Grupy dyskusyjne   »   Naprawa gwintu

Naprawa gwintu



1 Data: Kwiecien 09 2008 21:30:30
Temat: Naprawa gwintu
Autor: Shreek 

Witam

Muszę naprawić dwa gwinty w aluminowej głowicy.
Gwinty są do śrub dokręcających pokrywę głowicy - więc nie ma tam jakiś wielkich naprężeń.

Czy jest szansa zregenerowania tych gwintów za pomocą jakiś wypełniaczy epoksydowych.
Widziałem coś firmy TECHICOLL (czy jakoś tak), jakiś wypełniacz aluminiowy (w zastosowaniu było o regeneracji gwintów).

Widziałem też tulejki technicoil ale całe zestawy są dosyć drogie.

Jest sens próbowania klejem?
Pokryję scianki otworu klejem, a później natnę gwint.


--
M.
GG 1119311



2 Data: Kwiecien 09 2008 21:52:30
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: Hinek 

Użytkownik "Shreek"  napisał


Jest sens próbowania klejem?
Pokryję scianki otworu klejem, a później natnę gwint.


Wkladka typu helicoil. Zestaw stokilkadziesiat zl.
Ewentualnie znajdz warsztat gdzie to robia. Wyjdzie taniej.
To najpewniejszy sposob.
Pozdr

--
Hinek

3 Data: Kwiecien 09 2008 13:23:14
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: hamberg 

On 9 Kwi, 21:30, Shreek  wrote:

Witam

Muszę naprawić dwa gwinty w aluminowej głowicy.
Gwinty są do śrub dokręcających pokrywę głowicy - więc nie ma tam jakiś
wielkich naprężeń.

Mialem to samo u siebie - nagwintowac od nowa wieksza srednica

4 Data: Kwiecien 10 2008 07:40:32
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: Shreek 

hamberg napisał(a):

Mialem to samo u siebie - nagwintowac od nowa wieksza srednica

To odpada, ponieważ śruby dokręcające pokrywę są przedziwnej konstrukcji i nie bardzo można je zastąpić inną zwykłą śrubą.

--
M.
GG 1119311

5 Data: Kwiecien 09 2008 22:50:03
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: kuba (aka cita) 


Użytkownik "Shreek"  napisał w wiadomości



Nie naprawia sie gwintów klejem...


Alho rozwiercasz, gwinujesz na większą srednice i voila .. albo nawiercasz,
gwintujesz 'wręcasz gwint' - specjalny zestaw naprawczy w postac spręzynki
udającej gwint, ktora z zewnątrz ma srednice nowo nagwintowanego otworu, a
wewnątrz starego popsutego...

Kuba (aka cita)

6 Data: Kwiecien 09 2008 23:51:09
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: J.F. 

On Wed, 9 Apr 2008 22:50:03 +0200,  kuba (aka cita) wrote:

Nie naprawia sie gwintów klejem...

Kiedys sie nie kleilo samochodow ..

J.

7 Data: Kwiecien 10 2008 08:15:34
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: Artur Miller 


"J.F."  wrote in message

On Wed, 9 Apr 2008 22:50:03 +0200,  kuba (aka cita) wrote:
Nie naprawia sie gwintów klejem...

Kiedys sie nie kleilo samochodow ..



jak to nie ?

Przychodzi smutny facet do apteki i mówi:
- poproszę 500 metrów plastra
Aptekarz:
- Myślę, że wystarczy 300, też mam trabanta


@

8 Data: Kwiecien 10 2008 07:15:12
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: Agent 


Użytkownik "kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Shreek"  napisał w wiadomości Nie naprawia sie gwintów klejem...


Alho rozwiercasz, gwinujesz na większą srednice i voila .. albo nawiercasz, gwintujesz 'wręcasz gwint' - specjalny zestaw naprawczy w postac spręzynki udającej gwint, ktora z zewnątrz ma srednice nowo nagwintowanego otworu, a wewnątrz starego popsutego...

nie wiem jak wygląda ta sprężynka ale czy nie lepsza byłaby tulejka z gwintem wew i zew?

