Grupy dyskusyjne   »   Naprawa ECU lub podmiana

Naprawa ECU lub podmiana



1 Data: Luty 04 2011 20:18:13
Temat: Naprawa ECU lub podmiana
Autor: cef 

Witam,
może ktoś polecić (najlepiej we Wrocławiu, ale mogę wysłać sam sterownik) elektronika czy warsztat zajmujący się tematem sterowników ECU?

Mechanicy chwilowo się poddali: Astra II, 2000rok, 1.6 16v benzyna, przebieg 237 tys. , błędy P1122 i P1550. Kable posprawdzane, wszystko wyczyszczone i bez zmian. Niepodjęto próby np wymiany pedału, bo doświadczenie uczy, ze to nie usuwa problemu i podobno ten problem tkwi w sterowniku ECU.
Zimny silnik zapala i jest ok, jak się zagrzeje - około 5km po mieście-  to wyskakuje kontrolka z kluczem i tryb awaryjny - można się dowlec pod dom. Proponują mi na allegro zakup jakiegoś używanego zestawu - sterownik, cewka, immo+kluczyk (w granicach 300-350PLN) albo jakąś naprawę sterownika - koszt jeszcze nie ustalony (ale odpadają problemy z oprogramowaniem), albo wymianę na nowy za kilka tysięcy zł. Podmiany na jakiś zestaw o nieznanych wcześniejszych losach wolałbym uniknąć.
Da się na podstawie tylko opisu objawów i kodów błedów decydować czy sterownik jest naprawialny? Ktos to przerabiał?



2 Data: Luty 05 2011 16:42:55
Temat: Re: Naprawa ECU lub podmiana
Autor: huri_khan 

Dnia Fri, 4 Feb 2011 20:18:13 +0100, cef napisał(a):

Mechanicy chwilowo się poddali: Astra II, 2000rok, 1.6 16v benzyna, przebieg
237 tys. , błędy P1122 i P1550.


P1550 Czujnik przepustnicy
P1122
- Za wysokie napięcie na 2 czujniku pozycji pedału gazu
- Za niskie napięcie na 2 czujniku pozycji pedału gazu
- Korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu

Jeżeli chodzi o astrę G to gaz masz na lince więc P1122 raczej odpada.

Ewentualnie jeszcze jest możliwość że kod błędu 1122 (DTC) oznacza
1122 Czujnik Halla 2 - G163, Czujnik pozycji wału rozrządczego 2 - G163

Oczywiście wiem też że czasmi pomaga własnie wymiana ECU.


--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

3 Data: Luty 05 2011 17:15:44
Temat: Re: Naprawa ECU lub podmiana
Autor: cef 

huri_khan wrote:

P1550 Czujnik przepustnicy
P1122
- Za wysokie napięcie


To wszystko przecież  wiadomo, bo juz wielokrotnie te kody czytano.
Interesuje mnie niezawodność naprawy sterownika metodą łatania
jakichs złącz i styków  w środku. Jak to się sprawdza w praktyce,
 tzn czy ktos tak naprawiał np 3 lata temu i czy działa nadal.
Ewentualnie ktos polecony do takiej roboty,
a nie pierwszy z brzegu co się ogłasza, że robi.

Oczywiście wiem też że czasmi pomaga własnie wymiana ECU.

Skuteczniejsza jest wymiana auta na nowe :-) ,
ale jeszcze nie uzbierałem odpowiedniej sumy

4 Data: Luty 07 2011 15:19:21
Temat: Re: Naprawa ECU lub podmiana
Autor: bratPit[pr] 

Jeżeli chodzi o astrę G to gaz masz na lince więc P1122 raczej odpada.


chyba że ma Z16XE to gaz jest elektroniczny ;-)

brat

5 Data: Luty 07 2011 15:29:00
Temat: Re: Naprawa ECU lub podmiana
Autor: bratPit[pr] 

może ktoś polecić (najlepiej we Wrocławiu, ale mogę wysłać sam sterownik) elektronika czy warsztat zajmujący się tematem sterowników ECU?

Da się na podstawie tylko opisu objawów i kodów błedów decydować czy sterownik jest naprawialny? Ktos to przerabiał?

gdzieś koło Wawy jest dobry zakład elektroniki samochodowej, naprawiają takie rzeczy, teraz nie pamiętam jak się nazywa ale wieczorem spróbuję odgrzebać,

brat

6 Data: Luty 07 2011 15:31:47
Temat: Re: Naprawa ECU lub podmiana
Autor: bratPit[pr] 


może ktoś polecić (najlepiej we Wrocławiu, ale mogę wysłać sam sterownik)
elektronika czy warsztat zajmujący się tematem sterowników ECU?

