Grupy dyskusyjne   »   Nagrzewanie się silnika

Nagrzewanie się silnika



1 Data: Listopad 23 2007 08:57:16
Temat: Nagrzewanie się silnika
Autor: Bartek 

Witam, czy istnieje sposób aby przyspieszyć osiąganie optymalnej temperatury
przez silnik o tej porze roku? Zauważyłem że nowe i prawie nowe samochody
nie mają z tym żadnego problemu (rozgrzewają się bardzo szybko). U mnie trwa
to jakies 20 minut przy temp. -1 st. A jeżeli włącza się ogrzewanie kabiny
to często i dłużej. Ostatnio uzupełniany był płyn chłodniczy - może jest zła
proporcja płynu/wody w chłodnicy? Czy w układzie grzania kabiny też wymienia
się/uzupełnia jakiś płyn?

Pozdr,

Miki

p.s.

Metodę zasłaniania wlotu powietrza do komory silnika znam...



2 Data: Listopad 23 2007 09:07:23
Temat: Re: Nagrzewanie się silnika
Autor: INF 

Witam, czy istnieje sposób aby przyspieszyć osiąganie optymalnej temperatury przez silnik o tej porze roku? Zauważyłem że nowe i prawie nowe samochody nie mają z tym żadnego problemu (rozgrzewają się bardzo szybko). U mnie trwa to jakies 20 minut przy temp. -1 st. A jeżeli włącza się ogrzewanie kabiny to często i dłużej. Ostatnio uzupełniany był płyn chłodniczy - może jest zła proporcja płynu/wody w chłodnicy? Czy w układzie grzania kabiny też wymienia się/uzupełnia jakiś płyn?

niektóre samochody mają fabryczne dogrzewanie, np. u mnie w dieslu ciepłe powietrze leci już po dosłownie 3-4 minutach,
jeśli oczywiście wcześniej nie uruchomię ogrzewania postojowego a ograniczę się tylko do dogrzewania,
dogrzewanie jest pożyteczne i chyba wręcz niezbędne w common railu, bo te silniki strasznie powoli się nagrzewają

3 Data: Listopad 23 2007 09:10:48
Temat: Re: Nagrzewanie się silnika
Autor: Agent 


Użytkownik "INF"  napisał w wiadomości

Witam, czy istnieje sposób aby przyspieszyć osiąganie optymalnej temperatury przez silnik o tej porze roku? Zauważyłem że nowe i prawie nowe samochody nie mają z tym żadnego problemu (rozgrzewają się bardzo szybko). U mnie trwa to jakies 20 minut przy temp. -1 st. A jeżeli włącza się ogrzewanie kabiny to często i dłużej. Ostatnio uzupełniany był płyn chłodniczy - może jest zła proporcja płynu/wody w chłodnicy? Czy w układzie grzania kabiny też wymienia się/uzupełnia jakiś płyn?

niektóre samochody mają fabryczne dogrzewanie, np. u mnie w dieslu ciepłe powietrze leci już po dosłownie 3-4 minutach,
jeśli oczywiście wcześniej nie uruchomię ogrzewania postojowego a ograniczę się tylko do dogrzewania,
dogrzewanie jest pożyteczne i chyba wręcz niezbędne w common railu, bo te silniki strasznie powoli się nagrzewają

Prawda, mój zagrzewa się po ok 5-6 km  a ciepło robi się po ok 10. Aż się boję co bedzie w mrozy. Chyba trzeba kupić jakieś dobre nieśliskie rękawiczki w w ręce mi zawsze zimno. Ciekawe czemu nikt nie zrobił podgrzewanej kierownicy :)

4 Data: Listopad 23 2007 09:18:05
Temat: Re: Nagrzewanie się silnika
Autor: INF 

Prawda, mój zagrzewa się po ok 5-6 km  a ciepło robi się po ok 10. Aż się boję co bedzie w mrozy. Chyba trzeba kupić jakieś dobre nieśliskie rękawiczki w w ręce mi zawsze zimno. Ciekawe czemu nikt nie zrobił podgrzewanej kierownicy :)

można kupić używane ogrzewanie postojowe,
pomyśl, zimą uruchamiasz samochód z ciepłym silnikiem i nie interesuje Cię czy świece żarowe są ok a olej gęsty,

5 Data: Listopad 23 2007 09:11:29
Temat: Re: Nagrzewanie się silnika
Autor: Maciej 


...U mnie trwa
to jakies 20 minut przy temp. -1 st. A jeżeli włącza się ogrzewanie kabiny
to często i dłużej...

