Nagłe hamowanie i zablokowanie kół
1 | Data: Styczen 31 2007 12:19:19 |
Temat: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | |
Autor: Dawid 'Zydol' | Auto z napędem na przednie koła - pomijając aspekt, że zablokowanie kół powoduje utratę sterowności nad pojazdem... Czy zablokowanie kół na śliskiej nawierzchni, bez wciskania sprzęgła i oczywistym nagłym zaduszeniem silnika może być dla niego szkodliwe w jakikolwiek sposób? 2 |
Data: Styczen 31 2007 12:26:58 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Dawid 'Zydol'" napisał w wiadomości Auto z napędem na przednie koła - pomijając aspekt, że zablokowanie kół powoduje utratę sterowności nad pojazdem... Czy zablokowanie kół na śliskiej nawierzchni, bez wciskania sprzęgła i oczywistym nagłym zaduszeniem silnika może być dla niego szkodliwe w jakikolwiek sposób? Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma silnik, tym bardziej taki manewr dla niego jest szkodliwy. Jednorazowym przypadkiem w ogóle się nie przejmuj. Pozdrawiam! 3 |
Data: Styczen 31 2007 13:33:51 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 31 Jan 2007 12:26:58 +0100, "NVM" wrote: Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma silnik, tym A teraz napisz, proszę, jak dostają i dlaczego. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 4 |
Data: Styczen 31 2007 13:38:38 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Cyprian Prochot |
On Wed, 31 Jan 2007 12:26:58 +0100, "NVM" wrote:tym >bardziej taki manewr dla niego jest szkodliwy. strzelam: tarcie statyczne ? -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 5 |
Data: Styczen 31 2007 13:49:12 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Agent 0700 | A teraz napisz, proszę, jak dostają i dlaczego. Chodzi o to, że muszą wytrzymać uderzenie korbowodu w gwałtownie zatrzymanym silniku, ale z drugiej strony to tak szybko silnik nie zatrzymuje się, chwilę to trwa, a panewki mają dużą powierchnię. Pozdrawiam Jacek 6 |
Data: Styczen 31 2007 14:32:29 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Tomasz Pyra | Agent 0700 napisał(a): A teraz napisz, proszę, jak dostają i dlaczego.strzelam: tarcie statyczne ? A wyobrażasz sobie żeby zahamować silnik gwałtowniej niż w czasie 1/100 sekundy? Bo przy 6000rpm, 100 razy na sekundę tłok lata w górę i w dół (dwukrotnie rozpędzajšc się i hamujšc do zera na każdym obrocie), a panewki to znoszš bez problemu. ale z drugiej strony to tak szybko silnik nie zatrzymuje się, chwilę to trwa, a panewki mają dużą powierchnię. Dokładnie... Jak już szukać dziury w całym to większe niż zwykle przecišżenia mogš być na napędzie rozrzšdu i samym wale korbowym. Inna sprawa że jest jeszcze po drodze tarcza sprzęgła która pełni rolę swego rodzaju bezpiecznika - nie pozwoli przenieć zbyt dużego momentu bo się po prostu zacznie lizgać sprzęgło. 7 |
Data: Styczen 31 2007 13:59:59 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 31 Jan 2007 13:38:38 +0100, "Cyprian Prochot" >Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma silnik,tym Jakie tarcie, kiedy silnik ze stanu pracy (ciśnienie oleju, kliny olejowe na panewkach) przechodzi do zatrzymania? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 8 |
Data: Styczen 31 2007 13:42:06 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: zkruk [Lodz] | Adam Płaszczyca wrote: Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma az strach dodawac gazu ;) -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 9 |
Data: Styczen 31 2007 14:43:46 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w wiadomości On Wed, 31 Jan 2007 12:26:58 +0100, "NVM" wrote: Rozumiem, że prócz PIĘKNEJ sygnaturki wnosisz do tego wątku sugestię, że zatrzymywanie silnika poprzez zdławienie go uprawiasz na co dzień i jest to zupełnie nieszkodliwe, tak? ;) Może masz jakiś inny automobil, niż te z seryjnej produkcji :))) A tak na serio, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że piszesz tylko po to, żeby pisać. 10 |
