Grupy dyskusyjne   »   Naprawa airbag - Krakow

Naprawa airbag - Krakow



1 Data: Styczen 12 2011 08:54:54
Temat: Naprawa airbag - Krakow
Autor: arek 

Witam,
Czy mozecie podpowiedziec w jakis sposob naprawia sie system Airbag po
stluczce i gdzie w Krakowie mozna to w rozsadnych pieniadzach zrobic?
Auto to Seat z 2004r.
Po stluczce wypalila poduszka kierowcy i napinacz pasa. Poduszke nowa
juz mam tylko pytanie co ze sterownikiem airbag...da sie go jakos
zresetowac/naprawic czy trzeba wymieniac?
Zaznaczam ze nie chodzi mi o taka naprawe zeby zgasla kontrolka tylko
taka zeby wszystko dzialalo tak jak powinno,

pozdr. arek



2 Data: Styczen 12 2011 18:42:57
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: DoQ 

W dniu 2011-01-12 17:54, arek pisze:

Po stluczce wypalila poduszka kierowcy i napinacz pasa. Poduszke nowa
juz mam tylko pytanie co ze sterownikiem airbag...da sie go jakos
zresetowac/naprawic czy trzeba wymieniac?
Zaznaczam ze nie chodzi mi o taka naprawe zeby zgasla kontrolka tylko
taka zeby wszystko dzialalo tak jak powinno,

Wymienić na nowy.

Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail:

3 Data: Styczen 12 2011 19:03:10
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: 'Tom N' 

DoQ w

W dniu 2011-01-12 17:54, arek pisze:

Po stluczce wypalila poduszka kierowcy i napinacz pasa. Poduszke nowa
juz mam tylko pytanie co ze sterownikiem airbag...da sie go jakos
zresetowac/naprawic czy trzeba wymieniac?
Zaznaczam ze nie chodzi mi o taka naprawe zeby zgasla kontrolka tylko
taka zeby wszystko dzialalo tak jak powinno,

Wymienić na nowy.

I sparować z resztą osprzętu...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

4 Data: Styczen 13 2011 07:38:44
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 12 Jan 2011 18:42:57 +0100) ktos podajacy sie za DoQ
wyklawiaturowal co nastepuje:

Po stluczce wypalila poduszka kierowcy i napinacz pasa. Poduszke nowa
juz mam tylko pytanie co ze sterownikiem airbag...da sie go jakos
zresetowac/naprawic czy trzeba wymieniac?
Zaznaczam ze nie chodzi mi o taka naprawe zeby zgasla kontrolka tylko
taka zeby wszystko dzialalo tak jak powinno,

Wymienić na nowy.

Ostatnio mialem podobne zdarzenie, tylko ze w moim przypadku koszt ponosi
ubezpieczalnia. Zastanawialem sie co takiego jest wewnatrz modulow do
airbag i napinaczy pasow, ze trzeba je wymieniac na nowe. Jesli to tylko
kwestia przestawienia gdzies w pamieci modulu 0 na 1 to strasznym
marnostractwem jest wymiana na nowy. Chyba, ze tam sa jakies zintegrowane
czujniki przeciazenia itd, ktore moga zadzialac tylko raz.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

5 Data: Styczen 13 2011 08:42:30
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: J.F. 

On Thu, 13 Jan 2011 07:38:44 +0000 (UTC),  Piotr Klimek wrote:

Ostatnio mialem podobne zdarzenie, tylko ze w moim przypadku koszt ponosi
ubezpieczalnia. Zastanawialem sie co takiego jest wewnatrz modulow do
airbag i napinaczy pasow, ze trzeba je wymieniac na nowe. Jesli to tylko
kwestia przestawienia gdzies w pamieci modulu 0 na 1 to strasznym
marnostractwem jest wymiana na nowy. Chyba, ze tam sa jakies zintegrowane
czujniki przeciazenia itd, ktore moga zadzialac tylko raz.

W jednym widzialem kulke ze sprezynka, mozliwe ze jednorazowka.
Ale byla tez masa innej elektroniki wiec wiadomo - nie ma co
oszczedzac, ubezpieczyciel placi :-)

J.

