Grupy dyskusyjne   »   Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...

Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...



1 Data: Luty 01 2007 21:04:32
Temat: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: xlx 

Witam,
Na tył czy na przód dac nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Samochod to maluch.
pozdrawiam,
xlx

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Luty 01 2007 22:11:47
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Rafal... 

Użytkownik "xlx"  napisał w wiadomości

Witam,
Na tył czy na przód dac nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Samochod to maluch.

Jak maluch to lepsze na tył :)

--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

3 Data: Luty 01 2007 22:14:09
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: KrzysiekPP 

Jak maluch to lepsze na tył :)

To bez znaczenia jaki samochod ... lepsze opony daje sie zawsze na tył.

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

4 Data: Luty 01 2007 21:19:33
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: 'Tom N' 

KrzysiekPP  w


Jak maluch to lepsze na tył :)

To bez znaczenia jaki samochod ... lepsze opony daje sie zawsze na tył.

Czyli te z bieżnikiem, a nie bierznikiem? ;-)


--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

5 Data: Luty 01 2007 22:23:05
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Bartosz Augustyniak 


Użytkownik "KrzysiekPP"  napisał w wiadomości

Jak maluch to lepsze na tył :)

To bez znaczenia jaki samochod ... lepsze opony daje sie zawsze na tył.

Może i tak jest lepiej (widziałem taki plakat), ale ...
Czy mam starsze czy identyczne z tyłu to i tak po łukach tył zbieram z
zewnętrzenej. Byle było jak wyciągać auto FWD

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak, Łódź
C5 2.0 HDi 110 KM '03 149 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 149 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

6 Data: Luty 01 2007 22:41:11
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Rafal... 

Użytkownik "KrzysiekPP"  napisał w wiadomości

Jak maluch to lepsze na tył :)

To bez znaczenia jaki samochod ... lepsze opony daje sie zawsze na tył.

Zależy ile lepsze, ja mieszam w miarę tak, zeby ścierać równo i zmieniac cały komplet, ale to inna sprawa, jak kto lubi. Natomiast maluch jest o tyle dziwny, ze z przodu można miec bez problemu letnie, a na tyle dobre zimówki, czyli Debica Frigo, albo stare Kormorany bo w maluchu tył rządzi wszystkim ;-))

--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

7 Data: Luty 01 2007 23:04:03
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "KrzysiekPP"  napisał w wiadomości

> Jak maluch to lepsze na tył :)

To bez znaczenia jaki samochod ... lepsze opony daje sie zawsze na tył.

tak twierdza co niektorzy...
ale prawda jest taka ze pod stroma sliska gore po sniegu i lodzie z gorszymi
oponami na osi napedzanej nie wyjedziesz....

a jak Ci tyl odplynie na zakrecie to prawie taka sama szansa ze nowsze i
starsze opony zachowaja sie podobnie... do tego odplyniecie tylu bez
wiekszego klopotu da sie skontrowac... uslizg przodu juz gorzej .... a tym
bardziej  brak napedu z racji gorszego bieznika..


--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

8 Data: Luty 02 2007 09:59:49
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: KrzysiekPP 

starsze opony zachowaja sie podobnie... do tego odplyniecie tylu bez
wiekszego klopotu da sie skontrowac... uslizg przodu juz gorzej .... a tym

Ja tez tak myslalem ... a w praktyce wyszło tak, ze jak juz zobaczyłem
ze jestem w poslizgu, to byłem juz poprzecznie do ulicy i nie dało sie
juz nic zrobic poza wrzaskiem "trzymaj sie" :)

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

9 Data: Luty 01 2007 23:02:21
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Mlody 

Użytkownik "KrzysiekPP"  napisał w wiadomości

Jak maluch to lepsze na tył :)

To bez znaczenia jaki samochod ... lepsze opony daje sie zawsze na tył.

A to dlaczego?
Chcę wiedzieć, bo mi zawsze mówiono że lepsze na przód  i tak też zawsze
robiłem ;)


Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl
'87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A OKLEJONA
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

10 Data: Luty 02 2007 00:32:44
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Moon 

Mlody wrote:

Użytkownik "KrzysiekPP"  napisał w wiadomości

Jak maluch to lepsze na tył :)

To bez znaczenia jaki samochod ... lepsze opony daje sie zawsze na
tył.

