Grupy dyskusyjne   »   [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą

[TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą



1 Data: Luty 07 2007 11:03:04
Temat: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor:

Czołem.

Jeśli sterowanie temperaturą nawiewu odbywa się poprzez zmianę przepływu
cieczy przez nagrzewnicę, to czy dodatkowo występuje zawór puszczający
nadmiar cieczy ? Byłbym wdzięczyny, gdyby ktoś mi opisał jak wygląda
taki zawór/zawory i sterowanie nimi w konkretnych modelach aut.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html



2 Data: Luty 07 2007 11:06:20
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: MarcinJM 

 napisał(a):

Czołem.

Jeśli sterowanie temperaturą nawiewu odbywa się poprzez zmianę przepływu
cieczy przez nagrzewnicę, to czy dodatkowo występuje zawór puszczający
nadmiar cieczy ? Byłbym wdzięczyny, gdyby ktoś mi opisał jak wygląda
taki zawór/zawory i sterowanie nimi w konkretnych modelach aut.


Nie ma nadmiaru, bo nagrzewnica jest wlaczona bocznikowo.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

3 Data: Luty 07 2007 11:12:03
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor:



MarcinJM napisał(a):


 napisał(a):
> Czołem.
>
> Jeśli sterowanie temperaturą nawiewu odbywa się poprzez zmianę przepływu
> cieczy przez nagrzewnicę, to czy dodatkowo występuje zawór puszczający
> nadmiar cieczy ? Byłbym wdzięczyny, gdyby ktoś mi opisał jak wygląda
> taki zawór/zawory i sterowanie nimi w konkretnych modelach aut.
>

Nie ma nadmiaru, bo nagrzewnica jest wlaczona bocznikowo.

Czyli nagrzewnica jest bocznikowana przez zawór, który w pozycji "zimno"
jest otwarty ?

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

4 Data: Luty 07 2007 11:14:49
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: Cyprian Prochot 


Użytkownik  napisał w wiadomości


Czyli nagrzewnica jest bocznikowana przez zawór, który w pozycji "zimno"
jest otwarty ?

na odwrot.
w bocznik bedacy nagrzewnica jest wlaczony zawor ktory na "cieplo" jest
otwarty.

--
pozdrawiam
Cyprian Prochot
CKMK - white Brava 1.6 16V  LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700

5 Data: Luty 07 2007 12:05:21
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor:



Cyprian Prochot napisał(a):


na odwrot.
w bocznik bedacy nagrzewnica jest wlaczony zawor ktory na "cieplo" jest
otwarty.

No dobrze, jeśli nagrzewnica jest bocznikiem, to bocznikiem czego ?

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

6 Data: Luty 07 2007 12:18:10
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: Hinek 

Użytkownik  napisał


No dobrze, jeśli nagrzewnica jest bocznikiem, to bocznikiem czego ?


Malego obiegu cieczy w silniku. Tego przed termostatem.
Obecnie nie uzywa sie takich ukladow. Steruje sie powietrzem.
Pozdr

--
Hinek

7 Data: Luty 07 2007 12:20:19
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: MarcinJM 

Hinek napisał(a):

Użytkownik  napisał

No dobrze, jeśli nagrzewnica jest bocznikiem, to bocznikiem czego ?


Malego obiegu cieczy w silniku. Tego przed termostatem.
Obecnie nie uzywa sie takich ukladow. Steruje sie powietrzem.

Ale on pytal wlasnie o ten system

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

8 Data: Luty 07 2007 13:29:01
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor:



MarcinJM napisał(a):

>> No dobrze, jeśli nagrzewnica jest bocznikiem, to bocznikiem czego ?
>>
>>
> Malego obiegu cieczy w silniku. Tego przed termostatem.
> Obecnie nie uzywa sie takich ukladow. Steruje sie powietrzem.

Dokładnie o to mi chodzi. Jakoś wierzyć mi się nie chce, aby odcięcie
przepływu powietrza przez nagrzewnicę było w 100% skuteczne. Ciecz idzie
na nagrzewnicę ( parę kW mocy cieplnej ), a obok leci powietrze do
kabiny i się nagrzewa, choćby przez promieniowanie. Gdyby ciecz ( w
lecie ) ominęła nagrzewnicę, powietrze było by nieco chłodniejsze, ale
czy warto się bawić w samoróbny bypass nagrzewnicy to nie wiem.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

9 Data: Luty 07 2007 14:24:27
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: Jakub Witkowski 

 wrote:

Jakoś wierzyć mi się nie chce, aby odcięcie
przepływu powietrza przez nagrzewnicę było w 100% skuteczne.