6 Data: Styczen 13 2011 07:49:04
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 13 Jan 2011 08:42:30 +0100) ktos podajacy sie za J.F
wyklawiaturowal co nastepuje:

Ostatnio mialem podobne zdarzenie, tylko ze w moim przypadku koszt ponosi
ubezpieczalnia. Zastanawialem sie co takiego jest wewnatrz modulow do
airbag i napinaczy pasow, ze trzeba je wymieniac na nowe. Jesli to tylko
kwestia przestawienia gdzies w pamieci modulu 0 na 1 to strasznym
marnostractwem jest wymiana na nowy. Chyba, ze tam sa jakies zintegrowane
czujniki przeciazenia itd, ktore moga zadzialac tylko raz.

W jednym widzialem kulke ze sprezynka, mozliwe ze jednorazowka.
Ale byla tez masa innej elektroniki wiec wiadomo - nie ma co
oszczedzac, ubezpieczyciel placi :-)

No tak, ale ta kulka ze sprezynka mogla by byc osobnym modulem. Z jednej
strony mamy normy euro fefnascie a z drugiej wywala sie na smietnik w
pelni sprawna elektronike...

Odnosnie cen to w przypadku C5 uderzenie w kraweznik, ktore spowodowalo
odpalenie napinaczy pasow to koszt 4000zl za same czesci zwiazane z
napinaczami, airbag itd.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

7 Data: Styczen 13 2011 01:00:45
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: arek 


Ostatnio mialem podobne zdarzenie, tylko ze w moim przypadku koszt ponosi
ubezpieczalnia. Zastanawialem sie co takiego jest wewnatrz modulow do
airbag i napinaczy pasow, ze trzeba je wymieniac na nowe. Jesli to tylko
kwestia przestawienia gdzies w pamieci modulu 0 na 1 to strasznym
marnostractwem jest wymiana na nowy. Chyba, ze tam sa jakies zintegrowane
czujniki przeciazenia itd, ktore moga zadzialac tylko raz.

wiesz, wydaje mi sie ze sam modul to jest tylko elektronika ale jego
naprawa celowo nie jest taka prosta zeby zapobiegac przekretom,
w module zapisuje sie informacja o tym ze poduszka/poduszki byly uzyte
i swieci sie kontrolka. gdyby "zgaszenie kontrolki" bylo takie proste
to nikt by nie zakladal tych poduszek ponownie ze wzgledu na cene nie
wspominajac juz o przekretach handlarzy autami choc i tak jest ich
pewnie duzo

8 Data: Styczen 13 2011 09:08:56
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 13 Jan 2011 01:00:45 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za arek
wyklawiaturowal co nastepuje:


Ostatnio mialem podobne zdarzenie, tylko ze w moim przypadku koszt ponosi
ubezpieczalnia. Zastanawialem sie co takiego jest wewnatrz modulow do
airbag i napinaczy pasow, ze trzeba je wymieniac na nowe. Jesli to tylko
kwestia przestawienia gdzies w pamieci modulu 0 na 1 to strasznym
marnostractwem jest wymiana na nowy. Chyba, ze tam sa jakies zintegrowane
czujniki przeciazenia itd, ktore moga zadzialac tylko raz.

wiesz, wydaje mi sie ze sam modul to jest tylko elektronika ale jego
naprawa celowo nie jest taka prosta zeby zapobiegac przekretom,
w module zapisuje sie informacja o tym ze poduszka/poduszki byly uzyte
i swieci sie kontrolka. gdyby "zgaszenie kontrolki" bylo takie proste
to nikt by nie zakladal tych poduszek ponownie ze wzgledu na cene nie
wspominajac juz o przekretach handlarzy autami choc i tak jest ich
pewnie duzo

Jesli to tylko elektronika to jaki widzisz problem w przeprogramowaniu jej
i usunieciu informacji o wypadku? Jak popsujesz system operacyjny w swoim
komputerze to wymieniasz caly zestaw na nowy z preinstalowanym system, czy
robisz reinstalacje? :)