A to dlaczego?
Chcę wiedzieć, bo mi zawsze mówiono że lepsze na przód  i tak też
zawsze robiłem ;)

tam, gdzie naped.

moon

11 Data: Luty 02 2007 13:08:20
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: J.F. 

On Thu, 1 Feb 2007 23:02:21 +0100,  "Mlody"  wrote:

Użytkownik "KrzysiekPP"  napisał w wiadomości
To bez znaczenia jaki samochod ... lepsze opony daje sie zawsze na tył.

A to dlaczego?
Chcę wiedzieć, bo mi zawsze mówiono że lepsze na przód  i tak też zawsze
robiłem ;)

Ale latem.
Przydadza sie przy ostrych hamowaniach.

J.

12 Data: Luty 01 2007 23:26:36
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Hektor 

Użytkownik "KrzysiekPP"  napisał

To bez znaczenia jaki samochod ... lepsze opony daje sie zawsze na tył.

To z teorii czy autopsji, bo zwykla w samochodach przód ciagnie, przód hamuje, przód kieruje. Tyl w wiekszosci wypadków tylko podpiera. Dlaczego wiec potrzebna jest tam lepsza przyczepnosc ?

Zbigniew Kordan

13 Data: Luty 01 2007 23:35:36
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: R. 

Hektor napisał(a):

To z teorii czy autopsji, bo zwykla w samochodach przód ciagnie, przód hamuje, przód kieruje. Tyl w wiekszosci wypadków tylko podpiera. Dlaczego wiec potrzebna jest tam lepsza przyczepnosc ?

mialem ostatnio małą nieprzyjemnosc "siedzenia" w rowie przez gorsze opony na tylniej osi... przy naglymhamowaniu wygladalo to mniej wiecej tak jakby ktos podniosl tyl mojej corsy i przeniosl go w miejsce przedu...tyle ze trwalo to ulamek sekundy...


--
Pozdrawiam R.  >> http://mazurek.yoyo.pl <<<<
>> http://tiny.pl/w8w6 >> http://tiny.pl/w8wv
>> http://tiny.pl/w8wb >> http://tiny.pl/w8fq
>> http://tiny.pl/w8fx >> giegie:7063613 <<<<

14 Data: Luty 01 2007 23:39:21
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Rafal... 

Użytkownik "R."  napisał w wiadomości


mialem ostatnio małą nieprzyjemnosc "siedzenia" w rowie przez gorsze opony na tylniej osi... przy naglymhamowaniu wygladalo to mniej wiecej tak jakby ktos podniosl tyl mojej corsy i przeniosl go w miejsce przedu...tyle ze trwalo to ulamek sekundy...

Przypadkiem lodu tam nie było....?

--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

15 Data: Luty 01 2007 23:43:36
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: R. 

Rafal... napisał(a):

Przypadkiem lodu tam nie było....?


Ano wlanie byl...tyle ze pod warstwa sniegu. Jakaś "super" babka suber seicento wyskoczyla mi z podporzadkowanej i skonczylo sie w rowie...(dobrze ze corsa lekka to ja z tesciem wynieslismy z tego rowu :-) )


--
Pozdrawiam R.  >> http://mazurek.yoyo.pl <<<<
>> http://tiny.pl/w8w6 >> http://tiny.pl/w8wv
>> http://tiny.pl/w8wb >> http://tiny.pl/w8fq
>> http://tiny.pl/w8fx >> giegie:7063613 <<<<

16 Data: Luty 01 2007 23:46:54
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Rafal... 

Użytkownik "R."  napisał w wiadomości

Przypadkiem lodu tam nie było....?


Ano wlanie byl...tyle ze pod warstwa sniegu. Jakaś "super" babka suber

I myślisz, że inne opony by pomogły? Bo ja jakoś nie sądzę...

--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

17 Data: Luty 01 2007 23:52:08
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: R. 

Rafal... napisał(a):

Ano wlanie byl...tyle ze pod warstwa sniegu. Jakaś "super" babka suber

I myślisz, że inne opony by pomogły? Bo ja jakoś nie sądzę...


to nie był "goły" lod tylko z warstwą sniegu. Przod zahamował...