9 Data: Kwiecien 10 2008 08:34:46
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: kuba (aka cita) 


Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości


nie wiem jak wygląda ta sprężynka ale czy nie lepsza byłaby tulejka z
gwintem wew i zew?

tulejka będzie zawsze grubsza, a tym samym i srednica będzie musiala być
większa.
W przypadku 'sprężynki' jest to tylko 1mm na różnicy srednicy

Kuba (aka cita)

10 Data: Kwiecien 10 2008 11:12:53
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: Agent 


Użytkownik "kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości
nie wiem jak wygląda ta sprężynka ale czy nie lepsza byłaby tulejka z gwintem wew i zew?

tulejka będzie zawsze grubsza, a tym samym i srednica będzie musiala być większa.
W przypadku 'sprężynki' jest to tylko 1mm na różnicy srednicy

Moze o tak ale jak jest miejsce to dawałbym tulejkę i sie nie zastanawiał ewentualnie dać śrube większa jak można

11 Data: Kwiecien 10 2008 11:46:05
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: Hinek 

Użytkownik "Agent"  napisał


Moze o tak ale jak jest miejsce to dawałbym tulejkę i sie nie zastanawiał ewentualnie dać śrube większa jak można

Wkladki helicoil sa znacznie lepszym rozwiazaniem. Wytrzymalosc tego
polaczenia jest wieksza niz przed zerwaniem gwintu. W wypadku aluminium sa
czasem stosowane odrazu przez producenta. Po naprawie masz stan lepszy
niz przed awaria. Swiat idzie do przodu :]
Pozdr

--
Hinek

12 Data: Kwiecien 10 2008 12:03:18
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: glizda 


Użytkownik "Hinek" napisał

Moze o tak ale jak jest miejsce to dawałbym tulejkę i sie nie zastanawiał
ewentualnie dać śrube większa jak można

Wkladki helicoil sa znacznie lepszym rozwiazaniem. Wytrzymalosc tego
polaczenia jest wieksza niz przed zerwaniem gwintu.

W teorii wytrzymałość powinna pozostać podobna. W praktyce największym
plusem jest o wiele większa odporność na wielokrotne wykręcanie i wkręcanie
oraz na dokręcanie większym momentem siły.

13 Data: Kwiecien 10 2008 11:29:53
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: J.F. 

On Thu, 10 Apr 2008 08:34:46 +0200,  kuba (aka cita) wrote:

Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości
nie wiem jak wygląda ta sprężynka ale czy nie lepsza byłaby tulejka z
gwintem wew i zew?

tulejka będzie zawsze grubsza, a tym samym i srednica będzie musiala być
większa.
W przypadku 'sprężynki' jest to tylko 1mm na różnicy srednicy

Tylko trzeba specjalne gwintowniki, bo zazwyczaj skok idzie w parze
ze srednica ..

J.

14 Data: Kwiecien 10 2008 11:34:21
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: glizda 


Użytkownik "J.F." napisał

W przypadku 'sprężynki' jest to tylko 1mm na różnicy srednicy

Tylko trzeba specjalne gwintowniki, bo zazwyczaj skok idzie w parze
ze srednica ..

Nie zawsze, dla niektórych wymiarów da się dobrać zwykły gwintownik, patrz
mój post niżej.

15 Data: Kwiecien 10 2008 07:44:16
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: Grzegorz 

Hello Shreek !:

Witam

Muszę naprawić dwa gwinty w aluminowej głowicy.
Gwinty są do śrub dokręcających pokrywę głowicy - więc nie ma tam jakiś wielkich naprężeń.

Hmmm, lekko rozwiercić a potem taki mosiężny kołek rozporowy do betonu ma M6 ????? ;-)

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

16 Data: Kwiecien 10 2008 12:04:17
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: Jakub Witkowski 

Grzegorz pisze:

Hello Shreek !:
Witam

Muszę naprawić dwa gwinty w aluminowej głowicy.
Gwinty są do śrub dokręcających pokrywę głowicy - więc nie ma tam jakiś wielkich naprężeń.

Hmmm, lekko rozwiercić a potem taki mosiężny kołek rozporowy do betonu ma M6 ????? ;-)

No właśnie dlaczego nie?
Może nie rozporowy, po co ryzykować że coś strzeli, wystarczy
jego obcięty nagwintowany koniec 1-2cm.
Wkleić dobrym klejem, na małe obciążenia powinno wystarczyć.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

17 Data: Kwiecien 10 2008 09:14:32
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: glizda 


Użytkownik "Shreek" napisał

Muszę naprawić dwa gwinty w aluminowej głowicy.
Gwinty są do śrub dokręcających pokrywę głowicy - więc nie ma tam jakiś
wielkich naprężeń.

Wkładki typu helicoil lub recoil załatwią sprawę.
Same sprężynki są bardzo tanie, natomiast gwintownik jest drogi.
Można go pożyczyć jeśli jest skąd.
Czasami udaje się naprawić gwint przy użyciu  standardowego, metrycznego
(czytaj taniego) gwintownika, ale nie do każdego rozmiaru gwintu da się taki
dobrać.