Poza tym 'zgaszenie kontrolki' mozna zrealizowac na wiele tanich sposobow,
poczynajac od opornikow w miejscu podlaczenia poduszek a konczac na
wymontowaniu zarowki. Nie sadze, zeby produceni robili to aby utrudnic
kombinacje, priorytetem jest raczej sciaganie kasy po kolizjach od ludzi,
ktorzy chca zeby poduszki dzialay tak samo jak przed kolizja.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

9 Data: Styczen 13 2011 01:52:00
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: arek 


> wiesz, wydaje mi sie ze sam modul to jest tylko elektronika ale jego
> naprawa celowo nie jest taka prosta zeby zapobiegac przekretom,
> w module zapisuje sie informacja o tym ze poduszka/poduszki byly uzyte
> i swieci sie kontrolka. gdyby "zgaszenie kontrolki" bylo takie proste
> to nikt by nie zakladal tych poduszek ponownie ze wzgledu na cene nie
> wspominajac juz o przekretach handlarzy autami choc i tak jest ich
> pewnie duzo

Jesli to tylko elektronika to jaki widzisz problem w przeprogramowaniu jej
i usunieciu informacji o wypadku? Jak popsujesz system operacyjny w swoim
komputerze to wymieniasz caly zestaw na nowy z preinstalowanym system, czy
robisz reinstalacje? :)

Poza tym 'zgaszenie kontrolki' mozna zrealizowac na wiele tanich sposobow,
poczynajac od opornikow w miejscu podlaczenia poduszek a konczac na
wymontowaniu zarowki. Nie sadze, zeby produceni robili to aby utrudnic
kombinacje, priorytetem jest raczej sciaganie kasy po kolizjach od ludzi,
ktorzy chca zeby poduszki dzialay tak samo jak przed kolizja.

problemu w przeprogramowaniu nie widze pod warunkiem ze wiesz jak to
zrobic dobrze... nie jest to pewnie banalne tak jak wykasowanie bledu
w komputerze.
widzisz, sa rozne zabezpieczenia i czasami przeinstalowanie systemu w
komputerze tez nie jest mozliwe...zalezy jakich zabezpieczen uzyje
producent
mimo wszystko konsekwencje nieprawidlowego dzialania systemu i
nieprawidlowego zadzialania systemu poduszek sa raczej nieporownywalne
wiec troche sie nie dziwie ze producenci i ASO sie w to nie bawia

10 Data: Styczen 13 2011 10:40:51
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 13 Jan 2011 01:52:00 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za arek
wyklawiaturowal co nastepuje:

Jesli to tylko elektronika to jaki widzisz problem w przeprogramowaniu jej
i usunieciu informacji o wypadku? Jak popsujesz system operacyjny w swoim
komputerze to wymieniasz caly zestaw na nowy z preinstalowanym system, czy
robisz reinstalacje? :)

Poza tym 'zgaszenie kontrolki' mozna zrealizowac na wiele tanich sposobow,
poczynajac od opornikow w miejscu podlaczenia poduszek a konczac na
wymontowaniu zarowki. Nie sadze, zeby produceni robili to aby utrudnic
kombinacje, priorytetem jest raczej sciaganie kasy po kolizjach od ludzi,
ktorzy chca zeby poduszki dzialay tak samo jak przed kolizja.

problemu w przeprogramowaniu nie widze pod warunkiem ze wiesz jak to
zrobic dobrze... nie jest to pewnie banalne tak jak wykasowanie bledu
w komputerze.
widzisz, sa rozne zabezpieczenia i czasami przeinstalowanie systemu w
komputerze tez nie jest mozliwe...zalezy jakich zabezpieczen uzyje
producent

Ja mowie o ASO, a nie o magikach od kasowania bledu. Jesli jest mozliwosc
programowego przywrocenia sterownika/modulu do sprawnosci to bez sensu
jest jego wymiana na nowy.

mimo wszystko konsekwencje nieprawidlowego dzialania systemu i
nieprawidlowego zadzialania systemu poduszek sa raczej nieporownywalne
wiec troche sie nie dziwie ze producenci i ASO sie w to nie bawia

A konsekwencje padu systemu operacyjnego odpowiedzialnego np z aparature medyczna, czy
sterujacego elektrownia? :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

11 Data: Styczen 13 2011 03:02:07
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: arek 


Ja mowie o ASO, a nie o magikach od kasowania bledu. Jesli jest mozliwosc
programowego przywrocenia sterownika/modulu do sprawnosci to bez sensu
jest jego wymiana na nowy.