--
Pozdrawiam R.  >> http://mazurek.yoyo.pl <<<<
>> http://tiny.pl/w8w6 >> http://tiny.pl/w8wv
>> http://tiny.pl/w8wb >> http://tiny.pl/w8fq
>> http://tiny.pl/w8fx >> giegie:7063613 <<<<

18 Data: Luty 01 2007 23:53:42
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Rafal... 

Użytkownik "R."  napisał w wiadomości


to nie był "goły" lod tylko z warstwą sniegu. Przod zahamował...

Zahamował, bo cięższy, a tył ci przyblokowało. Ja nadal twierdzę, że tylko opony z kolcami mogły by cię uratować przed rowem.

--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

19 Data: Luty 02 2007 09:34:15
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Hektor 

Użytkownik "R."  napisał

mialem ostatnio małą nieprzyjemnosc "siedzenia" w rowie przez gorsze opony na tylniej osi... przy naglymhamowaniu wygladalo to mniej wiecej tak jakby ktos podniosl tyl mojej corsy i przeniosl go w miejsce przedu...tyle ze trwalo to ulamek sekundy...

Ale to traczej z powodu ulozenia samochodu wzgledem kierunku ruchu oraz zablokowaniu kól. Czy Twoja Corsa ma ABS ?

Zbigniew Kordan

20 Data: Luty 01 2007 17:37:16
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Pete 


Użytkownik "Hektor" wrote

To z teorii czy autopsji, bo zwykla w samochodach przód ciagnie, przód
hamuje, przód kieruje. Tyl w wiekszosci wypadków tylko podpiera. Dlaczego
wiec potrzebna jest tam lepsza przyczepnosc ?

Dlatego że nad tyłem trudniej zapanować*.  Co z tego że się szybko
rozpędzisz na dobrych (z głębszym bieżnikiem) przednich, skoro potem Ci tył
zawinie?

Pozdr.
Pete


*przeciętnemu kierowcy (bo zaraz się miszczowie kierownicy zburzą :) ).

21 Data: Luty 01 2007 23:43:42
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Mlody 

Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości

Dlatego że nad tyłem trudniej zapanować*.  Co z tego że się szybko
rozpędzisz na dobrych (z głębszym bieżnikiem) przednich, skoro potem Ci
tył zawinie?
*przeciętnemu kierowcy (bo zaraz się miszczowie kierownicy zburzą :) ).

:)
Nie to żebym był "miszczem" ale jakoś zawsze wolałem uślizg tyłu niż przodu
:)
A czasem nawet lubię jak mi auto przy małej prędkości na osiedlowym rondzie
bokiem pojedzie :)
Ale co ja wiem, jeżdżę antykiem, zimą na letnich i sie nie znam ;)


Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl
'87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A OKLEJONA
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

22 Data: Luty 02 2007 09:38:33
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Hektor 

Użytkownik "Pete"  napisał

Dlatego że nad tyłem trudniej zapanować*.  Co z tego że się szybko rozpędzisz na dobrych (z głębszym bieżnikiem) przednich, skoro potem Ci tył zawinie?

Tyl nie "zawinie" sie tak sam z siebie. Najczesciej jest to kwestia ulozenia samochodu wzgledem kierunku ruchu w momencie ostrego hamowania. Ewentualnie drastyczna róznica w przyczepnosci tylnych kól wzgledem przednich.
Dalej twierdze, ze - pomimo taki uklad uwazam za nierozsadny - opony o znacznie lepszej przyczepnosci (zimówki) lepiej dac na przód. Szczególnie w przednionapedówkach. W RWD pewnie przed zalozeniem zrobilbym kilka prób, bo wynik nie jest juz taki oczywisty.

Zbigniew Kordan

23 Data: Luty 01 2007 23:46:15
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Tomasz Pyra 

KrzysiekPP napisał(a):

Jak maluch to lepsze na tył :)

To bez znaczenia jaki samochod ... lepsze opony daje sie zawsze na tył.

Moim zdaniem to nie do końca tak.