Data: Styczen 31 2007 14:50:47 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Tomasz Pyra | NVM napisał(a): Rozumiem, że prócz PIĘKNEJ sygnaturki wnosisz do tego wątku sugestię, że zatrzymywanie silnika poprzez zdławienie go uprawiasz na co dzień i jest to zupełnie nieszkodliwe, tak? ;) Co nie zmienia faktu że trudno doszukać się związku duszenia silnika ze zużyciem panewek, a powiązanie tego wszystkiego z momentem obrotowym silnika to już jakaś niezła ekwilibrystyka. No chyba że miałeś na myśli moment bezwładności. 11 |
Data: Styczen 31 2007 14:56:48 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości NVM napisał(a): Może to wyglądać mało wiarygodnie, ale właśnie to miałem na myśli. Przecież to jest mocne szarpnięcie, a raczej kilka mocnych szarpnięć. Do tego rzeczywiście dochodzi sprzęgło, skrzynia biegów - cała trakcja dostaje. Na takie przeciążenia nie jest projektowana. Pozdrawiam! 12 |
Data: Styczen 31 2007 15:01:28 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "NVM" napisał w wiadomości
A, przeoczyłem fragment o powiązaniu z momentem obrotowym - jak najbardziej istnieje. Im silnik ma większy moment obrotowy, tym większe siły działają przy hamowaniu wału. Przykład: sprzęgła do silników benzynowych i diesla - do benzynowych są o wiele, wiele mniejsze. Także powiązanie istnieje, może trochę skróciłem. Pozdrawiam! 13 |
Data: Styczen 31 2007 21:49:49 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 31 Jan 2007 14:56:48 +0100, "NVM" wrote: Może to wyglądać mało wiarygodnie, ale właśnie to miałem na myśli. Przecież No... I takich mocnych szarpnięć masz w silniku jakieś 50 na sekunde (przy 3000 rpm...) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 14 |
Data: Styczen 31 2007 15:40:09 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Cyprian Prochot |
Rozumiem, że prócz PIĘKNEJ sygnaturki wnosisz do tego wątku sugestię, żeto zupełnie nieszkodliwe, tak? ;) tam raczej bylo zakwestionowanie sugestii dotyczacych zwiekszonego zwiekszonego zuzywania sie panewek A tak na serio, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że piszesz tylko po to, żeby nie przesadzasz aby czasem ? Adam bardzo sensownie problem podniosl. -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 15 |
Data: Styczen 31 2007 15:46:42 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Cyprian Prochot" napisał w wiadomości
Celowo to zrobiłem. Od tego siga puchnie wszystko :) Rozumiem, że prócz PIĘKNEJ sygnaturki wnosisz do tego wątku sugestię, żeto Polemizowałbym. To jakiś troll jest.
Odpowiedziałem Tomkowi, przeczytaj proszę - myślę, że trochę racji mam. Pozdrawiam! 16 |
Data: Styczen 31 2007 15:55:57 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Cyprian Prochot |
Adam swoje wady ma, jak kazdy, ale akurat w zakresie mechaniki jest w temacie. teoretycznie i praktycznie. do tego ostatnio wypowiada sie IMHO z sensem na pms, bez wiekszych atakow personalnych, wiec nie ma co doszukiwac sie trollowania gdzie go nie ma ;) -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 17 |
Data: Styczen 31 2007 16:42:34 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Cyprian Prochot" napisał w
Nie znam człowieka, więc wnioskuję z tego, co widzę na pms - odkąd jestem na pms - bez przerwy toczy z kimś wojny. Co ciekawe, udaje mu się wciągać w swoje zabawy innych. Stąd słowo "troll". U mnie ten user jest w shit file, więc odpowiadam mu tak, jak odpowiada się stosując taką regułę. Pozdrawiam! 18 |
Data: Styczen 31 2007 16:47:16 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Cyprian Prochot |
Nie znam człowieka, więc wnioskuję z tego, co widzę na pms - odkąd jestemna pms - bez przerwy toczy z kimś wojny. Co ciekawe, udaje mu się wciągać w z ciekawosci: od jak dawna subskrybujesz liste? ;) -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 19 |