> mimo wszystko konsekwencje nieprawidlowego dzialania systemu i
> nieprawidlowego zadzialania systemu poduszek sa raczej nieporownywalne
> wiec troche sie nie dziwie ze producenci i ASO sie w to nie bawia

A konsekwencje padu systemu operacyjnego odpowiedzialnego np z aparature medyczna, czy
sterujacego elektrownia? :)

z technicznego punktu widzenia ASO pewnie nie mialoby problemu ale
pewnie chodzi poprostu o kase

12 Data: Styczen 13 2011 11:10:04
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 13 Jan 2011 03:02:07 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za arek
wyklawiaturowal co nastepuje:


Ja mowie o ASO, a nie o magikach od kasowania bledu. Jesli jest mozliwosc
programowego przywrocenia sterownika/modulu do sprawnosci to bez sensu
jest jego wymiana na nowy.

> mimo wszystko konsekwencje nieprawidlowego dzialania systemu i
> nieprawidlowego zadzialania systemu poduszek sa raczej nieporownywalne
> wiec troche sie nie dziwie ze producenci i ASO sie w to nie bawia

A konsekwencje padu systemu operacyjnego odpowiedzialnego np z aparature medyczna, czy
sterujacego elektrownia? :)

z technicznego punktu widzenia ASO pewnie nie mialoby problemu ale
pewnie chodzi poprostu o kase

I o tym wlasnie pisalem w pierwszym poscie.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

13 Data: Styczen 13 2011 15:29:49
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-13 11:40, Piotr Klimek pisze:

widzisz, sa rozne zabezpieczenia i czasami przeinstalowanie systemu w
komputerze tez nie jest mozliwe...zalezy jakich zabezpieczen uzyje
producent

Ja mowie o ASO, a nie o magikach od kasowania bledu. Jesli jest mozliwosc
programowego przywrocenia sterownika/modulu do sprawnosci to bez sensu
jest jego wymiana na nowy.

Tu raczej nie jest kwestia problemu w samym programowaniu.

Chodzi o to, że producent czegoś takiego nie wspiera, z takiego względu że np. nie jest w stanie zagwarantować poprawnego działania po wypadku.
Bo tak naprawdę nie wiadomo co ten sterownik przeżył, jakie przeciążenia, jakie cuda się działy po stronie zasilającej itp.
A możliwości self-testu też są jakoś tam ograniczone.

A jak producent nie wspiera, nie ma instrukcji serwisowej opisującej całą procedurę, to może być trudno zgadnąć co osoba kasując to tak naprawdę zrobiła i czy poduszka zadziała jak zajdzie potrzeba. Może w jakiś specjalistycznych serwisach mają emulatory poduszek którymi są w stanie sprawdzić czy sterownik generuje poprawne sygnały odpalania poduszek po przeprogramowaniu elektroniki.

Oczywiście pewnie nie bez znaczenia będzie to, że producent woli sprzedać nowy moduł, niż naprawiać stary, zwłaszcza że rynek zamienników na tym polu chyba nie istnieje.

14 Data: Styczen 13 2011 15:04:17
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 13 Jan 2011 15:29:49 +0100) ktos podajacy sie za Tomasz Pyra
wyklawiaturowal co nastepuje:

W dniu 2011-01-13 11:40, Piotr Klimek pisze:

widzisz, sa rozne zabezpieczenia i czasami przeinstalowanie systemu w
komputerze tez nie jest mozliwe...zalezy jakich zabezpieczen uzyje
producent

Ja mowie o ASO, a nie o magikach od kasowania bledu. Jesli jest mozliwosc
programowego przywrocenia sterownika/modulu do sprawnosci to bez sensu
jest jego wymiana na nowy.