IMO główne zadanie zimówek to umożliwienie jazdy tam gdzie bez zimówek jest to niemożliwe.
Zimówki umożliwiają mi podjechanie pod te górki pod które na letnich bym stanął i zablokował drogę.
I to jest argument za tym żeby stosować lepsze opony na napędzanej osi.
W innych warunkach niż podjazd pod górę to sobie można poradzić na każdych łysych, letnich gumach - tyle że trzeba jechać powoli. Na podjeździe nie ma siły - musi być przyczepność osi napędzanej.

Kolejny argument za stosowaniem lepszych opon na napędzanej osi jest taki, że opona na osi napędzanej w FWD zużywa się szybciej niż opona na osi tylnej.
Zakładając co sezon lepszy komplet z przodu można w ciągu kilku sezonów równomiernie zużyć wszystkie opony.

W końcu łańcuchy też zakładamy na przednie koła, a nie na tylne.

Argument za stosowaniem lepszej opony z tyłu jest oczywiście taki że poślizg tylnej osi jest bardziej niebezpieczny niż przedniej. Tu też można polemizować, ale niech będzie.
W każdym razie chodzi o zachowanie się samochodu w trudnych warunkach.
Ale z tym można sobie poradzić - wystarczy jechać wolniej.

Na pewno samochód z lepszą oponą z tyłu będzie stabilniejszy - lepsza ochrona przed zablokowanie tyłu, mocniejsze hamowanie tyłem da pewien moment prostujący i stabilizujący samochód który podczas hamowania dociąży nieco niesterowny przód.
Jeżeli nie mamy jakiś podjazdów do forsowania to chyba nawet lepiej założyć lepszą gumę na tył.

Tyle że lepsza opona tam nie zapewni IMO najistotniejszej funkcji zimowej opony - możliwości podjechania pod górę.

24 Data: Luty 02 2007 09:07:28
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Bartosz Augustyniak 

Tomasz Pyra wrote:

KrzysiekPP napisał(a):
Jak maluch to lepsze na tył :)

To bez znaczenia jaki samochod ... lepsze opony daje sie zawsze na
tył.

Nie poajwił się zadne argumenty przykłądy za tą opcją, jedynie hasła z
gtrupy i plakatu chyba Michelina

Moim zdaniem to nie do końca tak.

IMO główne zadanie zimówek to umożliwienie jazdy tam gdzie bez zimówek
jest to niemożliwe.
Zimówki umożliwiają mi podjechanie pod te górki pod które na letnich
bym stanął i zablokował drogę.
I to jest argument za tym żeby stosować lepsze opony na napędzanej
osi. W innych warunkach niż podjazd pod górę to sobie można poradzić
na każdych łysych, letnich gumach - tyle że trzeba jechać powoli. Na
podjeździe nie ma siły - musi być przyczepność osi napędzanej.

Racja

Kolejny argument za stosowaniem lepszych opon na napędzanej osi jest
taki, że opona na osi napędzanej w FWD zużywa się szybciej niż opona
na osi tylnej.
Zakładając co sezon lepszy komplet z przodu można w ciągu kilku
sezonów równomiernie zużyć wszystkie opony.

W końcu łańcuchy też zakładamy na przednie koła, a nie na tylne.

Argument za stosowaniem lepszej opony z tyłu jest oczywiście taki że
poślizg tylnej osi jest bardziej niebezpieczny niż przedniej. Tu też
można polemizować, ale niech będzie.

Czy ja wiem. Ja jestem spokojnieszy jak tył mi ucieknie i trzeba go zbierać
niż Jak mi porzód wychodzi na zewnętrzna zakrętu. Jak lekkie dociążenie
przodu pomaga to ok, ale jak już bardziej to nie jest fajnie

W każdym razie chodzi o zachowanie się samochodu w trudnych warunkach.
Ale z tym można sobie poradzić - wystarczy jechać wolniej.

Na pewno samochód z lepszą oponą z tyłu będzie stabilniejszy - lepsza
ochrona przed zablokowanie tyłu, mocniejsze hamowanie tyłem da pewien
moment prostujący i stabilizujący samochód który podczas hamowania
dociąży nieco niesterowny przód.