Data: Styczen 31 2007 16:55:21 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Cyprian Prochot" napisał w wiadomości
Trochę przed wpadką, gdzie napisałem jakieś bzdury o drodze wielopasowej - zakręciłem wtedy coś z nazewnictwem, ale nie pamiętam, co :) Heh, oprócz telefonu na 112, rozmawiałem jeszcze z kilkoma policjantami z drogówki - dalej twierdzę, że przepis nie jest jasny (chodzi o wyprzedzanie prawym pasem na autostradzie z dwoma pasami ruchu) - jedni za to wlepialiby mandaty, inni twierdzą, że to dwie drogi jednokierunkowe, itd.. Odpowiadając na Twoje pytanie: jakieś pół roku subskrybuję, z dużymi przerwami, od niedawna piszę - dotąd czytałem. 20 |
Data: Styczen 31 2007 20:44:51 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół [OT] | Autor: Maciejos | "NVM" wrote in message Użytkownik "Cyprian Prochot" napisał w wiadomości dalej twierdzę, że przepis nie jest jasny (chodzi o wyprzedzanie prawym pasem na autostradzie z dwoma pasami ruchu) - jedni za to wlepialiby mandaty, inni twierdzą, że to dwie drogi jednokierunkowe, itd.. Źle twierdzą. Droga jedna, dwie jezdnie. Pozdrawiam, Maciek. 21 |
Data: Styczen 31 2007 23:58:06 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello NVM, dalej twierdzę, że przepis nie jest jasny (chodzi o wyprzedzanie prawym Jest całkowicie jasny. pasem na autostradzie z dwoma pasami ruchu) - jedni za to wlepialiby I będzie jasny równiez dla Ciebie, jak zrozumiesz dwie definicje: drogi i jezdni. [...] -- Best regards, RoMan 22 |
Data: Luty 01 2007 09:14:09 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości Hello NVM, To Policja ustala, co jest jasne, a co nie jest jasne. Ja twierdzę, że nie jest jasny, ponieważ rozmawiałem z kilkoma policjantami i bardzo różnili się w interpretacji. Uwierz mi, naprawdę nie chciałbym powoływać się na przepisy i udowadniać swoich racji drogówce na drodze. Nie uważasz, że to akademickie dywagacje? pasem na autostradzie z dwoma pasami ruchu) - jedni za to wlepialiby Jakaś moda na obrażanie? Mam nagrywać to, co mówią ludzie? "Dwie drogi jednokierunkowe". "Inni twierdzą". Nie doczytałeś tego? Między tymi dwoma zdaniami jest logiczne "i". Pozdrawiam... 23 |
Data: Luty 01 2007 12:54:24 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 1 Feb 2007 09:14:09 +0100, "NVM" wrote: Nic podobnego. Ustala, jeśli już, to są. w interpretacji. Uwierz mi, naprawdę nie chciałbym powoływać się na przepisy Ty nie, ja jakoś bez problemu to robiłem. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 24 |
Data: Luty 01 2007 13:17:16 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w wiadomości
Kogo to obchodzi? :) 25 |
Data: Luty 02 2007 14:14:18 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 1 Feb 2007 13:17:16 +0100, "NVM" wrote: Kogo to obchodzi? :)w interpretacji. Uwierz mi, naprawdę nie chciałbym powoływać się naTy nie, ja jakoś bez problemu to robiłem. To, że Twoje twierdzenia są nieprawdą? W sumie, to nikogo... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 26 |
Data: Luty 01 2007 13:17:14 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Tomasz Pyra | NVM napisał(a): Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości A jak szanowny policjant powie żeś mewa to co? Odfruniesz? Ja twierdzę, że nie jest jasny, ponieważ rozmawiałem z kilkoma policjantami i bardzo różnili się w interpretacji. Jak byś porozmawiał z kilkoma górnikami, lekarzami czy mechanikami to też by się różnili i czego to niby miałoby dowodzić? Policjant to taki sam człowiek jak każdy inny i wcale niekoniecznie jego znajomość ustawy PoRD musi być wyższa niż innych (inna sprawa że powinna). Uwierz mi, naprawdę nie chciałbym powoływać się na przepisy i udowadniać swoich racji drogówce na drodze. Równie dobrze całe PoRD i resztę prawa