Tu raczej nie jest kwestia problemu w samym programowaniu.

[...]
Zgadzam sie.

Oczywiście pewnie nie bez znaczenia będzie to, że producent woli
sprzedać nowy moduł, niż naprawiać stary, zwłaszcza że rynek zamienników
na tym polu chyba nie istnieje.

I to jest moim zdaniem glowny powod. Tak jest po prostu wygodniej dla
producenta sprzetu, producenta samochodu, warsztatu i ubezpieczalni. Traci
na tym tylko klient wykupujacy drozsze ubezpieczenie, nie wspominajac juz o takim
ktory go nie ma.



--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

15 Data: Styczen 13 2011 20:21:59
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: Irek N. 

Jesli to tylko elektronika to jaki widzisz problem w przeprogramowaniu jej
i usunieciu informacji o wypadku? Jak popsujesz system operacyjny w swoim
komputerze to wymieniasz caly zestaw na nowy z preinstalowanym system, czy robisz reinstalacje? :)

Zagwarantujesz, że PCB nie ma pęknięcia, żadne zimne luty nie powstały i to co przed chwilą zaprogramowałeś nie padnie odrobinę za wcześnie?

__
Irek.N.

16 Data: Styczen 13 2011 20:44:37
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: DoQ 

W dniu 2011-01-13 20:21, Irek N. pisze:

Zagwarantujesz, że PCB nie ma pęknięcia, żadne zimne luty nie powstały i
to co przed chwilą zaprogramowałeś nie padnie odrobinę za wcześnie?

To nic innego jak rzeźbienie w detonatorze ładunku wybuchowego, który w dodatku paraduje kilkadziesiąt centymetrów od twarzy.
Ale cóż, każdy robi to co lubi - troche jak w sylwestra.


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail:

17 Data: Styczen 14 2011 08:24:41
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 13 Jan 2011 20:44:37 +0100) ktos podajacy sie za DoQ
wyklawiaturowal co nastepuje:

Zagwarantujesz, że PCB nie ma pęknięcia, żadne zimne luty nie powstały i
to co przed chwilą zaprogramowałeś nie padnie odrobinę za wcześnie?

To nic innego jak rzeźbienie w detonatorze ładunku wybuchowego, który w
dodatku paraduje kilkadziesiąt centymetrów od twarzy.
Ale cóż, każdy robi to co lubi - troche jak w sylwestra.

Nie napisalem nigdzie, ze jesem za grzebaniem na wlasna reke, tylko
postawilem teze, ze byc moze ASO/producent robi to bez sensu.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

18 Data: Styczen 14 2011 14:12:55
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: DoQ 

W dniu 2011-01-14 09:24, Piotr Klimek pisze:

To nic innego jak rzeźbienie w detonatorze ładunku wybuchowego, który w
dodatku paraduje kilkadziesiąt centymetrów od twarzy.
Ale cóż, każdy robi to co lubi - troche jak w sylwestra.
Nie napisalem nigdzie, ze jesem za grzebaniem na wlasna reke, tylko
postawilem teze, ze byc moze ASO/producent robi to bez sensu.

Takie są procedury przewidziane przez producentów systemów airbag - np. Autoliv. W sumie to nie dziwie się, bo tutaj o nieszczęście dość łatwo.


Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail:

19 Data: Styczen 14 2011 13:47:46
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Fri, 14 Jan 2011 14:12:55 +0100) ktos podajacy sie za DoQ
wyklawiaturowal co nastepuje:

To nic innego jak rzeźbienie w detonatorze ładunku wybuchowego, który w
dodatku paraduje kilkadziesiąt centymetrów od twarzy.
Ale cóż, każdy robi to co lubi - troche jak w sylwestra.
Nie napisalem nigdzie, ze jesem za grzebaniem na wlasna reke, tylko
postawilem teze, ze byc moze ASO/producent robi to bez sensu.

Takie są procedury przewidziane przez producentów systemów airbag - np.
Autoliv. W sumie to nie dziwie się, bo tutaj o nieszczęście dość łatwo.