Jak dlugo masz samochod? Wczesniej tez takie objawy miales?
Moze po prostu termostat masz uszkodzony.

Metodę zasłaniania wlotu powietrza do komory silnika znam...
jezeli ona pomaga to... innymi slowy jest to nienajlepszy sposob
zaoszczedzenia na wymianie terostatu;)

Pozdrawiam
Maciek

6 Data: Listopad 23 2007 09:32:33
Temat: Re: Nagrzewanie się silnika
Autor: Tomasz Pyra 

Bartek pisze:

Witam, czy istnieje sposób aby przyspieszyć osiąganie optymalnej temperatury przez silnik o tej porze roku?

Wyłšczyć ogrzewanie kabiny w pierwszej chwili, wymienić termostat na sprawny (skoro trwa to 20min to termostat pewnie puszcza).

Sprawdzić to można w takie sposób że chłodnica powinna pozostawać zimna nim silnik się nie nagrzeje.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/pmscode.html

7 Data: Listopad 23 2007 10:06:56
Temat: Re: Nagrzewanie się silnika
Autor: kan 

Bartek wrote:

Witam, czy istnieje sposób aby przyspieszyć osiąganie optymalnej temperatury przez silnik o tej porze roku? p.s.

Metodę zasłaniania wlotu powietrza do komory silnika znam...

Wymień termostat.

Pozdrawiam,

--
kan

8 Data: Listopad 23 2007 12:38:47
Temat: Re: Nagrzewanie się silnika
Autor: Bartek 

W zasadzie chyba wczesniej też tyle się czekało. Samochód V70 2.5TDi
(2000r). Klimatronic zaczyna dmuchać ciepło jak tempearatura osiągnie połowę
wartości nominalnej.
Za bardzo nie rozumiem jak i gdzie działa tutaj termostat - czy chodzi Wam o
moment kiedy załączany jest obieg ciepła silnika do kabiny? Czy moze chodzi
o moment w którym termostat załącza wiatrak chłodnicy?
Dla poównania np. w Nissanie Almera Benz. wskaznik temp juz po kilku
minutach jazdy wskazuje juz temp. nominalną i leci ciepełko z wentylatorów.
Czy układ ogrzewania kabiny wymaga jakiś konserwacji w sensie
wymiany/uzupełnienia płynów?

Pozdr,

Miki

9 Data: Listopad 23 2007 03:49:38
Temat: Re: Nagrzewanie się silnika
Autor: wofek_ 

On 23 Lis, 11:38, "Bartek"  wrote:

Za bardzo nie rozumiem jak i gdzie działa tutaj termostat

Termostat gdy temp osiagnie np. 88 st C (roznie w roznych autach,
85-95) otwiera duzy obieg wody przechodzacy przez chlodnice. Po spadku
temp termostat zamyka sie (zmniejsza/zamyka duzy obieg). I tak w
kolko... (a jak czesto to juz zalezy od histerezy danego termostatu)
Uszkodzony termostat zazwyczaj (prawie zawsze) wiaze sie z ciagle
otwartym termostatem dla temp nizszych niz przykladowe 88 st C.

10 Data: Listopad 23 2007 12:57:41
Temat: Re: Nagrzewanie się silnika
Autor: Wojtekk 


Użytkownik "Bartek"  napisał w wiadomości

W zasadzie chyba wczesniej też tyle się czekało. Samochód V70 2.5TDi (2000r). Klimatronic zaczyna dmuchać ciepło jak tempearatura osiągnie połowę wartości nominalnej.
Za bardzo nie rozumiem jak i gdzie działa tutaj termostat - czy chodzi Wam o moment kiedy załączany jest obieg ciepła silnika do kabiny? Czy moze chodzi o moment w którym termostat załącza wiatrak chłodnicy?
Termostat włącza przepływ cieczy chłodzącej przez chłodnicę. Przy zimnym silniku ciecz krąży w małym obiegu - tzn. z pominięciem chłodnicy. Dopiero po osiągnięciu nominalnej temperatury zostaje otwarty obieg przez chłodnicę. Dzięki takiemu rozwiązaniu silnik nagrzewa się dużo szybciej. Nagrzewnica powietrza do kabiny jest podłączona do małego obiegu więc ciepło powinno być już wyczuwalne po 2-3 minutach.
Jeżeli uszkodzony jest termostat, ciecz od początku płynie przez chłodnicę, czyli silnik jest chłodzony zanim zdąży się nagrzać.
Możesz łatwo sprawdzić sprawność termostatu. Zapal zimny silnik, otwórz maskę i złap ręką rurę między silnikiem a chłodnicą. Powinna być zimna w czasie gdy temperatura na wskaźniku jest poniżej nominalnej. Później nagle się ogrzewa - to moment otwarcia termostatu. Ciepłe powietrze powinno być odczuwalne w kabinie już dużo wcześniej.