możesz zanegować i stwierdzić że jeździć trzeba "na wyczucie" nie przejmując się tymi wszystkimi przepisami. Tyle że nie będziesz wiedział takich rzeczy typu kiedy wolno wyprzedzać I będzie jasny równiez dla Ciebie, jak zrozumiesz dwie definicje: Jakaś moda na obrażanie? Mam nagrywać to, co mówią ludzie? "Dwie drogi jednokierunkowe". "Inni twierdzą". Nie doczytałeś tego? Między tymi dwoma zdaniami jest logiczne "i". Zacznij jednak od przeczytania tego w PoRD. I nie obrażam Cię tutaj, a po prostu widać że nie przeczytałeś, bo dywagujesz o jakiś "drogach jednokierunkowych", chociaż w oddziale o wyprzedzaniu takiego pojęcia w ogóle nie ma. "Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu [...] na jezdni jednokierunkowej". Czy nadal jest w tym coś niejasnego? Czy masz wątpliwości czy aby jadąc autostradą jedziesz po "jezdni jednokierunkowej"? 27 |
Data: Luty 01 2007 13:45:23 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
Bez sensu i związku. Zostawiam bez komentarza :/ Ja twierdzę, że nie jest jasny, ponieważ rozmawiałem z kilkoma Świetnie, naprawdę pouczające. Naprawdę policjant nie jest bogiem? Nie wiedziałem. Dobrze, że mi to uświadomiłeś. Uwierz mi, naprawdę nie chciałbym powoływać się na przepisy i udowadniać Przecież ja zupełnie o czym innym pisałem, ludzie... I będzie jasny równiez dla Ciebie, jak zrozumiesz dwie definicje: Obrażasz mnie. Nawet nie denerwujesz, co w zasadzie smucisz. Napisałem widocznie zbyt mało wyraźnie. TO BYŁ CYTAT. Elipsa, uwypuklenie, takie coś w języku polskim. Inteligentny człowiek nie rozumie czegoś takiego - źle się dzieje :/ "Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z Dobrze, zacznijmy flame'a. Dalej mam wątpliwości. Podstawa prawna: Wyprzedzanie: 10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7: 1. na jezdni jednokierunkowej; 2. na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku. Art 2. Definicje. 1. droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi (ścieżki) dla pieszych lub drogi (ścieżki) dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt, 3. autostrada - drogę dwujezdniową, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi, na której nie dopuszcza się ruchu poprzecznego, przeznaczoną tylko do ruchu pojazdów samochodowych, które na równej, poziomej jezdni mogą rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h, w tym również w razie ciągnięcia przyczep, 6. jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni, Teraz wątpliwość sugerowana przez policjantów. Gdzie jest napisane, że autostrada składa się z jezdni JEDNOKIERUNKOWYCH? To jest może i bzdurne, ale naprawdę wolę tego nie dochodzić. Rozumiesz do czego zmierzam? Poza tym uprawiasz metodę zbawienia przez ogień. Zgodzisz się ze mną, że wyprzedzając pojazd WYŁĄCZNIE z jego lewej strony nie stwarzam dodatkowego niebezpieczeństwa? To tak trudno uszanować? :) Czy ja Cię zmuszam do przyklaśnięcia mi? 28 |
Data: Luty 01 2007 13:50:32 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Cyprian Prochot" napisał w wiadomości
DZIĘKUJĘ :))) 29 |
Data: Luty 01 2007 13:57:40 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Cyprian Prochot |
> Panowie , PAX ! ! ! ! to watek o hamowaniu i panewkach jest ;) DZIĘKUJĘ :))) alez puosze ;) -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 30 |
Data: Luty 01 2007 13:48:07 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Cyprian Prochot |
Dobrze, zacznijmy flame'a. Dalej mam wątpliwości. Panowie , PAX ! ! ! ! to watek o hamowaniu i panewkach jest ;) o wyprzedzaniu sa inne flejmy ;P -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 31 |
Data: Luty 01 2007 18:17:04 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: 'Tom N' | NVM w Teraz wątpliwość sugerowana przez policjantów. Gdzie jest napisane, że O tu: 2. Droga klasy A, a także ulica klasy S powinny mieć co najmniej dwie jezdnie, każdą przeznaczoną dla jednego kierunku ruchu. [1] -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] 32 |