Na przykład zerwany gwint M8 można naprawić rozwiercając otwór
wiertłem/frezem 8,5mm i nagwintować gwintownikiem M10x1,25 - taki gwintownik
ma każdy ślusarz a i w każdym lerłamelę czy castoramie kupisz.
W tak przygotowany gwint idealnie pasuje wkładka naprawcza recoil / helicoil
do gwintu M8 - jest tylko nieco luźniej niż w gwincie przygotowanym
specjalnym gwintownikiem recoil, ale tylko nieco.W praktyce trzyma
rewelacyjnie lepiej niż oryginalnie bez wkładki - naprawiałem gwinty
mocowania kolanka wydechowego w maluchu, też aluminiowa głowica - a więc
połączenie dużo bardziej kłopotliwe i narażone na zerwanie i zużycie niż
osłona. Maluch przejeździł od tamtej pory wiele lat i nic z tym już nie
trzeba było robić.

18 Data: Kwiecien 10 2008 09:33:11
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Shreek"  napisał w wiadomości

Witam

Muszę naprawić dwa gwinty w aluminowej głowicy.
Gwinty są do śrub dokręcających pokrywę głowicy - więc nie ma tam jakiś
wielkich naprężeń.


Wklej szpilke na klej typu "zimny spaw".

Picasso

19 Data: Kwiecien 10 2008 09:49:42
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: PAndy 


"Shreek"  wrote in message

Jest sens próbowania klejem?
Pokryję scianki otworu klejem, a później natnę gwint.

jest sens - odtlusc jak najlepiej wnetrze i scianki otworu, srube przetrzyj troche olejem (wytworz warstwe antyadhezyjna), naniesc troche zywicy i wloz, potem mozesz okolice podgrzac dmuchawa by szybciej zywica sie utwardzila - nie ma potrzeby nacinania gwintu (zreszta pewnie zywica nie wytrzymalaby gwintowania) - w przypadku drobnych napraw powinno wystarczyc, polaczenie bedzie demontowalne. Alternatywnie inne metody naprawy jak grupowicze napisali - ewentualnie uzupelnic ubytek materialu na gwincie np lutem na twardo (lub minispawarka i specjalna elektroda) i przegwintowac ale to ryzykowne ze wzgledu na naprezenia.

20 Data: Kwiecien 10 2008 09:44:05
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: Karolek 


Użytkownik "Shreek"  napisał w wiadomości

Jest sens próbowania klejem?
Pokryję scianki otworu klejem, a później natnę gwint.


Zaspawac otwor, nawiercic od nowa i nagwintowac.





Karolek

21 Data: Kwiecien 10 2008 11:17:02
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: Agent 


Użytkownik "Shreek"  napisał w wiadomości

Witam

Muszę naprawić dwa gwinty w aluminowej głowicy.
Gwinty są do śrub dokręcających pokrywę głowicy - więc nie ma tam jakiś wielkich naprężeń.

Czy jest szansa zregenerowania tych gwintów za pomocą jakiś wypełniaczy epoksydowych.
Widziałem coś firmy TECHICOLL (czy jakoś tak), jakiś wypełniacz aluminiowy (w zastosowaniu było o regeneracji gwintów).

Widziałem też tulejki technicoil ale całe zestawy są dosyć drogie.

Jest sens próbowania klejem?
Pokryję scianki otworu klejem, a później natnę gwint.

Można terz spróbowac dac dłuższą śrube i wkręcic w ten sam uszkodzony gwint który byc może jest dłuższy i tam głębiej nie uszkodzony. sruba powinna wtedy trzymac na tym dobrym gwincie

22 Data: Kwiecien 10 2008 11:33:16
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: J.F. 

On Wed, 09 Apr 2008 21:30:30 +0200,  Shreek wrote:

Muszę naprawić dwa gwinty w aluminowej głowicy.
Gwinty są do śrub dokręcających pokrywę głowicy - więc nie ma tam jakiś
wielkich naprężeń.

Tak swoja droga to jest pare niskotopliwych stopow - moze to
sie da zalac metalem i wywiercic od nowa ?

J.

23 Data: Kwiecien 10 2008 12:52:55
Temat: Re: Naprawa gwintu
Autor: PAndy 


"J.F."  wrote in message

Tak swoja droga to jest pare niskotopliwych stopow - moze to
sie da zalac metalem i wywiercic od nowa ?

na allegro sa luty do aluminium o temperaturze topnienia 380 stopni celsjusza.

Naprawa gwintu



Grupy dyskusyjne