Jak już na śliskim hamujesz tak żeby tył hamował to nie jest dobrze. Na
śliskim to w ogóle starma się prewencyjnie hamować silnikiem i to delikatnie
zeby nie zrwać przyczepności osi przedniej (u mnie napędzanej)

Jeżeli nie mamy jakiś podjazdów do forsowania to chyba nawet lepiej
założyć lepszą gumę na tył.
Tudzież kopnego śniegu ktorego sporo moze zalegać na ulicach i to nei tylko
osiedlowych

Tyle że lepsza opona tam nie zapewni IMO najistotniejszej funkcji
zimowej opony - możliwości podjechania pod górę.

Chyba po raz pierwszy w mojej niezbyt długiej karierze kierowcy (10 lat) mam
okazję jeździć na 4 identycznych (typ i stan) nowych oponach, do tej pory
lepsze na przodzie i różnicy nie widzę. Jak po łukach czesto musiałem
zbierać tył tak i muszę teraz.
Tak wiec na przyszły sezon mniej zniszczoen z osi tylniej idą na przód

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak, Lódz
C5 2.0 HDi 110 KM '03 149 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 149 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

25 Data: Luty 02 2007 09:07:47
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości


Tyle że lepsza opona tam nie zapewni IMO najistotniejszej funkcji
zimowej opony - możliwości podjechania pod górę.

:) i o to wlasnie chodzi :)

--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

26 Data: Luty 02 2007 09:32:11
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Hektor 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał

Moim zdaniem to nie do końca tak. [...]

Zgodze sie z reszta wywodu.

ZK

27 Data: Luty 02 2007 10:02:02
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: KrzysiekPP 


W wszyscy co mowicie, ze to nie do konca tak ... :) sprobujcie kiedys
jechac po sniegu z górki i mocno nacisnijcie hamulec. Jak was tył nie
wyprzedzi to będzie dobrze ! To nie sztuka wyjechac pod górę, bo na osi
napedzanej przedniej są lepsze opony. Sztuką jest z teg góry zjechac ...

--
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

28 Data: Luty 02 2007 11:10:58
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Bartosz Augustyniak 

KrzysiekPP wrote:

W wszyscy co mowicie, ze to nie do konca tak ... :) sprobujcie kiedys
jechac po sniegu z górki i mocno nacisnijcie hamulec.
A po co ? Nie lepiej było utrzymywać prędkosć silnikiem ?

Jak was tył nie
wyprzedzi to będzie dobrze !
I co niby opony z tyłu (niedociążony konstrukcyjnie, dodatkowo odciążony ze
względu na nachylenie terenu i próbę hamowania) uratują cię ? Jedyne co to
przednia oś bedzie słabiej hamować, ale pewnie i tak mocniej od tylniej. I
jak ma cię obrócić to zmiana opon tył/przód Cię nie uratuje

To nie sztuka wyjechac pod górę, bo na
osi napedzanej przedniej są lepsze opony. Sztuką jest z teg góry
zjechac ...
No bieg dostosowany do nachylenia, bez gazu, bez hamulca i spokojnie jestes
na dole. A mozliwość kierowania warto zachować


--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak, Lódz
C5 2.0 HDi 110 KM '03 149 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 149 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

29 Data: Luty 03 2007 19:24:41
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: blackbird 

W wszyscy co mowicie, ze to nie do konca tak ... :) sprobujcie kiedys
jechac po sniegu z górki i mocno nacisnijcie hamulec.
A po co ? Nie lepiej było utrzymywać prędkosć silnikiem ?

A wciskasz mocno hamulec celem utrzymania predkosci? Jak widzisz przeszkode
to co robisz, wrzucasz wsteczny?

No bieg dostosowany do nachylenia, bez gazu, bez hamulca i spokojnie
jestes na dole. A mozliwość kierowania warto zachować

Piszesz tak, ze jestem gotowy przysiadz, ze nigdy po wjechaniu na szczyt
wzniesienia nie zobaczyles na zjezdzie TIRa postawionego w poprzek drogi...