Data: Luty 02 2007 09:37:51 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "'Tom N'" napisał w wiadomości NVM w X-1: Zara bedzie argument, ze S sa jednojezdniowe... Ładnie to tak się bawić w ukrywanie nagłówków, X-refów i dorzucanie takich ciekawych rzeczy? ;) Heheheee, nie będzie żadnego argumentu ;) 33 |
Data: Luty 01 2007 14:40:52 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello NVM, To Policja ustala, co jest jasne, a co nie jest jasne.dalej twierdzę, że przepis nie jest jasny (chodzi o wyprzedzanie prawymJest całkowicie jasny. Doprawdy? Ja twierdzę, że nie jest jasny, ponieważ rozmawiałem z kilkoma Bardzo to przykre i źle świadczy o poziomie tych policjantów. Uwierz mi, naprawdę nie chciałbym powoływać się na przepisy Nie. Jakaś moda na obrażanie? Mam nagrywać to, co mówią ludzie? "Dwie drogipasem na autostradzie z dwoma pasami ruchu) - jedni za to wlepialibyI będzie jasny równiez dla Ciebie, jak zrozumiesz dwie definicje: To tym bardziej przykre, gdy policjanci nie odróżniają drogi od jezdni. I jakoś w to nie potrafię uwierzyć. Owszem - byle krawężnik z prewencji może nie odróżniać ale policjant z drogówki już nie. -- Best regards, RoMan 34 |
Data: Luty 01 2007 14:45:40 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
Doczytaj proszę odpowiedź do postu Tomka Pyry. Nie chce mi się dwa razy tego samego pisać. 35 |
Data: Luty 01 2007 10:57:11 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 31 Jan 2007 16:55:21 +0100, "NVM" wrote: dalej twierdzę, że przepis nie jest jasny (chodzi o wyprzedzanie prawym Jest jasny. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 36 |
Data: Styczen 31 2007 16:04:06 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Jakub Witkowski | NVM wrote: tam raczej bylo zakwestionowanie sugestii dotyczacych zwiekszonego Cytuję: >> Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma silnik, tym >> bardziej taki manewr dla niego jest szkodliwy. >A teraz napisz, proszę, jak dostają i dlaczego. Do czego, twoim zdaniem, odnosi się słowo: "dostają"? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 37 |
Data: Styczen 31 2007 16:37:27 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
Bądź łaskaw pisać zaimki z dużej litery. Wtedy będziemy mogli dyskutować. 38 |
Data: Styczen 31 2007 17:15:37 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Jakub Witkowski | NVM wrote: Bądź łaskaw pisać zaimki z dużej litery. Wtedy będziemy mogli dyskutować. OK, będę łaskaw. >> tam raczej bylo zakwestionowanie sugestii dotyczacych zwiekszonego >> zwiekszonego zuzywania sie panewek > > Polemizowałbym. To jakiś troll jest. Cytuję: >> Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma silnik, tym >> bardziej taki manewr dla niego jest szkodliwy. >A teraz napisz, proszę, jak dostają i dlaczego. Zatem, do czego, Twoim zdaniem, odnosi się słowo: "dostają"? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 39 |
Data: Styczen 31 2007 17:29:34 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości NVM wrote: Cieszę się. Od razu cywilizowanie się zrobiło. Cytuję: Moim zdaniem, słowo "dostają" odnosi się do panewek. A dlaczego? A dlatego, że są to (w uproszczeniu) łożyska ślizgowe, które dostają "strzał" w momencie gwałtownego zatrzymania wału, podczas gdy w którymś z cylindrów następuje wybuch, będący następstwem spalenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Powoduje to oddziaływanie na panewki właśnie, z dużą siłą - dużo większą, niż podczas normalnej pracy. Normalna praca wyklucza zatrzymywanie silnika poprzez zdławianie go. Dalej, większy moment obrotowy silnika oznacza, że "strzał" (wybacz kolokwializm) będzie silniejszy, ponieważ jednostkowa energia suwu tłoka (kinetyczna) jest większa w silnikach o większym momencie obrotowym, niż tych z mniejszym. Oczywiście istnieją wyjątki w postaci silników niewysilonych, gdzie jest 40 cylindrów, ale nie o tym w tym momencie piszę - nie dyskutujemy o okrętach. Co tu nie jest zrozumiałe? Na wszelki wypadek - pozdrawiam. 40 |