Ale o dziwo jest.

BTW w dużym fiacie jest opisany system, i przy ustawieniu wajchy
na 100% zimno miałem delikatne grzanie, lato czy zima, bo klapka
zamykająca przepływ powietrza przez nagrzewnicę nie zamykała się
idelanie. W kóncu wywaliłem z niej śmieci i potem było ok.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

10 Data: Luty 07 2007 15:53:27
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: kan 

 wrote:
  > Dokładnie o to mi chodzi. Jakoś wierzyć mi się nie chce, aby odcięcie

przepływu powietrza przez nagrzewnicę było w 100% skuteczne. Ciecz idzie
na nagrzewnicę ( parę kW mocy cieplnej ), a obok leci powietrze do
kabiny i się nagrzewa, choćby przez promieniowanie. Gdyby ciecz ( w
lecie ) ominęła nagrzewnicę, powietrze było by nieco chłodniejsze, ale
czy warto się bawić w samoróbny bypass nagrzewnicy to nie wiem.


Parę kW to jest jak przepływa powietrze które odbiera ciepło. Jak powietrze nie przypływa to nagrzewnica nie oddaje ciepła bo nie ma jak.
--
Pozdrawiam,
kan

11 Data: Luty 08 2007 07:32:51
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor:



kan napisał(a):


 wrote:
  > Dokładnie o to mi chodzi. Jakoś wierzyć mi się nie chce, aby odcięcie
> przepływu powietrza przez nagrzewnicę było w 100% skuteczne. Ciecz idzie
> na nagrzewnicę ( parę kW mocy cieplnej ), a obok leci powietrze do
> kabiny i się nagrzewa, choćby przez promieniowanie. Gdyby ciecz ( w
> lecie ) ominęła nagrzewnicę, powietrze było by nieco chłodniejsze, ale
> czy warto się bawić w samoróbny bypass nagrzewnicy to nie wiem.
>

Parę kW to jest jak przepływa powietrze które odbiera ciepło.

To wiadomo.

Jak
powietrze nie przypływa to nagrzewnica nie oddaje ciepła bo nie ma jak.

Oddaje ciepło, przy idealnym uszczelnieniu kanału choćby przez
promieniowanie.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

12 Data: Luty 08 2007 08:16:29
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: kan 

 wrote:


kan napisał(a):
 wrote:
  > Dokładnie o to mi chodzi. Jakoś wierzyć mi się nie chce, aby odcięcie
przepływu powietrza przez nagrzewnicę było w 100% skuteczne. Ciecz idzie
na nagrzewnicę ( parę kW mocy cieplnej ), a obok leci powietrze do
kabiny i się nagrzewa, choćby przez promieniowanie. Gdyby ciecz ( w
lecie ) ominęła nagrzewnicę, powietrze było by nieco chłodniejsze, ale
czy warto się bawić w samoróbny bypass nagrzewnicy to nie wiem.

Parę kW to jest jak przepływa powietrze które odbiera ciepło.

To wiadomo.

Jak
powietrze nie przypływa to nagrzewnica nie oddaje ciepła bo nie ma jak.

Oddaje ciepło, przy idealnym uszczelnieniu kanału choćby przez
promieniowanie.

99% z hakiem ciepła przekazywane jest przez konwekcję w związku z ogromną powierzchnią nagrzewnicy. Jeśli dodatkowo zasłonisz nagrzewnicę to przez promieniowanie nie podgrzejesz nawet klapki zasłaniającej nie nagrzewnice mówiąc o nagrzaniu wnętrza samochodu.

--
Pozdrawiam,
kan

13 Data: Luty 08 2007 09:20:40
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor:



kan napisał(a):

> Oddaje ciepło, przy idealnym uszczelnieniu kanału choćby przez
> promieniowanie.
>

99% z hakiem ciepła przekazywane jest przez konwekcję w związku z
ogromną powierzchnią nagrzewnicy. Jeśli dodatkowo zasłonisz nagrzewnicę
to przez promieniowanie nie podgrzejesz nawet klapki zasłaniającej nie
nagrzewnice mówiąc o nagrzaniu wnętrza samochodu.

