek. Nie siłą a sztuką frajerów w dupę tłuką. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 75 |
Data: Listopad 20 2009 23:02:08 | Temat: Re: Na prad | Autor: Gotfryd Smolik news | On Tue, 17 Nov 2009, J.F. wrote: Zdaniem producenta elektrycznych pojazdów z Pruszkowa, za 100 kilometrów przejechanych takim autem zapłacimy jedynie 3 złote. Może ktoś tak dla czystego porządku przypomnieć, ile kosztuje przejechania 100km "na benzynę"? Oczywiście po odliczeniu akcyzy i kosztów z nią związanych, w tym VATu od akcyzy, utrzymywaniu potrzebnych urzędników i "urzędników" (w rozumieniu pracowników od strony dostawcy) tudzież mechanizmów zapewniających że benzyna nieoakcyzowana nie zmienia się automagicznie w oakcyzowaną ;) Celem uproszczenia - można przeliczyć ile to wyjdzie np. w USA. Znaczy sugeruję, że nałożenie akcyzy w stosownej wysokości na prąd też jest do przećwiczenia :| (i porównywać trzeba w TEJ wersji, bo akcyza nie została nałożona z dobroci serca i teza że jak auta "przejdą na prąd" to się tam nie pojawi chyba nikomu do głowy nie przychodzi :>) pzdr, Gotfryd |