Da się na podstawie tylko opisu objawów i kodów błedów decydować czy sterownik jest naprawialny? Ktos to przerabiał?

gdzieś koło Wawy jest dobry zakład elektroniki samochodowej, naprawiają takie rzeczy, teraz nie pamiętam jak się nazywa ale wieczorem spróbuję odgrzebać,

znalazłem - goście są polecani na forach
http://www.elektronika.com.pl/

brat

7 Data: Luty 07 2011 16:32:52
Temat: Re: Naprawa ECU lub podmiana
Autor: cef 

bratPit[pr] wrote:

Da się na podstawie tylko opisu objawów i kodów błedów decydować czy
sterownik jest naprawialny? Ktos to przerabiał?

gdzieś koło Wawy jest dobry zakład elektroniki samochodowej,
naprawiają takie rzeczy, teraz nie pamiętam jak się nazywa ale
wieczorem spróbuję odgrzebać,

znalazłem - goście są polecani na forach
http://www.elektronika.com.pl/

Dzięki za namiar- sprawdzam ceny i warunki, bo potrafią tak naprawiać,
że gwarancję dają rok albo i wcale.

PS
Mam Z16XE

8 Data: Luty 07 2011 18:04:32
Temat: Re: Naprawa ECU lub podmiana
Autor: jerzu 

On Mon, 7 Feb 2011 15:31:47 +0100, "bratPit[pr]"
 wrote:

znalazłem - goście są polecani na forach
http://www.elektronika.com.pl/

Trzeba mieć gruby portfel :)


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

9 Data: Luty 14 2011 08:07:06
Temat: Re: Naprawa ECU lub podmiana
Autor: cef 

znalazłem - goście są polecani na forach
http://www.elektronika.com.pl/

Trzeba mieć gruby portfel :)

No, ja ich raczej polecać nie będę. Nie dosyć, że drogo, to
jeszcze niesympatycznie. Zaproponowano mi naprawę w granicach 1000-1500zł,
co wskazuje na to, że firma chyba nie za bardzo wie czy im się uda naprawić.
Po delikatnej uwadze, że to jednak trochę drogo w stosunku do cen rynkowych,
Pan stał się niemiły i w zasadzie szybko rzucił słuchawką.

W internecie niestety tak jest, że tylko można poczytac jakie byly problemy
i jakie ludzie mają sugestie po objawach co do uszkodzeń,
ale już o tym jak  rozwiązano te problemy, to mało kto pisze.
Dlatego dodam małe podsumowanie, które może przyda się innym.

Założyłem, że diagnoza jest prawidłowa i zepsuty jest sterownik ECU silnika.
Konsultując się ze znajomym elektronikiem, serwisem ASO i sprzedawcami
sterowników (w większości niekompetentnymi) uznałem, że podmiana sterownika
na taki używany, ale wymontowany z innego samochodu niesie ze sobą spore
ryzyko związane z odziaływaniem immobilisera na inne układy (choć akurat w moim
modelu sterownik tylko z kluczykiem jest związany) oraz niedopasowaniem oprogramowania do
silnika. No i nie wiadomo czy przebieg sterownika jest nieduży czy może się też
zepsuć za chwilę.
Dodatkowo każdy umywa ręce twierdząc, że jakoś sobie poradzę, ktoś zwalczy
ewentualne blokady, kody itd itp
Ja tylko będę biegał po fachowcach elektronikach i płacił kolejnym za
informację, że nie potrafią :-)
Zbyt dużo jest informacji w sieci, że trudno jest albo nie da się dostroić
źle "wyczyszczonego" sterownika
i jeśli nie ma się danych samochodu, z którego pochodzi sterownik, to
ogólnie może być to zakup
bezsensowny. Ceny kompletu sterownik+kluczyk+kostka immobilisera
 do mojego auta w granicach 350-600zł na allegro.
W ASO jedynie 4300zł nowy  sterownik plus 390 montaż i programowanie
czyli 4700zł i autko jest gotowe - kocham te ich zdrobnienia: autko,
silniczek...

Zdecydowałem się więc w pierwszym ruchu na naprawę sterownika.
Ceny napraw w granicach 280-500zł głównie wysyłkowo, ale też oferty
warsztatów z pełnym montażem
i sprawdzeniem w cenie ok 500zł - z gwarancją najczęściej 6 miesięcy.
Ale zbyt daleko ode mnie.
Oczywiście jest kilka firm, którym nadal wydaje się, że
za samo otwarcie sterownika należy się 500zł  a za całą usługę chcieliby
1500zł.
Firm naprawiających pięć lat temu było kilka,
a obecnie kilkanaście, jak nie kilkadziesiąt - no i robią to z większą
skutecznoscią.

Zaryzykowałem 300zł za naprawę wysyłkowo.
Poszło szybko i sprawnie.
Zamontowano sterownik w piątek 11 lutego.
Na razie jeździ i jest OK, błędy nie pojawiają się.
Nie wiem jaka jest skuteczność tego wariantu.
Kilka lat temu niezbyt chętnie naprawiano, bo cena była wysoka i skuteczność krótkoterminowa.
Wyskakiwały też błędy inne niż wcześniej,  związane z przerywaniem
kolejnych obwodów sterownika, ale teraz potrafią to diagnozować
i łatać też to co widać, że niedługo się uszkodzi.

Jakby ktoś znał taki przypadek podobnej naprawy
sterownika z ostatnich dwóch, trzech lat,
 to prosze o informację jak się sprawuje.

Naprawa ECU lub podmiana



Grupy dyskusyjne