No to wytłumacz mi, dlaczego pomiędzy tym co wlatuje w kratkę na
zewnątrz, a tym co wylatuje do wewnątrz jest 3-5 stopni różnicy przy
temperaturach jak dziś, a ogrzewanie wyłączone. Coś podgrzewa to
powietrze. Nieszczelny kanał powietrzny nagrzewnicy, podgrzewanie kanału
"zimnego" przez promieniującą nagrzewnicę, sprężanie powietrza przez
nawiew ? Aaaaaaaaaa, chyba wreszcie wiem - rezystory w obwodzie
dmuchawy, chłodzone przepływem powietrza.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

14 Data: Luty 08 2007 14:00:32
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: DoQ 

Użytkownik  napisał w wiadomości

powietrze. Nieszczelny kanał powietrzny nagrzewnicy, podgrzewanie kanału
"zimnego" przez promieniującą nagrzewnicę, sprężanie powietrza przez
nawiew ? Aaaaaaaaaa, chyba wreszcie wiem - rezystory w obwodzie
dmuchawy, chłodzone przepływem powietrza.

Sama komora silnika rozgrzewa wlot powietrza.


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

15 Data: Luty 07 2007 12:25:24
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: Piotrek 

Obecnie nie uzywa sie takich ukladow. Steruje sie powietrzem.

dawniej tez:)
patrz samochod w sygnaturce:D

--
pzdr
piotrek
Scorpio 2,4i '87 LPG PMS

16 Data: Luty 07 2007 21:53:18
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 7 Feb 2007 12:25:24 +0100, "Piotrek"  wrote:

Obecnie nie uzywa sie takich ukladow. Steruje sie powietrzem.

dawniej tez:)
patrz samochod w sygnaturce:D

Jeszcze dawniej też. Patrz Granada.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

17 Data: Luty 07 2007 12:19:34
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: MarcinJM 

 napisał(a):


Cyprian Prochot napisał(a):
na odwrot.
w bocznik bedacy nagrzewnica jest wlaczony zawor ktory na "cieplo" jest
otwarty.

No dobrze, jeśli nagrzewnica jest bocznikiem, to bocznikiem czego ?


Nagrzewnica wlaczona:

  |-- >>>-pompa-- >>>-- -- |
  |-- -<<-silnik-<<-- -- -|
  |-- -<nagrzewnica<-- -- |



Nagrzewnica wylaczona:

  |-- >>>-pompa-- >>>-- -- |
  |-- <<<-silnik-<<<-- -- |
  |-- -XnagrzewnicaX-- -- |


Oczywiscie nagrzewnica ma znacznie mniejszy przekroj, przez ktory przeplywa ciecz, wiec tylko nieznaczna czesc plynu ja zasila.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

18 Data: Luty 07 2007 14:34:11
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: DoQ 

Użytkownik "Cyprian Prochot"  napisał w
wiadomości

Czyli nagrzewnica jest bocznikowana przez zawór, który w pozycji "zimno"
jest otwarty ?
na odwrot.
w bocznik bedacy nagrzewnica jest wlaczony zawor ktory na "cieplo" jest
otwarty.

Co to znaczy "na cieplo otwarty" ? Na zimno kurek zakręca "wode" ? ;-)



--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

19 Data: Luty 07 2007 14:43:11
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: Radosław Wnuk 

DoQ wrote:

Co to znaczy "na cieplo otwarty" ? Na zimno kurek zakręca "wode" ? ;-)

To zalezy czy mowimy o "cieplo" w aucie a zimno na zewnatrz czy zimno w
aucie a "cieplo" na zewnatrz.  W pierwszym przypadku zawor jest otwarty a w
drugim zamkniety :-)

Pozdrofka

--
Radoslaw Wnuk
Polonez 1.6 GLi + LPG + kupa samozaparcia

20 Data: Luty 07 2007 14:45:01
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: DoQ 

Użytkownik "Radosław Wnuk"  napisał w wiadomości

DoQ wrote:
Co to znaczy "na cieplo otwarty" ? Na zimno kurek zakręca "wode" ? ;-)
To zalezy czy mowimy o "cieplo" w aucie a zimno na zewnatrz czy zimno w
aucie a "cieplo" na zewnatrz.  W pierwszym przypadku zawor jest otwarty a
w drugim zamkniety :-)

