Grupy dyskusyjne   »   Nie działa zapasowy pilot - rozładowane baterie?

Nie działa zapasowy pilot - rozładowane baterie?



1 Data: Marzec 28 2014 14:18:50
Temat: Nie działa zapasowy pilot - rozładowane baterie?
Autor: Sawesk 

Mam dwa komplety kluczyków do auta. Ford Focus.
Jeden działa ok.
Z drugim kompletem coś jest nie tak.
Otóż gdy wkładam nowe baterie, pilot działa 2-3 dni. Potem baterie się rozładowują i zapasowy pilot nie pracuje.
Gdy włożę nowe baterie, pilot znowu działa.
O co chodzi?



2 Data: Marzec 28 2014 17:07:07
Temat: Re: Nie działa zapasowy pilot - rozładowane baterie?
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Sawesk pisze tak:

Otóż gdy wkładam nowe baterie, pilot działa 2-3 dni. Potem baterie
się rozładowują i zapasowy pilot nie pracuje.
Gdy włożę nowe baterie, pilot znowu działa.
O co chodzi?

Pilot żre zbyt duży prąd z baterii. Zmierz miernikiem. Na luzie powinno
być kilkadziesiąt uA, przy nadawaniu gdzieś 50mA.

--
    Piter

3 Data: Marzec 28 2014 23:17:37
Temat: Re: Nie działa zapasowy pilot - rozładowane baterie?
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Fri, 28 Mar 2014 17:07:07 +0100, PiteR napisał(a):

na  ** p.m.s **  Sawesk pisze tak:

Otóż gdy wkładam nowe baterie, pilot działa 2-3 dni. Potem baterie
się rozładowują i zapasowy pilot nie pracuje.
Gdy włożę nowe baterie, pilot znowu działa.
O co chodzi?

Pilot żre zbyt duży prąd z baterii. Zmierz miernikiem. Na luzie powinno
być kilkadziesiąt uA, przy nadawaniu gdzieś 50mA.

Może trzeba oczyścić płytkę, styki i co tam jeszcze mogło się ufajdać?
Alkohol i pędzelek :)
--
Jacek

4 Data: Marzec 29 2014 10:57:22
Temat: Re: Nie działa zapasowy pilot - rozładowane baterie?
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości

Dnia Fri, 28 Mar 2014 17:07:07 +0100, PiteR napisał(a):

na  ** p.m.s **  Sawesk pisze tak:

Otóż gdy wkładam nowe baterie, pilot działa 2-3 dni. Potem baterie
się rozładowują i zapasowy pilot nie pracuje.
Gdy włożę nowe baterie, pilot znowu działa.
O co chodzi?

Pilot żre zbyt duży prąd z baterii. Zmierz miernikiem. Na luzie powinno
być kilkadziesiąt uA, przy nadawaniu gdzieś 50mA.

Może trzeba oczyścić płytkę, styki i co tam jeszcze mogło się ufajdać?
Alkohol i pędzelek :)

Właśnie miałem pisać - rozebrać, przeczyścić elektronikę, złożyć, sprawdzić.

--
Yogi(n)

5 Data: Marzec 29 2014 17:55:16
Temat: Re: Nie działa zapasowy pilot - rozładowane baterie?
Autor: Sawesk 

Może trzeba oczyścić płytkę, styki i co tam jeszcze mogło się ufajdać?
Alkohol i pędzelek :)

ale tak normalnie, otworzyć i pędzelekiem z alkoholem po tej płytce czy gdzies przy bateriach?

6 Data: Marzec 29 2014 19:03:13
Temat: Re: Nie działa zapasowy pilot - rozładowane baterie?
Autor: JK 

W dniu 2014-03-29 17:55, Sawesk pisze:

Może trzeba oczyścić płytkę, styki i co tam jeszcze mogło się ufajdać?
Alkohol i pędzelek :)

ale tak normalnie, otworzyć i pędzelekiem z alkoholem po tej płytce czy
gdzies przy bateriach?

Nie.
Alkohol wypić, po czym otworzyć pilota i pogmerać w nim pędzelkiem. :-)

Jk

7 Data: Marzec 29 2014 20:20:17
Temat: Re: Nie działa zapasowy pilot - rozładowane baterie?
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Sat, 29 Mar 2014 17:55:16 +0100, Sawesk napisał(a):

ale tak normalnie, otworzyć i pędzelekiem z alkoholem po tej płytce czy
gdzies przy bateriach?

Baterię wyjąć dla lepszego wglądu i pedzelkiem z alkoholem (a jak ktoś
odporny na stress to benzyną) wygiglać wszystko do czysta :) A jak ktoś
superodporny na stress to nawet ciepłą wodą z detergentem :)
--
Jacek

8 Data: Marzec 29 2014 22:01:46
Temat: Re: Nie działa zapasowy pilot - rozładowane baterie?
Autor: Yogi(n) 

Użytkownik "Sawesk"  napisał w wiadomości

Może trzeba oczyścić płytkę, styki i co tam jeszcze mogło się ufajdać?
Alkohol i pędzelek :)

ale tak normalnie, otworzyć i pędzelekiem z alkoholem po tej płytce czy gdzies przy bateriach?

Weź "patyczek do ucha" czyli tak zwany cotton bud, zamocz w czystym alkoholu, (albo kup w sklepie preparat "Kontakt U")  i pogmeraj po całej powierzchni (po wyjęciu baterii). Może zapaprało się czymś, co z oporem, ale przewodzi prąd. Może też to zwykły paproch itp. Możliwe też, że masz po prostu gdzieś zwarcie, ale to lepiej niech jakiś elektronik obejrzy, może coś wygrzebie. Możesz miernikiem sprawdzić na blaszkach styków baterii (czyli nie baterię, ale jej mocowanie) czy nie ma zamkniętego obwodu. Przy zwarciu (w sensie - metal  z metalem) bateria będzie rozładowywac się bardzo szybko i będzie się przy tym grzała. Jeżeli zajmuje jej to kilka dni, to raczej cos o większej oporności, co powinno dac się po prostu wyczyścić. Możesz też kupić myjkę ultradźwiękową (były w lidlu po zdaje sie 69 zł) i w niej wyczyścić, albo dac do serwisu telefonów, powinni miec coś takiego. Ale najpierw spróbuj samodzienie, po prostu obejrzyj układ dokładnie ze wszystkich stron, podejrzane miejsca przemyj alkoholem. Baterię oczywiście wyjmujesz. Upewnij się także, że wsadzasz ją dobrą stroną ;-)

--
Yogi(n)

Nie działa zapasowy pilot - rozładowane baterie?



Grupy dyskusyjne