Czyli dupochron, za ktory placi koncowy uzytkownik :) Akurat w moim
samochodzie wartym ~15kzl najechanie na kraweznik skonczylo sie naprawa,
ktorej koszt to ~1/3 wartosci samochodu. Poza tymi poduszkami/napinaczami
pogialem tylko felge i wahacz.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

20 Data: Styczen 14 2011 08:21:46
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 13 Jan 2011 20:21:59 +0100) ktos podajacy sie za Irek N.
wyklawiaturowal co nastepuje:

Jesli to tylko elektronika to jaki widzisz problem w przeprogramowaniu jej
i usunieciu informacji o wypadku? Jak popsujesz system operacyjny w swoim
komputerze to wymieniasz caly zestaw na nowy z preinstalowanym system, czy
robisz reinstalacje? :)

Zagwarantujesz, że PCB nie ma pęknięcia, żadne zimne luty nie powstały i
to co przed chwilą zaprogramowałeś nie padnie odrobinę za wcześnie?

Nie, tak samo jak nie zagwarantuje, ze inne czesci samochodu rownie wazne
dla bezpieczenstwa po wystrzeleniu poduszek beda dzialaly tak jak
wczesniej.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

21 Data: Styczen 12 2011 19:22:24
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: bratPit 


Czy mozecie podpowiedziec w jakis sposob naprawia sie system Airbag po
stluczce i gdzie w Krakowie mozna to w rozsadnych pieniadzach zrobic?
Auto to Seat z 2004r.
Po stluczce wypalila poduszka kierowcy i napinacz pasa. Poduszke nowa
juz mam tylko pytanie co ze sterownikiem airbag...da sie go jakos
zresetowac/naprawic czy trzeba wymieniac?
Zaznaczam ze nie chodzi mi o taka naprawe zeby zgasla kontrolka tylko
taka zeby wszystko dzialalo tak jak powinno,

zadzwon najlepiej tutaj - gosc jest solidny ale nie wiem czy naprawia moduly (ew. moze poda kogos sprawdzonego):
Kitlinski Sebastian Autoelektronika. Balicka 93. Tel.: 012 638 25 34
jezeli nie to próbuj tutaj:
http://www.airbag.krakow.pl/

brat

22 Data: Styczen 12 2011 11:10:51
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: arek 

dzieki za kontakt
pewnie ze byloby najprosciej wszystko na nowe wymienic ale niestety z
tego co sie orientowalem to koszt spory...jak nie bedzie wyjscia to
wymienie

23 Data: Styczen 12 2011 21:43:52
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: BearBag 

Wiekszosc aut umozliwia skasowanie crasha ze sterownika, ale byle jakim
fejsem tego nie zrobisz.
Zwykle nie trzeba wymieniać sterownika a tylko poduszki które wypaliły.

--
******************************************
Pozdrawia BearBag...
******************************************

24 Data: Styczen 13 2011 13:48:38
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: Ryszard G. 


Użytkownik "BearBag" napisał

Wiekszosc aut umozliwia skasowanie crasha ze sterownika, ale byle jakim
fejsem tego nie zrobisz.
Zwykle nie trzeba wymieniać sterownika a tylko poduszki które wypaliły.


Czujniki chyba też są  jednorazowe?

R.G.

25 Data: Styczen 13 2011 14:42:28
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-13 13:48, Ryszard G. pisze:


Użytkownik "BearBag" napisał

Wiekszosc aut umozliwia skasowanie crasha ze sterownika, ale byle jakim
fejsem tego nie zrobisz.
Zwykle nie trzeba wymieniać sterownika a tylko poduszki które wypaliły.


Czujniki chyba też są jednorazowe?

Są takie i takie.
Dawniej były czysto mechaniczne gdzie jakieś kulki przebijały się przez "zaporę" i włączały obwód. Taki czujnik będzie jednorazowy.

Ale dziś chyba powszechnie stosuje się już elektroniczne akcelerometry które raczej są wielorazowe.

Natomiast żeby to wszystko zrobić dobrze, trzeba się albo bardzo dobrze na tym znać, albo mieć instrukcje serwisową która powie jak to zrobić i jak to potem przetestować.