Chodzilo mi o to, ze sterowanie ogrzewaniem poprzez zamykanie/otwieranie
doplywu cieczy do nagrzewnicy byloby conajmniej watpliwe w dzialaniu ;-)


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

21 Data: Luty 07 2007 14:56:40
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor:



DoQ napisał(a):

Chodzilo mi o to, ze sterowanie ogrzewaniem poprzez zamykanie/otwieranie
doplywu cieczy do nagrzewnicy byloby conajmniej watpliwe w dzialaniu ;-)

Wszystko będzie w porządku, jeśli przymykaniu nagrzewnicy będzie
towarzyszyło otwieranie przepływu inną drogą, np. równoległym zaworem.


--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

22 Data: Luty 07 2007 15:12:53
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: DoQ 

Użytkownik  napisał w wiadomości

Chodzilo mi o to, ze sterowanie ogrzewaniem poprzez zamykanie/otwieranie
doplywu cieczy do nagrzewnicy byloby conajmniej watpliwe w dzialaniu ;-)
Wszystko będzie w porządku, jeśli przymykaniu nagrzewnicy będzie
towarzyszyło otwieranie przepływu inną drogą, np. równoległym zaworem.

Ale sterujac w ten sposob zdarzysz dojechac do celu zanim zacznie leciec
zimne powietrze. Nagrzewnica ma swoja pojemnosc termiczna, a tym bardziej
wypelniona plynem.
Powinno sie sterowac przeplywem powietrza przez nagrzewnice badz z jej
pominieciem - wtedy masz natymiastowa regulacje nawiewu.



--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

23 Data: Luty 07 2007 15:15:11
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: MarcinJM 

DoQ napisał(a):

Ale sterujac w ten sposob zdarzysz dojechac do celu zanim zacznie leciec zimne powietrze. Nagrzewnica ma swoja pojemnosc termiczna, a tym bardziej wypelniona plynem.

Nagrzewnica? No co ty, tam moze z litr plynu wchodzi + uzebrowanie. W ciagu chwili robi sie zimna.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

24 Data: Luty 07 2007 15:33:21
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: Jakub Witkowski 

MarcinJM wrote:

DoQ napisał(a):
Ale sterujac w ten sposob zdarzysz dojechac do celu zanim zacznie leciec zimne powietrze. Nagrzewnica ma swoja pojemnosc termiczna, a tym bardziej wypelniona plynem.

Nagrzewnica? No co ty, tam moze z litr plynu wchodzi + uzebrowanie. W ciagu chwili robi sie zimna.

Nie, nie aż tak szybko. Z minutę to trwa. Bardzo wkurzające, bo cięzko
szybko i precyzyjne wyregulować temperaturę. W praktyce jest tak,
że przesuwasz wajchę odrobinę, czekasz aż temperature się zmieni,
potem ew. przesuwasz kawałek dalej (lub wracasz) itd. do skutku...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

25 Data: Luty 07 2007 15:47:18
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: DoQ 

Użytkownik "MarcinJM"  napisał w wiadomości

Nagrzewnica? No co ty, tam moze z litr plynu wchodzi + uzebrowanie. W
ciagu chwili robi sie zimna.

Litr plynu o temp. ~ 90stC + nagrzewnice w ciagu chwili schlodzisz do
powiedzmy 15stC (temp. otoczenia)? Chyba cieklym azotem.
Dodatkowo wyzej wspomniane sterowanie zaworami hydraulicznymi jest bardziej
problematyczne i zawodne. Jak pisalem, wystarczy skierowac obieg samego
powietrza na nagrzewnice - badz pominac ja - tansze prostsze i
skuteczniejsze. Nagrzewnica moze byc caly czas nagrzana, w zasadzie co jej
szkodzi.


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

26 Data: Luty 07 2007 15:50:57
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: kan 

MarcinJM wrote:

DoQ napisał(a):
Ale sterujac w ten sposob zdarzysz dojechac do celu zanim zacznie leciec zimne powietrze. Nagrzewnica ma swoja pojemnosc termiczna, a tym bardziej wypelniona plynem.