Data: Styczen 31 2007 21:53:15 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 31 Jan 2007 17:29:34 +0100, "NVM" wrote: Moim zdaniem, słowo "dostają" odnosi się do panewek. A dlaczego? A dlatego, Mhm... A teraz powiedz, na czym polega ten 'strzał' i jaka jest róznica pomiędzy tą sytuacją, a 'strzałem' jaki dostaja kiedy silnik nie jest hamowany oraz 'strzałem' podczas pierwszych cykli pracy w czasie rozruchu. paliwowo-powietrznej. Powoduje to oddziaływanie na panewki właśnie, z dużą Skąd ta większa siła się bierze, wyjasnij proszę? Dalej, większy moment obrotowy silnika oznacza, że "strzał" (wybacz Niestety, nie jest. Co tu nie jest zrozumiałe? Powyższe. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 41 |
Data: Luty 01 2007 09:21:43 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w wiadomości On Wed, 31 Jan 2007 17:29:34 +0100, "NVM" wrote: reszta cut Sam chyba widzisz, że zaczynasz się plątać i czepiać szczegółów. Dlaczego mam Ci cokolwiek tłumaczyć? :) W mojej pierwszej odpowiedzi jest jedno, za to kluczowe zdanie, które - mam nadzieję - pomoże Ci zrozumieć to, co chciałem napisać. Oto cytat: Użytkownik "NVM" napisał w wiadomości .... Jednorazowym przypadkiem w ogóle się nie przejmuj. Wiem, że do porozumienia nie dojdziemy - czytam Cię uważnie i wyciągam wnioski, więc jak dla mnie - EOT. Idąc tropem Twoich pytań, dojdziemy do zagadnienia oddziaływań silnych i jeszcze będzie Ci mało. Pozdrawiam i wyluzuj. 42 |
Data: Luty 01 2007 13:02:52 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 1 Feb 2007 09:21:43 +0100, "NVM" wrote: Mhm... A teraz powiedz, na czym polega ten 'strzał' i jaka jest Nie zaczynam się plątać, tylko drążę temat w tym celu, abyś zauważył, że Twe twierdsenia są pozbawione podstaw. Wiem, że do porozumienia nie dojdziemy - czytam Cię uważnie i wyciągam No cóż, jak widać do tego, żeby przyznać, że Twoje twierdzenie jest absolutnie nieprawdziwe nie dorosłeś. A tymczasem żadneo 'strzału' nie ma. Nie ma z kilku przyczyn. Raz, że kiedy hamujemy, to silnik pracuje na luzie, a w przypadku układów wtryskowych często bez podawania paliwa. Zatem jedyne siły działające na układ tłokowo-korbowy to te, które biorą się z bezwładności elementów. I według Ciebie, to siły jakie działają na ten układ kiedy jest on dosyć gwałtownie zatrzymywany są większe, niż kiedy tłok 100 razy na sekunde zmienia kierunek ruchu? BYZYDURA. Ten 'strzał' jest tylko w Twojej wyobraźni. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 43 |
Data: Luty 01 2007 13:16:22 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w
Oczywiście. Nawet, gdy obroty spadną poniżej obrotów biegu jałowego, dalej pracuje bez paliwa. Gratuluję wiedzy technicznej, tzn., żebyś zrozumiał, bo z tym masz poważne problemy - szczerze Ci współczuję (taka ironia). Zatem jedyne siły działające na układ tłokowo-korbowy to te, które Reszta oczywiście bez sensu, bo oparta na BYZYDURNEJ przesłance. Pier%&*licie kolego. Bzdury. Plus ciągle, drogi trollu, zdajesz się pomijać to, co usilnie próbuję wtłoczyć w Twój mózg - nie napisałem, że te siły niszczą od razu silnik, tylko napisałem, że występują i są szkodliwe, jeżeli ktoś robiłby tak bez przerwy. DOCIERA? EOT! 44 |
Data: Luty 02 2007 14:18:46 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 1 Feb 2007 13:16:22 +0100, "NVM" wrote: Raz, że kiedy hamujemy, to silnik pracuje na luzie, a w przypadku ładna ironia. Pokazująca, przy okazji, że niewiele merytorycznego masz do powiedzenia. Zatem jedyne siły działające na układ tłokowo-korbowy to te, które Dociera do mnie, że kiedy trzeba było wykazać się wiedzą, to wyszło, żeś cieniutki jak polsilver, a do tego, miast zauważyć, że Twoje twierdzenia są nieprawdziwe, to przypuściłeś atak na moją osobę. Jak widać, do definicji trolla bardzo ładnie pasujesz. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 45 |