26 Data: Styczen 14 2011 15:03:22
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: Kamil 'Model' 

W dniu 2011-01-12 17:54, arek pisze:

Witam,
Czy mozecie podpowiedziec w jakis sposob naprawia sie system Airbag po
stluczce i gdzie w Krakowie mozna to w rozsadnych pieniadzach zrobic?
Auto to Seat z 2004r.
Po stluczce wypalila poduszka kierowcy i napinacz pasa. Poduszke nowa
juz mam tylko pytanie co ze sterownikiem airbag...da sie go jakos
zresetowac/naprawic czy trzeba wymieniac?
Zaznaczam ze nie chodzi mi o taka naprawe zeby zgasla kontrolka tylko
taka zeby wszystko dzialalo tak jak powinno,

pozdr. arek

A nie prościej kupić poduszki i sterownik z jakiegoś innego auta (aukcje alledrogo, giełda). Koszt poduszek to pewnie jakieś 200 wzwyż na kierownicę, pewnie nie wiele więcej dla pasażera. Sterownik podejrzewam kupisz za jakieś 100-200 PLN. Plus do tego podpięcie pod VAG, skasowanie błedów i powinno być OK. JA nie dawno kupywałem sterownik do golfa MK3 i dałem za niego 80PLN z przesyłką. Stary sterownik zapisał sobie błąd (niski sygnał napięcia), stało się to po padzie aku w holowanym aucie. Skasowanie błędów w tym wypadku nic nie dało. Więc kupiłem jeden sterownik na allegro i on wykazał błąd, że jest po wypadku. Ale gościu który sprzedawał wymienił mi na inny sterownik i ten po podpięciu działał już prawidłowo. Oczywiście nie wiem czy poduszki zadziałają i nie chce tego sprawdzać. Sterownik nie miał śladów rozkręcania, więc może nie był kombinowany...

27 Data: Styczen 14 2011 15:08:09
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: J.F. 

On Fri, 14 Jan 2011 15:03:22 +0100,  Kamil 'Model' wrote:

A nie prościej kupić poduszki i sterownik z jakiegoś innego auta (aukcje
alledrogo, giełda). Koszt poduszek to pewnie jakieś 200 wzwyż na
kierownicę, pewnie nie wiele więcej dla pasażera.

Ale jak to jest w miare nowe auto, to poduszek nie ma a sterowniki sa
powypadkowe i problem jest ten sam :-)

J.

28 Data: Styczen 14 2011 14:10:36
Temat: Re: Naprawa airbag - Krakow
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Fri, 14 Jan 2011 15:03:22 +0100) ktos podajacy sie za Kamil 'Model'
wyklawiaturowal co nastepuje:


A nie prościej kupić poduszki i sterownik z jakiegoś innego auta (aukcje
alledrogo, giełda). Koszt poduszek to pewnie jakieś 200 wzwyż na
kierownicę, pewnie nie wiele więcej dla pasażera. Sterownik podejrzewam
kupisz za jakieś 100-200 PLN. Plus do tego podpięcie pod VAG, skasowanie
błedów i powinno być OK. JA nie dawno kupywałem sterownik do golfa MK3 i
dałem za niego 80PLN z przesyłką. Stary sterownik zapisał sobie błąd
(niski sygnał napięcia), stało się to po padzie aku w holowanym aucie.
Skasowanie błędów w tym wypadku nic nie dało. Więc kupiłem jeden
sterownik na allegro i on wykazał błąd, że jest po wypadku. Ale gościu
który sprzedawał wymienił mi na inny sterownik i ten po podpięciu
działał już prawidłowo. Oczywiście nie wiem czy poduszki zadziałają i
nie chce tego sprawdzać. Sterownik nie miał śladów rozkręcania, więc
może nie był kombinowany...

No jasne, ze mozna kupic uzywane. Do mojego samochodu komplet pasow i
sterownikow to na allegro okolo 200zl. Ale nie chodzi o to jak to mozna
zrobic malym kosztem i kombinujac tylko o ogolna idee.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Naprawa airbag - Krakow



Grupy dyskusyjne