Nagrzewnica? No co ty, tam moze z litr plynu wchodzi + uzebrowanie. W ciagu chwili robi sie zimna.


Koło 0,2 litra.
--
Pozdrawiam,
kan

27 Data: Luty 07 2007 16:15:54
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą
Autor: MarcinJM 

kan napisał(a):

Koło 0,2 litra.

+ ogromna powierzchnia chodzaca te 0.2 ltr

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

28 Data: Luty 07 2007 21:54:23
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturÂą
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 7 Feb 2007 15:12:53 +0100, "DoQ"  wrote:

Ale sterujac w ten sposob zdarzysz dojechac do celu zanim zacznie leciec
zimne powietrze. Nagrzewnica ma swoja pojemnosc termiczna, a tym bardziej
wypelniona plynem.

Niewielka. Kilkanaście sekund.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

29 Data: Luty 07 2007 17:45:34
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturš
Autor: J.F. 

On Wed, 07 Feb 2007 14:56:40 +0100,   wrote:

DoQ napisał(a):
Chodzilo mi o to, ze sterowanie ogrzewaniem poprzez zamykanie/otwieranie
doplywu cieczy do nagrzewnicy byloby conajmniej watpliwe w dzialaniu ;-)

Wszystko będzie w porządku, jeśli przymykaniu nagrzewnicy będzie
towarzyszyło otwieranie przepływu inną drogą, np. równoległym zaworem.

panowie, nie p....rzesadzajcie.
Dobrze dzialalo i bez zadnego zaworu.

J.

30 Data: Luty 08 2007 07:38:54
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturš
Autor:



"J.F." napisał(a):


On Wed, 07 Feb 2007 14:56:40 +0100,   wrote:
>DoQ napisał(a):
>> Chodzilo mi o to, ze sterowanie ogrzewaniem poprzez zamykanie/otwieranie
>> doplywu cieczy do nagrzewnicy byloby conajmniej watpliwe w dzialaniu ;-)
>
>Wszystko będzie w porządku, jeśli przymykaniu nagrzewnicy będzie
>towarzyszyło otwieranie przepływu inną drogą, np. równoległym zaworem.

panowie, nie p....rzesadzajcie.
Dobrze dzialalo i bez zadnego zaworu.

W układzie gdy 100% przepływu z silnika permanentnie idzie na
nagrzewnicę ?

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

31 Data: Luty 08 2007 07:41:17
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturš
Autor: MarcinJM 

 napisał(a):

W układzie gdy 100% przepływu z silnika permanentnie idzie na
nagrzewnicę ?

Pewnien nie jestem, ale raczej nagrzewnica nie jest w zadnym aucie wlaczona szeregowo.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

32 Data: Luty 08 2007 07:47:13
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturš
Autor:



MarcinJM napisał(a):


 napisał(a):
> W układzie gdy 100% przepływu z silnika permanentnie idzie na
> nagrzewnicę ?

Pewnien nie jestem, ale raczej nagrzewnica nie jest w zadnym aucie
wlaczona szeregowo.

Skoda Felicja 1.3 MPI/SPI.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

33 Data: Luty 08 2007 07:52:19
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturš
Autor: MarcinJM 

 napisał(a):

Skoda Felicja 1.3 MPI/SPI.

Skoro jestes pewien.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

34 Data: Luty 08 2007 09:23:21
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturš
Autor:



MarcinJM napisał(a):


 napisał(a):
> Skoda Felicja 1.3 MPI/SPI.

Skoro jestes pewien.

Raczej tak. Na 100% sterowanie mocą grzania odbywa się przez regulację
przepływu powietrza przez nagrzewnicę. Ale już chyba wiem co jest grane
- to rezystory w obwodzie dmuchawy podgrzewają powietrze.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

35 Data: Luty 08 2007 11:18:06
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturš
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 08 Feb 2007 09:23:21 +0100,  wrote:

Raczej tak. Na 100% sterowanie mocą grzania odbywa się przez regulację
przepływu powietrza przez nagrzewnicę. Ale już chyba wiem co jest grane
- to rezystory w obwodzie dmuchawy podgrzewają powietrze.