Data: Styczen 31 2007 16:00:26 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Jakub Witkowski | NVM wrote: Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał >Oczywiście tak, dostają panewki. Im większy moment obrotowy ma silnik, tym Rozumiem, że prócz PIĘKNEJ sygnaturki wnosisz do tego wątku sugestię, że zatrzymywanie silnika poprzez zdławienie go uprawiasz na co dzień i jest to zupełnie nieszkodliwe, tak? ;) Domagał się, jak rozumiem, próby logicznego powiązania *momentu obrotowego* silnika ze *zużyciem PANEWEK* w razie takiego hamowania. Jako żywo, ciężko by to było ozasadnić. A gdzie ty wyczytałes sugestię o "zupełnej nieszkodliwości", zapewne pozostanie twoją tajemnicą, co? ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 46 |
Data: Styczen 31 2007 16:38:08 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w
Wytłumaczyłem logiczne powiązanie w odpowiedzi na post Tomka. A gdzie ty wyczytałes sugestię o "zupełnej nieszkodliwości", Przeczytaj proszę raz jeszcze całą odpowiedź i zastanów się, co to oznacza słowo "podtekst". Próby wywoływania ludzi do tablicy zazwyczaj nie są postrzegane jako sympatyczne. 47 |
Data: Styczen 31 2007 17:05:38 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Jakub Witkowski | NVM wrote: Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w Masz na mysli: >> Im silnik ma większy moment obrotowy, tym większe siły działają przy hamowaniu wału. Tylko że siły te nie odkładają się *na panewkach*. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 48 |
Data: Styczen 31 2007 17:31:05 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
Nie zgadzam się z Tobą :) 49 |
Data: Styczen 31 2007 17:19:49 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Jakub Witkowski | NVM wrote: Próby wywoływania ludzi do tablicy zazwyczaj nie są postrzegane jako sympatyczne. Podobnie, jak wkładanie komuś w usta opinii, których nie wygłosił. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 50 |
Data: Styczen 31 2007 17:32:45 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości NVM wrote: Można takie dywagacje ciągnąć w nieskończoność. Pozwolisz zachować mi własne zdanie na ten temat? Pozdrawiam. 51 |
Data: Styczen 31 2007 21:49:12 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 31 Jan 2007 14:43:46 +0100, "NVM" wrote: Rozumiem, że prócz PIĘKNEJ sygnaturki wnosisz do tego wątku sugestię, że Chciałbym jednak, abyś miast wodolejstwa napisał cos więcej o tych zjawiskach, jakie wystepują w takiej sytuacji i powoduja niszczenie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 52 |
Data: Luty 01 2007 09:22:11 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w wiadomości On Wed, 31 Jan 2007 14:43:46 +0100, "NVM" wrote: Napisałem, czytaj uważnie cały wątek. 53 |
Data: Luty 01 2007 13:03:07 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 1 Feb 2007 09:22:11 +0100, "NVM" wrote: Chciałbym jednak, abyś miast wodolejstwa napisał cos więcej o tych Niestety, ani słowa. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 54 |
Data: Luty 01 2007 13:18:39 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: NVM | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał w wiadomości On Thu, 1 Feb 2007 09:22:11 +0100, "NVM" wrote: Współczuję Ci. Naprawdę. 55 |
Data: Luty 02 2007 14:19:14 | Temat: Re: Nagłe hamowanie i zablokowanie kół | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 1 Feb 2007 13:18:39 +0100, "NVM" wrote: Napisałem, czytaj uważnie cały wątek. Dziękuje za wyrazy współczucia, jednak nic one w meritum nie zmieniły. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 |