Pozdrawiam
Wojtek

11 Data: Listopad 23 2007 13:18:23
Temat: Re: Nagrzewanie się silnika
Autor: Larsoden 

Możesz łatwo sprawdzić sprawność termostatu. Zapal zimny silnik, otwórz maskę i złap ręką rurę między silnikiem a chłodnicą. Powinna być zimna w czasie gdy temperatura na wskaźniku jest poniżej nominalnej. Później nagle się ogrzewa - to moment otwarcia termostatu. Ciepłe powietrze powinno być odczuwalne w kabinie już dużo wcześniej.

Proponuję macać nie rurę a chłodnicę. Dość długo trwało zanim u siebie się zorientowałem, że zawiesił mi się termostat - właśnie przez to że patrzyłem na temperaturę rury a ta jakoś wyjątkowo wolno się nagrzewała. Natomiast chłodnica robi się ciepła od razu przy zepsutym termostacie - po 2-3 min. od włączenia zimnego silnika, a rura ciągle nawet nie letnia.


--
Larsoden | nedosraL
http://www.bykom-stop.avx.pl/

12 Data: Listopad 23 2007 12:54:38
Temat: Re: Nagrzewanie się silnika
Autor: Wmak 

Larsoden  napisał(a):
 

chłodnica robi się ciepła od razu przy zepsutym termostacie - po 2-3 min.
od
włączenia zimnego silnika, a rura ciągle nawet nie letnia.


Macałeś niewłaściwą rurę....
Sprawdzać należy rurę doprowadzającą płyn z termostatu do chłodnicy a nie
tą, któą woda po przejściu przez chłodnicę wraca do bloku.
W czasie jazdy, gdy termostat lekko się uchyli, rura doprowadzająca jest
gorąca, kawałek chłodnicy ciepły a dalsza część chłodnicy coraz
chłodniejsza, wylot zimny.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

13 Data: Listopad 23 2007 14:56:00
Temat: Re: Nagrzewanie się silnika
Autor: Bartek 

Dzięki za pomoc i ciekawe informacje!

Pozdr,

Miki

14 Data: Listopad 23 2007 15:13:24
Temat: Re: Nagrzewanie się silnika
Autor: Larsoden 

Macałeś niewłaściwą rurę....
Sprawdzać należy rurę doprowadzającą płyn z termostatu do chłodnicy a nie
tą, któą woda po przejściu przez chłodnicę wraca do bloku.

Macałem tą właściwą rurę, między termostatem a chłodnicą.
Nie umiem wyjaśnić tego zjawiska ale tak właśnie było - chłodnica gorąca a rura chłodna.
Może to zależy od samochodu.

--
Larsoden | nedosraL
http://www.bykom-stop.avx.pl/

15 Data: Listopad 23 2007 15:10:37
Temat: Re: Nagrzewanie się silnika
Autor: Wmak 

Larsoden  napisał(a):


Macałem tą właściwą rurę, między termostatem a chłodnicą.
Nie umiem wyjaśnić tego zjawiska ale tak właśnie było - chłodnica gorąca a
rura chłodna.
Może to zależy od samochodu.

Od samochodu może zależeć o tyle, o ile różne są węże połączeniowe (np
grubośc ścianki, grubość kordu) i mają różne przewodności cieplne -
temperatury na powierzcni rury mogą być niższe, szczególnie w początkowej
fazie nagrzewania.
W dodatku ciepło z metalu chłodnicy lepiej przenika do ręki niż z gumy więc
subiektywne odczucia temperatury różnią się.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Nagrzewanie się silnika



Grupy dyskusyjne