Ale nei 100% przepływu z silnika idzie na nią.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

36 Data: Luty 08 2007 11:34:42
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temper aturš
Autor:



Adam Płaszczyca napisał(a):

Ale nei 100% przepływu z silnika idzie na nią.

W Felicji 1.3 MPI/SPI idzie 100% przepływu z silnika. Węże grubości ok.3
cm. W 1.3 SPI dodatkowo ten przepływ grzewał kolektor ssący.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

37 Data: Luty 08 2007 11:55:25
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temper aturš
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 08 Feb 2007 11:34:42 +0100,  wrote:

Ale nei 100% przepływu z silnika idzie na nią.

W Felicji 1.3 MPI/SPI idzie 100% przepływu z silnika. Węże grubości ok.3
cm. W 1.3 SPI dodatkowo ten przepływ grzewał kolektor ssący.

No jak masz zatkany by-pass i jeszcze zatkana chłodnicę, to może.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

38 Data: Luty 08 2007 12:00:29
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie tempe r aturš
Autor:



Adam Płaszczyca napisał(a):


>W Felicji 1.3 MPI/SPI idzie 100% przepływu z silnika. Węże grubości ok.3
>cm. W 1.3 SPI dodatkowo ten przepływ grzewał kolektor ssący.

No jak masz zatkany by-pass

A gdzie tam masz fabrycznie bypassa ?K

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

39 Data: Luty 08 2007 08:39:31
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturš
Autor: DoQ 

Użytkownik  napisał w wiadomości

W układzie gdy 100% przepływu z silnika permanentnie idzie na
nagrzewnicę ?

Jak 100% moze przeplywac przez nagrzewnice skoro srednica przeplywu
nagrzewnicy jest nieporownywalnie mniejsza od glownego ukladu chlodzenia?


--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

40 Data: Luty 08 2007 11:17:39
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturš
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 08 Feb 2007 07:38:54 +0100,  wrote:

W układzie gdy 100% przepływu z silnika permanentnie idzie na
nagrzewnicę ?

Tak.
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

41 Data: Luty 07 2007 21:54:05
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturÂą
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 7 Feb 2007 14:45:01 +0100, "DoQ"  wrote:

Chodzilo mi o to, ze sterowanie ogrzewaniem poprzez zamykanie/otwieranie
doplywu cieczy do nagrzewnicy byloby conajmniej watpliwe w dzialaniu ;-)

Bo? Skody bodaj do Favoritki takie miały.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/
___________/    mail:  GG: 3524356

42 Data: Luty 07 2007 22:00:15
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperatur?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Adam Płaszczyca napisał(a):

Chodzilo mi o to, ze sterowanie ogrzewaniem poprzez zamykanie/otwieranie
doplywu cieczy do nagrzewnicy byloby conajmniej watpliwe w dzialaniu ;-)

Bo? Skody bodaj do Favoritki takie miały.

polonezy do plusow tez ;]

43 Data: Luty 08 2007 08:40:30
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperatur?
Autor: DoQ 

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

On Wed, 7 Feb 2007 14:45:01 +0100, "DoQ"  wrote:
Chodzilo mi o to, ze sterowanie ogrzewaniem poprzez zamykanie/otwieranie
doplywu cieczy do nagrzewnicy byloby conajmniej watpliwe w dzialaniu ;-)
Bo? Skody bodaj do Favoritki takie miały.

.... a kiedys samochody miały korby rozruchowe.

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

44 Data: Luty 08 2007 11:18:27
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperatur?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 8 Feb 2007 08:40:30 +0100, "DoQ"  wrote:


... a kiedys samochody miały korby rozruchowe.

Co przy obecnych automatach by sie przydało :P
--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/    mail:  GG: 3524356

45 Data: Luty 07 2007 16:33:11
Temat: Re: [TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturš
Autor: J.F. 

On Wed, 07 Feb 2007 11:03:04 +0100,   wrote:

Jeśli sterowanie temperaturą nawiewu odbywa się poprzez zmianę przepływu
cieczy przez nagrzewnicę, to czy dodatkowo występuje zawór puszczający
nadmiar cieczy ?

W dacii nic takiego nie bylo.
Bo i po co - nadmiar przeplynie przez glowice.

J.

[TECH] Nagrzewnica i sterowanie temperaturą



Grupy dyskusyjne