30 Data: Luty 03 2007 20:14:58
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sat, 3 Feb 2007 19:24:41 +0100, "blackbird"
wrote:

Piszesz tak, ze jestem gotowy przysiadz, ze nigdy po wjechaniu na szczyt
wzniesienia nie zobaczyles na zjezdzie TIRa postawionego w poprzek drogi...

Nie w takiej odległości, żebym nie mógł spokojnei wyhamować.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

31 Data: Luty 05 2007 08:17:31
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Bartosz Augustyniak 


Użytkownik "blackbird"  napisał w wiadomości

W wszyscy co mowicie, ze to nie do konca tak ... :) sprobujcie kiedys
jechac po sniegu z górki i mocno nacisnijcie hamulec.
A po co ? Nie lepiej było utrzymywać prędkosć silnikiem ?

A wciskasz mocno hamulec celem utrzymania predkosci?
Do utrzymnania prędkości operuję gazem

Jak widzisz przeszkode to co robisz, wrzucasz wsteczny?
Hamuję, nei wysprzęglajac tak żeby nie zblokować kół.
Awaryjne zdarza mi się nei cześciej niż raz, dwa razy w roku. Jak do tej
pory przeważnie na suchym, w najgorszym wypadku po deszczu. Zimą jeżdze
wolniej, na niskich biegach, zwalniam wcześniej

No bieg dostosowany do nachylenia, bez gazu, bez hamulca i spokojnie
jestes na dole. A mozliwość kierowania warto zachować

Piszesz tak, ze jestem gotowy przysiadz, ze nigdy po wjechaniu na szczyt
wzniesienia nie zobaczyles na zjezdzie TIRa postawionego w poprzek
drogi...

Jak nie widzę co jest za wzniesieniem to zwalniam przed nim. Nie hamuję
tylko zwlaniam, Puszczam gaz , redukcja, ewentualnie druga redukcja

--
Z powazaniem
Bartosz Augustyniak, Lódz
C5 2.0 HDi 110 KM '03 149 kkm
C5 2.0 HDi 110 KM '01 149 kkm
Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna

32 Data: Luty 02 2007 10:51:06
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Zygmunt M. Zarzecki 

Jak maluch to lepsze na tył :)

To bez znaczenia jaki samochod ... lepsze opony daje sie zawsze na tył.

To życzę powodzenia na zakręcie.
Nooo chyba, że ktoś nonstop jeździ po głebokim śniegu.

zyga
--
warning!
http://zarzecki.com

33 Data: Luty 02 2007 13:07:19
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: J.F. 

On Thu, 1 Feb 2007 22:14:09 +0100,  KrzysiekPP wrote:

Jak maluch to lepsze na tył :)

To bez znaczenia jaki samochod ... lepsze opony daje sie zawsze na tył.

Ale w maluchu da to najwiekszy zysk,
w innych mozna sie zastanawiac czy nie dokupic 2 nowych.

J.

34 Data: Luty 02 2007 14:30:20
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 1 Feb 2007 22:14:09 +0100, KrzysiekPP
wrote:

Jak maluch to lepsze na tył :)

To bez znaczenia jaki samochod ... lepsze opony daje sie zawsze na tył.

Ma znaczenie czy FWD, czy RWD.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

35 Data: Luty 02 2007 14:30:09
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: Adam Płaszczyca 

On 1 Feb 2007 22:04:32 +0100, "xlx"  wrote:

Witam,
Na tył czy na przód dac nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Samochod to maluch.

Na przód. Tył możesz kontrolować.
Odwrotnie niż w wypadku FWD.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

36 Data: Luty 02 2007 14:45:36
Temat: Re: Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Autor: J.F. 

On Fri, 02 Feb 2007 14:30:09 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:

On 1 Feb 2007 22:04:32 +0100, "xlx"  wrote:
Witam,
Na tył czy na przód dac nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...
Samochod to maluch.

Na przód. Tył możesz kontrolować.
Odwrotnie niż w wypadku FWD.

Taa - a po co mu na przodzie lepsze oponki ? Zeby skrecal ?
on i tak dobrze skreca :-)

J.

Na tył czy na przód nowsze opony zimowe?? tzn z wiekszym bierznikiem...



Grupy dyskusyjne